Na toto téma jsem tu příliš diskuse nenašel a proto si dovolím založit nové téma.
Mám XC celopéro a řeším zda jít do zamykání vidlice z řidítek. Tomu však předchází úvaha – přinese mi vůbec něco zamykání vidlici (bez ohledu na to, zda z řidítek nebo přímo na noze vidlice) na celopéru? Chápu, že zamčená vidlice = méně houpání při jízdě po pevném rovném podkladu po rovině/z kopce i do prudkého kopce. Jak se ale bude chovat kolo se zamčenou vidlicí za situace, že zadní stavba zůstane odemčená? Nebude naopak její zamčení kontraproduktivní? Pokud chci uvažovat o zamykání vidlice z řidítek, tak není správnější přemýšlet o zamykání obou dvou tlumičů najednou? Díky za reakce
P.S. Vím, že „zámek“ nemusí být " na tvrdo", ale že zámkem může být i jen „přituhnutí“ tlumiče