• Tondys

    Ahoj,

    pořídil jsem si rám MRX Elite X5 a chtěl bych k němu SLX brzdy (BR-M675) s XT (SM-RT86) kotouči. Mám váhu přes 100 kg, tak raději přemýšlím o 2 × 180 mm kotoučích, ač mi v servisu říkali, že dozadu bude stačit 160 mm, nicméně si myslím že symetrická velikost kotoučů bude na kole budit lepší dojem. Přemýšlím co k tomu pořídit za zapletená kola. V servisu mi doporučili MICHE XM 40.4, které (oboje dohromady) stojí kolem 5 tis, což mi přijde jako fajn cena. Navíc by mi designem ladily k bílému MRX rámu. Co na ně říkáte? Je to, vzhledem k ostatním komponentům a jejich ceně, dobrá volba? Případně které jiné byste mi doporučili.

    Díky. :-)

    0 0
    • Vilém  

      Zapletl bych neco na klasickych 32 dratech.

      0 0
    • mr.garisson  

      Hmotnost přes 100 kg + hmotnost kola, to chce pořádné záplety. U těch Miche ale nemohu dohledat hmotnostní limit. Jestli nijak neřešíš hmotnost kol, tj. pár gramů sem, pár gramů tam. Tak bych nechjal zaplést něco na 36 nebo minimálně 32 drátech. Se sjezdařským ráfkem to budou možná těžítka, ale přežijí i Tvou hmotnost při jízdě v těžším terénu.

      0 0
      • gemini  

        Pan Michelin ( majitel Miche ) v jednom rozhovoru – tuším v 53×11 – uvedl, že si zakládají na tom, že jejich kola nemají žádný váhový limit. Na webu Miche je v návodu pouze to, že jezdci nad 85 kg mají každé 2000 km nechat kola preventivně kontrolovat servisem.

        Většinu zápletů bez váhového limitu ( a to i karbonové záplety ) mají např. Bontrager.

        0 0
        • Tondys  

          Díky za info. Vygoogloval jsem (pro další zájemce o tato kola přikládám odkaz Reportáž z výroby komponentů Miche ) a já jdu pečlivě číst. :)

          0 0
        • mr.garisson  

          Jinými slovy: „Pokud jste tlusté prase, nemůžete se divit, že pod Vámi kola prasknou.“ Tenhle typ schizofrenie moc nechápu. Na jednu stranu tvrdí, že kola uvezou jezdce o hmotnosti 85 kg a na druhou říkají, že limit nemají.

          0 0
          • Tondys  

            Pane Garissone, co Vás žere? :-) Potřebuji kolo něco mezi silnicí a nezpevněnými lesními stezkami. Netvrdím že těch 15 kg navíc není znát. Na druhou stranu mi přijde logické, že ten rozdíl není tak velký, aby na něj kola, která musí být předimenzovaná, už třeba kvůli skokům, pádům či kolizím, nebyla připravena. A že pokud nejsou, nejedná se o seriozní produkt. Navíc křivdíte i praseti, které má při 150 cm úctyhodných 200 kg. :) Autor vlákna, který si evidentně skládá kolo, se asi spíše chtěl dozvědět, zda-li do těchto kol jít, aby za ně zbytečně nevyhodil 5 tisíc, které se jen tak na ulici neválejí, že. Ale asi ne proto aby zde snášel drzosti nějakého podvyživeného mláděte. :) Takže pokud mi můžete poradit, OK, budu rád a slušně poděkuji. Pokud se zde ale chcete jen rozčilovat, tak to raději na shledanou.

            0 0
            • mr.garisson  

              To asi z kontextu nebylo jasné, že? Byla to narážka na Michelina na základě textu, který napsal Gemini. Nic víc. ;) Chce to chápat psaný text a potom se vysmívat mláďatům. Btw. Děkuji za kompliment. :) Už jsem myslel, že jsem starý a jak se zdá, tak jsrm stále mládě.

              Zítra se zamyslím a zkusím najít nějaká slušná kola s vyšším váhovým limitem v dané cenové hladině. ;)

              0 0
    • Tondys  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • mr.garisson  

      Jediná varianta, která bude na 100 % bezpečná a spolehlivá je napsat místním stavitelům, kteří i zaplétají kola. Nejzkušenější bude v této oblasti Hnoj.

      0 0
    • Hnoj  

      Byl jsem požádám o vyjádření, takže děkuju za důveru.

      Obecně si myslím, že 24 drátů (byť plochých) nemá na 29" moc smysl, kola prostě nebudou tuhý a když jeden rupne, kola se totálně rozhodí.

      Navíc náhradní ráfek, nebo ořech se může stát noční můrou k sehnání. Za ty prachy se daj uplíst kola s váhou kolem 2kg a 32 drátech, prostě na pohodu a spolehlivost.

      0 0
      • Tondys  

        Ano, díky za reakci. :) Jaké tedy náboje a ráfky, příp. pletení byste doporučoval?

        0 0
        • Marskatin  

          Já souhlasím s Hnojem, ale mám pár nejasností.

          Rám je pro 29" kola, kola s daným označením nalézám jen 26"

          Kola která se podobají označením a jsou 29" tak už nemají 24 a 28 drátů ve výpletu. 24 mají jen 26". nebo se jedná o nějaký starší ročník kol? A pokud 1945g platí pro pár 26" kol tak rozhodně zaplétat.

          0 0
          • Tondys  

            To netuším. V servisu, kde mi je doporučili, mi jen řekli že není problém je objednat ve velikosti 29". Předpokládám že jde tedy ve skutečnosti o tyto MICHE XM 40.29 Ty mají pletení označené jako 28 Inox ploché, váha s rychloupínáky by pak měla být 2,2 kg…

            0 0
            • Tondys  

              Jinak novější verze bude asi tato MICHE XM 40.4 disc brake(559×19) Zde se píše: plášťová kola s výpletem 24/24 plochých paprsků INOX, váha: 2 kg.

              0 0
              • Vilém  

                To je 26".

                Jinak k tem odkazovanym 29". Ta vaha je vcelku desiva. Jak jsem psal nahore, sel bych do klasiky, proste 32 dratu, klidne 2–1,8–2. V pripade problemu muzes cokoli vymenit, narozdil od kol s 28 draty.

                0 0
                • Tondys  

                  To je pravda. A jaké ráfky, nebo náboje, jsou v této cenové kategorii lepší? Jaké dráty? Nebo je to vesměs jedno?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Aby ses vesel do podobne ceny, tak me napadaji treba nejaky Force naboje (preznackovany Novatec) k tomu nejaky nerez draty, bud 2mm, nebo 2–1,8–2 (Sapim Race, DT Competition), mosaz niple idealne stejne znacky jako draty, rafek podle uvazovane sirky gum, kdyz levny, tak mam rad Remerx Hurry (vahu mam podobnou).

                    Vahove by ses dostal cca stejne, spis o kousek min nez ty Miche, bylo by to tuzsi a snaze servisovatelne.

                    0 0
                    • Tondys  

                      Tak při mém googlovém řádění jsem zatím dospěl k tomuto návrhu;

                      1.158,– Náboje Shimano SLX, řady M675 přednízadní

                      Hmotnost: 573 g

                      1.344,– Dráty + niple DT Swiss

                      Hmotnost: 373 g

                      1.050,– Rám "Remerx Hurry 29"":http://www.mojekolo.cz/…9-cerny-disc

                      Hmotnost: 1.022 g

                      Cena celkem: 3. 552,–

                      Hmotnost celkem: 1,97 kg

                      Přehazovačku a brzdy budu mít také SLX, takže by to bylo alespoň takové nějaké trochu sjednocené, ta řada…

                      Pláště jsem pracovně vybral zatím tyto Mitas Scylla V96 TS Textra 29×2,25 (57–622) – kevlar

                      Také ještě poprosím o výběr velikosti těch drátů, jsou tam různé rozměry a nevím co s tím. :) A také těch niplů, je tam verze 2.0×12mm ale jsou tam i další rozměry.

                      Jinak předpokládám že něco bude stát i kompletace všech těch dílů. Předpokládám že bych to sám, bez obtíží, nezvládl. Počítám správně kolem 500,– ?

                      0 0
                      • Dejv94  
                        1. použil bych Sapim Race, jsou levnější (když jdeš tak po ceně)
                        2. Shimano náby v případě že umíš seřídit konusy, jinak bych volil spíš něco na prumyslu (Force, Novatec)
                        3. můžeš oslovit třeba Hnoje a on ti kola zaplete a dodá vše už hotové
                        4. délky drátu se musí dopočítat podle rozměrů náboje, ráfků a požadavků na křížení (používám třeba http://www.wheelpro.co.uk/spokecalc/ nebo http://www.prowheelbuilder.com/…thcalculator)
                        5. slušnější servis ti dopočítá délku drátů sám když jim tam doneseš na zapletení náby a ráfky
                        0 0
                        • Tondys  

                          Sapim Race vychází na 1.408,– (o 64,– víc) a hmotnostně jde o 380 g (o 7 g víc), ale to není podstatné. Co se týká nábojů, nakonec bych tedy vybral asi přednízadní

                          Což je 2.521,– s váhou 605 g (o 32 g víc). Jak říkám, pokud cenu a váhu kvalita dožene, tak tu cca tisícovku zaplatím. Co se týká ceny, tak po stovkách nejdu, ale po tisícovkách už docela jo, hlavně jsem si všiml, že od určité úrovně se zhoršuje poměr cena/výkon (hmotnost), jak člověk připlácí. Proto chci za co nejméně peněz co nejvíce muziky, jak se říká.

                          Ale zpět ke komponentům. Pokud si tedy vyberu tyto náby a Sapim Racejejich niply a juknu třeba na tu jejich kalkulačku tak tedy prvně zaškrtnu přední náboj, do prvního údaje napíši „100“, neboť předpokládám že odpovídající údaj u náboje „osa: 9 × 108 × 100“ bude ten poslední. Ale kde najdu ty další údaje, jako Ka, Kb, Hub diameter, Internal diameter, atd.?

                          Co se týká servisu, raději bych jim dal všechny kompatibilní součástky, aby mi tam nedali pak zase nějaké své pletení, co jim tam zrovna leží, jak to tak bývá…

                          BTW bez „center-lock“ ale ty náby nebudu mít kompatibilní s vybranou kazetou ne? Což o to kotouče, ty vyberu snadno, ale u té kazety to bude horší… :(

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Oni to s tebou myslí dobře. Nech si poradit a napiš mi mejla :-D

                            0 0
                            • Tondys  

                              Tak jasně, všichni to se mnou myslí dobře, tedy alespoň do doby než přijde problém. Pak se e-shop vymlouvá na můj servis a servis zase na e-shop, pokud tedy za všechno nemohu já, jak to také tak bývá, že. :) Každopádně pokud neplatím přímo tomu, nebo tomu, tak je to samozřejmě vždycky špatně. :) Já neříkám, že si od Tebe kola zaplést nenechám. Jenom chci být trochu v obraze a vědět co kupuji. :)

                              0 0
                              • Tondys  

                                PS: Teď koukám že „ořech“ náboje je s kazetou kompatibilní, takže už chápu že „center-lock“ je pouze uchycení (pravděpodobně lehčí) kotouče. ;)

                                PSS: Sám jsem si i sestavil komplet počítač, kolo předpokládám nebude složitější…

                                0 0
                                • Marskatin  

                                  Aby ses nedivil :)

                                  0 0
                                • Vilém  

                                  Tak to potom hodne stesti:)

                                  Jo, centrlock je system uchyceni kotouce. V kompletu s kotoucem to vahove je cca totez co 6 der.

                                  0 0
                                • Dejv94  

                                  Počítač je brnkačka, tam to složíš a jedeš, na kole ani ne a už vůbec ne u výpletu.

                                  0 0
                                  • Tondys  

                                    No, to tak úplně není. :) Každá komponenta má mnoho parametrů, které mají vliv (a nebo potřebu kompatibility) dalších komponentů. Pak třeba různé komponenty ladíš, přetaktováváš a instaluješ software. Ono třeba koupíš chybnou RAMku a PC ti ani nepípne a ty nevíš co je špatně… Je to docela studium, kdy každá chyba něco stojí, ale také můžeš celý PC zničit, nebo třeba vyhořet. :)

                                    0 0
                                    • Dejv94  

                                      Vím co to obnáší, taky jsem si složil PC. Ale přece jen když pojedeš podle návodu, tak se nemá co stát, bohužel zaplést kola dobře bez cviku a nářadí moc nejde (zapleteš ale nebude to dobře).

                                      0 0
                              • Dejv94  

                                Sapim Race se dá koupit za nějákých 16kč/ks (to je 1024,–) a niple k tomu po 2kč/ks (128,–). Hmotnost na nábojích nebude tolik znát jako na ráfcích (popř niplech). Rozměry co jsou v kalkulátorech bud najdeš na vykresu k danému náboji nebo jí prostě musíš změřit sám.

                                Ze svého pohledu servisáka bych nebyl moc nadšenej kdyby mi někdo donesl takhle díly na zapletení kola a doufal že to dotyčný zákazník spočítal dobře (stejně bych si to musel spočítat a zkontrolovat sám). Než takto různě experimentovat, tak je lepší opravdu nechat si zaplést kola komplet od někoho, Hnoj myslím dokáže na stejné peníze o chlup víc muziky a záruku ti na to taky dá (proč by taky ne když ho to živý).

                                0 0
                                • Tondys  

                                  Díky. No, když nad tím přemýšlím, stejně jsou teď Vánoce, Silvestr a blíží se zima. Takže se ozvu, třeba tady Hnojovi, beztak někdy v únoru či březnu. Než zase začne další sezona. Vlastně si spíš dělám takový obrázek co budu chtít koupit a kolik si cca dávat stranou, aby to nebolelo. :)

                                  0 0
                                  • Marskatin  

                                    Nápad "Ozvat se v únoru či březnu "bude mít asi dalších tisíc lidí, co si při pohledu z okna na počínající jaro vzpomenou, že nemají na čem jezdit.

                                    0 0
                                    • Tondys  

                                      Třeba to bude i dřív, ale nechci se přes zimu moc vydávat, pořád tma, zima, deprese a potřeba sociálního kontaktu, třeba v kavárnách, aby pak bylo zase co shazovat… :)

                                      0 0
    • michomin  

      Čau, Tondys, také přicházím se svou troškou do mlýna. Připadá mi poněkud komické, že při své váze honíš desítky gramů a jak jsi počítal peníze, tak to ani není levné. Hnoj, samozřejmě, umí perfektní kola. Přesto mám typ.

      SLX+Master Disk

      Myslím, že cena 2 600,– s obyč. nerezovými dráty a trochou váhy navíc oproti tvému návrhu není špatná. Jo, není to hitparáda, ale ty se taky nechystáš na svěťák.

      0 0
      • Tondys  

        Tak ono je to složitější. Sice mám váhu cca 100 kg, jenže do toho musíš započítat i svalstvo, které je těžší než tuk, který má jako zátěž. Chci říct že ve finále je vcelku jedno kolik vážíš, protože ty svaly jsou zvyklé s tím pracovat, zatímco kolo je nástroj a obzvláště lehčí kola mají na svižnost jízdy a ovladatelnost stroje významný vliv. Nenajezdím moc, tak 150 km za týden, ale také i ty lesní cesty, trochu lehčí (neskákavé) sjezdy a také se mi fyzička furt zlepšuje, takže nikde není dáno že mi váha nebude klesat. Každopádně je myslím lepší ten standard raději posunout trochu výš než jsou mé současné potřeby, abych pokud možno třeba hned příští sezonu zase nevymýšlel nad výměnou dílů, které si na tuto koupím. Vidíš že i ta cena zde tedy stále hraje roli, přesto že částka 5 tis. za pár kol se může zdát, pro mé účely, vyšší. :) Jinak ty SLXka náby už mi tady místní odsoudili, protože nejde o průmyslová ložiska. No je asi fakt že ta budou odolnější, i když že bych si sám seřizoval konusy, s tím jsem tedy, přiznám, ani teď, ani do budoucna nepřemýšlel. S tím že bych si zaplétal kola také ne, i když nepochybuji že bych to nedokázal, ale zase za těch pár ušetřených kaček a za ten čas, co tomu věnuje někdo kdo to dělá tak měř sériově, tomu věnovat nechci. Nicméně porozumět tomu jaké jednotlivé díly budou mít funkce, resp. že budu vědět na čem jezdím, považuji za přirozené. Nejsem nějaký zbohatlík, který by si vybíral podle ceny, kde vyšší znamená lepší, jasné. :)

        0 0
        • Tondys  
          • nepochybuji že bych to dokázal
          0 0
        • Dejv94  

          Já SLX neodsoudil, jen jsem napsal že pokud se neumíš starat o konusy, tak se jím spíš vyhni.

          Na zímákovy mám Deore náby, několikrát za zimu se to prostě musí rozhodit, vyčistit, nacpat novou vazelínu a SPRÁVNĚ seřídit konusy, pak jsou takové náby téměř nesmrtelné.

          Když na to tak nespěcháš, vůbec by nebylo špatný koukat na bazar kde by se mohla nějáká kola za pěknou cenu objevit, spousta lidí si bude na Vánoce kupovat nové biky a určitě pošlou do světa tovární výplety.

          0 0
          • Tondys  

            Tak tam ale zase jeden neví co to má za sebou, nemá na to záruku (tedy pokud by to nekupoval z bazaru, jako z bazaru – kde to zase bude cenově přemrštěný). Jako já kvůli těm vydaným 5 litrům za kola plakat zas nebudu. :) Myslím že za těch 4,5 tis. (+ práce) s hmotností 2 kg jsme zase tak špatná kola dohromady nedali. Je to odolné, ložiska budou asi kvalitní, ráfek taktéž bude předimenzovaný…

            0 0
        • michomin  

          Já sem o váze mluvil obecně, ale když už jsi to nakousl, bylo by lepší, kdybys byl 100 kilový tlouštík než 100 kilový svalovec, protože jako tlouštík bys toho najel nejspíš míň a kolo by dýl vydrželo. A to se počítá!

          Jinak já osobně mám Master Disky na XT nábojích, najeto to má cca 10 000, váhu mám podobnou jako ty a jak to vypadá, tak to ještě hóóódně dlouho vydrží a ty kónusy zas tolik péče nevyžadují.

          Mimochodem, v tom obchodě maj i výplety na XT nábojích (jeden pár jsem koupil jako zimní a náhradní kola), proto jsem dal ten tip. Za ty prachy dost dobrý.

          0 0
          • Tondys  

            Tak že bych teda nakonec vzal ty "Napletená Remerx Masterdisc-29-XT v bílé s černými nerez dráty? :) To by bylo za 3.149,– a váhově by to bylo asi nejlepší z probíraného. Ale zase jsem v rozpacích kvůli předchozím radám. Tak ještě počkám, jestli mi to někdo třeba nerozmluví. :) Nemají třeba váhový limit? Nebo není tam nějaká jiná zrádnost?

            0 0
            • Tondys  

              PS: Tak teď čtu že by se kónusy správně měly alespoň tak 2× do roka vyndat, vyčistit, atd. Navíc u průmyslu prý není ta vůle… Tak to zase přemýšlím jestli si nepřiplatit a nejít raději do toho řešení co jsme tady vymysleli. Sice o dva tisíce dražší, je to o něco těžší, ale zase bez údržby, to je magnet…

              0 0
            • michomin  

              Jediná zrada by mohla být, že se to nepovede dobře vyplést, náboje budou zmetek, dráty budou z nepovedené oceli, ráfky budou mít zprasené nýtování a budou špatně svařené, eloxování bude stát za prd, bude to špatně zabalené a při přepravě se to poškodí. Prostě takové ty běžné věci.

              Rozhodnutí je na tobě. Ať se rozhodneš pro koupi na krámě nebo výrobu na zakázku, tak moc neotálej, čas letí, abys nepropásnul začátek sezóny, a příští rok to všechno může být dražší. A přes zimu si budeš kolo kompletovat a hezky si užiješ.

              0 0
              • Tondys  

                :-) No právě. Třeba u těch Hurry 29 píší „Nýtování: ne“ – nevím co si o tom mám myslet. :)

                0 0
                • Vilém  

                  Ze tam nyty nejsou. Na predni kolo neni naprosto zadny problem. Vzadu jsou nyty lepsi. Kazdopadne verze s nyty existuje.

                  0 0
                  • Tondys  

                    Pravda, podařilo se mi je nalézt tady . Ještě kdyby ten ráfek existoval v bílém provedení, to by bylo bájo. Ale to už se mi teda nalézt nepodařilo. ;)

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.