• hmm

    Cestu přes most řeší zastupitelé brněnských Židenic dlouho. „Po cyklotrase podél řeky denně projedou dva tisíce cyklistů. Bezpečný přejezd přes silnici jsme se snažili vyřešit nadjezdem či podjezdem, ale to technicky není možné. Proto zde vznikne přejezd s ostrůvkem uprostřed,“ popsal židenický místostarosta Petr Kunc. ..Kromě přejezdu vyroste na mostě také cyklostezka. „Zatímco chodci přejdou po lávce, která bude vedle mostu, přejedou cyklisté ve vlastním pruhu. Ten povede ve směru z centra,“ dodal židenický místostarosta… Sakriš tolik cyklistů to zírám :-)

    0 0
    • Paja  

      Tady bych tomu veril.

      0 0
    • gerrard  

      Tak to se mne zda zas naopak spis malo.

      0 0
      • Paja  

        Asi taky zalezi, kdy se to pocitalo :) nicmene tudy projede denne hodne lidi na kole i v zime, v lete jsou to davy a veril bych, ze to bude vic nez 2 tisice. Treba je to prumer ;)

        0 0
        • RomanH  

          A clovek, co jede tudy rano do prace a odpoledne zpet je tam 2× ? :-)

          Ja jsem asi jedinej, komu se to zda naopak hodne. Kazdopadne bych odhad klidne i prestrelil, pokud by to pomohlo k lepsimu reseni, nez bylo ted.

          0 0
          • Paja  

            Tak jasne, na pocet prijezdu je asi jedno jestli tam jede jeden clovek 10 nebo 10 jednou.

            V lete tam tech lidi proudi fakt hodne.

            0 0
        • mastihuba  

          zrovna minulej týden jsem se o tom bavil s člověkem co to ma nastarosti a rikal že ty rozdíly v ramci týdne, počasí i ročního období jsou fakt veliký.

          0 0
    • Yatza  

      By me zajimalo, kam tam chce dat ostruvek, dyt je tam misto akorat tak na koleje a dva pruhy? A v tom, ze je tam nahovno videt na obe strany (hlavne ve smeru proti proudu reky) ostruvek prd pomuze.

      0 0
      • Libas  

        Ostrůvek bude odsunutý – viz. obrázek.

        0 0
        • Yatza  

          Hmm, nic moc, teda. Hlavni problem, ze neni dobre videt ani na jednu stranu, to vubec neresi. Kolik by asi tak stalo stahnout cyklostezku pod most? Misto tam je.

          0 0
          • RomanH  

            +1

            0 0
          • orm  

            Souhlasim s tebou. Kdy uz budou opravovat most, tak mohli udelat stezku pod nim, i za cenu za cenu, ze parkrat do roka nebude prujezdna, to by se dalo jet vrchem. Cela stezka podel Svitavy v Brne je peklo. 4 neoznacene prejezdy pres silnici, z toho dva pres 4 proudou. Roky nedodelane useky. Pri tom je to spolu se stezkou podel Svratky paterni stezka.

            0 0
            • babicak  

              Dobrý nápad stezku stáhnout pod most.

              0 0
              • orm  

                Tak ono tam neni jak jinak to udelat. Pod most je jedine reseni, i za cenu zaplaveni par krat do roka. Nadjezd neudelas kvuli vedeni. Mozna podjezd by sel, kdyz uz to tam budou cele predelavat, ale tipuji, ze kvuli ruznym rozvodum to take nebude mozne.

                0 0
                • Paja  

                  Hlavne, aby se ti experti neinspirovali tady :D

                  0 0
                • Motyll  

                  Takhle je to řešeno například ve Valaš. Meziříčí. Aby se stezka vyhla frekventované silnici, vede pod mostem v záplavové zóně. Ovšem není tam hladký asfalt, ale poctivé kameny zalité v betonu.

                  0 0
                • kunc_zidenice  

                  Celé řešení jsme velmi podrobně konzultovali, zkoušeli jsme nadjezd i podjezd ale zde to technicky není možné. Řešení s ostrůvkem není ideální, je ale jediné realizovatelné a v daných podmínkách je to jistě zlepšení proti stávajícímu stavu.

                  0 0
                  • babicak  

                    A toto: Cyklostezku vést přes most a u tramvajové zastávky před kostelem vedle přechodu udělat přejez pro kola a opět zpět přes most a pokračovat dále na Majlont. Jo, bude to o 30 vteřin delší.

                    0 0
                  •  

                    a semafory na tlačítko by tam nešly?

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • RomanH  

                      Obavam se, ze vzhledem k hustote provozu a mnozstvi semaforu v okoli nee.

                      0 0
                      •  

                        zelená stačí na pár sekund jednou za 2 minuty třeba – jako to je např. u přechodu poblíž Boby

                        případně synchronizovaně se semafory na té velké křižovatce vedle

                        0 0
          • Polka  

            +100

            0 0
          • Jaroslávek  

            Tady je ale chytrolínů. Já tam to místo teda neviděl a zřejmě ani projektanti.

            0 0
            • mastihuba  

              uděláš betonovou štolu hned pod základama mostu, to děláš do stavařiny? :)

              0 0
            • Yatza  

              Je tem rovnej breh sirokej tak 2 metry. Ta rezava plechova vec je uz pryc, i s pilirema. Pravda, pod mostem sem nebyl, ale na vysku by to stacit melo. A i kdybych se mel na chvilu prikrcit, furt lepsi nez prebihat silnici, kde neni videt ani na jednu stranu.

              0 0
              • Jaroslávek  

                U základu nejsou 2 m ani náhodou.

                0 0
                • Yatza  

                  Jak rikam, pod mostem sem nebyl. Nicmene stejne se most zbori a postavi novej, mohl se tam kus betonu pridat. Na 100 honu z jejich reseni krici „Mrdneme tam ostruvek, ted je to moderni a nic to nestoji. Papirove mame splneno, usetrene penziky odklonime. Ze ostruvek cyklistum hovno pomuze a navic bude zavazet ostatnim, sere pes.“

                  0 0
                • RomanH  

                  Ono by stacilo ukotvit tam treba ponton se zabradlim a hodit tam ceduli „Sesedni z kola, vstup na vlastni nebezpeci“. Jenze pak by to mohl nekdo naprasit (nebo by se tam stal nedejboze uraz), byl by tam vyslan ourada, a chudak Jonys s tim uz nic neudela.

                  0 0
              • sodek  

                Čím víc krčení, tím víc uražených hlav.

                0 0
                • babicak  

                  Ještě mně napadlo jedno řešení, sice trošku zdlouhavé, ale s ohledem na výhled bezpečné. Cyklostezku vést přes most a u tramvajové zastávky před kostelem vedle přechodu udělat přejez pro kola a opět zpět přes most a pokračovat dále na Majlont. Jo, bude to o 30 vteřin delší. A teď mě ukamenujte.

                  0 0
                  • Paja  

                    To by nikdo nepouzival.

                    0 0
                  • RomanH  

                    Bylo by to funkcni, nejjednodussi a nejlevnejsi reseni – to nemuze projit :-)

                    0 0
                    • Yatza  

                      Ale nepouzivane. Nemusime daleko, ta sama stezka, prejezd Olomoucke. Taky bys mel jit na krizeni s Charbulovou, prejit prechod a vratit se po druhe strane na stezku. Kolik lidi si myslis, ze to dela?

                      Edit, neni to Olomoucka, je to Zvonarka, zkratka ten ctyrpruh pres reku.

                      0 0
                      • mastihuba  

                        tam je to daleko :)

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • orm  

                        Musis sesednou z kola. V okamziku, kdy sesednes, tak jsi chodec a muzes prejit pres vozovku, protoze prechod je dal nez 50m :-).

                        0 0
                        • Yatza  

                          Zrovna tam je vetsinou rychlejsi to objet :) A to je jeste zlaty proti prejezdu Kastanova (u Makra), kvuli nemu tama nejezdim.

                          0 0
                      • RomanH  

                        U Mamuta i Rennenske Te k tomu donuti zabradlim

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
              • kunc_zidenice  

                NA výšku to rozhodně nestačí a navrhovat cyklostezku tak, že se „přikrčíte“ tak to opravdu legislativně možné není.

                0 0
                • RomanH  

                  Ani s tim, ze by se tam udelal treba ponton, dala se tam cedule konec cyklostezky a vstup na vlastni nebezpeci ? Proste aby se nikdo nemohl po Vas vozit, ze to nesplnuje parametry, ale pritom to relativne poslouzilo k prekonani silnice.

                  0 0
                  • sodek  

                    To žádný úředník dnes neudělá.

                    0 0
                    • RomanH  

                      Ve meste asi ne. Jsem rad, ze ziji na male vesnici a funguje to zde jinak (zatim, tuk tuk).

                      0 0
          • kunc_zidenice  

            Dobrý den,

            jelikož jezdím na kole prakicky denně a tento projekt jsme velmi podrobně řešili, dovolím si reagovat. Umístit cyklostezku pod most, ála Hladíkova, je zde zcela nereálné z důvodu velmi nízké výšky mostní konstrukce nad hladinou vody. Běžte se na místo samé podívat podrobně a zjistíte, že zde se opravdu cyklostezka nevejde.

            0 0
        • Sistematicx  

          Jakkoliv to bude, bude to asi lepsi nez doted. Jezdim tama dvakrat denne. A rano kdyz uz si teda po par minutach dovolim vjet na stred na koleje tak se pririti dement od rozvozu rohlik.cz a troubi na me jako ze jsem si dovolil na dve vzeriny vlezt na kolej a cekam az projede to posledni auto z druhyho smeru abych moh prejet. Vubec frajerovi nevadi ze jede po kolejovim pasu. Takze ostruvek beru. Aspon prejdu do pulky stoupnu na flek kterej je k tomu urcenej.

          0 0
    • pepek  

      Zastupiči řeší pár zyglistů, kteří to mohou lehce objet, ale desetitisíce aut, která kvůli tomu teď stojí ve stau nekonečně dlouho, blokují jiné ulice a najíždí po brně statisíce km zbytečně, zatímco stavbaři se tam budou je*at skoro celý dva roky, to se řešit nebude. Když vidíš, co je všude rozkopaný, tak ty firmy, které to dostaly, na to snad ani objektivně nemají dost lidí.

      0 0
      • Yatza  

        Nejvic me dojalo jakysi vylizany hovado z radnice, ktery prohlasilo neco ve smyslu " Ted, kvuli uzavere mostu, se v Zidenicich vyrazne ztlumil provoz, takze by bylo vhodne uzavrit Gajdosovu ulici (planuje se oprava a uzavera az dodelaji ten most) zaroven s mostem, omezime tim mene obyvatel" Na takovou myslenku musi mit aspon 2 tituly, to by normalni clovek nevymyslel.

        0 0
        • pepek  

          Na to tlumení provozu jsem už alergický: napřed se postaví široká silnice za podobnou částku, jak někde v alpách a pak přijde podobný znalec a nechá půlku zamalovat čárama a obloučkama, takže místo dvou pruhů je najednou jeden. Nahoře vinohrady na to tlumení mají seštelované semafory: jakmile ti naskočí zelená, tak o 200 metrů dál skočí červená – na všech (4?) semaforech a vždy. A pak zelení fašisti mektají o exhalacích.

          0 0
          • pepek  

            Další příklad umělého vytváření dopravních komplikací: v souvislosti s modrými pruhy snaživí uředníci nechali namalovat na koncích ulic bílé pruhy. Tam, kde mohla stát 3 auta vedle sebe, tak teď má stát jen jedno, čímž vlastně legalizovali kkotům odbočování z prostředka ulice a tím zdržování všech ostatních, co stojí za nimi.

            0 0
            • RomanH  

              Nekteri Ti reknou, ze to pakrovani jen upravili na siri dle legislativy. Ja Ti rozumim ;-)

              0 0
            • gerrard  

              Tak u nas kdyz zacnou magori parkovat bez mysleni, tak neprejdes s kocarem na druhou stranu silnice, protoze nenechaji zadne misto a vubec nevidis do krizovatek, protoze stoji uplne vsude. Ono nekdy je potreba ty cary nacmarat.

              0 0
              • pepek  

                Ale jo, souhlasím, aby tam nemohli parkovat. Ale ne jezdit. Kvůli blbcům, kteří nevědí, že z jednosměrky se odbočuje doleva z levé strany, tady stojí immervere zbytečné fronty.

                0 0
              • orm  

                Souhlas. Chodim do prace pres namesti 28. rijna a pred zavedenim RP bych nechtel byt vozickar (tedy ani po tom, ale z jineho duvodu), protoze na vsech sjezdech bylo nasackovane auto. S RP je to jiz v pohode.

                0 0
            • babicak  

              Ve Slatině od Lidlu k celnici – semafory přesně, jak popisuješ, nemáš šanci projet na zelenou vlnu, přitom ten semafor na Vlárskou je zbytečný.

              0 0
              • Paja  

                Ta celnice je peklo, vubec nechapu, ze to tak muzou provozovat a nikomu to nevadi, vcera rano to na Ripske pred vjezdem na celnici zas kamiony totalne zablokovaly.

                0 0
              • Motyll  

                Byl podmínkou k výstavbě byt. domů. Franta to tuhle rozepisoval.

                0 0
            • Polka  

              Jsem vcera projizdel Fajmanku v Lisni…nastesti jen projizdel. Tolik aut jsem na sidlistu v zivote nevidel, po kazde strane silnice snad i na chodnikach, uzkej prostor na projeti auta jak pro Nibaliho na TdF :-) Nechapu jak tam ten Karos muze zaparkovat natoz bydlet.

              0 0
              • Paja  

                Karos se vejde vsude ;)

                0 0
              • DragON  

                Fajmanka je v prdi už x let (s celou Líšní), prostě v době výstavby nikdo netušil, že za pár let bude mít většina rodin 2 auta + služebáka. Bydleli jsme tam od postavení, škoda že z té doby nemáme žádný fotky, parkoviště poloprázdný a okolní silnice bez auta.

                0 0
                • gerrard  

                  Tusim loni bylo na Fajmance referendum jestli chteji lidi travnik nebo vic parkovacich mist. Odhlasovali si travnik. :)

                  0 0
                  • RomanH  

                    :-)

                    0 0
                  • Karaya  

                    Ale i tak parkovací dům bude, alespoň dle programu starosty. A hlasování bylo postaveno tak, že buď nic, nebo placené parkování v parkovacím domě, nebo vyhrazeném parkovišti. Není divu, že to nikdo nechtěl.

                    0 0
                    • gerrard  

                      Tak drobne detaily nevim, to tchyna nehlasila. :) Ale tak pokazde mne pripadne, ze jeste vecer to jisti Gambac. To u nas uz to zacina byt krize. Uz se pomalu vecer plni parkoviste u Alberta a jak ten skonci a bude plny, tak pak nevim, kam to budu davat.

                      0 0
              • Karaya  

                Já mám kliku, že bydlím zrovna v té části, kde se parkuje ještě relativně nejlépe. Takže většinou stojím přímo u baráku, nebo v jednom z přilehlých parkovišť.

                A to jsem hodně vybíravý na místo – nestojím v křižovatce, podélně v ulici, na sníženích a taky u Gambáče.

                0 0
                • mastihuba  

                  i ty brambory se u vas na rozdíl od vinohrad dalo vyložit. :-)

                  0 0
                • gerrard  

                  Co je spatne u Gambace?

                  0 0
                  • Karaya  

                    Tak občas jsem tam ráno viděl, jak někdo mudruje nad rozbitým sklem a tak.

                    0 0
                    • gerrard  

                      Tak to je skoro standard v nedeli rano. Ne ze by nekdo rozbijel schvalne, ale krade v tuto dobu. Mne nejhur co, tak to auto nekdo poblil – doprostred kapoty.

                      0 0
                      • kejda  

                        Umyls to zavčasu? Žaludeční kyselina je sfiňa, já takhle poblil kámošovi drink&drive a umyl to až za dva dny – pozdě, lak už byl načatý…

                        0 0
            • novcze  

              jj, teď na Tučkově u Polárky tím zlikvidovali minimálně 12 míst … a ta šílená rekonstrukce na Bayerově taky sežrala dost míst

              0 0
              • obda  

                Mně se teďka Bayerka líbí o dost víc :)

                0 0
                • novcze  

                  jako vzhledově jo, nová dlažba a tak, ale mezi Hrnčířskou a Dřevařskou těch míst je míň kvůli nějakým pruhům se zeminou, ve kterých stejně kromě trávy nic neporoste a ještě ji budou muset zalejvat, aby to alespoň nějak rostlo

                  0 0
                  • obda  

                    Část těch pruhů je kvůli rozhledovým poměrům, na části budou nově vysázeny stromy (zejména mezi Dřevařskou a Hrnčířskou, kde původně chyběly) a zbytek tak nějak reflektuje fakt že auto musí stát pár desítek cm od stromu a kolem musí být dost hlíny na zasakování dešťové vody ke kořenům (přítomnost trávy není úplně zásadní, zalévat není třeba). Jinými slovy – na úkor aut přibylo stromů, a těm původním stromům se zvýšila šance na přežití. Jak říkám – za mne cajk :)

                    0 0
                    • novcze  

                      prej jsou to jen takové květináče s 20 cm hlíny, takže ten strom tam neporoste … ale osobně jsem to nezkoumal

                      0 0
                    • mastihuba  

                      jako teď sem viděl nejakej dokument o zvýšení zeleně ve městech a tím že pak dojde ke snížení teploty povrchu. takže každá nová zelená plocha či střecha se počítá. i když to je běh na 200 let. :-)

                      0 0
                    • gumid  

                      Vysázení stromů…nápad dobrý, leč bez soustavné péče z nich budou „soušky“ do roka. Koneckonců, na ulici Tučkova bylo nutné bezodkladně vykácet původní stromoví, které zde přežívalo cca 40let a vysadit nové-bohužel, z nové výsadby se uchytilo tak max 50% ( prostě zasadit nový strom s minimálním balem a s tím , že má kořenit do bordelu pod ním ( písek, různá stavební suť a mnohdy bordel po kopáčích -PETky,plechov­ky,zbytky, je hloupost na ntou …a mj., nebylo by od věci se podívat na historické mapy, co v těchto místech dříve bylo-myšleno Hrnčířská,Dřevařská a tomu třeba přizpůsobit výsadbu, když už tam musí být-podloží,původní terénné sklon apod.

                      0 0
        • Twitko  

          tak co jsem pochopil tak ta oprava a uzavera Gajdosky je dana. To neni o tom, jestli bude nebo ne. Jestli tam dojde k omezeni provozu nebo ne. Otazkou je pouze kdy se tak stane. Puvodni vize byla, ze se tak stane, az se opravi most. Tedy skonci jedna pakarna a zacne druha. Pak budou (mozna) vsichni rvat, proc se to neudelalo naraz ?

          a to je prave ten napad .. momentalni provoz na Gajdosce se zmirnil. Aspon se to tvrdi a to same vidim i ja, kdyz tam obcas projizdim (cca 5× tydne) Zduraznuju, ze tam nejezdim pravidelne/kaz­dodenne a tak muze byt muj dojem nespravny a pak je to pochopitelne zcela jinak. K tomu by se mel vyjadrit nekdo kdo tam bydli, pripadne tam ten provoz sleduje .. coz jsem predpokladal, ze radnice ten provoz sleduje .. kdyz to o tom snizeni provozu tvrdi.

          … no a pokud je tam momentalne provoz mensi, pak je skutecne otazka, zda neni dobry napad toho vyuzit k soubezne oprave … k oprave, ktera jak jiz bylo receno, je nezbytna a stejne bude provedena .. at ted nebo pozdeji .. nez pockat az se to tam navali zpatky v plne sile a pak tomu sebrat dva pruhy …

          0 0
          • Yatza  

            Ano, oprava a uzavera Gajdosky je dana, ted se vybira zhotovitel. Na Gajdosove bydlim, provoz se mi ted mensi nezda, aspon v dobe kdy to muzu sledovat je to ucpany stejne. Kazdopadne, kvuli mostu vstavam do prace o 20 minut driv a objizidim to busem prave po Gajdosove. Kdyz ju zavrou tak su pekne v prdeli, protoze pres Tomkac je to dalsich 20 minut navic. A to ani nemluvim o tom, ze pristi rok se ma na Tomkaci zacit delat mimourovnova krizovatka :)

            0 0
            • scoty  
              • naplno rozkopaná Žabovřeská a Úvoz…asi prodáme auta a budeme víc jezdit na kole…:)
              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • Twitko  

              tak pokud provoz vyrazne neklesl, pak je to pochopitelne kravina … jak rikam, me sice prijde, ze je tam volneji, ale to muze byt pouze dojem .. projedu tam obcas a mozna mimo spicku. Spis jsem si rikal, ze ten urednik snad vi, o cem mluvi, protoze se odvolaval na nejaky monitoring provozu (a pokud by ten provoz slabsi byl, pak to neni spatny napad). To ze je to pro vsechny „postizene“ pakarna, o tom neni diskuze .. jenze to bude tak jak tak …

              0 0
              • Yatza  

                Ono tam volneji mozna je, ale od Tomkace je to zacpany po odbocku na Vinohrady furt, obracene ze Starky na Tomkac taky cca 16:00–18:00, jinak nevim. Pakarna je to ted, se zavrenou Gajdoskou by to uz bylo k posrani :D Uz ted je pro me lepsi dojit pesky k saline (Francouzska nebo Otakara Sevcika, podle toho kam jedu) nez v tu dobu cekat na bus. Muj posledni vazne mineny pokus dostat se MHD ze Stare osady na Konecneho namesti trval asi 45 minut, coz je zhruba stejne jako pesky :)

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jaroslávek  

      Nevinně to začalo a níže už lítají idioti. Pryč odsud.

      0 0
      • sodek  

        Níže, myslíš výše? :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • petrun  

      Ještě větší špek je objížďka při rozšíření VMO v Pisárkách. Povede i po schodech. A to jsem chtěl stavě gravel. Za chvíli bude nejlepší citibike do Brna full!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.