Zdarec, autům rozumím fakt jak koza hnoji.
Má nějakou cenu kupovat k zimním pneu i plechový disky, nebo to v pohodě přežijou i liťáky ?
Díky za vysvětlení a rady
Zdarec, autům rozumím fakt jak koza hnoji.
Má nějakou cenu kupovat k zimním pneu i plechový disky, nebo to v pohodě přežijou i liťáky ?
Díky za vysvětlení a rady
z mého pohledu je ideální mít dvě sady kol – letní a zimní. vyhneš se koumání v servisu, kola si prohodíš sám za hodinku před barákem. a na zimu stačí levné plecháče.
Proc na zimu staci levne plechace ?
Bud si potrpim na hezky auto a chci je i v zime, nebo je mi to zcela burt a pak stacej plechy i na leto. Ono to stejnak o nicem jinym nez o vzhledu neni…
Edit: Bud si potrpim na hezky auto a chci litaky i v zime, nebo…
No liťáky jsou tužší než plech, takže auto pak v zatáčkách líp sedí. Neřek bych, že je to jen o vzhledu…
A ty myslíš že ty plecháče se v zatáčkách kroutí jo? Hmm pan asi závodník :-)
Vyzkoušeno a nejen mnou…;)
Je mi jasný, že když drandíš po horách se svoji Fábií, tak by ti Loeb mizel v zrcátku a proto to poznáš. Ostatní řidiči poznají spíš asi milionu jiných vlivů na jízdní vlastnosti než tuhost disků :-)))
Bych rek ze tuhost disku se projevi asi tak pri 30kach gumach nebo nizsichm jestli vubec
Přijde mi to jako nesmysl
Nemám Fabii…:P
Tak tu si už zrušil, teď je na řadě ochcáfka :D.
hardkill :-D
ono to mozna bude proto, ze ty plechy mas mensi nez elektrony a zvejka se ti na nich vic guma. nedovedu si predstavit, ze by se rafek mohl kroutit. :-D
Neslyšels někdy o vykolejeným vlaku? Kroutí se, kroutí až nakonec vykolejí. Já mu věřím.
no počkej, ale tam se vlní koleje… ale ty vlastně máme na dálnicích taky…
Když se vlní malý plechový kolo na autě, jak se pak musí vlnit kolo pod těžkým vagonem? Měli by tam dát taky čínský hliníky, rychlost vlaků ČD by tím vzrostla na úroveň TGV.
Tak to jsem nikdy nepocejtil teda (ale je fakt ze jsem asi nikdy nezkousel treba 35ky gumy na plechacich a s 65–55 vejskou stejnak necejtis jiny krouceni nez zvejkani pryze)
Schumacher, Loeb a alinceb to poznají, ostatní ne.
taky mi to přijde jako hodně mimo argument. Jak píše JMT, možná u R35 by to mohlo být podstatný. Vzhledem k tomu, že jezdíme na 14 a 15kách většina, tak to je z říše JPP.
A hlavně ten kdo si pořídí pneu s profilem 35, tak má určitě prachy i na pořádné liťáky a nejezdí to na plechu :-)
Já myslím, že nemluvil o R 35, ale o poměru výšky a šířky.
tak existují 35ky i když si nedokážu představit na co :)
u nízkoprofilu to podle mě taky nepoznáš na seriovce
zadni na traktor? ;)
on tam asi nějaký rozdíl bude,ale nevím jestli to pude poznat :D na nízkém profilu asi jo
Alu kolo by mělo být lehčí.
ale jinak je to opravdu asi hlavně o designu, a lepším chlazení brzd
Alu kolo by melo byt lehci, ale u vetsinych levnych „litaku“ tomu tak neni…
lehčí a pevnější jsou Mg (hořčík, nebo chcete-li elektron) a to výrazně a ty používá třeba pan Loeb.. Hliníkáče jsou jen o vzhledu… některý můžou být tužší, než některý plecháče ale na vlastnostech auta se to nepozná – pozná se jiný rozměr ráfku (šířka, ET) a na rozbitý cestě hmotnost.. jinak tu fakt řešíte pitominy…
Dnešní AL kola s dobrou povrchovou úpravou v pohodě vydrží zimní používání…
Myslena vejska gumy, ne velikost rafku :-)
A samozrejme plechac s gumou vejsky 30 je kravina, kdo ma takovy gumy ma i litaky. Proste resit tuhost disku pri gumach 50–60 nema fakt cenu resit kuli necemu jinymu nez vzhledu
Nepamatuješ si dobu, kdy „tuzeři“ dávali na škocny 120L otočené převařené liťáky a nízkoprofilové gumy? Já teda jo…:)
To jsem jeste tahal kacera :-D
Netahal…já ho taky netahal. Je to tak 10 let zpátky. Občas sem koukal na tuzerský Schadefóra a tam byly k vidění věci…:)
U nás jezdil kluk se 100L a Áčkovým motorem z Favorita. Převařený plechy samozřejmě nesměly chybět…:)
Alinceb taky, ale má nějakého známého, souseda, kamaráda, šéfa kolegu a nebo aspoň bejvalého jeho přítelkyně, který jednou možná viděl.
Btw.: Našel sem o tom i celé vlákno
Loeb není v podobných vláknech vůbec žádný měřítko.
dědek k smíchu prakticky
Slyšel jsem, že prakticky neumí jezdit. Vůbec Rally není sport, protože vyhraje jenom to nejrychlejší auto, mohl bych ho řídit aj já.
s nápovědou kde jsou jaký zatáčky a co do nich řadit to dá každej to je jasný :)
Někteří by ho snadno dali snadno aji s 1,2HTP, jen na to namontovat ty pořádný kola a gumy.
http://i.chzbgr.com/…AFAVTWg2.gif
bez https
Už vidím toho vinařa, jak ho vytahuje z auta: „Pocem ty sviňo, já ťa naučim, jak sa jezdí.“
já bych to zas tak nehrotil… když někdo chce, tak at si koupí litá kola i na zimu, mi je to fuk :)
dá se na hlíně, kdo má cash kupuje i na zimu alu aby to líp vypadalo. Některý modely jsou docela odolný.
ale plech je jistota. Navíc nemusíš kupovat nový plechy, větší pneuservisy mají už použité k odkupu, často v parádním stavu. Cena tak půlka nového.
„Liťáky“ zimu přežijou, ale… Při dnešních cenách plecháčů a cenách servisních nákladů za přezutí léto-zima/zima-léto se investice do plechů brzy vrátí… A to nemluvím o tom, že si je přehodíš sám, kdykoliv se ti to hodí, a ne až se na tebe dostane řada v servisu.
no a kam v Brně zajet kde bych vyřídil všechno zaráz nevíte. Když jsem koukal u bestdrivu, tak mi 175/R14 88T Tl od Barumu Polaris 3 vyšlo cca na 5k + plecháče 4k + přezutí…to se mi zdá trochu moc :)
no ideální máš objednat si gumy online, plechy si sehnat bazarově v pneuservisu a domluvit se že jim přivezeš ty gumy a oni ti to komplet sfouknou.
jinak gumy v pneuservisu jsou dražší než na netu. ale ne o moc tak 100–200 kč na gumě R14
samotný přezutí a vyvážení (záleží jestli chceš vyvážení bez závaží, nebo obyč.) se pohybuje 500–1000 + ceny závaží
tj koukám, že ten rozdíl na pneu je celkově max 600 když bych to objednával kdo ví kde a přezutí celkem levný. Zkusím se podívat kde bych sehnal ty levný plecháče
Mrkni na Bazos.cz, tam je toho hromada za dobré ceny. Loni jsem tam koupil zánovní plecháče za půlku ceny nových
Já tam tedy vidím rozdíl přes tisícovku a to už se Horste vyplatí. V mym rozměru ušetřím oproti kameňáku kolem 2,5k…Vybrat pak dobrej servis je ale trochu alchymie, někdo ti to obuje za litr stejně dobře jako jinej za 500,–, ovšem ty nejlevnější se s tím mnohdy moc nemazlej. U plechů bych se nebál, hlínu ale jedině do prověřenýho servisu.
No oni ti třeba s servisu udělají lepši cenu na přezutí, když gumy vezmeš přímo u nich…;)
No právě, to jsem kdysi kupoval 2ks za á/2500,– (tytéž na netu 1500,–) a obuli mi to namísto deklarovaných 1000,– se slevou 20%. Slyšíš dobře Horste! ;)
To je zajímavý. Já minulý týden přezoval komplet auto za 650,– :)
U použitých plecháčů dej pozor na to, aby neházely, což bývá dost často. Já kdysi kupoval plecháče z vrakoviště za výbornou cenu. Když jsem zjistil, že jsou křivý jako prase, musel jsem je nechat srovnat a vyšlo mě to se všemi cestami dráž než nový. Když jsem kupoval druhý auto pro manželku, byla k němu i sada obutých plecháčů. A bylo to to samý – křivý jak sviňa. Takže zout, srovnat, obout, vyvážit. K tomu zase cesty… Já už bych dneska kupoval plecháče nový.
Pneu Eshopy nabízejí i plecháče za rozumnou cenu a pokud člověk koupí vše najednou, tak mu to i obujou a vyváží (domů přijedou hotová kola a stačí nasadit)
Já jsem poslední dvě sady na plechách koupil z bazoš.cz Lidi prodali auto a kola zvlášť.
Kupoval jsem pneu jednu sezonu jeté (jde najít na plášti datum výroby)
Cena Super, chce to ale cca 1–2 týdny hledat + počkat si. Věci se tam obměňují…
Bral jsem osobní převzetí…
Podívej se i po bazarech. My tak koupili hodně jetou zimní sadu na plecháčích za cenu nižší než samotné disky a ještě bez problémů odjezdili na těch pneu zimu a léto.
pokud nejezdíš moc na hory, tak se to dá. Ale ono je to rozdíl jestli máš 5–6 nebo 7–8mm a taky ve stáří gumy.
Tak na horách bydlím, na žádné delší štreky nejezdíme (v podstatě jen domov – práce), takže v 90% všech jízd se jede po zmrzlém sněhu posypaném štěrkem. Je jasné, že pokud člověk jede hranu, tak ty rozdíly pozná, ale pokud jede s rozumem, tak rozdíly sice taky pozná, ale ne tak moc, aby ho nebo někoho jiného přímo ohrožovaly na životě.
když nespěcháš tak ne. Ono když se vracíš unavenej večer z lyžování a nějakej magor dostane na dálnici smyk a roztočí se ti před autem, je dobrý mít trochu rezervu.
To se ti stalo?
Tak novej plecháč těch 1000 stojí a mě Barum Polaris 3 v rozměru 165/65/R13 stáli 3500 takže ta cena není úplně mimo když si vezmu jaký rozměr máš ty.Já mám taky 2 sady kol a jen prohrazuju.
Když sem ještě bydlel v Brně, tak sem jednou přezouval v PEMM Bohunice – důvod byl, že tam prodávají gumy Sava.
V BestDrivu mi jednou lepili díru po vrtu. Výhoda byla, že mají otevřeno i v sobotu a měl sem to kousíček od baráku.
Teď přezouvám v BestDrivu v LBC služebáka a je to celkem voser – minulou středu sem se objednával a přezují mě až 30.11. a to mám kola na diskách. Přitom přítulčino auto mi přezul soukromník do druhého dne a za super cenu…
To si ty kola na služebáku nemůžeš přehodit sám? Zavání to nějakou byrokracií :D
Gumy mám uskladněný v BestDrivu, se kterým máme dlouhodobou smlouvu a přezujou nás na fakturu. Ale jestli to tak půjde dál, tak se na firmě domluvím, abych mohl jezdit i se služebákem do „svého“ servisu, kam jezdíme s naším…
Btw. Proč si špinit ruce, když to firma zaplatí…?
„Btw. Proč si špinit ruce, když to firma zaplatí…?“
Pravda, to mi nedošlo :)
Nedal bych ani nic moc za to, že až bys to v zimě někam nakouřil, že by pojišťovan začala šťourat v tom kdy a kdo ty zimní gumy odborně instaloval…
Já to nedávno nakouřil na vodě do náklaďáku a pojišťovna nic nezkoumala…:)
Byla povinnost mít zimní gumy?
Další věc je, že u operativního leasingu je povinnost měnit gumy v servise ve smlouvě.
Nemám auto na operák…
No, to není moc obvyklé, aby referentské auto nebylo na operativní leasing, ale proč ne..
U nás se auta kupovaly na fakturu do majetku, naposled moje a ještě asi 2 další levnější (Fabie). Teď už berem operativní – pašíky, ochc… ale hlavně pro lidi, co hodně jezdí. Bývalá kolegyně udělala na pašíku 90tis. za rok…:D
Hodně jsem se pobavil při představě, jak tvoje kolegyně jede na praseti někam k zákazníkovi.
Jo, taková stříbrná sv*ně…;)
Ale likvidátor mrknul, jesi to má zákonné vzorek ne?
No to nevím, byla to moje vina a šlo to z havarijky…:) Ale gumy byly na hraně, proto mi to taky začlo plavat…
Na těch Tvých Polaris 3 za 5 tis. s DPH může mít servis tak 14%, pokud nakoupil ze 30% slevou u velkoobchodu. Na Barum ty slevy nejsou tak velké, ostatní značky mají mnohem více dolů pro servisy.
Vozím liťáky i přes zimu a jsou stále v pohodě. Letos jsem ani neměnil na jaře zimní za letní a odjezdil to na zimních, teď ještě daj tuhle zimu a pak nový :)
záleží kolik za léto najedeš a jak, aby ti na nich zbyl nějaký vzorek
Ono taky záleží, jak chceš jezidt, jsem byl minulý týden na zimních ve 20 st docela překvapený, jak si to auto vesele plave – ona kombinace vysoký měkký vzorek, plechová kola a vysoká teplota zrovna není moc ideální.
Obecně mi dvě sady kol přijdou jako lepší řešení – přehazuju sám podle podmínek. Letos to bylo neplánovaně kvůli defektu letního kola o víkendu a odjezdu následující den ráno na služebku.
Maximálně si pak kola nechám zkontrolovat a vyvážit, až opadne přezouvací šílenství.
Jj, já taky měním sám, ale letos jsem nákup nových letních gum odaloval tak dlouho až jsem usoudil, že už to nemá cenu :)
Na zimních to opravdu trochu víc plave, ale je to o zvyku.
Víc plavou, ale měkká směs zas líp drží…;)
Hm akorát zimáky v létě mají delší brzdnou dráhu ale to neva že :-))
Všeobecně to neplatí. Ovšem na mokru je to peklo.
ano argumenty výrobců tohle tvrdí.
na suchu jeté zimní už mají dráhu kratší. Díky měkčí směsi a sjetím se eliminuje borcení řidšího vzorku. Dokonce i některé nové zimní jsou lepší nez letní při měření brdzné dráhy na suchu
Přesně tak.
Takhle to dělá strejc. Mají T5 Syncro, se kterým jezdí trénovat na ledovce, takže na zimu vždycky koupí novou sadu zimních gum a leťáky nedávají vůbec…:)
Spousta online shopu ti doda pneu + disky jako komplet vyvazene za cenu nizsi jak v nejakem servisu. Co budes jeste potrebovat je sada matic/sroubu na plechove rafky. A pokud si koupis zvlast disk a pneu, tak jeste nove ventilky.
Co tu nikdo nezminil je vec, ze nektera auta maji problem pri nejsirsim povolene pneu s montazi snehovych retezu – proste to nejde. To je treba pripad Mondea mk3.
http://static-thule-com.r.worldssl.net/…_860×555.jpg
věřím,že tohle tam půjde.
No a pak taky, pokud se nepletu, ti řetězy můžou ty liťáky nepěkně odrbat…
hmm tak to asi spousta řidičů brzo zkončí ve škarpě protože sme v servisu prezouvali x aut a žádny majitel si nepřivezl šrouby na plecháče a normálně sme tam dávali ty z litých kol ;)
A je to pěkná sračka žádne nové šrouby se kupovat nemusí..
Jediné co se musí (teda nemusí ale je to dobré) očistit šrouby ocelovým kartáčem a máznout konkordem nebo WDčkem)
Takže chceš říct, že na plecháče jste dali třeba šrouby s kuželovou hlavou místo půlkulaté, která by tam správně měla být?
zaleží na kolech seriové alu mám s pulkulatou hlavou, ty by na plech šly
jinak souhlas
to je jasný, když mají stejnou hlavu tak se můžou použít – pokud sedí délka
Kde prosímtě děláš, abych se tomu servisu obloukem vyhnul?
tak na bazoši jsem našel tohle http://auto.bazos.cz/…ezen-8mm.php
to bych nechtel ani zadarmo
vzhledem k tomu, že nová guma má myslím 6mm, tak tohle budou ultra „Kopkáče“… :-)
myslím, že nemáš pravdu. Je dané minimum to je 8mm ale mohou výrobci dát i hlubší dezén
tak teď mamině přišly nové Conti WinterCont., tak to schválně přeměřím… .-)
Gumy bych koupil nějaké alespoň Barum, Sava…
Já ti nevím, ale když koupím opicu, mělo by mi zbýt i na banány. Ty jetý gumy bych si dal maximálně do garáže na zeď, abych nenacouval do zdi :-D
stane se… ja si taky spokojene koupil auto a pak se nestacil divit, kolik ty svine 17" gumy stoji… :(
zvlášť ty s rychlostním indexem W ;-)
Barum Bravuris 2 stojí kolem 2500,– ,to mi nepřijde přehnaný.
Mám je v 17" 215/40 a můžu říct,ač jinak na Barum koukám skrz prsty,tak tyhle mile překvapily.
Dostal jsem ty kola k autu,jinak bych si tyhle gumy nekoupil.A byla by to chyba,dávat víc.
ty mam taky.. kupoval sem je ve 205/50/R17 za 1700,– kus, coz je porad sakra hodne proti 650,– za to samy v R14 na escorta.. ;)
no a proti predchozim michelin primacy se chovaj jak takovy ty kamenny kola ala Flinstouni.. no ale jezdit se na tom da.. :D
pokial mas garaz ze to mas kde dat tak je asi lepsie mat dve sady kol a doma si to prehodit. teda lepsie je to financne, inac v nicom.
ak to nemas kde dat a skladujes to aj tak v servise resp. sa ti s tym nechce srat tak to kludne mozes nechat prehadzovat na al disky, nic sa im nestane, to je len take esteticke pozerstvo :-). aspon tym mojim na druhom aute tzv. hnojaku uz vyse 10 rokov nic neni a najazdi toho po soli dost. navyse neviem naco bych mal mat al disky a pol roka aj tak jazdit na plechacoch (inak je mi to uplne jedno a kebych ich tam nemal od kupy v zivote bych do toho neinvestoval ani cent ale ide o princip).
este by si mohol pouzit taku uvahu ze to prehadzovanie gum samotnych je dost drahe takze ci ta plechace vyjdu menej ako 3 nasobne prehodenie gum (potom ich pri priemernom jazdeni musis aj tak vyhodit) a ak nie tak bych to prezuval na al disky co mas, inak kupil plechove disky.
garáž nemám, na hory se chystám jezdit pravidelně, ale jen víkendy a asi ne vždy pojedeme v mém autě.
Mám z toho hlavu kolem, vůbec nevím jak to zpískat :) Zničí se ty liťáky ježděním v zimě a soli ? Jako nájezd v zimě když moc tak 5–6k
A proč by se měli zničit? IMHO víc jim dáš zabrat, když někde přehlídneš obrubník při parkování.
Pokud se neničí, tak z jakýho důvodu tam lidi na zimu dávaj plecháče ? Pokud pomineme lehčí výměnu což u mě nehrozí, protože s tím budu stejně jezdit do servisu.
hovorim, esteticke pozerstvo ze si svoje za drahe peniaze kupene disky nebudu v zime predsa nicit. imho je ale tato uvaha totalne drbnuta.
Tak leckterá hlína vypadá po pár sezónách už ne tak pěkně…a plecháče jsou levnější, no.
Z důvodů finančních.
Naopak ty plechy dostávají zabrat více – naše už jsou fest rezlý.
presne tak, nic sa im nestane.
To zničení liťáků solí platilo možná kdysi dávno, teď bych se toho nebál.
Jak poškodíš lak (odření od parkování atd.), tak je zle. Ale teda záleží, jak moc jezdíš v bordelu. Třeba v Praze to je asi jedno, ale na horách půjdou i liťáky rychle do kopru…
No právěže v Práglu by to mohlo být horší, přeci jen se tam spíš solí, než na horách, kde se používá štěrk.
Ale jak často ti tam napadne? Většinu času jen mrzne a sníh žádný…
A ty si jako myslíš, že když v Praze jen mrzne a nesněží, že se nemusí solit? :-)
Ty si vždycky tak krásně naběhneš na vidle :-D
Čistě hypoteticky – je podle tebe horší rozsolená sněhová břečka ve vrstvě cca. 1–3cm nebo rozsolená ledová krusta ve vrstvě několika mm? Čeho bude na silnici víc?
asi soli ne? :-) Jinak pro tvoji info – když padá sníh tak se sype sůl s pískem a když mrzne tak jen solí. A ve finále je to úplně jedno, protože sůl nejvíc účinkuje pěkně v teple,garáži nebo na sluníčku. Tam to pak pěkně žere a" hlavně koroduje vy tupci!!" :-)
v reálu tady solí několikrát denně celou zimu
v tom pripade by som to nechal menit v servise na tie disky co mas a skladovla gumy v servise. je to asi najdrahsie ale najpohodlnejsie a v tvojom pripade asi aj jedine mozne.
ja tvrdim ze tym al diskom sa v zime nic nestane.
Kvalitní se nezničí, na horších se udělají časem fleky, který už neodstraníš.
a bublinky v záhybech
To je ale musíš vyhodit jen kvůli tomu neustálýmu přehazování, tedy pokud dřív je nesjedeš. Já jsem obě sady na discích měnil až po pěti letech a nájezdu cca 140k.
ja za tri sezony spolahlivo sadu gum poslem do plynu. aj letnych, nehovoriac o makksich zimnych. navyse sa hovori ze zimne aj tak nemaju o moc vacsiu zivotnost aj keby stali v pivnici. neviem, hadat sa o tom nejdem, je mi to jedno.
Tak mě je to taky buřt, ale paušalizovat to nejde. A že sa „hovorí“, nejde o životnost ale postupné tuhnutí směsi…no a u to samo je zobecněné, takže záleží na výrobci.
iste ze tak somto myslel a nie ze sa ojazdia ked stoja v garazi.ale jak hovorim neviem ci je to tak.
Tak ještě jednou: „nejde o životnost“ ale změnu vlastností – (nikde nepíšu o sjetí) a tato změna se odehrává u pneu různých výrobců odlišně.
Po 5 letech jsem musel zimní vyhodit – vzorku bylo dost, ale směs tak tvrdá, že to fakt nechutně klouzalo a to si v našem terénu nemůžu dovolit. Asi záleží na značce a směsi a dokážu si představit, že některé gumy na tom budou lépe, ale po 4 sezonách stejně zase vyměním.
Jo, my jzdíme v zimě cca 3× naše hory 2× Alpy a vpoho, letos jsem koupil nový ne kvůli vzorku ale kvůli jistotě – vloni ještě byla (Michelin Alpin).
tak zrovna Alpin vydrží tak 2× tolik co jiný gumy. Dlouhodobě o parník největší výdrž v testech
No vydíš a já vůl je vyhodil až (už) po pěti letech. Tak se mi to letos nechtělo zkoušet…No nový UG8 snad nezklamou. Sedmičky jsem měl na druhý koktě a ty brousily ohromě.
já měl UG6 a byly super. Teď jsem je dal pryč, protože už mají málo na častý ježdění v rozbředlým a nakydaným sněhu. Zkouším Kumho Izen KW23
Tak jestli chceš „potěšit“, tak zrovna UG docela rychle ztrácí vlastnosti už s malým opotřebením
zvláštní, že v recenzích píšou opak.
Tak říkal jsem si, že bych se měl držet svého kopyta, ale člověk je bytost zvědavá…Ne, fakt si nemyslím, že bych je po třech letech musel vyhodit, ale uvidíme.
Ještě malá technická – pokud už dostatečně ztvrdly a není z nich v létě máslo, je pravá chvíle je dojet mimo sezónu. Dříve je to o hubu. ;)
menil jsem zimni presne po 10 letech :-), uz se mi ta smes zdala tvrdsi nez kdyz to bylo nove, vzorek jeste sel, ale do jeseniku jsem uz nechtel riskovat
vostrý :)
kamos si taky tukal na celo :-), no nakonec jsem je jeste strelil na dojeti
Já kupoval před vojnou v roce 1999 nové Dunlop wintersporty. Předloni jsem auto prodával sestře a říkal ať už na nih dojede v létě a na zimu ať si koupí nové. Vzorek byl dobrej, takže já na nich nalítal 12 let. Jezdím i na lyže jen po nechemicky upravovaných cestách a neměl jsem problém.
Jsem na to prase vím, ale když já letos najel v autě do 1000km, tak nebudu po 4 letech vyhazovat gumy co mají do 10 000 km.
neresite to prevazovani tech kol??? kdyz to mate na diskach? ja vetsinou jeden rok menim sam podruhe do servisu,ale to se mi moc nechce
Pokud necitim ve volantu, ze to hazi, tak neresim. Neni to idealni, ale taky se mi s tim do servisu jezdit nechce :)
převážit se dají s předstihem v době, kdy v servisech nebude narváno, ale ještě se nevyplatí jezdit na zimních, ne?
jo jasne, ale platit 200 za prevazeni se mi nechce nehlede na to, ze tam musim jet
nevyvážené kola hážou, možná ne tolik aby se to projevilo na řízení, ale dost na to, aby se více sjížděly.
Jednou za rok nebo za dva je prostě po cestě do práce hodím do servisu s tím, že si je vyzvednu po cestě z práce – mám to po cestě, nečekám.
Kola pak přehodím za cca 40 minut, což je o hodně rychlejší, než kolik času bych teď ztratil v sevisu.
Já převažuju pokaždé pro svůj dobrej pocit :-) V pondělí jsem v Brně v pneuservise nechal sundat letní liťáky a dát tam zimní plechy+převážení a bez dokladu to bylo za 350,–Kč. Štvát se a špinit se s tím hodinu v garáži by se mi asi nechtělo.
Jezdím na plecháčích na obou našich autec jak na zimních akl letních. Tohle období je opruz, svoje auta už jsem si přehodil a ještě mi na přezutí přijede sestra s mámou…
co máš za auto, nějaký zánovní plecháče mám, jsou ve 14" a na japonce, micibuši, nisan apod
golfa IV 2001
je to šumák… liťákům se hovno stane, stejně jako plechům… záleží jenom na tom, jak chceš, aby to auto vypadalo a kolik máš peněz…
Jinak k pořízení plecháčů. Doporučuji zajít si někam, kde ekologicky likvidujou auta. Oni pokud je neprodají, tak je dávají kovošrotu. Proto cena bude lepší jak u pneuservisů.
u me hotovo, diky za rady. Nakonec diky tomu, ze jsem mel litaky na 16tky kola a pneu v jetych nebylo a disky 600 ( novy 900 ) jsem nakonec koupil vsechno komplet novy. Jak plechovy disky stacily 15 podle technicaku a na to zimni pneu a mam na par let vystarano
A kde si to nakonec pořídil?
nakonec v tom bestdrivu. Mám s něma celkem v poho zkušnost s jednou menší opravou okýnka a vzal jsem tam auto po projetí pár pneu. Borec mrknul na techničák co všechno tam jde, poradil a domluvili jsme se.
V jednom pneu kde měli i použitý borec dělal chytrýho, ale nakonec prostě jen brblal, nabídnul ještě nový pneu a dražší a prostě nic moc zájem, tady mě hned i objednal na přezutí a v pndělí to všechno bude, navíc 2 minuty od domu
teď jestě doufat aby ty 15" na auto kde jsou 16" šly dát :D
u mě to třeba nejde
Na golfa by to mělo jít bez problémů.
jen píšu že občas to sedět nemusí, silnější verze mají větší kotouče a máš po ftákách :D
Co si tak matně vzpomínám, na Mondeu (2004) jsem měl letní nízkoprofilový snad 18 (nebo 19, ale to asi ne..), zimní kola byly 16 a bez problémů,
zaleží co na to auto jde v serii za kola,
jinak moje má Toyotu Yaris v serii 16" a 15" tam dát nejdou
na velkém mám 18" a 16" tam nedám
Kamarád na Golfu III GT letní 18", zimní 15", letní škrtaly o podběhy :-D
na GIII je 15" je max podle techničáku ne ?
pokud máš od prodejce kol homologační list na 18" kola tak je to v pohodě,
To určitě ne, bylo to dotáhlý z Německa, takže všechno bylo zapsaný v techničáku.
seriový byly ty letní alu
jj ve výbavě Style jsou v serii 16" kola, když sem auto kupoval dohodl sem se s prodejcem na slevě (sada zimních kol na alu ráfcích)
dorazily 15" s čím se i počítal v podstatě jsme se i tak bavili, sranda nastala když tam nešly dát a museli objednat 16" hehe smlouva je smlouva :D
Na našem autě to taky nejde :D. Naštěstí se to zjistilo hned v servisu při výměně. Ale zamávalo to veškerými plány, protože bylo plánováno dát i na léto 15".
Při dnešních cenách hlíny nemá smysl vůbec plech řešit. Hlína vyjde max. o dvě kila dráž než plechy.
Tak určitě – čínská hlína ale často se stane poněkud nekruhovou.
Třeba by nějaký vytočili v Polygonu a sleva z 5 na 2.
Kde seženu nějakej 15" né úplně sračkovej liťák na oktávku za litr?
na oktu to bude chlup víc,
kolem litru jsou 14ky
15" liťáky stejně vypadají blbě :-) To radši budu vozit ty černý plechy.
Není to úplně litr, ale třeba tady. Na dvojkovou oktávku. Blbé je, že frajer má jen dva. :)
mu napiš at ukradne ještě další dva, že počkáš :)
Není to úplně litr a nejsou úplně nový :-D
Jsi nepsal že chceš nové. :)
Je fakt, že s tím původem mám taky trochu problém. Když jsem kupoval jeté liťáky na zimu, tak jsem nakonec koupil na vrakáči. Nedělám si iluze o původu, taky to může být čórka, ale přišlo mi to lepší než to koupit přímo od zlodějíčka (předpokládám, že v inzerci je tak 80% disků kradených)
Já disky nepotřebuju, jen mě zaujalo to prohlášení, že liťáky se dnes seženou max. o dvě stovky dráž než plech. A protože mě novej 15" plech stál necelých 800,–, tak mě zajímalo, jestli se dá sehnat liťák za litr (že novej, to už jsem fakt nenapsal).
Navíc 15" liťáky vypadají na oktávce fakt blbě :-)
Takže v podstatě dají. Možná kdbych pohledal, budou i levnější někde.
Já mám zrovna ty stejné 15" na OII. Žádná velká estetika, ale na zimu v pohodě. Na vrakáči mě stály 5000 a nehážou. A navíc, zimní gumy 195/65 R15 jsou superlevné, protože to gumárny valí jak Baťa cvičky. :)
195/65 R15 jsou za pusu :-) Já jsem zas vzal černý plechy, protože na černým autě tak nebijí do očí :-) a auto si v zimě občas něco zažije (viz foto), tak by mi liťáků bylo líto.
mas to spinave fuuuj
Kdybych měl bílýho Yarise, tak to tak vidět nepůjde ;-)
Zaschlé vosk no :-D
Trochu rozleštit a je jak nové.
Ani to nedalo moc práce :-)
Kolik koní přidává to křídlo? :-)
Manželka chtěla :-)
Kurde manželka závodník, sen každého druhého chlapa :D
Pokud umí vařit pivo..
No, za poslední rok řídila tak dvakrát, když mě odněkud vezla narvanýho :-D
disky a pneu z druhy ruky bych v zivote na auto nedal.
Když kupuješ jeté auto, kola komplet okamžitě měníš?
nechytej me za slovo :) ale z principu jety kola na auto ne. duvody jsou myslim jasny.
já v tom problém nevidím.
gumy si zkontroluješ sám a disky ti mohou proměřit v servisu za pár korun. Pokud kupuješ z nabídky servisu (jetý kola) nebál bych se
Tak u jetých pneu bych to i pochopil, ale proč ne disky?
jedine od proverenyho zdroje, rodina, dobrej znamej, proste kde znas historii, ale i tak.. asi vrozena neduvera. ja bych do toho proste nesel.
Já si pořád nedovedu představit, co by na tom disku mohlo být za fatální *******, aby nebyl viditelný na první pohled.
G III si nechá naložit fakt hodně o tom žádná :)
o spolehlivosti tohohle modelu by si mohly nechat dnešní auta z produkce VW jen zdát.
kdysi jsem mel Passata r.96, neskutecny auto. prostor jako prase, paradne to jelo.. nostalgie.
nádrž 70litrů a deisel motor co sice moc nejel ale taky nic nežral :)
VW z rv 90–00 nejlepší auta co kdy vyrobily. Pak zjistili, že to vydrží zbytečně moc a taky že se musí šetřit :(
no já měl tu verzi 81kw a mě to stačilo. ve 4 lidech jsem to na jednu nádrž otočil OL – julské Alpy a zpět. je jasný, že s tím museli něco udělat :)
kurvy německý :)
ale je fakt že v poměru k platům to tenkrát stálo větší ránu nový.
to jo. kdyz si vezmu, ze v 90 letech tata kupoval felicii za 350tis nebo kolik a jaky byly tenkrat platy.. a co za tu cenu koupis ted.
a i ted se da vybrat auto, ktery ti vydrzi 300tkm nebo >10 let v klidu. ale uz musis mit stastnejsi ruku pri vyberu :))
z dnešní produkce takový nevybereš ani s Felix felicis :)
to je moje oblibena :D
to by ti povypravel jeden kamarad… na inzerat koupil za 10t disky, od pohledu jak novy, bez problemu sly obout a vyvazit a az kdyz je dal na auto, tak zjistil, ze sou docela fest sisaty…
A ta šišatost se při vyvažování nepoznala?
no ja u toho nebyl.. ja ho jen videl, jak byl pak nastvanej, ze vyhodil tolik prachu za kola k nicemu…
a ciste teoreticky, i ctverecek se muze tocit aniz by smajdal, tak proc ne pekna sisticka…
to me zajima.. 16" novy plechace na mondeo byly za 1200,– , tak mi najdi nejaky hliniky, co vydrzi aspon to samy, abych se nemusel moc bat.. ;) jo a barvu bych prosil matnej grafit..
1750 stříbrná 2600 černá včetně dph
co jsem tak koukal na Kelly
mají tam i nějaký v akci, ale tím se nechci prohrabávat.
jo kolem trech uz je peknej vyber.. ;) i kdyz to neni zrovna o 200,– vic nez plech..
taky sem malem dostal loni blbej napad, poridit na leto nejaky pekny 18" a 17" nechat na zimu… nastesti me ceny gum rychle vylecily…
http://auto.bazos.cz/…-HYUNDAI.php
asi takhle :-D
mam na zimu origo – mezi lidmi mene zadane-hliny.na zimu 15" na leto 18". popravde jsem cucak, co ma rad plecky na 4 kolech, takze v nedostatku sad disku, nebyl problem nikdy. nejsem ten, co ma auto jenom pro presun z bodu A do bodu B. na takovy veci jsem moc mladej a pevne verim, ze budu celej zivot. :)
zrovna vcera som toto riesil a nakoniec som to zobral komplet … barum polaris 3 165/70 R4 za asi 40eur, k tomu plechovy disk tiez za 40eur … asi 20eur nahodenie gum, nafukanie vyvazenie … 340eur komplet cela sada … dost vysoka palka, ale uz to mam za sebou a prehodim ich presne vtedy, ked sa mi bude chciet … na par rokov mam vystarano …
165 je dobrá užovka :) ale R4 tím jsi to zabil
no jo no … R4 alebo R14, to uz mas jedno …
ale predajca mi tvrdil, ze na zimu su uzsie lepsie … a navyse mali najnizsiu cenu, takze by som ich zobral tak ci tak …
Spíš bych se řídil tím, jestli máš 165 v techničáku.
jasne ze ano
Tak pak už jsem v klidu ;-)
kámoš co mně sem tam vozí tak jezdí za 3,8–4,5 takže celkem cajk
Zneužiju toto vlákno.
Řeším taky tento problém, co a jak obout.
Zároveň mám problém, že auto je pomalé a docela dost žere.
Při použití hlíníkových disku se zrychlí až o 15km/hod, to je dokázaný fakt.
Otázka je, jestli se nezvýší i spotřeba. Protože kdyby ne, tak by to bylo docela příjemné.
Na druhou stranu vzhledem k tomu, že jsou hliníkové kola lehčí a je to rotační hmota, tak by mohla spotřeba i výrazně klesnout?
Zimáky na hlínách by tak byli 3 mouchy jednou ranou.
Má s tím někdo zkušenosti?
Pořiď 1.9TDI a když budeš jezdit s lehkou nohou na plynu, tak ti dokonce i nějaké to deci v nádrži přibude…;) A když budeš jezdit hodně, tak by sis mohl otevřít i vlastní pumpu…
Teď ještě aby to potvrdil i tvůj strýc a jdu do toho taky.
No mně to ale nefuguje, asi s tim motorem neumim jezdit…:(
kdyz vynechas slovo motor, tak s tebou budu na 100% souhlasit :))
Clovece to je fajn, ze to takhle poznas, kdyz si se mnou nikde nesedel v aute a dokonce si me ani nikdy nevidel…;) To bych chtel taky umet…
Poznas treba taky jak umim varit a dalsi veci a nebo se specializujes jen na rizeni?
Myslím, že kolda říkal, že mluvil s tvým strýcem.
no az tady popises, kolikrat jsi vypalil kuchyn, tak odhadnu i to vareni.
touché
tak to je K.O. :-)))
No ja vzdycky myslel, ze kucharske umeni se pozna hlavne podle toho, jak chutna jidlo. Ale koukam, ze na Morave se to dela jinak…az se „zadari“, tak ti posli fotku pripalene panve…;)
A já jezdím v průměru 4,0…jen mě sere, že teď v zimě se to zvedne o deci nebo dvě.
4 piva za švih a v zimě do toho dáváš velkej rum co
:))
já se taky snažím jezdit na spotřebu, ale ve 170 to prostě těch necelých 7 vezme… :-)
U mě hotovo. Nakonec patnáctky nový plecháče a barum polaris 3. Letní zůstaly na liťácích, na jaře to bude rychlovka. Stylově když jsem jel přezouvat sněžilo i v Brně
já stále čekám na telefonát, že už si pro zimní mohu přijet.
ale tady na Vysočině není zas taková zima, aby se to na letních nějakou chvilku nedalo :-D
je to lepší než ;)
Zdar, je třeba dávat na plechové zimáky poklice/kryty?
Třeba jako ochrana šroubů a náby proti soli? Má to význam?
Ne
…mám teď totiž docela pěkný plecháče a nechce se mi je odírat těma drátama od poklice…na starých to bylo nejvíc rezavý právě tam v tom místě úchytu…
Jestli tam ta poklice je nebo není je co se soli týká úplně jedno, Poklice k tomu disku není nijak utěsněná tak že slaná emulze se tam dostane tak jako tak. Bez poklice ten disk bude dříve suchý, i když to valný význam mít taky nebude. Poklice je prostě jen „ozdoba“
hmm asi máš dost pravdu:)navíc bez poklic můžeš během zimy opláchnout kolo čistou vodou…případně trochu navoskovat…
vůbec bych se s tím nestresoval a nechal ta kola osudu, jestli to 2× za zimu opláchneš a nebo ne bych neřekl že nějak pomůže. Brácha má na oktávce na zimu plecháče už 12 let a že by to na nich bylo nějak extra moc znát, to zrovna není. Nemůže se stát nic horšího než že budou trochu rezavé :-) Ale já jsem v tomhle trochu exot mám sice nové auto ale beru ho jako spotřební věc stejně jako kolo, leštění mě moc nebere, tak že auto mám 2,5 roku a myl jsem ho jednou a teď ho na 2 leté prohlídce umyli v servisu tak že vlastně už je umyté 2×
Mám 2 sady – Al na letní a rezavé plecháče na zimní. No a po přehození na zimní v mých očích auto na kráse neztratilo, naopak jako plus beru rustikální vzhled (k cihlové barvě se rezavá prostě hodí) a nezájem zlodějů :D
Asi tolik k umývání disků.. :D
A poklice jsem z tama vyštípal.. :D
Nektery STK s tim maji problem kvuli ostrym hranam…
to zase bude nějaký výmysl aktivního blba
pokud má disk homologační značku a schválený rozměr tak tam to pro STK končí a nemá co posuzovat hrany
ano může řešit stav ráfku
Srouby / matky.
… ostrym hranam sroubu / matek, ktere nejsou kryte …
A to od te doby, co zavedli to prisnejsi zkoumani DTC, foceni atp.
šrouby i matky mají standardně sražené hrany, to je nesmyl
takhle jsou i auta z fabriky, kdo ví co to bylo
Tak tohle je tedy to legendární téma se strejdou :)
Konečně to téma se strejdou někdo exhumoval! Přečetl jsem to opět po letech jedním dechem :-)
BTW: Strejda má samozřejmě pravdu, přehodil jsem teď letní R15 Alu za zimní R15 plechy se stejným profilem a sám jsem byl značně překvapen! Na mokru je to v zatáčkách min o 15km/h pomalejší!
S jakým strejdou?:)
Je to rebel !!!