Záhadné střílení řetězu na zubech placky

342 nepřečtených
  • LukeLuke888

    Ahoj,

    asi po prvních 200 km řetěz začal střílet / vyskakovat na placce u klik. Působí to jakoby najednou řetěz přestal sedět na zuby placky. Jakoby oka řetězu byly najednou užší než šířka zubů placky (nedovedu posoudit jestli to tam nesedí spíše na šířku nebo na dýlku – někdy tak někdy tak). Nebo je v řetězu najednou větší pnutí. Posílám video.

    https://youtu.be/uH_c79X-nJE

    Je tam přehazovačka SLX RD-M7100 SGS 1×12.

    Kliky Shimano FC-MT510, 1×12, 32z

    Kazeta CS-M6100–12, 1×12

    Kolo jsem dal kompletně seřídit, zkontrolovat, dotáhnout, sundat a znovu namontovat střed, vyčistit. Všechno vypadá v pořádku, zuby, převodník, patka, kazeta. Řetěz taky sundán, vyčištěn, dán zpět, vyzkoušeno dát řetěz jednu i druhou stranu. Všechny části převodníku, bowdeny, rám, všechno vypadá v pořádku.

    Dal jsem kolo do dvou různých servisů, ke dvěma různým servisákům. A je to zatím úplná záhada.

    Nenapadá někoho náhodou čím by to mohlo být?

    Na kole nebyl žádný skok, ani žádná větší událost. Jen jsem projel řetěz pračkou na řetěz a začalo tohle. Těsně předtím jsem jel do kopce na nejlehčích převodech a jelo to skvěle. HNED po pračce na řetěz jsem zkusil otočit klikama dozadu a takhle to skáče…

    Mám ještě počkat 200–300 km jestli si to zase zpátky nesedne? Nebo to mám řešit ještě jinak?

    Díky moc.

    0 0
    • novas752  

      Divné. Čim to máš namazané?

      0 0
    • raschi  

      Jestli to začalo dělat hned po vyprání řetězu, tak bych hledal příčinu v tom. Po vyprání jsi řetěz mazal? Články řetězu jsou správně vůči šířkám zubů na NW převodníku? A dělá to vůbec i při normální poloze kola nebo jen na zádech?

      0 0
      • LukeLuke888  

        Jo dělá to právě i při normální poloze kola. Dělá to při šlapání jak zvuk, tak je to cítit trochu v klikách, že to skáče.

        Řetěz, šířka zubů, placka, převodník všechno by mělo sedět.

        Řetěz CN-M6100, 1×12

        Kazeta CS-M6100–12, 1×12

        Kliky Shimano FC-MT510, 1×12, 32z

        Přehazovačka Shimano SLX RD-M7100 SGS

        Všechno by k sobě mělo pasovat.

        Taky jsem hledal příčinu ve vyprání řetězu. Důkladně jsem to promýšlel krok za krokem, co jsem tam provedl. A nepřišel jsem na nic.

        Připojil jsem plastovou pračku na řetěz s cyklostarem, potočil jsem s klikama a začalo to skákat. Namazal jsem skákalo pořád. Pojezdil jsem pár km, pořád skáče.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Dzany  

      Vím, že píšeš, že převodník je v pořádku, přesto se zeptám, kolik má převodník a kazeta naježděno?

      0 0
      • LukeLuke888  

        Všechno má naježděno zhruba do 200km.

        Všechno vypadá v pohodě, zuby vypadají správně, řetěz vypadá správně, kazeta a převodník taky.

        Jen to prostě takhle střílí / skáče.

        V obou servisech jsem byl dokonce dvakrát. Má to za sebou tedy 4 kontroly.

        0 0
    • milan.v  

      Byl zkoušen jiný řetěz?

      0 0
      • LukeLuke888  

        Ještě jsem se k jinému řetězu nedostal. To mi taky navrhoval servisman ať tam zkusím dát třeba nějaký starší vytahanější, a zkusím jak to jede.

        0 0
    • LukeLuke888  

      Ještě se zeptám. Když to nechám takhle střílet, tak co se může stát?

      Řetěz se přizpůsobí a nebo je to opravdu nutné ihned vyřešit?

      Samozřejmě mám radost když kolo jede potichu…

      0 0
    • strtom  

      To mi delal novy retez na sjetem prevodniku. Jrstli je to nove tak si to za 30 km sedne.

      0 0
      • LukeLuke888  

        Má to dva měsíce. Naježděno do 200 km a ještě k tomu docela s citem a opatrně. Tak nevím. Když bude jezdit s cvakošem tak se akorát ten řetěz roztáhne? Nebo převodník se přizpůsobí? Všechny jiné části na kole by měly být v pohodě? Jde mi o to, ať to neodnese jiná část, kdyby tam něco někde bylo skryté. Vůbec ale nevím co.

        0 0
    • petyn  

      A máš správně řetěz? Nápisem ven? Je směrový.

      0 0
      • zdenek  

        Kdyby jen směrový, ale taky NW… Zatím nikde nepíše, že to zkontroloval.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Tak on uzky clanek na siroky zub nenasadis ani silou :) Ve videu je podle me taky videt ze to sedi kde ma, ale cim to je netusim. Jak uz tu nekdo psal, takhle se chova sjety prevodnik ale po 200km dost tezko..

          0 0
        • LukeLuke888  

          Já doufám, že i NW by mělo být v pohodě. Je to komplet sada od Shimana. Procházel jsem se servisaky celé kolo a ptal jsem se i několikrát skoro na každý šroubek a každou část.

          0 0
      • LukeLuke888  

        Napisy jsou na obou stranách. Je to vyzkoušeno pro jistotu oběma směry.

        0 0
        • petyn  

          Já teda na řetězech pro 12s mám na SLX, XT i XTR nápis jen z jedné strany a i na krabičkách je napsáno, že nápis má být zvenku ve směru otáčení.

          0 0
          • LukeLuke888  

            Jo tak je to jen zvenku. Teď na to koukám. Zkoušeli jsme to jen pro jistotu tam i zpět

            0 0
    • Gru  

      Co by tak asi poradil odbornik B-F Mufi si rikam ? :-) .

      0 0
    • Jarunak  

      Kdysi mne to delalo uplne stejne. Ostre zuby prevodniku se zakusuji do retezu.

      Vyzkouset jiny retez v mem pripade nepomohlo.

      Pomohlo zbrouseni spicek zubu prevodniku pilnikem trochu do kulata.

      0 0
      • pepek  

        To ne, to by bylo příliš jednoduché. To se tady bude týden řešit teoreticky, pak 30 dní reklamace a pak znovu dokola :-)

        0 0
    • A2735  

      Jde ten převodník na zkoušku otočit? Na těch čtyřech šroubech? Převodníky co používám mají sražení na výběhu zubu,

      https://sites.google.com/…1nka/3d-tisk

      0 0
      • LukeLuke888  

        Jak to myslíš? Že bych tu převodníkovou placku přehodil zadní stranu dopředu?

        0 0
        • Vrci  

          Myslí vnitřní stranou ven. Pokud jsou strany stejné.

          0 0
    • scoty  

      Převodník je určitě originál kompatibilní se shimano 12s?

      0 0
    • kejda  

      To si sedne

      0 0
    • Twitko  

      Tak fakt divny je, ze to zacalo delat znicehonic nic .. kdyby to delalo od zacatku tak je to jina. Kdyby se to objevilo po vymene retezu, prevodniku, je to pochopitelny. Kdyby po nejakym servisu, mohlo se stat ze neco blbe namontoval, otocil atd .. ale jak pise: 1) nedelalo to – vse chodilo OK 2) projel to prackou retezu s cyklostarem 3) okamzite pote to zacalo delat

      takze pokud jsou pravdive body 1 a 3, pak duvodem musi byt bod 2 .. jak proste mily Wattsone :-) Ale co se mohlo v tej pracce stat, to je ta zahada. Bud se tam dostal nejakej echt bordel, nebo se naopak vyplavilo vsechno mazivo a retez nasledne nabrutal zreznul behem chvilky (?) Z toho mi vychazi, ze v ty pracce bud nebyl jen Cyklostar, nebo to nebyla obycejna pracka na retez .. nebo ten retez proste neni normalni retez na kolo, ale nejak „special“ co zrezne jen uvidi vodu. Jinak fakt nevim :-)

      0 0
      • LukeLuke888  

        No právě to je ta záhada. Opakovaně jsem si to celé projížděl, co jsem provedl. Teď jsem ještě zkontroloval znovu převodník, všechny kolecka, sundal jsem znovu řetěz a prohlidnul. Všechno v pohodě.

        Body 1 a 3 jsou pravdivé úplně. Já bych byl snad i radši kdyby se to stalo po nějaké události, třeba po skoku.

        Řetěz je shimanino co byl k tomu celku. Byl tam jen cyklostar a rezle to není ani trochu, všechny články jedou hladce.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mech1  

      Tak jsi podle popisu udělal všechno co se dalo. Zkusil bych dát nový řetěz.

      0 0
    • LukeLuke888  

      Tak já nevím.

      Kazdopadně děkuji moc všem za snahu pomoci a za všechny odpovědi.

      Mám asi tedy dvě možnosti. Buďto budu čekat než si to sedne. I když to předtím jezdilo skvěle a měl jsem z toho radost.

      A nebo ztratím trpělivost, jakože už skoro jo :D. A celý převodník i řetěz po 2 měsících vyhodím a koupím nové.

      0 0
      • Singlespeed  

        Kliky MT510 mají zuby dost vysoké a materiál bude, vzhledem k tomu, že je to nejnižší řada v nabídce 12 sp, bláto. Takže než budeš měnit, zkus pilníkem trochu vzít hranu záběrové strany zubů převodníku. Obvykle to v podobných případech „lepení“ řetězu na převodník pomůže.

        0 0
    • d69  

      Je divný,že to střílí furt,a ne jen někde.Já bych pořádně promazal,pak dal 200–300 km a pokud by to nepřestalo vyměnil řetěz-to je nejjednodušší a levnější řešení.Buď bude problém vyřešen,nebo budeš vědět že je to plackou (+ budeš mít náhradní řetěz do foroty) .

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud se to lepí na převodník jako je vidět z videa, tak se to spíše bude postupně zhoršovat až se to jednou definitivně namotá úplně a bude vymalováno.

        0 0
        • d69  

          souhlas-záleží co to bude dělat dál.Pokud by byl náznak zlepšování,dal bych tomu šanci,při horšení bych s výměnou nečekal.Jinak bych si tipnul spíš na placku…

          0 0
    • Rychlej turista  

      Píšeš, že:

      Kolo jsem dal kompletně seřídit, zkontrolovat, dotáhnout, sundat a znovu namontovat střed, vyčistit. Všechno vypadá v pořádku, zuby, převodník, patka, kazeta. Řetěz taky sundán, vyčištěn, dán zpět, vyzkoušeno dát řetěz jednu i druhou stranu. Všechny části převodníku, bowdeny, rám, všechno vypadá v pořádku.

      Dělalo se vše najednou a jakmile jsi vyjel ze servisu, tak to okamžitě dělalo nebo po vyjetí ze servisu to ještě bylo v pořádku a začalo to dělat až poté, co jsi sám sundal a znovu nasadil řetěz?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Teprve teď jsem zkounul to video a viděl bych to podobně jako Crazym. Něco je tam špatně zřejmě od toho servisu středu. Po 200 km není důvod, aby se toto dělo. A na všech zubech.

        0 0
        • LukeLuke888  

          Bylo to hned po pračce na řetěz. Servis až potom. Vůbec nevím čím to je. Jestli je najednou z nějakého důvodu v řetězu větší pnutí, nebo nevím co. Dělá to i když je řetěz na prevodech v rovině s plackou, kvůli křížení to asi třeba taky nebude.

          0 0
          • LukeLuke888  

            A po servisu se to nezlepšilo ani trochu. Ještě jsem se tam vrátil. A pak jsem to dal dvakrát dalšímu servisákovi.

            0 0
          • d69  

            A dělá to stejně na všech převodech ?

            Ještě mě napadá,že by se ten cyklostar dostal někam kam neměl,ale to by se asi projevovalo jinak,a po rozebrání a promazání v servisu mělo dát do kupy.

            0 0
            • LukeLuke888  

              Dělá to na všech převodech. Ale nejvíce na nejlehčích. Ale dělá to i když jsou převody v rovině, tak křížením větším napnutím řetězu to nebude.

              0 0
              • Singlespeed  

                Tak už nekecej a něco dělej. Pilník a jedu na ty ruky. Za pár minut budeš mít hrany zubů sražené a bude s největší pravděpodobností po „lepení“ a chrastění.

                0 0
                • scoty  

                  pilník na nový zuby? No nevím…

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Jak se tady ukazuje, jsou komponenty nejlevnějších 11 a 12 sp. sad (Shimano Deore, Sram SX) strašné bláto. Takže bych se nedivil, kdyby to těmi zuby bylo. Stačí malá hranka na dlouhém zubu a už to lepí.

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      Jojo a na Sram se bude nadávat. Sere se to a blbne všechno.

                      0 0
                      • Jarunak  

                        Ano, je to tady sama cina a pak se to tu vsude vali pokazene po zemi

                        0 0
              • Singlespeed  

                Když se dívám na zpomalené video, je vidět, že se řetěz lepí jen na ty dlouhé tlusté zuby. Takže bude stačit pro začátek zapilovat jen ty.

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Dzany  

      Hele a máš správně zacvaklou rychlospojku? Jinak by to vypadalo na sjety prevodnik.

      0 0
      • Fazzy  

        To by dělalo jen v jednom místě. Je vidět, že se lepí celý řetěz. Jak tu padlo, lehce bych popiloval hrany převodníku. Případně jak píše Crazym bych se zamyslel jestli se něco nemohlo stát při montáži středu. Je to pressfit nebo šroubovaný?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Klidně si mohli v servisu pohrát s podložkami a blbě to složit.

          0 0
        • LukeLuke888  

          Šroubovaný střed. Ale bylo to právě hned po pračce na řetěz.

          0 0
          • Fazzy  

            Tak začni tim pilníčkem. Nic tim nezkazíš a někdy stačí malá hranka, aby to začalo lepit.

            0 0
      • LukeLuke888  

        Jasně, spojka v pohodě.

        0 0
    • mirorek2  

      Zkusil bych se sram řetězem, toto mi bohužel dělalo shimano 12 sp taky na jednom kole, ale byl tam sram eagle převodník, tam je jasné, že nemusí s shimano řetězem chodit.

      Někdy divné kombinace fungují, ač se to zdá blbost.

      0 0
      • milan.v  

        On ale nový řetěz ani nezkoušel, ani servis nezkoušel, asi to nechce, má patrně čas to tu řešit pořád dokola…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • LukeLuke888  

          Jen slušně odpovídám, když se někdo snaží poradit a pomoct :)

          0 0
          • Singlespeed  

            Je třeba i přiložit ruku k dílu a něco k odstranění problému aktivně činit. Nejen slušně odpovídat těm, kteří se ti snaží pomoct, to opravdu problém samo nevyřeší.

            0 0
            • Platypus2  

              Já bych taky nevěděl jak ty zuby zbrousit, jestli z boku nebo zhora, zas je fakt že nic horšího než to zkur.it se stát nemůže a chybama se člověk učí.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
                • Platypus2  

                  Dík oběma.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Ono je třeba se pozorně podívat, za jakou část zubu řetěz zachytává (což zakladatel vlákna také ještě nebyl schopen učinit). Ve většině případů stačí líznout zuby tak jak je to na obrázku nahoře, někdy je třeba přejet ty širší zuby i trošku zboku.

                    0 0
                    • Platypus2  

                      Takže nebát se toho a nepřemýšlet zbytečně dopředu co případná reklace, jestli uznají nebo neuznají.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Hlavně se pořádně podívat, v čem je problém a nevařit z vody. Kdo máš oči k vidění, viď, to už radil jeden borec před dvěma tisíci lety…

                        0 0
                  • kovar  

                    Ale u Luke888 bude asi jiný problém, má zřejmě úplně v prdeli řetězovou linku.

                    0 0
                    • scoty  

                      To si taky myslím, ale proč až po umytí v pračce?

                      0 0
              • Fazzy  

                Netreba v tom hledat slozitosti, kdybych rekl at srazis hrany stolu, taky se nezeptas kde :) hrana je jen hrana, u stolu i u zubu na prevodniku. A kdyz reknu ze staci trochu, aby zjistil jestli je to tim, tak neni co zkur.it :) tvar zubu to nijak nezmeni.

                0 0
              • mech1  

                Nemám převodník, tak foto kazety. Vytlačené otřepy zbrousit – zpilovat tu hranku co přesahuje přes šířku převodníku. Snad je to pochopitelné…

                0 0
    • MatS  

      To je nove kolo? Pokud ano, tak reklamace. Jak si to vypral v cyklostaru, vymylo se z retezu konzervacni mazivo. Takze se jen zviditelnil problem, ktery tam byl, ale diky tomu mazivu to nebylo patrne.

      Nejspis vadny prevodnik.

      BTW proc je prehazka s dlouhym ramenkem (sgs)?

      0 0
      • LukeLuke888  

        Jo, nové kolo, nové komponenty.

        Pokud konzervační mazivo mohlo skrýt až takovoudle věc, tak to možná dává smysl.

        Proč je tam sgs netuším.

        Viděl bys to na vadný převodník jo?

        Když celé kolo nechám poslat přepravní službou na reklamaci tam i zpět, tak to vyjde cenově podobně jak nový převodník :D

        0 0
        • MatS  

          No na tom videu je videt jak se retez lepi na prevodnik. Kdyz se na to podivas z blizka sam, tak uvidis, ze sirka zubu je moc velka a retez z nej nechce sjet hladce. Asi nejaka vyrobni tolerance.

          Protoze je to kolo nove, bych se vyprdl na experimenty a nechal se potrapit prodejce. Nemuze byt pro ne problem vyzkouset jiny prevodnik nebo retez.

          SGS hazka je myslim na dvouprevodnik, jestli se nepletu.

          Co je to za kolo a kde si ho koupil?

          0 0
          • LukeLuke888  

            RB

            0 0
            • MatS  

              Tak zrovna v RB jsou velmi ochotni a divil bych se, ze by si s touto prkotinou nedokazali poradit.

              0 0
              • LukeLuke888  

                Jo jsou. Já jsem s kolem jinak úplně spokojený. Je jsem to chtěl nejdříve zkusit nějak vyřešit sám než budu muset koumat a platit dopravce tam a zpět. Což je cena jak za novou prehazku, jak jsem koukal

                0 0
                • MatS  

                  Tak jim posli jen prevodnik, kup si jiny lepsi. Kdyz ti ho vyreklamujou, tak mas druhy rezervni, nebo ho prodej.

                  0 0
              • kadlec  

                Taky bych se s tim u novyho kola nesral, ale reklamoval.

                Kdyz ma pilovat zuby, ktery predtim byly ok, to mu narustaj? Nebo to je takova *****, ze po 200km je ma vyjety?

                0 0
                • LukeLuke888  

                  Kdybych s tím jezdil půl roku, nebo třeba o dost víc km a nebo hodně a dyl v blátě, tak neřeknu. Ale po 200km a spíše v klidu, většinou za sucha?…

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Tak on se ten materiál vymáčkne do boku, vznikne otřep a ten ti chytá řetěz. Poslal bych video do RB a pravděpodobně ti pošlou převodník a nebo si koupíš nějakej lepší.

                    0 0
        • Fazzy  

          Normálně sraž hranky. Už si to mohl mít hotový zatímco se tu jen hromadně věští :)

          0 0
          • LukeLuke888  

            Srazit všechny hrany na placce?

            0 0
            • Fazzy  

              Jj. Nemusis moc, pravdepodobne bude stacit je jen lehce zaoblit. Neni treba se toho bat, nerikam abys ubrousil pul zubu nebo menil jejich radius, jen aby hrany nebyly tak ostry.

              0 0
    • d69  

      Ještě dotaz – čistil jsi tenhle řetěz v pračce s cyklostarem poprvé,nebo už před tím a bez problémů? A čisil jsi jen z pocitu že by to potřeboval,nebo že to i hůř běhalo ?

      0 0
      • LukeLuke888  

        Tenhle řetěz poprvé a z důvodu, že byl už špinavý z lesa. Ale přitom špinavý jezdil v pohodě.

        0 0
        • Jarunak  

          Hele, namaz si ten prevodnik hustou vazelinou a zaser si ho blatem.....pak to bude OK.

          Nebo vem pilnikem zuby prevodniku a zapiluj je do kulata, nebo vymen prevodnik.

          Je to tema ostryma zubama, ten prevodnik je blato, uvidis jak to budes pilovat.

          0 0
          • Jarunak  

            Jeste doplnim, ze na reklamaci to neni. Normalne jsi ty zuby prevodniku vymackal/vybrousil zasranym retezem.

            Prevodnik vymen, nebu opiluj zuby co nejdrive, nebo ti to bude blbe radit, dojebes si retez a take zadni prevodniky.

            0 0
            • MatS  

              Po 200km? To bych musel menit prevodniky kazdy tyden :-)

              Anebo pan vazi 120kg a ma silu jak bejk.

              0 0
              • kadlec  

                To je skoro vozit nahradni prevodnik na vylet ;)

                0 0
              • LukeLuke888  

                Ani taková váha ani taková síla :D

                0 0
                • Jarunak  

                  Uz mas ten pilnik? Vem na to jemny plochy pilnik na kov.

                  Jak tu nekdo pise, ze si to casem sedne…ano casem si to sedne, ale vsechno stejne blbe a pak to bude draha oprava

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Klasický béefák. Napíše dvacet příspěvků, místo aby to měl už zapilované a jezdil :-).

                    0 0
                    • LukeLuke888  

                      :D. Tak nechtělo se mi zrovna hnedka pilovat nové kolo. A když někdo napíše, tak jsem rád a vděčný že chcete tady pomoct a tak rád odpovim.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                  • MatS  

                    Takze kazdych 200km to bude muset brousit pilnikem? ;-)

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      To by mě taky zajímalo :-).

                      0 0
                    • Jarunak  

                      Kazdych 200km ne. Mne to po zapilovani zanovniho prevodniku uz nedelalo, ale je pravda, ze jsem ho casem vymenil.

                      Puvodne tam byl Truvativ, ktery jsem vymenil za Shimano XT.

                      0 0
              • zdenek  

                Kolo po 200 km se reklamuje. Pokud na to sáhne pilníkem, bude mít potíže se zárukou. Prodejce se rád vymluví na neodborný zásah.

                0 0
                • Fazzy  

                  Pochyboval bych, že drobné sražení hran někdo vůbec pozná. Kromě toho, že si tím pravděpodobně celé řešení nějaké reklamace ušetří, se nestane vůbec nic.

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Na provozní opotřebení se přece záruka nevztahuje. Když sjedeš brzdové destičky v kopcích za jedno odpoledne, taky ti je nikdo nevyreklamuje.

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Divil by ses ale kolik lidí to zkouší.

                    0 0
                  • LukeLuke888  

                    Tak já nevím. To je to u nových bajku tak, že každý měsíc budu měnit převodník, prehazku a řetěz?…

                    0 0
                    • Jarunak  

                      Jak u ktereho noveho biku

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      Když koupíš 1×12 za pár korun, tak prostě piluješ, šmirgluješ, rovnáš… Co ušetříš na ceně, to si vlastnoručně odmakáš :-)

                      0 0
                      • LukeLuke888  

                        Dejme tomu když s tím budu takhle jezdit, tak jediné co to může odnest je převodník a řetěz? Kazeta bude v pohodě?

                        0 0
                        • Kouba_2005  

                          Může se ti to přilepit na převodník tak, že se ti řetěz namotá po celým obvodu převodníku, urveš hazku a klidně i ohneš zuby na kazetě.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Ještě se může namotaný řatěz zarvat mezi rám a převodník, což je taky chuťovka :-).

                            0 0
                            • MatS  

                              A hazka mu vleti do vypletu a pak se jeste na tom rozj.be :-)

                              0 0
                        • Singlespeed  

                          Obecně je zatím s novým Deore málo provozních zkušeností. Takže ukáže čas, jestli se bude kazeta sypat jako 11 sp. Deore nebo vydrží.

                          0 0
                        • Jarunak  

                          Urcite s tim nejezdi. Znicis rychle retez a kazetu.

                          0 0
                  • zdenek  

                    Jestli po 200 km odešel převodník, tak to asi nebude provozním opotřebením. Zato po sražení hran to podle obchodníka bude neodborným zásahem.

                    0 0
                    • Esi  

                      Ten převodník nevyreklamuješ ani bez zásahu pilníkem, je to spotřebák a nejsi schopen prokázat že jsi na něj najel 200km. Za 2 měsíce může mít taky najeté 3 tisíce km a pokud by to bylo v terénu v bordelu na jednom řetězu tak už může být dávno po smrti

                      0 0
                      • zdenek  

                        V úvodním příspěvku nepíše, jak dlouho má kolo. Já 200 km běžně najedu za týden nebo méně. Takže třeba 2 týdny po nákupu bych se asi nenechal odbýt běžným opotřebením.

                        Těm 3 tis. km by musel odpovídat i zbytek pohonu. Pokud by byl převodník KO, bylo by vidět opotřebení i na kazetě.

                        0 0
                        • LukeLuke888  

                          Mám kolo 2 měsíce. Byl jsem na něm 7 krát vždy tak po 30 km. Navíc za sucha, za mokra jen jednou.

                          Kazeta je v pohodě.

                          Opravdu se divím, že by převodník bylo třeba měnit po 200km po jízdě za sucha.

                          Kdybych se k tomu choval nevím jak a nebo to dřel blátem…

                          0 0
      • milan.v  

        Ještě jsem nečetl, že by Cyklostar měl způsobovat problémy u komponentů… Čím by to jako bylo, když se jedná o prověřenou chemii?

        0 0
    • jeniiiik  

      Čím máš teď namazano?

      0 0
      • LukeLuke888  

        Něčím že servisu. Předtím to bylo nanoprotech na řetězy. Delalo to stejně.

        0 0
        • jeniiiik  

          Něco podobného mi dělalo když jsem namazal nějakou srackou do mokra. Ale po nějakém tom km to přestalo samo. Když to dělaly dvě maziva, tak asi nic.

          0 0
        • scoty  

          Takže : před umytím nano, po umytí taky nano a začalo to dělat, v servisu něco jiného a dělá to pořád?

          Takhle to bylo časově?

          Ten převodník lepí. Buď mechanicky jestli je špatný, nebo chemicky jestli je špatně namazaný.

          0 0
          • LukeLuke888  

            Před umytim něco ze servisu, bylo to předtím jen na seřízení přehazky vzadu. Jezdilo pak v pohodě úplně.

            Pak umyto. Pak nano. A začalo to. Pak servis a jejich mazadlo a pořád to dělá stejně.

            0 0
        • scoty  

          Ještě bych zkusil ty zuby lehce potřít jemnou vazelínou…a zkusit

          0 0
          • jeniiiik  

            Vazelína je pitomost. Čím hustější mazivo, tím to bude víc lepit. Naopak bych zkusil opět myčku, pořádně odmastit a vyčistit. Pokud nebude lepit, bylo to mazivem.

            Rozhodně bych se vybodnul na reklamace, posílání kola někam, posílání placky. Být to nějaká lepší sada, tak ok, to pochopim. Ale zabalit poslat a ten čas co tím stravis je 2× tolik co ten převodník. Vždyť je to jen pitome Deore.

            0 0
            • scoty  

              Když udělá jen film bříškem prstu, tak pozná, jestli brousit nebo ne. Zvýší se skluznost a nebude to lepit.

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • A2735  

      Otoč ten převodník .

      Měl jsem stejný problém . Ocelový převodník na deore vymačkal se hodně brzy , Začal nabírat řetěz,

      0 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      Čus,

      co řetěz, je správně nasazenej? Na akce s pilníkem se vyprdni.

      0 0
      • LukeLuke888  

        Jojo řetěz je v pohodě. Zkoušeli jsme ho dát i naopak jestli to přestane střílet, ale beze změny. Tak je zase zpátky jak má být.

        0 0
    • Jarunak  

      Hele, to bude mozna levnejsi nez ten pilnik

      https://www.bike-forum.cz/…k-32z-96-bcd

      0 0
    • Dzany  

      Můžeš sem hodit typové označení toho převodníku, co máš na kole?

      Je vidět, že ti převodník tahá řetěz, vyměnil bych jej za nový.

      0 0
      • LukeLuke888  

        Ještě kouknu co je přímo na převodníku napsáno. Ale byl jako součást klik Shimano FC-MT510, 1×12, 32z

        0 0
        • Dzany  

          A řetěz má jaké označeni?

          0 0
          • Dzany  

            Chápu, že máš kolo nové.

            Máš variant více, buď se vykašleš na reklamaci a koupíš náhradní převodník nebo reklamace anebo pilník. Ale tady je problém mezi řetězem a převodníkem. Něco není v pořádku. Je ten převodník vizuelně nový?

            0 0
            • LukeLuke888  

              Jo vizuálně vypadá nově. Ptal jsem se i servisáka, jestli tam je aspoň na oko vidět nějaké opotřebení. Vypadá to v pohodě. Neříkám kdybych s tím jezdil se zabláceným řetězem celou dobu, tak by se to možná mohlo více opotřebovat, podle toho co tady píšou. Ale když jízda za sucha, sice hory a les. Že bych to dřel dobu s extra špinavým to ne…

              Nenapadá Tě čím jiným by to mohlo ještě teoreticky být? Čeho si oba servisáci nemuseli všimnout, nevěnovali tomu pozornost (i když jsem se ptal na kdeco, jestli je to v pořádku a zkontrolováno)?

              0 0
          • LukeLuke888  

            CN-M6100, 1×12

            0 0
          • LukeLuke888  

            CN-M6100, 1×12

            0 0
    • Vrci  

      Lepí to i když točíš v protisměru?

      0 0
      • LukeLuke888  

        Jo, lepí i když točím v protisměru. Sice to skáče trochu míň, ale lepí pořád.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Určitě bych neřešil žádnej pilník. Novej materiál má fungovat, není to sram abys to musel dodělávat doma.. Hlavně je blbost aby to fungovalo pred vyčištěním a pak potřebovalo něco pilovat po novém namazání.

      Jedna věc co je ti teď k ničemu, ale v první řadě pokud správně udržuješ řetěz tak nevidím důvod ho prát, natož po 200km. Pračka řetězu přijde ke slovu když mi přijde do shopu 20 let starý odpad, jinak to je buď k ničemu, nebo přemazáváš řetěz.

      Pokud je všechno jak má, nejlepší by bylo zkusit shop co by byl ochotný to vyzkoušet s jiným převodníkem, a tím se ujistit že převodník je ten problém. Nekupoval bych převodník když to nevíš jistě, ale aniž bych si to mohl osahat to nemůžu soudit :(

      0 0
      • LukeLuke888  

        To je tak když jsem se chtěl o něco perfektně postarat :-D , tak jsem na to vzal pračku.

        Možná se mohlo projevit to, jak tady už někdo psal, že se vypráním vyplavilo mazivo z výroby a objevilo se chyba co tam už byla. Vůbec nevím.

        V podstatě nezbyde nic jiného než reklamace, nebo ještě zkusit ještě jiný servis – ale to už nevím co by tam řešili.

        Chápu, ono těžko takhle poradit. Já se tady ptal jestli tam náhodou není ještě nějakej fígl, jestli někdo se s něčím podobným záhadným nesetkal, když se všechno jeví jako v pohodě a poměrně nové.

        Každopádně díky :)

        0 0
        • Fazzy  

          Hlavne nic nekupuj a nepiluj, pojdme se o tom jeste aspon 14 dni bavit :)

          0 0
          • pepek  

            Čekal jsem větší pomoc od Mufiho, ale zatím nic moc :-)

            0 0
    • Mufi  

      Mas stesti ze jdu zrovna kolem, s timto problemem jsem se jiz setkal. Dival jsem se na video a jiz od prvniho pohledu je to jasne: jedna se o typicke rysy pokazeneho kola. Mas to pokazene, sorry. Resenim by mohlo byt dat to do opravny. Nemas pouzivat 1×12.

      0 0
      • Jarunak  

        Jsem moc zvedavy kam se toto posune

        0 0
      • TommyP3  

        Tvl von je tu…tak to mas fakt štěstí ze jde kolem, na tenhle typ je odborník.

        Šel bych cestou nejmenšího odporu, zkusit druhy retez. Stejně ho časem budeš měnit a aspoň budeš vědět, ze to třeba není nejlevnější součást. Člověk ví houby co, jak pracka funguje a treba nacpe nějaký jemný prach mezi futra a nyty. Čisté úvaha. Osobně pracku nepoužívám pac doma není kde a i na dílně nadělám jen bordel. To radši sundat retez a poradně vymáchat v krabičce od másla, ojet starým kartáčkem na zuby a nechat oschnout.

        0 0
        • LukeLuke888  

          Máš pravdu, příště to taky už radši rozpojím a vymáchám a bude to dokonce i čistější.

          Ale to jsem to mohl pračkou takhle rychle opotřebit? Já s tím zas netočil hodinu … Nikde nevypadá, že by něco nalezlo.

          Jasně, ono nic jiného nezbude. Zkusím někde řetěz a převodník na půjčení a dám to tam.

          Snad servisáci opravdu jinak prolezli všechno, jak jsem se jich ptal.

          0 0
          • Tencovozikmin  

            Pračka na řetěz je uplně k hovnu a spíš na škodu.

            0 0
            • Fazzy  

              V cem?

              0 0
              • kotew CZE JIHLAVA  

                Ztráta času :-D

                0 0
              • scoty  

                Protože odmastí i vnitřek řetězu a naplaví do něj písek?

                Protože se musí něčím plnit a to něco plné bordelu někam vylít?

                Protože se to musí někde skladovat?

                Stačí používat kvalitní mazivo na řetěz, které nechytá bordel a pak už jen semtam protáhneš hadrem.

                0 0
                • Fazzy  

                  Jako lepsi alternativa pracky se tu uvadi, ze je lepsi retez sundat a vyprat. Tak by me spis zajmalo v cem je tohle lepsi nez pracka??

                  Na plneni pracky staci jarova voda. Ta rozhodne krome povrchovyho bordelu zadny vnitrni mazivo nevyplavi ani nezacpe piskem.

                  Ano vyplaveny bordel je treba skladovat a potom likvidovat. Nekdy je z toho dokonce i litr bordelu za rok.

                  Kazdy mazivo z principu vice ci mene chyta bordel. Pokud nekdo jezdi ve vode, blate nebo prachu casto a mysli, ze otrenim hadrem a novym premazanim ten retez setri vic, nez kdyz ho jednou za cas vypere v pracce a kvalitne namaze, je dost naivni.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • scoty  

                    A proč prát řetěz, když ti dobré mazivo dovnitř do rolniček bordel nepustí a vršek stačí otřít hadrem nebo omýt od bláta vodou přímo na kole?

                    Více jak 20let jsem řetěz nepral…

                    0 0
                    • Fazzy  

                      Nerikam, ze je nutny retez prat. Jen rikam, ze se tim rozhodne retez neznici pokud nekdo nema uchylku ho prat po kazdy jizde. Neni to nic slozityho ani nebezpecnyho.

                      0 0
                    • pavelxy  

                      Co je podle tebe to dobré mazivo??

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                  • scoty  

                    Kazdy mazivo z principu vice ci mene chyta bordel. Pokud nekdo jezdi ve vode, blate nebo prachu casto a mysli, ze otrenim hadrem a novym premazanim ten retez setri vic, nez kdyz ho jednou za cas vypere v pracce a kvalitne namaze, je dost naivni.

                    Podle mně nesmysl, kterým si spousta lidí znepříjemňuje ježdění na kole.

                    0 0
                    • Fazzy  

                      Nevim z jakyho duvodu by to mel byt nesmysl a v cem to zneprijemnuje jezdeni, ale nic te k tomu nenuti..

                      0 0
                    • Charlie_R  

                      Někdy se přijeď svézt do okolí Mácháče nebo Kokořínsko. V létě, když se písek suchý, přijedeš s krásnou brusnou pastou v celém pohonu.

                      0 0
                      • Esi  

                        Kokořínsko jezdím dost pravidelně, prvních 300km na nový řetěz vůbec nesahám, potom jen ten hadr a domazávání, po 1200km dávám nový, takhle kazeta vydrží 5 řetězů, potom je tam ještě jednou všechny dám každý tak na 600–800 km a potom celý pohon letí do koše a dám komplet nový 10 000km na komplet pohon na mtb mi přijde v pohodě jsou to tak 2 – 3 sezóny.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    • scoty  

                      Přečtěte si na bf vlákna o mazání řetězů. Jsou tam maziva, která písek nelepí.

                      0 0
                      • pavelxy  

                        To možná jsou, ale projedeš jeden brod, trošku bahna a vrže to jak ukrajina za kilo…

                        0 0
                      • Fazzy  

                        Kazdy mazivo musi vazat bordel. Co nevaze bordel, nemaze. Ano, neco vaze min, neco vic.

                        Zkousel sem kde co, vcetne suchych motorkovych oleju. Nic proti, jen ze zpravidla cim sussi a min lepivy mazivo, tim hlucnejsi.

                        A hluk me osobne vadi vic nez bordel. Takze radsi kazdych cca 150 km premazu top kettem a treba jednou za mesic nebo dva podle potreby vyperu..

                        Ale to uz jsme hodne off..

                        0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • LukeLuke888  

        Zakládals téma že RB je v určité oblasti nejlepší kolo na trhu. Má 1×12

        0 0
      • pavelxy  

        Nechápu tě, dyť zakladatel má dokonalou kombinaci kola RB s komponenty Shimano, tak jak je možný, že to nefunguje???

        0 0
      • kejda  

        Opravny obuvi třeba?

        0 0
    • volyn  

      to by se mi chtelo tyden resit a bikeforu proc mi blbne retez. Tam dej novej a jed ne…

      0 0
    • scoty  

      Shrneme to:

      • 200km jelo vše dobře. To jsou tak 4 vyjížďky = 4× utření a mazání řetězu (čím jsi celou dobu mazal řetěz?)
      • pak jsi umaštěný špinavý černý řetěz projel myčkou a začalo lepení na převodník. (čím jsi po umytí namazal řetěz?)
      0 0
      • Romancero  

        Z toho by plynulo, že válečky více dosedají k čepu a články řetězu si více – hlouběji sedají k patě zubů převodníku , která je asi o pár setinek tlustší než hlava zubu. A tedy se pak " lepi" .

        Sešly se tady ty " správné" tolerance plus řidší mazivo a zajetí

        No kolo není Bentley kde seu motoru dělá selektivní montáž

        0 0
      • LukeLuke888  

        Přesně tak.

        Vyjížděk bylo 7 zhruba po 30km. Vše jelo skvěle potichu.

        • Po každé vyjížďce nemazáno – nepřišlo mi, že to bylo hned třeba – olej z toho šel i na rám.
        • Nejdříve mazadlo z výroby.
        • Pak mazadlo ze servisu – jen seřízení přehazky. Pořád jezdilo vše skvěle.
        • Pak mazadlo nanoprotech. Vše jezdilo skvěle.
        • Jel jsem na lehké převody do kopce – vím, že jelo vše skvěle a hned potom –
        • černý řetěz jsem projel čističkou – a zase nanoprotech – a hned začalo lepení na převodník a střílení řetězu – už jak jsem potočil klikama dozadu na místě tak bylo znát že něco není v pořádku.

        Je možné, protože se čističkou vyplavilo všechno mazivo, tak se teprve teď projevila nějaká vada u nějakého z dílů?

        Převodník budu časem měnit i řetěz. Ale nesedí mi na tom to, abych to musel dělat vždy po 200km . Pokud je to celé kvůli opotřebení, tak může být na kole ještě něco jiného nesprávně co takhle rychlé opotřebení způsobuje? To je jeden z hlavních důvodu proč to řeším.

        Vyjížďky za sucha, hory, les. Za mokra jednou.

        Když bych to dřel 200 km se zabláceným řetězem… Jenže ne.

        0 0
        • Esi  

          Když ten řetěz vezmeš si ruky tak se jednotlivé články pohybují lehce bez drhnutí?

          0 0
        • Fazzy  

          Cili od pracky uz si to nicim jinym nemazal?

          Co to teda poradne namazat necim jinym? Klidne motorakem na zkousku. Nic jednodussiho uz ti nabidnout nelze.

          Po vyprani, je potreba vodu vyfouknout vzduchem nebo nechat vyschnout nebo poradne vysusit savym hadrem. Pokud si po pracce rovnou mazal do mokryho, skoro nic si nenamazal, rozhodne ne tam, kde bys mel.

          0 0
          • LukeLuke888  

            Sušil jsem to. A pak jsem to namazal až moc, že jsem to z toho dobu otíral.

            Od pračky řetěz sundal servisák a komplet namazal něčím svým.

            No chtěl jsem to vyřešit nějak sám nebo se servisákama tady. Ale opotřebení za 200 km je prostě moc, i kdyby to bylo opotřebení, tak je to moc rychle když to bylo za sucha.

            Asi nezbude nic jiného než se zkusit domluvit s RB jestli mi to můžou celé zkontrolovat. Nějak vykoumám dopravu tam.

            V pohodě si díly vyměním sám. Ale kdyby tam něco bylo, nevím co, tak ať neměním převodník za dalších 200km.

            Já moc děkuji všem za ochotu. Nečekal jsem, že se tolik lidí ochotně zapojí :) .

            0 0
            • Fazzy  

              Nemusi to bejt opotrebeny. Staci, ze se treba pri tom jezdeni v marastu na prevodniku udelala drobna hranka, coz stacilo to na vymezeni tolerance retezu a pracka uz to jen zvyraznila. Neznamena to, ze je prevodnik ojetej nebo na vyhozeni. Proste se zrejme vytvorila hranka, prkotina.

              Kdyz to chces resit pres RB, ok v pohode, je to tvoje volba a tvoje kolo. Jen te to bude stat cas a penize, coz si podle me tenhle „problem“ rozhodne nezaslouzi. Moc neverim, ze to muze skoncit jinak nez tim, ze ti doporuci novej prevodnik, protoze tomuhle se „neco“ stalo a nechaj te ho zaplatit. Ja bych radeji jezdil :)

              0 0
              • LukeLuke888  

                Podle Tebe to nemůže být ničím jiným než převodníkem nebo řetězem? I když bychom ten důvod trochu fantaskně přehnali? :-D .

                Na nové převodníky koukám. Stejně jsem zvažoval dát tam časem 34z . Asi nemáš po ruce nějaký tip na kvalitní převodník, ale nemusí to být hned za nevím kolik.

                Recenze radši už číst nebudu :-D protože to je u všeho jeden píše tohle a jeden že je to uplně naopak :-D .

                0 0
                • Kouba_2005  

                  Jakej potřebuješ převodník? Zbyl mi doma originální 32z DM převodník z XT klik, tak ti ho můžu na test půjčit, nevím ale, co máš za kliky.

                  0 0
                  • LukeLuke888  

                    Kliky Shimano FC-MT510, 1×12, 32z . Díky :) . Ale nevím jestli to na tenhle sedne?

                    0 0
                    • Kouba_2005  

                      Na nějakých klikách, co jsem nedávno montoval, byl sice převodník k pavoukovi chycen přes 4 šrouby, ale samotnej pavouk šel z klik demontovat a místo něj dát DM převodník. Jestli je to ale případ těchto klik, to netuším. Zkus na to mrknout. Odkud jsi?

                      0 0
                • Fazzy  

                  No na videu vidim, ze se ti lepi retez na prevodnik. Takze musi bejt problem mezi nim a retezem, pokud nekdo nejak neslozil spatne stred, coz z toho videa odhalit nelze, ale stejne bych o tom pochyboval. Psal si, ze si retez zkousel obracet a snad i menit, ted nevim. Retez je hodne tvrda vec, která se jen tak ze dne na den neposkodi pokud je namazana. Takze podle me je na 98% problem v prevodniku. Coz bych osobne jednoduse zjistil tim, ze bych mu lehce srazil ty hranky a videl bych hned. Otazka 15ti minut. Kdyz se poradne zblizka podivas, mozna i uvidis ve kterym miste se to presne prilepuje. Ale pokud nemas vhodnej pilnik a sklon k praci s nim, chapu, ze se ti do toho nechce, kor u novyho kola.

                  S prevodnikem na 1×12 neporadim. Davam prednost osvedcenym systemum s presmykacem :)

                  0 0
            • az8  

              Vyper reťaz ešte raz. Daj ju dole z bicykla, preplachni ju v nejakej doze (nejaký čistič alebo tabletu do mycky a zalej vriacou vodou). Čistú a suchú reťaz nasaď a pretoč pedalmi. No a uvidíš..

              0 0
              • LukeLuke888  

                Po pračce, to čistil v servise že to sundal a vyčistil komplet. Pořád to lepí, střílí.

                0 0
                • az8  

                  Niekde, vo vlákne o mazani reťazí, bol údaj, že sa zmenšilo predĺženie reťaze (asi v nejakom teste voskov-vysvetľovalo sa to zatečením vosku do vnútra rolničiek). Netvrdím, že je to tvoj prípad, ale ďalšie domazavanie reťaze asi nie je riešenie, preto by som ju komplet vyčistil/odmastnil (z vonku i z vnutra) a vyskúšal na bicykli.

                  0 0
        • Tom-T45  

          Nevím jestli se to tu už neřešilo, nečetl jsem to celé, ale co kladky na přehazce? Nepřidřel sis tím mytím ložiska?

          Brzda hazky je zapnutá?

          Máš správně seřízenou vzdálenost hodní kladky přehazovačky od kazety?

          0 0
          • LukeLuke888  

            Já snad doufám, že všechno v pohodě. Řešil jsem to ve dvou servisech.

            0 0
            • scoty  

              …a co ti tam řekli že je důvod?

              0 0
              • pepek  

                Toto

                0 0
              • LukeLuke888  

                V jednom mi řekli, že to celé seřidil, i ještě znovu vyčistil řetěz, ale že tohle prostě dělá 1×12 na tomhle rámu … Tak jsem se s tím projel a šel jsem tam znovu a celé to s ním znovu probral, kde by to mohlo být a řekl mi, že s tím nemá co už jiného udělat. Všechno podle něho zkontroloval a seřídil.

                V druhém servise jsme to diskutovali a kontrolovali znovu. Tam mi řekli, že tohle určitě není normální, aby tohle dělala 1×12 ani na tomhle rámu. A že jednoduše vůbec nevím čím by to mohlo být. Tak jsem zase pojezdil a zase jsem se tam vydal, to jsme zkusili ještě otočit řetěz a znovu jsme to kontrolovali a diskutovali. Podle druhého servisu s tím mám jezdit jestli si to sedne za 300km a řetěz se natáhne a nebo to mám zkusit reklamovat, protože po 200km by to mělo v pohodě jezdit a podle něj to opotřebované není.

                0 0
                • Jirra  

                  Ja nevím, ale co je to za servisy? To nemají jiný řetěz a převodník, aby zkusili čím to je?

                  0 0
    • Zeppelin  

      Dej tam SRAM řetěz, alespoň GX

      0 0
    • Jenda_919  

      Jestli se to stalo po pracce, tak zkontroluj jak se ti hejbou clanky retezu, me to prijde ze jsou zatuhly. Pokud se nehejbou uplne volne tak to namaz a la brutal a pak utri hadrem.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  jarek1  

      Vždyť ti „střílí“ odbíhající zub, na náběhu je vše OK nebo se mýlím? Zkus se na tom 500 km projet a netoč jenom kolečkem, namaž to olejíčkem ze šicího stroje od babičky. Když to nepomůže, pošli video do RB ať k tomu něco poví.

      0 0
      • LukeLuke888  

        Střílí to i když šlapu dopředu. Když je kolo v normální pozici tak střílí dva tři zuby nahoře. Když je kolo na zádech tak to pak střílí takhle ve spodní části, která je otočením nahoře.

        Někdo tady psal ať s tím nejezdím, že se může stát hned několik ne moc hezkých věcí. Tak nevím.

        Zkusím ten jiný převodník a řetěz ještě ve třetím servisu.

        0 0
        • Singlespeed  

          Jsi prostě obraz dnešní spotřební doby. Místo snadné opravy pár tahy pilníkem (za 100 Kč nový) raději nakoupit úplně nové komponenty za několikanásob­nou cenu.

          0 0
          • michomin  

            Nesmysl, to kolo je nové, někde to koupil, měl tedy kontaktovat prodejce a požadovat nápravu. Proč by měl platit princip dodělej doma fakt nevím. Kde by to potom skončilo? Proč by měl být zákazník zdatný mechanik? Když to zobecníme, měl by být zákazník automechanikem, ajťákem, elektrikářem apod.?

            0 0
            • Singlespeed  

              Stejně jako si doma vyměníš žárovku, tak občas lízneš pilníkem zuby lowcost plastelínového převodníku. Klidně to můžeš řešit týdny a měsíce s prodejcem nebo si to prostě uděláš sám a za pár minut zase bez problémů jezdíš. Ať si každý vybere co mu vyhovuje více…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • krabica  

      A máš tedy správně nasazený řetěz dle NW zubů?

      0 0
      • jecnak  

        Jasně že nemá.

        0 0
        • krabica  

          Jak to tu čtu, tak zbytečně kazím místním pilníkům zábavu … :-)

          0 0
      • Slavik  

        Ono to z toho velmi kvalitního videa natáčeného z mobilu roku 2010 moc nejde poznat… Ale zase to video nemá moc dat, tak se ušetřilo.

        0 0
      • Mr.Duck  

        Ono to o zub vedle tak úplně nasadit nejde…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • krabica  

          U jiných výrobců ne, ale bůh ví, jak to vymyslelo Shimano, takže bych se vůbec nedivil… :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Ee, fakt jedině kladivem :) Docela bych ty jejich převodníky chtěl zkusit ale nějak v shimano zapomněli udělat non boost převodník na Cinch :(

            0 0
            • krabica  

              Mě se z videa zdá, že mu právě NW nesedí, máš fakt zkušenost konkrétně s tímto typem? Popřípadě, jestli nemá širší řetěz, ale to by mu asi blbě chodilo celé… :-)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Jj mám, instaloval jsem jich několik :) Taky jsem to zkoušel z videa vypozorovat a přijde mi že to i vypadá správně ale fullhd to není no :)

                0 0
                • HKou  

                  Me presne tohle delala kombinace prevodniku Praxis NW a retezu C10. Se SH retezem je to ok. Na stojanu uplne cajk, ale jet se s tim nedalo. Zadny pilovani nicemu nepomohlo.

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • macebo  

      Mně se to dělo teď na uplně novém XT+SLX řazení. Vypnul jsem shadow – napínání řetězu a najednou pohoda. Kolo bylo dost zasrané, po umytí zase v pohodě.

      0 0
    • rccara  

      Jak jsi dopadnul s problémem, vyřešeno?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • LukeLuke888  

        Jo vyřešeno :) . Nakonec jsem kolo odvezl do RB. Jsou hodně ochotní, všechno zkontrolovali, psali že vyzkoušeli výměnu různých dílů a byl to převodník, který mi vyměnili. Ale proč to tam takhle na převodníku vzniklo taky netuší, opotřebením to nebylo. Celkově je u RB skvělý přístup, jak komunikace a tak i pomoc, a za mě je celé kolo skvělé :) . Takže moc díky RB :)

        0 0
        • michomin  

          Tak ještě že jsi nepodlehl nátlaku místních kovoobráběčů a nezprznil převodník pilníkem.

          0 0
          • Fazzy  

            Mistni kovoobrabeci rekli hned, ze to bude prevodnikem, jen by to resili opravou, nikoli vymenou..

            Luke: a platils ten prevodnik?

            0 0
            • LukeLuke888  

              Ne. Nezjistili čím by to mohlo být a jak jsem psal, opotřebením a nebo něčím, co by se dalo určit z mé strany to nebylo, tak to vzali na sebe.

              Poslali převodník na reklamaci do Shimana a mě hned dali nový.

              0 0
          • LukeLuke888  

            Tak jak píšeš. Navíc mají v podmínkách, něco v tom smyslu, že pokud budou na kole provedeny vlastní úpravy, tak je pak cela záruka na vlastní triko, což chápu.

            0 0
            • Singlespeed  

              Že to bylo převodníkem poznalo hned snad každé malé dítě. Pokud ti tam dali stejný plastelínový převodník, očekávej po ujetí pár set km stejný problém.

              0 0
              • zdenek  

                Z čehož plyne doporučení najezdit rychle nějaké km bez ohledu na zimní počasí. Pokud necháš kolo přes zimu ležet, bude se po půl roce hůř argumentovat, že je převodník téměř nejetý.

                0 0
    • LukeLuke888  

      Nový převodník. Takže po 60km hory, les, žádný velký bahno. Ale bylo potřeba vyčistit. Řetěz jsem sundal pomocí rychlospojky, vyčistil převodník, řetěz, kazetu, přehazovačku. Řetěz dát zpět, namazán.

      Na kole v rámci řešení lepení prvního převodníku byla provedena i garančka, a všechno vypadá v pořádku.

      Lepí zatím 7 zubů.

      Mám to tedy vzít pilníkem?

      Do budoucna jsem zvažoval 34z převodník. Mám někdo tip na nějaký odolný? Aby seděl na tyhle kliky Shimano FC-MT510 . Zvažoval jsem nějaký RACE FACE PŘEVODNÍK SINGLE, NARROW WIDE 104X34 SHI12 .

      Ale ať pak nepiluju i tenhle…

      0 0
      • petyn  

        Jezdím Absolute Black oval 32 a 34 z na Sh XTR a SLX 12 sp a uplně v pohodě jak na SH řetězu tak na Sram řetězu.

        0 0
        • LukeLuke888  

          Díky. Ten vypadá, že by mohl fungovat dobře. Asi ať je to co nejodolnější materiál. Vůbec netuším, že tenhle převodník co tam je teď ( základ u klik Shimano FC-MT510), tak rychle lepí na moje bajku.

          0 0
    • LukeLuke888  

      Tak update :-D .

      Převodník jsem vzal pilníkem. Vzal jsem hranu dle obrázku, co tady kovar https://s.bkfrm.cz/…8w31mwz9.jpg .

      Na obrázku vykrojení u zubu je znázornění opotřebení převodníku a nahoře pak vznikne hrana a o tu to lepí. Pokud to chápu správně.

      Pozorně jsem zkontroloval všechny zuby. Jednak vypadají skoro jako nové. Vykrojení od opotřebení tam není. Přesto jsem trochu srazil horní hrany na zubech. Bez vyřešení lepení.

      Ještě pozorněji jsem se díval, kde přesně to na zubech lepí, střílí. Vůbec to nelepí na horní hraně, tam je to úplně v pohodě. Ale lepí, střílí to kvůli širší části zubu, jakoby ve spodní části vykrojení na obrázku výše.

      Na prvním převodníku mi po vyčištění řetězu (projevilo se to až po vyčištění asi proto, že dalo se všechno nahromaděné mazivo pryč, které usnadňovalo chod) takto střílely, lepily všechny zuby. Také na širší místě zubu, zhruba v půlce zubu.

      Teď střílí, lepí asi 7 zubů.

      Pro jistotu jsem vzal pilník na všechny zuby, odjehlil je. U zubů které lepí jsem trochu zmenšil všechny hrany i boční. Ale taky bez vyřešení lepení. Pomohlo by tak kdybych razantněji ubral kus zubu na šířku. To však nedává smysl. Navíc všechny zuby vypadají skoro stejně. Přesto lepí těch 7 (stejným způsobem jako lepily u prvního převodníku všechny. Teď je na tomhle převodníku najeto 60km. Kdybych možná najel více km tak budou nakonec zase lepit všechny zuby). Řetěz je v pohodě, i jsem ho posunul aby doléhal na jiné zuby, jestli náhodou to lepení není kvůli řetězu.

      No tak tam zkusím dát jiný odolnější převodník, rovnou 34z a možná k tomu dám i jiný řetěz (delší o článek, dva?)

      0 0
      • Fazzy  

        Ten tvuj obrázek je k ojetým, střílejícím pastorkům, ne k lepícím. Na tom obrázku se řeší „vytahání“ zubu. Ty potřebuješ řešit boky zubu, který ti z logiky věci lepí v té nejširší části.

        Pilník je illustrační, nemusíš na to brát kyj.

        0 0
        • LukeLuke888  

          Díky :) .

          Tak tu spodní část jsem nebral. Ale u dvou zubů, které lepí nejvíce jsem vzal bok. U jednoho jsem vzal bok i víc – boční hranu po celé délce i boční stranu. Aby to přestalo lepit, tak bych odhadem musel vzít toho zubu tak 15% pryč. To mi přišlo už moc. Navíc když by dva nejvíc lepící zuby byly o takový kus užší a všechny ostatní oukey. Nechápu co to je za procesy na tom bajku :-D .

          0 0
          • Fazzy  

            Tezko takle rict, kdyz to nevidim. Proste koukat a po kouskach pilovat. Muze to bejt jen mala hranka, ale pilujes treba zrovna vedle. Jestli to furt lepi, nemas moc co zkazit.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.