Jsou bezne naboje ze kterych se neda vytahnout osa? Na Meride Speeder 300 jsou nejake Joytech naboje … a podle me nejde vytahnout osa a snad ani rozebrat orech (osa s RU samozrejme jde, ale ta ktera se opira o loziska podle me nejde)
Jsou bezne naboje ze kterych se neda vytahnout osa? Na Meride Speeder 300 jsou nejake Joytech naboje … a podle me nejde vytahnout osa a snad ani rozebrat orech (osa s RU samozrejme jde, ale ta ktera se opira o loziska podle me nejde)
Musí jít
Jestli tomu dobře rozumim, tak se musi vyklepnout i s loziskem. Já to tak mám u náby Force Team (Novatec) RU.
Lozisko vyklepavat nechci, jen bych rad nějak vyčistil ořech a absolutně nevidim jak ho rozebrat :(
Musíš vyklepnout osu i s ložiskem.
Napis presny typ naby, nebo to aspon vyfot, kristalovou kouli tu nikdo nema.
+1
Ja už to zase smontoval, ale myslím, ze to je tenhle Joytech: https://youtu.be/NCJLb0sv2qU
Ty matky shodim … a konec, pak už tam nevidim co povolit. Imbus do osy dat nejde.
Naboj na videu vypada jako konusovy.
No nic, toto je ztrata casu, do blokavanych s tim.
Tohle není konusovy náboj, když se sundaji krajní matky, tam tam jsou ložiska. Shora to vypadá zhruba takhle: https://cdn.shopify.com/…6a56651c.jpg?…
Když sundam horní prachovku, tak vidím ložisko, ale s ničím jiným už tam nepohnu, nevim jak ořech sundat …
Mozna tohle: https://www.koloshop.cz/…mano-HG.html
Tak tohle je náboj s konusama, v létě jsem se s tím sral na nějakým spešlovi. Atyp konusy, který se nakonec sehnaly z nabouranýho kola, koupit to ani ve spešlu nešlo. Co třeba nějakou fotku ze strany ořechu? Já ten „můj“ normálně rozdělal.
Ok, potom to je špatné video, ja tam konusy fakt nemám, je to Merida Speeder 300 (2017). Ja už zase nasadil kazetu a odjel 100km jinde, takže fotku úplně triv neudělám. Jak jsem psal – jakmile shodim prachovky, tak vidím ložiska, ale s ničím nepohnu. Možná do toho ořechu půjde nasadit ten nástroj co je poslal (je to možné?), myslím ze mezi loziskem a orechem je trochu místa a tuším i 2 žlábky proti sobě, kde bych tenhle nástroj mohl nasadit
Hele, bez fotky nic. Tím klíčem, co jsi postnul se sundává starý vícekolečko, aspoň to tak teda vypadá.
Asi jo, zkusím zařídit fotku, díky moc
měl sem na spešlu-gravelu podobné náboje- co nejrychleji sem se jich zbavil!
ta práce se sháněním konusů, které vydrželi cca 3000 km mně za to opravdu nestála!
Už podle opracovaní se jedná o méně kvalitní nábu…tedy doporučuji ji neservisovat , ojet a recyklovat :-)
Tak otec do toho včera ještě poradne triskl – a osu vyrazil i s loziskem :)
To vypadá, ze teď je potřeba nějaký cca 12 mm tisicihran (imbus to není), který taky nemám. Předpokládám, ze bych ho strčil dovnitř a ořech normálně odsrouboval. Akorát ty drážky vypadají nějaké vymackane :( (viz vpravo nahoře druhá fotka)
To možná ani nesundáš, to samý bylo u toho spešlího náboje. Prý to mají jen na montáž a nepočítá se s tím, že by to někdo sundával. Ořech ale rozděláš i na kole, naopak ti to půjde líp. Ťukej do toho výřezu a povolíš matici. Má to levý závit, takže povoluješ doprava. Doporučuji dělat nad hadrem, vysype se ti mraky kuliček :-) Ty pak přilepíš na vazelínu, praporky mazat jen olejíčkem. Hodně štěstí! :-)
diky moc – kdyz to rozeberu a kulicky nalepim zpatky, poradi se mi to potom jeste utahnout? Nebo jinak – jak moc se to potom zpatky utahuje?
Na doraz. Pod tou maticí jsou tenoučký podložky na vymezení vůle, jejich počet neměň – jedině, kdyby to s utaženou maticí mělo vůli, tak zkus odebrat a uvidíš, co to udělá. Budeš to stejně rozdělávat několikrát než přijdeš na systém, jak to složit dohromady aniž by ti vypadaly kuličky :-D
Není potřeba žádný speciální klíč. Je to normální inbus. Bývá to č. 14.
Ale jinak jak píší dole, tak pro servis ořechu není nutno ho sundávat.
Já řikal vyklepnout… :)
To bys potřeboval jen pokud bys chtěl celý ořech sundat a vyměnit. Jestli ho chceš rozdělat tak potřebuješ klíč na misku ořechu – na ty 2 drážky na obvodu.
Na povolení vnitřní matice je přípravek.Klepáním na výřez hrozí poškození.
Mimo téma.Vyměnit,,načatý,,paprsky.
Když už to máš rozdělaný.
A až vymění dráty tak seřídit doraz na šaltru nebo mu to řetěz ojede znova.
Ano,dík za doplnění.
Jo paprsky jsou jeté, to jsem si taky všiml … ale to jsem tu nechtěl tahat. To budu muset nechat přeplést. Jsem si myslel, že mám dorazy ok, ale asi ne.
Jinak jsem si udělal přípravek, viz obrázek – ale nepohnul jsem s tím, snažil jsem se s tím pohnout kombinačkami. Dokonce jsem zploštil kraje aby to byly skoro čtverce. Zkusím sehnat profi přípravek (vím, že to umí v každém servisu, ale já se to chci naučit). Teda doufám, že tam fakt je levý závit, jinak jsem to akorát utahoval.
Ten olej okolo je WD40, to jsem tam dal na noc, jestli to nepovolí.
A omlouvám se pokud jsem někomu nevěřil, že se to má vyklepnout, fakt to chtělo pořádnou ránu :)
Uřízni si plech, který zapadne do drážek, bude skoro stejně tlustý, jak ty drážky a bude čouhat ven. Tam ho chytíš francouzákem, nebo hasákem.
dobry tip, dik!
Tak ono je to utažené celkem dost obvykle. Stahovák stojí cca 60,– a pracuje se s ním snadno. Nemá tak moc smysl dělat se s nějakým provizorním.
návod:
Ano je tam levý závit. Bývá to utažené tak že je potřeba přípravek upnout do svěráku, nassdit na to celé kolo a poměrně zabrat. Takovymhle bastlem to nejspíš nepovolíš, doporučuju si koupit přípravek nebo navštívit nejbližší servis.
Já bych si přípravek na stažení rad koupil, ale zatím se mi nedaří ho v nějakém obchodě najít …?
3s hledání.
no tohle jsem nasel a o kousek vyse postoval – a dozvedel jsem se, ze „Tím klíčem, co jsi postnul se sundává starý vícekolečko“ … a jelikoz nikdo neprotestoval, tak jsem to bral jako fakt. Ale diky moc – objednavam.
Kdybys do toho ťuknul přes nějakej tlustší šroubovák, tak už to máš dávno rozdělaný, udělaný a jezdíš.
Ve finále zjistí že je ten ořech na inbus a půjde vymenit celý :-)
Není není není. Ale to už jsem psal a je to vidět i na fotce
A už to máš rozdělaný? :-)
Nemam, někdy taky musím jezdit na kole a ne jenom se v nich hrabat (mam ještě jedno kolo). Ale už jsem objednal stahovak :)
Je a je a je. :)
Šroub má v sobě více drážek, aby bylo možno v něm udělat dostatečně velkou díru pro osu. Ale demontáž jde normálně inbusovým klíčem.
To je drama, co? :-)
Na obou odkazech je stejný klíč na rozdělánî ořechu.
Skoda penez, rozdelavat to budes tak jednou za dva roky, kdyz budes jezdit.
Povoleni jsem resit plochym pilnikem pribrousenym na rozmer drazek. Chytnout pilnik do sveraku, nasadit na to orech s celym kolem a otocit.
Rozebrano a slozeno bez nejmensich problemu, akorat to lozisko jsem nemel cim nalisovat, tak jsem ho tam natlacil matkou na ose … ale nemam jak overit, ze je nalisovane spravne, tj az dozadu. nicmene kolo se toci, orech cvrka, tak snad ok
dik za asistenci!
Doufam, ze jsi to matkou tlacil na vnitrni krouzek :)
Nevim jestli chápu, ale nasadil jsem ložisko, potom podložku a kroužek (jak to tam bylo) a to jsem utahl matkou – po jemnem pritazeni si myslím, ze tam ložisko zajelo – chvíli to potom šlo lehce.
A ta podložka měla jaký průměr, jako vnitřní kroužek ložiska, nebo jako venkovni.?
1+
Aha, uz asi chapu – ta podlozka mela prumer skoro jako vnejsi prumer loziska, kousek chybel. Jo, kdybych tlacil primo na kulicky, tak to lozisko znicim – tohle asi taky nebylo idealni, mel jsem pouzit vetsi podlozku aby byla pres cele lozisko … ale vypada, ze to prezilo v pohode, kolo se toci ok. Priste :)
Jeste me teda trochu zarazily jen 2 praporky, umistene asymetrickky – bych cekal, ze budou naproti sobe, kdyz uz jsou jenom 2. Ale ten treti zarez vypadal uplne jinak a ani tam zadny praporek nebyl, tj muselo to takhle byt.