• Szabitch

    Zdravím českou bikovou scénu:-) máte někde zkušenosti s vařením a vůbec celou výrobou hliníkového rámu?uvítal bych rady,postřehy,ná­pady a věci kterých bych se měl vyhnout nebo naopak ty na které bych se měl soustředit… už mám asi z poloviny vyprojektovenej rám:) jedná se o jednočep s čepem na tečně převodníku na spodní trubce (hlava-osa) zdvih zadní stavby je 160 mm při tlumiči 200/57.material bude asi hliník 6061.mám to nakreslené 1:1 na papíře ted už zbývá jen to překreslit v CADU aby se to dalo vyrobit.je to vlastně taková „slátanina“ několika rámů od každého něco…Haro extreme…Morewo­od…Duncon akita.Děkuji všem za odpověď

    0 0
    • Jogador  

      Projdi si zdejší forum, je to tu už jednou řešený, i s fotkama, ale asi 3 roky staré téma, tak možná už to v historii nebude…

      0 0
    • Jaromír  

      s výrobou ne, ale s kreslením jo. Rozhodně ti to nebude stačit nakreslené na papíře, a obávám se, že ani v 2D (jestli si myslel CADem AutoCAD). Mělo by to být ve 3D aby si mohl ověřit např. chod na doraz – jestli ti třeba nebouchne zadní kolo do sedlovky, nádobka na tlumiči do rámu, jestli nebudeš mít nějaký marný průběh na tlumiči, kolik místa máš mezi klikama a kyvkou, kam dáš přesmyk a jestli nebude něčemu vadit … je toho dost. Pak si postahuj míry a standarty na navářky na brzdu, na hlavu, středovou mufnu … a zakomponuj to do rámu. Pak zjisti jaké si schopný sehnat trubky, kdo ti to vyfrézuje, vysoustruží, svaří a nalakuje. Kolik to bude všechno stát a kolik ti to zabere času.

      Pak zjistíš že když si místo toho hodíš nějakou brigádku tak ti to vyjde líp , levněji a se zárukou kopit něco hotového. Já vím není to ono, ale …

      Jinak ale držím palce.

      0 0
      • jIrI___  

        Jeste by byl asi dobry nejaky 3D program, ktery ti barevne odlisi silova napeti v ramu pri zatizeni. Ted si nejsem jisty, jestli to nezvlada nejake rozsireni na Autodesk Inventor.

        0 0
        • soc  

          To není problém, horší je to s definicí zatížení… musíš vědět, na co vlastně ten rám chceš počítat. Např. jízda v sedě, jízda ve stoje, drop 1m, maximální brzdění, atd atd… potom už to půjde v pohodě…

          0 0
          • Jaromír  

            souhlas. MKP, FEA má dneska leckterý CAD, horší je to s definicí těch sil a pak z vyhodnocením výsledku. To nemá normální smrtelník moc šanci zvládnout.

            0 0
            • soc  

              Výsledky ti vyhodnotím, toho se nebojím… jenže třeba už moc nevidím do únavy a životnosti, což je podle mě rozhodující u kol. A ta definice sil bude oříšek.....

              0 0
              • Jaromír  

                hm ..... jdem do toho ? CAD a CNC zajistím … :)

                0 0
                • soc  

                  No jo, materiální zajištění by bylo, ale pořádné know how, to bude ještě chvíli trvat :) Nicméně bych se nebál toho, sestavit skupnu rozumných lidí a zkusit se k něčemu dobádat. Nedej bože něco svařit :)

                  0 0
                  • Jaromír  

                    jo, na tom know-how to asi ztroskotá. ale myšlenka to není špatná, Bike-Forum s.r.o. , výroba rámů. MlokCZ by to mohl řešit v linkage, Jaromír, soc a Kubad konstrukce, Belialův kámoš matroš… a mnozí další mnohé další…

                    0 0
                • Gooorila  

                  Čest

                  sorry za OT, ale nedalo mi to a zeptám se: Píšeš že bys mohl zajistit CNC. Jedná se o frézu? Ulomil se nám tady na notebooku taková malinká součástka v kloubu, originální servis již tento náhradní typ nevede a nepodařilo se nám jej sehnat ani jinde. Myslíš že by se to dalo nějak vymyslet, že by se to udělalo nějak skrz tebe? Díky, Gooorila

                  0 0
                  • Jaromír  

                    jo můžu, frézu i soustruh. nemůžu to ale ufušovat, bylo by to jedině za prachy. jestli ti to platí firma tak mi pošli fotky toho bazmeku na mail, uvidím co se s tím dá dělat.

                    0 0
    • kubad  

      Držím pěsti. Ale z mého pohledu je to nesmysl abys vyrobil něco funkčního a na slušné úrovni bude to hodně drahé s nejistým výsledkem, ale proč ne :-)

      Ale každopádně kdybys potřeboval něco ve 3D ozvi se takové věci mě baví a rád pomůžu

      0 0
    • soc  

      Jak už píše Kubad nade mnou, kdybys potřeboval něco ve 3D a nedej bože nějaké výpočty, ozvi se… taky mě to baví…

      0 0
      • steepe  

        akorát nebude třeba nějaká konečná úprava materiálu… protože když se materiál svařuje, dochází k jeho prudkému zahřátí a poté schlazení = častečné zakalení… tím by materiál skřehnul… takže nějaká tepelná úprava?

        0 0
        • yetti  

          Zalezi na materialu, ktery se pouzije. Myslim, ze treba material 7020 se nemusi po svareni telpelne upravovat. Ale vzdy je pro vlastnosti a zivotnost ramu tepelnou upravu udelat, coz se da zaridit.

          0 0
          • Omen  

            AL 7020 T6, po svaření dvojnásobně tepelně zpracováno počítačově řízeným procesem tak to dělá RB Je třeba odstranit i pnutí po svařování

            0 0
            • kudlanka32  

              no ani ne tak kvuli pnuti ale spis je potreba tu slitinu precipitacne vytvrdit.....ona snad trochu vytvrdne casem ale tamto je lepsi

              0 0
      • kudlanka32  

        ja chci procesniho inzenyra-konstruktera :) mohl by delat obrazky az by ho to nemuselo bavit :P

        0 0
        • soc  

          Eeee, já jsem čistě výpočtář, pro běžnou konstrukci naprosto nepoužitelný :) A co to znamená procesní, to vůbec netuším :)

          0 0
          • kudlanka32  

            to sou takovy ty ze strojarny nekde napul mezi chemikama a strojarema…vic ke strojum. Zadani mivaj asi takovy: „Chceme fabriku na vyrobu tolika a tolika tun tyhle…“ a jeste o nich vim ze nejsou. nikdo to nechce studovat. ostatne na technickejch skolach nikdo neni. u nas na energetice bylo 13 lidi ted se o stejnej pocet trech ustavu najednou :( udelame si spolecnost ze samych pravniku a ekonomu…muzou se ridit treba v peti vrstvach riditelu navzajem…uaaaaa

            0 0
            • yetti  

              Ja jsem puvodne vystudoval konstrukci, ale po peti letech praxe jsem od toho utekl a zivym se designem, kterym jsem se tak jako tak zabyval, protoze o strojare obecne je obrovskej zajem, ale platit za strojarske profese se firmam vubec nechce. V tomhle trh prace moc nefunguje – prakticky kazdy tyden dostavam od vsech moznych agentur nabidky na praci v oboru, kdyz ale reknu svoje platove podminky, tak akorat blekotaji ze je to na ne moc. A ty se divis, ze strojarinu nechce nikdo, kdo ma trochu rozumu studovat? Ja vim, ze uz se ke konstrukci vratit nechci, presto ze me to hodne bavilo a to hlavne proto, ze u firmy u ktere pracuju ted jsou konstrukteri mezi vsema vzdelanyma zamestnancema az na poslednim miste co se tyka prestize i platu a mam zkusenost, ze je to vsude stejne.

              0 0
              • kudlanka32  

                njn…ja sem zdrhnul od filmu a pracuju ted za pulku filmovy vyplaty a to uz tenkrat se mi relativne hloupi (ale vychcany) pracovnici z reklamek smali za co ze tam toho operatora delam :-/

                ale bylo to na bednu…porad ta sama prace a lidi co ti meli usnadnit zivot delali furt ty samy chyby. Takhle to mam aspon barevny a kazdej den jiny.....teda zatim

                hele to se musi zmenit…dyk nekdo to R&D delat musi…

                0 0
                • soc  

                  No nikdo ze známých nechápe, že dělám to, co dělám za ty peníze, co za to mám. Jenže jediná možnost je jít do zahraničí a to se mi nechce. Práce mě zatím baví, takže ji dělám i s tím vědomím, že prostě oproti jiným lidem mám málo peněz.....

                  0 0
    • Belial  

      A jdou takové trubky vůbec sehnat? Já myslím, že to je tenkostěnná trubka se zesílením v místě sváru, tzn. v podstatě profilovaná. Nikde jsem nic podobného neviděl. Kámoš má firmu zabývající se prodejem hutního materiálu, zaměřuje se na lehké slitiny, zejména profily a taky říkal, že to nikde neviděl. Podle mně si to výrobci rámu nechávají dělat na zakázku, ale možná se mýlím.

      0 0
      • Dumbo  

        v domacich podmienkach bez pece by som odporucil ocel…

        0 0
      • steepe  

        tak při nejhorším nemusí dávat zeslabovanou trubku, ale bude to na úkor hmotnosti

        0 0
        • steepe  

          jenže ocel se po svaření taky zakalí… a bude v místech svařu křehká

          0 0
          • soc  

            No u oceli i u hliníku musí následovat po svaření nějaká tepelná úprava, žíhání na odstranění vnitřního pnutí, nebo normalizační žíhání (teď si nejsem moc jistý, přímo do tohohle nedělám). U hliníku, slitina 6061 se často na kolech používá ve stavu T6, což znamená, že se nachává uměle stárnout, tzn. necháš to v peci při určité teplotě danou dobu. U oceli, nejčastěji se používá 4130, takže tam by mohlo stačit i to normalizační žíhání, ale to záleží na konstrukci, pokud by někde bylo hodně velké napětí, asi by bylo nutné i zušlechtit na nějakou rozumnou hodnotu.

            0 0
            • soc  

              Ještě upřesním ten hliník, takže po svaření následuje rozpouštěcí žíhání při 515–550st. C, potom umělé stárnutí při 160–175st. C po dobu 8–18 hodin…

              0 0
              • Belial  

                Jo to je jasné. K vůli tomuto opomentí starší rámy praskaly v místech svárů. Pokud je rám dobře zušlechtěný, nemusí se ani vyztužovat. Hodně taky záleží na zvolené slitině. Vyráběli jsme cepíny a než jsme se přesně trefili do materiálu a přesných hodnot, uběhlo 20 let :) Teď už je to docela vychytané.

                0 0
                • soc  

                  No jo, to jsou zkušenosti, jednotlivec je bude nabývat horko těžko, firmy se rozhodně o žádné detaily nepodělí…

                  0 0
                  • kudlanka32  

                    ja myslim ze to vyrobce slitiny dodava s materialem – co s nim mas delat. vetsi umeni je stanovit spravnej postup pri svareni tak aby se to co nejmin zkroutilo…u hliniku to je asi jedno neb je mekkej ale u oceli to je strasne dulezity

                    0 0
                    • soc  

                      No jasně, ale i tomu výrobci trvalo docela dlouho, než se přišlo na to, co a jak. Teď je toto součást materiálových listů od dodavatele, takže je to podstatně zřejmější. Jinak deformace svarků je docela oříšek, chce to dobrého technologa a šikovného svářeče…

                      0 0
                      • kudlanka32  

                        znam jednoho pana co umi spocitat vychylku po svareni predem…a docela mu to sedi:) takovej (alespon pro me kouzelnik) zkouseli to na ohromny 4metrovy soucastce se 2000 svaru na austenitech..­...tedko bude pocitat i zbytkovy napeti po zihani…drzim mu palec

                        0 0
                • easyrider  

                  Cepíny? To za těch 20let bylo asi mrtvejch že? :) Jinak třeba columbus má postup tepel. zprac. přímo na svých stránkách u každého matriálu.

                  0 0
              • soc  

                A samozřejmě se zapomněl, po rozpouštěcím žíhání následuje chlazení ve vodě 20–40 st. C… teď to máš komplet pro hliník…

                0 0
              • fluider  

                eště upřesním ten hliník, takže po svaření následuje rozpouštěcí žíhání při 515–550st. C, potom umělé stárnutí při 160–175st. C po dobu 8–18 hodin…

                • koľko hodín by malo trvať to žíhanie pri 515°C ?
                • pozváraný výrobok sa do tej pece môže dať už bez prípravku (ktorý drží jednotlivé Alu časti v presnej pozícii) alebo musí byť stále „natiahnutý“?
                0 0
                • soc  

                  Ohledně té doby pro žíhání Ti snad řeknu něco víc v pondělí, z hlavy si to netroufnu odhadnout a chytrý papír po ruce nemám. Žíhat bych to dával i s přípravkem, ať to pořád drží geometrii, mohlo by se Ti stát, že jak to vyndáš z přípravku, tak se to hne vlivem zbytkových vnitřních napětí. Ale raději to ještě ověřím v pondělí, přímé zkušenosti memám…

                  0 0
                  • soc  

                    Ta doba by ale měla být řádově spíš v minutách, možná desítkách minut, nejspíš bude záviset na polotovaru (tloušťky trubek apod).

                    0 0
                    • fluider  

                      Ahoj. Bola by to trubka šlapacieho stredu, hrúbka materiálu 2–3mm, na ktorej by boli ako prsteň umiestnené 2 oválne Alu pásy, neviem ako to nazvať. Nacrtol som to v tom obrazku.

                      0 0
                    • fluider  

                      A je pravda, že Alu alloy 7075 nie je zvárateľná zliatina ? Čítal som to na wiki, potom by do úvahy prichádzali asi len 6061 a 6063. 6061–0 má v okolí zvaru až 80% úbytok sily, 6063–0 len 30%.

                      0 0
                      • soc  

                        JJ, 7075 se nedoporučuje svařovat.

                        To tepelné zpracování uvedené výše je pro slitinu 6061. To -O znamená, že je materiál žíhaný na měkko, to je v praxi nepoužitelné, právě z tohoto důvodu se předepisuje to tepelné zpracování.

                        Co se týče úbytku pevnosti ve svaru, při použití rozumných metod svařování se toho nemusíš bát.

                        Akorát jsem bohužel nenašel tu potřebnou dobu pro žíhání, ještě něco pohledám, ale nevím…  Chtělo by to někoho s dostatečnými zkušenostmi…

                        0 0
                        • fluider  

                          V Bratislave je nejaký zváračský ústav, skúsim sa tam spýtať. Možno by to aj mohli celé urobiť…

                          0 0
                        • kudlanka32  

                          ke kazdym trubkam musi byt certifikat o chemickym slozeni a doporucenym postupu svarovani…jakej svarovaci drat a jakou metodu a jak to pak vyzihat. dodava vyrobce trubek samo…bezny slitiny by mohly byt v tabulkach ale vyrobce materialu je jistota.

                          0 0
                          • fluider  

                            A v prípade predaja malého množstva ? Taktiež ?

                            0 0
                            • kudlanka32  

                              ja nevim nam to chodi ke kazdy trubce. jak pak chces dolozit ze vyrobek splnuje nejakou normu a lze ho bezpecne provozovat, kdyz na to ani nemas papir z ceho to vlastne je? :)

                              0 0
                          • soc  

                            No ty údaje výše jsou právě z materiálových listů od výrobce, ale detailnější info o svařování mají technologové a k tomu já se nedostanu…

                            Jinak pro notoricky známé slitiny jako je právě 6061 se dá najít dost důvěryhodných informací, ale chce to hledat a hledat… anebo mít někoho známého…

                            0 0
    • fluider  

      Heh, zhodou okolností aj ja si chcem vyrobiť „vlastný“ full. Podotýkam, že nemám potrebné vzdelanie, ani zváračské skúsenosti, v podstate poriadne viem len jazdiť :-). Otec ma už upozorňoval na množstvo vecí konštrukčných aj z výrobného postupu. Vtedy mi napadlo, že na Slovensku a určite aj v Čechách sú malé firmy, ktoré vyrábajú hliníkové rámy na bicykle, takže majú aj prístup k materiálu. Takže ak nemáš nejaký prevratný design, ktorého dokumentáciu nechceš poskytnúť iným, je aj takáto možnosť. Možno je tých malých firiem dokopy 6 a možno len 1 bude ochotná pomôcť aspoň nejako. Ale je aj takáto možnosť.

      0 0
    • easyrider  

      Tak se to tu rozjíždí, ale autor dredu mlčí… hmmm No já bych se připojil ke skeptičtější čísti publika – dle mého, je výroba toho co popisuješ v domácích podmínkách nesmysl. Ale jsetli se hodně nudíš, tak proč ne. Na výsledky jsem zvědav.

      0 0
      • fluider  

        Myslím, že v domácich rozumej amatérskyc podmienkach by bolo jednoduchšie urobiť ten rám z karbónu. Tak ako sa Carbonmike dopracoval k vlastnému VPP FR rámu, môže sa každý. Chce to ale podstatne viac času. A možno by sa dalo dohodnúť na nejakej forme pomoci.

        0 0
        • Szabitch  

          omlouvám se že mi tak trvá odepisování ale nemám stálý přístup k internetu…já jsem pouze „konstruktér“ vařit to bude kamarádův tatík který dělá motorový lože do letadel takže nějaký skill má:-D k dyspozici mám-soustruh,frezu a CNC a sváření od toho pána…ten můj rozkres na papíře vypadá funkčně mám tam dráhy kyvky a zadního kola při maximálním stlačení tlumiče a nejaké rezervy tam jsou…materiál pro rám by taky neměl být problém díky známostem.3D výkres je samozřejmostí ale spočítání všech těch sil bude asi větší problém…bohužel nemám CAD který tyto simulace zvládá:(a nevím jestli tyto propracovanější CADY jsou ve FREEware verzích nebo něčem takovém…

          0 0
          • Szabitch  

            ne FREEware ale alespon náký trial na pár dní pro všechno spočítání:-)pak zahodit…jinak zatím díky…

            0 0
            • Jaromír  

              za pár dní se s tím nenaučíš, a s MKP už vůbec ne. To bych viděl na spolupráci s někým kdo to dělá. Mně se to jeví složité jak žebř. Myslím že na prototyp bude stačit oměřit síly stěn z něčeho existujícího. no, hold to bude trochu těžší, no.

              0 0
              • easyrider  

                Mezi náma, počítat něco takovýho je asi stejně důležitý, jako řešit jaká tam bude barva… :-D

                0 0
                • soc  

                  Aspoň nástřel, ať víš, že se to neurve při první jízdě :)

                  0 0
                  • easyrider  

                    To se dá odhadnout empiricky. Přeloženo: okoukat, obšlehnout. :)

                    0 0
                    • soc  

                      Když já mám strašně rád ty barevné obrázky co z toho lezou :) A když mi někdo dodá geometrii v rozumném formátu, je to v pohodě…

                      0 0
                      • Jaromír  

                        já ti rozumím. tohle se dá taky spočítat, ale nakonec sem to musel ověřit ručně :)

                        0 0
                        • soc  

                          No praxi a zkušenosti nenahradíš ničím:) Už jen získání správného geometrického modelu musel být příjemný zážitek :)

                          0 0
                        • easyrider  

                          Barevný obrázky :) To je zajímavý, jak tomu všude řikaj stejně. :) Ale ono jde hlavně o to, aby měl ten barevnej obrázek pravdu a zajistit to opravdu neni sranda… Já si třeba spočítal tohle a vzápětí to radši prodal :-D

                          0 0
                    • Jaromír  

                      moje řeč !

                      0 0
                    • luban666  

                      ahoj. jo, ty barevny mapy vypadaji pekne, ale k realite se jenom blizi. i kdyz bych nemel, tak souhlasim s easyriderem v tom, ze okoukat a inspirovat se. cely FEM je velke zjednoduseni, aby jsi mel predstavu, kde se muze vyskytnout problem a na co si dat pozor … do FEM vstupu je zahrnuto dost faktoru, ktery znacne ovlivnuji vysledek. presna definice materialu, okrajove podminky, zvolena sit a typ elementu, zatizeni, zatezove stavy a pretizeni, konecny typ vypoctu /jestli pocitat staticky a nebo dynamicky/ … nemluvim vubec o simulaci svaru. urcite budou existovat normy tykajici se tohoto druhu vypoctu. v tvym pripade bych dal spise prednost udelat a zkusit dratovy model /beam/

                      0 0
                      • soc  

                        Beamový model je tady na houby, nepostihneš lokální špičky vlivem zavedení. Pro první nástřel dimenze trubek možná stačí, ale dál bych doporučil model z 2D elementů, na tuhle konstrukci by to mělo stačit bohatě. Popřípadě složitější frézovance 3D elementy. Přesnou definici materiálu nepotřebuješ, stačí lineární materiál. Okrajové podmínky a zátěžové stavy, to už je něco jiného. Výpočet bych prováděl staticky, tady podle mě dynamický výpočet nemá smysl. Simulace svaru je vyšší dívčí, tady bych vyšel z norem a doporučení.

                        0 0
                        • easyrider  

                          No jo, výpočtář… takhle bych nechtěl dopadnout! :) Copak ti řiká hláška Fatal error ? Mně so jeden čas po uzření tohoto nápisu chtělo vraždit… :)

                          0 0
                        • Jaromír  

                          sem rád že nedělám to co ty, protože z toho co si tady napsal sem nepochopil ani to o tom divčím gymnáziu.

                          0 0
                      • steepe  

                        a zvládají ty simulační programy i dynamické namáhání?

                        0 0
            • fluider  

              Autodesk Inventor vraj vie simulovať záťažové testy, ja mám ver. 10 ale ešte som to tam neskúšal počítať. Ak máš teda príležitosť zohnať dobrý materiál a skúseného človeka, ktorý ti to zvarí, tak je to super. Som zvedavý na výsledok, dúfam že sa pochváliš.

              0 0
          • soc  

            Ve které firmě svařuje ten kamarádův otec?

            0 0
          • RedAce  

            frézku…

            0 0
        • Jaromír  

          CarbonMike je frajer, o tom žádná.

          www.extremebike.sk/…kosicky.html

          0 0
    • Szabitch  

      je to peklo ten karbon…viz. všechny krutorský rámy a kola

      0 0
    • Szabitch  

      má firmu zabývající se kovo zpracováním a stavbou snad všeho na zakázku…www.aluminiumracing.com

      0 0
      • soc  

        No jo, ultralajt není letadlo, je to sportovní létající zařízení :) Ale vypadá to, že bude šikovný víc než dost, takže zázemí máš dobré.

        0 0
      • Jaromír  

        tak doufám, že jsme tě neodradili. vzhůru do toho !

        0 0
        • Szabitch  

          kdepák já se odradit nenechám…já chtěl jen poradit:)určitě do toho pujdu…pomalu začínám můj papírák dostávat do CADu a doufám že do léta to bude připraveno na drcení všemožných svahů:-Dbiku zdar!

          0 0
          • soc  

            No prostě dostaň to do CADu, zkontroluj chod, dobré je ještě ověřit si to třeba v Lincage, i když je to jen jednočep. Co půjde, obšlehni odjinud, nicméně buď opatrný. Základní silové působení na tlumič jsi chopný napočítat i ručně, nebo pomocí Lincage, ale musíš vědět co chceš počítat. Pokud chceš něco počítat pořádně, bude fuška sehnat nějaký rozumný software v trial verzi, ale zeptej se toho pána, co by Ti to vařil, ta firma vypadá dobře, takže Ti snad poradí. Co se týká čepů a ložisek, obšlehni odjinud. Výsledné tepelné zpracování bych asi nechal opět na té firmě, pokud dělají motorová lože, budou vědět co a jak. Kdyby něco, tak se ozvi, je tady dost lidí, co Ti rádi poradí. A až to budeš mít aspoň v CADu, pošli nějaké obrázky, asi jsme všichni zvědaví co chceš stvořit. A až to bude hotové, tak nahoď fotky, ať se můžeme potěšit nějakou opravdovou garážovkou :)

            0 0
          • Jaromír  

            když budu mluvit za svoje zbraně, tak zkušební trial verze pro studenty na dva roky (!) se dá sehnat třeba tady : www.solidvision.cz/…s-pro-skoly/

            je v tom i COSMOSworks analýza MKP.

            jinak když budeš potřebovat pomoct s modelováním tak se ozvi.

            0 0
    • ganjabiker  

      Ahoj všichni, oživím téma. Potřebuju radu ohledně výroby street rámu, respektive u koho nechat svařit. Koupil jsem za pár šupů rám jedné nejmenované české značky s patkami 14 mm na kotoučovou brzdu. To by bylo ještě v poho, protože nába 14 mm disc sehnatelná je, nicméně její rozteč je 135 mm, kdežto rozteč patek je 110 mm, což jsem zjistil pozdě. Upřímně, nevím o bmx nábě s roztečí 110 mm a přírubou na kotouč. Navíc, zaměstnanec firmy mi do mailu nábu s roztečí 135 mm sám doporučil. Takže mám teď původní rám, který je k ničemu a vypletená kola 24", která nemám kam napasovat. Měl to být hravý street bike… :-/ Doporučíte někoho nejlépe z Ústeckého kraje, kdo by mi rám svařil? Předem díky za radu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.