záhadná stavba rámu prosím o pomoc s identifikací

25 nepřečtených
  • Hanz_Zlin_CB

    Ahoj tohle se mi dnes dostalo do ruky a jelikož sme to nikdy predtim nevidel budu rád za jakékoliv informace o tomhle kole je i v sekci nase biky. delalo se to standartne nebo je to jakysi pokus? na sedlove trubce je vyrazeno F.B vybava je namixovana lae priklanek bych se ke Campagnolo Chorus ten Record se mi tam moc nehodi rok vyroby je 1989.. díky za cené rady. Hanz

    Anketa: co to je ?

    0x
    0%
    0x
    0%
    2x
    100%
    0 0
    • Mamut  

      F.B. by mohol byt Frantisek Babicky. Co bol (pokial viem) clovek, ktory stal za Favoritom Rokycany.

      0 0
    • JSt  

      podle geometrie bych z fotky rekl, ze to je casovkarska koza a dopredu patri maly kolo.

      hadam tak podle uhlu a delky hlavovky. zadni vidla se mi zda moc vodorovna (urco to nebude splasklou galdou :-) ). a celkova koncepce stangle kus pod zadnima vzperama, prohla sedlova trubka by mi na to sedely.

      ale mozna se pletu a vsecko je jinak :-)).

      0 0
      • Hanz_Zlin_CB  

        jak maly kolo? soudis tak podle sklonu predstavce??? ze by mel jit jako dolu a ne nahoru ? 26 kolo nemam :(

        0 0
        • JSt  

          jj. vidla a kolo 26". predstavcu jsem si popravde nevsiml O:-), ale jeste jsi me utvrdil v me hypoteze. tady mas ram stejne koncepce, jen ma rovnou sedlovou trubku. je to vzadu 28" (700c) a vepredu 26" (650c).

          0 0
          • Obi-wan  

            Co si od toho slibovaly?nižší obvodovou hmotnost?proč se to už nepoužívá?UCI to zarazila?

            0 0
            • JSt  

              jj. uci to zkrouhla. z toho duvodu slo u nas plno lo pro ramu do srotu :'-(.

              pro zavodni pouziti bych videl primarni prinos v geometrii – je proste rychlejsi uz od pohledu ;-)). az potom mensi rotacni hmotnost a mensi odpor vzduchu mensiho kola.

              pro „normalni“ jezdeni to ma prinos jasnej :-D. diky kratsi zadni stavbe jde kolo lip na zadni. na vetsine lo pro ramu projde barspin aji se zahlou vidlou. lip se s mensim predkem manevruje a drzi rovnovaha, pac pod sebou nelames obri 28" ;-).

              jen dodam, ze reci o tom, jak je clovek na takovym ramu strasne predklonenej jsou nesmysl. na prilozenym obrazku je videt, ze posed je ± stejnej jako kdyz chytnes oblouky za spodek.

              0 0
        • JSt  

          jeste jsem to nasel ram tohoto typu aji nastrojenej v plne polni. :-))

          0 0
      • kubad  

        Velikost kola se da jednoduse poznat podle polohy brzdy :-) bud na 28" sedne nebo ne

        0 0
        • JSt  

          vepredu neda. protoze tam je imho strcena 28" vidle misto 26". ;-)

          0 0
    • žatec  

      jestli chceš sil vidli na 26 pal. př. kolo , tak vím o jednom krámu , kde ji mají v chromu za hubičku .

      0 0
      • Hanz_Zlin_CB  

        Ahoj urcite zajem je ale chtelo b yto foto :) a podrobnosti – písni mi prosím na mejla

        0 0
    • Vašur  

      Trochu je mi záhadou, co tam vyvádí ten řetěz. Nebo mě klame zrak?

      0 0
      • Hanz_Zlin_CB  

        ahoj, na retez je tma takova pecka aby se nevalel po ramu kdyz zrovna nejedes :)

        0 0
    • Jarda H  

      Je to časovkový rám od pana Babického, To to řešení tvaru stavby rámu je čistě prozajické. Ve Favoritu Rokycany neměli jiné spojky než na rovnou stavbu rámu a proto ten „schod“ k sedlovce. A podle sklonu sedlové trubky tam opravdu mohla být vidlice 26". To divné vedení řetězu je způsobbeno tím že řetěz je zaháknut o přepravní čep. Sloužílo to na zaháknutí řetězu při přepravě bez zadního kola z důvodu rychlejšího a méně pracného nasazení zadního kola, bývalo to u většíny lepších ocelových rámů a v začátcích výroby též u hliníkových rámů.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.