Dobrý den,
nevíte prosím někdo kde by se dalo půjčit (na den, či víkend) malé silniční kolo (44–46) pro mého kluka (150cm) začali se mu líbit silnice, ale rád bych, aby si ji nejprve vyzkoušel, aby měl představu, než nějaké koupíme.
Dobrý den,
nevíte prosím někdo kde by se dalo půjčit (na den, či víkend) malé silniční kolo (44–46) pro mého kluka (150cm) začali se mu líbit silnice, ale rád bych, aby si ji nejprve vyzkoušel, aby měl představu, než nějaké koupíme.
Co Decathlon? Tam by měli kola půjčovat na 3 dny, vlastní zkušenost ale nemám…
Kolik mu je? Tipoval bych nějakých 11, 12. Tady je potíž, že nastává rychlý růst, tj. za rok vyroste o 8 cm nebo i více. Přijde mi, že u krosového kola se přizpůsobí snáz velikost. U silničky jsou dosti drahé dualy, potom těžko použít běžné velikosti převodníků, převody musí být lehčí než pro dospělé. Speciální silnička vyjde asi dosti draho. Nevím, jestli ten Decathlon je na výšku 150cm, možná XS ano, jestli mají nějaké levnější kolo, tak to bych zkusil. S větší investicí bych počkal, když bude opravdu zájem.
Pro nějaký vstup do oddílu je nejlepší, když předtím kluk rok jezdil sám, třeba 20 km 3× v týdnu, to lze na jakémkoli kole.
U silničky jsou dosti drahé dualy, potom těžko použít běžné velikosti převodníků, převody musí být lehčí než pro dospělé.
V reálu je největší problém u malých silniček délka klik. Dualy už zase tak drahé nejsou.
Pokud dítě trochu sportuje a není obézní (a včas pořadí a nejede hned 12% stoupání a hlavně jede tempem podle sebe), tak ani v 10 letech nemá na silničce obvykle převodů nedostatek. Zvláště dneska, kdy i silniční přehazovačky poberou 32 zubů. Na Shimano do 10 sp. se navíc dá dát jakákoliv stará Sh. MTB přehazovačka 9sp, pak už problém není žádný.
Ostatně, závodníci mají v nižších věkových kategoriích omezen nejtěžší převod.
Ty si dovedeš představit, že by jsi kluka, co má jedenáct, pustil na 20 km okruh samotného? Já ani náhodou
Nebuďte připo… . Pokud nebydlí někde v satelitu nebo velkém městě a kluk má něco najeto a někdo ho naučil pravidla silničního provozu v teorii i praxi, tak klidně. Starší syn měl od 10 let povoleno do 30 km, od 12 pak 50 a s telefonem, pak se to stejně zvrhlo. Mladší byl větší plašan, ten dostal nad 20 km povolení až někdy ve 12 letech.
Bydlíme na venkově a všechny cesty a silnice kolem v okruhu nějakých 50 km měli opakovaně projeté s doprovodem. A měli zákaz některých úseků buď absolutní nebo ve dnech/hodinách.
+1
Njn, silnička, dítě, Praha a nějaké okruhy – to nejde dohromady.
To skoro vypadá, jakoby bydlení v Praze mělo i nějaké mínusy?
se silene zmenila doba :) ja mel kolo tak od 8let bydleli sme na lesne s kamosema ve stejnym veku cely odpoledne venku na kolech sme objeli sobesice lesnou a obrany kolem reky az do lomu,od 11let sem mel favorita a to uz sem jezdil prehradu,ivanovice a ruzne po brne,sam zadna prilba nic a prezil sem to :) s rodicema sem musel akorad v sobotu na chatu jinak sem je pomalu nevidel :D
Na „vsi“ se to zas tak moc nezměnilo. U Třeboně (tedy okruh cca 20 km okolo) docela pravidelně potkávám kluky možná tak 12 let na kole samotné. Minimálně dvě silnice z toho jsou dvojky, takže rozhodně ne naprosto bez provozu. Na těch menších cestách u vesnic se jich potlouká v různě velkých partách nebo i osamoceně ještě víc.
Ono i u té Prahy jsou oblasti kde neni moc velký provoz, mimo špičky skoro nulový.
No jo, ale to bylo před 112 lety. :-)
Nevím, jestli jsou Pardubice už velké město.
Ale představa, že mladýho pošlu samotnýho někam na silnici, když sám vím jak to v okolí vypadá s provozem a ohleduplností řidičů, mě vůbec netěší
Jako kluci z vesnice jsme hráli na silnici před barákem tenis, teď se tam dá přejít díky provozu jen na přechodu
Je mu je mu teprve 10,5 a do oddílu ho zatím dávat nechci, rád jezdí a letos několikrát projevil zájem o silnici, tak bych jí chtěl právě vyzkoušet, jestli by ho to vůbec bavilo, pak případně něco pořídím a pak se teprve uvidí. Když by ho to bavilo buď bych koukal po něčem jetém, nebo nějaký rám, doma mám svou starou kompletní sadu od Campy i s kolama, tak jsem myslel že bych dal jen lehčí kazetu. Na Bajku už něco naježděno má.
Decathlon jsem nezkoušel, netušil jsem že i půjčují. To se dojdu zeptat.
Jinak jsme z Prahy, tak že samotné vyjížďky zatím moc nepřipadají v úvahu.
s celou sadou doma bych nejdříve prohlédl bazary, občas se malé rámové sady najdou případně levně koupit celé kolo do cca 10 s tím, že se za rok/dva pošle zase dál. Jinak mě napadá jen zkusit nějaký oddíl jestli neví trenéři o něčem co jejich svěřenci prodávají.
Přítel gůgl mi v Praze a okolí nabízí Ski a bike centrum Radotín, Bikeclinic café, dá se toho najít určitě i víc.
Píší, že mají i silniční ale osobní zkušenost nemám
V Praze jsem vyzkoušel už snad všechny podobné prodejny a půjčovny, ale malé silnice nikdo nemá. :-(
Co na dráze, nechtěl by si to zkusit tam ? Na Kovu je možné si půjčit kolo a bezpečně si vyzkoušet dráhu. Vím, že to není jako silnice, ale aspoň něco.
Dráhu na Kovu mám v záloze, ale není to úplně ono, tam nevydrží dlouho jezdit, jelikož ho to nebude bavit, když ho vezmu někam na projížďku tak dá v klidu 40–50 km a pořádně si to osahá.
V tomhle věku není podstatných 40–50 km. Ani 150 km. Někdy kolem toho desátého roku mladší syn projevil přání dojet k Řípu a zpátky, to máme z domu zhruba těch sedmdesát jednu cestu. Od předešlých výletů se to lišilo jen více svačinkami (aby se nezdržovalo zastávkami, tak se naučil jíst za jízdy, zastavovalo se jen na nákup a odskočení si). Stejně, aby cesta ubíhala, tak nemůže moc vystrčit hlavu z háku, na takové pro něj nesmyslné mnohahodinové štrece.
Ale obrovský zážitek měl z dráhy. Už před tím si to zkoušel na dojíždění rychle jedoucích traktorů na silnici, ale na dráze se poprvé sám rozjel nad 40 km/hod a hlavně ho strašně bavilo vyjíždět nahoru a zase sjíždět dolů z klopení. Sice měl zákaz vyjíždět nad černou, ale pan správce ho ještě ponoukal :-) . Dráha je dobrá.
To je zajímavá myšlenka takhle jsem nad tím nepřemýšlel. Asi by to taky šlo asi bych s ním případně zkusil oboje, na tu dráhu není takový problém se dostat a i tam mají malá kola. Ale chci i tu normální vyjížďku, oni ty 2–3 hodiny na kole mu zase ukážou to že je tam jiný posed, jinak se řadí, je to tvrdší atd. Ale rozhodně nejspíš dáme pak obojí. Pokud se tedy povede sehnat něco k půjčení. :-)
:-) Máš smůlu, malá kola už jsem rozprodal.
Dovol ještě pár poznámek. Něco najeto už máte, silniční rychlosti (a vzdálenosti) jsou jiný svět.
Takže na delší cesty velmi těsný hák, signalizace, předvídavost, jindy se řadí a jinak … jinak se šlape i sedí, kadence je opravdu podstatná. Zatáčky klopit, klopit, klopit, ale naučit se vybírat čistou stopu, není potřeba se pořád válet. Za škrtnutí pedálem o asfalt v náklonu následuje pochvala, bez nášlapů (klidně MTB) to nemá vůbec cenu zkoušet.
Nemá pro něj moc význam hltat kilometry, podstatná je rychlost, dynamika. Takže rozjet se do zahřátí, pak třeba jen 10 km rychle, ale ne celých najednou, ale v úsecích naplno a mezi tím odpočívat, pak pár km vytočit nohy a stačilo. Nebo dát 2–3× nějaký kilometr dlouhý (mírný) kopec, ale v tempu až nahoru, posledních 100 m se ještě zvednout. Ať se naučí trefit správný převod ke své kondici a terénu.
Obecně budovat cíleně jen techniku a rychlost. Vytrvalost přijde sama sebou. Není a nebude profesionální cyklista, nemusí najíždět objemy.
Tak to je škoda,
každopádně děkuji za rady.
Jak nyni funguje Kovo nevim – za posledni 2 roky se tam mnoho zmenilo a Miksa presel na komercni styl (vypadly dotace MŠMT).