mam moznost koupit tento ram i s tou vydlici (Fatty)..je to cannondale..nevim typ cena by mela byt kolem 7000,– . bylo by to vhodny na !skladacku"? na co dat pozor? co ta vidle? a cena? a jak popripade dovybyvit? Diky J
mam moznost koupit tento ram i s tou vydlici (Fatty)..je to cannondale..nevim typ cena by mela byt kolem 7000,– . bylo by to vhodny na !skladacku"? na co dat pozor? co ta vidle? a cena? a jak popripade dovybyvit? Diky J
Proč ne, jestli máš rád Canonny a nechceš do toho moc investovat, tak to nemusí být špatný kup. Podle fotky vypadá celkem zachovale, ale pozor bych si dal především na stav vidlice. Některé vady prostě vidět nejsou, a přitom jsou celkem závažné. A čím to dovybavit? V tomto ohledu těžko něco radit. Máš tolik možností…
No muze to jezdit dobre, ale podle vybavy ten bike bude tak 8 let starej, buh vi kolik ma najeto. Ja bych do toho nesel. Precijen je to hlinik a prasknout to muze kazdou chvili.
Na zadní stavbě je to označení CAD ? kolik podle toho se dá cca určit stáří. Jinak za ty peníze to ujde, hodně záleží na stavu vidlice. Pokud je prachovka děravá !!! hodně dobře bych ji kontroloval.
jeste jsem ho nevidel na vlastni oci ale podle techto nazoru to vypada ze ty cannony nejsou moc vhodny…viz vokolek, servisovani…(co jsem zatim cetl tady na foru v ruznych threadech) tak nevim. Mam kolo ale toto jsem chtel jen nabidnout bratrovi aby mel na ce jezdit a toto vypadalo jako pekna klasika, ale za kazdou cenu do toho nepujdu. Ale stejne je to pekny kolo..skoda ze ho nechce prodat tak jak je v kompletu..x8( . Jinak dik za pripominky
CAD 3…si myslim bo sem nasel inzerat na cyklobazaru…
a nemas odkaz at se taky podivam? dik
www.cyklobazar.cz/inzeraty.php?… tady je…prvni uplne nahore, o neco niz je jeste jednou s fotkou…
Jinak tak, jak je vybavené teď, mi přijde naprosto optimální. To staré XTR a vůbec celá sestava vypadá fakt dobře. Jen mám pocit, že ten převodník je nějaký velký…
vubec bych nad takhle starou hlinikovou pleckou neuvazoval a headshocku bych se vyhnul obloukem a to i novymu.
no udrza toho headshocku potrebujes special kluce na rozborku aby si mohol mazat ak ich nemas mas problem nerozoberes a tie zvuky co odtial idu to je hroza ak to nemazes
tzn radsi nejakou beznou vidlici a tim padem nejaky jiny kolo…
Jaké klíče? Stačí sundat gumovou prachovku očistit a namazet ložiskové dráhy vazelinou. Na to nepotřebuješ žádné nářadí.
kdyz by to fachcilo slusne a nebylo naznaku poruchy tak se nebat a jit dotoho, da se nejak podle nejakych vuli poznat jak moc to ma v… ; nekde sem cetl ze sou to drzaky akdyby to bylo dobre udrzovany tak by to snad mohlo jit
Pokud nechodil nasucho – měl by být OK. Když zvedneš tu gumu a podíváš se pod ni hned zjistíš vše potřebné. :-)
Jestli je HS v pořádku, poznáš snadno – nemá pak žádnou vůli. Když ho vypneš, nic se nehne ani o milimetr a je úplně jak pevná vidle. Pokud navíc při propružení nevrže, chodí hladce a tlumí, vůbec bych se toho nebál, rozhodně míň než „bazarový vidlice za 5000 v dobrý stavu“. Ani malá vůle při vypnutí nemusí být zásadní problém – starší modely jako tento měly špatně utěsněný horní ložisko v hlavovém složení (pod představcem) a rychle prorezlo. Pokud i rám vypadá zachovale (pokud mu někdo dával kotel, těžko se to utají), myslím, že za tu cenu to nemusí být špatná koupě.
je otázka, jestli je lepší x let starej headsok s prorezlyma loziskama nebo skoro nový Black se zárukou. dá se sehnat i funglovka – chce to jen sledovat inzeraty.
jak chces na ramu poznat, kdy se ti objevi unavova prasklina???
dost záleží, kdo a jak na tom kole jezdil. jestli se na tom někdo jen tak vozil, tak snad, po opravdu důkladné kontrole. jestli má kolo za sebou několik náročných sezon – nebrat.
kolem 5000 seženeš slušný nový rám, za 5000 bazarovou vidlici v dobrým stavu, což je asi lepší řešení.
Ja by som ho nebral. Ten kto ma cannona na XTR, pekne rychle plaste, dost pravdepodobne aj nieco jazdi a dal tomu za tych x rokov dost zabrat.
A nebo to muze byt snob, ktery na tom jel 2krat…
Kliky a talíře se netváří, že dostaly za ty roky moc zabrat, ale podle fotky to těžko posoudíš.
presne, podivam se a uvidi se…(hlavne na toho kdo s tim jezdi..to se snad da odhadnout)
nebrat..
sám jsem o něm přemýšlel ale tenhle vypadá že nemá ani lock out ne? Jinak klasickej rám mi dovolí měnit víc vidlice, jinak barva je úplně super, pro mě je to snad nejhezčí kanón kam se hrabou ty nový
vypada nadherne, ty sliky, sem tam XTR …je super, ale uz do toho asi nepujdu, a to ze nema lock out by se taky dalo ozelet
Lockout samozřejmě má – HS míval standardně lockout už v dobách, kdy si o tom jiní výrobci mohli nechat ledat tak zdát.
Nemusel, dělalo se víc variant. Tady Lock bohužel nevidím
Tak znovu obrázek
Problém s velikostí obrázku :-(
Tak nic :-(
Nechápu jak bys ho chtěl vidět – žádná páčka tam totiž nemusí být stejně jako jí já nemám na svojí FattyD z roku 1998. Navíc lockout má i kamarád s CAD2 z roku 95 nebo 96 s nižším modelem HS „P-Bone“ takže jsem skoro ochoten se vsadit, že kolo na Caad3 s Fatty bez lockoutu se nikdy nedělalo.
Viz moje kolo: www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…
U tebe je ta ovládání nad představcem vidět. Máš vzduchovou, nebo pružinovou verzi? Ale opravdu se dělali Fatty i Lefty bez Locku.
Pravdou je, že když jsem se teď znovu podíval tak nad tím vrchním šroubem na představci skutečně není moc místa na to regulační kolečko… OK, vzdávám se, že by se vyráběla Fatty bez locku mě sice ani nenapadlo, ale asi je to možný :-D
Pružinovou. Takže mám aspoň klid a nemusím s ničím experimentovat – buď ON nebo OFF, nic mezi tím :-DD
Mám dojem, že ty starší vzduchové byly práve bez, ale už si to přesně nepamatuju. Dřív to bylo všechno na stránkách C. ale teď už tam mají jen ty novější verze pod rok 2000 se už nedostaneš, a manuály k starším dílům už taky nejsou.
Jo, ta souvislost mezi pružina/vzduch a lockout mě nenapadla a zní to rozumně. Nojo, koukám na to, moje kolo už nepodporuje ani výrobce, to je skutečně nejvyšší čas na upgrade :-DD
Já myslím,že to je v názvech:ty typy s „L“=lockout.„R“=rebound.Takže typy Fatty M,D,X budou bez zámku,DL a DLR se zámkem.Nevíš,proč jsou rámy Furio a Furio-X (rozdíl)?
Tady fakt nic není :-)
Vidlici můžeš teoreticky dat jakoukoli. Vyměniš hlavku za redukovanou na 1–1/8. a je to.
a co geometrie?
uměl bych si tam představit vidlici se 120mm a víc, 80bych tam teda rozhodně necpal to bych pedálama mlátil hlínu
Výška HS by se neměla lišit od normální vidlice. Levnější verze Canonů se dělají s normální vidlicí, takže by měla sedět. Rámy mají vyšší hlavovou trubku – musí být představec negativně,
s normální vidlicí ale ne se zdvihem pod 100
Fatty by měla odpovídat zástavbou 80–100mm vidli – kde vydíš problém? Na stejném rámu HS a klasika
Je to nějaký z těchto F: gb.cannondale.com/bikes/00/ce/ se změnou osazení. Ta sedmička je jen za rám+vidli?Ta vidle bude mít ale jen 6cm.Otázka jestli vzduchová a zamykací-to bys našel na eigty-aid.com Miluju ty řeči „vyhni se HS obloukem“ od lidí,co ho v životě nejeli…
pokud narazis na me, tak ja na nem jel, a ne na jednom a uznam ze pred skoro 10 lety to byla spicka, ale dneska je odpruzeni nekde ponekud jinde a maximalni zdvih co kdy HS mel, je dneska skoro na silnicku… po mechanicky strance budiz, ale po funkcni strance to je opravdu muzealni kousek a chod tomu odpovida – radsi pevnou
Své k svému. Která současná vidlice se zdvihem 80 mm a váhou 1200g je o tolik lepší ???
u odpruzene vidlice uprednostnuju funkci pred vahou ale i blba R7, ktera neni o moc tezsi funguje neumerne lepe.
BTW: 80mm uz moc videt neni, 100 je minimum…
hmmm, tak to jo srovnat R7 s Fatty :-) Dobrá volba , zjisti si kdo dodává Cannonu střeva do vidlic – FOX už to není a fakt by mě zajímalo v čem je R7 e funkčně při stejném zdvihu neúměrně lepší. Já osobně bych mnohem radši používal Fatty než R7 a mám k tomu z praxe hodně důvodů. Chápu, že pro tvoje ježdění je to nepoužitelná vidlice.
Treba velka neodpruzena hmotnost?
Nerozumím?
no R7 jako ostatni normalni vidle maj neodpruzene jen spodni nohy, fatty nebo jak se tomu bazmeku rika ma neodpruzenou celou vidli
Nějaké konkretní čísla by nebyly? :-)
nee, jeste by se zjistilo ze je ta fatty lehci nez spodni nohy u R7:-)
Samozřejmě se bavím o nevé vidlici – ne o tom nahoře !!!
Neni to treba tenhle gb.cannondale.com/bikes/00/ce/model-0FS5.html ?
Ne.Ta barva je jiná-nějak oceanic blue,nebo tak něco…může to být i US model,doveženej…ale rok 2000 to bude(CAAD3).
CAAD3 se vyráběl už daleko dřív. Podle mě bude starší – nasvědčuje tomu i tlustá prachovka, stejnou jsem měl na svým kole z roku 99 a až pak začali dávat tenčí jak je vidět na tom odkazu z roku 2000.
kolik to tak může vážit? Rám a vidlice, na stránkách maj CAD 3 s 1,7kg a vidlice tak 1,4?
Vidle bude do 1,3.
no je jedno jestli je to Fatty nebo Fatty ultra?
www.eighty-aid.com/index.php?… se tím prokousej…
Je jich fakt strašně druhů za ty roky :-) Takže hledat
rám bude taky o trochu míň , ale záleží na velikosti, a vidle pod 1,3 Kg
Taky sem o nem uvazoval, ale vidle neni na kotouce…
netušil jsem že se strhne takova urputna pře…tak to jsem nečekal..každopadně zajimave. Děkuji za komentá ře ale asi je pravda ..bude to dost jety a tak se mozna jeste kouknu treba po jinem. Ta nabidka se mi libila, protoze to kolo se mi libilo..je to kraska. Rad bych nekdy cannona vyzkousel..hlavne ta lefty vypada bezvadne- proste hi-tech 8D
Ahoj ahoj ahoj… ! Tak po dnešní debatě se sestrou jsem se dozvěděl, že by měla zájem jezdit na kole. Jenomže její nároky jsou takovéto: 1.) silniční kolo 2.) avšak bez beranů … ( to nezvládá pro zalomení krku 8D ) 3.) výška: 164cm váha 50kg
Z tohoto by bylo možné řešení buďto silnička a předělat jí
řazení a brzdy nebo nějaké jiné fitness kolo…ale to se mě samotnému
zdá, že už je o jiné geometrii rámu, jiné brzdy…
Dříve jsem vlastnil silnčku Peugeot na Sachsu, kde se mi při jízdě
z kopce ulomila 1/2 beranů a tak jsem to vyřešil tak že jsem nějaký čas
jezdil s rovnými dural. řidítky z MTB kola + jsem k tomu musel přidat
brzd. páčky (alivio). Vše fungovalo skvěle. Sestra se párkrát svezla a
byla nadšená do doby než jsem pořídil nové berany. Toto kolo by však pro
ni nebylo vhodné kvůli velikosti rámu a kvůli řazení na spodní rámové
trubce. Tak jsem dnes při hledání něčeho zcela jiného našel tento model
kola FUJI (viz. obrázek). Ten mě zaujal komplet sadou TIAGRA.
A tak se vás ptám drazí Bike-fóri(y)sti :-)
( d) je to vůbec celé dobrý nápad ? po případě kam se ubírat ke zdárné koupi)
Díky J5
a/ na tebou prilozenym obrazku neni cena, takze pomer cena/vybava se da posoudit tezko
b/ jestli to chapu dobre, tak ti jde o to, co dat za riditka misto beranu a jaky razeni misto silnicnich dualu? Jakykoli rovny riditka nebo i vlastovky podle financi a jakykoli MTB/trekovy brzdovy paky a razeni pro stejny pocet rychlosti jako na tehle silnicce (a od Shimana).
c/ velikost ramu pro holku nizsiho vzrustu se tu probirala dost dopodrobna, pouzij vyhledavani. Navic samotna vyska ramu toho moc nepovi o vhodnosti pro konkretni osobu, se slopingovym ramem bude klidne dotycne strasne dlouhy i ram s napr. 46 cm vysky. Je rozdil vyska sedlove trubky a celkova geometrie.
d/ rozdil mezi ramem pro fitness kolo a ramem pro turistictejsi silnicku nemusi byt prakticky zadny, nejvic udelaji prave riditka, co se posezu tyka. Levnejsi variantou bude mozna koupeni rovnou toho „fitnessu“, nemusis pak prakticky nic dokupovat ani montovat a odpadnou ti starosti s prodejem puvodnich beranu a dualu.
Tak děkuji. Dnes to jdeme okouknout. Zatím to vypadá na nějakou meridu z řady speeder T1-T2-…T5.
www.merida-bike.cz/…s-speeder-08
Akorát to rozhodnutí do čeho jít…výbavou nejraději bych tu za těch 19900,– ale nevím jestli je to takový rozdíl od té za těch 15000,– . …snad vybereme správně 8)
P.S.: Klidně pište námitky a připomínky..pokud s těmito stroji máte zkušenosti.
J5
Jen tak, mimo soutěž, proč padla volba na silničku? Nebaví ji jezdit na zdravém vzduchu, bez většího nebezpečí sražení autem? Nebo to má jako tréningový nástroj?
ona sestra utrpela pad na bradu pred lety diky memu bratrovi, ktery ji podjizdel na silnicce z prava ve velke rychlosti a tryckem ji chytl za riditka a co nasledovalo nemusim povidat…nic peknyho x8( …a je takova jemna divka. A ma krose…s tim by mohla do lesa a to ji staci..x8).hLAVNE ma rada kdyz to kolo jede samo a ty fitnesy maji i docela rychlost a lehkost a ty kola nejsou vylozene silnicni slcky…vypadaji spis jako na crossovou-silnici. Takze s jejimi necelymi 50kg by to nemel byt problem ani na nejakou nezpevnenou cestu. A s tim treninkem to mas taky pravdu…proste chce neco zacit delat, a nez brusle sem ji poradil kolo.....je vic prilezitosti ho pouzit. 8)
Nevim jestli sem ti psal, ta vidlice od Milana je SUPER. priste pokud by se stavelo tak sem bratrovi rikal, ze jedine epicon od Milana x8)
Se švicou jsi udělal dobře, že jsi ji „pomohl nalézt PRAVOU víru“ ;-)
O vidlici jsi mi psal. Já u něho měl teď svého Epicona. Měl jsem ho rozdělaného a nepodařilo se mi docílit té pověstné citlivosti. I když jsem míchal oleje… A to už je vidlice Milanem upravená. Nsk večer ho nasadím na kolo a pokud bude ztr odpo solidní počasí, tak ho aspoň trochu projedu. Zatím jsem ho zkusil jen v ruce a vypadá to velice slušně!
Tak to vypadá, že se zamilovala do meridy T3:
http://www.merida-bike.cz/…peeder-t3-08 .
Byli jsme u Šírera, v Cyklosu na Vodní, v 4eské u Brna, volal jsem všude možně zda mají S velikost na vyzkoušení.....a nikde ni. Zkoušeli jsme jen M. Mě se zdálo veliké.. hlavně rám byl vůči rozkroku moc vysoko…zkoušeli jsme zadat sestřiny rozměry na nějakých stránkáck, ketré zde byly doporučeny, ale tam mi to moc nesedělo…chtělo by to ještě vyzkoušet a živo.
Vypadá to podle výsledků měřen ta, že by to mohlo být jak S tak i M. …úprostě sranda to ještě bude.
Volal jsem Kočařovi (cyklo obchod) a ten slíbil že se pokusí sehnat a kdyžtak by to i nechal vyměnit v případě nesprávné velikosti.
Tak jestli to dobře chápu…zkoušíš sám vyladit epicona namícháním správného oleje .ano? …mazec :-)
Jinak ať se tedy zadaří!!! 8)
Ta Merida nevypadá vůbec špatně! Osobně bych ji teda nechtěl, protože asfalt používám jen v největší nutnosti, ale pokud chce po silnici jezdit, tak proč ne, že?
Já toho Epicona rozdělával, protože jsem měnil těsnění na vzduchovém pístku. Tak jsem vyměnil i mazací olej a vidle úplně ztratila citlivost. Přitom jsem už jednou olej měnil a tohle se nestalo. Poslal jsem ho Milanovi a vrátil se mi zase můs citlivý Epicon :-) Už ho mám na kole, přejel jsem pár obrubníků a děr a jsem maximálně spokojen!
Tak už je doma Merida T3 : http://www.merida-bike.cz/…yobrazek.php?…
Sestra je nadšená. Nakonec velikost S, M už se nám zdálo moc dlouhý.
Dík BF(óristům) :-)
Tak ať jí dobře jezdí!
P.S. Ta barva je taková smutná, doufám, že má švica aspoň nějaký strakatý dres?! ;-)
Dres se bude resit, helma taky zatim neni, rukavice jak by smet :-) .
Sice to vypada jak pohrebak, ale co uz…hlavne to pekne jede.
Ted jen zkombinovat k tomu nejeák barevne ten dresik a helmu.
pardon, cena je 14 990,– :-)
na to bych se vykaslal, za tu cenu muzes mit napriklad tohle http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
horáka nee , děkuji za snahu… a je to jen rám a vidle
a ještě nic moc volbe x8)
no v zadani pises, ze mas moznost mit ram a vidli, ne cely kolo…je to stejne horak, jako to, na co sem hodil link a pride mi to rozhodne lepsi, nez starej cannondale, ale jak myslis, sou to tvoje prachy
joj tak to jsem si nerozumeli. promin asi vina na me strane.
Ten to thread sem zalozil kdysi a nechtelo se mi zakladat jiny…
Dale dole par vlken nad timto je uz jiny dotaz.
Kazdopadne dekuji za reakci x8)
aha, to se omlouvam, kouknul sem jen na zacatek
Ječňák je borec!