Čaute! Tak som zase uchyláčil v Linkage:-), pretože som bol zvedavý ako vlastne tie rôzne systémy sú ovplyvnené brzdením, pretože panuje všeob. názor, že FSR s Horstlinkom je na tom lepšie ako 1-čap alebo prepákovaný 1-čap. Tak som vybral niektoré, ktoré boli akotak dobre namodelované. Primárne sa zaujímam o kategóriu 140mm a viac, ale porovnal som aj nový Fueal EX a novým Trance X, pretože možno skončím a vtej kategórii :-) a TREK sa na svojom blogu dušuje, ako je ich systém zadnej osi lepší v porovnaní s VPP alebo Stumpjumperom.
Hodnoty som získal jednoducho, Linkage totiž počíta presnú hodnotu pootočenia zadného kolesa počas zdvihu. Odčítaval som po 10mm zdvihu. Kvôli Excelu som to musel vynásobiť 100, aby ten graf bol čitateľný.
Zistenie je podľa mňa veľmi zaujímavé, aj pre Mloka :-) hoci jeho Stero dopadlo najlepšie. Autori Linkage tvrdia, že tvrdenie „prepákovaný 1-čap sa zamyká pod brzdením“ alebo „Horstlink umožnuje zadnej stavbe ísť voľne do zdvihu aj počas brzdenia“ nemôže obstáť, pretože záleží na návrhu zadnej stavby a nie na jej type. Myslím, že moja aspoň trochu presná tabuľka im dáva za pravdu.
Takže najprv porovnanie Fuel EX vs. Trance X