vyzva brnenskym bikerum: piste na SLP

3 nepřečtené
  • tk

    zda se, ze nikdo na muj apel z predchoziho tydne nereagoval. zkusim to jeste jednou. zasadte se budoucnost bikingu v okoli brna, alespon tim, ze date najevo co rozhodne nechcete.

    1: pokud neoushlasite s tim, aby do budoucna byly cesty pro turisty a cyklisty realizovany jako cesta Sumbera napiste o tom SLP, relevantni mestske casti a kraji. upoznete i na jine nevhodne realizovane useky

    2: pokud se domnivate, ze Moravkova stezka potrebuje udrzbu, provedenou citlive, tak aby byl zachovan jeji prirodni charakter, napiste o tom SLP, relevantni mestske casti a kraji. upozornete i na jine cesty, ktere potrebuji peci

    3: vyzvete k takovemu jednani i ostatni bikery, ktere znate.

    4: pokud chcete byt informovani o jednani CeMBA se SLP, napiste mejl me.

    muzete se inspirovat nasledujicim: apeluji na ty, kteří Morávkovy stezku a Šumberu znají, aby napsali slušný ale jasně nesouhlasný email (ještě lépe dublovaný dopisem, ze kterého vyplývá povinnost úřadu reagovat) na ŠLP Křtiny, městkou část Brno-Sever, městkou část Brno-Líšeň, Jihomoravský kraj (odbor regionálního rozvoje, a také odbor životního prostředí). můžete také ex-post podpořit protest environmentalis­tických aktivistů z Hnutí Duha, tím že vyjádříte svůj souhlas s nimi v této věci, jak z hlediska předmětu ochrany přírody, tak z hlediska podpory rekreace.

    a následujícím: ředitel ŠLP už reagoval na moje informaci o tom, že vyšel článek o Šumbeře a Morávkově stezce. Nejsem si jistý, jestli je správné ji tady vystavit, proto jenom výcuc. J Martínek mimojiné napsal, že

    1. ve věci už jednal s odborem reg. rozvoje JM kraje
    2. zná můj členek z Vela, který popisuje mtb singltrek ve Walesu.
    3. jsem prý asi představitel „představitelem menšinové skupiny cykloturistů, a to terénních, kteří vyhledávají pro svoje sportovní vyžití stezky typu Morávkovy“
    4. vycházejí vstříc více většinové části cykloturistů, těm, kteří využívají silnice a lesní cesty
    5. jim dali cyklistům k dispozici celou svou dopravní síť (na její použivání mají ale cyklisté nárok ze zákona)
    6. pokračováním péče o ně je vybudování nové polyfunkční turistické cesty Šumbera.

    hlavně napsal, ze

    1. požádají o vypracování studie ve věci Morávkovy stezky
    2. tím chtějí zahájit širokou diskusi o problému.

    já jsem odpověděl (opět jenom výcuc):

    1. za všechny terénní cyklisty vážím nabídky ŠLP Křtiny ke spolupráci a výzvu k debatě
    2. že bikeři jsou poměrně velká a velmi aktivní menšina, že nejsou jen sportovci, ale mají les rádi. řada z nich je vlastně vlastně terénními cykloturisty
    3. neexistuje žádná ostrá hranice mezi cyklistickou většinou a terénními cyklisty. Rekreační cyklisté jsou rozprostřeni na škále mezi těmi, kdo jezdi pouze po asfaltových stezkách a těmi, kteří vyhledávají pouze pestré a technické náročné cesty.
    4. vítám péči ŠLP o stávající LDS povzbuzuji k pokračující harmonizaci hospodářské a rekreační funkce lesních cest
    5. Morávkova stezka nepotřebuje projekt, potřebuje citlivou rekonstrukci bez velké pompy: Pokud by Morávkova stezka měla stát modelovým příkladem moderních metod konstrukce udržitelných cest, zásah do ní by musel být znatelný. Jako lepší řešení tedy považuji ji v tichosti citlivými metodami zrekonstruovat pro její současné uživatele a místní obyvatele.
    6. Úsilí podpory terénně cyklistických projektů navrhuji vrhnout do přípravy nové modelové cesty která by vznikla ve spolupráci ŠLP s LDF MZLU, Jihomoravským krajem a ČeMBou. Bude to počin hodný Brna, poslání ŠLP Křtiny a MZLU, který by se mohl a měl stát modelem pro řešení aktivní lesní rekreace po celé naší zemi.

    pokusme se slušnou cestou donutit ŠLP, aby nezůstal u prázdných slov, ale skutečně

    1. zahájil širokou společenskou debatu o tom, jak je vhodné podporovat rekreační funkci lesa
    2. začal ve spolupráci s jinými subjekty pracovat na modelovém singletraku pro sdílené užívání

    pro nebrnenske bikery: pokud víte o stavbě nějaké lesní dálnice, nebo o nedostatečné péči o nějakou hodnotnou stávající lesní cestu / stezku, napište slušný ale jasně nesouhlasný email. odkažte se na můj článek. poukažte na to, že rekreační funkce lesa je vázána na hodnotné lesní zážitky. lesní stezky a chodníky zprostředkovávají lesní zážitky daleko lépe než lesní dálnice. poukažte na to, že se tato věc začíná řešit v ŠLP Křtiny, ať je kontaktuji s dotazem.

    uplne obecne: sirme za terénní cyklisty toto obecne stanovisko

    1. nebojujeme proti dopravnim stezkám, které zbepečňují provoz
    2. nebojujeme proti cestám pro nenáročné cyklisty
    3. bojujeme proti prznění krajiny, necitlivě navrhovanými cestami s živičným povchem. i cesty pro nenáročné cyklisty mohou do krajiny zapadat. bez asfaltu lze ušetřit až 70% nákladů
    4. chceme singltrek

    biku zdar

    0 0
    • munro  

      Rád se připojím a to zejména k vyprovokování diskuse mezi cyklistickou obcí a ŠLP. Jakožto žijící na Mokré Hoře v lesích ŠLP bikuju velice často. Tebou nadnesené argumenty se mi líbí – trošku mě ale děsí ten zvýšený zájem o Morávkovu stezku (abych se přiznal, nevěděl jsem, že se tak jmenuje). Bojím se, aby postranním efektem, byť v dobré vůli, nebylo vytvoření něčeho narovnaného, vyštěrkovaného a posléze věnovaného pouze pěším turistům. Souhlasím s tebou, že ta cesta nepotřebuje studii (sám se tím čas od času živím a nemám přehnané iluze o možnosti dosažení dokonalé věcnosti a objektivity jakýchkoli studií), nýbrž povědomí správce a všech uživatelů o tom, že kdo a proč ji využívá. Ještě mě zaujala ta myšlenka modelového singletracku – píšeš, že Morávkova cesta asi není nejštastnější volba pro demonstraci udržitelné cesty – rodí se už někde nějaký koncept kde to zkusit a kdo všechno by v tom měl být zainteresovaný? Dí­ky.

      0 0
      • tk  

        ok.

        pripoj se tedy prosim k vyvolani diskuze zminenym dopisem SLP a jinym relevantnim institutucim. zmin potrebu rekonstrukce, ale vyjadri svoji obavu o zachovani prirodni povahu cesty pri teto akci.

        modelovy singletrak bude doufejme vysledkem jeste nezahajene diskuze cyklistu s SLP. i o nem se tedy ve svych dopisem zmin.

        zkusit by se to melo v lesich nejblizsiho okoli brna spravovanymi SLP. me osobne napada „prodlouzeni“ moravkovy stezky po druhem brehu potoka smerem k bilovicim. a sjezd/vyjezd se sobesic smerem k zamilcu. obrazek jsem vkladal do jineho threadu.

        zaintresovanymi by meli byt SLP, ktere zakona a z mezinarodnich smluv maji sajistovat spolecenskou (ergo rekreacni funkci lesa). cestari katedry MZLU by meli pusobit jako odbrorny garant (i kdyz se evidentne maji co se tyce rekreacnich chodniku co ucit). CeMBA doufejme bude vyjdarovat zajmy terenne cyklisticke obce a expertizu v prirode blizkych cestach pro sdilene uzivani.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.