Zdar experti.
Mám na biku tuhle sadu a zdá se mi, ze se mi nějak pomalu vrací páčky do základní polohy.
Odvzdušněno. Použitý minerální olej Force. Poradíte?
Zdar experti.
Mám na biku tuhle sadu a zdá se mi, ze se mi nějak pomalu vrací páčky do základní polohy.
Odvzdušněno. Použitý minerální olej Force. Poradíte?
Vyměň olej Force za Shimano.
Těžko říct s tím olejem. Používám originální všechno a když mrzne tak se páčky vrací trochu pomaleji ale ne tak že by to šlo znát při jízdě. Jen když ti kamarád dloube do kola a říká ať si povolíš odskok na brzdách :D
To bude olejem, pomalé vracení na Shimanu s origo olejem jsem nikdy nezažil. Akorát Shimano teď moc neni, tak můžu doporučit i ten od Magury, ten má viskozitu asi ještě nižší.
Jezdím ty samé brzdy i v mrazu a tohle jsem nikdy nepozoroval, olej originál Shimano.
Proč jsi dal do brzd Shimano olej Force?
Třeba proto, že se dost blbě shání litrovka a malé balení stojí nesmysl.
Do brzd za 7,5k je olej za 250kč nesmysl jo?
To byla domněnka. Vím já proč tam lil tu srajdu? Ale většinou čím víc peněz, tím víc kolenovrt.
Ale litrovka teď stojí 800Kč a decka 230 Kč. Takže za mne spíš ten litr.
To jako fakt? Nechce někdo koupit Shimano olej, to je normálně lepší investice jak bitcoin, kupoval jsem loni za 350 Kč a hodně jsem skřípal zubama :D
Taky mám jednu litrovku archivního. Kdysi jsem ochotně odlil, teď už raději neee :-)
Zdar. Nahradil jsem ten olej při zkracování a provlékání hadic rámem a také z toho důvodu, ze jsem z Otrokovic, kousek od místa, kde má f. Force sklad a prodejnu. Nevěděl jsem jestli je v nich rozdíl. Každopádně už mně jde origo SH.
Takže kdybys bydlel v okolí třeba Krušovic, tak tam naleješ pívo?
A kdyz se ti to splasi tak napeni a automaticky zacne brzdit. Nice.
Tak v nejhorším si to vypije :-)
Tak zas neblázni. Brzdový minerální olej je jednoznačně obojí. Jak SH tak i FC.
Minerální olej se maže i na děti, je to hodně široký pojem :) Neříkám že by to nemělo fungovat, ale vlastnosti můžou být diametrálně odlišný.
Minerál na děti? Jakej, 20W50? To jsem lil do BMW…
Minerál fakt, tak ok. My na dětskou prdelku teda zásadně plnou syntetiku long-life :))
Nikde tam nevidím “brzdový minerální olej” Ja si pořad říkal, proč má každé druhé dítě exém…
Těžko říct, zdali produkce Krušovic aspoň vzdáleně připomíná pivo :)
Minerální olej ale připomíná ;)
Kdyby bylo nejhůř skočíš do drogerky a dáš tam Nivea nebo Johnson&Johnson
a navíc to při brzdění voní
Zdravím,
Tohle jsem pozoroval při montáži řazení Sram, které tlačilo na osu páčky zespodu. Výsledkem bylo zpomalení návratu páčky.
Další věc je, že by mohly být zadřené pístky ve třmenu. Tohle jsem jednou viděl u nižšího modelu na městském kole, kde neprobíhala žádný údržba po dobu několika let.
Pokud to není ani jeden případ, řidší olej by mohl pomoci.
Někdo dává namísto Shimano oleje Putoline hpx r 2.5, v zimě prý pak páka netuhne, ale ztratíš záruku. Mě to tvrdnutí štve dost, tak to risknu a zkusím to
Když jsem ze zvědavosti rozebíral BL-M7100 tak tam kde přijde hadice byl nějaký malý plastový bazmek s výrazně menší dírou než v hadici nebo trnu, který by dost omezil tok. Nevím jestli ta brzda byla OEM nebo ne a nevím jestli je to v nich běžně, ale nevím k čemu by to tam mělo být a dokázalo by to způsobit menší průtok kapaliny systémem tudíž tenhle problém.
Ty jo, napadá Tě nějaký důvod, proč to tam je? Nějaké UFO, nemám s tím zkušenost. Myslel jsem si, že nejuzší místo je v trnu.
Nemam nejmensi tuseni. Nevim jestli to bylo jen v tyhle brzde nebo je to ve vsech, rozpojovat ostatni kvuli tomu nebudu, problemy s brzdama nemam ale kdybych mel, bylo by to prvni misto kam se podivam.
Jako pod trnem v těle páky?
Mě také „zlenivěla“ zadní na 2 měsíce,pak se rozběhala takřka do normálu..také nové 7100
Jo mezi trnem a tělem páky vypadá to jako by to by další menší trn co sedí v trnu, má to malou trubičku co se vejde do trnu a o to zmenší průměr.. Nemám nejmenší tušení či to je, jestli si vzpomenu až se zvednu z gauče tak to vyfotím :P
Jsem zvědav, jak to vypadá. Kdyby tohle byl ten problém, tak by to bylo super.
Co trochu pomohlo, zvláště u zadní brzdy, byla hadice BH59.
No jo,ale zvedá se ******** dlouho ;))
Všechno má svůj čas :)
Je to to malý kulatý nejblíž foťáku. Sorry za špinavej ubrousek :) Je to trochu roz*ebaný a myslím že dírku jsem trochu zvětšil když jsem do toho šťoural ještě v páce a zkoumal vot d fak. Určitě to není dost úzké aby to vlezlo do trnu, pokud jsem teda tu užší část neulomil, něco mi říká že jo. Každopádně nevím k čemu to tam má být, označím to jako kurvítko a nechám to žít někde v koši :)
Si stíníš ;-)
Mám to v shedu, moc světla tam není :)
To vypadá opravdu zvláštně. Z toho, co popisuješ to vypadá, že to je jen na navádění trnu (hadice) do správné polohy a značně to omezuje průtok oleje. Je tam možnost, že by to mělo nějakou těsnící funkci?
Jde to vyndat zvenku nebo je potřeba rozebrat páku?
Tesni to oliva takze si nemyslim ze by to mohlo hrat roli. Jediny co me napada je ze to je neco co pomaha nejakymu robotovi ve fabrice to spojit.. Davaji na ten sroub ted i nejaky RTV silokon nebo co to je.
Vyndat by to asi slo i bez rozebrani paky, je to v dire po hadici kdyz ji vytahnes. Mohla by na to stacit nejaka pinzeta, nepamatuju si jak pevne to tam drzelo ale myslim ze moc ne. Fakt tam nemam moc svetla tak sem do toho dloubal hlava nehlava dokud to nevypadlo :)
Kdyby to vyřešilo problémy s posouváním chodu páky a ospalostí páky v mrazu, bylo by to super! Uvidím, jak mi přijde nová M8100 páčka. Zkusím se na to podívat, popřípadě to hned vyndat.
Mám jeden set M6100 pák tak jsem ty problémy oproti M8000 skoro nezaznemenal. Nicméně je pravda, že jsem na nich nejezdil pod –5°C.
Nevíš, zda je tento bazmek i v Mx000 řadě pák?
Tak jsem konečně dával dohromady brzdy a úplně to samé jsem našel v páce M8100 sundané z nového kola. Páku jsem rozdělal a normálně to vytlačil ven ze směru od pístku. Jinými slovy, jde to tam normálně přidat při montáži hadice zvenku. Foto je sice nevalné a špatně zaostřené, ale tvar celého toho plastu jde vidět.
V nové M6100 páce nic takového nebylo. Domnívám se, že to je jen pro snadnější montáž hadice při výrobě a tento plastový bazmek jenom navádí trn do správné pozice. Bohužel taky ovlivňuje průtok oleje, takže jsem to odstranil a zatím žádné pumpování nepozoruji.
Časem zkusím rozdělat XT M8000 brzdy, zda tam tento bazmek není a neomezuje průtok oleje.
Co je potřeba rozdělat, abych se k tomu dostal? Rozumím, že odpojit hadici, ale v nákresu od Shimana není uvedeno, jak vytáhnout pístek.
Při rychlém zmáčknutí mi zadní brzda tuhne a tak mám možnost to buď reklamovat a nebo rozdělat.
Nevím, zda to reklamace vyřeší… Ale pokud je to v záruce, za zkoušku to stojí. Podle všeho tam ten bazmek ani být nemusí. Pro kontrolu stačí odmontovat hadici. Mělo by to jít vidět.
Jinak ale pro odstranění:
Není to nic složitého. Jediný trik je v to, že je potřeba vydělat gumouvou záslepku šroubu, aby šel vytáhnout čep, který drží páku pohromadě: https://youtu.be/gR-U3tuR0VM?…
Práce tak na ca. 30 minut, pokud umí člověk odvzdušňovat.
Ten bazmek má podle mě jediný důvod proč tam je. A to je proříznout fólii, která je přes trn vražený v hadici u naplněných kompletů. Měl jsem doma SLX 7120 sadu a bylo to tam taky. U Deore 6100 nebo XT8000 samostatně koupených pák to tam není. Páka se musí rozebrat úplně, jak je psáno výše, zkoušel jsem to zepředu od hadice a nešlo to
To, že se tam dává nějaká fólie jsem opravdu nevěděl, dává to smysl. Myslel jsem, že to je na navádění trnu, ale to asi není třeba, to by měla udělat oliva.
Pozoroval jsi změnu chování brzdy po vyndání toho barmeku?
Já ty brzdy ani nakonec nenamontoval a prodal je. Chtěl jsem vyřešit problém lamajících se páček výměnou páček a vodítek serva z XT 8000. Bohužel vodítka serva mají jiné dráhy pro „přepákování“ serva a to se mi tam prostě dávat nechtělo, ale šlo by to. Tak že celý problém Shimano brzd jsem vyřešil objednáním Formula Cura :-)
To je dobré řešení :-D Ale ty Cury taky nebyly úplně bezproblémů dle toho, co jsem četl. Tak snad budou sloužit!
Edit: Nešlo vyměnit jenom páčku? Bylo skutečně potřeba měnit i to servo?
Samotná páčka vyměnit nejde, nový model 7100,8100 má tenčí tělo. Rozdíl je přesně 1mm, páčka nejde použít ani z brzd Deore 6100, v nich je taky starý silnější typ. Řešení pilníkem jsem dělat nechtěl.
Na Cury jsem zvědav, jsou na cestě z DE.
Toho tenčího těla jsem si nevšiml, ale je to celkem zřetelné, když to člověk vidí. Toho materiálu je na té M8100/M7100 opravdu málo, ve srovnání tou druhou pákou (asi M6100?). Hlavně nechápu to ubrání materiálu v tom nejužším místě, to je naprostý nesmysl.
Nebylo řešení dát M6100? Vím, páka je asi o 15 g těžší, ale to není taková tragédie. Akorát by tam teda nebylo logo SLX/XT.
Cury budou taky super, možná mi taky časem přistanou doma, pokud mě bude Shimano zlobit.
Nějak se mi nechtělo dát tam Deore páky a já rád zkouším nový věci, tak došlo na Formule :-)
Já s těma páčkama sice nějak moc problémů nevidím, ale když to tu čtu tak mám do zálohy objednanou M9120. Pokud vím má tu páčku v užším místě „plnou“ ale čekám až dorazí abych je porovnal.
A jestli to lámeš nějak pravidelně, asi už jsi tu otázku slyšel ale jak moc utahuješ brzdy na řídítka? Protože to ani v shopu moc často nevidím že by to lidem praskalo, tak jestli za tím není něco víc? Smůla? Snad jsem si o ní teď neřekl :)
Mně zatím žádná nepraskla, protože spokojeně vozím ZEE brzdy. Ty ale zůstanou na kole co půjde co nevidět na prodej. Tak jsem řešil co za brzdy na nový. Kolem mě už těch páček pár prasklo, někomu i opakovaně. Jak utahují páky nevím, to je jejich boj, já vím jak je „neutahovat“ ;-)
Nešlo by to vyřešit třeba vylitím páky epoxidem nebo něčím podobným?
Pochybuju, že by to něčemu pomohlo.
U XT by měla být hadice BH90, ne?
Ano, od Deore nahoru od novějších modelů. Na starších Deore byla BH59. NIcméně, funguje bez problémů i ta BH59. Jezdil jsem to na více kolech a nikdy s tím nebyl problém.
Tak ano. Výměna oleje za Shimano ospalost páček odstranilo!!!
Nečekaně :-), prostě nic jinýho než originální olej tam nemá cenu dávat
Neblbni, kam tohle povede! Ještě lidi přestanou davat motorovej olej do vidlic a výrobci oleje zkrachujou!
:-)
Už jsem to někde psal, že jsem kdysi z nouze koupil minerální olej od Alligatoru a nepoznal jsem rozdíl ve funkci.
Ale jo, jeste to napis do par vlaken, at vstanou dalsi Orestove.
Není minerální olej jako minerální olej. Třeba viskozitu okem nepoznas.