YT Industries nekomunikuje - zpoždění zásilky

76 nepřečtených
  • Lukáš_EN

    Zdravím,

    asi před dvěma měsíci jsem si objednal kolo od zmíněné společnosti. Konkrétně model capra al base 2019. Jde o to, že v den objednání bylo u kola napsáno: available from 23.10.2019. To znamená, že 2–3 dny po tomhle datumu, by měli předat zásilku přepravní společnosti (to jsem se dočetl u nich na stránkách). Dnes je 4.11.2019 a stále se nic neděje. Žádný e-mail, žádné info, nic..25.10.2019 jsem psal e-mail. Něco ve stylu jak to vypadá a kdy můžu očekávat zásilku… Celkem svižně mi přišla odpověď:

    We, as a manufacturer, are always partly dependent on our suppliers.

    As soon as a delay occurs, this unfortunately triggers a chain reaction that is difficult to predict.

    Currently, there is a short delay of a few days for the completion of your bike.

    We assume that we can send it next week.

    Thank you for your understanding.

    Tak jsem si říkal dobrá, stane se, v pohodě.. Následující týden čekám email. Nic. V pátek jsem tedy napsal zvonu email, kde se znovu ptám na stav objednávky.. Na základě toho, co jsem dostal za info v posledním emailu. Dnes je pondělí a ještě žádná odpověď nepřišla. Tak se ptám vás. Jak byste pokračovali v jednání vy? Jak byste byli/nebyli trpělivý a vůbec co si o tom myslíte? Mám trpělivě čekat? No co mi taky zbývá, že? Přemýšlím, že objednávku zruším a půjdu do něčeho jiného, případně do něčeho 2020.

    Díky a mějte se.

    0 0
    • Acanthophis  

      „We assume that we can send it next week.“ – předpokládáme, že budeme příští týden odesílat – nikde není tvrzeno, že to na 100% odešlou.

      Chce to určitě trpělivost – odpovědi chodí celkem rychle, ale dodání je někdy delší (zvlášť takhle na konci sezóny a doprodeji zbývajících kusů) – i kdybys počkal, tak na začátku ledna to je velký fičák a v únoru jsem objednával kolo, které přišlo na začátku června :))

      0 0
    • scalar  

      Ano, můžeš počkat nebo si objednat něco jiného.

      0 0
    • Libores  

      Hákoši měli v pátek svátek, zřejmě odtut zpoždění odpovědi na tvůj páteční dotaz.

      0 0
    • Lukáš_EN  

      Tak už je to týden co nereagují na e-maily.. To mi nepřijde moc v pořádku když to kolo je už zaplacený. Ani se neobtěžují poslat nějaké info…

      0 0
      • becis  

        Nicméně platbu nebude problém zrušit u banky.

        Nedávno jsem dělal to samé u jedné objednávky z Kickstarteru a bez problému peníze vrátili.

        0 0
        • Lukáš_EN  

          Jo? Teď jsem tam zkoušel i volat. Nikdo to nebere…

          0 0
          • becis  

            Jako v bance? Tak to máš asi špatnou banku :).

            Pokud chceš platbu zrušit a YT nekomunikuje, tak to s nimi vůbec neřeš.

            Normálně zavolej do banky a řekni, že chceš zrušit platbu. Vyžádají si od tebe důvod proč ji chceš rušit (nedodrželi termín dodání), emaily které si jim posílal, na které neodpovídají a zítra máš peníze ne účtě.

            0 0
            • milan.v  

              Nesmysl… Pokud se nejedná o podvod, nelze tu provedenou platbu takto jednoduše zrušit…

              0 0
              • nomecz  

                myslím že se tady pletou dohromady platby x blokace

                0 0
              • becis  

                Před měsícem, jsem si přesně tohle kolečko prošel, takže to nesmysl není :)

                Peníze mi byli regulérně strženy z účtu, nicméně zboží z Kickstarteru nikdy nedorazilo. Reklamoval jsem tedy platbu přímo u banky, které reklamovala platbu u Mastercard. Následně mi přímo Mastercard vrátil peníze a dále si to již vymáha přímo od Kickstarteru.

                0 0
                • milan.v  

                  To je ale transakce platební kartou, ta má jiná pravidla než standardní bankovní převod…

                  Ty jsi provedl reklamaci platby, která šla na vydavatele karty prostřednictvím tvé banky.

                  0 0
                  • becis  

                    Jasně, ale do YT se přece platí kartou nikoliv převodem. Tedy alespoň já to tak měl, když jsem kupoval Capru.

                    Tzn. platba by měla jít zrušit úplně stejně jako v mém případě s Kickstarterem

                    0 0
                    • Acanthophis  

                      Záleží, já naposledy posílal přes bankovní převod kvůli lepšímu kurzu (a taky se nepočítal v tomhle případě ten extra poplatek).

                      0 0
            • Lukáš_EN  

              Ne do banky.. Do YT

              0 0
        • Lukáš_EN  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Lukáš_EN  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • goofy  

        Měli tam inventury. Kdo ví, jak teď fungují/stíhají…

        0 0
      • Breakpain  

        zkusil bych si zavolat, jestli jsi jim náhodou nespadl do spamu, svátečně se může stát ;)

        0 0
        • Lukáš_EN  

          Volal jsem :) nikdo to nebere.. Každopádně už přišel email..

          0 0
          • Breakpain  

            Mno hele, někdy jim to trvalo, jindy byli rychlí. Každopádně buď v klidu, YT je velká firma, takže o peníze ani kolo jsi nepřišel a domluvíš se. Chápu, že to je slabá útěcha, ale koukej na to aspoň takhle :-)

            0 0
    • M@rkr  

      Mě přišlo kolo 3 týdny po objednání – bylo skladem, takže bych nepanikařil

      0 0
      • Lukáš_EN  

        Tak dnes přišel email. Že se hluboce omlouvají, ale že stále nedorazily díly od dodavatele, takže se to ještě prodlouží.. Už to nevydržím :D alespoň odpověděli

        0 0
        • Martin  

          Buď rád, že nečekáš na RB :D

          0 0
    • theedge  

      no ty jsi hodně nervózní :-)

      0 0
      • Breakpain  

        já tu působím jako mudrc, ale co myslíš, že jsem dělal, když jsem si objednal kolo… nebyl jsem jiný ;)

        0 0
    • maajkee  

      To jsou ty Vaše YT, Canyony a podobná verbež s direct sale :)

      0 0
      • novas752  

        No co, na auto se kromě skladovek taky čeká a někdy i přes půl roku.

        0 0
      • oddie  

        Tak, u stavitele se nečeká, jenom trochu :)

        0 0
      • Pikaču  

        Canyon neber do huby. Maji cz zastoupeni a vzdy me zvednou telefon.canyon Koblenz je prodejna a zkušebna. Horsi je spojení s nemeckou linkou kde čekáš 2 hodiny, ale naštěstí tu máme české zastoupeni.

        0 0
        • theedge  

          Ideální stav je koupit kolo a už nikdy žádný zastoupení nepotřebovat :-)

          0 0
      • esmo  

        A sám jezdíš na Rock Machine, bravo…

        0 0
        • maajkee  

          Ano, kolo co koupíš normálně v obchodě a zase ho tam případně v pohodě reklamuješ, dovezeš ho tam na bezplatnou garančku. Bravo! :)

          0 0
          • Lukáš_EN  

            Kolo, co mě se líbí a co za něco stojí v obchodě nekoupím :)

            0 0
            • maajkee  

              Já bych si zas nekoupil kolo od někoho kdo chce jen nakoupit, prodat a o nic jinýho se nestarat. Tenhle trend se mi prostě nelíbí.

              0 0
              • wilda81  

                Tahle věta sedí v pohodě i na stavitele, eshop i krámek u baráku. Je to jen o lidech.

                0 0
                • maajkee  

                  Když myslíš, já teda na svá kola dělám zdarma garančku a i následný servis, úpravy, cokoliv. E-shop neprovozuji.

                  0 0
                  • wilda81  

                    Někdo nemá rád direct-sale, někdo zase překupníky, kteří ve výsledku většinou (čest výjimkám) nepřináší žádnou přidanou hodnotu. Nemyslím, vím co jsem zažil na krámech a co u direct-sale značek. Oboje má svoje plusy a mínusy, ale zkušenosti s (pře)prodejci a jejich servisem mě donutily dělat si servis sám a nakupovat raději u direct sale. Ve výsledku mám lepší kolo, za méně peněz a podporu od výrobce.

                    Chápu, že když si někdo není schopný udělat servis, tak jde raději do lokálního krámu. Auto si neopravím, tak taky musím do autoservisu…

                    0 0
                    • maajkee  

                      Právěže ale drtivá většina si kolo koupi na přímo, ale servis dělat neumí, ono taky dneska člověk potřebuje i dost spesl nářadí a třeba kloudne vyměnit ložiska, udělat servis tlumiče a vidlice to umí udělat dobře málokdo v servisech, natož doma.

                      0 0
                      • wilda81  

                        Souhlas, že je potřeba víc nářadí než dřív, ale pořád je to jenom kolo a ne raketoplán. Podle mě se lidem spíš nechce než že neumí. V mém okolí si min polovina (asi i víc) zvládne kolo postavit, natož udělat běžný servis. Vidlici/tlumič posílají do ofiko zastoupení a na ložiska/hlávko/střed jim nářadí půjčím. Osobně bych třeba už vidlici/tlumič do krámu nedal.

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Tak někdo je fakt mechanicky levej, tak to raději nechá udělat někoho, kdo to fakt umí, než aby to podělal. Nesmrtelnou hlášku „na každú robotu nám treba špecialistou“ převádím do praxe čím dál častěji a rád nechám vydělat ostatním, jelikož já to tak jako oni neumím a zbytečně bych se s tím nervoval. Třeba malovat, pokládat podlahy a podobný věci prostě dělat nebudu, ne že bych byl takovej mamlas a nedokázal to, ale prostě mě to nebaví a profík to udělá líp.

                          0 0
                    • oddie  

                      Auto bych si klidně sám opravil, ale direct sale auto jsem ještě nenašel :)

                      0 0
              • Lukáš_EN  

                Mě je v podstatě úplně jedno, jestli je to direct sale nebo to je nějakej Franta.. jde mi o výsledný produkt – komponenty, cena, vzhled.. toť vše

                0 0
                • maajkee  

                  No právě. Já jen říkám, že mě se to nelíbí. Jestli to je někomu jedno, ok, jeho pohled na věc. Důsledky se ukážou v budoucnu.

                  0 0
                  • jonti  

                    v Praze ty dusledky uz jsou – servisy nedotovane prodejem kol s hodinovou sazbou 500–1500/h.

                    0 0
                    • wilda81  

                      Skoro to vypadá jako by chtěli jen nakoupit, prodat a o nic jiného se nestarat. :)

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ne cena servisu stoupá s jeho poptávkou, právě proto že dnes lidé objednávají kolo na canyon, yt shopech, to je ještě ta snesitelnější varianta, ale objednávají i na alzach, tsbohemiach a podobných, ale nikdo z nich nenabízí servis. A nezávislý servis řekne ok, oservisujeme vám jakýkoliv kolo ale holt si za to připlatíte. Jednoduchý jak facka.

                        0 0
                        • wilda81  

                          Já jen narážel na tu tvou větu z úvodu.

                          Nemám vůbec s tímhle přístupem problém. Pokud kvalita práce odpovídá ceně, pak je vše v pořádku.

                          0 0
                        • theedge  

                          Nějak mi uniká proč ti tak vadí ty direct sales značky, když na nich pak jako servis chceš vydělat.

                          Když čtu názory jako mejkee, tak je fakt lepší si dělat servis sám, než to nechat servisákovi kterej je nasranej že servisuje direct-sale kolo s tím že ho majitel kola „obral“ o prodejní marži – odtud asi fouká majkeeho zaujatost.

                          Pro lidi co víc jezdí je to stejně prakticky nutnot už jen z časových z důvodů – kolo pořád odvážet někam do servisu kde nemají čas, někoho se doprošovat, vysvětlovat kvůli každé blbosti a pak zjistit ze se stejně na polovinu věcí vykašlali nebo udělali napůl.

                          Jak psal wilda81 – kolo není raketoplán a na spoustu běžnýho servisu žádný hodně draný nářadí není potřeba.

                          I běžnej servis vidlice, tlumiče není žádná věda. Navíc době youtube kde jsou na všechno polopatický tutoriály …

                          0 0
                          • maajkee  

                            To si nerozumíme. Já nejsem nasranej když servisuju cizi kolo, já v podstatě dělám hlavně jen co chci, není to můj primární příjem, ale mam známý v branži. Vzhledem k velkymu množství prodejců, kola fakt prodává kde kdo jsou marže hodne malý a už se pomalu nevyplatí mít kamennou prodejnu s kvalitním servisem.

                            A za mě jsou kamenný prodejny a možnost okouknout a osahat kolo super.

                            Kolo není raketoplán a údržba není podle tebe těžká, tak proč často řeším totálně zesrany kola? Zástěny tlumiče a vidlice, brzdy brzdící rozpěrným plechem atd atd.?

                            Věř tomu že drtivá většina cyklistů servis sama prostě nedělá.

                            0 0
                            • theedge  

                              Co v těch našich kamených prodejnách můžeš osahat ? Velký kulový .. tak maximálně levný turistický a možná ještě nějaký XC kola.

                              Dneska v populárním segmentu trail – enduro ( o DH se vůbec nebavím) na kamených prodejnách nevyzkoušíš prakticky nic. Omlouvám se pár shopům co sem tahají Whyte, Commencal a další …

                              Proto taky velká spousta lidí má kola dotažený z venku i když to nejsou direct-sale značky.

                              O velkých kamenných shopech s výběrem kol jako jsou v německu si tu můžeme nechat zdát. Jasně můžeš říct – není tu na to trh tak tu ty kola nemám a nenabízím. Pak se ale nemůžeš divit že to tady ti lidi nekoupí. Je to uzavřenej kruh.

                              0 0
                              • atty  

                                Je to pravda a celkem logická – při dnešní ceně kvalitnějších celopér (100k +) musíš mít na nějakej průměrně velkej obchod trochu těma kolama zaplněnej, kapitál asi srovnatelnej, jak na slušnej autosalón ( a to s rizikem, že po sezóné budeš prodávat minuloroční modely prakticky za nákupku). A tohle riziko chce asi málokdo postupovat, tak radši narve krám kolama jiný kategorie, který ví, že když na ně hodí nápis „akce, sleva…“, tak se vždycky nějak prodaj a když to už fakt moc nepůjde, tak na nich tratí pár tisíc, který může rovnat prodejem dílů a doplňků, servisem,

                                půjčovnou atd.

                                Uzavřenej kruh :)

                                0 0
            • kyl  

              Kolo co se mi líbí si poskládám sám,to v obchodě fakt nekoupím.Hotovku bych dnes už nebral,stejně bych musel něco měnit.

              0 0
      • wilda81  

        planet x jsi kupoval v krámě za barákem? ;)

        0 0
        • maajkee  

          Ne, ten jsem si stavěl sám.

          0 0
          • wilda81  

            rám

            0 0
            • maajkee  

              A jaký servis by mi měl prodejce nábídnout na samotný rám? :)

              0 0
              • wilda81  

                Záruku. Když mi praskne, tak se budu muset akorát dohadovat s (pře)prodejcem. Ně děkuji, raději napíšu sám přímo výrobci.

                0 0
                • maajkee  

                  No však záruku mám, jinej benefit od planet x k pevnému rámu nepotřebuju :)

                  0 0
                  • wilda81  

                    Taky nepotřebuji (k celému kolu) jiný benefit než záruku. Na co teda potřebuji prodejce?

                    0 0
    • Mildee  

      Tak aspoň ses kvůli tomu zaregistroval tady na fóru :-D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.