Zimní speciály aneb tlusté pneumatiky prodává každý

81 nepřečtených
  • mikryn

    Zdar bikeři :)

    Zajímal by mě váš názor na tyto kola. Jak se na tom jezdí, máte v plánu pořídit? Jen tak letmo sleduji novinky pro rok 2015 a docela mě udivuje, že skoro každý výrobce nabízí tyhle kola. Vždyť ještě nedávno si Honza Kopka toto kolo musel nechat vyrobit na zakázku. A takový Pavel Richtr taky neměl velkou škálu na výběr. To teď budou všeci jezdit v zimě?

    Mně se to líbí, ale pořizovat nebudu. Jednak na to přes zimu nemám tolik času a jednak na to nemám.

    0 0
    • mikryn  

      a další…

      0 0
        Výběr z produktů
        SCOTT Spark 930 29 kolo, bílé Skladem > 2 ks

        Novinka -29% SCOTT Spark 930 29 kolo, bílé

        77 799 Kč -29% MOC 109 999 Kč

        GT Avalanche 29 Comp kolo, aqua Skladem > 2 ks

        Akce -14% GT Avalanche 29 Comp kolo, aqua

        od 17 099 Kč -14% MOC 25 699 Kč

        SCOTT Spark 900 TR 29 kolo, bordó Skladem 1 kus

        Novinka -29% SCOTT Spark 900 TR 29 kolo, bordó

        149 999 Kč -29% MOC 211 999 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • Martinson  

        Je to zajímavý zkusit, bavilo mě to, ale na víc sněhu radši běžky. Když je sníh na ježdění, tak si na něm rád zajezdím na normálním biku.

        0 0
        • Japhy  

          Tak snad budou mít novopečení majitelé fatbiků a nepřidají se k pěším rozhamtávačům běžeckých stop. Bajkování na tvrdším sněhu s 2.35 pláštěma je taktéž tůze fajn zábava, ale pro mě osobně jenom tehdy když nejsou podmínky na běžky.

          0 0
          • jecnak  

            Pokud sede fat po stope pro bruslare, tak za nim nic zniceneho nezustava.

            0 0
            • Japhy  

              Tak záleží na tom jakej bude sníh. Ale asi máš pravdu, ta váha se má kam rozložit.

              Už jsem koukal co bych zvládnul narvat do rámu za nejširší pláště. Že by se vešlo 29×2,5? :-)

              http://www.prologshop.cz/…vlar-25-p226

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • McBlacky  

              když je tvrde urolbováno a není to měkký tak máš pravdu, ale v dost případech vyreje brázdu, hlavne do kopce – veškerá váha vzadu

              0 0
              • jecnak  

                To je vzdycky o situaci. Zas jsem zazil, ze bruslari rozrejvaj stopu klasikarum apod.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • McBlacky  

                  pokud se protahuje na úzko, stává se. Tomu se nevyhneš. stejně tak pokud jsou horší podmínky. Když se neprotahuje více dní, je to o to víc rozjetý.

                  problém je hlavně v tom, že pro strojově upravované běžkařské trasy platí: ´Ve stopách se pohybujte jen s připnutými lyžemi.´

                  viz třeba návštěvní řád Jizerské magistrály. Osobně když to někdo extra reje na kole, tak mu většinou něco řeknu, stejně jako lidem co vodí na magistrálu psy.

                  0 0
                  • karliner  

                    Obávám se, že něco jako „návštěvní řád“ Jizerské magistrály nemá větší platnost, než cár papíru. Maximálně její správci mohou apelovat na zdravý rozum návštěvníků…

                    0 0
                    • McBlacky  

                      na j. magistrále je to složité, ale pokud by to byla, jinde třeba, cesta soukromá a upravovaná, tak pak by se dalo upravit porušení.

                      0 0
                • petrun  

                  +1

                  0 0
    • Martin  

      mi se ty příšerky líbí. mít víc peněz, tak si jednu pořídím

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jecnak  

      Tak jezdit se na tom da i mimo zimni sezonu. Mel jsem nekdy v unoru pujcenou Konu a libilo se mi to. Nebyl zrovna snih a i tak to bylo super. Zas ale zivit dalsi kolo uz fakt nezvladam.

      Velmi levne se dal poridit ramovy set + kolat na www.planetx.co.uk ted uz maji ale jen cela kola za 1000 Liber.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Na tom videu Great Rock se mu to kolem 0:40 nějak strašně houpe. Asi zapomněl zamknout pružení nebo mu selhal Brain.

        0 0
      • Lister  

        Jsem rád, že už tam ten set s kolama není, hodně mě to dráždilo. Když zmizel, tak jsme si sice trochu povzdechl, ale ve výsledku asi dost ušetřil.

        Docela by mne zajímalo jak fungují ty jejich nové hladké pláště, jestli by se s tím dalo jezdit třeba po písku a jak by se to chovalo na tvrdém vůči běžnému cruiseru s pláštěma kolem 2,2 palce.

        0 0
        • jecnak  

          Popravde mel jsem to uplne stejne. Doma bych komponenty na ustrojeni nasel. Nejhorsi je, ze me to na fatu bavi, ale proste neni tolik casu.

          0 0
      • Mamut  

        Ja to tam este vidim: http://www.planetx.co.uk/…assis-bundle

        0 0
        • Lister  

          To ale od tebe není vůbec hezké!

          0 0
          • Mamut  

            Tiez o tom vazne uvazujem, ale

            1. som na hornej hranici 20" ramu, a ak zapocitam extra dlhe nohy…
            2. sam mam v plane uz roky nieco take postavit, pricom by som si nechal ram

            postavit tak, aby siel pouzit aj na ine „dirty“ veci: cestovanie na tazko atd. (s inymi kolesami samozrejme). Takze by som chcel radsej na klasicky rozmer nabojov.

            1. s cim suvisi, ze niektore komponenty mam uz roky pripravene v krabici,

            napriklad Sram naboje, Avidy BB7 atd.

            1. desim sa ich vahy, tie No-One plaste maju 1800g, par kolies 3.3kg (bez

            plastov) atd. Vzdy existuje sneh, v ktorom nejde jazdit a vtedy tlacit alebo niest takehoto slona…

            1. Ak clovek nechce stavat maximimum, co pokrok vo fatbikoch dovoluje, tak sa

            da postavit celkom lacno a lahko. Napriklad trialove rafiky sa daju zohnat 600–700g za cca 1000Kc v sirke 47mm. Plast mam uz kupeny Geax Lobo Mas Loco 2.5, ktory ma hodne poctivu sirku, takze nieco ako 2.7" a pritom ma len 760g.

            Je to samozrejme dost zacykleny problem. Je dost mozne, ze prave vdaka rozdielu 4" a 2.7" sa clovek nebude alebo bude borit do snehu. A v ten moment je stale lepsie jazdit na 16kg oblude ako tlacit 11kg. Pripadne, ze sice postavim za 1/3–1/2 nakladov, ale 10% terenu budem tlacit. Kupit hotovy bike moze znamenat 2% tlacenia. Blbe je, ze sme stale priekopnici a nie je poriadne a siroko odskusat, za co v CR ma vyznam priplacat (a nosit) a co ma vyznam iba pre Aljasana.

            0 0
            • jecnak  

              2. na klasicky rozmer naboju spis zapomen, protoze pak musi byt zadni stavba dost naohybana. Mozna by stalo za to poptat nejakyho svarece – treba Barese , zda by byl schopen neco postavit ve treba 5 kusech. Myslim, ze bysme se na to dokazali na B-F slozit. Pak by byly resitelne i jine veci jako nechat si vytocit na soustruhu sirsi osy k Novatec nabam apod.

              3. bacha na stredovou osu – musi byt sirsi

              4. viz http://forums.mtbr.com/…-828597.html

              Co se tyce samodomo s uzsima plastema, tak v tom vidim problem, protoze jednoduse ta sirka je extremne znat. Uzsi plaste si muzou dovolit 29kovy faty, kde se sirka prave kompenzuje prumerem a vyjde tak odpovidajici stycna plocha s terenem.

              0 0
              • Mamut  

                V plane je nechat si to zvarit u Frantu Mrazka. Aj s ohladom na moje rozmery, poziadavky na navarky na nosice, priechodnostou pre masivny plast atd. Pripadne aj s asymetrickou zadnou stavbou posunutou doprava (sameho by ma to nenapadlo, ale Surly tusim robi taketo ramy). Spolu s dlhou stredovou osou (4-hran) by to mohlo zabezpecit dostatocny odstup retaze od plasta a zaroven rozumnu retazovu linku. Ale to by uz bola vyssi divci, preto som chcel najprv postavit kompletne zadne koleso, aby sa potom podla toho dal naplanovat ram. Potom som sa zdravotne rozlozil a zatial cakaju veci v krabici.

                0 0
    • vlasto  

      Jezdi se na tom lehce, nemusi to byt jen na zimu, i kdyz celopevnak(co jsme zkouseli) na korenech a sutrech prece jen neni to, co full. Zatim je to pomerne drahy spas, ale je to velke lakadlo. Taky ovsem uvidim, jaka bude zima. Ale libi se mi to a asi si dam darek k vanocum.

      0 0
      • Mig_all  

        A co takhle kdyby ten rám byl celoodpružený, to by byl tank :-D

        0 0
      • AleZ80  

        Tak můžeš na tom jezdit i v létě po pískovnách.

        0 0
        • jecnak  

          Skvele se na tom jezdi po trailech – odpruzeni + obrovsky grip plastu.

          0 0
          • AleZ80  

            A jak to jede ? Ty pláště musí něco vážit, takže minimálně rozjezd musí být peklo.

            0 0
            • Nimrod  

              mě děsí i jejich cena, pokud teda za těch pár let neklesla… a prý jsou z dost měkký směsi, alespoň ty od surly

              0 0
              • Martin  

                mě děsí, že bych na tom musel jet pár kilometrů po asfaltě, než dojedu do lesa :)

                ale v režimu „strčit do auta a dojet až na místo“ to musí být skvělá hračka

                0 0
                • Nimrod  

                  neviděl bych to tak tragicky, normální sjezdový pláště budou asi větší lepivky s vyšším vzorkem a díky tomu pravděpodobně vyšším valivým odporem i přes podstatně menší šířku a i na nich se dá chvilku jet po asfaltu, než člověka zklátí infarkt :-)

                  0 0
                  • Martin  

                    já jsem zvyklý na XC šlupky XK-RK :)

                    0 0
                    • Nimrod  

                      já už taky, ale prostě se to dá :-) navíc to musíš brát tak, že tohle není moc kolo na švihy a už vůbec ne na asfalt, alespoň není na to primárně určené, tak tam musí být nutně nějaká omezení

                      0 0
                • gargamel  

                  Jel ksem na tom po asfaltu 60 a 50 km a bylo to v pohodě, takže děsit se nemusíš, zvládl bys to :)

                  0 0
            • jecnak  

              Tak jede to hur jak nejaka low cost 29" pred x lety, ale zas kdyz s tim clovek pocita a nevyzaduje promptni akceleraci a te vahy se nauci vyuzivat, tak je to pekny svezeni. Proste to rozjedes a pak si jen hrajes s terenem a drzis rychlost. Plaste poberou hrozny veci a odpruzi cca tech 10cm a zaroven drzi na vsem.

              Dal by se dneska postavit i lehci fat, ale uz to neco stoji a asi malokdo bude chtit investovat do takoveho kola tolik penez. Navic doted neni ustaleny standard do sirky plastu a ani prumer kol. Uz jsou i 29" faty s 3" plastema.

              0 0
    • Pán z Dubu  

      Light-bicycle už dělá fat ráfky z uhlí http://www.light-bicycle.com/…t-bikes.html#…

      0 0
    • vinca  

      Jeden mám od roku 2010.

      http://www.bike-forum.cz/…l-11193.html

      Jezdí se na tom v pohodě. Když sedí za řidítky člověk s mozkem, tak to stopy neničí. Na Jizerskou magistrálu to mám z domu cca 800 m. Občas to vytáhnu i přes rok. Krásně to žehlí terén, a hlavně neskutečná trakce podhuštěnejch gum při strmým stoupání v obtížném terénu. A okolí k tomu přistupuje stejně jako, když jsem v roce 1979 jezdil na skejtu, nebo 1988 na SNB. To nás taky původně všude vyhazovali :-) A dneska můžeš na SNB na kteroukoliv sjezdovku ( s vyjímkou Rokytnice ). Prostě, jak to někdo začne vyrábět v masovém měřítku, tak to už nikdo nezastaví . … Život začíná ve 40ceti, a MTB při šířce gum 4" :-)

      0 0
    • RobJab  

      Jj na Jiz magistrale se na tom vesele prohanelo loni nekolik lidi a hodne si to chvali .. skate stopu to nenicilo pokud je to aspon trosku urolbovany tak nebylo poznat skoro nic .. kazdopadne bezky no.1 :-)

      0 0
    • KAPLIS  

      Jedna levnější verze.

      0 0
    • mikryn  

      Tak už i dětská kola ala fatbike. Hledím teda.

      http://www.facebook.com/…00249243568/?…

      0 0
    • black.horse  

      Někde jsem zahlédl, že RM chystá 27,5 fat fulla… to byl koncept, který mě zaujal:-)

      0 0
    • mikryn  

      Tak tohle jsou top kousky teda :-P

      http://www.singletracks.com/…-end-models/

      0 0
    • antt  

      co říkáte na author su-mo ala gangsta z cr-mo?

      Já se docela zamiloval

      0 0
      • Ossis  

        Mají ho u nás v obchodě a vypadá parádně.

        0 0
        • antt  

          takhle na obrázku a videu vypadá luxusne, bral byl ale spíš tu druhou černo-černou kombinaci :) Jen ta váha je zarážející

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • ememem1  

      otazka je naco to clovek chce. ak sa chce vozit aj v blatovych srackach je to fajn, taktiez na snehu ak je v „rozumnych“ medziach, proste ked napadne 35cm crestveho tak sa s tym tiez nepohnes navyse, tu je navyse otazka ci na snehu radsej nie bezky ale jak kdo chce. na take zabavne jazdenie po rovinatych trailoch a z kopca je to celkom sranda. ale slaplat na tom 100km pripadne chciet byt trocha rychlejsi nebodaj vyslapat velky kopec tak to imho ani omylom. dalsia vec je, ze nech si hovori kto chche co chce tak bez odpruzenej prednej vidle je to na bezne jazdnie (cize asi vsetko okrem snehu) o nicom. teda aspon ja som sedel iba na takom a nic moc to z hladiska urcenia biku „na zabavu“ nebolo.

      cize ja by som to videl ako silne ucelovy stroj ked presne vies co chces alebo mas moc casu a chces sa obcas vyblbnut.

      0 0
    • jeniiiik  

      Měl jsem na týden doma a byla to paráda… Mít peníze navíc tak hned kupuju, to co na tom šlo vyjet jsem nevyjel na normálním bajku a jen tak na pomalejší celodenní loudání paráda. A pěkně to i lítalo…

      http://sedlacek09.rajce.idnes.cz/Fatbikujeme/

      0 0
      • antt  

        super, toho mají zas na prodejně u nás, ten je pro změnu krásně lehký

        0 0
    • honhav  

      asi to nebude nejlehci, ale za ty prachy celkem slusny ne? http://shop.dressler.cz/…robnosti.php?…

      0 0
      • antt  

        nemá to moc úzké ráfky? To levněji výjde mongoose

        0 0
        • jakub  

          jj ty mongoose jsou super

          0 0
        • Vilém  

          Taky jsem si rikal. Navic 48 dratu. Jeste by me zajimalo, jakou to ma roztec nab, ale to jsem nikde nedohledal. On snad ani neexistuje web vyrobce, coz me u pomerne zname znacky prekvapilo.

          0 0
          • antt  

            nevypadá špatně, ale nebude to mít daleko k 20kg. Navíc 3×8 alivio taky žádná hitparáda

            0 0
            • Vilém  

              Kazdopadne, za ty prachy se mi mnohem vic libi tvuj tip a to mam CrMo jinak radsi.

              0 0
            • antt  

              teda dokonce altus. Ty náboje vypadají jako nějaké převrtané deorka nebo tak něco :)

              0 0
    • jakub  

      no minulý týden dopadlo nové kolo, tak letos musím počkat, dost mě láká si to doma postavit… na zimu to musí být rozhodně pecka

      0 0
      • antt  

        mohli by to začít vyrábět u werku, to bych se hecl na nějakou stavbu :)

        0 0
        • honhav  

          uz jsem to sondoval – pokud by jsi si nakoupil kola, vyresil stred, kliky, razeni, tak by asi byli schopni ten ram vyrobit…

          Ja letos nemam prachy, takze jsem tlustocha musel odlozit…

          0 0
          • jecnak  

            Jenze ty kola a zbytek nevyjdou zrovna levne. Lip si myslim vychazi treba ten Mongoose.

            0 0
            • honhav  

              bez debat, ja to s Tinou diskutoval letos brzy na jare…

              letosni nabidka tlustochu zacina byt zajimava a rozhodne nejlip vyjdou seriovky…

              0 0
              • jecnak  

                Mne by hlavne zajimalo jak se ustali rozmerove kola – prumer a sirka, roztece naboju atd.

                0 0
            • jakub  

              no když koukám na Ebay, tak na moje potřeby by mi postačovala asi i nějaká bazarovka v Ameru se toho už pomalu zbavují a evidentně kupují nová a nová… jen v Evropě jsme zase objevili svět asi tak po 3 letech co už o něm dávno všichni vědí…

              0 0
              • jecnak  

                To je ale celkem klasika. Ted tu zacina jit nahoru CX, ktery byl hit v US vloni. Pristi rok budou v Evrope novinkou „gravel grinder“ kola.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.