Zipp 303 firecrest vs DT Swiss GRC 1400

81 nepřečtených
  • Ondra42

    Hola… Premyslim o porizeni novym karbonovyvh kol na gravel. Ptam se jako amtersky jezdec. Poznam nejaky rozdil pri jizde? Jizdni vlastnosti, zivotnost atd? Nebo jen rozdil v cenovce? V dilech se moc nevyznam. Diky.

    Zipp 303 firecrest vs DT Swiss GRC 1400

    0 0
    • gemini  

      DT Swiss GRC 1400 mám asi měsíc na gravelu – pevný, tuhý kola – oproti alu Syncrosům na 28 drátech, co mám jako druhý kola do marastu, jsou ale na 40 mm pláštích trochu míň pohodlný ( s 45 mm pláštěm už je to srovnatelný ) – ale zase parádně jedou…Původně jsem zvažoval i Zipp 303s, ale nakonec jsem vybral ty DT asi kvůli nábám 240 a taky že jsem je měl za doboru cenu. Jedinou nevýhodu spatřuju ve vnitřních niplech = když bude potřeba docentrovat, musí dolů páska…

      0 0
    • Tomcat  

      Zipp bych viděl jako srdeční záležitost. Nejvíc vysoké rafky a disky.

      Jestli poznáte je trochu …pane Lorenz uvezu to?… ale pokud jsou lehčí a vic aerodynamické tak to lepší určitě bude byť měřitelné obtížně.

      0 0
    • MrtweyUbrus  

      Vysoký karbony na gravel nebrat, je to víc drncavý.

      2 0
      • Tomcat  

        Ale zase víc rychlý, vždy je to někam kompromys. Hlavně má tlumit rám a né něco co přenáší silu jezdce na podklad a samo vic živy výplety, víc ztrát a linějsi projev.

        0 1
        • KRoser  

          když má na gravelu např 40–45mm široké pláště a ráfek má šířku 30mm tak lepší aerodynamika vyšších karbon ráfků na gravelu nebude hrát žádnou roli (prostě jsou moc široké pláště). Rozdíl v rychlosti bude nula nula nic. rozdíl bude jen ve váze a tuhosti výpletu a ta tuhost může být pro někoho výhoda a pro někoho ne.

          0 0
    • adam1  

      Chlapci co ty zipp 303?

      https://www.koloshop.cz/…aphic/147747

      Je to dobrá volba?

      0 0
      • kubad  

        Proti DT ne

        0 0
        • adam1  

          Nee to jsem nechtěl slyšet:)) ,ale zas tam je ta doživotní záruka ?Ale nevím jestli i na ložiska?

          Jako do konce života:))

          0 0
    • adam1  

      Chlapci jak by jste rozuměli specifikaci kde píšou TR only ,ale canyon to osazuje plášti obyč ne TR s duší a pišou že to je jen doporučení ?

      https://www.sram.com/…-303-ftld-a1

      Začinájí mě zlobit :))

      0 0
      • KRoser  

        Na hookless musí být Tubeless plášť jedině, jestli tam dáš duši nebo mlíko je jedno, ale ten pláš musí být na tubeless (mají pevnější patku)

        1 0
        • adam1  

          Dík pišou ze ty schwable pro one mají tubeless easy patku a že to je ok ?

          https://www.canyon.com/…xs/3560.html

          0 0
          • KRoser  

            ve Schwable označení se absolutně nevyznám, ale pochybuji, že by tam v Canyonu dali špatný plášť s největší pravděpodobností to bude v pohodě. Jestli tam dát mlíko nebo duši už záleží na tobě co preferuješ určitě nebude konec světa když budeš jezdit hookless s duší (tak jsem to měl půl roku na Giantu hookless neměl jsem absolutně žádný zájem se štvát s mlíkem tak jsem tam hodil duši a v klidu jezdil)

            Jen ještě pamatuj, že na hookless ráfcích je omezený max tlak na 73 PSI a přes to prostě nejde vlak a jestli tam máš duši nebo mlíko, nebo je na plášti napsáno více je jedno, prostě na hookless max 73PSI.

            0 0
    • adam1  

      To jim poslali a přeposlali mi

      Ano, ale stále budete muset použít bezdušovou pneumatiku, protože tužší bezdušové patky jsou nezbytné pro optimalizované rozhraní v bezháčkovém profilu. Standardní pneumatiky typu duše nemají patku, která bezpečně udrží pneumatiku v ráfku bez háčků.

      Použití duše zvýší celkovou hmotnost a požadovaný vyšší tlak v pneumatikách může zvýšit únavu jezdce. Duše v bezdušové pneumatice můžete použít v případech, kdy dostanete defekt

      0 0
    • adam1  

      Je teda Pro one kompatibilní ?Vidím tle ,tt-tle ???

      0 0
    • adam1  

      Tak canyon Opava ověřoval přímo v De a pláště jsou TLE takže ok .

      Můžu teda předělat plášť TLE na mlíko?

      Dik

      0 0
      • kubad  

        Ano

        1 0
        • adam1  

          Dik

          0 0
        • adam1  

          Trochu mě to děsí ty hookless:))

          https://www.bike-forum.cz/…duje-bezduse

          Já zažil v balíku zrovna letos ,jak to kolegovi na rovině prdlo úplně stejně -rána jak z děla a všichni kolem od mlíka a tak tak to ustál ,z kopce by bylo po něm :(

          Měl nový plášť ,jestli to přefoukl netuším?

          O hookless jsem nevěděl až nyní to objevuji :))

          0 0
          • KRoser  

            Chceš kupovat toho Canyona? Každý má na hookless jiný názor, ale podle mě pokud to máš na silnici a budeš na tom vozit pláště měnší jak 32mm tak hookless je absolutně zbytečný nesmysl a troufám si tvrdit na silnici i nebezpečný, je to jen kvůli výrobcům ráfků a jejich zisku. Pokud to máš na gravel a budeš na tom mít 45mm pláště na 2barech tak je to naprosto v poho, ale jestli na silnici tak to za ten bolehlav podle mě rozhodně nestojí.

            Canyona klidně kup, ty zippy obratem hoď na bazar a pořiď „normální“ kola a máš bezproblémové kolo na dlouhá léta,

            2 0
            • adam1  

              Tak teď jsi mě totálně rozhodil:)))

              Už je koupený a čekám na něj ,bude na duších a 28 pro one tle ,vyzkouším to ,jinak teď na 25 GP 5000 dávám 6baru ,u těch zipp píšou max .5 bar ?

              0 0
              • KRoser  

                Jj max 73 psi / 5 bar, s velkým vykřičníkem :).

                Tak je to jen můj názor, každopádně Canyon moc pěkný a může ti to fungovat dlouhá léta i na těch zippech a i když šance, že se něco může podělat je celkem mizivá tak pro mě je to prostě risk který nejsem schopen akceptovat a každý má tu hranici někde jinde.

                0 0
                • adam1  

                  Já ti rozumím ,já to mám taky tak

                  Jak tam ta patka drží když tam ten hook není je mi záhadou ?Když se dívám na tu fotku tak ….:))

                  0 0
                  • KRoser  

                    Právě proto je na hookless naprostá nutnost používat pláště určené na bezduše (tubeless), které mají tu patku mnohem pevnější a těsnější, než standardní pláště.

                    0 0
                    • adam1  

                      Tady na těch giant hookless nevychází starší GP 5000 a i vitorky nějaké :) v 25mm verzi

                      To přece není sranda jak to vyskočí z kopce ?:(

                      https://www.giant-bicycles.com/…s-technology

                      Ach ti američani :))

                      0 0
                      • kubad  

                        už to začíná být úsměvné – používej předepsané pneu. dodržuj max tlak a nic se nestane

                        0 1
                        • shcorepi  

                          Kdysi na favoritkách byly klasické duralové ráfky hookless, ješte i v 90.letech. Jaký to byl vždycky porod to usadit, aby to nekopalo, nebo někdy i nevylezla duša bokem. Pravda, tolerance asi byly jiné.

                          A jaká to byla úleva a pokrok, jak příšly hook ráfky a člověk si to konečně přepletl…

                          0 0
                  • žvejk  

                    Drží tam tak, ze na obvodu je ráfek větší nez plášť, proto nemůže vyskočit… vnitřkem, tam kde je dosedaci misto pro patky pláště je rafek jiny, taky trochu větší než klasicky rafek a když plášť vyskočí nafouknutím na místo kde ma být, tak tam drží. Jasně, ze plášť se může roztahovat vyšším tlakem, ale cele je to jen o tvaru vnitřku a patky ráfku.

                    0 0
              • Doyle  

                Jezdím Zipp 303 firecrest s plášti Pirelli p zero 28mm jako bezduše, s mojí váhou 64kg foukám na 3,4 a 3,7baru, za 15tis. km žádný problém. Kdybych se měl bát, že se mi něco takového může stát, tak bych na kolo nemohl vůbec sednout. Právě na tyto Zippy je ale nejmenší doporučená šířka plášťů 28mm, takže jim co píšou věřím.

                1 0
    • Singlespeed  

      GRC 1400 jsou jiná váhová kategorie než Firecrest, v reálu jsou cca o čtvrt kila těžší, takže pokud honíš gramy máš volbu jasnou.

      0 0
      • Cavendish  

        LoL, já můžou být reálné o 250g těžší? Pochopil bych 50g, každý si trochu ubere, ale tohle?

        0 0
        • Singlespeed  

          Mám GRC 1400 a lehké tedy opravdu nejsou, dost přes 1600 gramů. Zippy Firecrest mají +/- 1400 gramů, takže to kolem 1/4 kila bude.

          0 0
          • Cavendish  

            Však u nich uvádí cca 1615g, takže to tak daleko nebude.

            Edit: já to blbě pochopil. Ty myslíš rozdíl 1/4 kila mezi DT a Zipp. Já myslel ze ty DT jsou reálně o 250g těžší :))

            0 0
    • adam1  

      Tak po cca 500km píšu zkušenost s Zipp 303 .

      Strašně pohodlné a žehlí to neskutečně i s duší což z ultimate CF SLX dělá endurace :))

      Schwalbe pro one tle 28mm mají na rafku 31mm

      Nyní předěláno na bezduše a nahození ok ,ale sundat/nasadit plášť celkem porod:))

      Těsní to fajn zatím jsem nemusel foukat (6dní) ,foukám 5bar

      Jedou pěkně .

      0 0
      • KRoser  

        Moc pěkný kolo, ať slouží.

        1 0
      • Cavendish  

        Ty pouťový polepy se mi ale moc nezdají :(

        0 0
        • adam1  

          Tak je to takový alík:)) ale naživo to nevypadá zle ?:)

          0 0
        • KRoser  

          Když je to takto jen takový malý kontrast k barvě, tak se mě to nijak neuráží :). hlavně už žádné „oil slick“ serepetičky nepřidávat :).

          1 0
          • adam1  

            Vybírala ho manželka/barvu :)) volba byla ještě arctic blue ,ale dal jsem na ní :)) ještě jí naznačuji že by se nadherně vyjímalo v obyvakuu na stěně :))

            „Tak to zkus a normalně vezmu flexu a poletí to i s kolem“:)))

            1 0
      • Jáchym 1  

        5 barů?To musí zvonit.

        0 0
        • adam1  

          Je to ve fázi testu ,tak u nových tr trochu víc vždycky fouknu než si to sedne ,možná na 4 půjdu miň už asi né ?

          0 0
    • Czechoslovak_CS  

      Hele je teda tady nějaký finální verdikt na úvodní otázku?

      Tak teda ZIPP nebo DT na gravel?

      0 0
    • scota  

      Poprosím o názor na Easton EX70 AX TLR jezdím primárně polní cesty apod. pláště 45 mm

      0 0
    • designer  

      Mate nekdo zkusenosti s vyssimi tlaky pri pouziti hookless rafku? 30mm siroky rafek, 1.70" (45mm) tubeless plast a potrebny tlak 5 az 6 bar. Plast je vyrobcem schvaleny i pro hookless rafky.

      0 0
      • Vrci  

        A jaký je doporučený max tlak od výrobce ráfků nebo kol? To určitě nebude 6 bar, že? Proč proboha pro 45 mm 6 bar?

        0 0
        • designer  

          Bohužel nemám návod ani specifikaci k ráfkum. Je to závodní BMX ráfek, tam se vozí takové tlaky i na 1,9" gumách.

          0 0
          • Vrci  

            To nemáš nic (nápis, logo) na rafku ani náboji? Ani na stránkách výrobce celého kola není nic, co by k těm řádkům dalo nějakou nápovědu?

            0 0
            • designer  

              http://wiawis.cz/…bmx-zaplety/

              Výrobce a typ samozřejmě vím, jen k tomu nikde nejsou informace…

              A už vůbec nic, co se tlaků a kompatibilních pneu týče

              0 0
              • kubad  

                Tak si to dohledejpro podobný DT Swis Bude to srovnatelné

                0 0
              • KRoser  

                Pro hookles je tak nějak obecně pro ráfky max 72psi (5bar), zipp, enve, giant to tak má. Pokud je na plášti nějaký jiný doporučený tlak tak ber vždy ten menší (takže ráfek). Většinou to tedy je těch max 72psi obecně. Pokud máš plášť určený pro hookless doržíš těch max 5bar tak by neměl být problém.

                0 0
                • kubad  

                  ano i ne – ten tlak klesá s šířkou pneu

                  0 0
                  • KRoser  

                    Jasně, souhlas. Mluvil jsem jen o max. tlaku, pokud potřebuje (z jakéhokoliv důvodu) vysoký tlak tak jednoduše u hookless max 5bar.

                    Taky bych celkem doporučil si to naklikat do https://axs.sram.com/…ire/pressure a vyhodí ti to teoreticky optimální tlak, za mě funguje parádně.

                    Cpát tam 6 i 5 bar na 45mm je celkem k ničemu.

                    1 0
                • designer  

                  U bmx se vozí dost nestandardní tlaky, až to může vypadat nelogicky. Jenže se jezdí na asfaltovém povrchu, šířka pneu je 1,7 – 1,9", rychlost až 60kmh a v zatáčkách obrovské odstředivé síly, které by jinak plášť vyzuly. Viděl jsem dost závodníků foukat až 8 barů a nikdy jsem neviděl, že by plášť z ráfku sundali (sám se divím, takhle hodně nefoukám, osobně se pohybuji kolem 5 bar).

                  0 0
                  • Vrci  

                    A měli hookless nebo hooked ráfky? U malého kola je méně pravděpodobné, že vyskočí, výrobci musí testovat na víc než 5, pokud chtějí 5 garantovat, ale byl bych stejně opatrný.

                    1 0
                    • designer  

                      Já právě nevím, jestli se používají hookless ráfky běžně u BMX, nebo jsem koupil něco nestandardního. Obzvláště z důvodu těch vyšších tlaků. Až tady na fóru jsem narazil na informace, že hookless nemusí být to pravé ořechové.

                      0 0
                      • KRoser  

                        Na hookless bych opravdu přes těch 72psi (5bar) nešel ani o trochu. Šance, že ti plášť vylítne je tam potom opravdu vysoká. Pokud ti je těch 5bar málo tak byla asi hookless špatná volba, ale pokud se budeš držet těch 5bar tak by to mělo být v pohodě.

                        0 0
                        • designer  

                          Mám objednané nové TLR pláště (původně jsem chtěl brát levnější drátové, ty bych mohl ovšem hodit do popelnice na hookless) – až budu plášť nasazovat – myslím, že už i to lecos napoví, jak spolehlivě bude držet na ráfku.

                          Jinak teda neplánuju dělat na BMX bezduše, právě kvůli tomu vyššímu tlaku, ale jak jsem se tady dočetl, hookless setup nevyžaduje nutně použití tubeless.

                          0 0
                          • KRoser  

                            Přesně, bezduše na hookless není podmínkou, duše je v pohodě, potřebuješ jen kompatibilní plášť na hookless a držet se toho max tlaku a bude vše ok.

                            1 0
              • jeniiiik  

                Proč jim nenapíšeš?

                0 0
                • designer  

                  Šlo mi hlavně o praktické zkušenosti. Tyhle ráfky jsou v podstatě obyčejná Čína s nálepkou a nedělám si iluze o erudovanosti „výrobce“. Už jen proto, že se „vyrábí“ v Brně a ten člověk co to tady dováží není žádný odborník. A nemají k tomu žádný návod, nic. Ale za ty prachy…

                  1 0
                  • jeniiiik  

                    Tak i ten člověk z Brna by měl mít nějaké papíry/údaje co to koupil za ráfek, ne?

                    0 0
                    • designer  

                      výrobci ráfků doporučují u tohoto rozměru (20"x25) tlaky od 2,76 do 7,58 bar. Dokonce jsem našel i výrobce, který se nebojí povolit 160 psi (11 bar).

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        Tak on to bere od nějakého konkrétního snad, ne? Jedna věc je co vydrží ráfek. Druhá kdy uletí guma. Takže když najdeš pět, už to nemusí dát daný ráfek.

                        0 0
                        • designer  

                          Kromě DT, co tu dával tabulku kubad, se mi nepodařilo najít návod jiného výrobce, který by zmiňoval tlaky pneu v souvislosti s rizikem při použití hookless ráfků. Číňan napíše do návodu cokoli a je mu jedno, jak to dopadne. Já jsem se víceméně ptal na praktické zkušenosti a pár lidí mi tady věcně odpovědělo.

                          Ráfek koupený mám, plášť taky správný, výrobce/překupník zapletů se v problematice neorientuje a věrohodné informace neumí poskytnout. Takže teď už budu sbírat osobní zkušenosti sám, případně i u týmových kolegů, kteří jezdí podobný setup.

                          0 1
                          • kubad  

                            To co píše DT uvádí i další výrobci, hookless je trochu komplikace

                            Ale jak píšeš , nejlepší je osobní zkušenost :D

                            Za mě to vyzuješ

                            0 0
                      • Vrci  

                        Běžžně střecha na aut unese 80 kg. Vím o autech, jejichž střecha unese 120 kg za jízdy. Přesto je možné, že volant co máš v ruce, patří cabriu.

                        0 0
                        • designer  

                          Bavíme se o totožném ráfku, rozměrově na desetiny milimetru stejném a řešíme, zda se vyzuje tlakem guma. Tak netřeba za každou cenu vtipně glosovat a dávat nesmyslné přirovnání.

                          0 0
                          • KRoser  

                            Tak ono to že má ráfek stejné šířky podle nákresu je sice hezké, ale ty nejdůležitější parametry na to jak tam bude plášť držet na nákresu nejsou (výška samotné patky, průměr na spodku patky) takže zrovna podle šířek bych to neporovnával.

                            Nevím kde jsi ty nákresy vyhrabal, ale zrovna na tom prvním kde mají uvedené napnutí drátu 300kg je pěkný nesmysl, takže u mě to tedy moc důvěru nevzbuzuje.

                            Jak jsem již psal všichni top výrobci (dtswiss, zipp, enve, giant) mají u hookless max. 72–73psi a na šířce pláště nezáleží.

                            Nakonec, ale záleží jen tobě, každopádně podle mě max. 5bar ani o kousek víc :).

                            Tady je třeba názorný příklad jak může dopadnout i těch 73psi :), měl tam všechno co by mělo spolu fungoval.

                            1 0
                            • designer  

                              Ano, v tlaku, který budu používat už mám jasno a vím, že budu hodně opatrný :)

                              Co se týče nákresů, jsou to čísnké ráfky z různých zahraničních eshopů (ne aliexpress, těm nevěřím ani slovo :) a právě pro ty nesmysly, co jsou prodejci schopni uvést do specifikace, jsem to tady nahrál.

                              Nesouhlasím jen s tvrzením, že u hookless ráfků nezáleží na šířce pláště. Právě plocha na kterou působí vnitřní tlak vytváří sílu, která se snaží plášť vytáhnout nahoru a převléct přes patku.

                              0 0
                              • KRoser  

                                To je dobře, že nákresům nevěříš :).

                                Jasně čím větší šířka pláště tím menší tlak. Jen u hookless pokud překročíš určitou šířku a max. tlak ráfku tak tam potom na šířce nezáleží a prostě se řídíš max. tlakem ráfku (ve většině tech 73psi). Proto má DTswiss na té tabulce 73psi od 23mm do 43mm pak to jde jen dolu.

                                0 0
                  • kubad  

                    Nějaká debata tady

                    Tabulka DT pro 47mm hookless je tam max 3,7bar / 54Psi

                    s těma 5ti bych byl fakt opatrný je jen otázka kdy to sundáš

                    1 0
                  • designer  

                    Našel jsem člověka, který jezdí totožná kola, 1,9" pláště a fouká bez jediného problému, už 2 sezóny, 9 bar.

                    S mými 5 bary můžu být nejspíš v klidu.

                    0 0
      • Rooster  

        Ahoj, pár kluků z našeho týmu mají na bikroskách hookles záplety a doteď nevěděli, že existuje u ráfku limit tlaku. Jak píšeš, na bikrose se do plášťů tlačí klidně 8 barů. Ty pláště musí být jako šutr. U nás zatím nikdo nevyzul.

        0 0
        • jeniiiik  

          Každopádně pro jistotu by to šlo něčím na ráfku zatmelit, přilepit. Na DH se do bezduší na patky dává nějaký tmel nebo silikon nebo něco takového. Moc to nesleduju, určitě mě někdo doplní co tam cpou. Ale bylo to normálně z tuby a pistolí na silikon. Viděl jsem to v nějakém videu z depa.

          0 0
          • Rooster  

            Kdybys zjistil o co jde, klidně dej vědět. Zatim nebyl nikdy problém, ač se doporučení výrobců porušuje. Snad jsem to teď nezakriknul :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse