Prosím, vyzkoušela jsem si tento víkend S-ko Eru, na 29", byla to paráda, i když mám 158 cm. Poradíte, kde sehnat celopéro, S-ko rám, 29" kola v hliníku a cca do 60 tisíc? Jsem zoufalá, nemohu nic najít. Díky za jakoukoli odpověď.-)
Prosím, vyzkoušela jsem si tento víkend S-ko Eru, na 29", byla to paráda, i když mám 158 cm. Poradíte, kde sehnat celopéro, S-ko rám, 29" kola v hliníku a cca do 60 tisíc? Jsem zoufalá, nemohu nic najít. Díky za jakoukoli odpověď.-)
Že byla paráda Era ještě vůbec neznamená, že budeš spokojená s nějakým jiným 29" celopérem za 60, zvlášť pokud jsi tu Eru zkoušela v nějaký vysoký výbavě, což tesťáky bývaj…
Era byla v Radotíně S-works. Myslím, že to Bimboska bude mít těžké, kromě Specialized skoro 29er fulla s rozumnou geometrií v S nedělá. Asi nejlepší by bylo vyzkoušet i 27er fully, těch je víc dobrých v malých velikostech i od levnějších značek jako třeba Giant nebo Trek.
zkusil bych zajít do obchodu s kolama … ideláně do toho kde prodávají značku od „S“ a doufat, že se bude dát sehnat nějaký starší ročník Ery. … a nebo Epic …
Starší ročník Ery???
koukám, máš pravdu … ERA byla jenom do 2013 a pak 2 roky nic a teď až od 2015… tak ten Epic vyzkoušet.
obecně koupit starší Spešl v obchodě je problém
já bych ti doporučil Giant Anthem MOC63000kč
Zadní stavba 462mm… A je řidičák skupiny D v ceně? :)
jestli umíš jiný celopéro na fox/fox slx za tuhle cenu tak nahoď.
Ve finále délka zadní stavby je dost marketing, na něčem to spešl postavit musí že jo.
Ve Fox/Fox nevidím žádnou výhru, pokud nebude sedět geo. Že to je marketing dost nesouhlasím, zkracujou všichni kdo můžou, jen Maestro asi holt moc zkrátit nejde… A ještě pro 158cm holku, to je 462mm fakt zlo.
Jak já vždycky říkám, čím menší člověk, tím lepší (a dražší) 29 potřebuje, aby to mělo smysl. Když už, tak radši třeba Canyon , ale stejně bych tady šel cestou 27,5.
požadavek zněl na 29 za 60, nic jinýho jsem neřešil. Dost značek za to nabídne základ tlumič a RS TK vidli…
Na maratonske jezdeni uplne v klidu, casto je delsi stavba i lepsi. Ve velikosti L urcite.
Jn, bohuzel tady to asi bude dost daleko od velikosti L…
Jeste me tak napada ze tohle by se mohlo vejit i s dani http://www.silverbacklab.com/…ack-sido-29/
moc dík, také jsem ho našla (viz. mnou založené další téma – omlouvám se)
Neřek bych… Když vidím, jak se přítelkyně na kole učí a zkouší si zvedat přední kolo přes překážky na M-kový 26", tak fakt představa, že by to menší holka měla zkoušet na 29" s 462mm zadní stavbou, to bych jí neudělal ani za trest.
Ono by se dalo dlouze polemizovat i že by to mělo být lepší na L-ku, ale to už je na jinou diskuzi a můj názor je asi celkem jasnej i bez ní.
od kdy se efekt délky zadní stavby měří podle začátečnic a jejich zero skilu při zvedání předního kola?
Tak řešíme tu 29er bajk pro 158cm hoku, tak počítám příklad přítelkyně je trochu relevantnější, než moje zkušenosti z XC s EN závodění :).
zvedat predni kolo by mel umet kazdy i na vratech od garaze…
No to je zas moudro… Proto klidně holka může mít autobus, na kterým jí to půjde blbě? Si vždycky vzpomenu na bejvalku 160cm/52kg na 29er HT, jak na tom vypadala komicky a ještě jí místo toho dát FS s geometrií vhodnou na cyklostezku pro 2m chlapa, to fakt ne, pokud jí má to ježdění i bavit…
Všeobecně tady pro vás, všichni zas chytří jak rádia. Mám taky malou holku, na dlouhém 29" si ani neškrtne, respekteve jede, ale jakákoliv překážka nebo něco technického tak s tím bojuje. Na krátké zadní stavbě a obratném kole je to úplně jinde. Chytrolíni, zkuste přemýšlet, že babě se to kolu ovládá úplně jinak když má 50 kilo a 160cm než vám s třeba 80 kily a 185cm…
Ono dost tech chytrolinu rika v podstate totez co ty.
Nenarážím na Jakefa…ten ví o čem je řeč narozdíl od ostatních.
ja to nemyslim ve zlem, ale mnoho xc nastrah vyresis zvednutim (nadlehcenim) predniho kola a lide by to meli umet na kazdem kole, ono to neni o tom zvedat predni kolo do metrove vysky, ale aspon nadlehcit do vysky obrubniku…
no a teda z jineho soudku, proc si kupovala 29, kdyz se ji na to mjezdi blbe?
kdyz neumi zvednout predni kolo na obrubnik, tak bude problem trochu jinde nez v 29er.
Když neumíš řídit, tak to taky není problém auta, ale nepůjdeš se to přece učit s autobusem…
Jinak ono 29er a 29er… Era má slušnou geometrii i pro malou holku, Anthem 29 nemá slušnou geometrii ani pro 190cm chlapa na XC, na lehčí maratony by to možná šlo přežít, ale ani tak bych v tom neviděl výhodu. Ale Maestro holt potřebuje tu vzpěru, přes kterou to zkrátit nejde…
jenze my se nebavime o kole a o tandemu ale o 1cm? na zadni stavbe, bych to az tak nedramatizoval :)
1,4cm, což je rozdíl jak prase u zadní stavby… A právě pro holku 158cm bych spíš viděl o 1,4cm kratší než má Era, určitě ne delší.
Ona k čemu je dobrá dlouhá zadní stavba… Nenapadá mě nic kromě ultra prudkých výjezdů. A těch asi holčina moc nenajezdí.
Pěkná myšlenka byla, co tu psal tuším MlokCZ, že zadní stavba by měla růst s velikostí. U XL fulla bych pak chápal třeba 450mm, ale fakt ne 462mm u S-ka.
do doby než se začaly dělat 29´ tuhle hodnotu ani u rámu nikdo nesledoval ;)
Taky se vozily 1,8" gumy, 560mm řidítka a cantíky, to byly závažnější nedostatky jinde :). Navíc u 26" problém moc dlouhý zadní stavby asi ani neexistoval :D.
Já se třeba víkend vozil na Trance X 29", a je to hrozné kolo díky té zadní stavbě, no a celkově mi maestro moc nesedí.
Má zatím 26, nejsou prachy na nové. Ale na více 29" se projela a viděl jsem jak se s čím pere nebo nepere. A jezdit umí na holku dost slušně.
Co takhle Radon Skeen 29? http://www.radon-bikes.de/…skeen-29–80/
Vypada to do 60000 (2000Eur), geometrie se zda obstojna – zadni stavba je stejne dlouha jako na Ere, vidle neni zas tak polozena a vybava je slusna.
slušný bike, na úhlu vidly (69,5°) není u tohoto typu kola nic špatného.
jen si tak říkám, že o ten šlaušek z tlumiče bych měl strach
kluci, moc a moc díky, myslím, že ten Radon vítězí !!!!!!
také jsem ho našla a dnes založila další téma takže se ev omlouvám, že otravuji!!!
Nyni jsem si všiml toho 2. vlákna a tam řeší vysoký standover u 29" kol + nemožnost si to vyzkoušet u značek jako je radon.
Posad se na jiny 120mm full s 29" koly a uvidíš sama (alespoň přibližně). Taky si myslím ze s tím bude problem. A ze bys mela lepší menší kola.
Nebudu Ti psát co a jaké kolo, jen zvaž zda je opravdu nutné mít Full, osobně bych za ty prachy bral HT v karbonu (pokud seděla Era tak proč ne) a mám XC raketu, lehkou a i míň věcí na udržbu a servis…tedy pokud nemyslíš MTB závody enduro atp. potom je to o něčem jiným, ale počítej že full v hliníku nebo vůbec full budě těžší od HT a je to sakra poznat…
to v závorce tam nemá být, jsem to psal a upravoval a nesmazal…nejsem úplně mimo:-)
ty jsi na fullu ještě neseděl, že? :D
+1 :)
Jj:-) seděl a mám ht i full v 29" a nechal jsem si i HT 26" (na zimu) tak srovnání mám. Opravdu zatím na servis a údržbu je to v neprospěch full-u, měl jsem asi smůlu na tlumič a momentálně už 1měsíc na servisu, leží asi u Žitného. Aby se dalo jezdit tak jsem si nakonec koupil jiný, asi nemusím rozepisovat jak to vychází finančně:-).
No hlavně jsem chtěl napsat svůj názor, ale řídit se nemusí, chce full o.k. , ale opravdu dost dobrý full bude muset zaplatit. Ovšem stále si myslím, lépe lehký a vybavený HT, asi jsem už starší no…
A potom, taky mám zkušenost s kolo vs holka…měla full, jen ono se na něm muselo šlapat a dokonce i do kopce jezdit a že jich tady máme…no jedna sezona potom prodej, a nákup Kettler cross – trenažéru …no na tom běhá (občas) u těch debilních seriálů. A kolega ve firmě zase jinak má Epic ale uvidíš jej max 5km od bydliště a možná na cyklostezce nebo u zahrádky. No a takhle to má hodně velký procento lidí, vidívám to, na závodech i normálně. Od začátku roku mám najeto kousek přes4,5tis většinu na ht i Šelu jsem nakonec jel na ht na Renegade 1,95 – no nevyhrál jsem:-), ale přiznávám že jsem chtěl vzít full, jen měl jsem problém s tím tlumičem…