z třikrát deset dvakrát deset-poraďte

147 nepřečtených
  • 96

    Prosím o radu. Co přesně se má udělat když chci z trojpřevodníku udělat dvojpřevodník?Který převodník dát pryč a které nechat aby to vzal přesmyk a aby to správně nabíhalo na kazetu?Vím že pak budu muset nastavit koncáky na přesmyku. Budu muset ubrat na straně převodníků i jednu podložku?Teď tam mám dvě a na levé klice jednu. Mám Xtéčko třikrát deset.

    0 0
    • Pedro404  

      Sundavá se velká placka, místo ní se (volitelně) dává rockring. Na podložky se nesahá.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • 96  

        Takže tedy můžu místo mélé(22z) dát např. 28z a místo střední(32) dát 40z a pak jen poladit dorazy na smyku?

        Nic jiného? Je to větší investice tak se chci ujistit.

        0 0
        • Kouba_2005  

          V podstatě jo. Uvidíš, jak to bude s 3×10 smykem chodit. Smyk 2×10 je dělanej na menší placky, tedy jiný rádius. 40z velká už je dost bych řekl, aspoň teda na mě.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • kubad  

            10kový smyk je stavěný na 42z placku, pokud plánuje dát 40z tak to bude v pohodě

            0 0
          • cuki  

            smyk 3×10 v poho vezme i 28–44

            smyk 2×10 nemá podle mě cenu vuvec kupovat

            0 0
            • JakeF  

              Nemel kraviny, ještě to někdo vezme vážně.

              0 0
              • cuki  

                co se ti nezdá? Mam to na kole a je to bez problémů. Pokud neumíš seřídit smyk, tak to nesvadej na to že to nepasuje

                0 0
                • JakeF  

                  Nefunguje to dobře. Oba víme, co jezdíš, že :). V terénu to nejde pořádně nastavit, buď řetěz přepadává nebo to řadí pomalu. I při ideálním nastavení to vždycky bude chodit hůř, než ideálně nastavenej 2× přesmyk. Tady bych těch pár stovek fakt nešetřil…

                  0 0
                  • cuki  

                    To je dobře, že to víš. Třeba se něco dozvim. Doufám, že někdy dáme nějakou tu vyjížku po Hořovicku. Cic tam jsem dost často tak jsem tam bez biku, protože musim jezdit autem kvůli psovi.

                    Mam obyčejnej sram X-7 na trojku a nevšimnul jsem si sebemenších potíží. A to jezdim na extra krátkym řetězu. Když dám náhodou (ještě jsem si na gripshit nezvyk) 29–44, tak ten řetěz musim sundat rukou a dost násilim, protože je tak napnutej že dolu prostě nepude ani na kazetě ani na pile…

                    Až budu mit čas muzu tam dát pokusmo starej XT co to udělá.

                    Navíc nevim proč by s tim měl bejt takovej problém když je to skoro to samý co pila 44 32 44–29 už takovej rozdil neni.

                    0 0
                  • kubad  

                    tak nějak nechápu, placky 44/28 s 2×10 smykem nebudou ideál,

                    na to je fakt lepší smyk stavěný na 44 placku tedy 3×9

                    0 0
                    • JakeF  

                      Proč by byl lepší? 2×10 smyk je stavěnej na rozdíl 14z mezi převodníky, 3×9 smyk je stavěnej na rozdíl 12z, 3×10 dokonce jen na 10z. Velikost velkýho nehraje moc roli, to akorát smyk posuneš výš/níž, pokud tam máš místo… Osobně jsem taky myslel, že to problém nebude, ale nepovedlo se mi to seřídit ke spokojenosti, s 2×10 smykem to byla otázka pár vteřin. Ono to samozřejmě nějak funguje, ale podle mě to jsou peníze ušetřený na špatným místě.

                      0 0
                      • kubad  

                        jj souhlas sem si to prolezl a je to tak jak píšeš, práve sem ži v domnění že 2×10 smyk je na max 42, ale píšou i 44 takže v pohodě

                        0 0
                        • JakeF  

                          Jen to chce zkontrolovat to místo, u downswing přesmyků tam občas překáží šrouby na košík.

                          Jinak ono se třeba XTR kliky dělaly i v kombinaci 44–30, takže to pobrat 44z musí.

                          0 0
                      • cuki  

                        No nikdy jsem to moc neřešil protože mi vždy šlapal jakejkoli (downswing) smyk od deore vejš. Takže jsem nezjištoval jakej je maximální rozdíl zubů. Ale čistě matematicky neni rozdíl 12ti jako rozdíl 12ti. Rozdil mezi 22 a 32 je větší než mezi 32 a 42! ..a to docela podstatně!

                        3×10 nezvladne ani obyč kliky 44–32–22? to se musí jezdit s dětskejma? Neřeknu na 29er ane na 26ce v tom vidim dost problem a nějak se mi to nezdá. obyč Sram X7 zvládá bez problémů 15zubů mezi 29 a 44 nahoru i dolu naprosto bezpečně…

                        0 0
                        • Pajas04  

                          Smyky určené pro max 42z fungují vpohodě i na 44z pilách.

                          0 0
                        • JakeF  

                          Mluvím o rozdílu na jednom převodu u 3×9(10) smyků… Samozřejmě to zvládne trojplacku, ale náběhy jsou dělaný na ten rozdíl, co píšu, jen u trojplacky jakoby dvakrát a ramínko je delší. Až 2×10 smyk by trojplacku nepobral, má moc krátký ramínko a dře to o něj na malý placce.

                          Jinak jak píšu, ono to přehazovat s tím 3×9(10) smykem nějak bude, ale buď je to pomalejší, než s 2×10 nebo víc hrozí přepadnutí řetězu za placku. Osobně bych šetřil radši jinde.

                          0 0
                          • Pajas04  

                            A nevíš jestli funguje smyk na 3×9 s klikami 9sp (44–32–22) a 10sp zbytkem? Nevím jestli vzít smyk na 3×10 nebo 3×9.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Funguje, dokonce jsem to tak chvíli vozil, než mi přišlo správný středový složení k 2×10 klikám. Smyk bych vždycky volil podle klik – jak výrobce, tak verzi.

                              0 0
                            • Pajas04  

                              Díky.

                              0 0
                • xshreck  

                  3× funguje skoro bez problemu a je to pouzitelne. pokud to chces 100% chce to 2× … je jina klec, u troj se mi kousal casto retez z velke na malou. jinak to fungovalo. za me koupit smyk 2×10 … pokud mi to je jedno jde pouzivat i ta trojka,kdyz se dobre seridi.

                  0 0
        • JakeF  

          Budeš muset dát podložky pod šrouby nebo kratší šrouby a zkontroloval bych, jestli se ten převodník vejde na střední pozici do rámu.

          0 0
        • Pedro404  

          Můžeš, ale příde mi to jako těžký převody, prodávaný dvojplacky jsou většinou 22+36.

          0 0
          • jonti  

            ani moc ne, spis 42–30, 38–26 u shimano, 39–27 FSA a 39–26 u Sramu.

            0 0
        • JakeF  

          A když už to stejně plánuješ dát na standardní kombinaci převodníků, nebylo by snazší kliky prodat a koupit origo dvojplackový?

          0 0
        • Jarda636  

          Koukni se na řadící páčky smyku zespodu jestli tam nemáš přepínaní, 3/2. XT by te mělo mít běžně, ale nevím od jakýho roku,typu.

          Běžně to chodí na 40/28,tak jsem to i měl, ale dal jsem 38/24.

          0 0
    • xshreck  

      místo střední dáš velkou a malou koupíš…

      0 0
      • 96  

        Tak to by se mi líbilo. A ta velká se místo střední dá dát,sedne to tam do toho osazení? A jak psal kolega,řazení mám XTR 980 ale o nějakém přepínání 3–2 nevím.

        0 0
        • xshreck  

          Uvidíš, pokud by velká pasovala místo střední, musel by jsi možná zkrátit/vypodlož­kovat šrouby.

          Přepinání mít nemusíš, nastavíš si řazení od polohy jedna, dvojka bude velká placka a třetí se tam nezacvakne, protože jí nepustí doraz na smyku.

          Se smykem na trojplacku jsem měl trošku porblémy, řadil – ale ne tak hladce, jako když jsem teď pořídil 2× smyk (xt).

          0 0
      • Vilém  

        Ty vis jaky ma nohy? Ze to uslapne? Ze se to nepotka se zadni stavbou?

        0 0
        • mr.nikdo  

          Pokud ma nejake z novejsich klik, muze tam mit velkou 40.

          Coz uz je slusny zaklad na 2×Neco…

          0 0
        • xshreck  

          je to NEJLEVNĚJŠÍ řešení ;) pokud neušlápně, buď dá jinou kazetu. Nebo koupí jiné převodníky.

          20m na přešroubování ho nic nestojí, takže škrtání u některých rámů bych zase tak nehrotil.

          Navíc malou plackou si vynahradí lehké převody, bude mít větší rozsah takže co by to neušlápl. Aspoň nesjede hned kazetu na malých pastorcích, jak to spousta lidí ráda jezdí

          0 0
          • Vilém  

            Takze jakou malou pilu by si mu k te 42 nebo 44z doporucil?

            Ne vsechny prevodniky maji ozubeni v ose uchyceni, takze se teoreticky muze stat, ze by ta velka, namontovana na pozici stredni, byla moc vpravo.

            Ano muze to napred zkusit, to kazdopadne.

            Ja jen, ze bych to takto od pasu nestrelil, jako jsi to udelal ty, kdyz ani neni zrejme co ma za kliky atd.

            0 0
            • xshreck  

              takže tady zatím každý věštil z koule. já vozím k těmhle pilám 27z. jestli má 10sp a 36 kazetu, tak to bude mít lehké až až.

              0 0
              • Vilém  

                Jo ty mas k 42z malou 27z. Ale prevodniky tam origo nemas, takze mi rada typu dej velkou na pozici stredni neprijde uplne na miste.

                0 0
                • xshreck  

                  přes 10tis najeto v kombinaci origo shimano 44z a 28 dokoupená, pak 27z.

                  Na závodním jsem kupoval middleburna 42z. Vyzkoušené to mám ;) takže podle mě to rada na místě je.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak pokud ma shimano, stejne jako si mel ty, tak pak je v klidu. Pokud to uslape.

                    0 0
                    • xshreck  

                      ach jo :) proč by to neušlapal. Bude používat víc vrch kazety a menší převodník. Děláš jako by musel drtit 42/11 nonstop

                      0 0
                  • ememem1  

                    jestli slapes 44/28 v pohode vsetko tak to spesl riadne posral ze ta nezobral namiesto kulhaveho. alebo jazdis len okolo miestneho potoka. alebo proste kecas. rob jak myslis

                    len neviem preco to davas ako rady dalsim.

                    0 0
                    • xshreck  

                      44/28 mám kvůli cenové úspoře. A nechápu omfg proč bych s tím nic neušlapal ;) Pokud bude na 44 už moc hodím 28. Na co tam ta druhá je??? Dělalo mi to problémy jen při dlouhých závodech ( 42/28 a 11–32kazeta). Na zimáku si jezdím pohodu po horách s čímkoliv. Navíc mám 27 tak nevím proč cpeš 28, tu jsem zkoušel a šlo to taky.

                      Takže ty nekecej kraviny. Děkuji

                      0 0
                    • JakeF  

                      To už trochu přeháníš… 28z placka není na 26" nic extra těžkýho, nevidím důvod, proč by s tím běžnej hobbík nemoh jezdit i hodně těžký kopce…

                      0 0
                      • xshreck  

                        +1

                        0 0
                      • ememem1  

                        lenze ty to stale beries z pohladu 2 hodinoveho preteku trenovaneho pretekara. aj ked nasu vykonnost by som si nedovolil zrovnavat by som ta chcel vidiet s 5 kilovym batohom na piaty den v nejakom slusnom alpskom stupani.

                        chcem tym len povedat ze tieto zovseobecnovania co je pre koho dobre su o nicom.

                        a pokial 28/36 = .78 co je asi ako 22/28 bohate staci aj na prudke kopce tak si stojim za tym ze musi byt kua dost dobry. co si tak pamatam z diskusii tak tu onakvejsi pretekari rozmuslali pri 2*10 nad podstatne lahsimi prevodmi.

                        chcem tym len povedat ze tieto zovseobecnovania co je pre koho dobre su o nicom.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Meleš kraviny… Vůbec nemluvím o 2h závodě, ujel jsem s 42/28 převodníky Sudety a to ještě pár let zpátky, kdy vytrvalost nic moc a navíc jsem měl jen 32z kazetu. Pravda, 36z kazeta by byla vhodnější. Loni jsem jel Trilogy, což od těch tvejch Alpskejch stoupání nemělo až tak daleko, i když teda jelo se jen 4 dny :). Jen tak pro zajímavost, JFtryall to objel na 14kg EN fullu s nejlehčím 36/36 a EN kategorii vyhrál :D. Prostě to tvoje srovnání byl úlet, s tímhle průměrnej hobbík nebude mít problém, zvlášť vzhledem k tomu, že většina jezdí spíš nižší kadence…

                          Jinak já netvrdím, že to je pro každýho, zevšeobecňuješ tu akorát ty, když tvrdíš, že na 28z placku musí bejt člověk nadupanej jak Kulhec, to je nesmysl jak kráva :).

                          0 0
                          • ememem1  

                            kraviny meles ty, v poslednom case v kuse. nech si urobi obraz kazdy sam.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tak tomu říkám argumentace na úrovni :). Holt ne každej je lemra jako ty a není potřeba mít výkonnost profi závodníků, aby utáhnul 28z malou placku. Za tím si stojím, odjezdil jsem na tom celkem dost a přitom jsem spíš kadenční jezdec a výkonností jsem blíž víkendovejm jezdcům, než profi.

                              A mimochodem, uvědomuješ si, že při tý tvý teorii by v Alpách vůbec nešlo jezdit na silničce? :D Respektive každej by musel mít bajkový kliky a kazetu, což asi jak oba víme, většina nemá :).

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Taky to pak na silničce spousta jezdců drtí ze sedla na extra nízkých kadencích, jejich volba…

                                0 0
                          • mr.nikdo  

                            Ehm. 28/34 a ted bez fyzicky vim, ze bych do nekterych extra kopcu potreboval neco lehciho.

                            Vydupal bych je i na tomto, ale hlavne proto, ze se kousnu. Nekdo, kdo nema vubec najeto, to opravdu pozna.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ani nemusíš být úplná lemra.

                              Stačí nechtít drtit do výjezdů nízké kadence a jezdit někdy prudké výjezdy a stačit ty převody prostě nemohou…

                              Jeden příklad:

                              • 28×34 převod, 26" (2,1m obvod), 70ot./min → 7,3km/h rychlost
                              • 75kg jezdec + 12kg kolo + 20% stoupání + 7,3km/h→ 348W

                              A to je stále pro pěkný jezdivý povrch. Pokud by to bylo na nějakém pomalém povrchu, tak potřebný výkon může jít klidně o dalších 100W nahoru.

                              To dá jistě každý druhý…

                              Při snížení na poloviční otáčky už to dá téměř každý. Akorát ta idylka s 35ot./min…

                              0 0
                              • JakeF  

                                Aneb jak jsem psal vedle… Když někdo potřebuje jezdit do kopce na AP, aby ušetřil síly na následný závodění ve sjezdu po asfaltu, tak trojplacku potřebuje :).

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Jsi s tím akorát trapnej tu pořád mlít zcela překroucené souvislosti z více příspěvku pořád dokola.

                                  Vzít jednu historku ze 7 let staré akce, kde jsem párkrát jel na 44/11 a uvedl to spíše jako zajímavost k pobavení a tu zcela nesmyslně dát do souvislosti s něčím jiným co jsem psal jinde u jiného tématu…

                                  Přitom to ani v tom původním vláknu žádný argument trojplacky nebyl, byla to jen zmínka v další části diskuze, že i 44/11 jsem někdy použil. O trojplacce jsem tam psal, že vozím 24/32/42 + 12/36 kazetu a tedy nějaký sjezd po asfaltu z kopce s tím nemá naprosto žádnou souvislost. A 42/12 používám běžně i v terénu (na fullu jezdivější poměrně rozbité sjezdy, které nejsou nijak prudké a bez šlapání nejedou).

                                  348W u 75kg (a to pořád jen rychlý povrch, pomalejší povrch zvedne potřebný výkon mnohem více než pomůže 28/36 převod), tady opravdu není žádná debata o AP (nic o AP jsem tu nepsal, opět zase tvůj překroucený výtvor). To jistě bude každý druhý dávat s prstem v nose (a nijak to neomezuju na AP, to jsi vytáhnul ty).

                                  Tvůj styl debaty mi ale opravdu nebaví, pokud takhle budeš dále pokračovat, tak už ani na tebe raději reagovat nebudu, to nemá smysl.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Ano, používám to jako zjednodušenej příklad se smajlíkem, abych nemusel psát takovej elaborát a vysvětlovat všechny detaily. Myslím, že je jasný, jak jsem to myslel a netřeba se hned čertit :).

                                    Ale když už jsi s tím začal, sám píšeš, že používáš 42/12, což víceméně odpovídá 38/11, tak to už dvojnásob nechápu tvůj odpor k dvojplacce, když bys moh víceméně bez omezení vozit 38/24 + 11–36z, nejlehčí i nejtěžší by odpovídaly, uznávám maličko horší odstupňování. A když si vezmu, jak často se řadí vepředu s trojplackou, tak myslím i s počtem řazení vepředu by to nebyl až takovej rozdíl…

                                    A ty tvoje watty jsou pro 20% kopec, kolik takovejch delších jezdíš? Navíc 70rpm kadence je pro tak prudkej kopec dost i na kadenčního jezdce, což si myslím sám uvědomuješ. Když to srazíme do rozumnějších hodnot, tak jsme pod 4W/kg a to není u hobby jezdců žádná extrémní hodnota. I takhle to je 4,6W/kg. Pro srovnání Kulhec bude mít kolem 6,5W/kg na ANP (v řádu desítek minut)…

                                    Už dochází, proč jsem psal, že to jeho přirovnání s profi jezdci je nesmysl? :)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To už je aspoň rozumný styl se kterým se dá diskutovat (tedy až na tu poslední větu).

                                      Proč já vozím trojplacku 42/32/24 + 12/36 kazeta jsem tu psal už vícekrát, zajímavé, že tohle si nepamatuješ. To je aspoň k věci, tak to zopakuju:

                                      • o rozsahu to už opravdu není, 11/36 by mi s 38/24 stačilo, rozsahto jestejný jako mám na trojplacce
                                      • už jsem to psal mockrát, teorie, že dvojplacka ušetřířazení obecněvůbec neplatí, tuhle teorii tu razíš pouze ty; někomu to řazení ušetří (to vůbec nepopírám), někomu naopak hodně přidá;

                                      Měl jsem ještě na devítce nějaký čas nahozeno 22/36 + 11/34, na velkou placku velmi podobné jako bych měl s 38 + 11/36 kazeta; a bylo to úplně k h…o. Řazení na plackách se násobně zvýšilo, místo abych v terénu jezdil hodně času na prostřední placku, tak jsem řadil pořád malá/velká; vyhodil jsem to řešení i přesto, že jsem s tím musel objetovat rockring, který bych klidně vozil (tak debilní to pro mě bylo)

                                      • na 32 prostřední plackou je to s 36 největším pastorkem pro měparáda, to už hodně omezuje nutnost shodit na malou placku (což ze 38/36nebo tedy s dříve testovaných 36/34 převodem v praxi shazuju užv téměř každém kopci jak už mi to nevychází)
                                      • 12/36, nejlépe odstupňovaná kazeta (pro mě) co jsem kdy jezdil ajen takse ji nevzdám

                                      A co se týká 20% kopce, tak ten už vůbec nemusí být nijak moc dlouhý (hodně dlouhých opravdu moc nejezdím) a kratších jezdím dost a pravidelně. Tedy proč to někam srážet?

                                      A proč srážet kadenci? Já tedy většinou točím výjezdy kolem 80ot./min, nebral jsem to ale jen dle sebe, tak jsem ji trochu snížil.

                                      Naopak můžeme přičíst ten horší povrch, protože to je v terénu ve výjezdu běžné a můžeme být snadno přes 5W/kg.

                                      A kolik % lidí třeba tady na BF bude mít i jen přes 4W/kg? Na závodech odhadem předních 10% nejspíš ano. A zbylá většina 90% už se nepočítá?

                                      Pod pojmem běžný hobík si já tedy představím jak to má většina hobíků na závodech (běžný hobík na závodech, to jsou ty masy co tam jezdí, ne prvních 10%). A tam to nebude ani těch 4W/kg.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        S tím řazením si to pamatuju, proto jsem to taky psal… Ale tak to máš vyzkoušený líp, mně přišlo naopak s trojplackou, že musím přehazovat pořád, hlavně velká-prostřední.

                                        Co se týče wattů, tak pokud mluvíme o kratších kopcích, tak ty se nejezdí taky na ANP, ale většinou výš… A to pak znamená mít na ANP třeba 3,5W/kg a to fakt není moc. A když bereš delší kopce, tak nevím jak ty, ale já jedu vyšší kadence právě na kratších kopcích když jedu na doraz, když je dlouhej prudkej kopec v nižší intenzitě, tak mi 80rpm kadence přijde teda dost.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Na nejlehčí (tam to mám vypozorováno dlouhodobě a více) převod pokud to neomezuje moje výkonnost a nuceně musím točit nižší kadenci, tak na 24/36 jezdím vždy mezi 6–7km/h a pod 6km/h už nerad (samozřejmě to není nijak kritické a běžně jezdím ve výjezdech někdy i menší rychlostí než 6km/h).

                                          Většinou kolem středu toho intervalu, tedy 6,5km/h. A častěji se dostávám níže k těm 6km/h. Výše k těm 7km/h jen sem tam.

                                          Takže mi to přesněji (předtím jsem to přesně nepočítal a měření kadence nevozím) vychází na 77ot./min při těch 6,5km/h a s klesnutím na 71ot./min při 6km/h.

                                          0 0
                            • JakeF  

                              Jak říkám, netvrdím, že to je pro každýho, ale tvrdit, že na to člověk potřebuje mít výkonnost profi závodníka je prostě nesmysl… Navíc máš pořád možnost dát dozadu 36z, což počítám jako základ dneska.

                              0 0
                        • JakeF  

                          Btw, s tou diskuzí a závodníky… To sis asi nevšim, že se mluvilo o 29" kolech, viď? :)

                          0 0
                          • ememem1  

                            vsimol, a ty si vsimni kto o akych prevodoch hovoril a potom zrovnaj.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Já se narozdíl od tebe mezi těmi závodníky pohybuju… Na 26" se vozí běžně 42/28 a na 29" 39/26 nebo 38/24, což ± odpovídá. Lehčí vozí tak akorát holky a to ještě spíš juniorský kategorie a níž…

                              0 0
                              • ememem1  

                                Já se narozdíl od tebe mezi těmi závodníky pohybuju – sak a o com tu stale hovorim…

                                0 0
                                • xshreck  

                                  hospodskymi? kolik jich das? asi ses dobrej.

                                  0 0
                                • JakeF  

                                  Psal jsi, že závodníci vozí lehčí převody, neměl jsi pravdu… Stejně tak jí nemáš s tím, že na 28z placku musí mít člověk výkonnost Kulhavýho.

                                  Zajímavý je, že většinou se i tady na BF se mnou hádaj lidi naopak o těžších převodech, že potřebujou těžší než já, ne lehčí :). Což tvojí teorii taktéž vyvrací…

                                  0 0
                                  • ememem1  

                                    psal som ze vykonnoste daleko lepsi jedinci su daleko mensi frajeri. ale komu neni zhora dane…

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Spíš o tom víš kulový :). Schválně sem dej nějaký příklady, já ti dám na každej z nich deset opačnejch :). Ono tam pak taky hraje roli druhá věc, že pár lidí dávalo menší dvojplacku na závody z důvodu, aby většinu doby mohli jezdit na velký a minimalizovali počet řazení vepředu, typicky to tak bylo na XC, kde těžký převody nevyužiješ. Fakt nevím o nikom aspoň s průměrnou výkonností, aby řek „28/36 je moc těžkej převod, potřebuju lehčí“ :). Naopak třeba Spěšňák to i v kategorii kadetů (15–16) musel dávat rozkazem, že budou vozit 39/26 a lehčí :D.

                                      0 0
                                      • ememem1  

                                        Spíš o tom víš kulový :) – esteze si tu ty zo svojimi teoretickymi prikladmi. a kaslime na to, uz ma to nebavi.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Aha, teoretický příklady :D. Že tys jich tu předved praktickejch, člověče :).

                                          0 0
                                      • Cryzyy  

                                        28/xx je moc těžkej převod, potřebuju lehčí :)

                                        0 0
                                  • joudys  

                                    podle mě se s tebou tady budou hádat hobíci, kterým budou chybět těžší a/nebo lehčí převody než nabízí 2×10 řešení a jak už tady padlo, ten kdo jezdí hodně prostřední tak tomu může dvojplacka paradoxně zvýšit intenzitu řazení vepředu, takže to pro ně nikdy nebude přínosem, spíš naopak. Co je na tom nepochopitelného, že někdo na svůj výkon nebo styl ježdění potřebuje 22/34 nebo 44/11, když ne každý se na cyklistiku dívá prizmatem ANP, wattů, optimální kadence apod.?

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      To mi ale rozmlouváš něco, co jsem nikdy nenapsal…

                                      0 0
                                      • joudys  

                                        Mě jsi jednou tvrdil, že 44/11 nepotřebuju.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          44/11 je taky nesmysl, pokud nepoužíváš bajk místo silničky… Pokud jsi byl jeden z těch, co to maj na 29", tak tuplem.

                                          0 0
                                          • Bafoon  

                                            .

                                            0 0
                                          •  
                                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                            0 0
                                          • joudys  

                                            Na 26, to že ti to připadá jako nesmysl neznamená že to je nesmysl.

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Pokud to používáš jako horský kolo, tak to nesmysl je… Na celopevňáku se slickama těch 44–11 taky využiju, jenže to neberu jako relevantní použití pro mtb, nějakej extrém se dá najít vždycky.

                                              0 0
                                              • joudys  

                                                Takze když obuju slicky tak to smysl má. No vidíš, máme zde první příklad proč si někdo drží 44/11 aby si nemusel kupovat druhý kolo.

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Jak říkám, extrém najdeš vždycky, stejně je podle mě nesmysl kvůli tomu omezovat primární účel kola.

                                                  0 0
                                                  • joudys  

                                                    Jak tím omezím účel kola?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    V terénu budeš muset dřív (a častějš) řadit z velký placky na střední/malou, už jsem to psal.

                                                    0 0
                                                  • bruco  

                                                    Ale ved na to tam to radenie a presmykac je, ci nie?

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Je, ale zbytečně to rozhazuje plynulost jízdy, optimální je co nejvíc jezdit na jeden převod… Nakonec i na tom stojí Mlokova obhajoba trojplacky, že většinu doby jezdí na prostřední, většina lidí volí dvojplacku právě protože většinu doby pak jezdí na velký.

                                                    0 0
                                                  • joudys  

                                                    Tak to je přesně naopak protože tím převodem ten účel rozsirim, ty omezujes rozsah převodů a tim i ucel kola. A s tou usporou razeni to taky neplatí vždy, už jsem to psal a Mlok ti to snad taky vysvětlil.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Jak už jsem to napsal několikrát, pokud chceš kolo na ježdění po těžkých kopcích a zároveň závodění z kopce po asfaltu, tak je trojplacka určitě logická volba.

                                                    Btw, já si teď uvědomil, kdo jsi… Ty jsi ten, co tu nedávno tvrdil, jak odlehčení bajku o 1kg udělá asi 5min/1hod. To si uvědomit dřív, tak se na to vykašlu…

                                                    0 0
                                                  • joudys  

                                                    No a ty jsi ten co stavěl kolo na 9,5kg, pak si pořídil 29ku a v jednom nejmenovaným vlakne sklonoval v každém svém příspěvku slovo vaha asi 10krát s tím, že se musíš dostat pod 10kg, prevazoval každý komponent na gramy no a když jsi zjistil kolik to bude stát a co tomu padne za oběť tak jsi začal razit teorii o tom, že vliv váhy kola v terénu není zas tak zásadní.

                                                    No a vzhledem k tomu, že na 29ky už se většinou dávají dvouplacky, tak i trojtalire uz jsou na h..vno i s krajnima prevodama, že?

                                                    0 0
                                                  • joudys  

                                                    No a ty jsi ten co stavěl kolo na 9,5kg, pak si pořídil 29ku a v jednom nejmenovaném vlákně skloňoval v každém svém příspěvku slovo váha asi 10×, převažoval každý komponent na gramy a tvrdil že se musíš dostat pod 10kg, no ale když jsi zjistil kolik to bude stát a co by tomu padlo za oběť, tak jsi najednou začal razit teorii, že váha kola v terénu nemá až tak zásadní vliv.

                                                    A protože se na 29ky už většinou dávají jenom dvojplacky, tak najednou začaly být trojplacky úplně na h*vno i s těma krajníma převodama, že?

                                                    btw přeháníš – mě to tenkrát vycházelo při rozdílu 1,5kg asi 2,5 min./1hod., ale pokud ten rozdíl bude podle tebe ještě menší tak nechápu, čeho jsi s tím svým gramařením chtěl docílit

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Lol, tak tvoje závěry mě dostávaj :D.

                                                    Proč bych to měl razit, protože jsem zjistil, kolik to bude stát? Moje 29ka pod 10kg v závodním setupu měla. Dostat jsem to tam chtěl tak nějak z principu, nebylo by problém dostat dolů dalšího 0,5kg, ale radši jsem pořídil teleskop a druhý kola (plánovaně odolnější, ale to už je jiná story) na ježdění v těžším terénu, protože těch pár gramů (cca 1kg) při jízdě poznat není a přitom je s tím daleko víc zábavy :)

                                                    Dvojplacku jsem rozhodně nezačal razit s 29, už předtím jsem jí měl na 4 různých kolech, všechny 26", silnici nepočítám. Dokonce i na zimáku mám dvojplacku 44–32, protože rozsah trojplacky prostě a jednoduše nevyužiju.

                                                    Dokonce už jsem i na Scottovi měl jednu dobu jednoplacku, letos se u mě objeví minimálně jedno další kolo s jednoplackou, možná dvě, uvidíme až budou nový kola :)

                                                    Čeho jsem chtěl gramařením docílit? V zásadě toho, aby to vypadalo dobře, když tu váhu píšu na net :D. Vypadá to líp, jak to je jednociferný číslo :).

                                                    0 0
                                                  • joudys  

                                                    Tak hlavně že to líp vypadá, to je důležité.

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Samozřejmě… Není důležité vyhrát, ale dobře u toho vypadat :).

                                                    0 0
                                                  • joudys  

                                                    tak aspoň přiznáš že jsi pozér

                                                    0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Já to netajím :). Kdyby to šlo, tak na kole ani vůbec nejezdím, jen se o něj opírám a pak teoretizuju na BF :).

                                                    0 0
                                    • xshreck  
                                      1. kolečka 11–14 zubů to teda hned neodserou. Jezdíte střední část

                                      kazety. S malýma převodníkama jezdíte spodek kazety a malé pastorky. Kazeta jde do kytiček po 5000km → blablabla hovno vydrží

                                      1. přijde mi lepší přenos síly na více zubech (pocitově), nevím jak to

                                      mají ostatní

                                      1. míň se řadí vepředu. Spíš vůbec. tzn pohodlnější ježdění než

                                      skládat převody pmocí dvou pák

                                      2×10 jde poskládat hodně blízko k řešení 3×10 (znázornil jsem můj případ).

                                      A teď chci slyšet CO tam nejde utáhnout, jedině že nedokážete točit trošku rychleji/pomaleji než máte neučíno kvůli větším skokům. Pokud někdo potřebuje ještě lehčí převody, tak stačí zmenšit malý převodník.

                                      0 0
                      • hovanec  

                        Vozím kombinaci 40–28, 9s kazetu 11–32 na 26 rámu a naprosto dostačující. Takže za mě taky +1.

                        0 0
            • 96  

              Kliky mám XT FC M770.Řazení XTR 3×9 ale s desítkovou kazetou to chodí v poho.Rám Merida Ninety Six.V podstatě mi jde o to že bych chtěl u dvou placky zachovat rozsah tří placky. Našel jsem prodejce kazet který dělá kazety 11–42 a tam by u tří placky byla malá placka 22z asi zbytečná. Představoval bych si tak 28 malá a 44 velká.

              0 0
              • šlapatko  

                Řazení XTR 3×9 ale s desítkovou kazetou to chodí v poho.

                Tohle by mě dost zajímalo :-)

                0 0
                • kubad  

                  to mě taky :D

                  0 0
                  • 96  

                    Samozřejmě jsem myslel jen levou páčku,bavíme se přece o převodnících.

                    0 0
                    • 96  

                      Jen jsem to špatně napsal.Pravá je samo 3×10.

                      Tak co vy na to,bude to dobře fungovat?

                      0 0
              • MlokCZ  

                K čemu takové řešení proboha bude (dvojplacka + 11–42 kazeta)? Že ty chceš získat to nejlepší ze všech systémů:

                • suveréně nejtěžší řešení (bude to těžší než 3×10klasika)
                • hodně debilní odstupňování
                • dražší než 3×10
                • možné komplikace fungování na 42 pastorku
                • s 28/44 + 11/42 už se dostaneš na rozsah 3×10 (dokonce nepatrněpřekročíš rozsah 11/36 + 42/32/24), ovšem se skokem mezi převodníkyjako krá­va

                A to se vyplatí…

                0 0
                • kubad  

                  Přesně tak prostě to chce za každou cenu

                  0 0
                  • 96  

                    Proto se ptám zkušených. Původní převodníky a kazeta jsou už na výměnu. Dvouplacka by se mi líbila ale nechci přijít o ten rozsah 3×10.

                    Ale asi se s tím smířím a zůstanu u 3×10.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Pokud člověk na svoje ježdění nepotřebuje rockring, tak je dvouplacka polovičatý řešení, buď chci rozsah nebo se chci zbavit přesmykače úplně.

                      0 0
                    • jonti  

                      Vozim na kolech 3×10 42/32/24, 2×10 38/24 a 39/27.

                      Kazety 11–34 a 11–36 stridam ruzne podle zadnich kol.

                      vyhovuje mi to asi stejne, na 2×10 vozim prevazne velkou, malou jen na extra prudke kopce. Na 3×10 radim casteji mezi velkou a prostredni, ale vadi to daleko min nez u 2×10, kde je rozdil mezi prevodniky o dost vetsi.

                      Proto bych na tvem miste nic nevymyslel a zustal u 3×10, nic pozitivniho to neprinese a negativni prinest muze.

                      0 0
    • Hynas  

      Přátelé,

      bo je tu rozjetá debata alá počty zubů, pastorky, převody, kliky apod…mám otázku z podobného soudku.

      Bude mi do domečku šířky 95mm s vkládanými ložisky pasovat kliky SRAM s osou GXP?

      0 0
      • JakeF  

        Trek? Vozil jsem v 9,9SSL Shimano XT i Sram X9 a pasovaly… Ložiska jsem používal přímo z origo složení, jen jsem u pressfitu odstranil ten plast a z HT2 je vyklepnul z misek.

        0 0
        • Hynas  

          GF. Takže se nedávají nikde žádné podložky…do vlisovaných ložisek do rámu se jen vloží kliky a na druhé straně se dotáhnou. Je tak?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.