Je tu mezi bikery nějaký rally fanda?
test nejlepšího, jako malá návnada
Je tu mezi bikery nějaký rally fanda?
test nejlepšího, jako malá návnada
správně je to samozřejmě Championship
Jo nejlepší je, ale nesmí moc jezdit na svým džítýčku :-) Nejvíc se mi líbil kdysi ten záběr, jak měl asi 3 vteřiny přes celý přední okno ty skálu a pak to srovnal jedním „ledabylým“ pohybem volantu.
Ale prd – z pohledu bikera je samozřejmě nejlepší Nicolas Vouilloz;)
No letos se moc nepředvedl, ale na bikera dobrý :-) (Loeb je taky (hobby) biker :-)
na Barumce se Voulioz sice moc nesvezl ale je to frajer
Nevíte co to hraje hned na začátku za song?
Sergey Romanov – Qadro! (Electro Mix) [HQ]
Mas to aj na youtube.
Super, díky.
taky jsem mu přál titul a celou Wales rally jsem sledoval online a věřil že to zvládne :-)
Jistě, že ty jsou fandové.
Letos to bylo zajímavé a dost mě zklamalo, jak to celé dopadlo. Hodně jsem to přál Mikkovi. Kdyby se stal mistrem světa a přitom porazil Loeba, tak to by byla pecka (mohl by o sobě opravdu tvrdit, že je nejlepší na světě). Takhle se mu to možná nikdy nepovede a bude si muset počkat až Loeb skončí a bude z něj stejný mistr světa „Pohrobek“ jako všichni v F1 po odchod Schumachera.
Jo jo.. Taky jsem to Mikkovi hodne pral.. Chybelo mu opravdu malo
Musí zapracovat na asfaltu, jinak to nepůjde.
Podle mého bude mít Mikko velké problémy se Sordem, protože ten je na šotolině čím dál lepší
PS: ještě od Schumacher – jen pro rejpaly – samozřejmě kromě Alonsa, ale toho já od určité doby moc nerad, tak na něj raději zapomínám :-)
Alonsa taky nemusim, a tedka mi prestoupil do Ferrari.. Massa to jisti :o)
Cekal jsem nejake pekne videjko, ale 5× po sobe prujezd peti zatackama? :-)
Jen poslední aktuální testování. A je to teda palba, ať je tam zatáček kolik chce. Žádný sterilní okruh s právě těma zatáčkama o kterých mluvíš.
Tady máš teda letošní Wales, co na to říkáš?
krásný(alespoň z mého pohledu) videa dělá člověk pod přezdívkou Antti
Pěkný, pěkný
Výborný, opravdu
A víte co se stane, když dáte rusákovi pořádné auto??
Tenhle chlap je blázen, když se krotí, tak dokáže být rychlý, ale rozumu má ještě méně než Latvala cca před dvěma roky.
A tohle asi taky každý viděl:
Latvala byl neskutečný střelec. Rozmlátil toho celkem hodně.
Ale zajímalo by mě kdo dal Novikovi do rukou S2000. Na Barumce taky skončil v lese http://www.youtube.com/watch… Nutno ale dodat, že jich tam v tom místě skončilo víc. Chvíli sem stál i za stromy v tom lese kde to zapíchl, většina z nich tam proletěla smykem po louce, ale když tam zahučel první střelec až do toho lesa, tak sem z tama hodně rychle vypadl. Ony ty stromy zas bůhví jak tlusté nebyly… A ted si nejsem jistý, jestli se tak neproletěl po louce i v dalším místě, tam jak někdo proletěl plotem přes zahradu a druhým plotem zas ven.
Kdyby z letošních Novikových havárek někdo sestříhal video, tak by mělo tak 10–15 minut :-)
Ogier se letos v jedné RZ proletěl myslím 2× (kde, to už si nepamatuju) a to je jinak celkem rozumný a vyrovnaný kluk.
A Loeb taky neměl zrovna štěstí – asi byl letos dobrý rok na podobné rollover akce. Kupodivu vše skončilo bez větších zranění – hlavně auto po Latvalově výletu vypadalo děsivě. Když popisoval jak se kutáleli, tak z toho byl opravdu dost vyděšený.
rally je určitě moje nejoblíbenější odvětví motorsportu…
můj nejoblíbenější jezdec z WRC byl McRay … střelec,srdcař…určitě se mě líbil jeho styl víc než profesora Loeba…jeho dojezd po třech kolech apod…super… :-(
podobně(jako McRay) jezdil třeba i u nás nechvalně známej Kuzaj
Jak se dívám, na to video, tak mi přijde, že má to auto děsně nedotáčivé, ale možná je to jen obrovským posunem v technice, že ty dnešní auta méně plavou.
posun v technice určitě…taky už se dneska nepoužívají auta s pohonem zadních kol,který byly z principu přetáčivý a jezdily bokem napřed…
Taky relativne nedavno nekdo psal (Harris tusim), ze rally zabil pohon vsech kol. Proste se zadokolkama to bylo vic na efekt. Staci se jen podivat, jaky krasny kontra davali v kazdy zatacce…
Pokrok nezastavíš ;-)
Zdá se ti tohle málo efektní?
Tak zrovna z on board kamery moc efektivity clovek nevidi :)
To je sice pravda, ale není to palba?
Každému se líbí něco jiného, ale pokud budu chtít „dveřma napřed“, zajdu si na plochou dráhu. Jezdit pokud možno čistě, znamená rychle, efektivně a právě to je nakonec efektní. To je můj pohled. Není to dogma, takové Finsko… ;-D
Tak, tak. Taky proto je Loeb takovej mistr, že to dokáže zajet „dveřma míň napřed“, než ostatní. Ono je to totiž obtížnější.
Pleteš si pojmy, efektní a efektivní je rozdíl. Loeb je efektivní, třeba Rae byl efektní.
Tak ty pojmy si opravdu nepletu, ale ty špatně čteš nebo nerozumíš tomu textu.
Nechceš mě snad přesvědčovat, že když někdo jede hodně rychle a efektivně bez zbytečných opiček, že to minimálně pro mě není i efektní.
Ok, myšleno všeobecně, většina lidí shledá efektnější jízdu bokem.
Jizda dverma je sice pekna, ale mnohem vic se mi to libi, kdyz to umi nekdo s ctyrkolkou… Vsechny ctyri kola ve smyku, to je neco..
Proč? Minimálně na výjezdu ze zatáčky to bude jednodušší, to nemluvím o mokru nebo sněhu.
jj.
Tak tady asfalt, městská RZ. Neřekl bych, že je to jak po kolejích.
Tohle neni tak uplne pravda… Nemuzes rict, ze to je na ukorat ctyrkolek.. Se ctyrkolkou muzes taky jezdit bokem, kdy chces, a trebas takove povedene bocaky s ctyrkolkama to je neco.. Za vsechno spis muze pokrok. Se divej na ty podvozky, na tu jizdni stabilitu.. Ted jsou ty auta uplne jina, a nemuzes moc srovnavat nove ctyrkolky, vs. stare zadokolky..
Ano, pokrok. Dneska je to spíše o autě než o samotném jezdci. Třeba proto je Button mistrem světa (teda ne že bych mu to nepřál). A nezbývá než doufat, že se nám to nedostane i do bikingu. Do kopce KERS a protiprokluz, z kopce ABS a stabilizace…
Rally zdaleka není o autě tolik jako F1. Prohlédni si výsledkovou listinu a zjistíš, že mají všichni skoro stejné náčiní (Ford Focus a Citroen C4). Přitom rozdíly mezi špičkou a zbytkem světa jsou obrovské
Dneska je to spíše o autě než o samotném jezdci.
Pokud to vztáhneme na rally, tak jsi napsal pěknou hovadinu. Třeba Solberg jezdil velkou část sezony se starou Xsarou a dost často dokázal ostatním zatopit a porážel mnohem silnější auta.
Tak jinak, a to beru všeobecně, dnešní auta (jedno jaká) budou většinou daleko snáze ovladatelná než auta před dvaceti lety, na umění řidiče už nekladou takové nároky. Jasně, pokud je mají všichni plus mínus stejná, rozhoduje umění pilota…
Rozhodně si nemyslím, že jsou v dnešní době kladeny na umění řidiče menší nároky než dříve.
Pokud by to tak bylo, dnešní špičky by byly horší piloti než výborní piloti doby minulé. A to si rozhodně nedovolím tvrdit.
Tvrdit to nebudu, porovnání nemám, ale obecně (netýká se jen závoďáků) jsou dneska vysoké výkony a rychlosti mnohem dostupnější. Dřív mohl sporťák na limitu řídit někdo, kdo to opravdu uměl, dnes skoro každý. Třeba na Turbu první a poslední generace to je krásně vidět.
Ps:samozřejmě všechny moje kydy jsou jen vyčtené, opravdu doma nemám ani první ani poslední Turbo…
K tomu srovnání. Legendární piloti např. Mc Ray, Sainz a Makinen jezdili i v době kdy závodil Loeb, Gronholm a nebo Solberg. Přestože vždycky patřili k tomu lepšímu ve startovním poli, na tyhle už se stejnou technikou nestačili. Nová auta se určitě líp ovládají a fungují, ale taky se s něma na limitu jezdí o dost rychleji než dřív. Elektroniky v závoďáku je pořád mnohem míň než v normálním autě. Zrovna Porsche Turbo je elektronikou doslova prošpikované.
Podle mě jsou legendy Waldegaard, Vatanen, Alen, Mikkola, Röhrl nebo McRae, z aktivních Loeb. Grönholma nebo Solberga považuju za lehce nadprůměrné jezdce, kterých v historii najdeš plnou prdel.
To jo..to souhlasím…i když se třeba B-éčka vyrovnaly výákonem a měly i pohon všech kol (některý) tak by stejně nezajížděli stejný časy jako wrcový auta…to říkaj i současný jezdci…
Béčka měly výkon i přes 500 koní, proti tomu jsou dnešní wrc slabý. Ale zřejmě díky použití elektroniky atp rychlejší.
Vidíš za vším koně? Podívej se jak ty podvozky žehlí po skocích.
A co tam asi píšu?, Že díky použití vyspělejší techniky stačí k dosažení lepšího času menší výkon…
Elektronika je celkem jedno, ve WRC jeste porad nema takovou vahu, ale podivej se na ty podvozky.. Proc myslis, ze jim to tak litalo bokem?
Sem ted treba narazil na Makinna, kteremu jsem fandil, a bokem to taky slo.
Myslel jsem elektronicky řízený diferenciály například. Pokrok bude i v gumách, sekvenční řazení to taky zjednoduší… A našlo by se toho víc.
Vsak ja nerikam, ale nemuzes zduvodnovat, ze ted se nejezdi tolik bokem kvuli tomu, ze jsou ctyrkolky.. A auta jsou samozrejme rychlejsi, to je snad pochopitelne.. Nebo snad se melo v roce 78 zastavit pokrok, a dal jezdit doted s tema autama?
WRC ma diferenciály pasivní snad kromě středního. Jinak jakékoliv starší auto od WRC dostane pěknou nakládačku. Nejde o absolutní výkon, ale o to dokázat ho využít.
když má to auto hydraulickou ruční brzdu tak jde bokem i hraboš…nechci se o tom rozepisovat,protože moje znalosti jsou pouze teorie,ale je to do veký míry i stylem jízdy,kterej je odlišnej pro RWD a 4WD…to že to pouští bokem třeba i přes ručku má svůj důvod…je to prostě nejrychlejší zbusob jak tu zatáčku projet…hlavně na sypku…
Tak jasne.. Ono ne vse jde jenom pres rucku..
Lítat bokem – to jo, ale koukni na úhel předních kol u čtyřkolky a u zadokolky – ta zadokolka tam má to kontra daleko větší. Necháme to bejt, každej má svý oblíbený…
Prave jsem uz to tu psal, ze drift vsema ctyrma kolama se mi libi vic, nez jenom ustreleny zadek… :-) A tak nejak… kazdemu se libi neco jineho
no tak Audi S1…taky bylo obtížný udžet ju na cestě…
ono v současný době když se u nás jezdí třeba volný pohár v rally a další soutěže (teď nevim jak se tomu správně říká…:-)nechci říct amatérský..ale asi to tak je) tak ty Eva a subaru apod. maj taky mezi těme 450–500 koní…a nejezdí s tím žádní profíci a lidi co by to testovali apod…ale ten pokrok v technice je takovej,že to uřídí…a oproti rozvlátým Bčkům to nikomu ani nepřijde…a je to auto za milion…jakej pak bude pokrok u WRC za několikansobek peněz…
Jo, s tím souhlasím. Dá se říct, že se současném wrc bych se možná projel, zato třeba s takvou lancií b037 už by to asi taková sláva nebyla.
to jo…kor když to byla zadnokolka…
Ty auta mají výkon kolem 300 koní. Podle pravidel stejně jako WRC tak i sériové auta skupiny N4 (což jsou právě EVO a Impreza), musí být vybaveny restriktorem sání. Takže je výkon značně přiškrcen.
Mates ale nepsal o N4, ale o „volných“ amatérských soutěžích v rallye, taky nevím přesně jak se to oficálně jmenuje. Jezdí to brácha mého kamaráda, a to dost úspěšně, s poladěnym Evem VIII, má tam podle brzdy tak 350koní a to prý výkonem na soupeře ztrácí. Jsem to kousek řídil, sice jsem se se závodní spojkou málem nerozjel, ale pak to byl takovej masakr, že jsem týden o ničem jinym nemluvil :-DD
jj přesně tak…nemyslel jsem závody pod FIA,ale soukromý podniky,který mají většinou vlastní pravidla co se týká auta … třeba mě napadá KW Berg Trophy v Dokumenty je specifikace auta atd…
auto třeba od http://www.komvet.cz/…vo-v-ix.html …
Tak třeba tady dává poslanec nějaký kontra i s 4WD
Jo, rally je super, tolik hezkých míst jsem kvůli ní u nás poznal…hezká turistika, pokud nechceš civět z jednoho diváckého místa…letos je první rok, kdy jsem udělal nějáká A na některém podniku z velkého ( i malého) mistráku.
To je paráda, že tolik bikerů sleduje a fandí automobilovým soutěžím… A jsou tady odkazy na moc pěkný videa, hlavně mám rád starší ročníky…když člověk slyší jména Vatanen, Kankkunen, Walter Röhl tak skoro pak cítí takový mrazení když kouká na ty videa a vidí co s těma autama dokázali…nebo spíš ještě dokážou, Röhl je myslím oficiální testovací jezdec Porsche a nejsem si jistej, jestli dokonce s Carrera GT2 nedrží stále rekord na Nordschleife, Kankkunen se taky ještě občas sveze…netrénoval chvíli i Krestu?
Nedávno jsem našel někde v obchodě v regálu starý číslo nějakýho časopisu s DVD o legendárních autech v rally, tak jsem to koupil. Dokument asi o 20 nejznámějších autech, jezdích…docela hezký.
Moje oblíbený video je s Röhlem, když existovala ještě skupina B než ji zrušili:Walter Röhl onboard
Ta práce nohou je fascinující :-)
Pokud o tom nevíš, snad ti to pomůže
Super, díky… když tak nad tím přemýšlím, to by mohl být i dobrej vánoční dárek pro mýho taťku…
Teď si tak vzpomínám, že jsem před pár lety u něj ve skříni našel knížku z roku tak 1970–80 o rally a zároveň to byla tak trochu „učebnice“ sportovní bezpečný jízdy. Byly tam triky jak projíždět zatáčky, technika řazení, brždění levou novou pro uvedení auta do smyku, technika pata-špička (to už se asi dneska nepoužívá) atp… Vlastně to dokumentuje tradici a popularitu automobilových soutěží v ČR… Musim mrknout na netu, jestli je na trhu něco podobnýho i dneska.
existuje třeba toto.ale to je vyloženě o ježdění…ale ten člověk co to píše tam občas hodí i nějakej pěknej příběh o sobě…
zrovna včera jsem měl ten tuning magazín v ruce…další číslo..asi si jetě udělám výlet do krámu a koupím to..:-)
Další DVD v prodeji, WRC 1987
Rekord na Nordschleife drží Stefan Bellof – 6:11:13 v Porsche 956. V „sériovejch“ autech to byl Radical SR8, pilot Michael Vergers, čas 6:48 tuším…
Krásný video…
parada
Mě se líbí třeba tohle . A ještě jedna otázka na odborníky. Která součást vydává takové to klasické krátké pískání? Převodovka?
myslíš třeba něco takovýho ??
to je wastegate…při podřazení upouští vzduch mezi turbem a motorem(tím si nejsem jistej…ale ten zvuk to je ono..:-))
jsem to napsal špatně…ne při podřazení,ale při ubrání plynu…
jj, to je přesně ten piskot. Dík za vysvětlení :)
tak ještě jedna oprava..:-) http://en.wikipedia.org/wiki/Wastegate
To si turbo ufukuje nadbytečný tlak. WRC má ALS (anti lag system) ten drží pracovní otáčky turba i když dáš nohu z plynu. Což odstraní tzv. turbo efekt. Přebytečné palivo se spálí ve výfukovém potrubí. Proto závoďákům často šlehají plameny z výfuku. V reálu je to docela pěkná střelba ;)
Tak ta střelba v lesích, to byl nádherný koncert. Doma bohužel minulost :(
To byly časy když u nás jezdilo 15 WRC. Dnes je to spíš EVO Cup. Za dva roky zmizí i ze světa a my na WRC budeme jen vzpomínat. Stejně jak na úžasné monstra skupiny B…
Tak tak… WRC nenavratne bohuzel mizi :-(
ještě k tý diskuzi,že čtyrkolky nejezdí bokem(nebo sem to jen špatně pochopil…:-))
Ken Block…dost lidí ho asi zná.Je to několika násobnej mistr USA … známej hlavně díky svým videum…
http://www.youtube.com/watch… .. za natáčení předchozího
.
.
.
atd…:-)
Většina lidí ho zná i jako majitele značky DC. Ale ty jeho videa na youtube patří k těm nejkoukavějším. Osobně se mi nejvíc líbí Gymkhana 2 , zapnout HD a roztáhnout na celý monitor :)
to jsem zrovna nevěděl…
Hlavně voroštovat stereo…
Nene.nešlo o to, jestli čtyřkolka umí jezdit bokem, šlo jen o odlišné pojetí (třeba v úhlu vytočení kol). A tyhle videa s rally moc společnýho nemají, je to spíš show.
přesně tohle je efektní ježdění :D
rally je o efektivním ježdění hlavně
jj
šlo jen o odlišné pojetí (třeba v úhlu vytočení kol)
jo…máš pravdu…psal jsem to i nahoře…
tyhle videa do rally opravdu moc nezapadají…ale toto téma je tomu tady nejblíž…spíš jsem chtěl dát video co 4WD auto taky umí…je to na tom videu i vidět..auto jede bokem a kola jsou rovně atd…
Block spolu s nejlepším sportovcem současnosti: http://www.youtube.com/watch… ;)
Tak na YouTube budou kompletní sestřihy z MS WRC od roku 2001 – 2008. K dispozici je zatím kompletní sezona 2001 a je to tady:
Tohle mě už včera připoutalo k monitoru a asi mě to dlouho nepustí :D Podle mě nejlepší ročníky WRC, zvlášť Sanremo a Safari
na Youtube doporučuju kanál Jostiho: http://www.youtube.com/user/Josti88
K čemu jsou třeba při Safari rally ty světla na zrcátkách??
Pokud máte zájem na ČT2 ve 22:00 Na plovárně se Sébastienem Loebem
Super, určitě zkouknu…díky
No dobrý, ale nechápu, proč si to ti umělci nikdy nenechají trochu zkontrolovat. Být Loebem, tak mě některý ty amatérský otázky docela naserou. (Aji tak někdy vypadal).
Eben nemůže rozumět každému sportu a i tak byl docela připravený. Pro opravdové fans tam toho moc nového nebylo, ale aspoň zahřálo, že si takovou kapacitu pozvali. Jinak byl občas nepřesný význam překladu.
Seb sice vypadal „znuděně“, ale řekl bych že to byl jeho typický výraz :-) Žádné velké emoce, a skromné vyjadřování…
test Loeb a Sordo
On-line mezičasy
tady průběžné výsledky a ohlasy jezdců http://www.ewrc-results.com/…lts_main.php?…
krátké video z dnešního dne http://www.youtube.com/watch…
hodinový průběh prvního dne ke stáhnutí
Tak Prokop už je první
Použiju tohle téma.
Dlouho jsem se těšil, s čím přijde pro příští sezonu Citroen, ale nová DS3 WRC mi vyrazila dech. To auto vypadá fantasticky a pokud bude fungovat aspoň z poloviny tak dobře, jak vypadá, tak to bude hodně velká střela. Citroen si musí asi hodně věřit, když s ním přichází až tak pozdě a netestuje v S2000. Myslel jsem si, že Fiestu designově nic nepřekoná, ale ta DS3 je prostě neskutečně sexy. Fabia proti oběma vypadá jak nepovedená hračka.
Mě se tyhle malé prdítka v rally vůbec nelíbí, ale z těch dvou je mi vzhledově sympatičtější Fiesta. A Fabia vypadá jako nepovedená hračka odjakživa :)
Ono se to pořád střídá, jednou jsou auta menší, pak zase větší. Nejsou daleko doby, kdy se jezdilo v autech velikosti Peugeotu 206, pak přišly 306, Octavia, Focus, Xsara, C3 – tedy přechod do segmentu C. Ale teď se hlavně kvůli ušetření nákladů vrací auta menší, které jsou ale vlastně větší než býval svého času třeba Escort nebo Celica.
Jo, přesně ta doba Octavia, Impreza, Xsara, atd. se mi líbila. Tohle mě už nějak moc nepřitahuje a na rally se teď vždycky mrknu jen náhodou když zapnu TV a nic lepšího tam není :)
Tak já právě teď sleduju záznam z letošní Rally Francie – bohužel jsem ve zprávách zaslechl, jak to dopadlo – ale zase žádné velké překvapení :-). Letos hodně fandím Solbergovi, protože ten dost válí. Velký auta jsou fajn, ale zase díky novým pravidlům se do rally bude vracet Mini a to je papaparáda :-) Navíc ta malá šestnáctistovka by s tou velkou károu měla opravdu hodně práce. Budu muset prostudovat pravidla. Vypadá to, že úplně zmizí pádla pod volantem – to jsme nevěděl.
jj souhlas i s tím fanděním. Solbergovi jsem fandil už dloho, ze začatku hlavně kvuli Impreze která se mi líbila, pak se ale začala ***** a hodně, mrzelo mě jak Peter z prvního místa nebo hodně dobře rozjetýho zavodu odstupoval, ke konci i se slzami v očích. ted se ale vrátil, je to super, že zase plně konkuruje. Navíc mezi jeho hobby patří krom rally hlavně jízda na biku :)
Letos sem taky fandil Solbergovi, ale spíš z toho důvodu, že dřív, když jezdil na Subaru, tak sem byl fanoušek. Teď jsem musel překousnout to jeho auto, ale zdálo se, že by letos mohl znova konečně prohánět ty na bedně. Jinak WRC už sleduju tak maximálně, když náhodou chytnu v televizi záznam a podívám se na netu na výsledky. WRC pro mě šla už dávno do kytek. Na Loeba sem vysazený už od začátku, ten chlap je mi dost nesympatický. Čest jeho jezdeckému umění, ale to je asi tak všechno. Citröen fakt nemusím z mnoha důvodů.
Co se týká nových 1,6T, tak DS3 nenadchla, ale ani neurazila. Fiesta vypadá úžasně, ale tak to se dalo čekat, že se od S2000 asi nezmění. Fabia podle mě WRC nepojede :( a designově bych ji řadil někde mezi Fiestu a DS3. Mini ten údajně finální koncept vypadá jak autíčko z krabice od musli, ale aspoň to někdo oživí.
Kde jsou doby, kdy v MS jezdilo mnohem víc značek a jezdilo se do poslední chvíle. Teď tam citrónum prdelkuje akorát ford. A jediný souboj se odehraje tak o 2. a další místa. Doufám, že se to příští rok změní a WRC bude zase koukatelná soutěž.
Poslední dobou sleduju více méně hlavně IRC, i když letos se z toho stal tak trochu Fabia Cup. Ale pořád je to dost zajímavé, i přes to, že Abarth to zabalil. Ale možná se ještě vrátí. Víc značek, víc vyrovnaných jezdců. Jen kdyby Peugeot dostal trochu volnější ruku a peněz na vývoj. Dokud bude cpát polovinu citrónu na wrc, tak konkurence schopný moc nebude, i když teď to nové evo jede dobře. Proton potřebuje ještě čas na doladění techniky a hlavně najít stálého a dobrého jezdce. A ne na každou soutěž poslat jiné jezdce. Fiesta je taky super auto. Jen mám obavy, že s příští sezónou se zase bude konat odliv zájmu od IRC k WRC :(
přesně, kde jsou ty dobry kdy ve WRC jezdilo 10 ruzných aut jako audi, totota, mitsubishi, lancia,…
Podle mě se už nikdy tolik vozů do WRC nevrátí. Je to drahé a automobilky si rozdělily jednotlivé soutěže. Nikdo nemá tolik peněz aby zároveň sponzoroval více typů závodů. Němci mají DTM, Seat a BMW sází na WTCC, Renault F1…
Taky by se mi líbilo více značek a je pravda, že současná situace dvou továrních týmů (a bohužel nevyrovnaných) je tristní. Ale kvůli tomu všemu se zavádí nová pravidla, tak třeba to aspoň dva až tři nové týmy přitáhne.
I když tam bude značek víc, tak jestliže někdo nepřetáhne Loeba, tak bude zase Citroen-Loeb-one man show. Toho porazí jen sem tam Ogier, ale ten neumí na asfaltu. A nikdo jiný na něho nemá. Ten Citroen prostě nemůže být 7 let tak vyjímečně dobrý, je to spíš rukama.
Nevím proč ti není Loeb sympatický, např. mně se líbí, že když mu to nejede tak to přizná, že je to jeho chyba a neblábolí o špatném nastavení, gumách atd, jak to dělal Gronholm, Solberg a někteří jiní taky.
Jinak ta konkurence bude furt špatná, protože tam holt nejsou peníze.
Ogier se asfalt naučí a Loeb dá podle mne poslední sezonu. Pak se poperou mladé pušky. Bohužel už moc nevěřím Mikovi. Latvala mne letos vcelku překvapil, nevyvaroval se pár pro něj typických kiksů, ale začínám tomu klukovi fakt věřit.
Jj, když si Loeb zase zlomí hnátu, tak můžou mladí aji někdy vyhrát :-) Jeho může odrovnat jen ztráta motivace. Má furt výhodu svého stylu, kdy dokáže jet tím svým „skoro okruhovým“ slidem, bez toho aby potřeboval být rozevlátý na celé šířce silnice. Tam kde ostatní urážejí zadky o patníky a prostrkávají tlumiče kapotou, on dojíždí zcela bez poškození.
Tak vypadá to tak, že mladé pušky na to momentálně nemají ještě mentálně :-)
Prokop dobrý!
A já prostě musím rejpat, musím :-) … takže se omlouvám předem, že je to nevýznamný :-)
Takže po 206 přišla 307 (a to hlavně proto, že 206 byla ohleděná, zatímco 307 CC bylo potřeba propagovat. I sami piloti Peugeotu brblali, že malá 206 byla lepší).
Po Xsaře přišla C4. C3 nebyla použitelná, protože byla výrazně kratší než 4m, což je minimum pro auta WRC. (206 nebo Fabia byly vlastně taky kratší, ale tam šlo o pár milimetrů a ty dohnali většími nárazníky. U C3 by museli vyčarovat 15cm). Navíc C3 neměla sebemenší sportovní ambice (dokonce ani opticky), tak to nestálo za námahu. S novou DS3 je jiná situace, ta má mít sportovní esprit.
Realita v současné době je taková, že automobilka použije nejmenší 4m+ model, co má v nabídce. U Fordu to býval Focus, ale protože Fiesta mezitím dospěla, je čas na modelovou výměnu. Úlety typu Octavia s rozvorem Golfu a délkou Passatu (lehce nadnesené, ale ne moc) v rally nemají co hledat.
Myslím,že nerejpeš, teda určitě ne do mě – proti malým autům totiž vůbec nic nemám.
Hranice 4 metry by měla pro příští rok padnout, všechna nová auta mají pod ty 4 metry a mně se rozhodně dost líbí. Navíc ony vlastně až tak malé nejsou – jak jsem zmínili oba. Nižší střední třída rozměrově dost narostla a „malá“ auta jsou v současnosti srovnatelně veliká jako svého času třeba ten Escort.
K rozvoru – jestli si správně pamatuju, tak původní Oktavia měla rovor 2513mm??? A ti nový „prďolové“ mají kolem 2460mm, což není zase o tolik míň. Oktávka byla jen nafouklá krabice, podvozek byl dost kompaktní. S rozvorem takového Focusu se to nedá srovnat.
První Fabie byly krásná, ale ta současná je doslova komická – fakt škaredý auto :-(
Asi budu muset do kompu zase nahodit RBR (Richard Burns Rally) a provětrat tam nové modely aut. Vkládal jsem naděje do nového WRC 2010, ale to se podle všeho vůbec nepovedlo :-(
Ten rozvor jsem měl na mysli v poměru k délce auta; jinak řečeno délku převisů. Při ± stejném rozvoru byla oktávka skoro o půl metru delší. Ideální rally auto má v každém rohu kolo a váhu soustředěnou uprostřed, do toho měla Octavia vždycky daleko.
Tak co říkáte na Dakar, soudruzi? Bude první Násir nebo El Matadore? (nebo si dají po držce?)
Rozhodne to pěstní souboj :). Ti dva jdou po sobě jak kohouti.
Tak jestli to budou hrotit tak jak včera, tak nakonec vyhraje Williers. To bylo hrubě přes závit, co tam předváděli. Jeli do těch diváků jak do plnejch :-)
Tak dneska žádné vzrůšo :(
Násir valil okolo a nepomohl. Kdyby hráli fair, jak Armstrong x Ulrich, tak by na sebe počkali :-)
škoda naší tatry(nesložíme se na další ročník, něco jako národ sobě?), doufám že machy a ostatní dojedou do buenos. typ v kárách je na raye…
raye???? myslím carlose samosebou, červenám se červenám:((((
Rozpočet Tatry je 0,5% rozpočtu Kamazu. Pokud nekecali, tak je to slušný rozdíl, tomu by ani půlka republiky nepomohla :-D. A v kárách nejspíš myslíš Sainze nebo jsem to nepochopil :)
no ty čísla jsou, pokud nekecají, neskutečný. fakt netuším kolik stojí akce tatra, ale pod 10mio to podle mě nepůjde, takže rozpočet kamazu je při týhle kalkulaci fakt trochu mimo běžné chápání, aneb ruský se vším všudy:)
Loprais prý 1 mega (€), rusáci: 200 x tolik
hmm, tak to je fajn, alespoň že to nejde(primárně) do zbraní:)
Tak a Al-Attiah to má po dnešku myslím v kapse. Pokud se teda někde nerozstřelí nebo nezabloudí.
Tak relí je bez debaty, ale co takhle Pikes peak?
Moje 3 nej videa:
910 koníků v podání Suzuki SX4
Porsche GT3 (ten zvuk a ty kontra!! :) )
No a klasika všech klasik Climb dance – to je absolutorium!
Přijde mi docela úsměvné, jak Kubica nasedl do fabie, v první zatáčce se vysypal a celý Polsko má jasno v tom, že za to může auto :-)))
Vpohode.. To je Polsko :o) Jako polak se za ne v tomhle neustale stydim. A to jsi jeste neslysel ty 2hodinove rozbory pred a po fotbale… Nekdy je to fakt sranda :o)))
Omyl,sranda je to vždycky! :o) A to mi ještě uteklo,jak sebou Polsky Orel bechnul o zem nedavno :)) To muselo být haló…
Zlí rusáci jim sestřelili prezidenta
oh.. Já myslel Adama Malysze :)))) Prezidenta bych tu netahal…
No ani nemluv :o)
nejlepe to skomentoval kamos:
Jelikoz on vlastne neni s Polska, ale je ze Slonska, tak ni polski, ale slonski, no a jelikoz on moc nelita, ale vlastne skace, tak spis misto orel, tak blecha… Cili vlastne Slonsko blecha :-D
:))) tak to je fajne..
Tak mlaďoši si budou asi zase muset rok počkat :-)
tak co, byl se někdo dívat na barumku? já jsem včera jel mrknout nad janišov(RZ semetín), pod kopcem mě zastavil borec, že prý 70kč vstupenka :)) tak sem mu řekl, že to sem mohl vzít někde lesem, a můžu si jezdit jak chcu, poslal jsem ho doprdele, sjel zpět na vsetín a vyjel lesem přes žambošku, akorát na příjezd prvního. nahoře lidí plno, viděl jsem tak dvacet aut a jel dom, byly mezi nima hrozně dlouhé rozestupy… o nějaké vstupence není nikde ani zmínka, příště si to teda rozmyslím, se tam jít dívat…
Taky sem byl na Semetíně. Na první průjezd sem zvolil špatné místo, takže celkem nuda, loni to tam bylo zajímavější. A to sem původně chtěl jít na to divácké místo, protože sem věděl, že to na tom hupu bude lítat ven. Na druhý sem šel k tomu hupu, ale všichni si opravili rozpis, takže zase nuda. Ale to byla moje chyba.
V pátek sem byl na SSS ve Zlíně, a byl sem akorát ********. Pořadatelé to totálně zabili. VIP kamiony všude možně, na nich minimum lidí, ale vidět kvůli nim bylo kulové. Patrové garáže opět jen VIP a druhé nějaké soukromé jen na pozvánky. A kempit někde na mostě od rána, abych měl dobré místo fakt nebudu.
Velké lákadlo oldtimery bylo další fiasko, jezdci nevěděli kam jet ani kolik kol, nejeli celou trasu, což nikdo dopředu nevěděl a někteří pořadatelé evidentně taky, výsledek pár tisíc nasraných lidí, že je ani neviděli. A hlavní závod, no vzhledem k tomu kvantu lidí, kamionům a tomu, že sem přišel pozdě, sem toho moc neviděl. Příští rok tam skoro určitě nepojedu, nestojí to za to…
A to vybírání vstupného je normální, mají to i na stránkách. 70kč na místě a 200kč visačka volný vstup na celou soutěž plus do servisní zóny a na technickou přejímku.
tak já na městské RZ byl u zatáčky jak se jelo přes koleje(u startu) a celkem dobrý, jedno auto na střechu:-)
Tam sem stál na historiky, bohužel už bylo moc lidí, takže sem si musel stoupnout až na úroveň startu. Pak sem neviděl přes keř na nájezd na tu panelovku a přes strom sem moc neviděl do dálky na odjezd ze startu. A zase dmtní kamion s pár lidma, kdyby tam postavili na jeho místo tribunu, vleze se tam 300 lidí navíc a klidně by na ni mohli vybírat třeba 50kč vstupné… Viděl sem sice dobře, ale mohlo to být daleko lepší. Pak sme se zkoušeli přesunout jinam, ale busák narvaný a zas ty kamiony. Nakonec sme skončili někde v ulici kde byl výhled celkem slušný a byl tam retardér. Na příští rok si asi pořídíme tu lávku abychom něco viděli.
O tom vstupném jsem tam nic neviděl, 70kč je dost na to, že sem tam hodinu jel a viděl celkově hovno. Já jsem chtěl jet původně někde k trojáku na bludný, ale vykašlal jsem se nato.
Proč tam všeci brzdili u toho skoku nad semetínem?
Byl jsem v Lukově (taky 70 Kč vstup, ale jelikož nejsem obchcávač a vybírala ho pěkná holka, tak jsem zaplatil :) ) a pak nuceně i na Tesáku, kde mi zkřížila cestu domů, nemohl jsem sjet ani do Hošťálkové ani pokračovat dál na Lázy. Tak jsem to nakonec tlačil z kopce kolmo dolů nějakým mlázím a trny od ostružin vytahával z lýtek ještě dneska. No, co si budeme povídat, byla to děsná nuda jako vždy.
Nejlepší je finský on-board, to je samá pitka… :DD
V pátek SSS vedle buřtistanu u startu – oldtimery jen projely do stopky :/, zachránil to Béreš s Asconou neskutečnou šou na zimních gumách :)). Ke konfrontaci s divočákem Dianou nedošlo, kvůli jeho výletu do Dřevnice :/. Sobota odpolední Pindula v protahovácích pod Krestovou,Bouffierovou a nevimkohovšechnoještě zatáčkou, neděle odpolední Halenkovice + servis + vyhlášení. Všechno na kole, bez placení (cedulička Host :))
Zdá se, že mistr už začíná být trochu nervózní
nevím proč by měl být nervozní,prostě udělal v těchto náročných podmínkách chybu tak jako jiní.
No asi proto, že po*rat dva závody za sebou se mu snad za 9 let ještě nepodařilo. Prostě mladej na něho moc tlačí.
tak se podívej na sezonu 2009 kdy to rozbil v Řecku a hned na to v Polsku.
Navíc si myslím že pod tlakem jsou jiní než zrovna on (pouze můj názor)
Lehce OT, nevíte jestli se dá někde na netu sledovat Dakar? Nepočítám teď záznamy na ČT4 :)