Co na to říkáte, ten Huck Norris se dá teor udělat za směšnou cenu, viz.
https://www.youtube.com/watch?…
Dela na tom celkem zvěrstva, co se týká dopadů na hrany a zdá se to ok.
Co na to říkáte, ten Huck Norris se dá teor udělat za směšnou cenu, viz.
https://www.youtube.com/watch?…
Dela na tom celkem zvěrstva, co se týká dopadů na hrany a zdá se to ok.
A nac tam mel tu dusi, kdyz pises o bezdusich? Koukat se mi na to nechce, pokud to tam nekde osvetluje.
Dusi akorat vyhodi :)
Už se to tu řešilo
http://www.bike-forum.cz/…novinky-2017#…
A jak jsem už psal v tom odkazu, tak Schwalbe procore bude určitě fungovat lépe (ale je zase dražší).
Navíc je otázka pro koho je to vlastně určené. Pokud někdo cvaká bez duší pláště, tak už to musí slušně prasit. Pokud to někdo slušně prasí, tak si stejně nemůže ani bez duší dovolit přehnaně nízké tlaky, protože se mu to bude žvejkat.
Takže snad jedině pro někoho s extra širokými ráfky, kdo to extra prasí a fouká extra nízké tlaky.
Taky mi prijde, ze pro mne to neni :-)
Extra nizky tlaky na bezdusich nevozim ale stejne to obcas cvaknu, kdyz to prasacky pustim a sejde se to s ostrejsi hranou.
pokud clovek jezdi takhle tak si muze dovolit 1000g Double Down maxxis plaste, nebo Grid od speslu nebo Tough WTB a něusi takovou kokotinu resit…
treba u 2.3 Tough vigilante jsem poznal mekou gumu az nekde u 0,9 atm
Neco na tom asi je no, Ardent celkem zklamal ale ten WTB Vigilante vypada podle reviews dobre. Jak je ta Tough verze jezdiva, treba v porovnani s Ardentem EXO nebo Conti MK ll Protection?
Tough verze je pevnost casingu to s jezdivosti zase az tak moc spolecneho nema… na to ma vliv hlavne smes a vzorek…vzorek vigilantu neni extra jezdivej a hlavne smes musis koukat dozadu na fast rolling, ne high grip… jinak dozadu bych vybiral jinou gumu pokud chces aby to jelo nejak lip
s contikem nevym ty jsem nikdy nejel, ale ardent je vyrazne vyrazne rychlejsi… ale zase grip v porovnani s vigilante je taky slaby
Ok, dik, a co dozadu podobne jezdivyho ale odolnejsi misto Ardenta?
DHF,DHR II
no pokud chces nejaky spis univerzal tak Trailboss tough fast rolling a pokud neco extra rychleho ale s dobrym bocnim gripem jako treba maxxis SS nebo Specialized Slaughter nebo Schwalbe Rock razor tak bych se podival na WTB Riddler tough fast rolling
Já teď jel ve středu poprvé vzadu Maxxis SS a jsem zněj vysloveně nadšenej. Akorát nevim jestli to není tím, že jsem poslední dobou jezdil na ledu a sněhu. Nicméně drží a brzdí rozhodně líp než Ardent a jede srovnatelně. DHR je proti tomu kotva…
Diky za rady, zkusim Maxxis SS nebo WTB Riddler tough fast rolling az dojedu Ardenta. Predpokladam, ze myslite tohle:
To je on, je si pak do Dookie zavolej, bral jsem asi poslední a hledali ho asi čtvrt hoďky. Maj v tom skladu trochu boredel.
Dík, je pravda, že frajer u pokladny byl trochu mimo.
jen upresnim.. ohledne casingu tka u WTB odpovida LIght casing EXO casingu u Maxxisu… Tough WTB casing je pak hodne blizko DoubleDown casingu Maxxisu… odpovidaji tomu i vahy… Light/EXO jsou lehci nez Tough/DD
Ok, diky za upresneni.
zkus maxxis aggressor (jestli ho seženeš), drží o poznání líp než ardent a jede cca stejně.
Ok, dik, a co ochrana proti defektu, EXO verze bude asi neco jako Ardent EXO co?
EXO je porad EXO.. jedno na jakem plasti.. stale to ma stejne vrstveny casing… rozdil je tam pak ve vzorku, objemu plaste a smesi… co muzu potvrdit ze Agressor dobre jede a i rozumne drzi
exo je exo, ještě lepší je doubledown (ale i dražší, těžší).
aggressor v exo jsem jezdil vloni v létě a vypadá pořád jak novej. vlastně je jedinej, se kterým jsem neměl defekt – asi náhoda:-)
Máte někdo zkušenosti s tímhle http://www.tubolito.com/ ?
Díky předem za případné recenze.
tezko rict… s dnesnima moznostma gum a sealantu nevidim jediny duvod proc vubec o necem jako je duse preemyslet.. dobre nepocitam treba Dirty a slopestyle nebo takovyhle veci…
Lenost.. :D
jako v cem? ve vetsine pripadu je obuti gumy s mlikem skoro stejne narocny jako bez mlika… krom toho ze jakmile pichnes.. automaticky mas prazdno a gumu menis… u mlika se mi to za 3 sezony jetdeni jeste nestalo a na pomalym defektu dojedes… proste i ta trocha namahy navic oproti dusim ve finale hned dorovna prvni mrcaseni pri pichly dusi
Asi tak… Navíc radši strávím o trochu víc času nahazováním doma v teple, než měnit a lepit duši na zabahněným kole ve 3 stupních, když se začíná stmívat, jako se mi stalo posledně…
Jenze kdyz je v plasti dira co mliko nepobere, tak davat tam dusi je oser jak svin, vsude mliko, humus.
Přesně,navíc aby to bylo spolehlivé,tak často musí být jak ráfek tak plášť na to uzpůsobené.Nějaký bastl neberu.
Tohle bylo platný tak 5 let zpátky. Dneska je na tubeless dělaný skoro všechno vyjma lowcostu.
ale prosimte.. staci vozit balicek skladacich kapesniku… mliko vylejse.. plast vytres a jedes… zase bych z toho nedelal vedu
Vytírat pláště, s tím bych se tak patlal… Vyleju mlíko, hodím duši a když jí doma vyndám, tak jí opláchnu od zbytků mlíka, nechám uschnout a hodím zpátky do batohu jako náhradní.
tak ja to taky nedelam… prijde mi to zbytecny… ale jen davam priklad.. navic ja za 3 sezony jezdeni proste dusi do kola davat nemusel… jen jednou na SPS kde jem byl jeste na RoR a primo pod kolo se mi ze strane skutalel ostrej sutr kterej jsem vzal bokem a plast rizl asi centak.. ale ve finale by to stejne odsrala i duse… jinak sem mel par polaych defektu se kterejma slo v klidu dojet bez zasadniho laborovani
este sa ti nestalo ze po nahodeni a nafukani duse mas v nej 5 dalsich defektov?
Jednou a byl jenom jeden a bylo to na papírovejch XC gumách. S EN se mi to ještě nestalo nikdy, 900g guma si evidentně s trny zvládne poradit.
Problém je prohlížeší plášť, jestli tam někde nezůstal nějaký trn, který s tmelem bez duše nevadil.
Otázka ale je, jak často se to dělá. Pokud se vozí vhodně odolné pláště na dané použití, tak minimálně. Já třeba duši nemusel dávat ještě nikdy (10 let na bezduších, ale je v tom i první období na UST pláštích, kde jsem neměl ani jeden defekt co bych musel vůbec řešit, na TLR pláštích už jsem měl 4, ale ani jednou to neskončilo vložením duše a vždy se to vyřešil bez sundání pláště z ráfku).
Zas tak hrozný to není, od zabahněnýho pláště se ušpiníš víc.
Ale jasne ze to taky tak delam, ale oser oproti dusi to proste je.
Když to vezmeš na jednu výměnu tak jo. Ale kolikrát bys tu duši musel měnit/lepit navíc, kdybys bezduše neměl?
Myslis kolik potencialnich defektu, resp. stavu, kdy uz by duse byla picha jezdeni s bezdusema pochyti?
To je otazka no.
ja vezmu krasnej priklad.. s kamosem na Jestedu.. vzadu ma RoRazr s dusi.. nahore to pichnul.. sundat, vymenit dusi… po 50 metrech zase prazdno.. sundat.. zalepit dusi… jizda na to zase prazdno… total nasiracka… mesic na to akce v Saalbachu.. na trailu 2× po sobe prazdno a lepeni asi po pul kilometru.. oproti tomu ja mam na svejch kolech najety 3 dny v saalbachu, 10× jested, 2× rokytnici a pak klasika traily u nas… bez zanamenanyho defektu (tim myslim takovej u kteyho bych musel minimalne alespon foukat nekde na vyjizdce)… ja mam v tomhle jasno… defekt neznam a udelam vsechno pro to abych se dal o kola nemusel starat a jen si uzival jezdeni
Defekt v pohode, ale zacaly me praskat niple ve vypletu. Nemel ani 500km. To je pak oser meni i pasku.
Tak to mas naky shit kolo ale.
Jasne, ze bylo blbe zapletene. Ale, kdyz se to stalo, tak s bezdusi to byl vetsi oser nez s dusi. Info jen pro zajimavost.
Pokud chceš často měnit dráty, můžeš hodit bezdušovou pásku jako má Spešl, která se nelepí. Nebo můžeš dát místo pásky špunty do děr v ráfku.
jj, spešl páska problém s přepletením řeší :)
Asi jako jo no, tohle jsem si nejak do souvislosti nedal. TL rulez :)
obyč duše jsou na prd, to víme asi všichni, otázka jak jsou na tom reálně třeba ty Foss nebo výše uvedené, myslím Fikejz měl někde tady uvedeno že foss vozí. Já na svém slow-motion DH kole vozím vzadu ghetto bezduš a vepředu dh duši a je to super kombinace na extra nízké tlaky. Jinak všude bezduše.
Jirka Fikejz vozí NoTubes a galusky na silnici.
myslím si, že kdysi měl u nějakého kola napsány duše foss, tak by byl vhodným adeptem na recenzi
Zkus to najít… Jirka je jedním z největších odpůrců duší co znám.
tak zas tak mi na tom nezáleží.. možná jsem to viděl u někoho jiného (u koho mi to přišlo zvláštní a proto jsem si to vybavil)
Některé ty plastové duše jsou odolnější (změřeno), ale zatím jsem neviděl jedinou, která by na tom byla dobře s valivým odporem. Většina z nich má valivý odpor větší než těžká butylka. Takže nebrat…
Díky za upozornění na možné zhoršení valivého odporu. Máš nějaký odkaz na web, kde je srovnání valivých odporů duší z různých materiálů ? BTW Na webu Tubolito píšou, že má 2× větší elasticitu než normální duše. To by mohlo ten valivý odpor spíše zlepšit, ne (viz např. text http://cycledepot.blogspot.cz/…-debate.html ) ?
Ještě jsem našel tohle: http://www.bicyclerollingresistance.com/…-butyl-tubes . Tam m.j. píšou, že latexové duše a bezduše jsou na tom ohledně valivého doporu skoro stejně.
P.S. Mloku, jak se ten graf na výše uvedeném webu slučuje s Tvým názorem, že valivý odpor méně nahuštěné pneumatiky je menší ?
Měření na bicyclerollingresistance je měření na bubnu. To funguje pro relativní srovnání plášťů mezi sebou, ale už to nefunguje vůbec ohledně tlaků.
Na bubnu ve všech měřeních valivý odpor s tlakem klesá. To byl další důvod podporující urband legend, že to tak je i v reálu.
Až měření wattmetrem v reálu ukázalo jak to s tlakem vs valivý odpor vlastně je při reálné jízdě.
Tedy měření na bicyclerollingresistance je potřeba brát pouze jako relativní srovnání jednotlivých plášťů mezi sebou.
Odkaz co jsi dal je na srovnání butyl vs latex. To nemá s Foss (a jinými Polyurethan dušemi) nic společného.
Latexka má z duší nejmenší valivý odpor, který se téměř už přiblížil bezduším (minimální rozdíl) a elasticitu má větší než butylky. A odolnost má také o něco větší než butylky. Vše už bylo změřeno. U latexky ale pořád zůstává problém neustálého dofukování, jak velmi rychle ztrácí tlak.
Z měření polyuretanek např. bylo v historii tohle
http://www.bike-forum.cz/…iky-atd.html#…
Tam ta Eclipse dopadla ještě ne tak špatně (jako nejhorší butylky, což je pořád oproti bezduším bída), ale to je tím, že je to extrémně lehký zástupce polyuretanek (těžší jsou na tom hůře).
Info k věci od Tubolito:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Our material is a high tech thermoplastic elastomer (TPE). We chose it to perfectly match the bike tube requirements. We do not know which kind of specific TPEs Eclipse and Foss are using as TPE is just wide generic term.
We started a cooperation with the University of Applied Sciences Technikum Wien in terms of rolling resistance measurement. Of course we keep you updated on first results, stay tuned on our channels.
A defective tubolito tube, which hopefully will almost never happen
Pardon, nějak se to neobjevilo celé. Chybějící část o tom, že teprve! vyvíjejí lepení na tyto duše zní takto:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A defective tubolito tube, which hopefully will almost never happen can be repaired with a tubolito patch. The patch is under development and will be released to market soon.
Cheers the Tubolito Team
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
J. Fikejz mi na dotaz ohledně duší Foss napsal: „duše Foss vozím jen na DH a jsou ohledně počtu defektů mnohem lepší než normální duše. Jejich valivy odpor vzhledem k normálním duším nedokážu posoudit. Duše na běžných kolech nemám – není důvod…“
Rock Razzora cvakneš celkem v pohodě i jako bezduši. Ty schwalby mi přijdou třeba po 2 měsících totálně zdegradovaná guma která má mnohem menší odolnost
V partě pořád máme více jezdců s dušemi (už tedy nejsem sám na bezduších, ale pořád nás není bez duší ani většina) a když to vidím během roku kolik těch defektů je a jaký to je pořád opruz řešit…
A to všichni co vozí duše cíleně vozí odolnější pláště (většina protection Contíky, což jsou v rámci našeho ježdění hodně odolné pláště), aby defekty duší omezili. Sem tam cvaknutí se ale ubránit nedá (pokud to nemá být opravdu přefoukané nebo jezdit vše přehnaně opatrně a pomalu) a trny i protection verze občas pustí skrz.
Na protection Contíkách jsem bez duší neměl defekt nikdy žádný (který bych musel řešit a nedal ho za jízdy tmel).
Na duších jsem míval 5–15 defektů ročně. K 5 se to omezilo co jsem začal vozit o hodně odolnější pláště.
Za 10 let ježdění bezduší jsem měl 4 defekty co jsem musel řešit. A ani jednou jsem nemusel dávat duši. A ty 4 případy jsou ještě jen proto, že tolik let vozím TLE Schwalbe s jejich méně odolným běhounem (a vím o tom, že se to zase může stát, ale když to nepřekračuje jeden případ za rok, tak to ještě pořád toleruju).
Pokud někdo defektí bez duší často, tak je chyba ve vybraném plášti (není dostatečně odolný na dané použití).
jo s tim souhlasim… proto mam lehky kola a 1000g gumy :-D je to sice mozna trochu overkill ale za ten komfort mi to stoji
Za 3 měsíce bezduší jsem 3× procvaknul, 3× proříznul, 1× svlíknul gumu v zatáčce (a málem se zabil) a jednou udělal velkou díru, že to tmel nezalepil. Vozím TLR odolné gumy (Minion EXO) i ráfky (DT 471) a spíš vyšší tlaky. Nějak jsem bezduše pro svoje použití nestih – duši jsem musel po každym incidentu výše dávat stejně, ale doma se s tim ještě ***** a lepit díry v plášti a k tomu se celej zadělat od mlíka a umejt tu duši a fuj prostě. Pak to začalo ještě někde ucházet u pásky (bez zjevného důvodu) a hrozně rád jsem se vrátil k duším :)
Zajímalo by mě, které z výše zmíněných incidentů by se s duší nestaly. Snad jen to domácí ****** a ucházení u pásky.
Zajímavý je, že stejnou kombinaci vozí hromada lidí mezi českými i světovými enduro závodníky a defektů je minimum… Pokud s tím jezdíš DHčko, tak nebude problém v gumách. Navíc jak tu padlo, procvaknutí ani proříznutí by duše nezachránila. Svlíknutí asi jo, ale k tomu jsi musel mít tak nízkej tlak, že s dušema bys několikrát cvaknul, než by došlo k tomu zutí…
Já vim, že by mě duše nezachránila, ale je s tím míň práce:) Vyměním duši a už na to nemusím sahat až do dalšího defektu. Několik kamarádů má stejnou bezdušovou kombinaci jako já a 0 problémů, jeden defekt za rok jestli možná. Jen se ale snažím sdělit, že ne pro 100% jezdců představují bezduše zásadní a univerzální výhodu v ohledech odolnosti i uživatelské přívětivosti – jsou i tací šikulové jako já.
U procvaknutí by to bylo ještě horší. Pokud 3× procvaknul plášť, tak při takovém stylu jízdy a tlaku by přibylo dalších xx procvaknutí jen duše, kdy by to ještě plášť vydržel.
3× cvaknul a 1× svlikl gumu TLR EXO z novyho DT rafku = vozi imho nesmyslne nizke tlaky na svoji vahu a styl jizdy
Vozil jsem 2.5 atmosféry vzadu, 2 atmošky vepředu.
cvaknout 2,5 atm vzadu na EXO plasti nevim.. to spis pomalej defekt a po uniku tlaku to slo na rafek.. 2,5 ATM v EXO Maxxisu je uz vice mene dost beton
Slušilo by se zmínit, že seš morbidně obézní.
:D, to asi vsechno meni
tak jestli je vyssi vahova kategorie tak je treba adept na 2,5 WTB v Tough verzi :-)
předlonil jsem DHR Miniona exo pokřitil u vás taky hned… asi to chce něco odolnějšího :-)
Co se týká svlíkání, toje o tolerancích a mlíku. Jedno blbý žvejknutí a guma je načatá a už nemusí tak držet.
Každopádně přes ty všecky komplikace, duši už nevr.
DHRko je totiž podivně málo odolná guma na to kolik váží a na to že to je dedikovaná zadní k DHFku, co má o cca 100 g víc.
Jo to je, letos se vracim na DHF. na DHR bylo těch defektu podezřele moc
ja po zkusenostech proste rekl ue k lehkejm gumam poridim velky odolny plaste.. tak se uvidi… treba spesly control jsou fajn ale 750g je proste ultra slupicka… vzadu radsi budu vozit pevnejsi casing
Tak Maxxisy Exo jsou proti Controlům o level odolnější. Třeba u HR II nebo DHF to je dost znát, hlavně co se týče boků. Jen to DHR II je co se týče odolnosti nějaký nepovedený.
jj to je nutno rict.. ono u Speslu je odolnosti srovnatelna az Grid verze s EXO maxxisem.. ale treba Tough verze u WTB je jeste o level vejs na urovni DoubleDown maxxisu
Tak to už je zase na normální ježdění nesmysl. Už takhle má kombinace Shorty/HR II EXO přes 900 g každej a nechá se to s nima i celkem prasit.
mozna jo mozna ne.. oblecenej mam 100kg.. neprezouvam.. chci hotovy kola na vyjizdku i do parku… takze sem volil tuhle variantu.. a tech 200g na gumach fakt nepoznam.. jestli to ma 900 nebo 1000 je uz fakt sumak.. zase to ze nerozloupnu karbon rafek na necem co nedoletim mi za to stoji…
Takže to vozíš jen protože sis koupil drahý ráfky a teď se o ně bojíš.
Je vtipný, jak se obecně ty trendy na BF vyvíjí. Nejdřív ultragramařiny na FF, pak trailový fully „12 kg je těžký“ a dneska materiál, co by byl overkill i na EWS. Jen logoman se zasek někde napůl a na EN vozí XC kola :D.
tak je to samozřejmě jeden z důvodů protože loupnout ráfek za 2 neni jako loupnout karbon za 8… na druhou stranu me takovy gumy vyhovujou a 2,5 maxxis uz bude vahou taky podobne. Jinak u me je specifikum v tom ze proste chci mit gumy o kery se nebudu bat v parku a kdekoli jinde… protoze me nebavi prezouvat a mit vic sad…
imho se BF trendy vyvyjeji presne tak jak se vyvyji trendy ve svete a je prezentovano na bikersky zamerenych akcich a webech… najdi mi treba na PB za posledni dobu clanek o necem jinem nez Enduru.. tech je tam pomalu :-)
A proč prostě nemáš víc kol? Mít na primárnim kole gumy, který bych chtěl jezdit v bikeparku, tzn. měkká směs a butyl, bych fakt nechtěl.
treba protoze vic kol nechci?
Když se ti člověk kouká do profilu, tak se tomu těžko věří:)
mam jen werk ocel na jezdeni na pivo a RB + kolo prirelkyne
Tak když ti to funguje, tak pohoda… Osobně bych takovou kombinaci nenašel, protože do bikeparku bych chtěl butyly a s těma bych pak 10 hodin na Trilogy fakt jet nechtěl.
tak ja takovy veci nejezdim… Tough je skoro butyl a na vyjizdku co jezdime to nejak v klidu ujezdim…