zamítnutá reklamace praklého rámu Focus Izalco max

124 nepřečtených
  • jadamek

    Zdravím všechny cyklisty.

    Před cca měsícem jsem objevil prasklinu na zadní sedlové vzpěře měho kola (na straně kde je kotoučovka).

    Jelikož kolo nemá ještě ani 2 roky, tak jsem ho dal na reklamaci. Ta mi byla ale zamítnuta s tím, že prasklina není způsobena vadou materiálu, ale nárazem kamene nebo něco podobného. Jsem si 100% jistý, že k ničemu takového nedošlo a kolem prasklého místa není ani žádná stopa, odřenina, rýha, prostě nic. S kolem jsem ani nikde nespadl.

    Teď popravdě nevím co dál dělat. Na koho se obrátit. Neznáte nějakého znalce, který by mi byl schopen na to udělat posudek, zda mám na reklamaci nárok?

    Za každou konstruktivní odpověď budu vděčen.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MirosPikos  

      Nenechat se odbít!

      Pokud je to tak, jak říkáš. Chtěl bych vidět znalecký posudek, na základě kterého reklamaci zamítli. Pochybuji, že nějaký takový posudek mají. V tomto případě bych kontaktoval nějaké sdružení ochrany spotřebitelů a poradil se o dalším postupu. Pravděpodobně necháš udělat posudek od nějaké autority v oboru. A pokud on řekne, že jsi v právu, tak se buď prodejce zalekne občansko-právního sporu a reklamaci uzná nebo půjde do sporu, ve kterém má vetší šanci uspět spotřebitel.

      Budě tě to stát čas, peníze a nervy. Uznatelné náklady na znalce půjdou v případě úspěchu za prodejcem.

      (Informace jsem zformuloval podle toho, co znám od kamaráda, který řešil reklamaci AL rámu…tak to prosím ber s rezervou. Třeba to někdo upřesní.)

      0 1
      • Barak  

        Souhlasím s tím, že bych se nenechal odbít. Nicméně, prodejce žádný znalecký posudek předkládat nemusí.

        Být na místě zakladatele, určitě bych prodejce písemně informoval o tom, že nesouhlasím s výsledkem reklamace, protože dle fotek nejsou žádné stopy po nárazu šutru vidět (vryp, odloupnutý lak, důlek…) a že věc budu dál řešit přes ČOI nebo soudního znalce a případně občansko-právním sporem.

        Seznam znalců je zde: https://kszcr.cz/…-znalcu.html

        Současně bych napsal na ČOI, možná i na Dtest a požádal o kvalifikova­nou radu.

        0 0
        • Mustafa  

          ČOI s tím imho nemá co dělat. Ta má pouze dohlížet na to, zda bylo vše v rámci zákona. Byla-li reklamace rádně přijata i vyřízena ( i zamítnutí je řádné vyřízení reklamace ), tak tam pro ní žádná práce není. Maximálně do toho mohou ( chtít ) vstoupit jako ,,mediátor", což pokud vím občas dělají ale na rozhodování o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena imho nemají ,,mandát".

          0 0
          • Barak  

            COI mu může poradit, dát kontakt na znalce nebo, jak píšeš, zkusit působit jako mediator. Pripadne se muze prodejce polekat problemu, nema-li v pripade postupu uplne ciste svedomi. Líná huba, hole neštěstí… tím se řídím a mnohokrát se vyplatilo. Nic tím rozhodně neztratí.

            0 0
          • Vrci  

            Myslím, že pokud nebyla odpověď i česky, ale jen to vyjádření v angličtině, tak by to ČOI zajímat mohlo.

            1 0
            • Mustafa  

              Píše, že dal kolo na reklamaci, takže měl dostat nějakou příjemku a výdejku s verdiktem od prodejce.

              0 0
              • kubad  

                Nikde nepsal co dos­tal ani jak pro­bíhala reklama­ce

                1 0
      • Zdyn  

        Ale prodejce (ani výrobce) nemusí žádný znalecký posudek předkládat k vyřízení reklamace. Zkrátka reklamační oddělení vadu nějak posoudilo a vydalo závěr. S výsledkem nemusí dotyčný souhlasit a je pak na něm, jak to bude dál řešit. Doloží nové poznatky, znalecký posudek,…

        5 0
        • MirosPikos  

          V pořádku, s nárokem jsem se spletl.

          0 0
        • DaD  

          Že to ale borci posoudí z fotky? Tak to už chce fištróna a nebo slušnou věšteckou kouli :)

          0 0
          • tomo_111  

            Mne tak cesky predajca posudil gauc mesiac uzivany – fotka zo spodu sedacej casti (zakryta a zasita latkou) ale na 200% vedel, ze poskodenie som sposobil ja nevhodnym uzivanim :)

            Nakolko, ako bolo spomenute vyssie, nepotrebuje k tomu ziaden posudok. Zaroven vie, ze pre par desiatok tisic to riesit, palit na tom cas a sudit sa zrejme nebudes, tak preco to neskusit vyriesit tak.

            0 0
          • novas752  

            Vždyť víš že to takhle z fotky posuzuje jouda za počítačem v 95% případů.

            0 0
      • kubad  

        na základě čeho máš nárok vidět posudek?

        0 0
        • MirosPikos  

          O nároku nic nepíšu. Chtěl bych ho vidět. Není nárok = neuvidím ho. Pokud jsem přesvědčenej o vadě materiálu nechal bych si ho udělat a postupoval dále. Nic víc v tom netřeba hledat.

          0 0
      • kejda  

        Taky bych se nenechal odbít! Nehrajeme přece odbíjenou…

        A k tomu tvému znaleckého posudku – prodejce k zamítnutí relklamace nic takového nepotřebuje. Stačí mu vyjádření jeho reklamačního technika, pokud vůbec někoho takového má.

        0 0
    • Gwaihir  

      No nevím, posudek by mohl stát cca 3000 Kč (šest let zpět jsem tolik platil za znalecký posudek stavby). No možná míň, pokud znalec hned nazná, že se ti tam musel dostat cizí předmět i bez toho, že by sis toho všiml.

      0 0
    • Tomcat  
      • ano vypadá to jako „klacek ve vidlici“
      • podléhá i prodejce zákonům EU neboj jste to i koupil v cizině?
      • byl stejný subjekt kde jste reklamovat a ten kde jsou to koupil?
      • zda mám na reklamaci nárok?… …ano máte na reklamaci nárok. Už jste jí dokonce uplatnil. Jenže nárok na reklamaci a nárok na kladné vyřízení reklamace není to samé.
      • ČOI v tomto už je mimo tohle bych viděl jak píší jiní na znalce a právníka. To si zaplatíte Vy a náklady i v případě že nakonec reklamaci uznají Vám automaticky neproplatí. Nárok na úhradu nákladů by byl až na základě oficiálního právního sporu.
      1 1
      • designer  

        Na klacek ve výpletu to nevypadá, jelikož je to mimo výplet, je to dokonce v místě mimo zadní kolo.

        A zadní vzpěra ani nenese známky vnějšího poškození.

        Aspoň dle fotek, které máme k dispozici

        0 0
    • kubad  

      z fotek moc poznat nejde co se stalo

      za mě bych to dal posoudit do firmy co opravuje karbon, a podle jejich vyjádření dál řešil, zda znalce a případný spor, nebo nechal opravit

      9 0
    • milan.v  

      Kdybych viděl ty fotky a neznal souvislosti, tak by mě nikdy nenapadlo, že ten rám takto začal praskat sám od sebe…

      Toto jsou opravdu tradiční praskliny od něčeho zvnějšku…

      1 4
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • novas752  

        Vidíš a já bych řekl pravý opak. Je vidět vnitřní prasklina a přes to popraskaný lak jak se to vyboulilo směrem ven z původního tvaru. Takže od nějakýho předmětu přímo v místě praskliny se to stát nemohlo, muselo to dostat nějakou ránu ve směru té vzpěry = od spoda ze zadního kola. Otázkou je jak velkou, mohlo to být obyčejná malá díra jakých přejedeš mraky, mohl to být nějaký trialový dopad na zadní kolo, asi sotva ale mohl.

        1 0
    • designer  

      Pokud si myslíš, že to způsobila brzdná síla, vyzkoušej to tak, že zabrzdis a tlač kolo dopředu. A sleduj prasklinu, jestli nějak pracuje nebo ne. Zkus najít zatížení, které se nejvíce projeví na poškozeném místě. To pak zkus natočit a nahrej to sem.

      0 0
      • zdenek  

        Jak mu to pomůže při řešení reklamace?

        0 0
        • designer  

          Věcná argumentace. Takhle ho odbyli, na argumenty musí nějak zareagovat.

          0 1
          • Barak  

            Argumentovat musí až při případném soudním sporu. Do té doby si úplně v pohodě vystačí s „trváme na stanovisku, kterým jsme zdůvodnili zamítnutí reklamace“. To, že to není příliš prozákaznické, ani si neudělají příliš dobrou reklamu, o tom není sporu.

            3 0
    • Hykal  

      Divné je, že je to už druhý rám co ti prasknul. Jinak to kolo se moc nepovedlo. Prodal jsem ho po tom co se mi protočily řídítka v představci. Ber to tak, že jsi to koupil za cenu dílů co na tam kole jsou.

      0 0
      • jadamek  

        Merida mi praskla před 9 lety a po výměně jsem na ni stále jezdil, takže to jezdcem snad být nemůže. Řidítka se mi protočili taky, ale karbonová pasta a momentový klíč to vyřešili, teď už je to v pohodě.

        0 0
    • pumpy  

      toto me jen utvrzuje v tom ze FOCUS jako firma stoji za prd. v roce m 2014 me take praskl ram na zadni stavbe ve svaru a bylo me receno ze mam smulu. Ze to nejde reklamovat, ze je to moje chyba (a take pouze jen podle fotek. (sorry lepsi fotky jsem nenasel)

      0 0
      • gemini  

        „Ze to nejde reklamovat, ze je to moje chyba“ – jako Tvoji zásadní chybu vidím to, že sis vybral Fucus…

        1 0
      • šlapatko  

        Dělal jsem v servisu cca kolem roku 2015 a carbonové focusy praskaly. Vypadá to že praskají do dnes.

        0 0
        • Hrabex1  

          kdyz to tady ctu, jeste ze mi fokuse ukradli :-)

          0 0
        • pumpy  

          toto byl hlinik, a praskl v roce 2014. Kolo uz davno nemam. nechal jsem to svarit a drzelo to dal jeste hodne dlouho

          0 0
      • roman 3D  

        špatnej dopad no

        0 0
    • Cyklofanatic  

      To je teda smutný kino. O Focusu jsem přemýšlel, konkretne Focus Raven, ale tohle mě teda odrazuje.

      4 0
    • TJK  

      Ja sem asi slepej ale podle fotek (s prohnutim a gumou) mi to prijde ze ta prasklina je z vnitrni strany od gumy nebo se pletu?

      Edit mineno smerem od gumy

      0 0
      • jadamek  

        prasklina začíná na vnitřní straně u pláště a přechází do horní části (myšleno při pohledu shora).

        0 0
    • yetti  

      Před pár lety jsem po zamítnutí reklamace lyží požádal kamaráda advokáta, aby nesouhlas s vyřízením reklamace napsal on, s tím, že mě v dané věci zastupuje a že záležitost budeme dále řešit přes soudního znalce. Okamžitě mi od prodejce volali a chtěli se dohodnout a nakonec mi vrátili peníze. Zkrátka jakmile zjistili, že si za tím půjdu a oni by nakonec mohli platit i náklady, tak se řešení našlo. Takže pokud znáš nějakého právníka, zkusil bych to takhle

      2 0
    • MichalOld  

      Jestli to dobře chápu, tak jsi to koupil v ČR u dealera. Nechápu, proč máš v ruce nějaký email v angličtině. Tvůj partner je ten, od koho jsi kolo koupil. Vypadá to, že k věci nepřistupují zodpovědně, a spoléhají na to, že to vzdáš, a bude od tebe pokoj. Tedy:

      1. bych zaslal prodejci doporučeně dopis s oficiální reklamací – co reklamuješ, že nevíš jak to vzniklo, fotky, číslo rámu, scan faktury a záručáku, atd. Uschovat si podací lístek.
      2. do 30 dnů ti musí dát vyjádření (tvůj partner – tedy prodejce v ČR) – požadoval bych písemně.

      Tyto dva body jsou prvotní věc, abys měl něco v ruce. Pak na základě jejich vyjádření můžeš konat dále. Ale podstatné je učinit výše uvedené oficiálně.

      Když uvidí, že jsi důsledný, a shromažďuješ oficiální komunikaci, tak budou k věci přistupovat jinak. Prozatím si anglickým emailem od firmy, která je partnerem tvého dodavatele, můžeš tak vytřít zadel. A to oni dobře ví.

      0 0
      • novas752  

        Takhle to dělá vétšina velkých značek, reklamaci posuzuje zastoupení té značky nebo znyčka samotná. Pokud nemaj český zastoupení což Focus nemá tak to řešej v zahraničí.

        0 0
        • MichalOld  

          Na faktuře je kupující a prodávající. To jsou obchodní partneři. Vyjádření, které obdržel český prodejce odněkud z ciziny, je v tomto případě úplně irelevantní. Samozřejmě mu český prodejce (jeho partner) může přeložit vyjádření výrobce, a operovat s tím, že reklamaci zamítá, protože jim toto napsal výrobce. Chtěl bych to ale písemně, v češtině, a s razítkem českého prodejce. Pak bych konal dál. Ale předat takovéto oficiální vyjádření s podpisem, razítkem… prostě oficiálně – to už českého prodejce nenechá tak v klidu. Bude jim jasné, že s tím můžeš dál operovat jako s důkazem. Ne jako s vytištěným no name anglickým emailem.

          1 0
          • novas752  

            No tak samozřejmě. Psal jsem jen ohledně toho anglického vyjádření.

            0 0
        • Vrci  

          To je sice pravda, ale je neprofesionální přeposlat vyjádření značky. Odpověď by měl formulovat, na základě tohoto vyjádření, prodejce nebo autorizovaný servis sám.

          0 0
          • Mustafa  

            Není, zák alespoň vidí, že zamítačka není zlovůlí prodejce.

            1 0
            • Vrci  

              Je. Tohle se v obchodě nedělá. Interní komunikace ven nepatří.

              0 0
              • Mustafa  

                Jenže toto imho interní komunikace není. Není to žádný ,,Franto, zamítni to tomu vocasovi, beztak za tím tahal vozík". Je to vcelku oficiální vyjádření výrobce k zamítanému stanovisku. A vzhledem k tomu, jak je to napsané tipuji, že se i počítalo s tím, že to dostane koncák do ruky.

                2 0
                • krabica  

                  Mně by teda vyjádření v cizím jazyce nezajímalo…

                  1 0
                  • Mustafa  

                    Nemusí, pro Tebe je důležité, co Ti napíše jako vyjádření ten, u koho jsi reklamaci uplatňoval. Vyjádření výrobce je tam ,,navíc".

                    0 0
                    • krabica  

                      Tam žádné vyjádření v češtině nevidím.

                      https://www.bike-forum.cz/…s-izalco-max#…

                      0 0
                      • Mustafa  

                        V tom případě pardon, pochopil jsem to tak, že u prodejce uplatnil reklamaci – tzn. sepsali nějakou příjemku a při výdeji dostal výdejku s něčím ve smyslu „reklamace se zamítá z důvodu mechanického poškození způsobeného neprávným používáním“ atp.

                        0 0
                        • jadamek  

                          Ahoj, uvedu několik věcí na pravou míru:

                          Vyjádření k reklamaci jsem obdržel v angličtině i češtině. Tady jsem to dal v originále, aby nedošlo k nejasnosti. V češtině to bylo trochu kostrbaté. Kolo jsem zatím z reklamace nepřevzal, pouze si nechal zaslat fotky, na základě kterých se vyjadřoval výrobce. Kontaktoval jsem také 2 znalce a opraváře karbonových rámu. Výsledky zatím nic moc, jsem z přístupu výrobce vyloženě zklamaný, prodejce taky. Nechám si přes víkend rozležet v hlavě co s tím a uvidím.

                          0 0
                          • Mustafa  

                            Tak tam moc možností není. Kontaktuješ prodejce s tím, že se zamítnutím nesouhlasíš ( předpokládám, že máš čisté svědomí ) a že si necháš vypracovat posudek od soudního znalce – jak už psali opakovaně výše (což mu imho oznamovat nemusíš ale osobně bych to asi udělal). Osobně jsem přesvědčen o tom, že posudek je vždy ve prospěch ,,investora". To by měl být náklad okolo 5k. S posudkem bych se obrátil opět na prodejce i výrobce a ti buďto couvnou ( osobně bych tipnul, že výrobce nikoliv ale prodejce vyhoví ) – a vrátí Ti peníze / vymění + uhradí náklady na znalce anebo přijdou s vlastním posudkem a pak by se to řešilo pravděpodobně sporem – ale to už nevím ,tak daleko jsem nikdy nebyl. Spory jsou imho velmi vzácné, předpokládám, že většina firem předtím cukne a i když jsou přesvědčeni, že jsou v právu tak ustoupí, protože zkušenost je pokud vím spíše taková, že toto většinou vyhrají koncáci jakožto teoreticky slabší strana. Pokud vím, tak naše firma většinu podobných sporů prohrála a ve chvíli, kdy se objeví posudek od znalce, tak ustoupíme i když jsme si jisti tím, že s námi zák vyjebal. Dod / výrobce nás pak také pošle do hajzlu, produkt se vyhodí / odepíše a jede se dál.

                            0 0
                            • Hykal  

                              Že by jako prodejce, který na tom kole měl pár korun, protože ho prodával se slevou 40000 kč proti ceníkové ceně ze svého vrátil 110 000 kč?

                              0 0
                              • Mustafa  

                                Předpokládám ( nevím ), že případný spor by byl mezi zák a prodejcem. V případě, že by prodejce spor prohrál, tak by zák musel imho dořešit on ( oprava, výměna, vrácení peněz – dle rozhodnutí / dohody). Nevím, zda to lze udělat tak, že by spor probíhal mezi zák a dealerem / výrobcem. Smluvní strany té smlouvy jsou prodejce a zák.. Prodejce by pak mohl na základě toho řešit spor se svým odch. partnerem – dealerem / výrobcem.

                                0 0
                                • milan.v  

                                  Soudní spor může vzniknout pouze mezi dvěma stranami takového obchodního vztahu.

                                  0 0
    • kondor  

      Před několika lety mi prasknul Canyon Endurance cf.

      Žádný pad jsem na nem neměl, zkratka jsem na zadní stavbě nasal po 3/4roce prasklinu. České „zastoupení“ mi během pár dní od zaslání fotek reklamaci zamitlo. Tak jsem fotky poslal rovnou do Canyonu a po výměně pár mejlů jsem aspoň dosáhl toho, že si pro kolo přijel dopravce a odvezl ho na centrálu k prozkoumání. No Canyon reklamaci stejně zamítl a nabídl mi nový rám se slevou. To jsem odmítl, protože dalších 18k jsem jim odmítl zaplatit a nechal si poslat prasklý rám zpět. Celá ta anabáze trvala cca 3 měsíce a já měl před vánoci kolo doma. Nakonec jsem rám odstrojil a za cca 1800,– prasklinu opravil borec co se zabývá opravami karbonu. Kolo jezdí do dnes a já už si od Canyonu kolo zkrátka nekoupím. Tak přeji hodně štěstí a ať to dopadne co nejlépe.

      3 0
    • kondor  

      Před několika lety mi prasknul Canyon Endurance cf.

      Žádný pad jsem na nem neměl, zkratka jsem na zadní stavbě nasal po 3/4roce prasklinu. České „zastoupení“ mi během pár dní od zaslání fotek reklamaci zamitlo. Tak jsem fotky poslal rovnou do Canyonu a po výměně pár mejlů jsem aspoň dosáhl toho, že si pro kolo přijel dopravce a odvezl ho na centrálu k prozkoumání. No Canyon reklamaci stejně zamítl a nabídl mi nový rám se slevou. To jsem odmítl, protože dalších 18k jsem jim odmítl zaplatit a nechal si poslat prasklý rám zpět. Celá ta anabáze trvala cca 3 měsíce a já měl před vánoci kolo doma. Nakonec jsem rám odstrojil a za cca 1800,– prasklinu opravil borec co se zabývá opravami karbonu. Kolo jezdí do dnes a já už si od Canyonu kolo zkrátka nekoupím. Tak přeji hodně štěstí a ať to dopadne co nejlépe.

      0 0
      • kondor  

        Omlouvám se za dvoják a překlepy, mobil po ránu.

        0 0
      • Mustafa  

        Tak tos měl asi celkem smůlu, protože co jsem pročítal vlákna o prasklých ( převážně Spectralech ), tak s uznáním nebýval u Canyonu problém. Doba řešení v rámci rozšířených záruk tedy byla v některých ( dle četnosti vyjímečných ) případech spíše v geologickém čase. Osobně jsem u nich 2× řešil prasklého Spectrala a v obou případech uspěl. Ale Spectraly asi byly celkem specifikum.

        0 0
        • kondor  

          No u Spectralu to byla tuším výrobní vada, tam nešlo o to jestli, ale kdy to praskne. Jinak já na Canyon upozorním, i na případná rizika (výběr velikosti, případná reklamace), když nějaký známý shání kolo, nemám s tím problém, jen já už se dívám jinde. Tomu svému od té doby říkám křáp :D

          0 0
          • TJK  

            Spectral si nemyslim ze byla vyrobni vada, to byla imho primo konstrukcni vada se kterou uz vyroba ve finale nic neudela…

            2 0
      • Doktorzet  

        Já teď v pondělí reklamoval Luxe, prasklá zadní stavba u ložiska a vlasečnice u hlávka. Výměna asi 3 emailů a už mi jede rám do ČR. Až bude v ČR, dají mi vědět a pošlu kolo na přestrojení… Ještě není konec, ale za mě super přístup

        1 0
      • kondor  

        Ještě fotka, žádný pád jsem na tom neměl ani mi kolo nespadlo na zem.

        0 0
    • jeniiiik  

      Hele asi úplně jednoduše, jen prodejce to neví.

      Vyřešení reklamace může být i opravou. ;) Takže pokud prodejce rám vezme a nechá opravit,tak je hotovo za pár korun a bez nervů se soudy atd.

      Jen přijde o pětku na opravu. Přesně takhle se dělaly mraky superioru když nechtěli měnit, respektive nemelo cenu měnit rámy za nové a praskalo jim to u sedlovek. Akorát to bylo na popud supu a ne prodejce.

      0 0
      • Mustafa  

        To byl hliník nebo karbon? Opravy kabonu tady pokud vím nebyly narozdíl od oprav hliníku nikdy zpochybňovány. A byl ten způsob řešení někdy nějak výrazněji zpochybňován + výsledek?

        0 0
        • jeniiiik  

          Karbon. Hliník je na vyhození do koše. Výsledek nevím. Prostě to tak dělali.

          U nás se drtivá většina mění za nové rámy. Vychází nám hodně vstříc i se spornými věcmi. Měl jsem jedno kolo s vyloženě rozsekanou zadní stavbou o kámen a vyměnili to za nový rám. Ale mám zkušenost od nás s kolem, kdy výrobce nabídnul vrácení peněz, nebyly totiž nové rámy a nestihla by se měsíční lhůta. Zákazník peníze vrátit nechtěl, kolo mu sedělo, kupoval ho za fajn peníze. Kdyby se mu vrátila kupní cena, nové kolo díky zdražování by bylo o více než dvacku dražší a snad s roční čekačkou. Tak se rám po dohodě s ním nechal opravit. Poznat nešlo nic, zákazník spokojený, že má na čem jezdit a bylo to do čtrnácti dnů. Oprav bych se nebál, snad jen karbonové kola při větším poškození je blbost opravovat.

          0 0
    • Cavendish  

      A není lepší to poslat do karbon-servis, kde to za 3–5 tisíc opraví včetně laku? Ušetříš hromadu času a možná i hromadu peněz. Tohle je přetahování s nejistým výsledkem.

      0 0
      • Esi  

        Zkusil bych právníka poslat takovou tu předžalobní výzvu, pokud ani to nepomůže tak než platit znalce a soudit se tak bych to asi řešil opravou

        0 0
        • Mustafa  

          Předžalobní výzva by ale asi měla být něčím podložena, ne? Jaký je sled úkonů netuším ale domnívám se, že tím podkladem pro to by měl být právě znalecký posudek.

          0 0
          • kubad  

            taky to nebude zadarmo. a asi k ničemu, bez posudku

            0 0
            • krabica  

              Jasně, to záleží na situaci, třeba já mám spoustu kámošů právníků a ještě máme firemního právníka, ale když nemáš nikoho, tak je to složitější…

              0 0
          • Esi  

            No čistě teoreticky nemusí být podložena ničím, jen dáváš najevo druhé straně že se nehodláš jen tak smířit s tím že tě poslali do řiti, případně by mohlo stačit jako podložení prohlídka od firmy co se zabývá opravama karbonu kteří potvrdí že se nejedná o prasklinu z důvodu nárazu, to by mohlo být za pár korun. Jak píší ostatní pokud nemáš nějakého kamaráda a nebo firemního právníka který to napíše, tak i tohle bude stát nějaké peníze.

            0 0
            • kubad  

              nejdřív potřebuje to posouzení, že to není od náazu ale :D

              0 0
              • krabica  

                Proč? Vyhrožovat právníkem můžeš vždycky… :-D

                0 0
                • krabica  

                  Necháš právníka napsat, že nesouhlasíš s výsledkem reklamace a že jestli nepřehodnotí rozhodnutí do nějakého termínu, tak učiníš další kroky, třeba vyměknou…

                  2 0
      • Mustafa  

        Ale také tím přijde definitivně o záruku a té se třeba v této fázi ( ještě ) nechce vzdát. A pak samozřejmě faktor ,,spravedlnosti" – nedělal jsem s tím nic nepatřičného, svou část smlouvy jsem dodržel atd..

        Jinak souhlas, jednalo by se pravděpodobně o nejrychlejší a nejméně ,,stresující" řešení.

        0 0
    • Mobidyk1  

      jelikož ti praskla i Skultura na zadní stavbě (ty kola jsem 8 let prodával) tak to je už co říci. Otázka jaký máš jízdní styl a kolik vážíš. On karbon něco vydží ale každopádně se může jednat o výrobní vadu, tomu už ale v dnešní době moc nevěřím. Pár prasklých karbonů jsem viděl ale vesměs vše zažilo totální peklo ze strany uživatele. Pokud se výrobci sejdou třeba dva až tři stejně prasklé rámy už se jedná o podezřelou věc a pravděpodobně se opravdu stala chyba už u výrobce. Pokud se jedná o ojedinělý případ, může být chyba i jinde. ČOI ti moc nepomůže, bude ztráta času. Dohodni se s distributorem ať ti vyjdou vstříc, pohroz jim slušně občanskoprávním sporem.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.