Zamknuty tlumič - vliv na životnost

14 nepřečtených
  • Rooster

    Mám vyhlédnutého fulla, který byl provozován v trochu zvláštním režimu. Je vybaveno tlumičem RS Deluxe SL+, který má dvě pozice tlumení: otevřeno a lock (ne úplně tvrdý, spíš je to takový pedal režim). Bohužel majitel na tomto kole jezdil trvale tlumič v pozici „lock“ – včetně sjezdů. Kolo má najeto 2–3 tisíce odhadem, minimální terén. Je to hodně velké riziko kupovat? Jak se tento způsob ježdění může projevit na životnosti rámu, čepů a tlumiče? Díky za názory!

    0 0
    • kubad  

      Od nijak, až po total KO , věštit neumím.

      Ale nejspíš tomu nic nebude , a jestli je někde vůle poznáš vcelku lehce

      2 1
    • MTBIKER doporučuje
    • Tomcat  

      to je dotaz na křišťálovou kouli. Jak je to rozmr… ny řekne servis.

      0 2
    • mirorek2  

      rozhodit tlumič, čepy a uvidět.

      spíš kdy to bylo na servisu naposled?

      0 0
      • Rooster  

        Nikdy :)

        Na druhou stranu je fér, že to jako prodávající přiznává.

        Jasně, že po vás nechci, ať mi řeknete, jak jsou na tom čepy, tlumič atd. Otázka byla, jak moc je pro tlumič a ostatní věci škodlivé, když se trvale provozují v zamčeném režimu, který ale trochu pruží. Něco mi říká, že to tlumiči úplně nesvědčí, ale třeba má někdo praktickou zkušenost.

        0 0
        • kubad  

          Pokud to nemá tvrdý zámek. Tak tam moc problém nebude.

          1 0
        • DePaX  

          Zas na druhou stranu, když kupuješ fulla z bazaru, měl bys počítat s výměnou ložisek.

          0 0
          • Azmir  

            Bazarový full se kupuje, abys ušetřil, ne abys tam měnil ložiska. Lepší pojezdit a poslat dál, ložiska ať si řeší jiní :)))

            0 1
            • Rooster  

              … Případně jako v mém případě ložiska i tlumič, když se zadaří

              0 0
            • DePaX  

              Lidi jsou ku*vy.

              0 0
              • Tomcat  

                ale ale? Neexistuje žádná povinnost se o to co si koupím se starat ve prospěch toho kdo by to pak koupil bazarový. Bazar není charita, tedy primární účel neni dělat službu těm kdo na nový nemají. Jediný co je morální povinnost je o stavu nechat.

                0 4
                • DePaX  

                  Nikdo nemluví o povinnosti, spousta uživatelů ani neví, nebo radši nechce vědět, že zvláště full by se měl udržovat. Pak je na bazarech většina věcí lehce jetá dívkou po cyklostezce.

                  2 0
                  • Tomcat  

                    to ale pláčete na špatným hrobě.

                    Ano lehce jeté ženou nebo Ženou je podvod. Ale prodávám v tom stavu v jakým je , stim že nevyměnim ani řetěz je ok. To že to kupuje hloupá opička , která nedomýšlí co má kontrolovat a jaké náklady čekají, není vina prodávajícího.

                    Úplně stejne naivně a bez znalostí tu lidi shání kola za 20–40 nový stim že jim vydrží zase xx let. Přání otcem myšlenky …

                    0 1
        • Mr.Duck  

          Tlumic by to mel prezit. Je to urcite vetsi zatez pro nektere komponenty, a jak pisou ostatni, tezko soudit na dalku.

          Vetsina soucasnych tlumicu ma nejaky treshold a bud otevre HSC nebo jiny bypass aby i zamceny tlumic uhnul kdyz je velka zatez. Nektere to asi snesou lepe nez jine, mekci zamek bude lepsi nez tvrdsi. Asi by bylo dobre tlumic rozhodit, oservisovat a zkontrolovat loziska na ramu. Dost pravdepodobne tomu nic nebude. Pokud si to kolo osahas, nebudou tam prehnany vule a tlumic nejak funguje a necvachta v nem, mel by byt ok.

          Neni to uplne relevantni ale jedna z mych historicky nejnarocnejsich vyjizdek byla temer cela na zamknutem tlumici. Zahrivali jsme se na nejtezsim trailu co ve meste byl (dokud kamos nepostavil vetsi hovadinu), pak nejake ~5m dropy a az pred poslednim cca 7m dropem jsem si vsiml, ze mam zamceny tlumic :D Nic mu nebylo, me taky ne, neni to 3000km ale ani ne 30, za to poradny rany :D

          2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.