Ahoj,
jak zakonzervovat vidlici, kterou nebudu delsi dobu (nekolik let) pouzivat ? Da se nejak zakonzerovavat? nebo proste jen nechat byt a pred pouzitim hodit na servis ?
Diky za rady
Ahoj,
jak zakonzervovat vidlici, kterou nebudu delsi dobu (nekolik let) pouzivat ? Da se nejak zakonzerovavat? nebo proste jen nechat byt a pred pouzitim hodit na servis ?
Diky za rady
nejlepší konzervace v tomto případě je vidlici prodat, nechápu k čemu ti bude doma ležet
ok .. a jina varianta?
Asi tak. K cemu skladovat nekolik let vidlicu kdyz pak budou zase jine standarty, jine osy, jiny krk. Dnesni vidlice neni nic nedostupnyho nebo nesehnatelny co bych musel drzet, navic nejsou ani tak vyjmecne abych to musel ulozit na nekolik let a pak to vytahnout jako veterana.
ta vidle je normalne na celym kole… neni samostatne .. btw. nejsem ten typ co musi mit vzdy to nejmodernejsi .. ale diky o prodeji popremyslim
k cemu? dam ti priklad – ma ted vidlici treba na vecka a vi, ze jednou odejde… Tak si koupil do zasoby nahradni, prtze uz dneska nejde skoro sehnat lepsi vidle na vecka a za 2 roky to nepujde uz skoro vubec…:)
Takze treba proto:)
Tak večka dnes už tak z nostalgie (na „lepší“ kolo), max na nějákou plečku na dojíždění a zamykání před obchodákem a tam si stejně lepší vidlu nikdo nedá.
Nevidím jediný důvod, když si dám na kolo Epicona/Recona mít tam véčka, i ty nejobyčejnější kotouče jsou lepší než véčka. Jestli potřebuješ vidlice do zásoby, tak bude asi problém v údržbě.
Pokud je vidlice na kole a chce dotyčný konzervovat celé kolo, tak bych ho celé umyl, promazal, zabalil do krabice od kola a někam uložil. Ale tohle bych udělal tak možná kdybych na rok nebo dva někam odjel, pokud chce dotyčný kolo konzervovat na 5 nebo 10 let, tak to bych ho radši prodal.
ty jsi proste trochu brepta vid?:)
Opravdu si myslis, ze i ty nejobycejnejsi (zrejme jsi myslel nejhorsi) kotouce brzdej lip nez vecka? vzhledem k tvymu veku se asi tomu nazoru nedivim, ale ver, ze se pletes…
Myslim, ze konkretne moje XTR vecka by te asi vyvedly z omylu… Nicmene netvrdim, ze tahle vyjimka je vseobecne platna… Kotouce jsou dneska jasny…
Ja jsem ti ale odpovidal na to, ze muze tazatel byt v tyhle situaci a timpadem je jeho dotaz v poradku… a naopak tvuj stek je jen uzkym pohledem na vec…
Prave treba z nostalgie (jako i ja si udrzuju jedno z kol) si jeste drzi stary kolo..
Ad tva narazka na udrzbu – ver, ze zadna odpruzena vidlice nebude OK po 7mi letech jezdeni… a muzes delat udrzbu jakou chces:)) Uz jen napr. diky vytlucenym pouzdrum…
Fajn, já bral v úvahu nějáké průměrné véčka a běžné hydry (ne nejhorší), ty hned vytáhneš ty nejlepší, XTR véčka stojí pěknou raketu a jen tak někdo je určitě nemá (mrknul jsem na ebay a set čelisti+páky od cca 5 tisíc a čelisti+dualy od cca 6 tisíc). Měl jsem tu čest si zajezdit na kole s XTR véčkama a jsou to slušné kotvy, ale neřekl bych že brzdný účinek byl větší než třeba u současných Deore 615.
Tak jasně že vidlice po čase odejde, ale to při větším nájezdu asi každý díl na kole (když opravdu jezdíš a ne jen se vozíš), takže po 7 letech intenzivního ježdění na kole moc původního nebude.
ted se to snazis uhrat na remizu, ale dneska to myslim nevyjde:)
ja jen psal o duvodu, proc muze chtit jit cestou „konzervovani vidle“… zbytek jsou uz jen hypotezy…
Zakladatel se ptal, jde-li vidla zakonzervovat a jak na to. Kdyby chtěl zvědět víc, byl by se (nejspíš) zeptal.
Všechno ostatní jsou jen výplody naší bujné obrazotvornosti.
presne tak…
+1 :)
jak víš co přesně zakladatel chtěl?
navíc psal o vidlici, a ve finále je to celé kolo, takže bych byl s tím cos napsal hodně opatrný.
a jak víš že to co chce je to nejlepší řešení pro něj když s tím nemá zkušenosti?
… mám křišťálovou kouli
vyhraly by to i XTR vecka na desti proti deore 615?
dalsi vec bude ze na vecka musis tlacit vetsi silou, coz se na delsich svihach/zavodech projevi dost…
jsi ještě nikdy nejel v pořádnym dešti, viď? :-) jakmile jsou mokrý desky, tak mi přijde, že je snazší zabrzdit s véčkama než s kotoučema. že to ale trvá s kotoučema podstatně dýl než jsou mokrý desky je věc druhá :-)
měls někdy kloudný bowdeny a dobře seřízená véčka? on ten rozdíl je poměrně malý…
Stare SLX x Vecka Tektro – bylo to poznat.
Obcas jsem cucel, jake ty Tektra jsou kotvicky. Ale prubeh kotoucu mi sedi vice :-).
jo, dávkovatelnost je největší výhoda kotoučů
tak pokud ma nekdo prsticky jak z cukrarny, pak mozna jo… V nasich podminkach na XC plne dostacujici…
Ad mokro, mam keramiku, XTR brzdy a koolstop spalky… jakmile se setre voda, zas to brzdi… U kotoucu mas to samy, jakmile jsou desky mokry, taky to nijak dobre nebrzdi… Samozrejme desky jsou vys, takze jsou na mokro min nachylny…
Nicmene vecka jsou mrtvy (proste vyvoj) a to je proste fakt, takze mi prijde zbytecny to resit…
ja to chtel jen vedet, ja nikdy dobre vecka nemel, nebo spis dobre spalky s rafkama, LX vecka nebyly uplne marne oproti ruznym tektrum
na prednim nemam brzdu vubec :D
Nechat oservisovat, doma uložit. Občas zapružit a máznout silikonem těsnění.
dik… pomuze necemu kdyz treba do hadru zabalim vnitrni nohy? aby se tam neprasilo
ne spíš ublíží,
vše pořádně promaž a hotovo
dikes
co to máš za vidlici kterou chceš konzervovat?
za par rokov za nu dostane majlant ako za historicky kus :-)
MZ DJ
Bych vyrobil nějakou vakuovou komoru, ale musí tam bejt fakt stoprocentní vakuum, jinak vidlice zajde.
100% vakum neuděláš ani kdyby ses posral :D
kdyz delas vakuum tak musis tahat ne tlacit :D
v tom bude asi ten problem
ať taháš nebo tlačíš tak to bude furt daleko do 100% vakua :D
Ba ba, virtuální páry částice-antičástice jsou prevíti :-)
Já nepsal, že to je jednoduchý:)
otazka na zadavatele dotazu. jak ses popral s tim nejtezsim? ze nekdo cizi nechape, proc to chces? BF, no…
to uz je tady zvykem :) 300 odpovedi ale z toho 2 k tematu.. ;-)
otázka je když někdo něco chce jestli je to to ideální co vlastně chce , kdyby to věděl tak by se nemusel ptát
No tak to musím reagovat :)
Jezdil jsem a jezdím ráfkové brzdy (cantiky, véčka, hydrauliky) a u všech se mi stalo, že jsem za určitých podmínek nedokázal zastavit, jak bych potřeboval (déšt, bahno, sníh-led). U kotoučovek brzdný výkov často také výrazně poklesne, ale ne tolik a na tak dlouho, jako u ráfkových brzd. nehledě na to, že disk je před nečistotami daleko lépe chráněn, oproti ráfku.
nemělo to být na mě? :-)
Jo, nějak to skočilo jinam :)
holt máme jiný zkušenosti :-) samozřejmě, že pokud si člověk nechá zmrznout ráfky a podobně, tak to holt nebrzdí, ale to beru jako chybu jezdce, ne brzd
A jak to udelas, aby Ti nenamrzl rafek? Treba v zime v marastu?
musíš jednou za čas přibrzdit, aby se otřely brzdný plochy
Výborná rada:) Pamatuji si chvíle, kdy ráfek stačil namrznout během několika metrů. když se sejde vhodná teplota vzduchu, sněhu a ráfku, tak to skutečně namrzne v mžiku.
Presne tak. A potom clovek musi „brzdit“ souvisle.
až takový podmínky budou, řekni, já je nezažil
Tady na kopcich to je klasika.
tady se mi to ještě nestalo. minulý dvě zimy počítat nebudu, to tu nebyla zima, ale jinak bez problémů
No vidíš, a jsou lidi, co je zažily. :) Každopádně s diskovýma brzdama toto již léta nemusím řešit. Ono za sucha dobré ráfkové brzdy brzdí srovnatzelně s běžnejma kotoučema (až na dávkování), ale zásadní rozdíl nastává ve chvíli, kdy se začnw špinit něčím ráfek.
Jojo. Takhle se mi to z kopce jeste OK podarilo odbrzdit (ale i se spalky). Po zatacce bez brzd – vsude led a borde – to zase namrzlo…
Skoro bych řekl, že jsi nikdy v zimě na sněhu nejezdil