tak co..zazimováváte a šudlíte kolo před zimou nebo budete jezdit i na sněhu,a na čem jezdíte?
P,S mam uz kolo nalesteny a třese se na jaro(29")
tak co..zazimováváte a šudlíte kolo před zimou nebo budete jezdit i na sněhu,a na čem jezdíte?
P,S mam uz kolo nalesteny a třese se na jaro(29")
Po prvním nasolení silnice,zazimuji silničku a pokračuji v nájezdu na trekovým kole.
Po prvním nasolení, vytahuju zimáka a jezdím až do jara:-)
Taky tak.
po prvním sněhu nasedám na zimáka ;)
Taky se přidávám. Včera jsem dodělal předsezonní přípravu zimáka a může napadnout sníh. Jakože doufám, že ještě dlouho nenapadne ;-)
taky čekám na sůl. To se pak přestane jezdit :(( nebo to možná budu brát po neposolůených cestách :-D
Když už je tu takové téma – jak tedy správně zazimovat, aneb poraďte ;-)
Zazimování je jednoduchý: bajkeři nasadí zubatý gumy do sněhu či bláta a silničáři zase blatníky a jezdí se dál:-)
Všechno rozeberu, vyčistím, naleštím, nahodím nové věci (pokud se sejdou) složím, seřídím a nechám odpočívát v chladné temné místnosti :-)
pripravujem sa na zimu tak, že zháňam poctivú ruskú baranicu a fest zimné rukavice. už je nachystaná aj TČZB*. tu na sibíri, kde nebol Lenin, to bude určite treba
*tlstá čierna zimná bunda
to je škoda, že píšeš tak málo :-(
Jaké máte zkušenosti s camelem, respektive s tou hadičkou? Camel by měl být v pohodě,ale nemůžu zamrznout ta hadička ?
Já mám jinak ted dva týdny na přípravu,tak už sháním rukavice,hrubé ponožky a vystlévám boty ..
Jo a ještě jeden dotaz. Četl jsem,že v zimě jsou reálné tepy cca o 5 tepů nižší ?
kejml – musíš občas pít, trošku pomůže neoprenová *******, jinak zamrzá… nejdřív taková ledová tříšť a pak se už nenapiješ… když je tak pět pod, tak musíš ucucávat cirka jednou za půl hoďky.. když je méně, tak častěji
díky moc
Nepomohlo by třeba přidat do pití rum?
Určitě pomohlo, ale na kolo alkohol přece nepatří ;-)
Určitě, když dáš čistý rum, tak to 100% pomůže. Tvrdej alkohol v mrazáku při –18st. ještě nezmrzne, jen to změní viskozitu a je to skoro jako med.
A když navíc budeš poctivě pravidelně sosat… :-)
Není nic lepšího než polotuhá zelená z mrazáku. Večer k šíši, hmmm, dobrota :)
:-) do zimy je best rozhodně slivovice s medem!
já to pití z hadičky fouknu zpět do vaku a nemá co zamrznout :-)
také možnost :-)
taky tak
takhle to dělám i v létě abych nepil horký jonťák
jezdím na pohodu,spíš jen točím nohy,prostě objemy.
jo, to já taky
Duc duc jednou psal, že tepy v zimě jsou právě zhruba o 5 – 10 vyšší kvůli nedostatečnému ochlazování tím, jak jsi navlečený. Ale kdo ví, z čeho vychází. Předpokládám, že dělá zátěžové testy jak venku, tak vevnitř… :-P
tak jem to asi domotal :D
Ale ne, je to dobře. Pokud okolo nuly pojedeš kudlu oblečený jen tak, aby ti nebyla zima, tak to platí a tepy jsou nižší. Něco jiného bude, když v mrazu budeš jen zlehka kvedlat nohama a pojedeš v kožichu, abys nezmrzl. Pak se při jakémkoliv zrychlení začneš přehřívat a tepy jsou tím pádem vyšší.
díky za vysvětlení :)
Duc duc jednou psal, že tepy v zimě jsou právě zhruba o 5 – 10 vyšší kvůli nedostatečnému ochlazování tím, jak jsi navlečený. Ale kdo ví, z čeho vychází. Předpokládám, že dělá zátěžové testy jak venku, tak vevnitř… :-P
Ono už teď když bylo chladno, tak jsem nechtěl pít tu studenou vodu co se ochladí v hadičce… tak jsem po každym napití fouknul plnou pusu vzduchu (přibližně stejnej objem jako vnitřní objem hadičky) zpátky, tim zatlačil pití zpátky do báglu. Nefoukat moc, abysis na zádech nevytvořil vzduchovou verzi hindenburgu, ani málo, aby ti ta voda tak jako tak v hadičce nezůstávala… a nebo pít často jak tu radí další, no :) Ale mě se moc pít často nechce, jak je chladno, tolik se nepotim. V pařácích jsem měl spotřebu přes 3l/100km, a teď když bylo chladno, jsem se na 30km rychlý vyjížďce sotva napil…
Já od podzimu na biku snad ještě ani nepil
To neděláš dobře…
já vím :-) Od nové sezony jsem nový člověk :p
no čo, aspoň nenafúka
Jezdim celoročně. Nevydržim tejden bez kola, takže je to jasný.
Jinak na sněhu jezdim na normálnim kole, jakmile to začne tát, tak beru zimáka, ale o toho jsem taky přišel, tak jsem letos odkázán na závoďáka.
Díval jsem se že maš na kole Blackburn jakej máš? A jak Ti to šlape?
Díky
Večer ti napíšu mejl
Tak kdy sem šoupneš toho svýho fešáka? :-)
Vydrž Prťka, vydrž :-D
dělá s tim strašný tajnosti :D
máte někdo zkušenosti s vyhřívacími rukavicemi?
sezóna nikdy nekončí.zazimuju max.tak letní hadry.
Mam trosku jiny problem: kdyz je pod 10°C, nemohu jezdit ani behat. Krk mi velice rychle chladne, studeny vzduch se dostava do plic a musim toho nechat, nebo jsem na dalsi den marod. Dychat pres nos kvuli ohrivani vzduchu je blbost, kdyz vemu v potaz fyzicky vykon. Nemate s tim taky nekdo prihodu? Pripadne jestli je vubec mozne, abych se toho nejak zbavil?! Lyzovani v –20°C mi nevadi.
Dýchat nosem a nehonit se.Už jsem jel jsem 3 hodiny v –15 a dalo se.
a co obličej ?
namazat silnou vrstvou indulony nebo neceho co se spatne vsakuje.
Fakt indulony? Neobsahuje dost vody? Aby to na tom xichtě pak nemrzlo… :-)
juj, beru zpet… mel jsem za to, ze je to indulona, ale neni… je to nejaky krem do mrazu od Dove, ale ma to podobnou tubu :)
a vás to jako baví jezdit navlečení a namazaní jak nějací polárníci?
Namazat a zakuklit.
Na hlavě neprofuková čepice, na obličeji kukla:-)
Jasná volba http://www.eurocatsuits.com/…uth-h600.jpg , částečně pomůže i při tom nepříjemném vdechování chladného vzduchu.
:-D
Tak to je pekelný :-))
Já v zimě beru softshellku s kapucou. Kapuca vytvoří vzduchovou kapsu, která hrne studenej vzduch před sebou a kolem hlavy tak nic neproudi. Nevýhodou je částečně omezenej audio a video vjem :) A taky to asi nebude moc kompatibilní s helmou.
Taky tak. Jenom jsem ještě neměl zimní tretry a chodidla jsem měl na odpis :-)
mě už ted omrzají palce na nohou, tak jsem zvědav na zimu,když na ni mám upravené tretry
Chce to aklimatizovat se. Pokud jezdíš denně, tak si na tu postupně se snižující teplotu zvykneš a je to bez problémů. Problém je, pokud ven nechodíš a pak na kolo v mrazu sedneš. Takže pokud moc nejezdíš, doporučoval bych nejdříve delší procházky v mrazu a trochu se u nich zadýchat.
Jedna fotka pro zasmání.Byla kosa:-)
To jsou tlamy:-)
Jsem v Norsku, moc se tu nesoli, spis jen hlavni tahy a ve meste. Na vedlejsich silnicich a stezkach se jezdi po ujezdene vrstve snehu, chce to zimni pneumatiky a na kole plaste s hroty. Ale tim jezdenim spis myslim cestu do prace, do skoly apod. Mimo cesty jen lyze. Hroty budu nahazovat pocitam nekdy v listopadu kvuli naledi.
Jezdím i v zimě,pokuď to jde.Spíš řeším jak zazimovat nohy.
V tretrách je zima i přes 2 silné ponožky a návleky.
Uvažoval jsem o nějakých zimních cyklobotách ,ale jelikož jezdím platformy,asi spíš pořídím nějaký vyteplený trekovky – přijde mi to jednodušší,cenově přístupnější i praktičtější.Co vy ?
kotníkový kolumbije za litra. chodit se v nich nedá, hroznej šmejd, ale na kolo paráda :-) noha v teple, v suchu, co víc si přát? :-)
Ja pouzivam normalni trekovky od Tecnicy a lyzarske ponozky. Ale jezdim jen do –10°C
keď silno mrzne, tak mi je časom zima na prsty aj v membránových trekovkách. na chvílu zlezem a tlačím, to pomáha.
Kdyz je pod nulou tak mam problem s tim ze je zima kolenum, mam na nohach lehkou merino vrstvu (Leggings 260 Men – Icebreaker) + Craft knee warmer + capaky (nejsou na kolenach nijak vystlany) a stejne citim zimu, kdyz je vetsi mraz beru si jeste nepromok kalhoty od endury na to vsechno – a stejne jak se kalhoty furt dotykaji kolena je to teplotne naprd, uvazuju nad vyhrivanim kolen :) nebo ja uz nevim co… tohle je jedina limitace pres zimu ktera mi vadi, klouby musi byt v teple. Jinak pod minus deset uz venku nejezim…
mám nějaké návleky na kolena za pár korun, fungujou spolehlivě. na to vozím už jen maskáče a cajk, ale jak je méně jak –10, tak nejezdím, protože jsem si ještě furt nepořídil čepičku a pak je to už dost limitující… nicméně kdyby mi byla stejně ještě zima, tak si vezmu chrániče na kolena, ty zaručeně zahřejou i kdybych byl na sibiři :-)
Ustřihnutá zesílená kolena ze starých čapáků. Drží to v pohodě nad i pod.
s prvním sněhem vytahuju válce a začínám najíždět :)
trochu nuda , ne ;-)
Ne trochu, ale hodně nuda.
se už kolikátou zimu chystám nechat kolo v garáži a vyrazit pěšky, ale lenost mi to zatim nedovolila. :D
Chtěl bych letos poprvé jezdit i v zimě…nějak se nedokážu smířit s tím, že bych vyjel až na jaře…ALE kolo zimáka nemám (není ho kam dát) a ani nemám zkušenost s tím, jak by stávající kolo trpělo, kdybych na něm jezdil i v zimě… Na solených silnicích bych toho tolik nenajel – jen nějaký přejezd od stezky ke ztezce… ale co udělá zima s vidlí a tlumičem? brzdy..hydry? apod.?dik
ono to není tak horké, zimáka také nemám a zatím cajk :-) na posolené silnici prakticky ale nejezdím, jen v nejnutnějcíh případech (třeba zrovna naši ulici solejí, takže tomu se moc nevyhnu) a když, tak pomaličku a samozřejmostí jsou blatníky. jinak všude jinde (sníh, silnice sypalné kamením) je to v cajku, akorát ta sůl je trošku svině
…no ja to mám v praze tak kilometr na cykloztezku, takže ta sůl by mě zase tolik snad trápit neměla. jen teda ty blatníky no :( ty bych na kole nejraději neviděl..
Já s tím nemám zkušenost, dřív jsem měl vlastně to „štěstí“ že mi všechna kola někdo ukradl než se stačila rozsypat a navíc to nebyly ani takové perly… teď bych byl rád, kdyby to dopadlo jinak :-) ale jak tak pozoruji, všichni řeší zimáky, tak jsem si říkal, že to asi nějaký důvod má… :)
já zimáka taky neřeším, ale v zimě po návratu z vyjižďky opláchnu kolo horkou vodou, aby na něm nezůstávala eventuelní sůl. v zimě nejezdím nějaký velký pekla, takže matroš nějak výrazně netrpí
no tak to jsem potěšen, nevim kde jsem vzal, že to je vlastně vražda kola :) tak teď jen aby mi to odhodlání na zimní ježdění vydrželo… tak ještě pořešit zimní výbavičku :) naivně jsem si myslel, že bych to v zimě např. dal v rukavicích v kterých jezdím přes léto – celoprsťáky, ale při poslední vyjížďce mi ruce už trošku prokřehly a to je ještě prd kosa…
s těma rukavicema… vozím pletené a na to klasický celoprsťáky na léto, takhle se dá celkem snadno, když je lehce pod nulou. pak nastupujou nějaké stařičké lyžařské po tátovi a s těma při –10 není problém
hm, já pod ty svoje už asi další podvrstvu nenarvu, mám je tak akorát… takže asi budu muset zainvestovat… chtělo by to lepší klima, hned by bylo všechno snazší :)
zkus to, kdyžtak bych to zkusil ještě s nějakýma starýma rukavicema… přijde mi zbytečné investovat peníze do věcí, co moc často nevyužiješ a dají se nahradit něčím jiným… ale jak chceš, já mám celkem velkou neochotu dávat peníze za hadry, takže to je možná jen tím :-)
já hadry nakupuju, jen když je to nevyhnutelná situace (když už se nemůžu vyhnout ženě) ale co se týče biku, tak to mi pak není líto nic (ale zase ženě úplně všechno). Já napřed zkusím tvojí metodu s rukavicema pod a když to pod ty moje nenarvu, tak se uvidí
Mám extrémně zrzlé končetiny. A prsty jsou můj jasně limitující faktor. Pořádné teplé zimní rukavice s membránou + zimní tretry a stejně při –5st. po hodině končím na zmrzlé prsty, většinou ty u nohou jsou na tom dříve hůře.
Pro srovnání, v letních tretrách + pořádné teplé návleky + teplejší ponožky, tak to už mrznu po delší době i v +5st., takže zimní tretry pomohou hodně.
Letos zkusím přes zimní tretry ještě hodit návleky.
na sjezďáku jsem je teda neměl a na trialu se přepravuji pomalu a po chodníkách, ale na xc to blatníky chce… už jen proto, že když vletíš nečekaně na silnici v rychlosti, tak pak další hodinu cítíš tu sůl, moc fajn :-) další věc je ta, že pak můžeš zanedbávat i mytí a tak :-)
škoda jen, že ještě nikdo nevymyslil nějaký blatník co na kole nevypadá jak pěst na oko :) já bych na kolo nejraději nevěšel nic, tak maximálně tachometr… teď jsem vyměknul a pořídil podsedlovku.. ale tak zkusim se po nějakakém blatníku podívat, když doporučuješ..já zatim vim prd :)
nesmíš to zas tolik hrotit, však to tam není na furt a můžeš to kdykoli sundat.. :-) a za tu službu to fakt stojí, hezky si ho beru i do bláta, ale to jezdím jen málo kdy. problém je spíš ten, že by to chtělo nějaký uzavřený blatník, co se dává na crossy a silnice, jenže to je u odpružení problém..
no prave, moc si nedovedu predstavit (idkyz to jeste nic neznamena) jak bych na zadni kolo ten blatnik dal… kdyz nepocitam ty hruzy co se davaji na sedlovou trubku…
přesně s tou hrůzou jezdím :-) ale je tam spíš kvuli zádům, než kvuli kolu… fakt by to chtělo nějaký uzavřený…
ono to asi za ten suchej zadek bude stát, teď jsem se ale na ty blatníky koukal…
proč jsou všechny ale tak hnusný? :-/ no jo no, asi to moc žeru
určite ano 8o)
…tušil jsem to :)
Nic výrazného :-)
…no jo, ale kolik to ma v zime najeto, nez jsi si to na tom uhnal? ja cekam, ze budu v zime spis svatecni cyklista…
Jezdím na tom zpravidla od listopadu do dubna, minimálně do doby, než naprší a uschne. A to pořádně. Nejlíp 3 x. Co je po smrti, na jaře vyměním za to, co jsem sundal z jednice. Jinak jezdím denně do práce + švihy mimo to. Je to plečka – bezúdržbové kolo, ale než jsem pořídil nové, tak tohle po resuscitaci vyhrálo závod.
časy kdy jsem jezdil denně na biku do práce jsou už dávno pryč :( (a to bylo jen v létě)… takže u mě to takové drámo nebude. I teď v sezóně jsem moc rád, když se dostanu na kolo 3× týdně a v zimě až bude od rána do večera tma jak v pr… to bude asi tak akorát o víkendu :(
Tam jde hlavně o tu sůl. Stačí trocha, neumýt to a jde to do kytek.
V životě jsem neměl zimáka a v zimě občas jezdím, i když výrazně méně než přes teplou část roku.
Ovšem po nasolených silnicích tedy nejezdím vůbec, hezky do lesa. Pokud to jde, tak většinou raději na ušlapané cesty. Těch je ale dost omezené množství, tak pokud není sněhu nějak moc (v půlmetrovém prašanu to fakt už nejde), tak občas to vezmu i na neušlapaný/neujetý sníh.
Pokud je to více namrzlé, tak se naopak hodí dobře fungující full, protože pak i na v létě pěkné široké cestě z toho může být slušný terén.
A má to tu výhodu, že v terénu na sněhu se jezdí hodně pomalu, takže mi pak netrápí kombinace zima a větší proudění vzduchu.
S brzdami jsem problém nikdy neměl (končím ale tak u –10st., do větší zimy by mi už nikdo nedostal ani na chvilku a i do těch –10st. jezdím jen na chvilku typu 40–60 minut).
Tlumení je v mrazu samozřejmě výrazně línější a ideální by bylo měnit olej za řidší, ale na to prdím, tolik zase v zimě nejezdím, aby mi to za to stálo.
Se vzduchem ve vidlici ani tlumiči jsem nikdy žádný problém neměl, jen je třeba lehce přifoukat (je už znát snížení tlaku v té zimě).
Vidli i tlumic jsem prave prifouknul, takze bych to rad otestoval. ten snih me prave laka, ale v praze to bude horsi. mam kousek tak akorat prokopske udoli, takze cekam, ze ho po zime, jestli bude trosku mirna, budu znat na zpamet. uvidime jak pak dlouho vydrzim venku, jezdim sam a nejsem moc trpelivej clovek, takze je to vzdycky spis takove chrteni, tak nevim, jak to bude fungovat na snehu a naledi…
správnej cyklista jezdí celej rok.
amen.