• Danke

    Čau bikeři, mám takovej dotaz. Už nějakej den trénuju na kole jízdu po zadním (mám silniční kolo). Ale furt mi nejde pár věcí a byl bych rád kdyby mi tady někdo poradil jeho postřehy a zkušenosti.

    Dělám to následovně, mám zařazeno 1–2 nebo 1–3, nakloním se k řidítkům, přenesu váhu dozadu škubnu za řidítka a prudce na to šlápnu. Ujedu ale bohužel tak maximálně 3 metry po zadním.

    Vůbec nestihnu dát prst na páčku zadní brzdy, pro případ, že bych přepadával, ptž jakmile to udělám okamžitě spadnu zas na dvě kola. Asi moc tahám za řidítka, máte nějakej fígl jak to kolo zvednout jinak? Díky za odpovědi…

    0 0
    • vikicek  

      Zkus spíš jezdit než dělat píčoviny :D

      0 0
    • Vilém  

      Musis se to naucit dostat do polohy kdy jsi prave na hrane prepadeni. Pak si brzdou a slapanim, spolecne s rovnovahou, korigujes jizdu. Nevim jak na silnicce, ale na horaku mi pomahalo si ze zacatku stale jemne pribrzdovat. To ale nevim jak na beranech dokazes:)

      0 0
      • Danke  

        Sakra já jsem pako, omylem jsem tam napsal, že mám silniční kolo, sorry mám horský…

        0 0
        • Lance  

          je videt, ze myslis na cyklistickou slechtu, to ti chvalim :)

          ale jo, vypada to efektne na kole

          0 0
    • hrajem  

      Jizda po zadnim mi celkem jde, ale zatim jen v sede, ve stoje je to horsi. V sede to delam tak, ze drzim riditka s natazenyma rukama, naklonim se co nejvice dozadu, jakoby se zapru nohou o pedal a tlacim riditka k sobe. Takto elegantne bez skubnuti to kolo zvednu :)… a pak uz jen jedes a jedes a zatacis na stranu kam se naklani kolo abys to vyrovnal…

      Ja bych spis potrebioval tip jak to delat ve stoje, z cehoz bych se pak mohl naucit lepe manual :)

      0 0
      • pepino  

        Tak je to už starý vlákno, ale chtělo by to vidět, jak tlačíš k sobě:)

        0 0
    • Kubas.1  

      důležitý je nezvedat to trhaně, tzn neškubat za ty řidítka, ale naklonit se nad ně, a plynule za ně zatáhnout. Potom už člověk jen musí přijít na to, jak to udržet v tom rovnovážným bodě :-)

      0 0
    • Danke  

      Tak díky všem za rady, zkusím to na větší převod a kdyžtak sem napíšu jak jsem dopadl.

      0 0
    • trpaslik72  

      No, asi takhle, pořádný wheelie se rozhodně nenaučíš za tejden.. chce to jezdit zkoušet a pořád dokola, nedokážu to moc vysvětlit páč už sem s tim začal snad ještě když sem vozil pomocný kolečka :D ale princip je takovej, že dokud se nenaučíš udržovat se v takovym mrtvym bodě tak neujedeš skorem nic. Jde o to, že když si pod tímto bodem tak sice na zadku jedeš ale pořád zrychluješ a pak už to neušlapeš, co se stane když přepadneš asi nemusim vysvětlovat :D chce to cit na brzdě a zbavit se strachu z přepadnutí.

      Jakmile se naučíš dostat bika do mrtvýho bodu tak prostě jedeš na zadnim a kolikrát ani nešlapeš jen to jistíš brzdou. Je to dost složitý na vysvětlení :D tady je video, co mě s kámošem natáčel kámoš na mobil, kvalita low:

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • Danke  

        jasný princip chápu, jde o to zbavit se toho strachu, jednou už jsem dozadu přepad ale jezdím s páteřákem tak naštěstí v pohodě…

        0 0
        • trpaslik72  

          tak důležitý je chránit i hlavu.. většinou na prdel si narazíš kostrč ale často neudržíš hlavu a pleskneš si jí zezadu, což je dost nebezpečný.. ideální je sundat nohy no :D

          0 0
    • trpaslik72  

      a ještě sem zapomněl s tim převodem, zkoušej takovej převod se kterym se ti bude dařit snadno zvednou předek v přiměřený rychlosti, je to jen o cvyku, po zadnim můžeš jezdit klidně na nejtěžší převod když to umíš :D

      na tom videu sme si to ještě moc nedávali :D ale prča byla :D

      0 0
      • Danke  

        Ještě k tomu sedlu… Někdo tady říkal, že má bejt co nejníž. Já ho mám uplně nahoře a zdá se mi, že to jde mnohem líp zvednout…

        0 0
        • trpaslik72  

          hele určitě neni dobrý mít sedlo úplně nahoře.. jestli ti dělá problém zvednout kolo nahoru tak se jakoby při tom zvednutí stoupni a hned sedni aby si vyvinul větší sílu na řídítka.

          Když máš sedlo úplně nahoře tak špatně vyrovnáváš do stran páč neskrčíš dostatečně nohy a tim pádem to neni čim vyrovnat.. já začínal se sedlem úplně dole, to je lepší na zatáčení atp. na co nejdelší wheelie je ideální takovej průměr, aby si snad šlapal, nekopak se patama do zadku a zároveň vyrovnával..;-) ale samozřejmě platí zkoušet, zkoušet a zkoušet..

          0 0
        • Kubas.1  

          sedlo má být nahoře, protože tím se těžiště posouvá víc dozadu, a to zvednutí je pak snadnější…ale zase ne moc, aby to ještě bylo dobře ovladalený ;-)

          0 0
    • Qeex  

      Asi nejduležitější je plynulost pohybu, když za řidítka škubneš, nebo dupneš do pedálů, tak jen zvedneš kolo rukama, ne celím tělem. Chce to tréning, pak člověk zjistí kde dělal chybu

      0 0
      • Danke  

        Tak jsem teď asi půl hoďky zas cvičil a je tam vidět už pokrok, když se zadaří tak ujedu i 5 metrů. Akoraát jsem si tím škubáním za řidítka strhnul kůži na ruce tak si musím dát chvíli pauzu :-)

        0 0
        • trpaslik72  

          :D:D:D tak to nechápu, to přece snad převážně zvedáš šlápnutím ne? když máš k rychlosti přiměřenej převod tak stačí relativně malá námaha rukama..

          0 0
          • Danke  

            No šlapáním taky, ale když to chci pořádně zvednout tak si musím pomoct rukama :(

            0 0
          • Danke  

            Ptž při větší rychlosti už to jen šplapáním nezvednu :-)

            0 0
    • fuck_off_football  

      Využiji tématu- Jezdí se u nás nějaké wheelie závody?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.