Vyšší zdvih. Aneb, zvládne to geometrie?!

40 nepřečtených
  • Soilwork

    Mam takovej problémek, mam už pár tejdnů SX Trail a na něm originál vidli se zdvihem 160mm, chtěl bych tam zkusit nacpat 180ku, ale nevim, jak se na to bude tvářit geometrie, popř. jestli to ustojí hlavová trubka, taky na ní asi budu potřebovat redukci, protože směrem dolu se rozšiřuje a málo vidlí je dělanejch timhle způsobem.. Poraďte někdo prosim..

    0 0
    • Tomcat  

      ale nevim, jak se na to bude tvářit geometrie… …změní se. Ale jestli ti to nebude vyhovovat nelze za tebe říct.

      popř. jestli to ustojí hlavová trubka, taky na ní asi budu potřebovat redukci, protože směrem dolu se rozšiřuje a málo vidlí je dělanejch timhle způsobem… …redukce není potřeba. dělá se hlavové složení do 1,5 rámu na 1 1/8 sloupek. Vidlic se dělá taky dost, že asi nejsou tam kam koukáš v nabídce, nebo ti připadají drahý je věc další.

      Hlavovka by to měla udržet, tedy pokud tam nedáš dvou korunku.

      0 0
      • assassin  

        nevidim duvod proc by dvoukorunka namahala hlavu vic nez jednokorunka..

        0 0
    • mr.antik  

      záleží co tim chceš dostáhnout, tohle je docela příjemnej úhel :-)

      0 0
    • Soilwork  

      tak bude to živější, to je cajk, ale de mi o tu hlavu..

      0 0
      • Lister  

        Tady půjde hlavně o tvoji hlavu – fakt si myslíš, že vyšší vidlice a tím pádem položenější geometrie udělají ovládání živějším???

        0 0
      • Vilém  

        No zivejsi asi tezko. Bude to vetsi chopper.

        0 0
        • fousek  

          Tak pokud vidle bude mit velkej offset tak muze bejt zivejsi na konci zdvihu az neprijemne

          0 0
          • MlokCZ  

            To si taky musí rozmyslet, jestli bude pružit nebo zatáčet :-)

            0 0
    • Debustrol  

      Na SX Trailu vozí 180mm vidli spousta lidí, takže bych se toho vůbec nebál.

      Tušim že i někdo odsud to má…

      0 0
      • Soilwork  

        no super, tak teď jen sehnat nějakou s hlávkem do 1,5 rámu na 1 1/8 sloupek :D a nebo tu redukci no..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Tomcat  

          Hlávko do 1,5 rámu na 1 1/8 sloupek dělá třeba Fsa, nebo Woodman.

          Jinak rozdíl v 20mm zdvihu nebude takový, jako rozdíl v naladění. Počítej s náklady na naladění, tedy aspoň cena pružiny plus oleje.

          0 0
      • pitos  

        Přesně tak,sx trail se s 180kou normálně vozí.Tady z bf to má Maynard, na fr/dh je to uplně v pohodě…těch 180 tam na tohle podle mě patří.

        http://www.bike-forum.cz/…il-5708.html

        0 0
      • kesu  

        přesně tak nebál byhc se toho.

        počítej s tím,že totem,66tka,88­8,boxxer,40 atd mají ale asi o 6mm větší ofset než 160mm vidlice takže kolo s tím bude stabilnější.

        o hlavovku bych se nebal ta to vydrží

        0 0
        • Lister  

          Nevím jestli tím ofsetem myslíš předsazení korunky, ale jestli ano, tak předsazením patek o 6mm více dopředu se zkrátí stopa předního kola a tím pádem by kolo mělo být naopak lépe ovladatelné a mělo by se o něco méně držet přímého směru.

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak. Vyšším offsetem se u vysokozdvihových vidlic kompenzuje hodně nízký hlavový úhel.

            Kdyby neměly tak velký offset, tak by to při extra malých úhlech typu 65–66st. vůbec nezatáčelo.

            0 0
            • MlokCZ  

              A když současně dá lehce vyšší vidlici (tedy lehce zmenší hlavový úhel) + ta vidlice bude mít větší offset, tak chování zůstane pořád podobné. Ty dvě změny se navzájem vyruší (samozřejmě jedna z nich může být výraznější, takže přesně stejně se to chovat nemusí).

              0 0
          • kesu  

            máš pravdu

            0 0
      • Mr.Duck  

        Já,už dvá dní )

        0 0
    • assassin  

      ja vozim na AC kde byla puvodne 130mm vidle 66ku na 170ti a pohoda, dokonce to vic zataci (az moc) nez ta puvodni, protoze ma 66 hodne velkej offset.

      jinak to chce spis zkoumat dylku vidle osa-krk nez jen zdvih, myslim ze najdes i vidlice co maj pri 160 stejnou dylku jako jiny pri 180… ten offset (bejva jak na korunce tak na nohach-os ..tzn soucet) do toho vnasi dalsi vliv na „stopu“ takze chovani po vymene nejde moc odhadnout od boku

      0 0
    • Tomcat  

      Teorije je hezká, praxe hovorí o něčem jiném.

      Dvoukorunky byly vyšší , tedy větší páká. Dvoukoruny byly tuší tedy větší namáhání se přenese do rámu.

      0 0
      • kesu  

        to neni pravda dvoukorunky právě vyšší nebyly

        třeba boxxer je stejne vysokej jako totem popřípadě 180mm domain..

        0 0
        • assassin  

          tak tak, protoze spodni korunka nemusi byt tak masivni…

          0 0
          • Tomcat  

            Já říkám jak to bylo. GT vydal i zákaz na některý kola dc vidli dávat. Ono i obecně pokud vidíte fotku s ustřelenou hlavou byva to dost casto dvojkoruna.

            0 0
            • kesu  

              nojo ale to je o tom co se na tom jezdí:) Osobně si mylsim že je uplně jedno jestli to je jedno nebo dvoukorunka (teda pro rám) pro konstruktéra vidlice je to sakra rozdíl

              0 0
              • pepek  

                Tomcat má pravdu – když začaly v pravěku dvoukorunky, tak rámy začaly praskat ostošest. Je to tím, že na jednokorunce pruží i krk a to hodně. Na dvoukorunce pružit nemůže a celý namáhání se přenese na hlavovku.

                0 0
                • mr.antik  

                  tak

                  0 0
                • Pedro404  

                  Jakym směrem pruží krk? Jako zepředu dozadu?

                  0 0
                • Tomcat  

                  Co si budem říkat takový Author v licenci RB…

                  http://www.youtube.com/watch…

                  Ten byl v základu s jedno korunkou, původní RB dvoukoru vydrželo.

                  Opravdu „pevný“ jedno koruny začaly až z příchodem Manitou Sherman na 1,5 sloupku a to není rozhodně dávná historie. Např Reign X modelová řada 08–09 taky neustál několikrát dc vidli. Lidi to měli sice jako super lehkej závodní DH stroj za malý prachy ( v porovnání s Socomem např), ale taky na jednu sezonu.

                  Jinak jak Kešu říká co se jezdí. Ono praskaly DH a FR rámy a byly to zlomy únavový. Ten lom je 75% únavový nikoliv střihlý jednou ránou. A hlavovka je odlomená od rámu dobpředu nahoru, nikoliv jak by to bylo po jedný velký ráně dovnitř a pod rám. A pak ty vidlice byly často naprosto nepoškozený.

                  To, že by prdnul XC rám se nedivím a neřeknu ani popel, ale Enduro a lehkej FR rám neznamená, že vydrží dlouhodobou páku dvoukoruny.

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Heh, na půl sekundy měl slušnýho čopra.

                    0 0
                  • kesu  

                    mimochodem známýmu prasknul takle skákací rockmachine, taky směrem nahoru dopředu, byl na tom RS pike.

                    Ono ale i unavovej zlom je danej počtem cyklů kdy docházelo k překročení meze pružnosti materiálu. Ale nechce se pouštět do detailů konstrukce.

                    Spíš jsem chtěl ale říct, že rám kterej je konstruovanej na takovýhle použití s alespoň 180mm vidlí snese pdole mého stejně jednokorunku jako dvou.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.