• Adéla

    Plánuju koupit nějakou vzduchovou vidlici a nevím, která by byla dobrá, tak jsem se chtěla zeptat, zda-li někdo nemůže poradit? Mám Authora horské kolo a výrobce tam dával nějakou pružinovou vidlici, která ale skoro nefunguje, takže i když ji mám povolednou, na největší díře se hne asi o 4–5 cm. Můžu do nové investovat max. 5000kč.

    Dík za tipy.

    0 0
    • misha  

      Sice nepíšeš jestli na véčka nebo kotouč a jaký zdvih,ale asi to bude další Epicon na Bike-foru:-)

      http://www.kupkolo.cz/…10_4690.html

      0 0
    • Hejdik  

      Ještě bych zvážil tuhle vidličku…

      Neupravená:

      http://www.kola-cykloshop.cz/…na-5118.html

      Ale na TT ji má Milan dražší,tak by to třeba stálo za zavolání a prověření ceny.

      Manželka ji teď dostane s novým kolečkem.

      V posledním cyklservisu teď měli test a dopadla na výbornou.

      0 0
      • Jenda  

        ale milan tam nabizi verzi Platinum ktera je lehci. To cos vybral vzhledem k tomu ze je to vlastne R7 mazana vazelinou tak bez upravy (alespon predelani na olej. mazani) na zenskou je to imho jedna z nejhorsich voleb :-(

        0 0
        • Hejdik  

          Pravdu máš,toho jsem si v rychlosti ani nevšim.

          Ale nevím jak je to s tím mazaním vazelínou u té RST First.

          Zkoušel jsem najít veškeré technické specifikace,ale o vazelíně jsem se nikde nedočetl,tak jak to vlastně teda je?

          0 0
      • misha  

        Tuhle má kamoš a chodí zdá se pěkně.

        0 0
    • Adéla  

      Chtěla jsem se zeptat, je tady nějaká „lehčí váha“, tedy žena, která by měla zkušenosti s upravenou X neupravenou vidlicí? Jako laik jsem si vždycky myslela, že právě vzduchová je dobrá v tom, že si sama můžu tu tvrdost atd. upravit tlakem vzduchu. Tak vlastně ani nevím, co mi navíc dá ten tuning?

      0 0
      • winprog15  

        tvrdost si upravujes nafukanim komory vzduchom,to je pravda.

        avsak:upraveny a neupraveny epicon sa najma lisia v hranici odtrhu.upraveny epicon ju ma nizsiu ako normalny epicon.hranica odtrhu znamena,ze pod akou vahou (akou silou) sa zacne vidla ponarat,cize pojde do zdvihu.cim je odtrh nizsi,tym je vidla citlivejsia a tym padom pruzi aj na mensich nerovnostiach :) to je take laicke vysvetlenie,je tu aj viac veci,v com sa lisi tuneny epicon od netuneneho,ale v podtate je to toto :)

        0 0
      • Jenda  

        da ti to ze kazda vidlice ma pasivni odpory – tedy musis nejak na ni zatlacit aby se vubec pohnula. Cim vetsi jsou tyhle odpory tim vic ti prenasi razy do riditek. Vic se to projevi prave u lehcich lidi protoze predni kolo je pod mensim zatizenim a pomer tech odporu a podnetu na vidlici danych jizdou je uplne jiny nez u 100kg chlapa. Tedy nafoukani je uplny zaklad bez ktereho to nejde, tohle je dalsi krok aby ta vidlice delala skutecne co ma.

        0 0
        • Adéla  

          Hm, tak nevím… Zas když už tak už. Jen škoda, že to „tak“ stojí o 2500 víc :oD Je fakt, že když člověk sjíždí třeba hodinu v kuse lesní cestičku s šutrama a kořeny, celkem ocení, když dole nemá ruce jak řízky před usmažením.

          0 0
          • Jenda  

            ja furt nevim kde jsi prisla na 2.5kkc – porad porovnavas stary modely s novejma – letosni RLD maj na kupkole za 3.5 – jednoduchy jak to poznat – modely epiconu od 2009 vys maji „zlaty“ nohy ty starsi maj cerny

            0 0
            • winprog15  

              priplacat za RLD je IMHO blbost,staci aj LOD,co je to iste,len nemas dalsiu zbytocnu packu

              0 0
              • kafac  

                Zrovna pro zenskou (bez urazky) bych se spis primlouval za RLD..

                0 0
                • Adéla  

                  Proč? Zas mě nepřijde takový problém zastavit a otočit kolečkem na vidlici :oD

                  0 0
                  • DaSnail  

                    zastavovať nemusíš, len trochu natiahneš ruku. ja mám lock z riaditiek, a radšej by som mal na korunke. predtým na sterej vidlici som mal na korunke a vyhovovalo mi to viac. je to imho individuálne

                    0 0
              • Adéla  

                To je právě otázka. Ale zas vyhodit 500kč za páčku, myslím, že to zvládnu i bez ní.

                0 0
                • kafac  

                  Jestli jsi zrucna bikerka, tak potom packa neni nutnosti (ja si treba svoji drahou polovicku nedokazu dost dobre predstavit jak smatra nekde na korunce) mam lock taky na korunce a nemam s tim problem.

                  0 0
                  • Adéla  

                    Ale mě bylo řečeno, že se to nesmí štelovat za jízdy.

                    0 0
                  • nox159  

                    musim priznat že za urcitych okolnosti i vzručný biker muže mit nekdy u levnějších vidlic problemy se zamykanim.

                    např, levne suntourky co maji lock ( na korunce) jdou zamknout dost ztuha a pouze kdyz neni vidlice zanorena = sag 0%. takze se musi predni kolo nadhodit a potom zamknout, nebo z nej slezt :D . Ve zdvihu s tou packou otočit nejde.

                    :)

                    0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  Já mám taky Epicona s páčkou na korunce a vyhovuje mi to. Sklánět se skoro nemusím a navíc nemám další kabely na kole. Páčka na řidítkách se hodí hlavně na tlumič, podle mého.

                  0 0
            • Adéla  

              Omlouvám se, je tak za těch 3200… pravda, to už je otázka 1300kč. Napíšu TT a uvidíme.

              0 0
      • Luka  

        Ahoj, od milana mam poladene 2 vidlice já, jednu moje skorotchýně a 1 muj muž.

        Sveho casu mých 55kg, ted o neco malo vice. Musim rict, ze to za to opravdu stoji. I vidle z noveho kola sla okamzite dolu a hned k milanovi, protoze rozdíl je asi takovej, jako mezi medicimbálem a tenisákem :)

        :)

        0 0
        • Adéla  

          Počkej, takže upravil i vidlici, kterou jste koupili jinde? A smím-li se ptát, jakou máš vidlici?

          0 0
          • winprog15  

            taketo upravovanie tvojej vlastnej vidly robil davno,teraz uz nie :) no pokial nezmenil nazor,ale to si nemyslim :)

            0 0
          • Jenda  

            upravuje vidlice ktery neprodava – tedy suntour ani RST ti neupravi, ostatni dle dohody

            0 0
          • Flegmatik  

            Upravil leda tak jiné vidlice, které nemá v nabídce na svých stránkách.

            0 0
            • Adéla  

              Ok, chápu… Tak já to ještě všechno promyslím :o) Dík moc, vždycky tady dostanu odpověď a to je fajn.

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                Když ale nemáš nějakou schopnou vidlici (k upravení), tak se ti určitě vyplatí ten Epicon LOD. Jezdil jsem neupravený i upravený a je to velký rozdíl. Jo a mám taky 60kg :-) Myslím, že holka ještě víc ocení, když to při jízdě nedrncá :-)

                0 0
                • Adéla  

                  No to asi nemám (RS Gila TnL olejová uzamykatelná), navíc chci vzduch a tahle je pružina.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
      • soc  

        Epicona od Milana jsme loni kupovali přítelkyni, váží nějakých 50kg (beztak s plným batohem), takže to byla jediná možnost, jak jí pořídit za rozumný peníz slušnou vidlici. A výsledek je takový, že si ji nemůže vynachválit… fotku sem raději dávat nebudu, protože v jiném vlákně vzbudila poměrně zajímavé ohlasy :)

        A tuning ti dá právě to, že ta vidlice bude i pod tvou vahou velmi dobře fungovat, bude využívat zdvih, žehlit nerovnosti, prostě je to lepší :)

        0 0
        • Adéla  

          Teda, jak ta vidlice může vypadat? :oD

          No, docela jste mě navnadili, do dnešního dne jsem nevěděla, že něco takového existuje. Asi do toho fakt půjdu.

          0 0
          • pustipav  

            udelej oci, a bude foxka :)

            0 0
            • Lišák  

              To jo. Funkčně skoro stejná, o fous lehčí. Jen ten servis je pak „nepatrně“ dražší. Asi tak půl Epicona za jeden, nebo tak nějak, ne? ;-) Ale zase ta NÁLEPKA! No neber to!

              P.S. Adélo zamkni to paralelní vlákno, ať v tom není binec.

              0 0
      • kyl  

        Vážím to co ty,Epicony mám dva,jednoho půl roku a druhýho měsíc a byl celkem dost poznat rozdíl než jsem je oba upravil.Nepoužívám olej co tu všichni doporučují ale speciální na mazání vzduchových zařízení.Upravit si pružení tlakem vzduchu můžeš ale pokud to bude brzdit vazelína(hlavně v chladnu)tak je to k prdu.

        0 0
    • ollivetti  

      Přítelkyně váží asi stejně jako ty a má RockShock REBA SL 100 mm. Díky systému DualAir se s ní dá opravdu vyhrát a nastavit téměř na kohokoli. Chodí a žehlí naprosto výborně. Jen bude asi o něco dražší než těch 5000 Kč.

      0 0
      • MlokCZ  

        Píše do 5tis., takže cenově zcela mimo, navíc nebude ani nijak extra vhodná volba.

        Reba se tu probírala tisíckrát. DualAirem se nic ohledně potřeby větší citlivosti (pro nižší váhu) nastavit nedá, kromě specifických věcí jako snížení zdvihu se nic dualAirem nenastaví a stejně se použijou stejné tlaky v obou komorách.

        Neuturnová Reba v originálním stavu bude pro ní dost nevhodná, především kvůli příliš velké progresivitě. Citlivost bude jen průměrná (na neupravenou vidlici je Reba citlivá velmi slušně, upravené na tom budou vždy lépe – upravit samozřejmě může nechat i Rebu a tím pořešit i tu progresivitu).

        Vhodnou volbou by byla upravená Reba, ale to je cenově už zcela mimo, když k ceně Reby (která už je i tak cenově mimo) bude navíc cca 1000Kč za úpravu.

        0 0
        • ollivetti  

          Možná se tu Reba probírala, ale já ji používám. V podzimním výprodeji za 7000 Kč, ať sama zváží, jak je to mimo.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • MlokCZ  

            A proč tedy nenapíšeš její nevýhody? Což ta progresivita je zásadní nevýhoda pro neupravenou neuturnovou Rebu.

            A když někdo napíše, že může investovat max. 5000Kč, tak naprosto nechápu proč se pořád vynořují doporučení, která jsou cenově zcela někde jinde.

            Ještě tak kdyby to bylo překročení o pár Kč, ale tohle je minimálně o 40% (to kdyby ji sehnala za 7tis., což možná ani nesežene).

            A tvrzení, že se dá nastavit pro kohokoliv je prostě taky zcela mimo, protože nastavením dualAiru se problémy Reby (progresivita) vyřešit nedají a citlivější taky žádným nastavením nebude.

            A v ruce jsem měl tak cca 15 různých kousků Reb a dost kousků před i po úpravě(tohle je velmi podstatné pro získání představy, jak se liší jednolivé kousky v originále a že se občas třeba citlivost kus od kusu liší opravdu hodně, pokud už není upravená) a kromě těch co jsem psal, že jsem jezdil a jezdí manželka, tak jsem ještě jezdil další kousek na dalším kole, které už je od podzimu prodané i s tou další Rebou.

            0 0
            • MlokCZ  

              A to jsem ani nezmiňoval, že kvalita u Reb pro 2008/2009 modely stála za prd, tím myslím těsnění, kde je s těsněním problém u každé druhé.

              Tohle ale nevidím jako až takový problém (proto jsem to nezmínil rovnou), když není takový problém je nechat vyměnit a pak je to v pohodě.

              Pokud ale má omezený rozpočet, tak velká šance na brzký nutný zásah za pár set Kč taky nepotěší. A s reklamováním je to u těsnění vždy problematické.

              0 0
        • MlokCZ  

          A proti Rebě rozhodně nejsem zaujatý, protože jsem ji dva roky vozil (rok neupravenou a rok upravenou).

          Manželka k velké spokojenosti už skoro dva roky Rebu vozí taky, ale má od začátku upravenou.

          A pořizuju teď další Rebu (opět půjde hned na úpravu). Upravená Reba patří k tomu nejlepšímu na trhu a to i pro lehčí jezdce, ale pro tazatelku je to cenově zcela mimo.

          0 0
          • Flegmatik  

            Ty jo Mloku, se ti divím, že na dvouřádkovou reakci, kterou by snad každý přehlédl nebo ji nebral příliš v potaz, napíšeš tolik megatextů navíc :o) Uff.

            0 0
            • MlokCZ  

              To nebylo o konkrétní reakci. Vždy to je tak, že dlouhodobě takových reakcí (od všech uživatelů, nemyslím nikoho konkrétně) třeba 30 ignoruju a pak se to postupně nasčítá až mit to jednou za čas nedá a podrobně zareaguje, náhoda, že zrovna tady.

              0 0
              • MlokCZ  

                A taky možná proto, že zrovna teď jsem měl více času. Chystám se sice na kolo, ale ne na nějak moc dlouho, takže čekám na nejteplejší část dne.

                0 0
              • pepek  

                No ale uvažuj: Kdybys dělal něco, kde budeš placenej od počtu napsanejch řádků, tak seš v balíku :-) takhle je to na nic.

                0 0
    • LáďaH  

      No, zrovna taky shánim vidlici, tak se trochu přiživím. :-)

      Limit mám taky okolo 5 000, ale mohu i přidat. Zatím jsem jako kandidáty vybral Epicona od Milana, a docela se mi zalíbila i tato Tora

      Ale chtěl bych lock out z korunky, tak jsem našel i tuto

      Jinak mám cca 85 kg. Kterou z nich by jste doporučili, popřípadě je ještě jiná alternativa? Předem díky za odpovědi.

      0 0
      • LáďaH  

        Jo, a na jednu věc jsem zapoměl. Potřebuji, aby ta vidlice měla čepy na v brzdy.

        0 0
        •  

          Tora min. 200 gramů navíc s horším chodem než upravenej Epicon

          0 0
      • MlokCZ  

        Nepíšeš jaký potřebuješ zdvih ani jak moc je důležitá třeba váha vidlice.

        Toru bych nebral určitě, těžítko a v originále nebude žádný zázrak.

        Když ale můžeš připlatit, tak můžeš uvažovat i o dalších variantách.

        Pokud vezmeš upravenou, tak srovnatelně jako upravený Epicon bude chodit lecos, tedy z toho, co by připadalo v úvaho i Axon, Reba (o upravené RST First bych asi neuvažoval vůbec na 85kg).

        Rebu pokud se podaří dobrá koupě pořídíš kolem 7–7,5tis. (když ji dáš upravit nevadí, že nebude u-turn verze s velkou progresivitou, tohle úprava také pořeší) + cca 1000Kč úprava. Upravený Axon 7tis. Kč.

        Upravená Reba x upravený Axon, tady bych volil i přes mírně dražší cenu Rebu a to především kvůli možnosti vyššího zdvihu. A pak dual air pro použití nastavení zdvihu externě také není k zahození (tedy můžeš nechat dát Rebu na max. zdvih a pak laborovat se zdvihem přefoukáním negativky).

        Neuvedl si zdvih ani nemáš kolo v profilu, tak jsem to bral tak, že to bude na HT a tedy neřešil vidlice s větším zdvihem než má Reba.

        Jestli ti stojí za to připlatit si na Rebu si musíš rozmyslet sám, cenový rozdíl je poměrně velký, jak jsem reagoval výše na kaface, tak já si třeba připlácím, ale i když navíc tam budu mít u-turn, který cíleně chci, tak to byla těžká volba jestli to za ty prachy stojí.

        0 0
        • LáďaH  

          No zdvih potřebuju 100 mm, na váze mi až tak nezáleží a potřebuju jí na Authora Kinetic 07. Gila u mě slončila…

          0 0
          • Adéla  

            Koukám, že kromě váhy chceme to samé… a oba na Kinetica :o)

            0 0
        • LáďaH  

          A dejme tomu, že pokud bych si přece jen koupil Toru, jelikož o váhu mi nejde, a nechal ji upravit, byla by pořád v něčem horší než upravený Epicon?

          0 0
          • MlokCZ  

            Pořád bude o dost těžší. A co se týká úpravy Tory, tak tady neznám přesné možnosti a zda se jako některé jiné vidlice dostane také na 5kg odtrhu a ani jaké jsou možnosti úpravy průběhu (kolik je tam místa na zvětšení komory).

            Určitě se úpravou zlepší, takže citlivost buď se dostane na stejnou úroveň co upravený Epicon nebo jen nepatrně horší.

            A ten průběh netušim jaké jsou možnosti.

            Ale kombinace Tora + úprava mi přijde jako dost divná a určitě bych takovou variantu nevolil.

            Pokud jinou vidlici než upravený Epicon, tak nějakou kde to přinese nějakou výhodu a s jistotou se dostane na srovnatelný chod, tedy např. upravená Reba, která ale bude už zase značně dražší. Nebo třeba upravená RST first platinum kvůli perfektní váze (ale zase nesmí vadit malinko horší tuhost).

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Adéla  

      Ještě mě tak napadá… na staré vidlici mám zdvih 80mm. Na TT je napsáno, že u toho Epicona je zdvih max 140mm – dle přání. A já teď nevím, jaké přání mám mít. Jestli 100 nebo víc? Co to vlastně udává? Na jak velkou překážku můžu najet nebo já nevím. Chápu, že u 80mm se to „pohne“ méně jak u 140mm.

      0 0
      •  

        100mm

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Babec  

      Za peníze co chceš dát, neseženeš lepší vidlici než RST F1, navíc na ní jezdí i někteří profíci (Václav Ježek v roce 2008/2009 a Pavla Havlíková), v cenové kategorii není lepší, hlavně nekupuj SR Suntour Raidon nebo Epicon

      0 0
      • Hejdik  

        A sakra,tak tohle bude „řeš jako prase“ :-D

        0 0
      • Vilém  

        Profici jezdi klidne i na pevne, tak proc ji ji nedoporucit? Z tebe jiste mluvi dlouhodoba zkusenost s tou vidlici, ze ?

        0 0
      • kubad  

        lepší mlčet, než psát nesmysly.

        RST F1 bude jedna z nejhorších možností pro slečnu co hledá pohodlí, a to že nějaký závodník jezdí nějakou vidlice neznamená vůbec nic.

        0 0
      •  

        je vidět že seš zkušenej a máš přehled

        0 0
      • jIrI___  

        Proč ne Suntour?

        0 0
      •  

        Proč ne upravenej Suntour Epicon?

        0 0
      • Adéla  

        To je odvaha :oD jako neználek nehodnotím vidlici, jen už se tu jednou strhla bitka :oD Ale dík, stejně jdu do toho Epicona.

        0 0
      • blisterexist  

        to je pravda, a navíc X kroužek na píst stojí zhruba 30kč, jak sem teď viděl u toho epicona že stojí 500 :-D, žádné atypy tam nejsou

        0 0
      • MlokCZ  

        Příště raději nepiš nic, ty profíku :-)

        0 0
    • Hejdik  

      Chlapi a dámo:-)

      Chtěl bych tak trochu navázat na téma jaké se zde propírá a hodím do placu takovej „jinej pohled na věc“.

      V podstatě se zde řeší téma „jakou vidlici pro lehčí dívku“do 5000 Kč.

      zákonitě zde nemůžeme asi dojít k jinému závěru(alespoň u těch co mají osobní zkušenost)že nejvhodnější variantou je vidlice upravená od Milana,což někteří nesou s nelibostí a to ať už k tomu mají jakýkoliv důvod.Ale to řešit nechci.

      Chtěl bych tu otázku položit do trochu jiné roviny.

      Zapomeňme na to že existuje Milan a TT a zkusme se podívat na tuto problematiku očima světa,kde TT neexistuje.

      A tak se ptám,jaká vidlice je v tomto světě nejvhodnější pro určení,v takovém duchu,jak ho zakladatelka vlákna položila.

      Nevím jak je to jinde ve světě,zda v každém státě existuje nějakej „Milan“,kterej dolaďuje vidlice ,které jsou z výroby tak,jako když naseká Baťa cvičky,ale asi tomu tak úplně nebude.

      Vždyť jinde se musí spokojit s těmito vidlicemi přímo od výrobce.

      Třeba já teď pořizuju manželce kolo Ghost Miss RT 5100 a je na něm vidlice RST-first.Ghost je podle mě už docela schopná značka,která už by asi na základě svých dlouholetých zkušeností měla „něco znát a vědět“.

      A pak se teda ptám,když někteří jedinci zde tuto vidlici označují jako přímo nevhodnou pro použití pro lehčí dívku,kde udělali soudruzi z Německa chybu?

      Nebude to spíše tím,že se někdy sami snažíme být tak trochu moc krytičtí ke všemu jinému,než o čem jsme sami vnitřeně tak nějak přesvědčení?

      Jistě že věřím,že by takovouto vidlici dokázal milan poštelovat,ale znamená to ,že je tato vidlice opravdu nevhodná?

      Kam vlastně tímto mířím?Prostě se mi zdá,že mohou existovat i jiné alternativy,tak bychom se asi neměli zaseknout na jedné cestě,ale můžeme a vlastně bychom asi ve vlastním zájmu měli rozvíjet debatu o dalších alternativách ,což by mohlo být ku prospěchu věci všeobecně.

      Protože pak už by všechny vlákna v budoucnu na toto téma mohli končit jenom odkazem a jedinou větou :„kup si vidlici od Milana,protže jinou lepší stejně nenajdeš“!

      Tak to je tak asi tak všechno,nad čím jsem se chtěl zamyslet a snad tu moji myšlenku pochopíte.

      Pozn:Namám zájem tímto příspěvkem na nikoho útočit,nikoho obhajovat,ani osočovat.Je to jen nezaujatý názor na věc:-)

      0 0
      • kubad  

        nějak si nedovedu představit jak necitlivá, sportovně stavěná vidlice může být vhodná pro lehkou váhu která hledá pohodlí, ale ano na druhou stranu sou i jezdci kteří preferují tvrdé a necitlivé vidlice, a soudruzi u Ghoustu neudělali chybu, jen šetří kde se dá :-)

        0 0
      • scret  

        jenom se nekriticky zeptam, jakou dalsi alternativu bys navrhoval?? bohuzel vyrobci vyrabeji na bezicim pasu pro vsechny, maloktery vyrobce (kdysi Manitou – vidle Diva) dela vidlice pro vahy nizsi nez 60kg, ale v 99% jsou vidlice ladene na prumerneho bikera, tedy cca 70–80kg… tim padem, nemuze stejna vidlice vyhovovat 80kg bikerovy a treba 54kg divcine…

        0 0
      • lutte1  

        Tuningové společnosti existují i jinde.Třeba Push v británii.Tuning spočívá v naladění vlasnostní vidlice vůči požadavkům konkrétního jezdce.Ukaž mi sériově montovanou vidlici,která dokáže uspokojit všechny,jezdce všech výkoností,hmotností apod…Taková neexistuje.

        Každý má trochu jiné představy.

        S těmi vidlicemi na ghostech.Jak můžou vědět jak ta vidle šlape,když na tom nidko před tím nejezdí?Šéf koukne do katalogu,potřebuje vdidlici do 100 dolarů a veme jich po 1000 kusech.Fabrika mu vyrobí 1000 kusů.

        Moc to ale řešíš.Prostě kup co se Ti líbí a v co máš důvěru,tady Ti můžem říct jenom jak jsme spokojení a doporučit,co sami známe z praxe.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jen doplním, že v TFtuned dělají lecos a některé věci opravdu na velmi dobré úrovni. Ale jsou trošku jinak zaměření úpravami než Milan.

          Zaměřují se téměř výhradně na tlumící část. Tohle u tlumičů stačí a díky tomu dělají třeba s Fox tlumiči opravdu divy.

          U vidlic to ale podle mě zdaleka nestačí, nabízí sice ohledně tlumení některé věci, co Milan běžně nedělá, tedy např. u Fox vidlic místo locku dělají svojí platformu. Jejich úpravy ocením u tlumičů a to hodně, ale u vidlic by mi třeba právě platforma u Foxky vůbec nezaujala.

          A chyběly by mi ty úpravy k maximální citlivosti, které některé v TF tuned nevedou.

          A na TFtuned je vidět, jak je o to zájem, když někde třeba nemají žádnou takovou společnost. V TFtuned je třeba si zvlášť v sezoně předem rezervovat termín a to tam pracuje na úpravách lidí více a nejsou zrovna nejlevnější. A přesto v sezóně nestíhají.

          0 0
      • Adéla  

        Já jsem to tedy nepochopila tak, že „Milanovy jsou nejlepší“… ale spíš tak, že „pokud nemáš několik desítek tisíc nebo alespoň přes desítku na kvalitní vidlici, můžeš mít i levnější, ale nebude to ono, poté máš možnost třeba ji upravit a pojede trochu líp“… Tak jsem to pochopila já. Myslím, že se tady nikdo nesnažil a ani nikdy neřekl „nejlepší je od Milana“… A na TT je dokonce napsáno, že ty dražší vidlice se sice upravit dají, ale není to tak velká změna (a upřímně – kdo ví, jestli by se to třeba u takového super Foxe dalo pořádně poznat).

        0 0
        • winprog15  

          pochopila si to spravne ;) da sa povedat,ze upraveny epicon je bmw pre chudobnych :)

          0 0
        • kubad  

          je tu dost lidí co si nechali upravit i Foxe – a poznat to je, ale rozdíl není velký a je potřeba vědět co taková úprava přinese

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • MlokCZ  

          U Foxe je to poznat a to s novějšími modely (od 2007) s navýšenou kompresí opravdu hodně. Třeba u Talasu a to zvlášť do modelu 2008 (tedy 2007–2008) je věcí k úpravě spousta.

          Kdybych nemohl dát Talase 2007/2008 upravit, tak bych šel od Foxe raději pryč a sáhnul třeba po RVL Team (Team, aby byl v originále s high speed expanzí) a to i přesto, že by mi rychlé snižování zdvihu co má Talas opravdu hodně chybělo.

          U Talasu 2010 už si nejsem jistý, u toho bych možná zůstal i v originále, tam je těch problémů méně a v podstatě by mi v originále štvala jediná věc a to citlivost (u 2007/2008 to byl ještě navíc průběh).

          Takže naopak u některých Foxek bych s originálním stavem byl velmi nespokojený, více než u jiných značek.

          To třeba u-turnová (pouze ale uturn verze) Reba (nejlépe zase team verze kvůli high speed expanzi), ta by v originále celkem šla a zase by vadila jen citlivost a ta by záležela na konkrétním kousku (povedený konkrétní kousek by ani tu citlivost neměl tak špatnou v originále).

          U Foxek zlaté starší ročníky (do 2006 modelů) bez navýšené komprese, kde kdysi bývala parádní citlivost i v originále.

          Takže ten Fox vůbec zas tak suprový v originále není.

          0 0
      • milan1  

        Já ti popíšu pohled, jak to vidím já.

        Tady konkrétně se vytvořila skupina super zkušených jezdců. Když chtějí, mají k dispozici něco, co nemůže nabídnout žádná konkrétní tovární vidlice a tito jezdci jsou opravdu nároční. Neznám jiný prostor na netu ani zahraniční, kde by se koncentrovalo tolik zkušeností, jak jezdeckých, tak s technikou, která je dostupná snad jenom někde ve vývoji příštích ročníků vidlic.

        Zkušení jezdci zde běžně používají přesná a jasná a srovnatelná hodnocení, rozmohlo se i případné posouzení na dálku pomocí měření, posuzují se zde výsledky měření odborných časopisů a zdejší prostor vždy vychází velice dobře a to je dané výměnou zkušeností a praktickým porovnáváním.

        Nemůžeš se divit, že když někdo vytáhne na světlo a k obdivu vidlici RST First, tak sklidí posměch. Tato vidlice není totiž konstrukčně nic jiného, stará Manitou R 7 a o té Manitou tady nikdo neřekne moc dobrého. Doporučit tuhle vidlici lehkému jezdci zde je ukázka naprosté neznalosti a právě těm zkušenějším je hned jasné, že radící jedinec neví o odpružení vůbec nic.

        A ke srovnání, které tady čtu? Epicon není rozhodně volba pro chudé. Upravený Epicon nabídne obzvláště lehčímu jezdci na 100 mm zdvihu podstatně lepší komfort, než ten FOX. Aby FOX mohl konkurovat upravuje se také.

        Tohle zde mají jezdci vyzkoušené.

        0 0
        • winprog15  

          suhlasim plne s tebou,ale ak porovnas cenu tvojhoupraveneho epicona a cenu foxky + uprava,tak je to trosku o inom :)

          0 0
          • milan1  

            S Epiconem nezískáš Image a to je problém ale pokud ti jde o funkci, tak konkrétně na 100 mm zdvihu má jednoznačné plus.

            0 0
            • winprog15  

              „image je na nic,pocuvaj svoj smad“ :D samozrejme,ze sa bavim o funkcii,ked niekomu povies,ze mas FOXku tak sa zatvari inac ako ked povies,ze mas Epicona :P ale mne zatial staci klasika epicon a neskor si zoberiem jeden od teba :)

              0 0
        • Hejdik  

          Já tohle všechno beru a je mi to jasné.Vše co píšeš chápu a vůbec se o tom nesnažím přít a souhlasím.Já už nevím jak bych to napsal:-)

          Prostě mi jde jen o to,že bychom asi neměli mít klapky na očích i když jsou ty klapky opodstatnělé,ale mohli bysme trochu otevřít obzory i pro ty kteří si prostě vidlici od tebe nekoupí.

          Už třeba jen proto,že si kupují kolo jako celek a jak je mi známo(alespoň podle toho co jsem se tady často dočetl),tak už vidlice koupené jinde neupravuješ.

          úplně klidně bych ti tu manželčinu vidlici poslal k poladění ale ptám se,mám tu možnost?A co to tedy znamená?že moje manželka bude jezdit na nepoužitelné vidlici?

          Nemyslím…bude jezdit na vidlici ,takové jaká je,jen nebude tak citlivá,jak by někdy mohla být po úpravě:-)

          0 0
          • milan1  

            Dole jsem ti popsal varianty.

            Probírání zde a požadavky na citlivost přijímej tak, že lidé, co vyzkoušeli jsou opravdu již nároční.

            Co se týká tvé vidlice je to opravdu v originále špatná volba ale kdybys nepřišel sem považoval bys vše za standart.

            Ono nabídnout komfort lehkému jezdci je to nejtěžší ale nikdo se tím vlastně nezaobírá. Vidlice lehké, které by k tomu měly směřovat jsou konstruovány spíše dle připomínek závodníků, kteří mají požadavky jiné.

            Upravit tvou vidlici z kola je problém záruk, obchodník, lehce zruší záruky na vidlici a já na sebe materiálovou záruku nepřeberu. proto je nejvýhodnější, když mohu za vše ručit sám.

            0 0
      • Hejdik  

        No tak trochu vidím,že moje myšlenka byla tak trochu nepochopena.Já se nesnažím říct,že Vidlice od Milana nejsou tou v podtatě nejvhodnější variantou na našem trhu v dané cenové hladině a asi se i najdou jedinci,kteří se mu svými schpnostmi vyrovnají,ne-li předčí…Moje zamyšlení je úplně jinde.Je mi jasné,že laděná vidlice od Milana dokáže svým charakterem nabídnout to,co mohou nabídnout jen dražší vidlice.To je všechno ,co si uvědomuju a je mi to známo a nikomu se nic takového nesnažím vymluvit.

        To o co mi v jádru jde je to,že mám pocit,že kdyby tu nebyl Milan a jeho TT,tak by podle některých vlastně MTB cyklistika byla jakýmsi markýriem pro všechny lehké ženy a dívky.

        Myslím si,že by tomu takto prostě nebylo.

        Sám si to budu alespoň moci letos ověřit na manželčině kůži a budu mít z 1 ruky jak to vlastně je.Jestli ta vidlice je opravdu nepoužitelná,nebo jstli je to jen taková trošku nafouknutá bublina…:-)

        0 0
        • milan1  

          Tak já ti nabídnu jinou úvahu.

          Vezmi si katalog a podívej se na rozměry rámů, které jsou nabízeny. Jistě najdeš rámy od velikosti 16" až po 22" no a všechny budou mít v dané cenové třídě jednu vidlici, vezmeme tu RST First. Myslíš, že pořízek, který se podsdí na 22" kolo bude mít stejné parametry, jako slečna na 16" rámu? No a ty parametry by měla splnit jedna vidlice. Málo pevná a málo citlivá R 7 ani First RST to nebude. Pevnostně nevyhoví těžšímu jezdci a citlivostí nakonec ani jednomu.

          Představ si, že když je montována vidlice s ocelovou pružinou, tak je to ještě horší. Ve výrobě nemají odlišené jaká konkrétní vidlice má jakou pružinu, nebo tomu věříš?

          Musíš prostě pochopit, že modely kol se dělají trochu jinak, než je představa, že se testuje a testuje a nejlepší jezdci sdělují své zkušenosti a vše je doladěno tak, že konkrétnímu zákazníkovi přijde přesně na něho vyladěné kolo.

          Cena zase cena je určující. Tohle ale nejsou žádné novinky.

          Přejděme raději k vidlicím. Ptáš se, co bych doporučil já za vidlici, kydy nebyl tuning. Pro lehkého jezdce jednoznačně Rebu a to konkrétně U turn.

          Fox vypadá ze hry především prto, že si sám kazí rozsah především pro lehké jezdce tím, že navyšuje kompresi.

          Jiná varinata na špici citlivosti bez tuningu by pro lehkého jezdce neexistovala, kydž by chtěl špičku. takhle se věci mají.

          No a když jsme u toho Foxe, tak navýšení komprese je stop pro lehké jezdce, u středních se situce malinko srovná ale přesto by citlivostí RS zvítězila a u těžkých jedců Fox opět prohraje a to proto, že má negativní pružinu ocelovou a jikdo mu nenabídne jinou. Opravdu těžký jezdec potom ztratí proti RS, který má negativku stavitelnou.

          Tohle je přesná nabídka špičky, když zapomeneš na tuning.

          0 0
          • Hejdik  

            Máš pravdu a znovu opakuju že tomu rozumím:-)

            „problém“(jestli to problém vůbec je)je v tom,že jsou vidlice,které prostě něco ve své ceně nabízí a to něco by se dalo nazvat určitým stndardem,no a ty ten standard dokážeš posunout k nadstandardu:-)Ale to jádro pudla o které mi jde je v tom,že si myslím,že i ten prostý standard nelze a jednoznačně prohlásit jako nepoužitelný-prostě je to standard…

            0 0
            • kubad  

              ano je to standard, ale pro průměrnou vahovou kategorii, a pak je potřeba seriovou produkci rozdělit na lepší a horší, to ti tu už taky Milan popsal jen to pořád nějak nechceš pochopit

              0 0
              • Hejdik  

                Já tomu,co píše Milan rozumím,chápu a stotožňuju se s tím…

                0 0
            • milan1  

              Právě s určováním standartů je problém.

              Na tohle přesnější rozlišování slouží právě ta měření a hodnoty ale to musíš převést do své praxe abys vše rozeznal.

              Když to mám popsat, tak Manitou R 7 i RST jsou pod hranicí, která je zde přijímána jako normál a to v širokém rozsahu a zkušenosti jezdců.

              0 0
              • Hejdik  

                Samozřejmě je jasné že jinde bude mít svůj snandard vidlice za 10K a jinde zase vidlice za 5K.

                A já zde mluvím o standardu za 5K.Prostě na vidlici za 10K už prostě nezbývají prachy:-(Nu což tak třeba příště:-)

                0 0
                • milan1  

                  On neexistuje nějaký snadart za 5 a nebo za 10 tisíc.

                  Kdybych já měl vybírat něco, co by šlo nazvat tím nejlepším originálním v třídě do 5 000,– tak by to byla asi pružinová Tora a to by musela mít přesně odpovídající pružinu na daného jezdce.

                  Takhle by se asi dalo vybírat, když bys chtěl to nejkomfortnější za tyto peníze ( 5 000,–) v originálním stavu, tak oprvavdu tu TORU. Byla by těžší, než RST First ale pokud jde o komfort, tak jasná volba.

                  0 0
                  • Hejdik  

                    A to je právě to,co bych chtěl slyšet jako ty alternetivy o kterých mluvím.To co jsem říct,potažmo slyšet a jsem rád ,že jsi mě pochopil.

                    Já tady ani tak nelobuju za First,jen proto,že ho bude mít manželka…tu jsem zmiňoval jen proto,že byla pro mě jako příklad první nasnadě.

                    0 0
                    • milan1  

                      Ale tohle tady není a nemůže být žádná novinka, tyhle standarty tady uznává kdekdo ale když stále slyšíš o upravených vidlicích, tak tenhle standart je prostě posunutý jinam a výše a proto se to zde tak často opakuje.

                      Tohle, co jsem ti uvedl je prostá volba, když z jakýchkoliv důvodů volíš jedině originál.

                      0 0
            • DaSnail  

              použiteľná je. trochu pružiť asi bude. kým si manželka nevyskúša niečo poriadne, tak bude asi spokojná 8o)

              0 0
            • MlokCZ  

              Ono je problém s tím slovem použitelné. Nějak použitelné je cokoliv, i na pevné vidlici se dá jezdit.

              0 0
          • JakeF  

            Off: Mám teď 2010 Foxku, chod mi přijde pěknej, je zatim fouklá na trochu vyšší váhu, než by měla (nemám pumpu), ale základní odtrh je lehce pod 20kg. Docela mě to překvapilo, mám čekat, že se ještě zajede nebo mám hledat chybu v nějakym chybějícim oleji nebo tak?

            0 0
            • milan1  

              Potvrzuješ jenom to, co píšu, přefoukneš na těžšího jezdce a dopadáš přesně, jak popisuju, vlastně i ty popisuješ.

              Platí to pro float.

              Pokud se jedná o talas může tam být problém.

              0 0
              • JakeF  

                F32 Remote. Ale pořád mi nesedí, že by ta Foxka měla mít odtrh 20kg.

                0 0
                • milan1  

                  Na tomhle příkladu ukážu, jak se zde podporuje lepší rozlišování.

                  Dříve, kdo měl Foxe, nic neřešil a měl pocit, že jezdí na tom nejlepším, přitom stačilo, že jí přefoukl a měl zcela podprůměrnou vidlici.

                  Když můžeš sám změřit a vyzkoušet je vidět, že už začínáš odpružení řešit a že značka pro tebe není jedinou zárukou. Opravdu nastavením jde i dobrá vidlice zkazit a nebo jde na dálku poznat problém s konkrétní vidlicí.

                  Ještě si musíš být jistý, že měříš správně ale na 20ti kg se zas tak moc chyby nedělají. Zkus měřit znovu a nečekat velký posun. První 1 mm pohybu proběhne v rozmezí ccca 5ti kg a tohle musíš vnímat v ruce, nikoliv hlídat okem výrazný pohyb.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak jo, nějakej průšvih to evidentně neni, tak jí pak ufouknu a pořádně procvičim někde v terénu a uvidim pak.

                    0 0
            • MlokCZ  

              To je přesně ta již Milanem zmiňovaná příliš měkká negativka na dané nafoukání/pře­foukání + ta od 2007 navýšená komprese.

              Dohromady to dá až takovou s prominutím hrůzu.

              Proto pro neupravenou doporučovaná ta u-turnová Reba. U-turnová verze kvůli méně progresivnímu průběhu.

              A díky dualairu při foukání obou komor na stejný tlak, tak je zaručená negativka vždy vhodná na daný tlak v pozitivce.

              A odtrh u Reby je pak někde v rozmezí 7–15kg, průměrné kousky většinou někde kolem 10kg.

              0 0
              • Adéla  

                Co to vlastně znamená, když je odtrh v x kg? Je to síla, jakou musím působit, aby zapružila a nebo jak to je? Zatím jsem pochopila jen to, že čím větší číslo, tím lepší?

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • JakeF  

                  Hmotnost, jaká musí bejt opřená o vidlici (opřenou ideálně kolmo na váhu, takže bez kola), aby se vidlice začala pohybovat do zdvihu. Čím nižší, tím lepší, vidlice reaguje na slabší podněty, takže na drobnější nerovnosti.

                  0 0
                • milan1  

                  Je to hodnota od které se začne vidlice pohybovat, čím nižší hodnota, tím lepší. Čím nižší hmotnost jezdce, tím nižší hodnota je požadována.

                  Současný špičkový stav upúravených vzduchových vidlic je na hranici 5 kg odtrhu. 5 kg je ostatně i hodnota, kterou je zatěžováno přední kolo bikem běžné geometrie. Takže hodnota odtrhu pod 5 kg, která je absolutní špičkou se pozná tak, že kolo se zvedne a položí na zem a již jenom vahou samotného kola se vidlice nepatrně pohne do zdvihu. Tohle je potom absolutní špička v citlivosti a lze jí občas dosáhnout právě jedině pro lehkého jezdce.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • MlokCZ  

                  Je to odovídající váha momentu, kdy se pohne vidlice do zdvihu. Síla by se musela udávat v N, takže by to nebylo třeba 10kg, ale 100N. Měří to všichni ale na váze, takže se to píše v kg.

                  A čím je jezdec lehčí, tím menší vytvoří při přejezdu podnět od překážky.

                  A tedy tam, kde se vidlice s určitým odtrhem na překážce s těžším jezdcem pohne do zdvihu, tak s lehčím se ještě stále ani nehne. Je to dané tím, že odtrh je pro oba stejný, ale jejich váha je různá.

                  A je to samozřejmě přesně opačně. Čím menší číslo, tím citlivější vidlice. Ideální odtrh by byl 0, to ale není možné vyrobit vůbec ani po úpravě. Vždy tam musí být nějaká těsnění, nějaké tření nohou vidlice, něco pak udělá třeba ta komprese u Foxek. A ono se to postupně nasčítá.

                  Upravené vzduchové vidlice včetně Epiconu (ne všechny, ale třeba ještě Reba, Axon) mají odtrh kolem 5kg. Sem tam některá upravená pružinovka se dostane ještě níže až někam ke 3kg.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
        • MlokCZ  

          K těm neupraveným vidlicím jsem psal skoro to samé současně s Milanem výše. Kromě u-turnové Reby, kterou bych volil pro nižší zdvihy bych opět volil RS vidlice i pro vyšší a to RVL.

          Jak už jsem psal výše, tak zvlášť pro ten vyšší zdvih bych si připlatil za team verzi, kterou konečně u RS nabízí v originále high speed expanzi. A že si s tou high speed expanzí u RS tedy dali několik let na čas a konečně ji zařadili, i když bohužel jen pro team a XX verze (i když je fakt, že u Foxe to pro R verze taky šidí a high speed expanzi nemají, takže si teď nemají moc co vyčítat).

          U té u-turnové Reby je to jen trošku problematické s cenou. Standardně se prodává samotná jen Team verze a ta je už dost drahá (ale zase už má high speed expanzi).

          Ale i race i SL se vyrábí v u-turn verzi, ale jen jako OEM a nemusí ji být jednoduché sehnat samotnou. Na kolech se objevuje ale běžně (třeba na Cubech, kde zase nechápu proč nemohou v některých variantách sáhnout pro team verzích, hlavně u RVL).

          0 0
      • mr.antik  

        Možná se ti zhroutí svět, ale opravdu si myslíš že výrobci kol (a zejména ženských variant) myslí na především na pohodlí a jízdní vlastnosti?

        Ale jinak souhlas, spoustě lidí (štěstných lidí) to bohatě stačí, stejně by si stěžovali, že se to pod nima houpe…

        0 0
        • Adéla  

          No to teda ne, byla jsem pěkně naštvaná, nikdy bych nevěřila, že si výrobci dovolí dát na dámské kolo vidlici pro 90kg chlapa. A ještě tam dají typ, do kterého jako do jediného z té firmy neexistuje měkčí pružina.

          0 0
        • Hejdik  

          Neboj se svět se mi nehroutí:-)

          0 0
    • Dan  

      Určitě si kup Epicon od Tunning testu, stojí přesně Tvých 5.000,– a je to za tu cenu špičková záležitost. Rozdíl mezi uoravenou a neupravenou vidlicí je neuvěřitelný!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.