• perceptio

    Ahoj všichni. Hledal jsem, ale nenašel přesnou odpověď. Zajímá mě, kolik cca km vydrží běžné kotouče Shimano, než se sjedou na udavanych 1,5mm. Mám na mysli levné RT30, 54,… S organikama.

    Je mi jasný, že záleží na stylu a profilu jízdy. Ale přibližně :-) .

    0 0
    • Velomiwookie  

      4–5000

      1 0
    • Lachtis  

      No, treba deore mi na starsim ht vydrzely vic, jak 10 tis km a s kolem sly pryc. Ale byly porad ok.

      Na aktualnim ht i fullu mam xt a ty drzi neskutecne. Fulla mam od roku 2017, zavody, nespocet jizd a km a menil jsem jen zadni… ale snazim se drzet hesla “pust ty brzdy”, takze brzdim jen kdyz opravdu musim :-).

      Kazdy to bude mit jinak a hraje roli i vaha jezdce a to dost.

      0 0
    • novas752  

      Tam je ale tolik proměnných, že to takto obecně nemá smysl udávat. Jednomu vydrží 20 000, druhému 2000.

      3 0
      • Jáchym 1  

        I míň.Co si budem povídat.

        Přední brzda netknutá,

        Na zadní co 300km nový desky.Při pátých deskách i kotouč.

        0 0
        • Baroninakolech  

          Zadní brzdu odmontovat a naučit se pořádně brzdit přední ;-)

          0 0
          • Jáchym 1  

            To mohla být slušná živnost :-)

            Formou kurzu.

            0 0
          • Tomstasa  

            I pokud jezdí převážně strmý sjezdy?

            0 0
            • Tomstasa  

              To by vlastně používal jiný kotouče, beru zpět.

              0 0
            • Jáchym 1  

              Tato konkrétní paní je rize rekreační jezdkyně.

              0 0
              • Tomstasa  

                V tom případě platí to, co napsal baroninakolech.

                Je až k nevíře, kolik rekreačních cyklistů a cyklistek se podle mých zkušeností vyloženě boji používat přední brzdu. Ale zatím mi vždycky stačilo vysvětlit jim, jak to funguje, a velice rychle se jí naučili používat. Mimochodem, kdyby se i tak někdo stále bál přední brzdu používat, tak je jednodušší mu vyndat destičky nebo botky na zadní, než demontovat celou brzdu. I když jistý psychologický efekt by to asi mělo… :)

                2 0
                • novas752  

                  No jo, rodiče kteří moc nejezdí to řeknou dětem, manžel manželce ať má vejlet bez řešení následkú otb a v lidech to zůstane. Každý druhý kolo. Spolu s tim styl brždění á-la 15km z Dvoraček až dolu do Rokytnice. Zadní brzda seškvařená, sjetá na plech, přední bez známek opotřebení…

                  0 0
                  • DaD  

                    Přitom, stejně jako na mašině a autě, má přední brzda téměř 80% brzdného účinku na dané soustavě. Bez přední brzdy fakt nechceš jezdit…

                    0 0
                    • Krejza  

                      Jenže to znamená větší kotouče, větší desky – větší brzdný účinek. A tím větší citlivost a potřebu se to naučit.

                      Což už hodně lidí neumí/nechce. O to víc, pokud mají nějaký zážitek z přebrzděného předního kola.

                      0 0
                      • DaD  

                        Jj. je to tak. Ten cit pro brzdy tam rozhodně musí být. Buď je to dáno zhora a nebo se vyjezdit. Kdo neumí brzdit, tak trpí (nemluvě o gravity disciplínách) S motorem je to mnohem snadnější, použiješ odpor motoru, převodů atd. Ale na kole je to jednoznačné.

                        0 0
                        • Krejza  

                          S motorem je pak problém, že nepoužijí ani jednu brzdu.

                          A pak jim řekni, že přední brzda rovná a zadní si mohou utáhnout zatáčku, když je potřeba. To už jsou jen pohledy typu „jsi debil?“.

                          0 0
                          • DaD  

                            Nedejbože ručku v plechovce, když se potřebuješ pod plným nacpat do zatáčky:D

                            1 1
                        • novas752  

                          V autě taky furt vidíš jak nějaká slepice stojí celej pozvolnej kopec na brzdách místo aby tam kopla nižší stupeň.

                          2 0
                • Tomstasa  

                  Mimochodem, co 300km, to nový destičky? To se mi moc nezdá, tady bude možná hlavní chyba v použitých destičkách, případně kombinaci destičky vs. kotouč. Já sice používám kotouče a destičky z vyšších řad, ale pamatuju i na svoje začátky na biku když jsem experimentoval s levnými low-end destičkami a kotouči…(nebrat-sebelepší brzda v kombinaci s levnými destičkami nebo kotouči prostě bude fungovat jako řetěz a jeho nejslabší článek, v mým případě to byly XTR brzdy, SMRT 54, a destičky „za stovku z Číny“. Vyloženej nesmysl, to jsem poznal pár km po zajetí…)

                  Dávno už jsem se poučil, že málokde se vyplácí šetřit, obzvlášť ne tam, kde jde o zdraví (brzdy, helma, pláště…)

                  1 0
                  • jeniiiik  

                    Kolega ve snaze ušetřit si pořídil nějaké podobné jebky do Davosu. To přece nemůže být něco jiného prý. Jedna jízda, jedny desky. :D :D

                    0 0
                  • xtonda  

                    Dá se, měl sem na kole z výroby RT54 a polymerové G01S a desky vydržely 350 km, další byly G02A a ty daly 450 km, pak sem přešel na RT64 a kovové G04S. Možná směs na současných polymerech G03S vydrží, výrobce tvrdí, že ano, ale to už nezjistím :-)

                    0 0
                • Jáchym 1  

                  Předpokládám,že to vyndání destiček byl jen žert.

                  Dovedeš si představit co se stane,když šedesátileté paní eliminuješ ,,její brzdu?

                  Buďto rafne za př.brzdu a půjde přes ródla,nebo to do něčeho napere bez brzdění.

                  0 0
                  • LM  

                    Spíše za c): holé brzdové pístky zadní brzdy ze zahryznou do kotouče, začne to strašně řvát a moc brzdit to asi nebude (pokud teda rovnou nevypadou kvůli příliš velkému vysunutí) :-)

                    0 0
                    • Tomstasa  

                      Jj, c) je správně. Musíš je prostě předem připravit na to, co je čeká:) Máte oba pravdu, nedomyslel jsem to.

                      Spíš by to teda chtělo nějakej blokátor stisknutí páky, možná by i stačilo ji jen otočit k zemi, aby bylo obtížný ji stisknout. Ale jak už jsem psal – zatím mi vždycky stačilo vysvětlit, jak to funguje.

                      Já osobně jsem šel přes řídítka jen 2×, jenže to nebylo brzděním – jednou mi nedošlo, že po sjezdu bude dole ve zlomu pod listím bahno, a podruhý pod tím listím byla díra :)

                      0 0
                      • Esi  

                        Dáš pryč i kotouč a místo destiček odvzdušňovací blok, to bude fungovat spolehlivě, to že si paní nedá na hubu nezaručuju :-)

                        0 0
                  • Baroninakolech  

                    Tak celý můj příspěvek o odmontování zadní brzdy byl samozřejmě nadsázka. Ovšem o šedesátileté paní není v příspěvku, na který reaguji, ani slovo.

                    Prosím tě, kde a jak ta paní jezdí, že zničí desky za tak málo kilometrů?

                    0 0
                    • Jáchym 1  

                      Tak v tomto případě se jedná o manželský pár.Mají elektrokola a autem se někam přiblíží,tam něco pojezdí a autem zase zpět.Většinou něco ,,vlnitýho,,Tato paní,ale není zdaleka sama.Asi by jsi se nestačil divit,jak vypadají brzdy po pár stech kilometrech na kolech,co mě přivezou na garančky.

                      P.S.prosím,ne­reagovat na elektrokola.To se na BF ,,řeší,,v jiným nekonečným vlákně.

                      0 0
                      • novas752  

                        No ale s těma brzdama to souvisí, tak zubožený zadní brzdy jinde člověk moc neuvidí… A těm jezdcum/jezdkynim to nevysvětlíš.

                        0 0
                        • Jáchym 1  

                          Jasně že souvisí,ale chtěl jsem to udržet v nějakých mantinelech .

                          Tobě to vysvětlovat nemusím,že :-)

                          0 0
                      • DaD  

                        Jak to je to prosím s těmi elektrokoly? Děkuji za vysvětlení. :D

                        0 0
                    • Esi  

                      Nějaký lempl z Výrovky do Pece, pokud bude celou cestu přibrždovat zadní, tak dolů ani nedojede sv to je to asi 8km

                      0 0
                • Krejza  

                  Njn, ono je obecně dost nepochopené, že pohybující se hmota má při brzdění tendeci pokračovat dále, tím pádem účinnost snížení rychlosti leží především na přední brzdě. V autě taky přece stačí jen jedna brzda :-)

                  K tomu si připočtěme lenost naučit se něco nového a nést odpovědnost za své chování a je celkem jasno, proč někdo nepoužije přední brzdu. A další…

                  0 0
                • jIrI___  

                  Je to dáno výchovou v dětství, kdy spousta lidí dětem tvrdí nesmysl, že přední brzdou se nebrzdí, protože pak přeletí přes řidítka. Lidé jezdící na kole spíše příležitostně to pak mají v sobě hluboko zakořeněné a přední brzdu prostě nepoužívají. Žena to má taky tak, v dlouhých sjezdech zadní kotouč spálený, přední netknutý, destičky jsem vzadu měnil už několikrát a ve předu jsou stále ve stavu nových :)

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    Ano,tak.Víš o čem je řeč.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ono to ale historicky má něco do sebe.

                    Já si ještě moc dobře pamatuju, jakou jsem měl geometrii na prvních svojich bikách, kde jsem měl velký hlavový úhel, superdlouhý představec, supernízko řídítka.

                    Tam to s tím větším brždění přední nebylo zase tak úplně jednoduché.

                    S dnešních geometrií je to ale samozřejmě úplně někde jinde, tam je to naopak dost často boj o to, jestli je vůbec dost zatížené přední kolo (třeba do zatáčky).

                    1 0
                  • tsunami  

                    To nemusí být jen o výchově, ale také o kolech na kterých se jezdilo. V mém okolí nás spousta jezdila na kolech s torpédem a přední brzda byla jen na ozdobu nebo nebyla vůbec. Ostatně spousta těch kol je stále ještě funkčních pro cesty pro rohlíky a do hospody.

                    Předním jsem se naučil brzdit, až když jsem jako náctiletý dostal favorita. Ve vyšších rychlostech to jinak nešlo.

                    0 0
                    • Krejza  

                      Jenže teď je přední normálně funkční na všem, co je běžně dostupné. Takže problém bude asi někde jinde, že?

                      1 0
                      • Tomcat  

                        o výchově

                        Stejně jako nesmysli že horské kolo je jen do hor , nebo že horské kolo je vždy težší , obzláště tohle vtipné od strejce s 18kg trekingem nebo 32 kg „elektroprotérou na sportovní sebevědomí a zabavenej řidičák“..

                        0 0
                • MlokCZ  

                  To už by bylo lepší jim prohodit levou a pravou brzdovou páku.

                  0 0
                  • Krejza  

                    Hlavně jim to neříci a pustit je z co nejprudšího kopce :-D

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      On by to nejspíš nebyl žádný problém. Z brždění zadní budou zvyklí mačkat brzdovou páku málo, protože jinak by měli zadní kolo kolo při brždění permanetně ve smyku.

                      Snažím se pozorovat s čím mají problémy při brždění moje děti. Zatím jsme žádné složitější brždění ještě moc neřešili (také na to časem dojde), nejezdíme žádné náročnější terény. Takže zatím jsme ve fázi, že mají používat brzdy obě.

                      A zatím jim musím stále jen říkat, ať za tu přední vezmou vždy trochu víc a za zadní méně. Když dojde na problém, tak vždy zablokované zadní kolo, které je málo zatížené nebo odskakuje (sice nejezdíme žádné náročnější terény, ale u menších kol bez odpružení stačí málo, aby jim to odskakovalo) a přitom přední by to šlo daleko více než je použitá.

                      Tedy jinak řečeno, kdyby tak jak brzdí zadní, tak brzdili i přední, tak bude problém pouze v tom, že to je málo.

                      A také tací, co brzdí zatím jen tou zadní (nebo převážně zadní), tak určitě jezdí sjezdy pomalu, protože z velké rychlosti by to bylo na hrozně dlouhou brzdou dráhu. Takže tam ani nebude nějaké velké rozjetí.

                      1 1
                      • Krejza  

                        Máš to přesně naopak.

                        Při brzdění jen zadní je většina hmotnosti na zadním kole. Předpokládejme 40:60 ve prospěch zadního kola. U občasných cyklistů tipuji klidně až 20:80.

                        Takže první předpoklad je, že naopak mačkají páku zadní brzdy více a rychleji než člověk pracuje s přední.

                        Ty si nedáváš do souvislosti skutečný brzdný účinek na dané kolo a sílu vyvinutou na páku brzdy.

                        Dalším dílem skládačky je potom mnohem příjemnější chování přebrzděného zadního kola oproti kolu přednímu.

                        A takovému člověku ty chceš vyměnit brzdy bez jeho vědomí. Úplně pomíjím fakt, žes nepochopil vtip a začal to rozebírat.

                        0 3
                        • novas752  

                          I když uvažujeme nějaké hodně vzpřímené krosové nebo městské kolo, přesouvá se zátěž dost na přední kolo, čim větší zpomalení tim víc. Je to jednoduchá fyzika, skládání vektorů zrychlení.

                          O nějakém přebržděném kole nemůže být většinpu řeč, tihle lidi brzdí až zbytečně mírně – místo aby si přibrzdili 50m před zatáčkou, buď brzdí 150m před zatáčkou nebo pro jistotu setrvale celý sjezd dolu.

                          0 0
                          • Krejza  

                            Chceš mi říct, že třeba na tomto kole (viz. obrázek) se při mírném použití zadní brzdy (jak ty sám píšeš) zatíží přední kolo mnohem více?

                            1 0
                            • MlokCZ  

                              Na rovině z malé rychlosti s delší brzdou dráhou jistě půjde brzdit tak málo, aby bylo možné pro tak extrémní příklad zastavit i se zachováním stále ještě o něco větíšho zatížení zadního kola.

                              Ale snad se tady bavíme o reálném ježdění a ne o hypotetických krajních situacích, které vůbec mohou nastat. Tedy snad se bavíme o jízdě z kopce a to zejména delší pořádných sjezdů, když jde o problém s příliš rychlým sjížděním desek nebo kotoučů…

                              Uvedený příklad je typické kolo a jezdec do takové debaty…

                              1 0
                            • novas752  
                              1. řešíme brzdění z kopce, ne po rovině.
                              2. I když na tomhle kole pojedeš z kopce a budeš brzdit co to dá zadní brzdou (v poloze sedim jak pytel brambor to může být okolo 1–1,5ms−2), stejně se přední kolo zatíží o dost více než je zatížené při jízdě bez bezdění.
                              3. a čim ostřeji by se brzdilo i s přední brzdou, tim více bude zatížené přední a tim méně zadní až do stavu kdy zadní půjde hned do smyku a přední bude při přímém směru krásně kontrolovatelně brzdit.
                              0 0
                              • Krejza  
                                1. řešíme brzdění obecně,
                                2. jaký kopec máš na mysli? S takovýmto kolem a jezdcem, který brzdí jen zadní brzdou, reálně půjde o kopec 5–6%? To jsou 2,5–3°. O kolik více potom bude zatíženo přední oproti stavu na rovině? Dost pochybuji, že to bude více než v řádu jednotek. Tudíž z 20:80 třeba 25:75? A to pravděpodobně dost přeháním.
                                3. tohle ale není debata o brzdění přední, ne? Princip brzdění tady asi všichni chápeme.
                                0 1
                                • novas752  

                                  Tak záleží jaké město si vezmeš jako modelovpu situaci, jsou města kde se běžně vyskytují kopce 20%

                                  0 0
                                  • Krejza  

                                    A naprosto běžně tam jezdí lidi na městských kolech jen s použitím zadní brzdy.

                                    0 1
                          • MlokCZ  

                            Je to přesně tak.

                            K tomu druhému odstvaci. Ono jim ale ani nic jiného nezbývá, bez většího zapojení přední to ani jinak nejde. Tou zadní najednou více zabrzdit nemohou. Když s ní začnou brzdit více, tak tím jak ztratí větší zatížení zadního, tak by došlo k zablokování zadního a tedy žádné větší brždění zadní ani není možné a musí brzdit jak píšeš pořád a mírně.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Jestli to nebude tím, že já řeším brždění z kopce a ne jízdu po rovině bez brždění…

                          Možná by to chtělo aspoň základy fyziky, pak by mělo smysl dále diskutovat.

                          1 1
                          • Krejza  

                            Jestli to nebude tím, že do obecného tématu projektuješ svůj omezený pohled brzdění pouze pri jízdě z kopce.

                            Možná by to chtělo pochopit dané téma, pak by mělo smysl stále diskutovat.

                            0 0
          • LM  

            „Příjemnější“ bude dozadu dát buď sjetej nebo semi-slick plášť. Bude nadšená jak to valí, na suchém tvrdém povrchu to stále trochu brzdí, bude se muset naučit správně dávkovat brzdnou sílu (jinak smyk) a nakonec jí nezbude než začít používat i přední brzdu pro intenzivní brždění na vhodných místech.

            Strmé sjezdy bych v této konfiguraci ale vynechal – tam je to dobré leda jako násobič obtížnosti :-)

            1 0
    • Blunderbuss  

      Kotouče Shimano SM-RT54 180/160 jsem na HT měnil po cca 8.000 km, kdy přední měl 1,5 mm a zadní už jen 1,25 mm. Brzdové destičky Shimano B01S Resin jsem měnil po cca 1.500 – 1.800 km, Kool Stop KS-D620 Resin po cca 2.700 km.

      1 0
      • perceptio  

        Napsáno výstižně, věcně. Super. Já mám úplně ty stejné kotouče. Díky za zkušenost. Jo a je zajímavé, že ten zadní často lidi uvádí, že ubývá víc, i když brzdí přední. U mě taky.

        0 0
        • JachymP  

          Nikdo o sobě totiž neřekne, že neumí brzdit. Není to žádná magie, kdo brzdí správně, tomu rychleji ubývá přední kotouč a přední destičky.

          3 2
          • novas752  

            Trošku tim asi zamíchá různá velikost předního a zadního kotouče, někdy i různé destičky vpředu a vzadu (čtyřpíst/dvoupíst, jsou někteří kteří vozí i jinou brzdovou směs).

            0 0
          • theedge  

            No tak to je veliky moudro :-D

            0 0
          • Esi  

            Ale houby, je to trochu taky tím že do zadní brzdy od předního kola léta spousta bordelu tak víc ubývá

            0 0
          • Mr.Duck  

            Vím že Mlok tu psal že to tak má, ale jinak neznám nikoho kdo by sjížděl přední rychleji než zadní. A myslím že hodně z mých kamarádů docela umí jezdit.

            0 0
            • Esi  

              Když jsem měl přední a zadní stejné destičky, stejně kotouče včetně průměru tak jsem sjížděl přední rychleji. Je to jednoduché, jezdím výrazně lehčí terén než ty a tvoji kamarádi, většinou turistické značky, polní, lesní cesty kde není moc volných kamenů a tak brzdiím výrazně víc přední brzdou než zadní, protože ten předek hořel až moc tak jsem nakonec dal dopředu nejdřív metalické destičky od shimana a teď tam mám keramicko metalické goldfreny, ty už vydrží déle než zadní destičky.

              0 0
        • Mr.Duck  

          Protože přední sice brzdí, ale zadní udržuje rychlost a celkově trpí a pracuje mnohem víc, I když jezdit a brzdit celkem ovládáš.

          0 0
          • MlokCZ  

            To hrozně záleží jaké jezdíš sjezdy. Když to není technický terén, ale často i asfalt a pěkné tvrdé cesty, tak klidně může brzdit zcela bez použití zadní.

            Mám u různých svojich kol různý poměr rychlostí sjíždění předních a zadních destiček. Třeba na jezdivém HTčku přední měním klidně v poměru 4:1 k zadním deskám. Na fullu už je to o něco vyrovnanější, tam třeba až k 2:1 (pořád častěji měním přední, ale už ne o tolik).

            A je mi jasné, že to může mít někdo zase ještě posunuté oproti mě, když bude mít jené složení sjezdů.

            A také to může ovlivnit, jestli někdo vozí vzadu menší kotouč nebo stejný jako vepředu.

            0 0
          • rejdy  

            Na tom něco bude. Myslím, že za brzdy vzít umím, ale jak u XC, tak u silnice mi ubývají o něco víc destičky vzadu, není to 2:1, ale třeba 1.3:1. Je to daný tím, že v místech, kde jezdím, jsou přesně – jak píšeš – spíš sjezdy, kde se jede nějakou „střední“ ustálenou rychlostí, kterou udržuju přerušovaně brzděním oběma brzdami. Jakmile přijde nějaká kamenitá/kořenovitá pasáž, tak přední brzdu (pokud není třeba výrazně snížit rychlost) skoro pouštím, aby se přední kolo co nejsnáze odvalovalo přes nerovnosti. U silničky má zase vliv povrch silnic, před zatáčkou bývají často „rolety“, takže zase úvodní brždění oběma, ale na nerovnosti je mi pohodlnější přibrzdit jen zadní, přijde mi, že pak ty rázy do rukou jsou menší.

            Další věc, která může hrát roli, je, že pokud se podívám na náboj, ráfek, část kotouče, která není obrzděná, tak u zadního kola jsou tyto části mnohem více špinavé/zaprášené oproti předku – což asi bude působit na destičky/kotouče abrazivně a zkrátí životnost

            1 0
            • perceptio  

              Jo, to na tom taky něco bude. Celkově je toto téma na dlouhou diskuzi asi :-))

              0 0
    • grafik  

      Už asi 4 roky, icetech.

      0 0
    • Redjuu  

      Ice-tech XT, 180/180, MTB, desky vždy resin, 65 kg, 6000 km. A měnil jsem spíš z prevence, protože už jsem měl rok koupené nové do zálohy a dělal jsem velký servis. Myslím, že by bez problémů ještě chvíli posloužili, měly mírně přes 1,5 mm a ubývaly fakt pomalu.

      1 0
    • Mr.Duck  

      RT54 mi vydrželo 3 sezóny na enduru. Neumím říct kolik km, ani to není relevantní, nicméně ježdění jen nahoru dolu, Saint brzdy s sintr deskama, čekal jsem že moc nevydrží ale až po 3 sezónách vč občas bikeparku byl na nějakých 1.3mm.

      Od té doby mám na všech kolech Rt86, a zatím vždy vydrží vzadu cca 3 sezóny, vepředu jsem ještě nesjel žádný ani na DH kole co je v parku nebo na závodech pořád.

      0 0
    • Guxx  

      Vcelku cokoliv organickeho od Shimana s odpovidajicim kotoucem cca troje desticky, pocet km dle profilu a pouziti

      0 0
    • Tomcat  

      Naprosto nesmyslný dotaz i v orientační rovině. Podle dotazu neumíte spíš brzdit.

      V takové rovnici je potřeba dosadit takových údajů že to až není hezký.

      Obzvláště turisti s plnými brašnami brašnami pojedou xx km z kopce s přidržování zadní brzdou takže to jednak upečou a za druhý opravdu to ojedou za xx-xxx km a hrozně se diví. Lidem pak na DH vydrží víc.

      *…Přijde učitel do třídy a řekne:

      „Tak děti, tato místnost má 15 m2 a sluníčko sem svítí pod úhlem 20 stupňů. Kolik je mi let?“

      Udivené děti otevřou pusu dokořán a nevědí.

      Přihlásí se Pepíček a říká: „48 let.“

      Na to učitel: „Výborně, jak jsi na to přišel?“

      „No, já mám doma bratrance, tomu je 24 a táta říká, že je napůl debil.“… Peace!*

      1 0
    • Hykal  

      Kotouče ultegra 160 mm mi po 1500 km už při krátkém brzdění začnou cinkat tak že se lidi otáčejí. Stačil sjezd z Červenohorského sedla a je po kotoučich. Na druhém kole mi to nedělá. Seštelovat to nejde, a když prohodím kola tak to zase dělá na druhém kole.

      0 0
      • Jan D.  

        A nešlo by ty kotouče vycentrovat?

        0 0
        • novas752  

          Nešlo. Oni jsou za studena rovné. Ale jak se jednou přehřejí tak už dělají při zahřátí bordel.

          1 0
          • JachymP  

            Jestli se nepletu, tak ty silniční a grx třmeny mají destičky blíž kotouči, takže jsou na to citlivější. Taky mi to teď začly trochu dělat sm-rt800, ale jak zchladnou tak je to ok, přesně jak říkáš.

            0 0
            • DaD  

              GRX je docela oser udělat i na novém kole. Páky lehce pumpují a kotouč musí být na setiny rovný. Je to tedy kus od kusu, ale Shimanu zase, tak trochu, jeblo:(

              0 0
              • novas752  

                U nový Dury a Ultegry říkaj že je mezera větší, tak snad se to ppstupně propadne i dp nižších řad.

                0 0
                • DaD  

                  Ano, říkají. Uvidíme však, jak to bude v reálu…

                  0 0
      • mr.nikdo  

        Ty a proc jedes tak pomalu?

        XT kotouce Ice tech. Na silnici zhruba 6500 km.

        Naposledy minuly vikend sjezd z Pradedu – imho prudsi, horsi povrch a prudsi zatacky.

        A takhle si stezovat nemuzu

        0 0
        • Hykal  

          Tak to buď rád. Jinak sjezd po asfaltu z Pradědu je v poctaťe rovně. Moc tam brzdit není třeba, teda když se tam nemotají lidi. Ze sedla na Kouty ty serpentýny bez brzdění nesjedu. Ale pravda už moc odvážný nejsem. V okolí mám spoustu lidí co na silniční ice kotouče nadávají.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Vzhledem ke stavu asfaltu na Pradedu brzdit musis. I v te casti k Ovcarne.

            0 0
            • novas752  

              Ale neni to zase nějaký extra kopec, k Ovčárně to jsou 4%, dál k závoře asi 8%.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.