• Aldamore

    Napřed zdravím všechny slušný cyklisty.

    A teď vzkaz pro pána na silničce, který dnes 17.4. potkal moji ženu na e-bajku cca u rybníka v Rebešovicích kolem 15:45 když jela z práce z Brna, a když se míjeli tak prohodil poznámku ku..... líná. Jen bych se s ním chtěl potkat , třeba u Olympie Brno a dát si spolu závody, jelikož by se mohl smát na plnou pusu při jízdě a ani by neměl mouchy v zubech…protože by neměl ani ty zuby, až by jsme se potkali. Moje milovaná žena ma e-bike hlavně kvůli tomu, že už nám není 20 a ani 40 a hlavně mě nestíhala v kopcích, v lese atd. Teď jezdí se mnou s radostí a vyšlápne se mnou úplně vše. Toť vše, protože kolo není jen o najíždění tisíců km, ale i radosti. Pěknou sezónu všem.

    Aleš

    0 0
    • mr.antik  

      Pohybuju že se přizná, na to nemá koule. Možná nemá vůbec koule a tudíž ani ženskou. Takže vlastně chudák a můžeme ho jen politovat. Škoda času a internetu.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Kola)
      • -b-n-x-  

        Ale tak mohl by se priznat abychom to tady mohli hezky sledovat celou kauzu a mit z toho hezky ctenarsky zazitek :-)

        0 0
    • Petr L2  

      Probíhá tady debata, kde by se podle reakcí dalo vybrat víc, než dost kandidátů na toho kokota od rybníka…

      0 0
      • honzarb  

        Aaaa, cekal sem, kdo si to neodpusti a hle, vyhravas prvni cenu!:-D A jinak urcite, mas pravdu: Jinej nazor = *****, proc ne ze jo. Ach jo… Jinak souhlas, silnicar by zaslouzil po papuli – snad bych si na nej i pockal.

        0 0
        • Petr L2  

          Nezlob se, ale pokud sis dal tu práci a přečetl celou diskuzi o e-kolech, tak musíš uznat, že je tam dost kandidátů na toho kokota od rybníka a to nemá nic společného s jiným názorem, to je reakce na způsob, jakým svůj pohled na cyklistiku projevují a to si toho kokota zaslouží…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • scalar  

      JJ, ***** se neříká.

      0 0
      • Prazak0  

        Třeba to byl jiný výraz, asi ho inspiroval náš pan prezident.

        0 0
    • Cemik  

      Hele, nejjednodušší je si ho počkat ne? Pokud chceš něco řešit… Víš kde +/- jezdí, víš čas, víš popis… Teď jen trpělivost 

      0 0
    • MavasH  

      Tak jen pro jistotu – já to nebyl, já tam jel včera :)

      0 0
      • exxonvaldez  

        Já taky ne,mám to z ČB na klasice daleko,leda bych do toho ekola šel, do Brna jel, ale to by mi Brňáci zase nadávali ko…línej. Kdepak, zlatej manuál :-)

        0 0
    • plzakj  

      Co se skadliva…

      0 0
    • roman 3D  

      po zdejších diskuzích bych si klidně tipnul nějakého zdejšího e-antifans

      0 0
    • learita  

      Já ty ebajky taky moc nemusím, ovšem toto je moc. Souhlasím s vyražením zubů.

      0 0
      • hawrda  

        A co když měl pravdu?

        Teďy s tou lenosti

        0 0
        • -b-n-x-  

          Ty taky nemáš úplně rád se zuby že?

          0 0
        • Breakpain  

          doporučuji jít kolem někoho na ulici, vyslovit magickou formuli a pak počkej, co se stane ;)…

          0 0
    • plysovykozisek  

      Nechápu, proč jsou lidi i na tomto fóru na ebike tak zaujatí. Je to normální kolo, ale na elektrickej pohon. Když síly ubývají a chcou si zajezdit na kole je to jediná možnost.

      0 0
      • -b-n-x-  

        „Je to normální kolo, ale na elektrickej pohon“ – taková formulace mě, musím přiznat, poněkud zarazila :-)

        0 0
      • novas752  

        Neni to normální kolo, je to moped.

        0 0
        • l.bily  

          co to ma spolecne s mopedem? myslis ze ten vykon ta uveze bez dopomoci? a aby to pomahalo tak musis slapat a pomaha ti tolko koko vyvines silu. najpr si to skus

          0 0
          • Singlespeed  

            Stačí zagooglovat. Moped = motor + pedály. Takže to má s mopedem společného docela dost.

            0 0
            • Jimm22  

              Už zase, tak si to teda pogoogluj, abys nepsal nesmysly, je to kolo i podle vyhlášky. Moped to je až za určitých podmínek, výkon, …

              0 0
              • Martin  

                A ta zkratka znamená co, když ne MOtor a PEDály?

                0 0
                • Jimm22  

                  Ale podstatná je vyhláška, ne co znamená zkratka. Na inlinech jsem chodec a chodím snad? Ne, řídím se vyhláškou, jezdím v protisměru, bo jsem chodec

                  0 0
                  • Martin  

                    Ale v pravém slova smyslu nejsi chodec, když máš brusle.

                    A co je to ta vyhláška?

                    0 0
                    • Jimm22  

                      snad první odkaz v googlu

                      vyhláška

                      nařízení EU

                      0 0
                    • Jimm22  

                      A o tom mluvím, jsem chodec podle vyhlášky i když chodec nejsem, jedu na bruslích. Stejně tak kolo s motorkem je ekolo podle vyhlášky a ne moped.

                      0 0
                      • Libores  

                        přesně tak, taky necím co furt nechápou. Kolo s motorem je prostě bezmotorový vozidlo, jasný jak facka.

                        0 0
                        • Jimm22  

                          :) když to řekne EU, tak to musí být pravda. Je to prostě elektrokolo, ne moped

                          0 0
                          • Martin  

                            EU nakecá spoustu věcí…

                            0 0
                      • Singlespeed  

                        To je jasné. Nemění to však nic na tom, že má elektrokolo s mopedem společné to nejdůležitější, motor a pedály.

                        0 0
                        • Jimm22  

                          To má, ale auto má taky motor a pedály a je to auto ne moped :)

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Ano, elektrokolo a automobil jsou si velmi blízko, neboť mají základní věci společné, motor a pedály. Běžnému jízdnímu kolu to nejdůležitější (motor) chybí, takže má k elektrokolu mnohem dál než moped, motocykl nebo automobil :-).

                            0 0
                            • Janes  

                              Moped a kolo mají sice pedály, ale oboje za jiným účelem. Moped vlastně vzniknul jako skůtr bez startéru, na kterém je nutné pomocí pedálů nahodit motor (spalovací). Čili jako zlevnění a zjednodušení skútru, který startér samozřejmě má. Existence e-mopedu je tedy vlastně nesmyslná a dle mě slouží pouze proto, aby se vešel do vyhlášky o elektrokolech.

                              U kol včetně elektrokol ony pedály opravdu k nastartování neslouží, čili, moped (ani e-moped) se nerovná elektrokolo, i když pedály mají oba…

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Elektromotor se obvykle startuje otáčením pedály. Bez otočení pedálů nefunguje.

                                0 0
                                • Janes  

                                  Nestartuje se tím, pouze mu dáš pokyn, aby začal pracovat, u mopedu jsi musel někdy pořádně zabrat, než to chytlo..a tím funkce pedálú skončila, u ekola tím funkce pedálů začíná.

                                  diskuse o „startování“ elektromotoru už je poněkud mimo a směšná…

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Zapomněl jsem dát slovo „startovat“ do uvozovek, chytrý čtenář si je domyslel ;-).

                                    0 0
                                  • orm  

                                    Neni to uz trosku slovickareni? U benzinoveho motoru pouzijes pedaly k zapaleni motoru a u elektromopedu k zapnuti elektriny, v obou pripadech se da rici, ze jsi ten stroj nastartoval k pouziti. Ty technologie jsou jine, proto i funkce startovani je jina, ale v obou pripadech to znamena, zapnuti motoru.

                                    0 0
                                    • Janes  

                                      S takto napsaným se dá souhlasit, ale ten zbytek, tedy to, že funkce pedálů u mopedu tím končí, ale u ekola začíná, tedy, že pedály slouží u obou primárně k něčemu jinému, to se popřít nedá. Co se stane, když přestaneš po nastartování točít pedálama u mopedu? nic, motor vesele funguje dál a moped jede dál. U e-kola, tomu tak není, když přestaneš šlapat, motor ukončí svojí přípomoc a následně se kolo zastaví.

                                      V tom já prostě vidím hlavní rozdíl a proto se e-moped nemůže rovnat e-kolu…a basta.

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        To „šlapání“ (dávám od uvozovek, neboť je spíše formální v porovnání se šlapáním na kole bez motoru) na e-kole je jen úlitba legislativě. Jakmile se legislativa změní (o což se výrobci e-kol a propagátoři mikromobility usilovně snaží) okamžitě se přestane šlapat a bude bzučet jen motor.

                                        0 0
                                        • orm  

                                          Souhlas. To slapani je jen sw vec. Potreba neni, krome modelu se stredovym pohonem, kde je prevodnik pevne spojen s klikou.

                                          0 0
                                          • novas752  

                                            .Je to vzdy jen SW vec, modely s pevne spojenejma prevodnikama na kliky by bez softwarove danou potrebou nejake vlastni iniciativy jezdce proste otacely navic i nohama jezdce. :)

                                            0 0
                                          • Janes  

                                            Dá se souhlasit s tím, že když už nebude na e-kole potřeba šlapat, bude to moped,** do té doby ale já ten rozdíl vidím**…

                                            PS: středový pohon je jednoznačně budoucnost e-kol, osobně bych jiný nechtěl

                                            0 0
                                      • blue.sun  

                                        90% elektrokol, která potkávám, jedou sama i bez šlapání. Nechceš si svou definici poupravit?

                                        Většina u nás prodávaných elektrokol jsou ve skutečnosti mopedy, jen se zatím pořád využívá nezájmu legislativy a policie o tuhle oblast. Jinak by už dávno tihle experti dojezdili.

                                        0 0
                                        • Jimm22  

                                          Tak z kopce jede každý kolo bez šlapání, že? :D

                                          0 0
                                          • blue.sun  

                                            Trapné.

                                            0 0
                                            • Jimm22  

                                              Ale pravdivé. Bez šlapání ekolo nejezdí, leda by si to někdo upravil, což asi jde, ale je potřeba zrovna za tohle někoho postihovat? A ty píšeš většina prodávaných, tak to seš vedle jak ta jedle, bude to rozhodně naopak

                                              0 0
                                              • Singlespeed  

                                                Na e-kolo školení vykládal technik Bosche, že se u nás přečipovává cca 80% e-kol s motorem Bosch. V Německu prý cca 90%.

                                                0 0
                                                • novas752  

                                                  A u modelů příštího roku se načipovaný Bosch po 15 minutách vypne a při 3. vypnutí zároveň zablokuje – bez zásahu diagnostikou odmítne fungovat. :) :)

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    A černá sanitka stále jezdí?

                                                    0 0
                                                  • iron.hide  

                                                    tak to je parada, palec hore

                                                    0 0
                                              • blue.sun  

                                                Asi tedy žiju v jiném časoprostoru, ale stačí mi koukat kolem sebe. Levnější elektrokola, které si často kupují důchodci tady u nás v polabských zemích, totiž skutečně umožňují jet sama od sebe. Mají motor v zadním náboji, baterku za sedlovou trubkou nebo na nosiči, a prostě jedou. Jestli mě chceš přesvědčit, že to neexistuje, pak se ti to prostě nepodaří.

                                                To, že teoretici vidí jen co umožňuje zákon mi mou pravdu nevyvrátí.

                                                0 0
                                                • Martin  

                                                  nežiješ, jen si hodně lidí potřebuje obhájit lenost

                                                  jak psal Bondy ve Zbytcích eposu:

                                                  není možno sedět ve hnoji a vědět že tam sedím, vždy je nutno existovat se staženým hledím

                                                  0 0
                                                  • blue.sun  

                                                    Nejspíš to tak bude… Pokřivenost soudobé reality mě nějak… ničí.

                                                    0 0
                                        • Martin  

                                          ona je stejně ta proklamovaná nutnost šlapání na tzv. „elektrokole“, které jej tím má odlišit od mopedu, jen pokrytectvím

                                          jak jsem nedávno zjistil, tak zmíněné potřebné „šlapání“ je jen takové točení nohama „aby řeč nestála“, asi tak, jako když na motorce musíš kroutit zápěstím, když chceš přidat plyn… náročnější je i obyčejná chůze (bavil jsem se o tom s prodavači z Giantu a bylo mi názorně demonstrováno)

                                          0 0
                                          • Martin  

                                            Já si snad letos v Jedovnicích zas nějaké to éčko pučím… loni mi na tom Kellysu 160/160 se Shimanem STEPS přišlo, že i na eco mode jen tak přišlapávám a jede to dvacet v pohodě.

                                            0 0
                                            • Martin  

                                              já to nezkoušel, ale přesně tohle mi říkali ti, kteří je prodávají a měli by tomu rozumět (v Giantu bohužel na 1edno kolo asi tak 2vacet mopedů) – to údajné šlapání je ve skutečnosti jen zanedbatelné točení nohama, při chůzi toho člověk vydá víc

                                              0 0
                              • Bubaaak  

                                Nechce se mi hledat vyhlášku, ale pokud kolo má z výroby motor silnější jak 250W = jedná se o moped

                                pokud dodatečně dodělaný motor přesahuje 1000W = jedná se o moped

                                Pokud rychlost za dopomoci motoru přesahuje 25km/h = jedná se o moped

                                0 0
                                • Janes  

                                  Promiň, ale hledat logiku ve vyhláškách?

                                  0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                          • Zvanty  

                            Bo je to dvoustopé, ne jednostopé.

                            0 0
                            • Martin  

                              Šikovně nabouraný Favorit je taky dvoustopý :D

                              0 0
                              • Tom-T45  

                                Podle typu Favorita případně čtyřstopý.

                                0 0
                                • Martin  

                                  Může bejt… může bejt…

                                  0 0
                            • Bubaaak  

                              a teď babo raď :)

                              0 0
                              • Zvanty  

                                To jsem čekal, tedy auto je vždy dvoustopé, při těch. nezpůsobilosti ještě vícestopé:-)

                                0 0
                                • Bubaaak  

                                  ta bila jebka je v číně považovaná za auto a je to jednostopý :D

                                  Trollim, bacha :)

                                  0 0
              • l.bily  

                Debilovi nevysvetlis, nema to cenu

                0 0
                • Jimm22  

                  Jo, je to stejný jak když jedu na těch inlinech vlevo a řidiči aut troubí, blikají a občas i něco chytrého prohodí a přitom tím jen ukazují že neznají vyhlášku. Ale nedivím se jim, tuhle vědomost jsem si taky z autoškoly neodnesl

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Pokud jedeš na inlajnech v protisměru, ohrožuješ své zdraví, život a také řidiče, jeho zdraví a majetek, porušuješ tedy své základní povinnost, takže troubící řidiči mají zjevně zákon v malíku:

                    § 4 – Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích

                    1. chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, povětrnostním podmínkám, situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu,
                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • Jimm22  

                      spíš tohle si přečti:

                      pokud je chodník neschůdný nebo v místech vůbec není, pak se bruslař musí pohybovat po levé krajnici vozovky nebo při jejím levém okraji (stejně jako chodec čelem proti jedoucím vozidlům),

                      0 0
                  • Zvanty  

                    Na inlajnech jedině vlevo jako chodec, vidíš protijedoucí auto a můžeš přestat odšlapovat. Jednou jsem předjížděl bruslaře co jel vpravo, špunty v uších a i když jsem ho předjížděl skoro po druhé krajnici, tak chybělo možná půl metru, protože kamínek nebo díra a vybočil zničeho nic ještě i metr doleva až ke středové čáře. Si to ten bruslař neuvědomuje, ale rozptyl má tak metr a nějaká chyba a je vymalováno.

                    0 0
          • rorschach  

            myslím, že jsi právě trefil „hlavičkou o hřebíček“! je to moped s lidskou dopomocí:) A abych odpověděl na tvoji otázku, tak ano samozřejmě uveze.

            0 0
            • l.bily  

              a presto pravdu nemas, neuveze lebo sam bez slapana nepojede a ma vykonove obmedzenii aby to nemohel zvladnut, a az potom je moped ktory ma tiez obmedzenia pre tu svoju kategoriu. Ano ked tam niekdo nacpe 1kw motor pri ktorom sa nemusi slapat a vyvijat usielie, prekroci urcenu max rychlost, tak to uz neni kolo.

              0 0
              • novas752  

                Ještě jednou, 250W je výkon který uveze průměrného člověka s vhodným převodem na drtivé většině cest kromě opravdu hodně prudkých výšlapů (typu 35% stoupání a větší).

                Aby to kolo jelo, stačí nohama vykonávat výkon naprosto minimální a jenom držet kliky v záběru aby se netočily navolno (i když některým levnějším motorům stačí to že se kliky otáčí, i bez záběru).

                0 0
                • l.bily  

                  mne nemusis nic vypisovat ja mam zaznami primo z ekola wat metra, to co pises su len tvoje domnenky ktere nemas nicim podlozene,chcel by sem ta videt jet na 250 w kole, to bys naozaj moc neujel, vhodny preved je jaky? ze by si jel 15km/hod na rovine? neplet si maximalny vykon s prumnerem vykonu, aby to kolo jazdilo plnohodnotne same tak tam musi byt 1 kw

                  0 0
                  •  

                    Myslíš že člověk má trvalý výkon 1kw???

                    0 0
                    • l.bily  

                      a ty si myslis ze budes jezdit stale na max vykon 1kw?

                      0 0
                  • novas752  

                    Počkat tohle je troling nebo to fakt myslíš vážně?

                    Na běžnou jízdu někde po rovině bez velkého protivětru okolo 20–25km/h nepotřebuješ snad ani 150W.

                    Aktuální rekord v hodinovce je cca 55km (za hodinu nakroužených na velodromu) a borec musel soustavně držet asi 450W.

                    700W neudržel jeden z nejlepších dráhařů světa snad ani minutu a půl. Při takovym výkonu by letěl určitě 70km/h. Viz tohle video: https://www.youtube.com/watch?…

                    A tvuj roztomilej ebajkovej waťáček ti ukazuje 1000W pro plnohodnotonou jízdu. :) Vždyť to říkám, moped, motorka.

                    0 0
                    • l.bily  

                      ano mas pravdu ja mam tej dopomoc motoru priemerne 100w ale su tam aj spicky kde je maximu a to 666w a vykon celeho systemu semnu 1500w ale s motorkem ktory by max 250 w by si sa zrejme ani nerozjel a to sa nevbavim o kapacite baterky keby si stale tahal 250w a samozrejme cim viac by slabla baterka, byl by slapsi aj vykon motoru. preto realne u elektrokol su motore ktore zvladaju kratkodobo pomahat 600–700w pri nizsich rychlostiach. Ked uz sa nieco rozjede po rovine optimalnou rychlostou,tak ta spotreba neni tak velka. Syn ve 3 rokoch po rovine ujel 30km ale stacil mensi kopcek a skoncil

                      0 0
                      • Vilém  

                        Tak to fakt nevim, jak to delaji lidi, kteri tam maji legalni 250w motor, asi to musi tlacit, aby se rozjeli.

                        Doufam, ze synkovi uz taky vybiras mopeda, aby ho priste kopec nezastavil.

                        0 0
                        • l.bily  

                          to co je na pisane neni pravda, aj moj mal napisane 250w ale realne da 666, vidim ze o tem nevis nic, skoda sa bavit

                          0 0
                          • Vilém  

                            Vubec mne nezajima jak to ma tvoje turbo levo. Mluvim o tom, jak to maji obycejna elektrokola, ktera maji opravdu 250W a kterym proste ridici jednotka vetsi proud nepusti.

                            Skoda se bavit s tebou.

                            0 0
                            • l.bily  

                              ktore to maju? 250w je tak zalostne malo ze by to nikto nekupil aj elektro z autokely ma viac, fakt si to myslis len ty

                              0 0
                              • Vilém  

                                Normalni mopedy s nabojovym motorem. A predstav si, ze si to koupi spousta lidi a dokonce je to i uveze a rozjede se to s nima. Mel by sis sundat klapky z oci, nevidis nic nez sve bajne S.

                                0 0
                                • l.bily  

                                  tak mi daj nejaky link tie co to ozaj maju , ja ti to len vysvetlujem jak to ozaj je, specialized stym nema nic spolecne, bratrancuv focus jede este lepsi a radsi mam moje cube bez motoru, len do kopca sa stym trapim lebo nemam vykonost ako kedysi, aj jazda z kopca je na tazkom koli na hovno, chapes ze aj lspecialized ma napisane 250w a neni to pravda?

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Je mi zcela jedno jak to ma S, nebo focus, nebo kdovi kdo. Je mi jasny, ze s tim vyrobci vyjebavaji, vydavaji to za stredni hodnotu atd.

                                    Celou dobu pouze reaguji na tve tvrzeni, ze na 250W by se to ani nerozjelo. Ale ono i kolo v 250W max motorem se kupodivu rozjede a da se na to i jet a v kategorii obycejnych, levnych, mopedu je jich more.

                                    0 0
                                    • l.bily  

                                      tak daj nejaky link kde predavaju 250w moped ktory sam jazdi, rozjet sa moze ked ma dostatek NM ale je to nepouzitelne, max pre deti. tak isto u kol pisu 80–90 nm co je celkom zaujimave, lebo to maju litrove 100 kw motorky

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        90Nm při 10000RpM vs 90Nm při 70 RpM ?

                                        I neduživý cyklista vyvine 150Nm

                                        0 0
                                        • BlickM  

                                          docela trefa :-)

                                          90 Nm při 10000 RPM = 47123 W

                                          90 Nm při 70 RPM ? = 330 W

                                          0 0
                                          • blackseal  

                                            Ako si to vypocital? Pokial sa dobre pamatam tak P = M.ω kde ω je uhlova rychlost v radianoch za sekundu. Potom pri 90 nm a 70 rpm mas vykon 90(70/60)6.28 a to je 659.4 W.

                                            0 0
                                            • Ruda  

                                              …a jednotka momentu je Nm (Newton . metr)

                                              nm (nanometr) je jednotka délky

                                              0 0
                                              • blackseal  

                                                Ale, dufam, ze zaokruhlenie 2π na 6.28 je v poriadku. ;-)

                                                0 0
                                            • BlickM  

                                              Ano, máš pravdu :-)

                                              chybička se vloudila počítal jsem 1 PI

                                              0 0
                                      • BlickM  

                                        ale kolik ty motorky mají např. při 800 min-1 ?

                                        0 0
                      • novas752  

                        Jenže i tvuj motor má elektronicky omezenej nominální výkon na 250W (pokud neni čipovanej), nominální a maximální/špičkový výkon je něco jiného.

                        0 0
                        • l.bily  

                          odkat mas take info?, 250 w je len napisane na papiri skus nekedy odmerat hocijaky elekrobike, nameras minimalne 500w. nema nic odblokovane, ked tak sa odblokovava max rychlost u ktorej sa vypina dopomoc, nie vykon motora. ked o tem nic nevis tak tu netrep. Osobne moje kolo nema problem dat vykon cez 600w dlhodobo, ale musim aj ja poriadne zabrat a do rychlosti max 25km/h. je to skratka dopomoc ktora je zavisla od vykonu cyklistu

                          0 0
                          • psbiker  

                            Což je protizákonné, 250W je max..

                            0 0
                            • l.bily  

                              mne je jedno ci temu veris alebo ne,ja mam zanam s watmetra a mam troch kamosu ktorym ine znacky jazdia plus minus rovnako a ver tomu ze 250w to max naozaj nema

                              0 0
                            • novcze  

                              ne, 1 kW je max. viz https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341#…

                              0 0
                              • psbiker  

                                U dobastleného motorku 1kW, je v tom bordel :) I tak se to pak v případě nehody bude řešit jako nelegální úprava kola. Co mě zaráží je, že mnohé tyto strojky již v základu mají vepsán podvod, což kupující samozřejmě nemusí řešit..

                                0 0
                                • l.bily  

                                  ne mnohe ale vsetky

                                  0 0
                                • novcze  

                                  jj, ještě jsem hledal a našel tohle https://ekolo.cz/…o-elektrokol kde je to víc rozepsané

                                  0 0
                                  • psbiker  

                                    Zájemci o moped nebo o jeho chiptuning by si to měli všichni přečíst. Netýká se tzv. e-kol, ale kolik jich doopravdy je? Z těch terénních vehiklů definici e-kola nesplňuje asi ani jeden.

                                    0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • novas752  

                            Lol.

                            250W tam mas at se ti libi nebo ne. Po dobu 30s to tam pusti i mnohem vic ale dlouhodobe je 250W.

                            Odblokovat se u nekterych motoru da oboji, jak max rychlost tak zmenit nominalni vykon (pokud je to priskrcene elektronicky a neni tam jen 250W motorova jednotka fyzicky).

                            Jestli mas Levo tak u neho se to da ruzne nastavit pres Turbo aplikaci. Odezva, max spickovy vykon atd.

                            0 0
                            • l.bily  

                              odkial cerpas take info? ano da sa nastvit ale ne zmenit udaje ktore boli vyrobcem dane a predvolene ubrat sa da vzdy. aj ked si tupalikaciu neztiahnes tak kolo priamo z obchodu ked das max primoc ma 666w. stym nema apka nic spolecne a je to tak u vsetkych kol co som skusal a co aj maju kamosi a sme tak ito tazky a aj vykonostne na tom podobne, to je realita

                              0 0
                              • Vilém  

                                Jasne, ma 666W a delaji je za uplnku.

                                Ty jsi dobre vymytej tou jejich PR masirkou.

                                0 0
                                • l.bily  

                                  ne 667 a kde ich delaj nevim, predokladam cina na 4 zmeny. a teraz daj ty nejaky dokaz

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Ono spotreba (prikon) a vykon je drobny rozdil, ktery ti evidentne unika.

                                    Nechapu co stle chces za odkazy. Staci si nekde nastudovat jak funguji motory a ridici jednotky obycejnych emopedu, na kterych treba jezdi duchodci na nakupy. Motor je dimenzovan na 250W max a ridici jednotka proste do motoru nepusti vetsi proud, protoze by jednak shorel motor a druhak ridici jednotka. Bohuzel vsak u techto kol nejsou aplikace do mobilu a podbny picovinky, ktery ty bys zrejme potreboval jako dukaz.

                                    EDIT:

                                    No a taky nechapu co chces tou fotkou dokazat. Ze se kolo s motorem o 250W ani nerozjede? Ze neni schopne jizdy?

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                    • l.bily  

                                      takze ten motor spotrebuje 667w a vykon da max 250w? ano 250w je malo pre samotnu jazdu bez dopomoci. chcel sem nejaky konkretny tip mopedu ktory jezdi sam a ma max 250W. . Benzinovy moped mal 1,5 ps do kopca sa temu tiez moc nechcelo .Kladnou hodnotou výkonu je vyjadřována spotřeba energie ve spotřebiči,

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        Tak nejak jsem od zacatku debatoval o ekole, u ktereho jak si sam rekl, musis tocit nohama a i trochu slapat, aby se pohybovalo.

                                        0 0
                                        • l.bily  

                                          ja ked jedu po rovine tak mi to dava na najmensi pripomoc 50w, kolko davam ja, momentalne fakt nevim, lebo to po rovine cele vypinam a vubec nesleduju, radsej si usetrim baterku do kopca tam kde potrebujem

                                          0 0
                                      • novcze  

                                        i tahle situace může nastat, že příkon je násobně větší než výkon, ale řekl bych, že to ti výrobci mají pořešené, aby se účinnost pohybovala v rozumných mezích, t.j. 70 – 80%, takže pokud tvých 666W bylo dosaženo při nějaké rozumné kadenci a rychlosti, tak by to mohlo odpovídat výkonu kolem 500W. To neznamená, že to je ilegální, protože těch 250W bude maximální trvalý výkon a ne krátkodobá špička.

                                        0 0
                                        • l.bily  

                                          vyrobca to oznacuje jak nominalni vykon, to trochu nechapu co znamena, ale treba by ma zaujimalo jak by sa to bralo, keby ze jedu do velkeho kopca na najvyzsi vykon ale pojedu treba len 15 km/h ci je to az tak ilegalni, skur by asi nekoho trapilo keby sem jel 40 po rovine se zapnutym motorem, ale na druhej strane preco by to malo nekomu vadit ked na silnickach sa tak jazdi normalne. preto je to zrejme jedno lebo aj tych 500w tak malo ze stym netrenovany clovek nebude az tak vyrazne rychlejsi, jak trenovany cyklista. Osobne mam na predu 32 pilu takze aj ked som raz skusal odblokovat maximalku tak nad 40 to bolo tazke uslapat a nevidim vtom zmysel, proste je to kolo urcene do hor a to aj prevody. Este mna napadlo, kde ten zakon vlastne plati? Na pozemnych komunikaciach? na sukromnem pozemku si predca mozem jazdit na cem chcem pokial to majitelovi nevadi.

                                          0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                          • BlickM  

                                            Nečetl jsem to tu celé, možná i zařazení topicu není nejlepší. Píšu o motorech obecně.

                                            Není to podvod výrobců ani prodejců.

                                            Problém je, že „legislativa“ se to snaží omezit trochu nešťastně. Jmenovitý výkon motoru, je výkon na který je motor konstruován. Motor musí vydržet jmenovitý výkon trvale a nesmí dojít k oteplení dle třídy izolace. Norma určuje jen hodnotu max oteplení, tedy neurčuje o kolik může oteplení vyjít nižší (rezerva). Takže je běžné, že motor vydrží i více a to trvale, a solidní výrobci nikdy nejdou až na hranici oteplení dle norem. Dále tu máme okamžitý výkon, maximální výkon, moment, příkon … Motor se jmenovitým výkonem může jet klidně docela slušnou dobu na třeba 1 kW. Jde jen o to nepřekročit oteplení a maximální proud.

                                            0 0
                                            • l.bily  

                                              pravje ze nevim ani presne zneni zakonu co sa tyka elektrokol jak je to tam vlastne uvedene, ci je tam napisane ze maximalny vykon motora nesmi presahnut 250w, alebo jak to je formulovane. Lebo keby to bolo jasne formulovane tak by tazko pisali predajci ze to ma nominalny vykon 250 a tym vlastne porusili zakon

                                              0 0
                                              • BlickM  

                                                Ze schvalovacího procesu (homologace) jsou mimo jiné vyňaty dopravní prostředky, jejichž rychlost s asistencí elektromotoru nepřevýší 25 km/h a u nichž je jmenovitý výkon elektromotoru maximálně 250 Wattů (článek 2, oddíl 1h směrnice)

                                                0 0
                                                • psbiker  

                                                  Jm. výkon dle aktuální normy – max. výkon po dobu 30 min. Do 30 minut jízdy lze tedy mít výkon na jízdním kole libovolný:) Naštěstí platí omezení do 25km/h.

                                                  0 0
                                                  • BlickM  

                                                    Maximální výkon není omezený.

                                                    0 0
                                                  • BlickM  

                                                    Našel jsem normu přímo pro E-biky ČSN EN 15194 Jízdní kola – Jízdní kola s pomocným elektrickým pohonem – Jízdní kola EPAC

                                                    Bohužel přístup mám jen ze služebního NTB, takže až po velikonocích

                                                    0 0
                                                  • BlickM  

                                                    1 Předmět normy

                                                    Tato evropská norma je určena pro typy jízdních kol s pomocným elektrickým pohonem a s maximálním trvalým jmenovitým výkonem 0,25 kW, přičemž výkon se postupně snižuje a nakonec se přeruší, jakmile vozidlo dosáhne rychlosti 25 km/h nebo dříve, jestliže cyklista přestane šlapat.

                                                    Tato evropská norma stanovuje požadavky na bezpečnost a metody zkoušení pro posuzování konstrukce a sestavy jízdních kol s pomocným elektrickým pohonem a dílčích sestav zařízení s napětím baterie až do 48 V DC nebo vestavěné nabíječky o vstupním napětí 230 V.

                                                    Tato evropská norma stanovuje požadavky a metody zkoušení systémů řízení výkonu motoru, elektrických obvodů včetně nabíjecího systému pro posuzování konstrukce a sestavy jízdních kol s pomocným elektrickým pohonem a dílčích sestav zařízení o napětí nejvýše 48 V DC nebo vestavěné nabíječky baterie o vstupním napětí 230 V.

                                                    0 0
                      • rorschach  

                        Pokud tvoje hmotnost není 3 metrické centy, tak musí být někde chyba:)

                        0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • l.bily  

                      takze 700w staci na rychlost 70? tak to ti tleskam, mali by tie skutre co maju 3kw a jedu max 45 dat zesrotovat

                      0 0
                      • novas752  

                        Hodinovy rekord cca 55km/h vyzaduje soustavny vykon cca 450W. Jezdi se to na casovkarskych kolech s minimalnim mechanickym odporem (keramicka loziska kam se podivas, nejlepsi plaste..) takze je tam aero odpor naprosto prevazujici. Aerodynamicky odpor roste s rychlosti kvadraticky – matematicke okenko:

                        450W~(55km/h)^2

                        700W~x

                        x=odmocnina((700*52)/­450)=68,6km/h

                        Takze jsem nebyl daleko od pravdy, pri 700w by jel na stejnem kole dejme tomu 65km/h.

                        Aerodynamika benzinovych i elektrickych babet a jejich ridicu je daleko horsi, efektivita mechaniky horsi, valive odpory vetsi.

                        Ale i ty silne odblokovane emopedy jedou pres 50 a 3kw babeta ma mechanicke odpory daleko vetsi (zkus na tom jet 20km/h s vypnutym zapalovanim ale pripojenym motorem enjoy) a tudiz je potreba daleko vetsi vykon. Navic vetsina tech babet urcite nebude v takovem stavu aby udelala kutecne 3kw, to by se dalo zjistit ve zkusebne na brzde.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jen technicka, babetta 210 ma 1,75kW, pohotovostni hmotnost 80kg. Jelo to cca 50km/h max.

                          0 0
                        • l.bily  

                          ano to su dva odlisne extremi, je vela veci ktore to ovlivna a to nepocitam vahu jezdca, mne je jasne ze 200 w kolo pojede inak s deckem jak s 2 metrovym 150 kg chlapem. ja sem chcel len poukazat na to ze horske kolo po terne by s 200w moc nejelo a to nevime jaky je vykon priamo na kole, lebo len take plaste a vietor teren urobi aj 50w

                          0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
          • novas752  

            Ano, nominální výkon ebajku 250W tě uveze bez „dopomoci člověkem“ skoro kdekoliv, na normálnim kole je při průměrném výkonu jezdce 200W už docela svižná vyjížďka, stačí jen zvolit vhodný turbo režim a jen tak zvolna otáčet klikama. Už jsem si to zkoušel, týdně mi visí tak 10 mopedů ve stojanu. ;)

            0 0
            • Janes  

              mopedů, nebo e-kol?

              0 0
              • novas752  

                Co já vim, dá se to pohánět motorem nebo šlapánim, za mě moped.

                Kolo se dá pohánět jen šlapánim.

                0 0
                • Janes  

                  Nejsi sám, kdo neví, ale mele, takových je vás tady hafo, co si pletou pojmy s dojmy.

                  0 0
                  • novas752  

                    Když jsou špatně zavedený pojmy, je potřeba používat dojmy.

                    Už jen to že jízdní kola nepatří mezi motorová vozidla. Jak by něco, co má motor určený k pohonu, mohlo patřit do bezmotorových vozidel?

                    0 0
                    • Janes  

                      V tomhle ohledu s Tebou souhlasit můžu. Jsem nemladý a pro mě je prostě moped ekvivalent Babetty, nikoliv Favorita…byť budou oba mít elektromotory

                      0 0
          • Iron Maiden Man  

            Je to para-kolo :-D

            0 0
    • jIrI___  

      Než problémy řešit takto, tak je lepší jim předcházet. Kup manželce místo mopedu normální kolo a do budoucna je vystaráno, v důchodu se pak ten motorek toleruje :)

      0 0
    • Martin  

      Jak říkal Vašek Havlů, vládne nám blbá nálada.

      0 0
      • MirosPikos  

        Venca toho říkal…až mu pod postelí lahváče cinkaly.

        0 0
    • Jan_UL  

      E-biky zrovna nemiluju a sám bych si na to nesed, ale někteří pravověrní kazetelé té jediné pravé cyklistiky by potřebovali mokrý hadr na hlavu, nebo si alespoň osvěžit pravidla slušného chování… Další a ještě masovější rozšíření e-biků je podle mě nevyhnutelný fakt, který je lepší akceptovat, než proti němu vést zbytečná křížová tažení.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Petr L2  

      Jak je z komentářů vidět, ten debil od rybníka není rozhodně ojedinělý úkaz a to je dost špatná zpráva, no ono v jakékoliv skupině lidí se vždy najde takřka stejné procento blbů, to už je tak od přírody dáno, jenom má vždy člověk tendenci vidět jedince se stejným koníčkem tak nějak lépe, o to je pak realita drsnější :-(

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Libores  

        njn, když jednumu chybí nadhled, tak je blbů kolem hned plno:)

        0 0
        • Martin  

          Blbce jako by shazovali :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • JK Mini  

      Chlápkovi upravit fasádu,aby se mohl už místo zubení jen dásnit.Nemám taky rád elektro,ale u dámy,nebo staršího chlápka to beru.Naser… mě jen když do kopce mě předjede chlap (40 let cca) na e-fullu,oblečenej jako by to bral vážně,sjede kopec a dá si ho ještě jednou okolo mě.To bych mu vytrhnul baterku a ukaž jak umíš.Nebo minulej tejden mě objíždí e-kolo,z tabletu na řídítkách mu hraje muzika,svítí navigace a chlápek místo na cestu čumí na obrazovku a ptá se syna na stejnym vehiklu,jestli pojedou po červený.

      0 0
      • l.bily  

        proc by ti mal neco dokazovat jak umi? to nechapem proc nekoho trapi ze ho nekdo predbehne . Co by ta naopak potesilo keby ti povidal ebiker? jak si dobry ze ta na tem ebiku nemohel skoro ani dohnat? ptam sa lebo obcas tiez jazdim ebike s dceru ktoru taham do kopca a tiez sme predbiehali borcu do kopca..Jazdim tam aj na obyc kole, a ked sem ich predbihal tak sem pozdravil a oni tez a zabavali sa na dceri jak sa jej dobre jede na lane, proste normalny ludia. Niesom iba ebiker, ale mam ho popri mojich 3 obyc kolach.

        0 0
        • matbiker  

          No já nevím, já jsem dceru tahal za normálním kolem.....

          0 0
          • l.bily  

            na rovine ano, ale do kopcu to prosteuz nedam, uz nejezdim to co kedysi a vykonost padla

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Libores  

              mě by zajímalo co bys dělal, kdyby ekola neexistovaly. Seděl bys doma u telky, nebo se s tím nějak popral?

              0 0
              • l.bily  

                je mozne aj to, ale hlavne by sem sa asi viac vyhybal kopcom, lebo po jemne zvlnenem terene jazdim aj tak na obyc kole, tam mi ekolo nedava zatial smysel.

                0 0
            • obda  

              Tak tam prostě nepojedeš a budete s dcerou dělat něco jiného. Spektrum aktivit, které se dají dělat s dětma je široké, nemusí to být nutně kolo v kopcích, ne?

              0 0
    • Singlespeed  

      Hlavně ne žádné násilí. Chlápek může boxovat ligu nebo mít mistrovský pás v karate a budeš v prdeli :-). Moje partnerka má taky přes 40, ale není líná, nepotřebuje motor, občas si zkusí i nějaký závod, třeba Obr Drásal a v kopci jsem na ni hodný a nahoře počkám, tudíž elektrokolo nepotřebuje :-).

      0 0
      • orm  

        Hlavne to jsou silacke reci, ktere v praxi malokdy dojdou naplneni. Staci si uvedomit, ze ten clovek muze vydelavat balik penez mesicne a kdyz se hodi na neschopenku po tom utoku, tak se pan mstitel nedoplati a jeste treba pujde sedet. Tim udela manzelce dobrou sluzbu.

        0 0
        • -b-n-x-  

          No a manželka se v době vazby seznámí s panem v balíku :-)

          0 0
    • adam1  

      Mi to připadá jako “provokace” pro flame :))))

      Kdoví jak to vlastně bylo?:)

      0 0
      • orm  

        Jo jo, pani se treba motala po stezce z leva do prava a nejela pri kraji, tak nadavka na ekolo byl jen prostredek jak si ulevit, ne cil.

        0 0
    • exxonvaldez  

      OO

      U

      0 0
    • Val  

      Je jisty, ze mluvil na tvou zenu? Zensky jsou kolikrat prehnane vztahovacny, treba jen komentoval svoje kolo.

      0 0
    • mr.ricardo  

      To není o věku, je to prostě v hlavě. Moje žena je o dost starší než já, letos dostala novou silnici a už lítáme spolu. V kopcích zvolním nebo nahoře počkám a jedeme dál. Když jsme vybírali nový kolo, tak přemýšlet o elektrokole ji ani nenapadlo.

      Ale na druhou stranu, tohle napadání je zbytečný, ať si každý jezdí, na čem chce …

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  

      Možná,že mu ta tvoje „milovaná žena“ vjela do cesty a ani ti to neřekla.

      0 0
      • Wojtkingson  

        Toho stejně k tomuhle nedává právo…

        0 0
        • RomanH  

          Rekni, ze z Tebe obcas v nejake nenadale situaci (treba v aute) neco podobneho automaticky nevyjede…

          0 0
    • snas89  

      To jak reagoval na tvoji manzelku v prvni rade svedci o nem a ne o ni.

      To jak si tohle vlakno zalozil zase vypovida v prvni rade o tobe a ne o nem.

      • za me: nevim jestli ma cenu a smysl se dal zabyvat nejakym chudakem, ktery se jednoho dne sam spali, jestli bude na zensky okolo pokrikovat lina kurvo.

      Navic ty to tady resis a on uz davno nevi ze neco takovyho udelal a nijak ho to nezatezuje.

      0 0
    • Grifter  

      Tohle uz Zdendys vazne prehani

      0 0
    • Breakpain  

      Normálně bych si počkal ;)…

      0 0
    • l.bily  

      Moja manzelka treba co sa tyka kola je lina, a co? to aby sme sa jeli projet s deckama musi chodit na zavody? ne, ona ma moje elektrokolo pri vyske 160 cm ma muj xxl ram a je nam to uplne jedno, hlavne je ze snama ide a nefrfle a uziva si to, inak by nesla a nadavala ze je uhonena, tak sa kocha a je spokojna a o to nam ide, nech si kazdy mysli co chce

      0 0
    • Dave13  

      Řekl bych Zdendyš nebo některá z jeho oveček a když si přečteš jejich komentáře ne jenom na ekolo ale hlavně na lidi co si je koupí, tak se divím, že ji nechal odjet živou......

      0 0
      • Martin  

        Rozkaz zněl jasně…

        0 0
      • blue.sun  

        A pak se elektromotorkáři diví, že je lidi nemají rádi. Vždyť si to svým chováním děláte sami!

        0 0
        • Dave13  

          Nikdy jsem elektrokolo nevlastnil ani vlastnit nebudu, nechal ses trochu strhnout zdendyšem v čele svaté čtveřice, to že někdo nesdílí stejný názor jako oni vlastník elektrokola= mental a holota, kterou nezdraví a nikdy by jim nepomohl, ještě neznamená, že vlastní elektrokolo

          0 0
          • hvala  

            He he, to se mi libi s tou „svatou ctverici“, jak tady par uzivatelu pouziva :) Prijde mi, ze odpurcu ebajku tady bude rozhodne vice nez 4. :)

            0 0
            • Dave13  

              To že je někdo odpůrce je úplně v pořádku, každý může mít na danou věc názor. Jen mluvím o tom jak tady někteří chtějí pověsit na strom každého co si elektrokolo koupí.

              0 0
          • blue.sun  

            Svým názorem ses k nim zařadil, ať vlastníš nebo ne. Nezájem.

            0 0
            • Dave13  

              Názorem, že jen proto, že nekdo vlastní elektrokolo nemusí být automaticky dement? Tak za tenhle názor se kdykoli postavím a je mi jedno kam se tím řadím

              0 0
              • blue.sun  

                Ne, prostě jen tou hloupou kategorizací lidí. Vlastně nejsi o nic lepší, než tebou opovrhovaný Zdendyš.

                0 0
          •  

            A jsi si jistý že ho nebudeš vlastnit?

            Je to stejná kravina jako kdybys napsal že nikdy nebudeš chodit o hůlce.

            0 0
            • Dave13  

              Kde a za kolik se prodává chůze s hůlkou?

              0 0
              •  

                Jsi prostě dement.

                0 0
                • Dave13  

                  Protože jsem tolerantnější než někteří tady k lidem co chtějí dělat něco jiného než já? Protože jsem napsal, že elektrokolo si nikdy nekoupím jako většina zmiňovaných odpůrců tady? Protože si myslím že o nákupu elektrokola si rozhodnu já na rozdíl od toho jestli jednou skončím s hůlkou? Je vidět, že děti mají dnes prázdniny a zasedli k bf…

                  0 0
                  •  

                    Ano to jestli si koupíš elektrokolo rozhodneš ty ale to jestli budeš moci někdy jezdit pouze na elektrokole,o tom taky nerozhoduješ.

                    Ta hůlka také není povinná ale může se stát že časem budeš moct chodit pouze s hůlkou a samozřejmě že je jen na tobě jestli si ji koupíš nebo ne.

                    Jinak mne baví zdejší odpor k ekolům.

                    Představte si dva lidi:

                    jeden bude v běžném životě jezdit všude autem myslím hlavně ty nesmyslné krátké trasy po městě a blízkém okolí a jako hobby bude mít klasické kolo , ekola bude samozřejmě nesnášel.

                    Druhý bude mít ekolo bude to třeba normální zdravý člověk bez sportovních ambicí,ten bude v normálním životě používat ekolo (cesty do práce ,nákupy a podobně ) o víkendu si na tom ekole zajede třeba na výlet.

                    Otázka zní:

                    1:může mu ten sportující motorista něco vyčítat?

                    2:kdo se chová rozumněji k životnímu prostředí a přeplněným silnicím?

                    0 0
                    • mikub  

                      Transformuj si tuhle otázku na vozík za kolo. Rád bych slyšel odpověď právě od tebe, jako nejmilitantnějšího odpůrce dětských vozíků.

                      0 0
                    • Martin  

                      takto postavená otázka je jako argument nonsens, zde se porovnávají kola a mopedy

                      0 0
                      •  

                        Můžeš prosím odpovědět ? chápu že je to těžké

                        0 0
                        • Bubaaak  

                          Autař, protože bude vlastnit dodávku a bude zavážet obchod na jeden zátah, zatímco ekolista se bude muset 500× otočit, tudíž projezdí daleko víc za elektřinu a spotřební materiál, než autař :D

                          0 0
                        • blue.sun  

                          Na nesmysl se odpovědět nedá. A ty záměrně vytváříš nesmysly, abys měl něco jako „argumenty“ proti nám.

                          0 0
                          •  

                            Takže potrefený viď.

                            0 0
                            • blue.sun  

                              To zjevně jsi, je to vidět.

                              Jinak netuším, k čemu to vztahuješ, takže asi jen k sobě.

                              0 0
                            • Bubaaak  

                              Ještě ne, ještě tak dva budvary a budu picnutý, teď ještě klid :D

                              Ale neboj, bydlím ve městě a pracuji v práci, kam je absolutně nevýhodný jezdit autem, protože i na klasickým kole, nebo MHD mám výrazně lepší dojezdový časy, než v autě :)

                              Ale neboj znám minimálně 3 rodiny, u kterých je ekologičtější jezdit autem, než aby jezdili na ekole, a ta sračka vejš není daleko od pravdy

                              0 0
                            • Martin  

                              gratuluji, sebepoznání je prospěšné stran duševní hygieny

                              0 0
                        • Martin  

                          ano, je to těžké, ba nemožné

                          tak jako debata s domovnicí

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          •  

                            Jasně protože většina by odpověděla ve prospěch ekolisty to jsem si jistý ale tím by si vlastně silně protiřečili.

                            0 0
                      • Bubaaak  

                        Tak pro Trepího, kdo bude ekologičtější:

                        1. Člověk, který bude denně dojíždět do práce na klasickém kole, každých 3000km bude měnit řetěz, bude jezdit na běžných pláštích…
                        2. Člověk který bude jezdit na E-kole, každý den ho bude dobíjet, měnit řetěz co 1500km, co 3 roky měnit baterku, bude jezdit na vyztužených pláštích…

                        Sis naběhl prde, e-kolo je od slovo E-kolog, to je logický :D

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          A on to bude chudak spis E-nviromentalista anebo Enviroterorista :)

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Martin  

                          teď ti nějak nerozumím, já psal o tom, že je nonsens obhajovat něco takto vykonstruovaným dotazem, protože tuto originální všudenakoleho logiku lze parafrázovat třeba takto:

                          tvrdím, že krást je špatné, že zloděj je odsouzeníhodný

                          odpůrce mi předloží jako argument následující dotaz:

                          a co je horší, zloděj, který nikdy nikoho nezabil, nebo masový vrah, který ale nekrade?

                          0 0
                          • Bubaaak  

                            Vrah je lepší, protože masově vraždí jen a jenom zloděje :)

                            (a dnes mě neber vážně, už se těším na tři dny volna :) )

                            0 0
                            • Martin  

                              jak tři dny??? čtyři přece!

                              máme navíc „Velký pátek“, jediné pozitivum co černoprdelní udělali

                              0 0
                              • Bubaaak  

                                Ještě ty pruď :( pondělí musím do práce

                                0 0
                                • Martin  

                                  sešvihat holkám ****** je tvé zaměstnání?

                                  0 0
                                  •  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                    0 0
                                  • Bubaaak  

                                    Státní podnik, kulturního zaměření a zbitchovaní by našim „slečnám“ už nepomohlo :)

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      polovina by stejně ječela mí tů, mí tů…

                                      0 0
                              • mr.nikdo  

                                Pondeli je beztak sichta u firmy Kink.

                                0 0
                              • iron.hide  

                                Pokial viem tak v CR sa bude velky patek rusit a pojdete do prace, ci sa mylim? Pretoze vraj ste uz ateisticka zem.

                                Okrem toho, je kopa dalsich sviatkov ktore mame vdaka tym tvojim „cernoprdelnikum“, a kedy nemusis ist makat. Ale mozno aj tie sa u vas budu postupne rusit, kedze uz nie ste krestania.

                                0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                    • blue.sun  

                      Nemám rád záměrně manipulativní a neobjektivní články typu „představte si“. Srovnávej srovnatelné, ano?

                      A samozřejmě, že líp dopadne ten první, protože druhému to elektrokolo co půl roku někdo ukradne a tak se budou muset vyrábět stále nová a nová. Většina lidí totiž nemá možnost zamykat si kolo do kanceláře, kde jedině je v práci v bezpečí.

                      0 0
    • Jimm22  

      Dementů je všude spousta, vůbec bych se tím nezatěžoval, jistě nebyl poslední kterého na ekole potkáte.

      0 0
      • exxonvaldez  

        To zní nanejvíš dvousečně, až alibisticky DD

        0 0
        • Jimm22  

          :D no ale mě na stezce moc nepotkají, leda tak v lese

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • HonzaRez  

      Mně třeba kuhvy líné zas tolik nevadí, mnohem víc mi vadí kuhvy vymleté, ať už jedou na čemkoliv…

      0 0
    • Martin  

      tvoje starosti a Rothschieldovy prachy bych chtěl mít…

      jinak výraz „slušní – ať již kdokoli“ mi dosti smrdí

      „slušní lidé“ toho vždycky měli dosti na svědomí

      0 0
      • Martin  

        Helé, nenavážej se nám do vegetariánské abstinentské ikony Dolfíka…

        0 0
        • Martin  

          já nevěděl, že patří mezi klenoty Bike-Fóra, podle toho příspěvku mi přišlo, že patří spíš mezi „standardy“

          0 0
    • mr.garisson  

      Aleši, to chce klid a nohy v teple. :) To jaro ti nahnalo moc hormonu z koulí do hlavy, zkus se nad tím povznést a neztrácej čas hovadinama.

      Peace.

      0 0
    • André Vebr  

      Tak ale lidi jsou kurvy líný, to je přeci všeobecně známo :))

      0 0
      •  

        Jsou místo aby v práci makali tak používají stroje.

        0 0
        • blue.sun  

          Tak mazej makat a neotravuj tu.

          0 0
        • Martin  

          stroje??? rozeznáváš mezi výrazy stroj, přístroj, nástroj nebo tak daleko tvé lingvistické schopnosti nedosáhnou?

          0 0
          • blue.sun  

            Nepoužívej na něj cizí slova, na to viditelně nemá kapacitu.

            0 0
            • Martin  

              dobře, tak tedy jazykové schopnosti, no…

              ano, i počítač mění jednu formu energie na druhou, ale že by to byl hlavní smysl jeho činnosti to jsem zatím nějak nepostřehl…

              0 0
    • vlasto  

      Takze potvora lina, kdyz tedy ***** se nerika. Vek bych do toho netahal:-)

      0 0
    • Espen  

      Tak mě napadá. Nemohl dotyčný cyklista třeba zrovna telefonovat přes handsfree? A náhodně zrovna míjel tvou paní a to slovní spojení nepatřilo tvé paní.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • rorschach  

        Tak se to pěkně uzavřelo:) Byla to 2 slova vytržená z kontextu a pronesená právě při předjíždění paní, která jedouc na mopedu a majíc spoustu času a sil o tom popřemýšlet, to vztáhla na sebe. I když cyklista přitom hovořil s někým, s handsfree v uchu, o své tchyni..:)))

        0 0
        • Libores  

          Dost dobře také mohl mluvit o své oblíbené prostitutce, která zřejmě v poslední době ztrácí osrstění.

          0 0
          • Prazak0  

            Já když jedu, tak slyším hůře, prostě sviští vzduch kolem uší. Při míjení někoho s jinou rychlostí pak nejsem schopen si být zcela jist, co jsem opravdu slyšel. Poznám to, ale stoprocentní jistotu nemám. Potom, ono to mohlo být i někomu jinému. Já si na kole občas zanadávám. Souvisí to většinou s provozem na silnici, ale ne stoprocentně vždy.

            0 0
    • psbiker  

      A nepřeháníte a nedomýšlíte si trochu? A pomohlo si tady poplakat? :)

      0 0
    • Prazak0  

      Hulváty a sprosťáky rád nemám, ale ještě víc mi vadí takovéto silácké řeči. Pokud by někdo urazil ženu osobně, tak jistě, dát mu na místě pár facek. Ale vymlátit někomu zuby? Za urážku, kterou jsi neslyšel. Prostě paní to řekla, tak ho půjdu zmlátit. Co když si něco říkal sám pro sebe. Já na kole občas nadávám, nemusí nikdo jet kolem, nebo nadávám na dobytky řidiče aut, když už jsou dávno pryč. Byl bych docela nerad, aby pak nějaké vztahovačné hovado to vztáhlo na sebe a fyzicky mě napadlo. Oni většinou si tihle troufají na slabší. Když by to řekl někdo s s dobře osvalenou figurou, nebo dokonce někdo, kdo provozuje bojový sport, tak si dá takový silák pozor. Napadne leda slabšího.

      Jinak co, vícekrát se mi stalo, že hovada z auta mě vytlačila ze silnice, vybržďovala, nebo vylili na mě z okénka vodu, jednou i hodili vejce. Tak asi pak vytáhnu pistoli prostřelím jim okno u auta? Já vážím něco přes 70 kg, jsem starší jak ty. Napadnout mě nějaké hovado, tak se bráním i nejen „na férovku“, protože mladší o 10–30 let, o 30kg těžší postava atd, to férovka není. Takže klidně použít nějakou zbraň, násilníka bodnout nožem ap.

      0 0
      • -b-n-x-  

        „Tady takovou trubku měj při sobě …“

        0 0
      • iron.hide  

        Asi tak, v reali by ten „silak“ spravil hovno, a nie este vybijal zuby.

        0 0
        •  

          +1

          0 0
    • Effa  

      Po pročtení to sem musim napsat. Lidi co odsuzují elektrokola jsou idioti kteří si nevidí na špičku nosu. Zaprve nevíte co lidi k tomu vede ze jezdi na ekole. Mozna by pak nejezdili vůbec a druha věc, v čem se cítíte nadrazeni tem na ekole? Jako ze kafe si taky melete ručním strojkem, nejezděte výtahem, nepoužíváte auto, doma svitite loučí a tak dále? Myslim ze ne. Tak nechte ostatní aby si zařídili život tak jak jim vyhovuje. To ze vam ebajky vadi neznamená ze to je správný názor hodný následovaní.

      0 0
      • Martin  

        nepochopils ničeho…

        0 0
        • Martin  

          Kdo nemopedí s námi, mopedí proti nám. Mopedy si pozvracet nenecháme.

          0 0
      • BB  

        nemám vůbec nic proti e-kolům, pouze mi vadí dvě věci. Za prvé, že ekola využívají výhody normálních kol (jízda bez licence, cyklostezky atd.) a za druhé, že většina elektrikářů nedodržuje zákon, který jim tu první výhodu umožňuje (omezení rychlost a omezení výkonu) a nechává si to přečipovávat. Přečipované elektrokolo je pro ostatní účastníky provozu na cyklostezce vysloveně nebezpečné. Takže elektrokolům a jejich uživatelům přeji zářnou budoucnost, ale doufám, že EU zruší stávající legislativu a zařadí ekola tam kam patří.

        0 0
        • kandik psi zub  

          +1

          resp. doufejme ze to nedopadne tak, ze az se prislusny lobisticky skupiny nalezite naserou ( lesaci, nimrodi, militantni ekologove, matky s kocarkama) ze se to nesplachne pausalnim zakazem kola v prirode, jak se uz deje, pokud jsem slysel, v nemecku napr.

          Nic proti vyse zminenym skupinam. Naprosto nekontrolovane nenavidim akorat mestsky psomily :)

          0 0
          • Martin  

            souhlas, mimořádně bez sarkasmu

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Prazak0  

          Ano, tak to je, s motorovým kolem (což je odpovídající název) se nacpou všude. Zákon je nepálí ani na chodníku, všiml jsem si, že lidi na elektrokolech se trápí předpisy ještě méně než lidi na normálním kole, co jedou po chodníku. Já třeba po chodníku jezdím výjimečně, mám jeden úsek, kde bych jinak musel dosti objíždět a přecházet frekventovanou silnici. V opačném směru, když po silnici jet můžu, tak zásadně jedu tam. A potom, na tom chodníku podstatně omezím rychlost, pokud tam jsou lidi, jedu velice pomalu.

          Nevidím důvod, aby kola s motorkem jezdila tam, kde lidi jezdí vyloženě pro zdraví a současně s chodci. Smíšená cyklostezka, pak různé pražské lesíky a háje. Na cyklostezku chodí lidi sportovat, co tam mají co dělat lidi na motorovém vozidle, čímž elektrokolo je. Ti patří na silnici. Tohle píšu jako někdo, kdo sám na cyklostezkách a nebo dokonce v pražských lesíkách a hájích jezdí minimálně. Protože tam je plno lidí a fakticky tam hrozí srážka víc než na méně frekventované silnici. Pak můžeme rovnou na běžecké, cyklistické a bruslařské stezky povolit motorkáře.

          0 0
          •  

            A proč ne?

            0 0
        • Petr L2  

          BB probuď se, zákony tady nedodržuje skoro nikdo, každý den cestou do práce vidím cyklisty na všech možných druzích kol, jak jezdí po chodníku, po přechodu pro chodce, na červenou, v protisměru atd.atd.a to nepočítám messengery, to je kapitola sama pro sebe, ty se asi pohybují zcela mimo zákony a psaná i nepsaná pravidla a elektriky je mezi těmi všemi poskrovnu, takže tohle fakt je hodně mimo.

          Co se týká legislativy, tak je vše dávno ošéfované a rychlá kola, tedy ta, co jedou s dopomocí motoru víc jak 25km/hod mají svojí kategorii, musí mít značku, pojištění atd.atd, nesmí mimo komunikace a to že to nikdo nehlídá je problém, který časem zmizí a pak budeš potkávat na stezkách normál elelktrokola a ty budou v drtivé většině pomalejší, maximálně stejně rychlí, jako ostatní, takže klid :-)

          0 0
      • iron.hide  

        No vidis, a za mna zase plati: lidi co obhajují elektrokola jsou idioti kteří si nevidí na špičku nosu. Takze sme si kvit.

        0 0
    • Petr L2  

      No, takže ta nekonečná debata se přenesla i sem a opět se tu omílá moped a pár osvědčených blábolů…

      0 0
      • -b-n-x-  

        Přesně. Já zde stále čekám až se přihlásí pán silničář, který tak nehezky oslovil aldovu paní. A již mám také druhý den připraven popkorn a kolu ke sledování nasledného souboje. Místo toho se řeší nějaké pochybné watty mopedů.

        0 0
        • ScottAspect  

          :DD

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Prazak0  

          Jeden psychopatický příspěvek zakládající novou diskuzi vzbudil plno vášní a reakcí. Přitom zakladatel tu už dávno nepíše, jen cosi vyprovokoval a teď to leda škodolibě sleduje.

          Navíc, je všeobecně známo, že řada příběhů a psaní na internetu jsou vymyšlené lži, co se vůbec nezakládají na pravdě, nebo ji výrazně překrucují.

          0 0
          • Martin  

            já hádám, že to sleduje spíš nasraně

            0 0
      • psbiker  

        Otázka je, zda ten silničář existuje, ten moped nepochybně..

        0 0
      • iron.hide  

        No to pretoze ebike JE moped.

        0 0
        • Petr L2  

          četls normu?

          0 0
          • Martin  

            MOtor a PEDály :)

            0 0
            • -b-n-x-  

              Ty Doome. Pozor ať tě nějaký e-fanda meoznačí jako autistu :-)

              0 0
              • Martin  

                MOtor a PEDály. jsem anti-ebike-autista-hater :)

                0 0
                • Martin  

                  a totalista

                  0 0
                  • Martin  

                    A troll :)

                    0 0
            • Petr L2  

              Ještě jednou Doome, četl jsi normu?

              0 0
              • Martin  

                Má to motor a pedály? Má.

                0 0
                • Martin  

                  dnes jsem během silničního tréninku potkal tři mopedy, jeden řidič šlapal, dlaší dva jeli (po rovině) aniž by se neobtěžovali točit nohama…

                  …nějak nám ta teze, že to není moped, protože to nejezdí bez šlapaní, skomírá

                  0 0
                  • blue.sun  

                    Dnes během fotoprocházky 2:2, jsi lepší. Ale na to, kolik lidí na stezce bylo, jeli všichni čtyři bez výjimky jak hovada.

                    0 0
                    • Martin  

                      já to potkal na silnicích, jeden ten nešlapací případ byla ženská, která si to štrekovala sem tam zrovna uprostřed silnice nahoře ve Zvoli u kostela, nějak měla potíž mopéda ukočírovat

                      ps.: a měl jsem v té situaci taky chuť procedit skrz zuby něco o"líných kurvách", tedy ovšem ne proto, že bych si potřeboval ulevit, trhalo mi to žíly nebo cítil nutnost být hulvát, pouze mě tato diskuse baví natolik, že jsem měl chuť vyprovokovat dalšího manžela-siláka, by rozpoutal další podobnou diskusi… nakonec jsem ale stejně držel jazyk za zuby

                      0 0
              • -b-n-x-  

                Proč tady furt řešíte nějakou normu, atd…?

                Prostě to pojmenování MoPed má úrovní. A jen jedna je to co říká norma/zákon. Další může být klidně obecná zvyklost. No a to pojmenování moped dle motoru a pedálů je zrovna dosti logické a nejspíše i původní.

                Ovšem proč to tak vadí zastáncům e-biků, tomu příliš nerozumím.

                0 0
                • psbiker  

                  Zákon říká, kdy může být moped pro jeho účely považován za kolo. Zbytek jsou vlhké sny mopedistů..

                  0 0
          • BlickM  

            V případě, že rychlost nebo výkon elektrokola přesahuje limity stanovené normou EPAC, nejedná se dále o elektrokolo, ale o Motokolo (kategorie L1e-A), nebo Moped (kategorie L1E-B), na nějž se vztahují omezení daná vyhláškou Ministerstva dopravy (tedy povinnost provedení typových zkoušek, registrační značka, pojištění, helma a provoz pouze na komunikacích určených).

            0 0
            • Petr L2  

              Ano správně, takže pokud e-kolo splňuje normu a je pod, nebo na limitech v normě stanovených, je to kolo :-) tak kde je furt problém?

              0 0
              • psbiker  

                Není to kolo z hlediska definice.

                0 0
                • Petr L2  

                  já myslím, že definováno je to normou zcela jasně, do 25km/hod. atd atd. je to kolo, takže opět, kde je problém?

                  0 0
    •  

      Já tedy v Rebešovicích nejezdím, ale k ženám by jsme se měly chovat hezki!

      0 0
    • Martin  

      Tak co, už se ženka z té psychické újmy vzpamatovala?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Libores  

      Vlákno se moc pěkně rozjelo. Je mi jen divné, že se neprobírá také to, že provinilec jel na SILNIČNÍM kole.

      0 0
      • Martin  

        to už by pak vypadalo na Trepifajxla, ale Trepifajxl naštěstí prokazatelně podle Stravy tč. jezdil v Praze v Krčském lese, takže nebude tím silákem utlučen

        0 0
        • Libores  

          ano ano, já jsem v tomto případě taky čistej. Prokazatelně jsem podle Stravy pořvával na mopedistky na Liberecku.

          0 0
      • psbiker  

        To, že je to zdůrazněno, údajně dle ženy mopedistky, přispívá k ‚důvěryhodnosti‘ celé historky..

        0 0
      •  

        Ja na silnicnim kole nejezdim uz cca 15roku v CZ a v moravske zemi uz vubec ne. Mopedare ignoruji aspon verbalne ale pokud by me zaujala nejaka moravanda madarskeho typu, udelal bych nejspis vyjimku asi urcite ;)

        0 0
    • Coural  

      A nevolal jen: Kolo zleva? Třeba ho v hukotu motoru přeslechla.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • IndyCZ  

      Chlápek se chtěl trochu povzbudit zanadáváním a co z toho vznikne…

      0 0
      • BlickM  

        … a nebo … seznámit :-)

        0 0
        •  

          Tak tak, nektery baby to maji tak rady, bych se pousmal a zabyval se spis rozbijenim atomu. Netreba se hned vztekat a pachat nasili. Zivot mame dejme tomu jenom jeden a pokud nejde primo o nej, tak jde o hovno jak vime.

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce