Výztuha a držák odrazek místo V-brzd

96 nepřečtených
  • Ondrero

    Zdravím bikeři.

    Předělávám kolo z V-brzd na kotoučovky a nelíbí se mi ty návarky se závitem co po brzdách zbydou:-)

    Budu je muset nějak zamaskovat.

    Zatím jsem si udělal jen model a v příštích dnech to vyrobim na mašině z duralu 7075.

    Nedělám si iluze že to nějak výrazně zpevní vidlici a rám,ale bude to vypadat pěkně.A budou na tom přidělané odrazky.

    Co na to říkáte?

    Váhu nehrotim :-)

    0 0
    • BigKarel2  

      Ty podkovy to měly zpevňovat právě kvůli těm Véčkám, který když brzdily tak „rozpínaly“ rám, takhle to moc významu asi mít už nebude…to bych ty čepy rači uřezal :) Ale alespoň ta tvoje verze vypadá to celkem k světu… :)

      0 0
      • Ondrero  

        Tomu nějak nerozumim…:-)

        Žádné podkovy (výztuhy) na „rozpínající“ se V-brzdy jsem na kole neměl.

        A řezat do nového kola?Aj to néé :-)

        0 0
        • deekay  

          Tos nemel, ale prave se prodavaly a lidi si je tam davali z vyse uvedeneho duvodu…

          Ja bych se na to vyprd a taky urezal ty cepy.

          A do noveho kola? Jak do noveho dyz si tam mel V a ted davas kotouce?

          0 0
        • pepek  

          To, že jsi je tam neměl neznamená, že neexistovaly. Omezovaly roztažení rámu při brzdění. Když to dáš ke kotoučovkám, tak se ti lidi možná budou smát :-)

          0 0
          • Kamikaze 591  

            Já mám ale pocit, že se to dávalo hlavně u starých oceláků. U hliníkových rámů už to pozbývalo smyslu.

            0 0
            • JSt  

              nemyslim. hlavne to melo smysl u vinnetou vidlic, predevsim ty s perverse archem :-)).

              0 0
            • PítrsPraha  

              No nevím, i hliníkový rámy se s véčkama pěkně roztahovaly. Po nasazení podkov páčka citelně ztuhla a při brzdy silném stisknutí páky lépe brzdily.

              Tehdy navíc nebyly na XC kolech pevné osy, takže podkova vepředu přispívala i ke zvýšení tuhosti vidlice.

              Vypadalo to sice hnusně, ale funkčně to mělo smysl veliký.

              0 0
              • Ondrero  

                Já si taky říkám,že tý mojí levný vidlici ta podkova může pomoct :-)

                0 0
                • kubad  

                  spíš bych napsal že jí to neuškodí, jinak tam tu podkovu klidně děj sundat to můžeš lehce

                  0 0
    • Joseph de Sax  

      ber to flexou všechno…

      0 0
      • Ondrero  

        No jasně všechno odřezat…zabrousit a pak znovu lakovat né? :-)

        To nové kolo jsem myslel jakože nové pro mě…

        Už mělo pár desítek km najeto když jsem ho kupoval.

        A už vidim jak se někdo směje…jen málokdo bude vědět na co to je :-)

        A bikeři co to vědět budou,tak mě tak rychle předjedou,že si toho ani nevšimnou :-)

        0 0
        • Rubi  

          lidem, kteri se ti nebudou smat ze tam mas podkovu, kdyz mas kotouce bude potom uplne ukradene, ze tam mas 2 cepy na vecka, protoze si ani nevsimnou jake mas kolo a nevim jestli neco zamaskujes jeste vetsim nesmyslem, kterym jeste priudas vahu kolu. je plno lidi, kteri maji na starych ramech/vidlicich cepy na vecka a myslim ze to tam teda vubec nevadi

          0 0
          • Ondrero  

            Jakým nesmyslem ? :-)

            Já mám radost z toho,že si to vůbec můžu takhle sám vyrobit.

            Však to taky bude jen taková pohledová záležitost z mého oboru.

            Nějak jsem neřešil tuhost,váhu a jiné záludnosti.

            Ale určitě to nebude vypadat jako kus 5mm děrovaného plechu co se na netu jako podkova prodává…

            Já to nemám jako podkovu na brzdy,ale jako držák odrazek a stajlingovej doplněk,kterej nikdo na kole nemá :-)

            Holt deformace mozku z úprav na autě se dostala i na kolo :-)

            Ale zase to nedělám stylem-dolplňky z Tesca…

            Někdo si tu i lakoval brzdiče,takže nejsem zdeformovanej sám :-)

            0 0
            • Rubi  

              drzak odrazek a stajlingovy doplnek to nejde k sobe, kdyz odrazky jsou nejvetsi humus co na kolo muzes dat :)

              0 0
              • winter78  

                Odrazky sú najjednoduchší a najlacnejší spôsob ako byť na ceste videný. Navyše netreba meniť baterie ako vo svetlách a rovnako ich človek ani nezabudne v šere zapnúť či doma pri odkladaní biku vypnúť.

                Založím a celý rok ani neviem o tom že ich mám.

                0 0
                • Vilém  

                  A reflexni samolepky jsi nekdy videl?

                  0 0
                  • Ondrero  

                    Ale notak dohadovat se kvůli odrazkám :-)

                    0 0
                  • winter78  

                    Odrazka a reflexná samolepka je pre mňa jedno a to isté :-)), takže ak som myslel odrazky,myslel som tým aj všetky tie iné prkotiny.

                    0 0
              • Bish0p  

                Souhlas. Odrazky a Merida je nejvetsi humus.

                0 0
                • Rubi  

                  ehm co mas za kolo?

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Ani jsem se nemusel dívat do profilu a hned mi bylo jasné, že máš Meridu :)

                    0 0
                    • Kamikaze 591  

                      Já teď momentálně taky :D Ale můžu říct, že nápisy na rámu nemají na mou jízdu vliv.

                      No a teď mě tady sežerte, že nepoznám rozdíl mezi super tuhostí a hmotností rámu…

                      0 0
                      • antt  

                        ta tvoje merida chodí pěkně, až jsem byl sám překvapený, mě když zaberu do pedálu, tak se maestro zhoupne, u tebe né a to víš, jak to mám natvrdo :)

                        Nerozdrbali jsme ten tlak v tlumiči?

                        0 0
        • Vilém  

          Tak kdyz nechces rezat, tak je vysroubuj, zaslep diry vhodnou krytkou a mas to. Rozhodne lepsi nez toto.

          0 0
        • buba CZ  

          Doufám,že se nenecháš ovlivnit zdejší módní policií.Chceš to tam mít tak s chutí do toho :-) a nezapoměň nám potom ukázat výsledek.Jo a bude to v barvě nebo přírodní?

          0 0
          • Ondrero  

            No až to bude hotové,tak to hodím do omílacího bubnu se satelitama s lehkou kyselinou.

            Trvalizace se tomu u nás říká.

            Povrch hliníku to zpevní a rozleští.

            Potom má i menší náchylnost k oxidaci.

            Na motorce a autě jsem tak rozleštil většinu AL dílů a už rok to drží…

            Mosaz,zlaté řetízky a prostě všechno to krásně

            vyčistí-vyleští.

            Barvení by bylo složitější…Základ na dural a pak kvalitní barva…Přeci jen do toho budou lítat šutry..

            0 0
    • drevik  

      Teď jsem se díval na sekci Pády,tak aspoň jako podkovu pro štěstí…:)

      0 0
    • winter78  

      Vyskúšaj,založ a uvidíš. Na názor iných sa z vysoka vybodni, je to Tvoj bike a rob si na ňom čo chceš ;-).

      Ja som takéto podkovy vozil na jednom z mojich mnohých MTB ktoré som vlastnil. Nejaký význam pri brzdení na zadnej stavbe som nepociťoval, ale je pravda že aspoň tú prednú vidlu to trošku spevní.

      No a ešte som to použil raz a to vtedy keď som prerábal MTB na crossa a potreboval som posunúť čapy V-brzd vyššie.

      0 0
    • Luk02  

      čepy vyšroubuješ stranovým klíčem, a do té díry co Ti tam zbyde dáš záslepku ktereou seženeš skoro v každém servisu…pokdova je zbytečná práce navíc na kole s disky trochu úsměvná:)

      0 0
      • Ondrero  

        Nejsem blbéé:-)

        Ty čepy mám venku,ale ty hnusný návarky(boule se 3ma dírkama a jednou velkou) mi tam vaděj :-)

        Navíc nazačátku jsme psal ,že mi vaděj návarky a né čepy.

        Přeci ty návarky nebudu řezat…jak mi tu lidi raděj.

        Ale to je jedno.

        Za blbce budu protože že nechci boule,tak za to že chci podkovy :-)

        Si nevyberu.

        0 0
        • Vilém  

          Vsak delej jak myslis. Jak uz jsem tu nekde psal, osobne bych to fiknul, kdyz by mi to tak vadilo vzniklou zapilovanou plochu bych plelepil reflexni nalepkou.

          Kazdopadne se pak pochlub, cos spachal.

          0 0
        • Rychlej turista  

          Tohle se tady už řešilo :-)

          0 0
          • Ondrero  

            Tak to jsem rád,že nejsem sám komu se ty návarky na V-brzdy nelíbí :-)

            0 0
    • Vilém  

      Kdybys tam ty vecka nechal, tak to zpevni, takto to budou jen zbytecny gramy navic. Pokud ti to tak vadi, tak vem pilku a pilnik a za chvili neni co resit.

      0 0
    • vinca  

      Je to tvoje kolo. … Ale jestli tě potkám , tak se budu smát !

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pačes  

      Jediný smysluplný, co mě napadá, je udělat jednoduchou podkovu jako držák zadního blatníčku. Jde koupit i karbonovou desku, případně si z ní nechat vyříznout tvar „subtilní podkovy“ přímo na zakázku, jen tak na voko. Blikačka by tam neměla smysl, nebyla by vidět. Ale nejlevnějc vyjdou plastový záslepky do děr.

      0 0
    • pedr64  

      a co takhle do těch děr po pivotech našroubovat přímo odrazky? A nebo, když si chceš pohrát, tak ty podkovy stříknout reflexní barvou a bude to odrazka sama o sobě?

      0 0
      • Ondrero  

        Ono jde o to,že ty podkovy dělám,protože mě to obrábění zkrátka baví…

        Nejde vyloženě o ty návarky jako takový.

        Dal bych záslepky a hotovo.

        Šlo mi o to udělat něco pěknýho,co se na ty návarky přidělá.

        Bohužel jsem ani netušil,že nějaké podkovy jsou už dávno vymyšlený :-)

        Takže jsem za blbce,když to chci na kolo s kotoučema.

        Ale tak přední vydlici to malinko zpevní ne?

        Přeci jen to je kvalitka materiál a bude to určitě tužší,než ten můstek na vidlici.

        No nic už si úhluju matroš a do konce týdne to bude snad na světě :-)

        Dělám semtam fušky pro někoho na CNC,ale to není ono…

        0 0
        • Britt  

          No, musím říct, že ta podkova vypadá dobře, rozhodně líp, než ty běžně vyráběný. Hele, jestli se ti líbí, tak si je na kolo klíďo dej, bo tvoje kolo se musí líbit především tobě, na kecaly se z vejšky vys…

          Nejsem si jistej, jak moc to vyztuží přední vidli, trošku jo, ale nijak výrazně – to by ta podkova musela bejt chycená na každý rouře na dvou místech.

          Vzadu jsem vozil podlovu na zimákovi, bo to byla jediná možnost, jak přidělat blatník, a když se mi někdo tlemil, tak sem si řekl: „Jen se tlem, ******, já mám blatník a podkovu, ty máš zaflákaný záda od bahna“.

          Až to nasadíš, postni sem fotku, docela by mě zajímalo, jak to bude vypadat.

          0 0
        • Payia  

          Mne se to taky libi, mit pristup k tyhle masine, tak by me to fest lakalo vyrobit si toho na kolo co nejvic. Mas jenom CNCko nebo celou dilnu? Kdyztak mi prosim pisni na mail, mel bych nejake dotazy ;)

          0 0
          • se-se  

            Víš o něčem, co se nedá koupit a má smysl to vyrobit? Já si na kola vyrábím nebo nechám vyrobit dost věcí, ale jsou to vždy takový speciality, který by asi nikdo jiný nepotřeboval (nebo ba je spíš přímo považoval za pitomost). Všechno skutečně užitečné jsem vždy našel, že se dá koupit.

            0 0
    • Ondrero  

      Tak tady máme první várku fotek mojí práce…

      Ještě si asi vygravíruju přezdívku na vršek té podkovy.Je tam takové pěkné volné místo:-)

      Zatím to je bez té trvalizace.Už těď je to ale pěkný.

      Malej přísuv,nově naostřené frézy a pořádný točky.

      Nejhorší bylo šmrdlat 4kou frézou do hloubky 16mm na té nejmenší kapse.Měla snahu rezonovat.

      Jinak materiál jsem použil ten,z kterého tu v práci děláme čelisti na svěráky…

      Je to skutečně hodně tuhej matroš a tu podkouvu v ruce neohnu ani zaboha.

      Na kolo tu budu dávat až upravím na soustruhu ty závitové vložky.

      Fušuju ve firmě po nocích.

      Máme tu 10 center,4 CNC soustruhy,brus­ky,vrtačky atd atd :-)

      0 0
      • Vilém  

        Moc pekny, i kdyz zbytecny:)

        0 0
      • pavlik6022  

        Závidím ti možnost makat na CNC, já se musím kvůli každé ptákovině doprošovat známého.

        0 0
      • Alibaba  

        Jo, fakt pěkný. Úplně zbytečný a navíc hrózně mohutný. Fackovala by mě hamba tohle dát na kolo jen kvůli zbytečnejm čepům. Fakt bych je raděj uříz. Ale jestli tě to baví…nic nenamítám.

        p.s.

        Měl jsem na staříkovi léta, ze zvyku původní podkovu cca z 96 roku. Tenká žiletka o pár gramech. Po renovaci se ukázalo, že zbytečná…

        0 0
      • Atilla  

        Vypadá to suprově, sice na prd, ale snaha se cení:)

        Hele a nedokázal bys mi vyleštit rám co mám v profilu? Po novém roce to budu posílat na odlakování a pak bych těl nechat udělat tvrdoelox, ale nevím kde to nechat vyleštit. Díky

        0 0
        • Zdyn  

          Celej rám na tvrdoelox? Kam to chces posilat a jak predpokladas, ze to bude vypadat?

          0 0
          • Atilla  

            Doufám, že dobře:) Zatím mám 2 potencionální místa.

            0 0
            • pepek  

              Prozraď: 1.PBS a to druhý?. . ..

              Pokud ti to slíbili v PBS, tak nic jinýho ani nehledej.

              0 0
              • Atilla  

                Ty mám rozjednané a pak v místě bydliště. PBS je jistota?

                0 0
                • pepek  

                  I podle slov konkurentů, PBS to umí zdaleka nejlíp a dokonce snad černý tvrdý umějí jenom oni.

                  0 0
      • winter78  

        Parádička . Vypadá to super.

        0 0
    • Britt  

      týjo … borec! skvělá práce!

      0 0
    • se-se  

      ještě poznámku: nevím jaké máš konstruktérské zkušenosti a nechci se tě dotknout, ale myslím, že by to chtělo trochu to vylepšit z pevnostního hlediska. Nejslabší průřez máš v místě největšího namáhání. CAD ve kterým to je dělaný tenhle modul asi nemá, ale i citem a jednoduchým výpočtem to lze celkem dobře vylepšit.

      0 0
      • vinca  

        Ale tohle přece nebude namáhaný žádnou silou, když tam nebude brzda . Myslím , že jako držák odrazky to je dimenzovaný dostatečně :-)

        0 0
        • kubad  

          dostatečně? to je fest předimenzované :D

          0 0
        • winter78  

          A aj keby tam tá brzda bola, tak by to nebolo veľmi namáhané, pretože ak sú tam pri brzdení také tlaky ,tak by to muselo byť na každom biku s V-brzdami,inak by si zlomil vidlu alebo zadnú stavbu ;-).

          0 0
        • se-se  

          myslel jsem, že to má sloužit jako dodatečná výztuhy, když už to tam je. Jako držák odrazky je to opravdu extrémně předimenzovaný. Ale nic to nemění na to, že aby to vypadalo profi, tak by to mělo mít správný proporce – k tomu patří ten největší průřez tam, kdeby tedy teoreticky, bylo největší namáhání. Možná jsem profesně postiženej, ale mě to prostě rve za oči no.

          0 0
          • JSt  

            profesionalne si zasun sedlovku, abys mohl sesednout bez padu z kola ;-).

            0 0
            • se-se  

              ještě tak vědět o čem mluvíš že

              0 0
              • JSt  

                vim, popisoval jsi to a o takovy kolo se nejednalo ;-).

                0 0
                • se-se  

                  Jakpak to souvisí s tímto vláknem? Tobě nějak osobně vadí, že mám připomínku ke zdejšímu tématu? Pokud si myslíš, že ta přípomínka (mimochodem velmi decentní) má nějakou věcnou vadu, napiš jakou a co technicky je na mém výroku nesprávné. Tvoje reakce směřuje k tomu, abys mě nějak shodil nebo urazil naprosto jakkoli, aniž to má věcnou návaznost. Nedal jsem si práci s tím, abych zpětně prohledával fórum zda se nenajde také nějaká záminka, na jejímž základě bych se mohl pokusit tě zesměšnit. Pokud je to pouhý vtípek, tak budiš, ale není to z toho patrné.

                  0 0
                  • JSt  

                    na tve pripomince neshledavam po fakticke strance nic zavadneho. jen me rozesmalo pouziti slovicka profi, od cloveka, ktery si poskladal kolo natolik „profi“, ze musi snizit sedlovku, aby se pri zastaveni nesvalil.

                    0 0
      • Vilém  

        Jj,khrozi, ze by to ty odrazky neuneslo. Bacha na to!

        0 0
        • se-se  

          takže jako ozdoba je to OK jo? A copak ta ozdoba má znázornit? Pokud se má tedy jen tvářit jako nějaká výztuha, tak by měla mít minimálně správný tvar a ten prostě nemá a hotovo. Jako pouhý držák odrazky by stačil kus plechu takřka jakéhokoliv tvaru – tedy jako držák odrazky to snad může sloužit, ale nemá to tak vypadat (nebo snad ano?). Ozdoby obráběné na centru jsou šílenost sama o sobě a pokud tu ještě někteří hájíte názor, že nevadí ani když nevypadají jako něco smysluplného alespoň formálně, tak už jejich účel je naprosto nepochopitelný. Proč, proboha proč se tak zarytě všichni bráníte věcným a prokazatelně správným připomínkám? To není jen tady v tomto vláknu, to je asi zdější zlozvyk. Tady se nedá slušně říci opačný nebo odlišný názor – to pak musím sklapnout a nechat si líbit šaškovskou poznámku někoho, kdo o podstatě nic neví, nebo se s ním do krve pohádat.

          0 0
          • Ondrero  

            No hoši nejsem žádná chytrá hlava a pro zdejší profíky to je k smíchu,ale na to,že jsem 4 roky po škole to je myslím docela dobrý.Bohužel ještě nemám dostatečnou praxi a někde,kde se dělá něco víc profi mě nevezmou.

            A kurde přestaňte machři říkat,že to je zbytečný atd.

            Dělal jsem to zadarmo-defakto za to ještě dostanu zaplaceno.

            A bavilo mě to.Je to jen na kolo.Řešíte tu váhu,funkci,síly a buhvíco,jak když bych vyráběl díly na raketoplán…

            Toto byla jen zábava.A nevěřili by jste kolik lidí-nestrojařů to ocenilo.Páč to dobře vypadá.

            Někdo si ladí vzhled podle gusta barvičkama.Já duralem :-)

            Nic víc.

            Odpovědi,že to je pěkný mi dostatečně stačí:-)

            Žblepty o funkci a o tom všem mi jsou putna.

            Až se budu ptát,jak něco udělat aby to plnilo funkci,tak se zdejší mozkovny můžou rozpovídat.

            Je jasné,že stajlingové odvětví mozkovny moc nechápou :-)

            Furt v tom hledají nějaké proč?jak?jaktože?…

            0 0
            • pepek  

              Jak vypadá to tvoje vytuněné auto?

              0 0
              • Ondrero  

                Vypadá a jezdí přesně podle mých představ :-)

                A o to jde.

                Kritiku a chválu už jsem probral tam,kde se auta řeší…Sem bych to moc netahal…

                To by bylo zase řečí :-)

                Kritiku a názory ostatních respektuju.

                Jen mě štve,když někdo hučí o funkčnosti dané věci,když jsem nazačátku psal ,že to je převážně vizuální záležitost.

                Ale to je jedno.To je všude na forech stejný.

                Ať to jsou mobilní telefony,auta,mo­torky a třeba i kola…

                0 0
            • pačes  

              Na pohled to vypadá super, jinak to je k ničemu. To však neubírá na šikovnosti a invenci autora. K smíchu to vůbec po technický stránce výroby není, vím jaký složitosti se musí řešit na CNC, než z toho něco takovýho vyleze, tož já smekám. Pokud máš přístup a technickýho ducha pro práci na takový mašině, tak by se tady mohlo časem objevit pár zajímavejch věcí, možná by pak pár lidem spadla čelist. Já fandím a bej tebou bych se nebát pustit se do nějaké „vyšší výzvy“. Udělat něco takovýho na CNC mašině bylo pro mě jako pro „laika“ špičkovej výkon, kdybych měl měl možnost a schopnost něco takovýho dělat a ne jenom pouze vymejšlět a nechat dělat někoho jinýho, byl bych štěstnej jak blecha. Fandím!!!

              0 0
            • Rychlej turista  

              Na profíky se vybodni. Je to sice hezká nefunkční blbost, ale na druhou stranu zase ničemu nevadí a s tím vědomím si ji tam přece dáváš, že se ti líbí a že sis ji udělal sám. Furt lepší, než si zmršit kolo nějakou šíleností, co má vliv na funkci.

              0 0
            • se-se  

              No ale to je dobře, že máš chuť něco vyvíjet – cokoliv. Moje poznámka tě nemá odradit, ani zkrouhnout. Byla to jen zcela upřímně míněná rada, snad, tedy doufal jsem – i pomoc. Platí přeci to, co v celém životě – není každý, kdo chválí přítel a ne každý kdo kritizuje nepřítel. Přeci se snad nespokojíš s tím, že jsi něco dobře obrobil – musíš dál a líp. To že umíš CNC zřejmě dobře ovládat, jen dokazuje že na to máš tak pokračuj, ta cesta od kovoobráběče k vývojáři je předlouhá ale ne nudná.

              0 0
              • kubad  

                nějaký bližší popis toho co je na té podkově špatně z hlediska namáhání by nebyl?

                nějak mě není jasné jaké sily tam vznikají a od čeho

                0 0
                • se-se  

                  pokud to má být výztuha, tak by tam vznikaly síly, které závěsy od sebe roztahují (ráz do kola odzpodu a devozmace typu „nohy do O“) nebo kroutí(deformace typu „kolo fixované a kroutím řidítky“). Není v tuto chvíli rozhodné, zda takové síly vznikají skutečně – jsou to síla jediné možn=é s odledem na druh uložení (tzv. spojovací uzly). Ve všech skutečných i teoretických případech je kritickým průřezem osový řez dílem. Aby tedy, byť jen na oko, vypydaly podkova jako funkční díl, měl by tento průžez být nejúnosnější – záměrně nepíši největší – to rozhodne nění totéž. Stačí takto?

                  0 0
                  • kubad  

                    pokud sem pochopil dobře co píšeš, tak podle mě je nižší profil uprostřed podkovy nahrazen větší šířkou materiálu, neříkám že je to idál ale nijak extra špatně bych to neviděl.

                    0 0
                    • se-se  

                      Táák to je ono – ta šířka materiálu neznamená, že to musí být jaksi „tlustější“ ale spíše s větší mezerou (snad je to i takto nepřesně řečené srozumitelné). No chyba to opravdu je velice zásadní. Pokud by tam například v ose Z (výška) nebylo místo (třeba už naráží do hlávka), pak se náhradně profil zvětší v ose Y (hloubka) ale s menší účinností. Pro technicky vidící oko je ta chyba úplně „vyskakující“ na první pohled, proto tak trvám na tom, že by to mělo být správně i v dílu který je cosi jako ozdobná maketa. Ono kdybys to viděl vedle sebe, tak by ti to bylo hned jasné, jak ten správný tvar tak nějak podvědomě více lahodí oku a opravdu vypadá skutečněji.

                      0 0
                      • kubad  

                        ano za předpokladu že je místo, což tady není,

                        0 0
                        • se-se  

                          Na to by zde musela být k vidění sestava – skutečné výztuhy ten správný tvar mají – ne že by byli takoví estéti, ale ono by to jinak prasklo, takže se tam to místo najít prostě musí.

                          0 0
                          • kubad  

                            dole tě limituje plášť a nahoře korunka vidle

                            0 0
                            • se-se  

                              Jasně že ano, ale originál výztuhy tam přeci to místo najdou (a fakt je že dost hnusně natěsno), takže se tam prostě najít dá – stejně tam na druhý straně kalhot musí být originál výztuha – tu přeci má každá vidle. Fakt to může být klidně vyřezané z balzy a nalakované a když ten tvar bude správný, budeš přesvědčen že to je hlavní nosný prvek (a jak jsem napsal, není-li misto v ose Z je vždy v ose Y) – nemám čas to vymodelit abys to viděl.

                              0 0
                              • kubad  

                                čas by se našel kdybys chtěl je to 5 minut, a musíš si u tohoto uvědomit že nemá V brzdy takže proti origo podkovám je to celé o několik cm posunuté blíž k vidlici proto není místo

                                0 0
                                • se-se  

                                  Houby hele já mám CADování za celej den dost, tak mě to večer u BF a sklenky červenýho ani nehne. Ale jeto přeci naopak vystrčený dopředu, takže směrem nahoru je místa víc než u origo výztuhy – koukni na svý kolo, fakt je to tak. Vo tom to ale není. Celý je to o tom, že jedinej smysl tohodle dílu je „na kukačku“ a pro mě tady hezký znamená správný alespoň „jako“. Tahle debata je o ničem. Já jsem truchu výše vznesl takový jemný dotaz, zda ví někdo o něčem, co na trhu není. Nejde o to vydělat ale spíš o radost, že bych dal něco na trh – mám kamaráda se špičkovým CNC centrem ( a je i cyklista), několik známých v bike shopech a konstruktérské zkušenosti.

                                  0 0
              • Ondrero  

                Třeba na auto jsem si dělal odlehčené řemenice a vlastní membránovej blow off ventil.Velntil je jen taková paráda,ale řemenice jsou znát.O třetinu jsou lehčí než ty původní.

                Motor jde lépe do otáček,ale zase ztratil něco ze setrvačnosti.

                Rád bych si ještě vyrobil řazení „ALA“ motorka.Tedy né klasické háčko,ale řazení pouze nahoru a dolů s ukazatelem zařazeného stupně.

                Řazení mám řešené přes 2 bovdeny.Takže stačí vymyslet mechanismus :-)

                Pákový pohyb(řadička) na otočný(řadící válec) bych řešil přes rohatku.

                Jen takovej rychlej nákres v malování jak bych si to asi představoval.

                Zase je to blbinka o ničem,ale už je to docela oříšek vykoumat aby to dobře a dlouhodobě fungovalo.

                0 0
                • se-se  

                  máš pravdu v tom, že pro širší použití to není – je to jen jak řkáš „blbinka“ pro tebe´. No ale takových věcí jen pro radost si dělám taky dost. Já se tím konstruováním živím, tak že takové věci dělám na zakázku. Všechno co takto děláš je praxe a zkušenost -pokračuj a pokračuj. Nepřestávej to je správná cesta. Já po ní kráčím už 30 let a konec nikde nevidím – naštěstí, jinak by mě to nebavilo.

                  0 0
                  • Ondrero  

                    Chlape to se máš…Já jsem v tomhle oboru ještě taková nicka :-)

                    Něco vymýšlet a konstruovat je můj sen.

                    Akorát mám hroznou nevýhodu,že jsem se nikdy nedokázal naučit matematiku.To je moje velká slabina.

                    Můžu hodiny čumět do knížek a prostě to nepochopim:-(

                    Chtěl jsem jít někam na vejšku ,ale prostě to kvůli tomu nešlo.

                    No a tu podkovu vysvětlim.Je jasné ,že by nejpevnější místo mělo být navrcholu a né na bokách :-)

                    Jediné proč to tak mám je ,že jsem měl materiál pouze 120×120×50.

                    Mezi tím vnitřním obloukem a pláštěm je pár milimetrů mezera.

                    Takže jsem neměl kde nahnat materiál na ten spojovací můstek.

                    Proto jsem to udělal alespoň do sklonu.

                    Mít matroš 140X120×50 tak by to bylo jiné kafe :-)

                    0 0
          • Vilém  

            Proc to pises me, jak to ma byt zkonstruovane? Ja si takovou kravinu nevymyslel. Pokud by sis tema precetl od zacatku, tak jsi nereagoval tak, jak jsi reagoval a ani ma reakce by tu potom nebyla.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.