• pegas

    www.horydoly.cz/vypsat.php?…

    Anketa: Vyuzivate vlak pri cestach na kole?

    Ano
    63x
    77%
    Ne
    19x
    23%
    0 0
    • maxtor  

      To, že platíš za každý vlak, který použiješ 26 Kč mi přijde jako naprosto stupidní systém. Pochopil bych to, když by mi pracovník ČD kolo naložil a vyložil. Když si ale s kolem manipuluji naprosto sám… Prostě idioti. Kde jsou ty časy, kdy si člověk u přepážky koupil jízdenku pro kolo a byl za vodou…

      0 0
      • Martin  

        nakopat je do ******, kretény. já už fakt nevím, co všechno by „modrá armáda“ chtěla. tohle už je fakt moc. ještěže vlak používám jenom v jednom jediném případě * když jedu na jaře, kdy není moc najeto, na praděd.

        0 0
      • pegas  

        ja bych nerad nechal kolo bez dozoru,jako ze ho necham nakladat nekym jinym…uz kolikrat jsem na hlavase videl jak s kolem zachazi…radsi nevedet:-(

        0 0
        • Martin  

          jednou jedinkrát jsem vezl kolo vlakem, aniž bych ho měl na očích – trasa Luhačovice – Olomouc. nějaká kurwa mi při té příležitosti ukradla spacák přidělaný na brašně. v luhačkách spacák byl a v olmiku už nebyl.

          0 0
          • pegas  

            kdyby ti ukradli asi cokoliv z kola tak se muzes domahat ale u spacaku asi nikoliv..

            0 0
        • GrandeBelde  

          moje řeč, odřeli mi trochu lak a ta jejich stupidní nálepka nešla sundat dolů..když vlakem tak jedině za ruku (za madlo) ČD tlačí na pilu..

          0 0
      • Floydie  

        Ja nevim co stale resite. Ten 6Kc rozdil je uplne nepodstatny. Stale je to bezkonkurencne nejlevnejsi preprava.

        0 0
        • maxtor  

          Přečti si mé příspěvky pořádně a pak na ně reaguj. Díky za pochopení.

          0 0
          • Floydie  

            System je mozna stupidni, ale je to takhle uz delsi dobu a kdyz mam platit ve vice vlacich, tak si spocitam, jesli se mi vyplati ta za 60. I tak je to levne :)

            0 0
        • pegas  

          jak rika maxtor..zkus cist cely prispevky…za prve nejde o o kolik zdrazili ale o princip…a za druhe treba pro celou rodinu s kolama na dovcu uz ty ceny jsou jinde…

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Ano. Lze najit pripad, kdy je to bezkonkurence nejlevnejsi. Treba kdyz jses nadrazak a potrebujes se bez zavazadel prepravit z jednoho nadrazi na druhe, pricemz ti nesmi zalezet ani na pohodli, ani na case.

          0 0
          • Radek Broz  

            :o) Dúležitý je ten předpoklad být nádražák… Otec jednoho spolubydlícího z koleje je strojvůdce – se neumíš představit, kolik času jsme prohádali kvůli ČD;-)

            0 0
            • goofy  

              Znama dela taky na drahach. Kdyz se neco jenom tak zmini, to pak byvaj velmi zabavne diskuze :-)

              0 0
              • Radek Broz  

                Jako chápu, že pro ty odboráře, co to řídí, ta firma funguje přesně podle jejich představ:o)

                0 0
                • goofy  

                  Jako hodinky. Akorat to asi nebudou ty Svycarske… ;-)

                  0 0
        • Kosta  

          Jo? Kdys jel naposled vlakem? Po minulém zdražení se mně limitně blíží situace, kdy mně vyjde levněj jezdit autem a to mám oranžovou slevovou kartičku a nevozím kolo vlakem. Bez ní už jsem na tom o hodně líp s autem.

          Pak se mají ČD divit, že jim jezdí prázdné vlaky. O několikahodinovém čekání někde v pr*eli a celkové časové náročnosti nemluvím.

          0 0
          • Slavoš  

            1+

            0 0
          • jIrI___  

            Před pěti lety vyšla cesta Rožnov p. R. – Brno vlakem (s oranžovou kartičkou :) ) o dost levněji než autem, ale ve dvou lidech už byla cesta autem o něco málo levnější. Od té doby jsem nějakou delší cestu vlakem snad nejel. Každopádně z pohledu pohodlnosti u mě vede vlak.

            0 0
            • pepek  

              ČD a pohodlnost ?

              Pro léčbu doporučuji naordinovat trasy: Okříšky – Šumná, nebo Znojmo – Břeclav.

              0 0
            • Pavel  

              Tak konkrétní příklad, který jezdím „dnes a denně“ (dobrá, týdně:)

              Břeclav – Havířov při nákupu přes Internet a s iN25 za 200,– (plus případná místenka zdarma). To autem prostě nedám, to je za cca 600,– a to počítám jen benzín. Časově to vyjde téměř šulnul, jedu-li BV-Ova EC/IC, dá se udělat barák – barák pod tři hodiny, autem je to kolem 2 a 1/2 hodiny (ovšem ale pokud nezůstanu někde viset)…

              Ve dvou by se auto vyplatilo, pokud by ani jeden neměl inkartu (HA-BV je jízdné 275,–) a oba si vezli ještě i kolo. No ale protože inkartu máme „všichni“, tak je vlak levnější i ve dvou (i s kolama), ve třech už se to láme maličko ve prospěch auta (pokud i kola, tak je auto levnější).

              Nicméně, vlak je pohodička, nemusím se nervit na dálnici, (případně usínat za volantem:-D), můžu relaxovat případně pracovat, takže neprodrbu 2+ hodiny… Nevýhoda vlaku je, že občas stěhuji „cirkus“ (naposledy kolo, troje komplet lyžařské vybavení a ještě výbavu na „čundr“) a to bych do vlaku fakt tahat nechtěl…

              0 0
              • Kosta  

                Já cestu co jezdí vlak hodinu a minutu, jezdím za půl hodiny autem a přijde mně to pohodlnější, nikde nezmrzám, nespěchám na nádraží a tak. :) Je fakt, že na hlavních tratích je pohodlnější (a na trase Ova – Praha i levnější) vlak.

                0 0
            • Kosta  

              Teď si ještě zajdeš v Ostravě na kurz bezpečné jízdy a do vlaku už nesedneš, co? :D

              0 0
              • jIrI___  

                To zas ne, přebytečné 4 litry na nesmysly opravdu nemám :D

                0 0
                • Kosta  

                  myslím ve čtvrtek, ten reklamní kurz nebo co to vlastně má být :)

                  0 0
          • vlk123  

            O prázdných vlacích si nech v některých lokalitách zdát. Třeba ráno kolem Prahy, Ústí, Brna…

            Jestli kolo dát do vlaku nebo do auta u mne rozhoduje čas a pohodlí (počet přestupů, takt atd.). Naštěstí mám nádro 2 min od baráku a taktovou dopravu většinou 30 minut, dálkovou dopravu 60 minut. Takže pokud bikerský cíl leží blízko hlavních tratí, tak šup kolo do vlaku a hlavně moc nepřestupovat. Bez problémů si tak pojezdím kolem Sázavy, Berounky, Vltavy, České Středohoří, Kokořínsko, Orličky, Jeseníky, Beskydy, Javorníky, Fatra…pokud se nemotám kolem komína.

            Třeba do chalupy u Bernu (Emmental) jezdíme autem s kolem a nádro je 5 minut os chalupy. Pak po celém Švvejcu zase vlakem, vetšinou taktová doprava 30 nebo 60 minut a koukneme do Wallisu, do Jury, do Tessinu a jinam… prostě co je výhodnější, tak používám.

            0 0
      • Spící kníže :-)  

        Tak tak na vlak se ****** a radši jet na tom kole.

        0 0
    • Santus  

      pokud se neprestupuje , tak si myslim ze to nijak drahy neni. Tu dvacku jsem mel vzdycky nachystanou, ale ted bude muset mit pruvodci u seba vic drobnejch, nebo mu ty 4ka nechta od cesty. Neni to zamer?.:-)

      0 0
      • maxtor  

        Pokud se nepřestupuje… Já mám bohužel tu smůlu, že na určitých trasách z místa bydliště musím na prvních asi 10ti km přestoupit až 3×. Řeším to tak, že těch prních pár km ujedu. Když máš ale krosnu na zádech, je to porod. Ještě se dá koupit ta dvoudenní jízdenka pro kolo. Teda pokud ji nezrušili…

        0 0
    • marapara  

      To jsou fakt takové ku*vy. A to jsem se ji minul rok v létě koupil zákaznickou jízdenku na 3 roky, kterou využívám, když popojíždím vlakem někam blíž Bílým Karpatům a zpátky jedu až dom. Tak to je fakt super :(

      0 0
    • maxtor  

      Loni jsem jel s kolem z Olomouce vlakem, který zastaví v Přerově, tam půl hodiny stojí a pokračuje dál pod jiným číslem. Je to ale stejná souprava. Za Přerovem došel jiný průvodčí a chtěl znovu zaplatit. Já jsem ale z kolem nevystoupil on zase argumetoval tím, že je to jiný vlak. Nakonec jsem nic neplatil, ale formulace na jízdence pro kolo platí v tomto vlaku do vyložení je hodně zavádějící.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Palo TT  

      Ja bike prepravujem vlakom pomerne casto. Listok pre bike za 20Sk sa da kupit pri pokladni alebo vo vlaku. (aj ked v rychlikoch by sa mal listok tusim kupovat len vo vlaku, ale v praxy to nie vzdy plati).

      Listok si spravidla kupujem vo vlaku, ale ked nahodou potrebujem prestupovat(stava sa len zriedkavo), kupim si ho na stanici. Tam ho v pohode vydaju do cielovej stanice bez ohladu na prestup.

      V oboch vlakoch potom ukazem spominany platny cestovny listok pre bike a tak aj s prestupom platim len 20Sk (ale je zrejme zavisi, na akeho sprievodcu natrafite :)

      0 0
      • maxtor  

        Tak to máte v pohodě. U nás tě do rychlíku, který nemá vůz „úschova během přepravy“ s kolem nepustí. Nedávno jsem chtěl zkusit jeden rychlík – podotýkám, že byl skoro prázdný a měl jsem jet jen jednu zastávku (Olomouc – Přerov). Dal jsem si kolo úplně na konec vlaku (abych nebránil průchodu mezi vagony) a ještě otočil řidítka. Ten bike zabíral tak 20 cm. Došel průvodčí, zprcal mě jak malé děcko musel jsem ven. Kdybych měl 10 báglů, nic se neděje, ale kolo tam prostě nesmí.

        0 0
        • Palo TT  

          Vacsinou batozinak v rychliku je a davam bike tam. Ale tusim este stale plati, ze pokial batozinak nie je, mozem ho dat do prvych alebo poslednych dveri supravy. Neplatilo to volakedy aj v CR?

          0 0
          • maxtor  

            Máš pravdu – to s těmi dveřmi to platilo, ale bohužel už neplatí. To mi v afektu ten z prominutím ***** průvodčí vysvětlil. Málem si vyřval hlasivky.

            0 0
            • Martin  

              musím zaklepat (pokud pomineme ztracený spacák), se silničkou teda vlakem moc nejezdím, většinou jenom tím bruntálským rychlíkem z olomouce a tam pohoda.

              jednou jsem byl nucen jet rychlíkem z bruntálu do olomouce a naštěstí pohoda – vlezl jsem si do posledního vagonu, silnička zabrala místo na plošině, já si sedl tak, ať na ni vidím, přišel průvodčí, zkasíroval mě, chvilku obdivoval kolo a pak vystoupil. asi to byl taky přítel cyklistiky :-)

              je pravda, že čd jsou v zoufalém bordelu a nikdo s tím nic nedělá

              0 0
              • maxtor  

                A nebyly to náhodou ty vagony, co normálně jezdí jako obyčejné motoráky, a jen na trase Olomouc – Bruntál se tváří jako rychlík??

                0 0
                • Martin  

                  ne, nebyl to motoráček, byla to moderní souprava, dveře na tlačítko, látkou potažená sedadla. odjezd někdy mezi pátou a šestou :-)

                  0 0
          • Nehas  

            Takhle to je v ČR jen u osobních vlaků. Dve kola do prvních dveří a dvě do posledních. Víc ani prd. Do rychlíku nesmíš s kolem vůbec. Jen do vagonu na kola.

            0 0
            • pegas  

              a to je vono… s kolem do rychluku nene..ale jedine rychlik jede tak ze nemusis prestupovat..kdezto kdejakej osobak ti v druhe dedine konci..

              0 0
            • Vašur  

              Taky jsem měl zážitek z cesty Praha-Benešov. Služba, kterou jsem si koupil se jmenovala „zjednodušená přeprava jízdního kola“. Jenže to bylo složité jak ježek v kleci. Na plošině pantografu mezi dveřmi ve voze označeném symbolem jízdního kola. Kolo se nevejde na délku podél dveří, musí být šikmo. Tím už druhé a třetí kolo blokuje schody nebo dveře do odílu k sezení. Navíc v každé zastávce se otevírají dveře na jiné straně. A ve Strančicích průvodčí nevěděl předem, na kterou stranu se bude vystupovat. Takhle si s kolem nezacvičím ani když ho meju, mažu a seřizuju. Konečná v Benešově byla úleva :-(

              0 0
              • Radek Broz  

                Naprosto přesně vidím, jak to vypadalo – stejná zkušenost, říkat tomu „zjednodušená přeprava“ je dobrý vtip. Naštěstí o víkendu u nás jezdí německý vlaky, tam je to podstatně komfortnější.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Takhle přehazujem kola vždy, když jezdíme vlakem. Dáváme je rovně, že zaberou dveře, sem tam se podaří při delší jízdě domluvit s průvodčím, že ty dveře zamkne a nastupuje se dveřmi od sousedního vagónu o 2 m dále (ale většinou se to nepodaří a přehazujem každou zastávku kola z jedné strany na druhou). Proto se vždy snažim jezdit rychlíkem, který bere kola, aby těch zastávek bylo, co nejméně.

                  0 0
    • Kovak  

      kolo se stává jediným dopravním prostředkem, jezdím vlakem každý den do práce, je to asi 45–50km, od prosince má každý den spoždění minimálně 15 minut, většinou spíše 25 min. Na stížnosti ty buzeranti nereagují, změnit řád je asi také nenapadne. Už to že se za kolo platilo v každém vlaku 20 Kč, to bylo dost, ale toto to už je příliš. Kolo je dražší než jízdenka pro člověka, tedy na určitých trasách, třeba na té mé. ´Jsou to.....

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Misiak  

      jak to tu tak citam tak zacinam mat pocit ze vas v cr pekne natahuju. cestny zakon, vlaky… som zvedavy kde skoncite ]:-)

      0 0
      • Nehas  

        Na kolech mimo silnice. Lesní a polní cesty. Jen aby nám z nich neudělali stezky pro pěší. :o)

        0 0
      • maxtor  

        Ani bych se nedivil, kdybych na jaře u každé polňačky potkal mýtnici…

        0 0
    • SELMIRA  

      :o((( to už jsou 3 mince

      jsme to doteď s jednim bikefriendly průvodčim řešili tak, že já mu dala dvacku a on mi vrátil desetikačku (bez lístku) a tak mi vlastně žádná mince neubyla :o)

      Jak se budem dělit teď?

      A aby když pojedem s bikem do Berouna platil bajk víc než já, to tedy né…začnu holt víc jezdit na kole. :o)

      No…

      0 0
    • hawrda  

      Je třeba korumpovat průvodčí.Já jsem 1.1.07 na trati Posázavského pacifiku platil plechovkou piva:-) Jinak ale jsou to kokoti.Okolo Prahy na příměstských spojích se vlak používá na přeprvu kol hodně a i já se rači zdržím v Brdech a pak v klidu dojedu vlakem až do centra.Na kole jet až domu to jsou 2hod opruzu nástupních tras a centrum prahy.Je fakt,že už bude z některých stanic kolo dražší než jízdenka jeho majitele.To je pakec. Nebo co ho odmítnout zaplatit?taková malá občanská neposlušnot.Za­volali by na nás záahovou jednotku?

      0 0
      • SELMIRA  

        no, právě dyž se člověk zdrží v Berouně u Štiky nebo v Radotíně u Pigiho… Nebo když se na nás rozhněvá počasí… tak asi budem muset bejt teď drrrsnější. Páč dvacetšest kaček nedám. Ale až někde zhynu vyčerpáním nebo v důsledku přírodních katastrof či mě sejme auto… Jelikož mi bude scházet 6 kaček na dráhu… nó… :o(

        0 0
        • hawrda  

          Mi se zdržujem v Berouně taky,ale v mini pivovaru Berounský medvěd.Dobrá strava a výýýýborný pivo.

          0 0
          • hawrda  

            Pivovar v Berouně

            0 0
            • SELMIRA  

              ahá! jaktože jsem tam ještě nikdy nebyla? To musim napravit. My většinou chodíme ke Štice, páč tam od stolu vidíš na kola, zatimco lidi z venku naopak na kola nevidí. Tak proto. :o)

              0 0
              • hawrda  

                V létě se dá sedět venku u kol,už jsme je ale měli i vevnitř.

                0 0
      • goofy  

        Oni uz posledni dobou moc privetivi nebyvali, pac se vsichni ted docela boji revizoru. Asi za to maji pekne postihy…

        0 0
    • Martinkaa  

      Hm, tak to je super :-/ Kdyz je pekne, tak jsem jezdila na kole do Olmiku s krosnou na zadech na koleje (asi 45–50 km). Trvalo mi to asi hodinu a trictvrte. Zadum se to ale moc nelibilo a tak jsem obcas skocila do vlaku – 52km, jeden prestup, cas jizdy asi hodina. V mem pripade 29Kc jizdenka pro me a 2× 20 za kolo :-(. Vetsinou jsou pruvodci bajkumilovni a neuctujou mi kolo bud vubec, nebo jen v jednom vlaku. Tedka s tim zdrazenim to bude 29,– : 52,– Kdyz si vezmu vsechna pro a proti, tak si to jeste rozmyslim, jestli budu jezdit vlakem :-/

      0 0
    • Páník  

      Jsou to totalni magori. Jeste uchylnejsi je jizda se psem…driv se zaplatila jizdenka psovi za dany kilometry a hotovo. Dneska zaplatim to same pouze pokud cestuju se psem do 150km,jakmile jedu uz treba 155km musim za psa zaplatit ukrutnej pausal (tusim 650kc)

      0 0
      • Radek Broz  

        To se vyplatí vystoupit a nastoupit, ne?;-)

        Vůbec jejich systém všemožnejch slev a karet, jejichž vhodnou kombinací těch slev docílíš, je zmatenej.

        0 0
        • Páník  

          jj,presne…ono obejit se da vsechno,ale ta jejich „logika“…

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • DragON  

        kua to se psem mi ani neříkej, větsinou jezdíme jen do blízkého okolí, ale vždy byl za psa poloviční lístek, ne?

        0 0
        • Gorgov  

          me je to jedno. 26 nebo 20, urcite to nekomu bude vadit, ale me ne. vyuzil sem vlak asi 5×

          0 0
          • pegas  

            dle me nejde o kolik..jde o princip…rekni me comuze bejt drazsi na prepravovani kol..podminky zazemi porad stejny..kvalita cim dal horsi..ale penez budes davat vic..a nejvic me sere jak se ti chlubi jak podporujou cyklisty atd..

            0 0
            • Gorgov  

              promin, neber me ted uplne vazne, sem jak brok, mel sem co delat abych to precet, netoz abych neco napsal:)

              0 0
              • pegas  

                v poho..jestli prectes tohle: agfoůahgirugfmsdvn ask.bvha. tak se mame porad o cem bavit:-)))))

                0 0
            • Gorgov  

              ale bavi me psat, nechce se mi ted jit spat, sou to stejne pici, s tou kvalitu mas pravdu:)

              0 0
    • Andrzej  

      jestli je kombinovany doklad na 2 dny porad za 60, tak mi to moc nevadi, a jestli jedu jednim vlakem nekde dal tak mne tech 6 korun nezabije.....

      0 0
      • Vilém  

        To jsem prave nepochopil v ceniku co to znamena.Pokud by to byla jakasi nekolikadenni jizdenka pro kolo,tak by to bylo dobry.Ale bohuzel nemaji nikde popsano podminky.

        0 0
        • maxtor  

          No prostě jde o to, že místo toho, abys platil v každém vlaku těch 26 Kč, tak zaplatíš napoprvé trojnásobek (dřív to bylo 60, tak teď to bude asi těch 78 Kč) a pak se tím lístkem jen prokazuješ v dalších vlacích a už nic za kolo neplatíš. Platnost by měla být do půlnoci následujícího dne. Pokud se pletu, tak mě někdo opravte.

          0 0
          • marapara  

            Díval jsem se na cenník kombinovaných dokladů a stojí stále 60 kč. Teda pokud ho nezapoměli „zaktualizovat“.

            0 0
          • Vilém  

            A jak teda funguje kdyz je to na treba 5dni?to zaplatim castku na 5dni a po tuto dobu muzu jezdit bez toho abych dal platil za kolo?Hodilo by se mi to na ranni dojizdeni do prace s kolem a domu po vlastni ose aniz bych musel kazdy den platit 26 Kc za kolo,coz je cca stejne jako za me.

            0 0
            • maxtor  

              Ono asi nikdo nepočítá s tím, že si na kole vyjedeš jen tak na 5 dní a každý den to kolo vezeš vlakem:-) Pokud vím, tak jediná možnost slevy je ta dvoudenní jízdenka. To mi přijde celkem férové.

              0 0
              • Andrzej  

                vlozim to treba sem:] Přeprava jízdního kola jako spoluzavazadlo

                Přeprava jízdních kol jako spoluzavazadlo je povolena ve všech vlacích osobní dopravy ve vozech označených symbolem kola. Vlaky s rozšířenou kapacitou pro přepravu jízdních kol jako spoluzavazadlo jsou v jízdním řádu v hlavičce vlaku označeny stejným symbolem. Dále je tato přeprava povolena v osobních a spěšných vlacích v neoznačených vozech pouze na prvním a posledním představku soupravy, kde mohou být umístěna vždy nejvýše dvě jízdní kola. Jako spoluzavazadlo nelze přepravit tandemové a vícemístné kolo.

                Rozhodnutí o umístění jízdního kola nebo odmítnutí přepravy z důvodu vyčerpání kapacity nebo z technologických důvodů přísluší výhradně průvodčímu. Doklad o zaplacení ceny za přepravu jízdního kola jako spoluzavazadla ve výši 26 Kč platí do cílové stanice vlaku. U vlaků, zveřejněných v JŘ lomeně, je cílovou stanicí konečná stanice posledního vlaku.

                Po celou dobu přepravy jízdního kola jako spoluzavazadlo je cestující povinen zajišťovat bezpečnou manipulaci s kolem a dohled nad ním a odpovídá za případné škody z takovéto přepravy vzniklé.

                Kombinovaný doklad pro jízdní kolo

                Opravňuje v době platnosti (2,3,5,7 kalen­dářních dnů) k opakovaným přepravám jízdního kola jako spoluzavazadla ve vlacích, které takovou přepravu umožňují, ke kombinaci s použitím služby úschovy během přepravy a k úschově jízdního kola v úschovně ČD v železniční stanici, která tuto službu umožňuje. Uvedené způsoby může cestující libovolně kombinovat v době platnosti dokladu bez ohledu na platnost jízdního dokladu.

                Cena kombinovaného dokladu pro jízdní kolo

                Druh dokladu
                Cena

                2denní 60 Kč

                3denní 80 Kč

                5denní 120 Kč

                7denní 150 Kč

                Úschova během přepravy

                Přeprava jízdního kola s využitím služby úschova během přepravy je možná ve vlacích, které jsou v jízdním řádu označeny symbolem „kufr“. Stejným symbolem je označen služební vůz nebo oddíl, kde lze kolo uschovat. Nakládku a vykládku kola si zajišťuje cestující sám, včetně případné manipulace při přestupu. Ukladatel předává jízdní kolo pověřenému zaměstnanci ČD přímo do označeného vozu. Před předáním do úschovy ukladatel odejme všechny snadno odnímatelné součásti jízdního kola, neboť ČD neodpovídají za jejich ztrátu nebo poškození. Kolo je během přepravy pod dozorem zaměstnance ČD ve služebním voze či oddíle. Za každý uschovaný kus zaplatí ukladatel při uložení kola úschovné ve výši 26 Kč/vlak, pokud nemá předem zakoupený kombinovaný doklad pro jízdní kolo. Při přestupu do jiného vlaku je třeba znovu zaplatit tuto částku. Uložené předměty vydá zaměstnanec ČD ve vlaku po předložení dokladu o úschově.

                Rezervace míst pro kola ve vlacích s přepravou spoluzavazadel nebo se službou úschova během přepravy

                U označených vlaků je umožněna přeprava jízdních kol s možností rezervace místa pro jízdní kolo (symbol kolo nebo kufr v kroužku) nebo na základě povinné rezervace místa (symbol kolo nebo kufr v rámečku). Rezervaci je možno zakoupit v předprodeji až 2 měsíce předem. Cena rezervace místa pro kolo je závislá na použitém vlaku a předloženém dokladu a je uvedena zde . K rezervačnímu dokladu je třeba ještě zakoupit přepravní doklad pro jízdní kolo (doklad o přepravě spoluzavazadla, doklad o úschově během přepravy, kombinovaný doklad pro jízdní kolo nebo mezinárodní doklad pro přepravu jízdních kol). Prodej rezervací končí vždy 2 hodiny před odjezdem vlaku z výchozí stanice.

                0 0
                • Vilém  

                  Dekuju Ti za info.Nemoh jsem toto na stranka CD najit.Moc se v tom stejne nevyznam,asi se zajdu zeptat na nadrazi,zda by ten kombinovany doklad byl pouzitelny pro moje ucely ranniho dojizdeni do prace.

                  0 0
                  • goofy  

                    5denní 120 Kč

                    Proste zaplatis 120 Kc, a muzes jezdit 5 dni s kolem kde chces…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Pokud je to takto,tak by to bylo vcelku dobry.Vyslo by to krapet levneji nez jednotlive jizdy.Diky.

                      0 0
                • goofy  

                  Diky za info, takze budu holt misto 40 platit 60 Kc. Akorat me nejvic stve, ze porusili vsechny primaky az to Mostu, a budu muset pokazde prestupovat v Tesine :-/

                  0 0
                  • pitos  

                    A nebo si přivstaneš a pojedeš 6:45 jediným přímím

                    0 0
                    • goofy  

                      Nesranduj. Mne uz delalo problem vstat na ten v 8, natoz abych nekde jezdil uz v 6…

                      0 0
        • Andrzej  

          jojo, je to nekolikadenni jizdenka pro kolo a ja to pouzivam celkem casto a porad stoji jenom tech 60,– [dva dny], na www.cd.cz to myslim je popsane

          0 0
      • hawrda  

        To je právě ta potíž.Kolem Prahy se jezdí příměstskou na krátké vdálenosti a vyplatilo se to, protože si ojebal prújezd městem na biku.Těch 6ká navíc tam při těch relativně krátkých vdálonostech znát bude.Tady by měli jít hošani z ČD obráceným směrem a umožnit „nešťastným“ pražským cyklistům výjezd z Prahy nebo jiného většího města za co nejnižší cenu.

        0 0
        • Andrzej  

          hmm, no to mas celkem pravdu, pokud nevyuzijes ten dvoudenni doklad a jedes jenom kousek, zkus jim napsat majl, jetsli treba neudelaji neco spesl pro prahu :] ja jezdim vetsinou tak 50–100km a to je v pohode, nevic pouzivam nejcasteji dvoudenni listek sobota-nedele ale jinak vetsina lidi tu uplne zbytecne nadava, kdyz to nasobi tak se fakt vyplati platit tech 60 a pokud ne tak tech 26 mi neprijde moc…

          0 0
          • maxtor  

            Já spíš nechápu systém než nadávám, protože nevidím z mého pohledu rozdíl jet v kuse jedním vlakem přes půl republiky a jet stejnou trasu s několika přestupy. Chápeš?? Proč mám zaplatit 60 kč když jedu nějakých 40 km a musím 2× přestupovat (tak to v mém případě často je) a někdo jede 200 km a zaplatí svých 26 Kč???? To mi ještě nikdo nevysvětlil.

            0 0
            • Andrzej  

              jo, nad tim kdyz se zamyslim tak mi to taky dost vadi, minuly rok sem jel na slovensko a tam to plati tam, kam az si koupis jizdenku, normalne sme rekli kam az jedeme a na jizdence pro kolo za 20,–sk byla cilova stanice..... kdyby treba zavedli nejake kategorie podle vzdalenosti, nebo ja nevim, nejlepsi by b yla proste jednorazova cena a hotovo, no…

              0 0
              • maxtor  

                Tak to taky dřív bylo – koupils jízdenku, jízdenku pro kolo a jels. Kde jsou ty časy… Hold pokrok je pokrok:-)

                0 0
                • Andrzej  

                  no a stalo se to popularni a cd zjistily, ze na tom muzou vydelat… kazdopadne jsem rad i za to, predstav si posilani kola jako spoluzavazadlo pred nekolika lety, to vlastne ani neslo, pul hodiny vyrizovani a dohadovani pred odjezdem a potom vetsinou slozite reklamace zniceneho kola…

                  0 0
                  • maxtor  

                    Aha, tak to jsem nezažil. Poprvé jsem kolo vezl asi před 7mi lety, a to jsem měl normálně v rychlíku v poslední uličce. Jenou mě průvodčí vykázal a musel jsem si kolo dát do vagónu pro zavazadla. Nic se mu naštěstí nestalo.

                    0 0
                    • Andrzej  

                      jojo, nevim teda, ze uz je to tak davno:] ale treba vzpominam, jak sem na praha hl.n. bezel pri vystupovani rychle k zavazadlovemu vagonu, abych jim kolo sebral, po kratke hadce sem jenom neco podepsal ze uz za kolo nezodpovidaji oni a pak ty ostatni naskladali na sebe na korbu jesterky, kdyz sem videl jak odvazi asi 6 kol na boku na sobe lezicich na tom vozitku bez pruzeni....... nebo taky jednou najeka zrizenkyne pri vypisovani relkemacnich papiru nechtela uverit, ze omotavka na silnicnim kole muze stat vic jak 20,–kc ale to uz se nastesti snad nestava, i na drahach se trosku lidi meni a je to fakt lepsi, jenom je treba se s nima snazit dobre vychazet a kritizovat rozumne a tolerantne, aby to bylo porad lepsi. treba zkusit je bombardovat mailma o tech cenach a neco na pristi rok zmeni

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně tak, se současnou situací úplně spokojený nejsem, ale jsem rád, že můžu do dost vlaků vzít kolo k sobě, sám naložit/vyložit a koupit na kolo lístek až ve vlaku.

                    Ještě si moc dobře vzpomínám, jak jsme kdysi jeli do Jizerek se 2 přestupy a několikrát se málem poprali na nádraží, když si chtěli sami překládat kola (a už to bylo v době, kdy to oficiálně bylo možné), místo aby byli rádi, že to sami nemusí dělat.

                    0 0
                  • pavelr  

                    Tehdejší Průkaz pro přepravu jízdního kola se u nás nedal ani sehnat. Neměli ho ani na nejbližším nádraží, kde staví rychlíky. Tak jsem si tehdy stěžoval na ředitelství ČD a pak ho najednou měli. To už jsem ho ale měl, jel jsem si pro něj 30km. Při přestupování jsem jim vždycky to svoje kole po krátký potyčce vyrval a přemístil do druhýho vlaku sám. Když jsem viděl, jak při přestupu vrší na vozíku kola na sebe a pak je rozmotávají…Naš­těstí se od tý doby dost změnilo. ČD se částečně poučily, chovají se ke kolům ohleduplněji, na druhou stranu dělají všechno proto, aby kol a cyklistů přepravovaly co nejméně. Dnes se mi stává už jen občas, že na kolo nedostanu samolepku a že při vystupování se mě průvodčí zeptá: Tak který kolo je vaše?

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • orca  

      přečetl jsem si dlouhou řadu příspěvků na téma cena + cestování vlakem a myslím že na další rok asi mám opěr rozhodnutu buď auto a nebo v rámci dosahu vlastních sil na kole. Docela mě šokuje složitost cenového + slevového systému . Kterej není na jedom místě a jasně definovatelnej a přehlednej. A myslím ptát se mi přijde vzhledem ke svému věku a inteligenci pod úroveň . Dle mého informace by měli sloužit pro cizince plus penzisty – čili pro lidi co nejsou schopni z nějakého důvodu (třeba zrakového) se orientovat na vývěsné tabuli kde je na jednom místě přehledně vše popsané. A dokud tohle nebude zprůhledněné tak se mi moc nebude chtít cestovat vlakem . Další bod je „kultura“ přepravy kola . Klidně postojim a kolo budu mít vedle sebe (na jedné fotce to je vidět-spešl vagon) ale představa že to kolo někam dám a na cílové stanici si ho vyzvednu a při pohledu na zacházení s kolama (ta kola ve vagonu skoro mají cenu celého vagonu) se o mne budou pokoušet mdloby – tak to opravdu né … Jen pro doplnění do 24 let jsem neznal jinou dopravu než vlakem + busem takže nejsem od malička zhýčkanej autem . A autem za rok stále najedu méně než autem .

      0 0
      • MlokCZ  

        Souhlasím, že to zdaleka není ideální, ale kolo v některých vlacích můžeš mít u sebe (a vlaky jsou v jízdním řádu jasně označeny, takže se poznají). Já používám pouze vlaky, kde ho můžeš mít u sebe (z ruky bych kolo do nákladového vagonu nedal) a když je to přímý vlak a k tomu rychlík, který nemá po cestě moc zastávek, tak je to docela v pohodě.

        Co jsme používali nejvíc loni, tak vlakem do Berouna a Mariánek (rychlíkem bez přestupu a po cestě jen pár zastávek) a pak několikrát do Stříbra (tam jede dokonce spoj bez zastavení). Jediná nevýhoda je, že těch kol k sobě se do vlaku vejde omezený množství a když jede větší parta lidí, tak je problém (ale někteří dávají raději kolo do nákladového vagonu, nemají o něj strach jako já a nemusí ho po cestě hlídat a přendavat ze strany na stranu na zastávkách, takže ten problém jsme ještě nikdy neměli, že se nevejdou do vlaku všechny kola).

        Na tohle je ten vlak i při tom nic moc systému (ale je pořád lepší situace než před pár lety) dobrý.

        0 0
        • maxtor  

          Já bych jen dodal, že jsem takhle jednou před lety kolo do zvláštního vagonu dobrovolně dal. Věděl jsem to už dopředu, tak jsem jej připravil a na peróně jsem jej omotal takovou tou stahovací fólií. Dalo mi to 5 minut práce (rozbalování ještě míň) a byl jsem v klidu, protože jsem věděl, že kolo nic nepoškodí. I nádražáci se zdáli být spokojení.

          0 0
          • MlokCZ  

            Já kdysi taky občas vozil HT v nákladovém (auto nebylo k mání a nějak jsme se tam dostat museli), ale jak jsem psal výše, málem jsme se na jednom nádraží na přestupu poprali. Už bylo oficiálně možné překládat si kolo sám z jednoho nákladního do dalšího (což jsme měli tenkrát ověřeno z více zdrojů ČD), ovšem na tom malém místním nádraží na to měli jiný názor a když jsme si ty kola přebrali osobně, tak nám je chtěl násilím rvát z ruky.

            0 0
            • MlokCZ  

              A ještě dodám, že jsem naprosto klidná povaha a od cca 15 let věku jsem se už nikdy nepral.

              0 0
        • MlokCZ  

          Vlak má proti autu jednu ohromnou výhodu. Že se použije pouze na jednu cestu a druhá zpět se jede celá na kole (nebo opačně). U auta je nutný se vracet na stejné místo (nebo by musel být navíc člověk, co to jen odřídí a vrátí se s autem). Proto mi přijde na ty jednodenní výlety vlak super (i přes ten jejich podivný systém).

          0 0
          • orca  

            mě jde o průhlednost systému pro člověka co pojede prvně čili po letech znova objeví „vlak“ aby byl poměrně jednoduše schopen si sám najít a vyhledat . Nepočítám že se k někomu přidám a on mi už nadiktuje nejvýhodnější variantu přepravy .

            0 0
            • MlokCZ  

              Jasně, systém to je debilní, v tom naprosto souhlasím.

              0 0
              • pegas  

                system je na hovno..ale jsem zvedav kdy zacnou treba se systemem, kdy budem platit kolo na vahu:-)))..tady bych konecne videl jedinou vyhodu gramariny na kole:-))

                0 0
            • maxtor  

              Nic proti, ale pokud člověk ty informace chce, tak je sežene. Na každém větším nádru jsou přímo informace. Mám i dobrou zkušenost s tím, že když jsem se nějakého průvodčího slušně zeptal, byli vesměs ochotní poradit.

              0 0
              • pegas  

                jedna vec je dle me informovanost­..tudiz si zjistit zajistit nejlevnejsi cenu na cestovani vlakem…druha vec je kvalita za tu cenu…a to dle me za tu cenu zde v cr neni zadna slava..

                0 0
            • piskot  

              No třeba v Polsku mají systém slev hodně jednoduchý – prostě žádné slevy nejsou, k tomu příplatky za rychlík a pod. Buďme rádi za to, co tady je. Není problém si na jejich webu najít potřebné info. S kolem jezdím vlakem často a neměl jsem nikdy problém. Dokonce i při výluce přistavili avii, kdyby někdo jel s kolem.

              0 0
              • goofy  

                V Polsku to ani nejde nazvat jako vlaky, ale spise jako pomalejsi saliny. Na useku Cesky Tesin – Katowice, vlak neprekroci 40 km/h… :-)

                0 0
                • piskot  

                  no podobný pocit z rychlosti mám i mezi Jablunkovem a Ostravou-Svinov :)

                  0 0
                • Andrzej  

                  zato preskoci spoustu der :]]]]]jedno sem jel nekde myslim tesin Bielsko a nekolikrat to hodilo s vlakem tak, ze ty ocelove plotny na prechodu mezi vagonama se „vyklopily“ nahoru a zustaly tam, takze jak tam chtel nekdo projit tak to musel bud skopnout nebo preskocit i tu mezeru :]]]]]]

                  0 0
                  • goofy  

                    Je to mozne. Polske zeleznice je jedno velke dobrodruzstvi :-)

                    0 0
              • marapara  

                Ty jo, když jsem jel s bikem v listopadu do Beskyd, tak byla taky výluka z ValMezu. Avia, nikde, řidič mě nechtěl vzít do přecpaného busu, respektive ani bych se tam nevlezl. Nakonec mi kolo vešlo dolů do zavazadlového prostoru naštěstí.

                0 0
    • screamercz  

      Jedu si takhle tenhle vikend z Prahy Vršovic do Mníšku, mno nebyl jsem moc nadseny kdyz jsem na přestupu ve Vraným musel za kolo platit znovu..

      0 0
      • hawrda  

        NO to je právě ta super hovadina.Zrovna v tom vranym se přestuouje jen na některých spojích které nejsou tak využité a platit tady znova tak to je na ránu!

        0 0
    • tk  

      jen pro zajimovast tahle britska e-petice chce aby museli provozovatele drah kolo prijmout do kazdeho vlaku a zadarmo.

      odhadem pres word ma asi 2300 podpisu

      Make the provision for Bicycles on Trains Free and Compulsory by all train operators. This would make door to door journeys via trains more attractive, reduce road traffic, and reduce CO2 emissions.

      derek haden, the Petition Creator, joined by:

      petitions.pm.gov­.uk/Cycles-on-Trains/?showall=1

      0 0
    • Gronholm  

      Použiju tento thread k aktualizaci pro rok 2014.

      Místo dosud obligátních 25 Kč/50 Kč na celý den ČD začaly používat tarifní systém, tj. zdražení na všechno. Celodenní jízdenka na kolo jako spoluzavazadlo je zřejmě zrušená, tzn. za každý přestup se platí nanovo.

      1 – 50 km / 25 Kč

      51 – 100 km / 35 Kč

      101 – 150 km / 45 Kč

      151 – 200 km / 55 Kč

      201 – 250 km / 60 Kč

      251 – 300 km / 65 Kč

      301 – 350 km / 70 Kč

      351 a více km / 75 Kč

      Úschova během přepravy= tarif jako u spoluzavazadla plus přirážka 10 Kč (za co?), nesloupnutelná nálepka included. Fair play vole.

      0 0
      • hawrda  

        Hezký,alespoň se budu víc snažit dojíždět po vlastní ose.

        0 0
      • kocers  

        Tohle snad ani nemyslí vážně. Přijde mi, že ČD jde jen o to, aby s nima jezdilo co nejméně lidí. Nechápu tuhle politiku, kde se snižujícím počtem zákazníků zvyšuju cenu, abych si stále přišel na svoje. Udělat to obráceně, tak bude vlakem jezdit mnohem víc lidí. Ale o to jim asi nejde :-(

        0 0
      • goofy  

        Jo uz jsem to cetl… Prej chteji byt ferovejsi… :-D

        Ted me vlak pod hory stal 38 korun, kolo 50. Pri novych tarifech to vidim na kolo za pekne kilecko, jestli se plati za kazdy prestup…

        0 0
        • Gronholm  

          Podle PR ČD bylo nefér, že někdo, kdo jede třeba jen 10 km, musí zaplatit stejně jako kdyby jel Aš – Ostrava… výsledek vidíme v novém tarifním ceníku, zdražení úplně všeho.

          Mazec je ten poplatek za úschovu během přepravy- za to, že si sám naložím a vyložím kolo, musím připlatit pět, respektive teď 10 korun.

          0 0
        • wilda81  

          Já to pochopil tak, že za přestup už se neplatí. Prostě podle počtu km co máš na jízdence, tak tolik vysolíš.

          0 0
      • goofy  

        Jak tak uvazuju, nebylo to i s prestupy? Ze listek na kolo dostanes na stejnou trasu jako normalni listek? Jinak mi to totiz prijde jako totalni zhovadilost uz.

        0 0
        • Gronholm  

          ODKAZ

          Nevím. Nic se tam nepíše o nákupu jízdenky pro kolo (spoluzavazadla) pouze u průvodčího vlaku.

          Ale taky tam není nic o celodenní (byla za 50 Kč) bez omezení přestupů. Té je největší škoda.

          0 0
          • goofy  

            Jo jednodenni jizdenka byla urcite fajn. Ale zaroven se tam nic nepise, ze se to plati v kazdem vlaku zvlast (mozna jsem se prehlidnul, preletel jsem to docela rychle). Kazdopadne uvidime. Projedu se vlakem pod hory a zjistim, kolik za to vysolim… Kdyz chce clovek prejet hrebeny, tak mu ani to auto nepomuze a stejne musi vlakem.

            0 0
            • RomanH  

              Podle me koupis jizdenku do cilove stanice, na ni budou uvedeny km, podle toho zaplatis (maximalne 75 kc). K tomu (pokud nema vlak zjednodusenou prepravu jizdnich kol a budes ho muset dat do uschovny), das 10 Kc/vlak. Pruser asi bude cesta zpet, pokud napr. zjistis, ze to cele na kole neobjedes a nebudes mit rovnou zpatecni jizdenku.

              0 0
              • goofy  

                Taky si to tak myslim. Koupim bud do cilove nebo zpatecni a k tomu prislusne okilometrovane zavazadlo. A kdyz nasednes nekde jinde, tak je to trochu problem, ale to by byl se zpatecnim litkem taky. Tady se bude muset navic priplatit zavazadlo… Uprimne: zpatecni uz ani nekupuju. Kvuli tem smesnym 10% slevy se ta nemoznost variability nevyplati. Jenom kdyz fakt vim, ze stejne ani z jineho mista nemuzu domu jet.

                0 0
                • RomanH  

                  Jasne, ale drive jsi si koupil celodenku pro kolo na vlak (tusim 65), a ted budes to kolo kupovat 2×, vzdy podle kilometru.

                  Ve finale se asi bude jednat o 30 Kc navic oproti minulemu jizdnemu (uvazuji 101 – 150 km / 45 Kč)

                  0 0
                  • goofy  

                    Jo asi to mnohdy bude vychazet krapet draz, ale zas to nebude tak dramaticke jak v podani Gronholma.

                    Kazdopadne jsem zjistil, ze v 95% pripadu co jezdim vlakem bych se mel vlezt do te 50km sazby, takze me by to melo vyjit stejne. Ale jenom o fous

                    0 0
                    • Gronholm  

                      Nojo, za to se omlouvám :) ČD slibovaly zlevnění právě u cest na krátké vzdálenosti. A tam bohužel skutek utek.

                      0 0
        • jesperx  

          Tohle by mělo být i s přestupy – jinak by to nedávalo smysl. Jízdenku se taky kupuješ do cílového místa (tarif dle kilometráže) a ne pokaždé novou při přestupu.

          0 0
          • Gronholm  

            Hele nevím, uvidíme. Normálně se kupovala jízdenka na kolo pouze u průvodčího na daný spoj (pokud jsi nebral jednodenní), teď v podmínkách přepravy kola o průvodčím není ani slovo.

            Tedy je fakt pravděpodobné, že se bude kupovat s normální jízdenkou u kasy podle km, ne přestupů :)

            Blbý je, že při zpáteční jízdence se budeš muset držet trasy.

            0 0
      • Petr.T.M  

        Při použití rychlíku s povinnou rezervací pro jízdní kolo a služebním vagonem s úschovou je to taky celkem zajímavé: 20,– Kč rezervace u pokladny, pak 35,– jako dovozné za kolo u vlakvedoucího, ovšem k tomu ještě 10,– za tu úschovu. Tedy celkem 65,– kč. Jedu-li jednu stanici, stojí mě moje jízdenka 43,–.

        0 0
      • karliner  

        To vypadá na rychlý konec českého endura á la janouch.

        0 0
      • l-e-t-o  

        sakra, proč to mám domů podle lístku čd 352 km :-D

        0 0
      • l-e-t-o  

        btw loni byla celodenka na více vlaků pro kolo za 60,–

        0 0
      • jesperx  

        Nevyvolával bych kvůli tomu nějakou přehnanou hysterii jako například nedávno na jistém serveru.Když to aplikuju na svou nejčastější jízdu s kolem ve vlaku – Praha-Máchův kraj (tj. cca 140 km s jedním přstupem v Bakově, tak je to dokonce o 5 kč levnější.-)

        0 0
      • lutte1  

        No je to na ***** ale na druhou stranu to dává větší smysl než když sem jezdil 30km od baráku s přestupem a musel kupovat jízdenku za pade. Teď mě to dokonce vyjde o 15 korun levněji při cestě tam a zpět.

        0 0
      • JSt  

        v blizke dobe rozsiri ceske drahy prodej i na valce. pruvodci nafasuji specielni kapsicky, kam se vleze az deset kartacu. inspiraci nasli v sesterske ceske poste. http://domaci.eurozpravy.cz/…tele-popira/

        0 0
      • jIrI___  

        Není nad to bydlet kousek od kopců a nemuset nikam štrachat vlakem.

        0 0
      • Mig_all  

        Autem no problem! Chtejí to sami šmejdi!

        0 0
        • MlokCZ  

          Auto neřeší tu největší výhodu nemuset se vracet do stejného místa.

          0 0
          • goofy  

            Tak tak… A to uz pominu to vitezne pivko pri dojeti a cekani na vlak :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to dost často nemám. Nejraději využívám variantu vlakem někam a pak na kole zpět až domů. Tedy aby dojezd nebyl vázán žádným časem konkrétního vlaku.

              Nejčastěji využívám vlak někam mezi Beroun a Prahu dle varianty toho co se jede (Brdy dle varianty, Křivoklátsko). Ale i další jako Mariánské Lázně (Kosí potok), Špičák/ŽR. Občas ještě jsme jezdili do Žihle, ale tam jezdí takový divný spoj.

              0 0
              • goofy  

                No tak ja vyuzivam vlak smerem k domovu celkem casto. Kdyz zajedu nekde pod hory, pak jedu smerem na Polsko a vratim se skoro do stejneho bodu, tak bych to mel jeste nejakych 50 kilaku domu. Nebo kdyz clovek jede hreben Mosty – Ostravice… Nemluve o tom, ze strachat se po acku me nijak moc nebavi :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  V Tvojí oblasti bych to tak nejspíš využil také poměrně často.

                  0 0
                • wilda81  

                  Jj, Mosty – Ostravice – Beskydský pivovárek a pak vlakem domů … oblíbená trasa :))

                  0 0
                  • goofy  

                    Hele, jak jezdis od Bileho Krize na Ostravici? Jezdivas pres Konecnou? Uvazuju totiz, jak nejelegantneji se dostat z oblati kolem Dorotanky do Ostravice a asi to zadne elegantni reseni nema, co? :-)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • wilda81  

                      Nemá … nebo alespoň jsem ho nenašel.

                      Když není víkend, tak to vezmu většinou z BK na Lysou a po žluté dolů.

                      0 0
                • Andrzej  

                  jej, dyt do havirova to mas kousicek, staci moc nebrzdit a dojedes tam z beskyd skoro bez slapani…

                  0 0
                  • goofy  

                    No… Kdyz clovek konci treba v Mostech, tak mi to moc kousek neprijde… :-)

                    0 0
          • nitraq  

            Přesně. Což v podstatě zvýší akční rádius na dvojnásobek.

            0 0
          • Gronholm  

            Přesně tak, nehledě, když jede na švih víc lidí.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak více lidí může ale být naopak problém ve vlaku. U auta se prostě vezme adekvátní počet aut.

              Loni jsem zažil 2× problém se dostat do vlaku. Nakonec v obou případech to prošlo, ale museli jsme průvodčího dost ukecávat.

              V obou případech zjednodušená přeprava, hytlák vlak neměl a míst na zjednodušenou přepravu bylo 12 a kol jednou 13 a jednou 14; v obou případech se to tam celkem bez problému nacpalo, ale prej že se kapacita překračovat nesmí.

              A jezdím pokud to jde vždy pouze zjednodušenou přepravou, abych nemusel řešit, co mi provedou s kolem v hytláku.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • MlokCZ  

        Mně se to líbí. Tam kde vlak používám nejvíce, tak místo 50Kč budu platit jen 35Kč (jeden předstup a vzdálenost akorát do 100km).

        0 0
      • MlokCZ  

        Jinak u těch +10Kč přirážku do hytláku je v ceníku uvedeno za každý vlak. A u těch pásem dle kilometrů to uvedeno není.

        Tím mi přijde, že ty pásma dle kilometrů budou opravdu i na přestupy a platit se to bude jen jednou (pouze těch 10Kč opakovaně, když se využije hytlák).

        0 0
      • MlokCZ  

        A když už jsi nadhodil ceny. Jel už jste nědko tímto vagónem?

        http://razeni.idos.cz/vuz.aspx…

        Pokud ano, tak jak vypadá těch 6 úchytů na kola vedle sebe. Je to na bike s objemnějšími plášti použitelné?

        0 0
        • Petr.T.M  

          Jo, jel jsem s tím. Myslím, že jsem tam snad vezl i horáka, ale to už si nejsem jist. Ale myslím v pohodě. Sranda je, když máš místo v té levé části u WC, to se pak kolo cpe uličkou kolem toho WC – je to tam dost úzké a ještě ty lítačky…

          0 0
          • Gronholm  

            No nejhorší to je v Regionově, kdy se bábám nechce líst do dvou schodů a sednou si na sklápěcí sedadla po háky. Pak musíš kolo opřít o stěnu s hajzlem. Následuje to, že co pět minut jde někdo na wc a má na tebe kecy, jak tam překážíš s kolem.

            0 0
            • Petr.T.M  

              Pak leda slušně požádat průvodčího, aby bábám slušně řekl, aby se přemístily.

              0 0
        • acidb  

          Jel jsem jenom podobným, co má háky i podél a tam jsem Bontrager XR 3 2.20 nacpal. Kam je třeba nenacpu, je starý typ místního spěšňáku, který využívám nejčastěji a kde mají háky nesmyslně úzký.

          0 0
        • Gronholm  

          Sice bez kola, ale jel. Obě plošiny na kola mají háky na ráfek, takže je jedno co máš za pláště. Jen ve stanici musíš hlídat, jestli si někdo nebere tvoje kolo :) Podle wikipedie dráhy mají dostat 64 modernizovaných vagónů.

          0 0
          • RomanH  

            Ono dost zalezi, jak je ten hak vyhlej – naposledy jsem bojoval s 2.25 RoR SS.

            0 0
            • Gronholm  

              Já jsem to zaháknul zatím všude, přinejhorším bych kolo jenom opřel.

              0 0
          • goofy  

            No je to sice pekne, ale je videt, ze trend sirsich riditek do CD jeste porad nedorazil :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • c0d3r  

      tvl vy jste hrozny fnukny :D co tu bulite? hahahah diky, zase jsem se od srdce zasmal :D

      0 0
    • vasado  

      ( doufám, že si to ted nepřečte žadny nadřízeny ) ,ale zdražení nezdražení – zdražuje se máslo, rohlíky – zdražje se i dráha… bohužel když odstoupí ředitel pekárny, tak nedostane takové odstupné jako ten u drah, proto se musí zdražit rovnou o 6 kč a za každy vlak :-D jinak – ten systém přepravy kol, je sakra nevychytaný a pro člověka, kterej tam pracuje – věřte že taky nepříjemny!! já bych kolo vlakem nevezl, jen pod totální nutností …a kolo do vlaku brát, ale jen pod extra dohledem… :) PS: ti lidi co tam pracujou na styku s veřejností, to odsrávaj dnes a denně – jen kvůli tomu, že ti nahoře potřebují udržet fleky a vymejšlí furt nové předpisy píčoviny tak vykazují nějakou činnost a sou v klidu… odnáší to obyč zaměstnanci… nikoho se tim nezastávám a dřív sem na dráhu taky nadával, ale ted to vidim i z druhé strany ( záleží taky na koho narazíte :) na vola narazíš všude ;) )

      0 0
      • jeffino  

        ten stav co popisuješ je v mnoha soukromých firmách, takže čd není výjímka:)) ti nahoře nedělaj skoro nic, berou prachy a ti dole makají, řeší chyby těch horních, sorry, ale v poslední době mám pocit, že takovej bordel nebyl snad ani za komárů a to nejsem jejich fanda:).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • karliner  

        Řek bych, že odstupné pro vyhozené managery se bude pohybovat v promilích toho, co řadoví zaměstnanci ČD rozkradou a proflákají.

        Trabl má ČD asi všude jinde větší, než v odstupném nebo platech managerů…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.