Chtěl bych si koupit RB IQ s tlumičem X-fusion. Prozradíte mi kam s ním případně do servisu a kolik stojí pravidelná roční prohlídka. Nejlépe Středočeský kraj nebo Praha. Děkuji.
Chtěl bych si koupit RB IQ s tlumičem X-fusion. Prozradíte mi kam s ním případně do servisu a kolik stojí pravidelná roční prohlídka. Nejlépe Středočeský kraj nebo Praha. Děkuji.
Taky by mě to zajimalo. Po kolika se to má zeservisovat?
A nebude nejlepší se zeptat přímo v RB v Praze/Kladně ?
servis X-FUSION dělá MOJEKOLO.CZ cena kompletního servisu včetně výměny všech těsnění a oleje+dusíku je cca. 1500kč
V bikelive.cz dělají také servis/tuning X-F tlumičů. Nechával jsem si tam dělat servis ( klesal tlak – olej byl prý smíšený s dusíkem, takže výměna těsnění + nové naplnění ) a rovnou i úpravu, aby byl progresivnější a platil jsem 1.100 Kč.
Možná bych se zkusil s RB domluvit raději na verzi O2 PVA, který má 4 polohy „propedalu“.
Pokud vím, tak RCX je nástupcem PVA takže má těž 4 polohy:)
Hoj, trochu to tu oživím. Mám O2 PVA a provedl jsem údržbu vzduchové části Tlumiče. Koumal jsem forum, shlédl jsem videa. Vše proběhlo v pořádku, vyčistil jsem, namazal a složil. Tlumič chodí kupodivu citlivěji, ale mám dva problémy. Jeden je ten, že když tlumič úplně vypustím, tak se zanoří do zdvihu, to před rozebráním nedělal (vysoký tlak v negativce?) A druhý problém je, že v počátku zdvihu a zpátky při dorazu na nulový zdvih vydává tlumič zvláštní zvuk. Nevím jak ho popsat… Něco jako když se kapalina pod tlakem tlačí malým otvorem z jednoho místa na druhé. Nicméně tlumení to nepřikládám, tlumící část vždy vydávala zvláštní zvuky, nic extrémního, ale tento zvuk je silnější a krapet jiný. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Jinak ten zvuk se začne objevovat až ve chvíli kdy nafoukám tlumič na víc jak cca 130 psi. Díky za jakoukoli radu!
Zkusím to tady oživit.
Mám na RB IQ6 tlumič X-Fusion O2 RCX. O co mi jde: Přijde mi, že by mohl být (rám + tlumič) citlivější na menších nerovnostech. Na větší pracuje parádně, ale menší by mohl žehlit více.
Zkoušel jsem měnit tlak a tlumení odskoku. Nižší tlak a větší tlumení subjektivně pomohlo žehlení, ale ten velký sag se mi nelíbí + nestíhá pobrat více nerovností za sebou – nestíhá se vracet. Napadlo mě:
„compression tune“? Přijde mi, že se nehoupe ani na úplně otevřený „propedal“. Jestli to má něco splečného.
Což ovlivní počátek zdvihu, pokud se nepletu. A o ten mi jde. Když jsem tlumič vypustil, nezalezl, zůstal vysunutý – může jít o negativku? Pomohlo by prosté rozebrání, vyčištění, namazání, složení? (Co jsem pochopil, tak tím, že ho otevřu a zase složím, se ten vzduch do ní doplní (přirozený atm. tlak) a nafoukáním pozitivky proti negativce se pak natlakují obě?)
Co mi tak logikou vychází, je odpověď 1) ano, 2) ne. Prosím fundované (třeba lukas aka mitro) o reakci, děkuji! :)