Hodně se tu mluví o kvalitě prodeje .Stále se jen kritizuje a hází špína na kameňáky.Rozebírá či přímo určuje jakou si mají obchodníci učtovat marži jak se mají chovat k zákazníkům.Jak musí! zákazníky nosit na rukou a plnit jim modré z nebe.Takže jeden takový zážitek se zákazníkem Vám povím.Zákazník cca 40let sportovní postavy příjmově střední třida .Pán projevil zájem o silniční kolo v ceně cca 30 000kč.Zákazníka se ujal můj kolega.Ukázal mu vše co souvisí se silniční kolem , probral velikost , materiál, Shimano versus Campa, nabídl možnost projíždky na svém carbonovém kole,seznámil zákazníka uplně o všem , po cca 2 hodinách vzájemné konverzace (né monologu obchodníka) došli k modelu xxxyyy u kterého zůstali.Kolo bylo fyzicky v obchodě.Zákazník projevil zájem o výměnu pláštů a sedla na novém kole což u nás není žadný problém.Na konci kolega nabídl i slevu cca 10%.Na netu je kolo stále za doporučenou MOC , je to model 2009.Zákazník odchází s tím ,že se rozmyslí.Po cca týdnu se zákazník vrátil s papírem v ruce.Očekával jsem nějaký výprodejový model s netu dnes ůplně normální věc.Zdání ,ale klame na papíře byl vytištěn inzerát na ojeté kolo cca 2 roky staré s jiným rámem ,ale totožnou výbavou za cca polovinu ceny nového kola.Zákazník se dožaduje recenze na ojeté kolo v porovnání s novým kolem na obchodě.Zákazníka se ujal kolega protože už věděl jaké představy má a jednal s ním při prvním kontaktu.Velice klidně s ním probral výhody a nevýhody ojetého kola což zabralo cca 1.5 hodinu.Zákazník opět odešel , že si vše rozmyslí.Po cca týdnu se vrátil do obchodu .Myslel jsem si ,že pro nové kolo , ale jaké bylo mé překvapení když v ruce měl své cca 9let staré MTB a požadoval namontování 1" pláštů.O silniční kolo už neměl zájem.Zákazníkovi bylo vyhověno .Stržili jsme cca 750kč.Což je zisk cca 220kč.Nechci tady brečet nad tím jaký je zákazník haj..... to určitě né.Chtěl bych vidět jak by se zachoval prodejce Audi když si zákazník nechá předvézt auto do nejmenších detailů a pak přinese na papíře ojetinu Fabie a chce po něm recenzi a ve finále koupí potahy do Š120.Dnes musí být obchodník velice zdatný psycholog .Musí odhadnout zákazníka už mezi dveřmi.Kolega se zákazníkovi věnoval cca 3,5hod velice kvalitní a odborné diskuze.Určitě namítnete 750kč doma taky dobré,ale kdo nám zaplatí ty ztracené cca 3,5hod?