• Menfis

    Ahoj. Prosím vás, řeším výšku řidítek u svého horského kola. Jak má být vysoko sedlo, jak má být posunuto a nakloněno jsem dohledal snadno. Ale co se týče řidítek tak tam ty informace zase tak jasné nejsou. Vím, že bych je měl držet tak, aby se mi ruce nelámaly v zápěstí a mám trošku pocit, že bych je snesl výše, protože mám pocit, jako bych byl moc předkloněný a o ruce se moc opíral. Někde jsem četl, že vyšší řidítka jsou pohodlnější, nižší zase přináší lepší „výkon“. Jinde psali, aby rozdíl mezi sedlem a řidítky byl 0 – 5 cm. Mně jde spíš o tu zdravotní stránku, tělo si asi za čas řekne, že je něco špatně, ale rád bych se tomu pokusil předejít, tak se chci radši zeptat podle čeho jste si výšku nastavovali vy. Děkuji vám.

    0 0
    • novas752  

      To takhle obecně nelze říct.

      Je potřeba do toho zahrnout nějaké disproporce (kratší nebo naopak delší nohy i ruce apod.), délku posedu, šířku řídítek, typ a použití kola…

      S tim pohodlim je to taky sporné – vyšší řídítka = vzpřímenější posez = vypadá to pohodlně, ale všechny otřesy jdou přímo ze sedla do páteře.

      Já mám trochu delší nohy a na horskym kole mám drop (řídítka níže o) asi 5cm a považuji to za extra pohodlné a výš bych to nechtěl, protože to zaprvé zhorší ovladatelnost a zadruhé bych na tom nikam nedojel.

      Na silničce mám asi 7cm a taky je to spíš pohodlnější posed.

      1 0
    • Ondraj  

      Čím víc budeš jezdit, tím víc budeš mít tendenci závodnějšího posedu. Nohy a břišní svaly pak budou kompenzovat tlak na ruce. Takže pro každého je to jinak a všeobecné návody jsou jen vodítko. Nevyhneš se asi tomu, že posed budeš měnit a pak se to s výkonem někde ustálí.

      1 0
    • JFtryall  

      Dobry je vychazet z toho jaky teren budes jezdit nejcasteji, jakou mas geometrii a na jake ses urovni. Obecne pro delsi trasy a nenarocne pouziti se nastavuje posed pohodlny na dlouhe hodiny, uvolneny, da se vychazet z podobne vysky riditek a sedla. Cim technictejsi je teren, tim vetsinou zkracujes predstavec az najdes idealni kompromis. A kdyz potrebujes posed do prudkych kopcu, dobrou aerodynamiku a zamereni spis na efektivitu, tak uchop posunujes niz. Ne vzdycky je to ale idealni a je potreba si nalezt svuj kompromis, ktery neomezuje pri pohodove jizde a naopak to nedrzis jak na chopperu. Jinak to lamani zapesti je dost individualni vec, ja to lamu a plno lidi taky a nicemu to moc nevadi.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Ještě záleží na proporcích jezdce (krom Tebou zmíněného a krom vlivu celkové mobility v kloubech). Obecně vyšší lidé s delšími končetinami a kratším trupem tíhnou jaksi samovolně k větším finálním dropům a považují je dokonce za pohodlné, na silnici v kombinaci s kompaktními řídítky. Naopak menší jezdci s relativně kratšími končetinami směřují spíš k natahování posedu horizontálně, s malým dropem a na silnici třeba v kombinaci s hlubšími oblouky beranů.

        0 0
    • Menfis  

      Tak kolo mam po garancce, behem ktere jsem servisaka tedy pozadal o zvyseni tech riditek. BTwin ma nejaky svuj predstavec, se dvema podlozkama, takze tam ted mam +15mm. Chtel jsem puvodne jen jednu, coz by bylo +7.5mm, ale ukecal me na obe, tak uvidim. Zatim jsem z toho mel komfortnejsi pocit, ale mozna jsem mel trvat jen na te jedne.

      0 0
    • okam_z_brna  

      Aero is everything, takže forbec do negativu a rodla co nejníž!

      Ber to trochu s rezervou, ale třeba já na 26 kole jsem vozil řidítka hodně nízko a drop mezi výškou sedla a řidítkama jsem měl hodně. Teď mám bika 29 a tam tak velkej drop nemám. Ale když přes zimu jezdím na starým kole, tak si řidítka dám víc nahoru. Přeci jen v zimě se jezdí na pohodu a nemusím tam být „zalehlej“. S tímhle člověk laboruje až najde nějakou dobrou polohu. Nelze říct obecnou poučku.

      0 0
      • Menfis  

        Jasný chápu. Nejsem nešikovný hovado, už jsem i koukal na systém upevnění řidítek a měl bych snad být schopný to utáhnout bez vůle, ale presto volně. Teď jsou ve stejné výšce možná lehce pod. Jen takový dotaz, nikdo asi nevozí řidítks výš než sedlo že. :D

        0 0
        • scoty  

          150cm vodovahu polož jednim koncem na nejvysšší bod sedla a druhym nad grip… a vidiš rozdil. Ja to vozim kolem 2cm

          0 0
          • Menfis  

            Tak jasne, nejsem idiot. :D

            0 0
            • scoty  

              Věřím že ne:), ale u montáže řidítek jde tak trochu o zdraví že…:) Utáhnout, nepřetáhnout, pastovat, nepastovat atd.

              0 0
              • Menfis  

                Proto jsem to nechal na tu garančku a nedrbal do toho. Monentak samozrejme nemam, a vuli v rizeni doufam dokazu kdyztak primerene dotahnout.

                0 0
    • LTZ1000  

      Uvažuju o zvednutí řidítek za účelem větší jistoty při sjezdech. Momentálně tam je představec Force 110mm 7° od výrobce kola. Asi tam dám 110mm 35°. Jakej mi doporučujete? Má ten z Decathlonu nějaké výhody?

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-346044?…

      Nebo zase Force?

      https://www.force.bike/…-al-cerny-1/

      Nebo XLC?

      https://bike-tuning-centrum.cz/…35-st-cerna/

      0 1
      • dr nick riviera  

        IMHO to máš fuk, stejně to vyrobil stejný mistr Wong a liší se to jenom v nápisech.

        1 0
      • MJ24  

        něco mi říká, že ta jistota ve sjezdech zvýšením řidítek nepřijde

        6 0
        • Lišák  

          Tak, tak. Jistota ve sjezdech se řeší teleskopkou a šířkou řídítek.

          1 0
          • jonti  

            110mm predstavec jistote taky neprida.

            4 0
            • Tomcat  

              Myslím že místní Gillete úderka od nádraží Praha východ, mu dělá ten správný erudovaný fitting . Ideálně 150? …a dobře utažené řemínky na klipsnách to je pro sjezdy zásadní.

              0 3
          • Azmir  

            Tak tak. Pokud představec tak třeba 50 mm varianta tohohle https://www.kupkolo.cz/…gic_z109977/#…

            Ono pokud má oldschool XC kolo s hlavovým úhlem ±70°, tam jistota při sjezdu nemůže nikdy být.

            0 0
            • scalar  

              Když mám 69,4°, tak ještě z kopce můžu opatrně jet, nebo už mám raději slézt a sejít?

              3 1
              • Azmir  

                Když budeš mít 65° se 130 mm zdvihu, teleskopem, normálním představcem a úhlem sedlovky, můžu ti říct že to bude určitě jistější, než s 69,4° ;-)

                0 0
              • Lišák  

                Pokud máš vepředu TB a vzadu Z-MAX, nabušený na 3 bar, tak jezdit výlety jedině proti kopci. Dolů se kolo vodí. :-)

                0 0
                • scalar  

                  Na výlety mám Konu Smoke, tam už ale geometrii nedohledám :-)

                  0 0
            • LTZ1000  

              Mám kolo na rámu Force Epigoni velikosti 22,5" z roku 2018. Geometrie mi přijde taková staromódní.

              0 0
              • LTZ1000  

                Možná bude lépe viditelné toto.

                0 0
                • Azmir  

                  Na takové koze to bude dycky o hubu. Otázka jestli máš vůbec funkční vidlici, jestli ne a si vyklepaný z každého kořene, tak je potom každý terénní sjezd o hubu. Pokud myslíš že to vidlou není, zkus ten kratší představec, širší řídítka a teleskop.

                  Na kolik foukáš pláště? Bezduše s nízkým tlakem udělají divy.

                  Tady jsem ti složil combo řídítka, představec, teleskop za 2000 Kč dohromady i s poštou.

                  50 mm představec

                  780 mm řídítka s 40 mm zdvihem

                  teleskopická sedlovka 31,6×450 s vnějším vedením včetně ovládání a 150 mm zdvihu

                  0 1
                  • LTZ1000  

                    Vidlice je z roku 2024, je to vzduchová RST Aerial. Řidítka mám 740mm od počátku. Teleskopická sedlovka by nebyla špatná, ale mě stačí občas měnit výšku i té obyčejné.

                    0 2
                    • scalar  

                      RST Aerial je špatná vidlice. Nejlepší by bylo doplnit si profil o kolo, pak se k tomu může někdo vyjádřit najednou.

                      0 0
                      • LTZ1000  

                        Jakou vidlici v jaké cenové hladině považujete za dobrou? Bohužel, nemám tam tapered hlavovou trubku, takže lepší vidlici tam stejně nedám. :-(

                        0 0
                        • worlusho  

                          Nechce se mi hledat jaké je tam u tvého rámu hlávko, ale je tu možnost, že by šlo použít spodní hlávko s vnější miskou pro kónickou trubku. Potom, pokud není samotná hlavová trubka nějak zúžená, lze použít vidlice s trubkou tapered. Při velikosti tvého rámu to ani moc nerozhodí samotnou geometrii rámu.

                          0 0
                          • scalar  

                            Mám dojem, že do Epigoni jsem tuhle variantu nedostal.

                            0 0
                            • LTZ1000  

                              Jo, ve své době se ten rám normálně používal, že?

                              V roce 2018 jsem byl zrovna socka na pracáku a zatoužil jsem po 29" kole, co mi nebude malý. Prodali mi ho jako nové za 13500 Kč. To byly krásný předcovidový časy. Furt to považuju za dobrou koupi. Řazení, brzdy, přehazovačka, přesmykač byly z řady Shimano Alivio, kazeta snad ještě nějaké lepší 9 rychlostní Shimano Deore. U konkurence by mě čekal akorát tak Altus a Tourney. Náboje jsou nějaké Force, asi to furt stačí.

                              Blbé byly gripy, duše a hlavně tragické pláště Mitas Ocelot. Všecko se brzo vyměnilo. V roce 2024 se ještě nahradila pokažená pružinová vidlice a kliky s trojpřevodníkem. Původně tamy byly kliky Force nine, dnes už je tam Shimano Altus.

                              Jsem rád, že jsem nové kolo nemusel kupovat někdy v roce 2021 během covidovýho nedostatku veškerýho cyklistickýho zbo­ží.

                              Celý kolo Force Epigoni má najeto jenom 4159 Km, takže by to mělo ještě nějakej čas sloužit i se staromódní geometrií. Aspoň ho můžu bez obav skladovat ve sklepě paneláku a občas zamknout u hospody.

                              Je sranda, že Force přestalo dodávat rámy a kola asi někdy kolem roku 2021.

                              0 2
              • makro00  

                Tak přesně tento rám mám. Geo je retro, ale jako universální kolo, to poslouží.

                Vozím 70 mm představec + 750 mm řídítka a to mám dost přes 2m. Je to krátké, ale nějak to funguje. V terénu to je dostačující a spíš narážím na limit XC plášťů, než ovladatelnosti. Osobně bych na to kolo víc jak 90 mm nedával, pak se úplně ztratí ovladatelnost v terénu.

                Já volil 70 mm abych nebyl daleko od toho, co mám na AM fullu – 50mm.

                0 0
      • novas752  

        Spíš bych krátil než zvyšoval. Třeba 80mm představec stejnýho sklonu.

        0 0
        • LTZ1000  

          Jo, zamyslím se nad tím. Možná někdy vyzkouším více různých představců…

          0 0
    • LTZ1000  

      Po první letošní projížďce jsem na pochybách, zdali má výměna představce pro mě vůbec smysl… Pomohlo přifouknutí vidlice, abych nebyl tolik nahnutej dopředu. Řidítka jsou asi dostatečně vysoko a posed bych asi více nevzpřimoval. Ale láká mě vyzkoušet nějaký kratší představec. Výška řidítek zůstane zachovaná, když tam dám představec délky 60 mm a úhlu 35°. Zas tolik jich na trhu není. Co tenhle Zoom? https://www.cyklopoint.cz/…_d42500.html

      Vidlici bych od Zoomu nechtěl, ale představec by měl být OK, ne? Nebude to snad nějakej nekvalitní hliník?

      Ještě by asi šel tento. https://www.kupkolo.cz/…rny_z120191/

      Nebo tento.

      https://www.kupkolo.cz/…-os_z113284/#…

      Má sice 7cm, ale to nevadí.

      0 0
    • LTZ1000  

      Koupil jsem tedy ten představec: ZOOM – 10430 – Představec Ahead Plus 1–1/8" Al 35st. 31,8/60mm

      https://www.cyklopoint.cz/…_d42500.html

      Odlitek není úplně dokonalý, je tam malý kaz, který by ale neměl ničemu vadit…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.