Caute mam dva dotazy,
Chtel bych si nechat zaplest kola na silnicku (gravel). Predstava je tak 1600–11650g, bezdusove a na kotouce, cena tak cca 8000,–. Je to realne?
Znate nekoho, kdo by to zapletl? Idealne z Ostravy.
Dik za rady
Caute mam dva dotazy,
Chtel bych si nechat zaplest kola na silnicku (gravel). Predstava je tak 1600–11650g, bezdusove a na kotouce, cena tak cca 8000,–. Je to realne?
Znate nekoho, kdo by to zapletl? Idealne z Ostravy.
Dik za rady
Ahoj. zapletal som nedavno
rafik Dtswiss r460db 24d
draty Dtswiss competition
niple Dtswiss 14mm – kvoli hmotnosti (mojej) som pouzil radsej mosadz
naboje Novatec xd611sb+xd612sb
vyplet 2× krizeny
Zmestil som sa do 230e a teoreticka hmotnost lahko cez 1700g. Kedze naboje mali dokopy realne o 30g viac ako uvadza Novatec, prestal som sledovat hmotnost a realnu teda neviem.
Pokial pouzijes Al niple a zredukujes pocet dratov, mohol by si sa zmestit aj pod 1650g mozno.
Mam to ako bezduse, dokonca s plastami, ktore nie su na bezdusove pouzitie urcene.
Přesně tahle kombinace, 28 a 32 drátů, váha rovných 1800g
Takze to bude podobne jako tyhle:
http://www.bottico.cz/…/vyrobky.php?…
Ale to se mi zda moc tezke, bych oproti svym moc neusetril.
Sou o cca 100g těžší než co si chtěl a náboje OK. Za tu cenu asi nic moc jiného neseženeš. Kola s váhou 1400–1500g stojí o 20000 víc.
Takže jsi přešel na kotouče?
A začali už lítat pečený kuřata do úst?
Ne jen když se podívám na nabídku nic moc lehčího v týhle ceně stejně není a R24 v ráfkové verzi sou fajn. Určitě bych si je přidal do výběru.
Já četl, že: „…jsou o 100g težší, než jsem chtěl.“ Tak jsem se neudržel a trochu si rejpnul. R24 jsou teď všude vyprodaný, ale jinak asi v dané ceně nejrozumnější volba – v ceně jsou ventilky, pásky a všechny možné redukce.
:D ne chápu že by to zde vzbudilo ohlas ale na kotouče nejdu :D
Ale sám mám vybraný DT Swiss PR1400 Dicut Oxic pokud se neobjeví nic lepšího mají fajn hodnocení.
Proti stavbe na Novatech nabach je to urcite lepsi reseni. Ja ted dal dohromady svoje postarsi Cosmic SLR, tak dokud neprobrousim Exalith nebo zas neprdne rafek, tak je budu dal s radosti jezdit.
No Mavic s Exalith taky zůstává ale u DT se mi víc líbí širší ráfek a ta keramika by měla být odolnější než Exalith. Navíc DT je ofiko TLR o čemž Mavic pořád mlčí. Cenově jsou velmi zajímavé.
DT Swiss R24 DB jsou v dané cenové kategorii hodně zajímavá nabídka a spousta příslušenství v ceně (páska, ventilky, redukce na různé osy a redukce CL-INTL) je super bonus. A všude vyprodaná teď nejsou. Sehnat se dají. Otázkou je samozřejmě za kolik, nicméně do limitu by se tazatel vešel.
DT Swiss R24 DB teda jeste nezavrhuju :)
tak som to odvazil. v mojom pripade 1710g
Nedalo mi to, hodil jsem je na lepší váhu. Nakonec je to 1786 gramů, což tak zhruba může odpovídat těm pár drátům navíc.
No nakonec jsem teda zkusil poskladat neco podobneho, jen na Notubes ZTR Iron Cross rafcich (24/28). Cena mi vysla na cca 7000,– a vaha 1500g:
https://www.koloshop.cz/…ni-disc.html
https://www.koloshop.cz/…ni-disc.html
http://www.bikestore.cz/…-mm-2437.htm
https://www.dajsport.cz/…s-14mm-cerny
http://www.notubes.com/…k-P1200.aspx
http://www.notubes.com/…k-P1201.aspx
Nejakou rezervu bych nechal, ale tech 1600g cca by to mohlo byt. Ted uz jen kdo to zaplete :-)
Max PSI 45psi je pro silnicni plaste vyslovene idealni. Ostatne tam sami pisou: If you wish to use both Cyclocross and Road Tubeless tires, we recommend the Alpha 340
Tak toho jsem si nevsiml, ja jezdim tak 4–6 bar
Muzes pouzit Alpha 340/400 nebo treba levnejsi ale tezsi WTB I19.
Varianta dve teda na tady tech rafcich, cena o trosku vyssi, ale furt v pohode:
http://www.notubes.com/…ck-P533.aspx
http://www.notubes.com/…ck-P560.aspx
Akorat nevim, jestli to neni malo dratu, i kdyz na cx mam taky 18/20 a v pohode.
Minimalne ti musis sedet pocty der na rafku a naboji :-) Pro 24 der bych doporucil spis Alpha 400 nebo ty WTBcka. Leda bys mel 50kg.
Uz jsem si vsiml, ze to nesedi. To je hotova alchymie :)
pripadne este toto
https://www.dtswiss.com/…b-asymmetric
su k tomu aj niple a dostanes sa do pozadovanej ceny aj hmotnosti
Dival jsem se na rafky a tyhle vypadaji docela dobre:
Psal ze chce na kotouce ne silnicni brzdy
nechal bych to zaplest tady u Skály je sikovnej poradi dost veci ma skladem a cenovky slusny a dodani do tydne
Az dnes odpoledne jsem nazev tematu upravil. Bylo to dost matouci.
Mozna blby dotaz, ale neni u rafku jedno, jestli je na kotouce nebo na vecka? Samozrejme pokud chci kotouce, naopak to asi nejde.
bez té brzdné plochy bude hezčí :-) a asi tam může být míň materiálu na těch bocích, takže teoreticky i lehčí bych řekl.
Možná by mohl být problém s případným vytrháváním niplů, přeci jen ta brzdná účinnost tam bude jiná.
zase dost lidí jezdilo dřív na MTB na různých bastlech taky kotouče a ráfky na véčka a ok.
Já vím, ale ta kola zase neměla 1600g........, ale možná jen plaším ;-)
Ráfky s brzdnou plochou jsou těžší, bo brzdná plocha. Taky jsou jinak namáhány brzdou.
Disc ráfky jsou lehčí, bo nemají brzdné plochy. Měly by být zesílené u niplů, tam disc ráfky trpí nejvíce.
Spousta továrních ráfků je mezi děrama vyfrézovaných.
namáhání se přenáší mezi ráfkem a středem u V u kotouče mezi středem a pláštěm nemyslím že je to až tak jiné