• begbye

    Ahoj, na kole jezdim celej zivot ale jen s predni odpruzenou vidlici. Neco najeto mam i v terenu, ale nejsem zadnej DH jezdec. Chtel bych si koupit celopero a zacit jezdit v terenu, ne DH. Existuji nejake rady pro zacatecniky, na co si dat bacha, jak se kolo chova, jak si nastavit sedlo oproti normalnimu horalovi atd? Je mi jasny ze to bude zpocatku boj, ale at nemusim objevovat neco co si staci precist… Diky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • steepan  

      Ahoj, buď v klidu.. s nastavením asi žádný extra nebude. Tlumič pumpuj na 25% sag a hlídej v něm tlak a nic víc řešit nemusíš… Možná se ti bude ze začátku zdát, že jezdíš na prázdném zadním kole ale na to si rychle zvykneš :-) Jinak klasicky v těžkém terénu sedlovku zasunout… dál nevím co bych ti k tomu řek. Já bych dnes za HT neměnil.

      0 0
      • hanness  

        Sedi!Jeste ted se nekdy leknu a cumim na plast,jestli nejeedu po rafku,kdyz mam vyplej propedal.A to uz mam milacika 3 roky.A nemenil bych take v zadnym pripade i za top model nejakeho kostitrasu.Ikdyz vazi co vazi,nemenil bych.

        0 0
      • steepan  

        jo a ještě jsem zapomněl… občas je nutné zkontrolovat zda jsou dotažené čepy…

        0 0
    • Rudyn  

      Ahoj, já bych Ti dal možná trošku na první pohled hloupou radu – nekupuj levnýho fulla. Pokud nemáš prachy na kvalitu, nechoď do toho, protože budeš z fulla zklamaný. Je tu na BF celá řada příspěvků, které zatracují fully, a já si troufám říct, že je to často proto, že Ti uživatelé neměli k dispozici kvalitní bike.

      Takže se zaměř na systémy odpružení zadní stavby, dále: musí to jít zamknout, vzadu i vepředu. Musíš mít pumpu na tlumiče(s tla­koměrem), jak píše kolega, o pár psi míň a je to jiný kolo.

      Pak si rozmysli, na co to chceš – škála je široká – od závodních fullů přes turistické maratony až po „fully pro cestu do zaměstnání“ :-))

      A neboj se ptát, o fullech je toho tu ažaž. Zdar.

      0 0
      • steepan  

        S tim zamykanim bych to nevidel tak zhave… na giantu nemam zamykani ani predniho a ani zadniho tlemice a jako nejaky handicap to nevidim. Predni tlemic zamykat nepotrebuju a zadni se diky pomerne zdarile konstrukci pruzeni Maestro nehoupe takze ani tam netreba.

        Pravda je v tom ze je spis do terenu nez na asfalt, ale od te doby co ho mam tak jsem crosse ze sklepa ani nevytahl (i kdyz jedu po asfaltu).

        Jinak souhlas s tim ze setrit se v tomto pripade asi moc nevyplaci, prece jen to kolo clovek nekupuje na 2–3 roky (pokud neni zavodnik,fanda,mi­lionar nebo magor).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • begbye  

        Dik za reakci. Levny nekupuju, chtel bych jit rovnou do 160mm zdvihu, kolo rozhodne nad 50 tisic. Radeji se s tim budu rok prat a pak to bude v klidu, nez za dva roky kupovat novy kolo s vetsim zdvihem.

        Chtel bych s nim jezdit traily jako jsou Rychlebky, Pod smrkem atd, ne nejaky DH sjezdy – na to uz nemam diky pokrocilemu veku koule (a hlavne techniku). Ale zase bych rad rezervu, kdybych si to nekdy chtel vyzkouset.

        Jen resim jestli tech 160mm nebude moc. Jsem velkej, silnej, snad to pujde. Pumpu beru jako nedilnou soucast kola, to je mi jasny.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • steepan  

          myslim,ze by ti takovy giant jako mam ja mohl vyhovovat. Zdvih 140/140 ti bude stacit i na wales v rychlebkach. Ja to s tim jezdim napohodu.. A kolo mas za 35 tis. jeste ti zbyde… :-)

          0 0
          • nox159  

            mas 120/120 ne?

            0 0
            • DaSnail  

              borec chce 160mm, tak mu je poradené že 140 vpoho stačí aji ked to je vlastne len 120. hlavne že to bude Gayant…

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě k tomu navíc by mu to cpal s Rkovým tlumičem, kde nevypne propedal a Rkovou Foxkou, které pro změnu zase chybí HS expanze.

                Prostě geniální rada…

                0 0
              • steepan  

                DaSnail, Mlok: pokud dobre ctu tak nechce vylozene 160, nejezdi DH tak nechapu o cem to kecate?! Takovy chytraky, ktery ti reknou ze je to nahovno kdyz nemas nejlepsi vidli, nejlepsi tlumic mam fakt rad.. nejspis by mu byly na to jeho jezdeni naprd, ale to vy asi nepoberete…

                0 0
                • scret  

                  ale notaak, chlapee, kliideek:) ja treba mlokovi rozumim… U Rkovy verze tlumaku to neni jednoduchy, mas pevne nastavenej PP a basta… Treba u Katinyho marina s tim docela bojujeme:( tam je proste tlumak na pikacu:( ale taky hodne zalezi na systemu a tovarnim nastaveni Rka a docela taky na vaze jezdce… nekde to muze byt neomezujici a nekde zase dost…

                  Ja vzdycky radsi doporucuju lepsi tlumak a vidli (vzdyt to je hlavni u fullu) a horsi komponenty, prtze ty se casem dotuni…

                  Jinak jsem stejnyho nazoru, ze by mozna tazateli stacilo 140/140, prip.150/150 – to jsou biky, ktery maji jeste relativne slapavou geo…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U 160mm váleží co vybere. Na trhu je spousta poměrně šlapavých kol téhle kategorie.

                    A rozdíl mezi dopře šlapavým 160m zdvihem a 150mm je hodně malý. Spíš tam narůstá o něco váha.

                    160mm kategorie mu oproti 150mm přinese jedno obrovské plus a to tuhost všeho (u vidlic obrovský rozdíl). Je to opravdu velký skok.

                    Já tohle tolik pro mojich 70kg neřeším, proto stále zůstávám na 150mm. On ale píše, že je velkej a silnej, takže tam bych se k tomu přiklonil.

                    A navíc bydlí (nebo bude aspoň často jezdit) v horách, tak o to více bych se přikláněl ke 160mm. A ještě píše, že sice nechce jezdit DH, ale kdyby to chtěl někdy vyzkoušet. A to nemusí být vyloženě DH, stačí aby si chtěl někdy zkusit chvilku nějaký bike park…

                    0 0
                • MlokCZ  

                  …chtel bych jit rovnou do 160mm zdvihu, kolo rozhodne nad 50 tisic…

                  Čtení je asi pro tebe obtížná činnost.

                  Vůbec nejde o nejlepší tlumič. Chce něco co bude pořádně žehlit a na to mu doporučovat Maestro s mnohem nižším zdvihem než chce a s trvale zapnutým propedalem, to je prostě naprostá kravina.

                  A když chce vyšší zdvih, tak HS expanze je v podstatě povinnost, zvlášť když nemá žádný nízký finanční limit.

                  0 0
                  • steepan  

                    …jen resim jestli tech 160mm nebude moc… Ja si myslim, ze na to co chce – bude… a tim to koncim a radsi jdu ven, bye.

                    0 0
                • DaSnail  

                  máš pravdu, nechápeš.

                  0 0
            • steepan  

              jo X3 je na 120/120, jelikoz psal ze nehodla provozovat zadny DH, tak si myslim ze by to mohlo byt dostatecne, ne?

              0 0
              • scret  

                120/127 pro upresneni:)

                0 0
              • MlokCZ  

                To víš, ono mezi 120mm XC kolem (navíc omezeným trvale propedalem, což je pro to co popisuje úplná kravina, obzvlášť u Maestra) a DH je proklatě dalších katetorií zdvihů a typů kol.

                0 0
              • nox159  

                ja zrovna touzim po 140/135 na XCcko tak teda nevim no :D

                na to co pise je 120/120 podle me malo… a je blbost mu to doporucovat… ;-) ( jinak s tim propedalem je to pravda… u HS expanze si nejsem jisty ale Rkovy tlumič nebrat.. ;-)

                0 0
        • goofy  

          Pokud chces jit do 160mm, tak bych se nebal jit do neceho takoveho

          Neni to az takovy tank a je staveno hodne do jezdiva, ale zaroven vydrzi hodne, kdyby jsi pripadne zacnul vic blbnout (a je mozne, ze s takovym kolem zacnes :o))

          0 0
        • Rudyn  

          Každopádně si vypůjč testovacího fulla od prodejce a den si s ním jezdi. Já měl GT Force, pak turističtější Meridu 96. Budeš pak mít víc jasno, co vlastně chceš. Uvědom si taky,že se k těm terénním partiím budeš muset na tom biku dopravit, tak aby Tě ta 160ka neotrávila, až s ní pojedeš po asfaltce…

          Zamykání doporučuju právě kvůli tomu.

          0 0
          • nox159  

            pak turističtější Meridu 96 – 96 teda moc turisticka neni je to zavodni stroj…

            jinak u 100mm zvdihu neni platforma nutna pokud clovek nezavodi…

            0 0
            • Rudyn  

              neotravuj noxová…:-)

              0 0
              • nox159  

                tak přestaň psat kraviny :-p

                0 0
                • Rudyn  

                  Ta Merida byla v hliníku, Ninety-six HFS (100/96).

                  Nenapsal jsem celý název, proto …turističtější… (než to GTčko). Dobrý? :-)

                  0 0
                  • nox159  

                    100mm full je porad zavodni kolo…

                    turisticke kolo tak 120–160mm podle toho kde se ta turistika provozuje ;-)

                    0 0
                  • Soreno  

                    Ty si taky dobrej turista :-)))))

                    0 0
    • Edy  

      Přešel jsem ze silnice rovnou na fulla (lapierra x-control 410) a už bych neměnil.

      Pokud chceš jezdi rychle tak si nekupuj žádnou houpačku

      od 140/140. Jsou různý test akce, kde se můžeš svést.

      Hlavně neřeš ptákoviny jak se tu běžně řeší.

      0 0
      • begbye  

        A jak jsi s Lapierrem spokojenej? Koukal jsem se po nich, ale neznam nikoho kdo je ma. Ve zdvihu 160mm maj model Spicy, ale ten nema propedal, jestli jsem se dobre dival. Je to velky problem? na obycejnou projizdku mam klasickyho horala, s timhle bych chtel jezdit jen po lese, nejaky traily atd.

        0 0
        • Edy  

          Je to můj první full, zdvihy 120/100. Žádný propedál neřešíš, když zabereš, zadní stavba se uzavře. Jede dobře v terénu i na silnici. Preferoval jsem spíš něco rychlejšího a tento full mi naprosto vyhovuje. Jediná chybička těchto fullů je, že musíš kyvnou kostku zadní stavby mazat sprejem, hrozně to totiž skřípalo. Jsem s ním spokojenej moc.

          0 0
        • MlokCZ  

          Zesty a Spicy jsou kola, která jdou hodně dobře za pedálem. Ale také nepatří mezi extra citlivé stavby.

          A jestli si koukal na osazení s Rkovým Foxem, tak tam je naopak propedal trvale zapnutý (i když na nízké úrovně) a nejde vypnout.

          Zrovna Zesty a Spicy bych bral určitě jen s tlumičem, kde propedal můžeš i vypnout.

          A jsou to obě jezdivá kola i geometrií. Pro 2012 mají ale změněnou geometrii, někde je tady k tomu vlákno.

          A Spicy pro 2012 už tak jezdivé určitě nebude.

          0 0
    • begbye  

      Diky vsem za odpovedi, byt jsou pro me rozporuplne. Nejdriv jsem pochopil ze pro to co chci jezdit je ideal 140mm, pak zase ze tech 160mm ve spojeni s mou postavou (185cm a 93kg) muze byt v pohode.

      Dival jsem se konkretne na Lapierre Spicy 316. Pokud bych srovnaval jen tohoto vyrobce, jaky rozdil je v jizde mezi Spicy=160mm a Zesty=140mm?Ted tu nechci resit ze je to predrazena znacka a za stejne penize sezenu lepe vybavene kolo, jde mi jen o to pochopit jaky je rozdil v jizdnich vlastnostech.

      0 0
      • esorimmer  

        Pro rok 2012 mají identický rám, liší se hlavně zdvihem a hlavovým úhlem. Spicy bude odolnější a celkově postavený víc do sjezdů než výjezdů, v trailech bude taky trochu míň obratný než Zesty.

        0 0
        • begbye  

          Ja bych bral letosni model, je uz slevnenej. Myslis ze je pro me lepsi Zesty nez Spicy? Porad nechapu jaky je v nich rozdil. Zesty je obratnejsi a pohodlnejsi, Spicy zvladne vetsi peklo, ale zase vic kope?

          0 0
          • esorimmer  

            To je hodně individuální, to ti tady nikdo neřekne – koneckonců od toho jsou testovací jízdy. Model 2011 Spicy i Zesty je určitě proti záloze k půjčení v Praze/Ostravě.

            Zesty mi od pohledu přijde jako takové pohodovější XC. Staré Spicy těžko říct, rám nevypadá úplně bytelně na ty zdvihy (novější je zjevně posílený).

            Jinak Rychleby nevim, ale pod SpS rozhodně nevyžaduje velký zdvih – hladká houpavá trať bez problému zvládnutelná na 120mm. V běžně se vyskytujícím terénu v Čechách stačí (a využije se) 140mm.

            Ale kdo potřebuje odolnější kolo a/nebo vyšší zdvih, tak musí počítat s vyšší hmotností tak o 0.5–1.5kg. Zase se nemusí bát tomu dát trochu naložit nebo že ho těžší jezdec někde na Točné rozlomí – a to nemyslim nahoře na můstkách ;)

            0 0
          • goofy  

            A o ktere variante prosimte uvazujes a za kolik?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.