Neví někdo,kolik cca km vydrží ráfky drahých zapletených silničních kol?Typu Fulcrum Racing Zero,Mavic Cosmic atd…
A jak se to potom řeší,když je ráfek probržděný?Mění se pouze ráfek?Přece je blbost vyhodit kola,třeba za 20t po třech sezonách ne??
Neví někdo,kolik cca km vydrží ráfky drahých zapletených silničních kol?Typu Fulcrum Racing Zero,Mavic Cosmic atd…
A jak se to potom řeší,když je ráfek probržděný?Mění se pouze ráfek?Přece je blbost vyhodit kola,třeba za 20t po třech sezonách ne??
Po 20 tis. km nemají ráfky při běžném tréninkovém použití skoro žádné známky opotřebení. To najede trochu nadšenější cyklista za rok. U některých značek (třeba Ritchey WCS Protocol) odcházejí mnohem dřív ložiska, pokud tedy člověk občas jede v dešti.
jsem trochu nadšenější cyklista a neujedu to,kde jsem udělal chybu?
musíš být víc nadšenější než teď
trochu jsem o tom přemyšlel, jestli to nebude tim že chodim do hokny.
A jsi nadšený dostatečně dlouhou dobu nebo jen o víkendech ? :p
20 tis si neumím představit … to nedám ani autem za rok :)
20 tisíc v autě je představa opravdu šílená :-)
podle mě 20 je ještě v klidu
šílenejch bylo 60 000 v autě za rok jen po středních čechách
Tak trochu nadsenejsi cyklista nemá 1 kolo. Chtěl bych vidět někoho, kdo najede za rok 20k na jednom kole či jediných zapletech, natož pak špičkových typu fulcrum zero.
20 tisíc ročně na silničce jezděj profíci a né „nadšení cyklisti“ :) To už nejde najezdit pokud člověk musí vydělávat.
myslím, že jde, ale už to je krev s kategorii social life a vztah :)
beru to tak, že znám kluky co dají 1000hodin ročně sportu a za to bys těch 20t asi měl nabušit i plazením.
Kdybys brousil rovinky 30km/h tak ti stačí hezkých 666 hodin a to dá mrak hobíků i s rodinou a dětma…
Beru to tak, že víc jak 200 dnů ročně se dá jezdit těžko, z důvodu práce, počasí, dovolený, nemoc, pohřby, svatby, výlety a podobný věci.
A pak to znamená jezdit každej zbylej den alespoň 100km, což když člověk pracuje prostě dá těžko, dost času zabere ještě převlíkání, rozcvičování, údržba kola atd.
Jedině v případě, že žije člověk sám.
Ale neznám tedy žádnýho hobíka co by najel na silničce ročně 20 tisíc a to znám nadšených cyklistů mraky.
V jeden rok som nabehal okolo 15 000km za rok. Vtedy som ešte jazdil len od jari do jesene, čiže od cca Apríla do Októbra, v zime som nejazdil vôbec. Bol som mladý a nezamestnaný,povinnosti žiadne. Od rána do obedu PC hry, potom obed a bicykel. Večer zasa PC hry :-). Dnes si to neviem ani len predstaviť.
Ale poznám ľudí, ktorí nemajú žiadne iné hobby a žijú sami, no a tíchto vídavam na bicykli takmer každý deň. Ale to už je stereotyp ako sviňa, to by mňa osobne vôbec nebavilo. Dokonca aj tento rok visí môj cesťák na klinci,nemám naň čas, denne robím len 1 hodinové „tréningové“ asfaltové jazdy na starom crosse…ale max. 1 hodinu, nie je čas ;-). A 20 000km je pre mňa nemyslitelných.
to je krasny cislo, takovy symbolicky :)
Dobrá sranda. :-)
Průměrně každej den 2 hodiny na kole?
S rodinou a dětma? Průměr 30?
Vláčet každodenně 2 hodiny děti v mrazu, dešti, marastu???
A když pár dní vynechám pro nemoc dítěte či mráz, musím dát další den 4 hodiny?
Takový mraky hobíků s rodinou bych chtěl vidět
:-)
20 000 je opravdu hodně pro samotného hobby jezdce bez rodiny.
Ale pokud nedělá nic jiného, asi se to dá. Je to nějakých 60 km denně ( s nějakou přípravou 3 hodiny), ale opravdu každý den. Týden vynecháš pro nachlazení a další týden musíš dávat 120km, zima, sníh, déšť…
osobně znám lidi co tyhle hodiny nasportují, jestli tomu věříš nebo ne, to je jiná věc.
Kde myslíš, že se berou všichni ti jezdci na čelních místech závodů? že nepracují? nemají děti? A tím nemyslím jen mtb, silnici ale i triatlony, zvlášt IM.
Ty lidi prostě jen serou na ostatní. Je to jednoduchá rovnice :)
Já mám manželku, rodinu a kamarády kterým prostě věnuju rád svůj čas. Pak mám práci a ještě vedlejší práci, pro mě je 20 tisíc ročně prostě utopie. Jsem rád, že stihnu cca 6 tisíc, nějaký hodiny v posilce a tréningy florbalu. Už tak mám pocit, že občas na manželku trochu kašlu :)
samozrejme, ze je to o prioritach, ale nijak to nevyvraci tvrzeni, ze to da „nadseny cyklista“, cyklista profik da o dost vic nez 20k
No co jsem poslouchal Kulhavýho, tak říkal, že na silnici dá tak 20–25 tisíc. K tomu tak 5 tisíc na bajku. Ale ten člověk nědělá nic jinýho, je to jeho práce.
Kulhavy se nechal slyset, ze rad hodne a dlouho spi, pak na praci nema moc casu :)
jakejch 60km? treba tady na bf je spousta lidi co da v sobotu 200km a v nedeli se jedou vyjet na rychlou stovku, v najizdecim obdobi se taky najezdi mnohem vic nez 60km
a zima a dest taky neni pro spoustu lidi prekazkou
je to realny a verim, ze to davaji i lidi s rodinou, i kdyz ta rodina asi dost trpi…
Ale kolik takových lidí u nás je? Řekl bych naprostý minimum. Příjde mi uplně mimo že 2é tisíc ročně najíždí kdejakej nadšenej cyklista. K tomu prostě už nestačí jen nadšení, ale dřina, sebezapření, hodně pevná vůle a ****** na ostatní věci.
Přesně tak, pokud dáš 20 000 za rok, nemůžeš mít moc dalších zájmů a povinností. Pokud chodíš na obvyklých cca 10 hodin do práce (pro rejpaly – 10 hodin práce s cestou zabere průměrně i těm co jim myš či soustruh vypadne z ruky okamžitě po skončení oficiální pracovní doby)
Tak třeba v UACu jsou to téměř všichni.
majkeemu to nevysvětlíš. Osobně v MTB bych to viděl tak na 250 lidí v republice (minimálně) v hobby co dávají 600+ hodin ročně, na silnici to bude víc, tam tyhle hodiny natočí kdejakej závodník co ani nedává bedny. V triatlonu je to úplně bežný, v běžeckým lyžování minimum, na ultra bězích to je tak hranka a to jiný sporty moc neznám, pochybuju, že to bude třeba u plavání jiný, tam se jede dvoufáz denně od dětí.
Prostě kdo bere svůj sport vážně tak nevysedává s kámošema v knajpě ale drtí. Tak to bylo vždycky a vždycky bude.
No já teď kvůli IM dal od začátku roku nějakejch 340h což odpovídá 600+ hodinám ročně a musím říci, že na pohodu to teda není, přesněji řeceno už mě to moc nebaví, protože je to jak píše Majkee za cenu ****** na věci okolo. A to mě teď nebrzdí žádná ženská, o dětech nemluvě. Jasně že při maximální optimalizaci a organizaci by to šlo i s rodinou, ale to už teda podle mě vyžaduje hodně velký nadšení a silnou vůli, to mi asi chybí :-)
Podle mě to tak prostě není, anebo je, ale není to fakt normální.
Když nepočítám profíky, tak 20oookm ročně může dát jen nezaměstnanej sociopat či sociopat s rentou. Pokud pracuje- tak ještě větší sociopat. A s rodinou? S rodinou to může dát jen ještě větší sociopat, ne-li největší…
a takový ty myšlenky, že ten kdo nedrtí tedy vysedává v knajpě, no nezlob se, ale to je, no jak to říct, no asi takhle- zeptám se Tě- máš rodinu, děti, nějaký kamarády mimo cyklistiku?? Nebo holku, co nenajíždí aspoň desítku ročně?
Nic ve zlém, jen že existuje " i ten druhej, ostatní svět"..
nezlob se na mne, ale timhle jsi absolutne nepoprel to co tvrdi Blacky a to, ze je tu spousta hobby cyklistu s najezdem 20k, jestli to jsou sociopati nebo ne a jestli maji jeste dalsi zivot nez jen kolo je uz vec druha
no často jsou to „divný lidi“ :-))
divny vzhledem k meritkum stavajici spolecnosti urcite :)
da se to ale vylozit i tak, ze si jdou proste za svym
coz prinasi obeti…
nic neni zadarmo
…nebo jim nic jinýho nezbývá. Ale když je to baví…
Tak je to normální chorobná zavislost. Třeba já se z ní letos snažím vyléčit, ale nejde to snadno. Jakmile je hezky, tak v tom zase lítám. Teď jsem se musel kousnout a zakázat si závody, snad tomu znovu nepodlehnu úplně :)
nemusíš se do mě opírat, to, že to ty nechápeš, nebo neznáš takový lidi je jedna věc. Druhá je, že objektivně existují.
To s knajpou bylo rejpnutí do Majkeeho zlehka.
jinak co se týče času, je to jaký si to uděláš. Ne každý dokáže ráno vstávat v 5 a dát si trénink před prací, nebo o víkendu natočit 150 do oběda. Když ale chceš něco zajet, moc jiných možností nemáš.
Jsi uplně mimo Blacky, fakt jo. Do hospody chodím akorát ve středu po bajkový vyjížďce a někdy v neděli po silniční vyjížďce. Občas v pátek po tréningu florbalu, ale to se tam dostanu v devět, dám dvě piva a jsem hotovej.
Jde spíš o to, že dělám cca 180 hodin v zaměstnání a pak dalších x hodin mimo zaměstnání stavím a servisuju kola. Další čas je potřebnej věnovat manželce, kino, divadlo, koncerty, zajít si na véču. O víkendu taky někdy navšívit rodinu, posekat zahradu, dělat doma nějakou údržbu, nákupy, něco občas udělat na chalupě a dalších x věcí a to ještě ani nemáme děti.
Píšeš že 250 bajkerů má takovej nájezd, ale to je přece naprostý minimum lidí co jezdí na kole.
Já netvrdím že to nejde, jen odmítám tvrzení, že 20 tisíc najede každej trochu nadšenější cyklista, to je prostě kravina na entou.
Ale ty jen abys byl v opozici to budeš pořád tvrdit.
Navíc při těch 20 tisících už musí zbejvat strašně málo na ostatní aktivity. To já radši najedu míň a zamakám si k tomu v posilce na horní polovině těla abych nebyl dole svalnatej a nahoře jak chudáček.
vytrháváš to z kontextu, já psal 250 mtb + daleko víc silnice a další sporty, ve finále to už bude hodně lidí.
A jak sám píšeš, x hodin máš druhou práci. To je tvoje volba, stejně jako další věci.
Pointa je v tom, že kdyby to nebylo jak já píšu, tak tady nemáme žádný sporty na relativně slušní úrovni. Což není pravda. A profíků je u nás minimum, znám pár kluků co jsou v Dukle a každý má radši bokem menší práci, protože necelý tři pětky co tam dostaneš když jsi top to fakt na život moc není, jestliže z toho máš financovat i dost věcí okolo sportu.
V Dukle berou necelý 3pětky? To jsem čekl, že mají sotva 15tis. Někde jsem četl rohovor s Cinkem, kolik bral v Meridě ČR a nebylo to teda terno na full time :-)
já psal Top sportovci a ne cyklisti. prostě strop co tam se vším a bonusu můžeš mít
Jsem z toho pochopil že myslíš silničáře z Dukly…
Lidi co jsou v dukle ale přeci nejsou obyčejný nadšení cyklisti. To už jsou prostě cyklisti, kteří to berou opravdu vážně. Abys najel 20 tisíc, tak to opravdu musíš brát smrtelně vážně a nestačí bejt „nadšenej cyklista“. Navíc počet kilometrů defakto vůbec nic nevypovídá o tom jak kdo a kde jezdí.
Někdo může jezdit denně do práce 20km po rovině a asfaltu, jen při tom najede 12 tisíc, ale pak v terénu nebo v kopcích bude třeba uplně v prdeli.
proc mam pocit, ze se snazis sam pred sebou nejak omlouvat? ;-)
To nevím, já naopak tento rok mám asi nejvíc aktivit za celej život. Zatím cca 3,5 tisíce na kole, v tom hnusným počasí na jaře jsem se nevykopal a když jo, tak jsem pak tejden marodil, 4 hodiny v posilce týdně, 2 hodiny týdně tréning florbal + občas o víkendech turnaje, teď o prázdninách ne a od září pak i pralesní liga :)
Ono pak má když má člověk takový ty celoživotní kámoše, pak bandu kámošů z kola, kámoše z florbalu a všichni dělaj různý akce, tak prostě není ani na všechno čas a už vůbec ne najet 20 tisíc km na kole :)
tak to se pleteš, chápu Tě a lidi znám. Nicméně doplním, že sociopatie jsou různé a ne všechny jsou jasně negativní, možná jsem místo socipatie měl použít spíš socianomálie(anomálie= samá krajní mez normálu) s vyjímkou těch s rodinou, to jsou fakt pati..
a já pár takových týpků znám- jeden kolega má silniční kolo jako jasnou prioritu, jediná jiná věc je volejbal jeden den v týdnu venku v létě, jinak jen kolo, kolo, kolo- je dva apůlkrát rozvedenej, všechny jeho 3 děti ho nesnáší až nenávidí, protože s neustoupil ani o kousek,kolo jasná priorita a kvůli tomu se mu rozpadla dvě manželství a jeden dlouhodobý vztah.Ale hlavně že najede až 30oookm/rok. Pak znám manžele, bajkery, mladí krásní lidé, zajištění od rodičů, schodli se a rozhodli nemít děti- hlavní důvod- neměli by čas na kolo, cyklozájezdy a závody a zatím vypadá, že to splní, holce už dost tikají hodiny. Pak jeden bratránek mojí ženy, ten se teda věnuje krom kola ještě nějakýmu běhání, kvůli kolu nenajde holku, myslím holku na dlouhodobý vztah- i když je fešák- prostě žádná nedá až na extrémní vyjímky skoro každej víkend a dovolený věnovaný jen a jen kolu, protože trénik musí bejt a o ničem jiným se doma nemluví..anebo dá, ale ještě jí nepotkal.
Vzpomínám si, jak jsem před dlouhou dobou rozešel po dlouhý době s holkou- koupil si treka a začal jezdit po asfaltě, abych nějak přestál to špatný období. Přes mnohé služby v prácijsem za 2 měsíce najel 4000km, v podstatě jsem jen chodil do práce a jezdil, jezdil, jezdil.. zahrada zanedbaná,v bytě bordel, s nikým jsem se nevídával,všechno oblečení nevypraný..apod.,no náznak sociopatie tam byl ;)
Ať si každej jezdí kolik chce, nijak to neodsuzuji, ale musím trvat na tom, že to podle mě není „úplně standartní“
a má-li někdo rodinu, tak ta tím až na ultraextrémně vzácné vyjímky nějak trpět musí…
pěkné příklady jsi uvedl, by mě zajímala ta zajištěna dvojice, možná je znám, ale je to jak píšeš ono jde jezdit 20.000 ročně (když k tomu připočteš zimní přípravu, která není jen na kole je to šíleně hodin), pokud bych toto podstupoval, pak bych jezdil pouze pro to, že mám ambice a samozřejmě i vlohy být nejlepší a živit se tím, pokud to dělám a dojíždím ve třetině startovního pole na kole pro život a mám děti, rodinu, barák, tak je to podle mě čístý egoismus, prostě jsem členem rodiny (smečky), která má na mě taky nárok, kdo má barák ví, že i když sebevíc nechceš dělat kolem něho nic, tak prostě jednou dvakrát týdně musíš, ale neuděláš to samozřejmě na úkor tréninku, ale rodiny…a to je u těch lidí smutné a krachují vztahy, jak mezi partnery tak s dětmi, a to za to opravdu nestojí, vyjma vyjímky, kterou jsem nahoře popsal…
tech „druhejch“ svetu je ale strasne moc. ;-)
to je fakt, takže- takhle: svět 20ooo ročně a víc versus vše ostatní :)
spis jsem mel napsat, ze tech „prvnich“ svetu je strasne moc a „druhy“ je jen jeden. to mne doslo az post. ;-)
jina rodina zas trpi, ze dotycnej trci furt doma… :-)
Kolik lidí prosedí denně tři hodiny (a více) v hospodě, mráz nemráz, vedro nevedro, rodina nerodina, děti neděti… Takže proč by poměrně dost lidí nevěnovalo stejný čas sportu?
Asi mi namítneš, že příklad s hospodou je mimo, že to jsou asociálové a lkáči. OK, může to tak být. Pak v tom případě zameň hospodu za sezení před TV nebo u PC. I s manželkou a dítětem… Takže to je často o prioritách, lenosti… Snadněji se hledá důvod proč NE, než najít řešení jak ANO :)
I kdyby, tak huntovat si takhle jednostranně tělo kvůli bedně na nějakým amatérským závodu bych nikdy nechtěl. To radši půjdu s kámošema do lesa na houby.
A i kdyby těch cyklistů co najedou ročně 20 tisíc byly 2 nebop 3 tisíce, pořád je to naprostej zlomek mezi cyklistama.
Já nepolemizuji s tebou, že takových moc není. Já vlastně nepolemizuju vůbec s nikým :). Souhlasím, že 20 tisíc ročně je hodně a musíš mít silnou motivaci a vůbec.
Souhlasím s tím, že je lepší aktivity střídat, resp. dělat to, co člověka baví.
Jen jsem chtěl říct, že hodně lidí se prostě jen vymlouvá, než aby hnulo pérdelí :)
Tak to každopádně. Překonat lenost to je to nejzásadnější, s tím bojuju každý den zas a znova :)
Znám taky lidi co se rozhodly že budou najíždět km jak blázni. Na společný vyjížďce pak ale ostatní spíš serou a když si po vyjížďce nedaj kvůli životosprávě ani jedno pivko a jedou domů, tak s nima ani pak není žádná sranda. Zkrátka pokud fakt někdo tolik najíždí něco zákonitě musí jít stranou. Takže naposledy říkám, jde mi jen o to, že výrok že 20 tisíc za rok dá každej nadšenej cyklista, mi příjde totálně mimo.
Tak a balím a mizím do Kérkonoš :)
Ani ne. Par takovejch znam, normalne makaji, zavodi pro radost.
Některé výplety, třeba starší typ hliníkových Cosmiců vydrží v pohodě kolem 80000 km (4 sezony trénovanějšího jezdce).
vydrz je predevsim o brzdeni a o kopcich :-) jinak samo souhlas vcelku bytecne to resit
Takže pokud člověk jezdí většinou za sucha,kopce,občas Beskydy,jinak v podstatě placka a najede,dejme tomu do těch 10t/rok,tak těch 6–7 roků by měly vydržet jo?
no myslim ze je neprobrzdis :-)
Tak mi vydržel nejstarší typ Ksyrium Elite. Pak to prdlo. Přepletl jsem a jezdím dál. Náboje pořád i po deseti letech o.k.
taky záleží na špalkách, např. origo shimano mi přijdou (aspoň podle zvuku) dost agresivní
Když už se to tu nakouslo, jaké špalky doporučujete nehledě na opotřebení (a v mokru nejezdím)? Mám na retrosilničce staré brzdy Shimano 105, špalky mi připadají ještě jako původní a spíš víc nebrzdí než brzdí :)
vozim tohle – dost mekoucka smes
To je samozrejme prvni vec, co leti z kola se Shimanem dolu. Viz Radius nize.
To ako vazne? To ta guma fakt obrusuje rafik? To ze sa do nej zachytavaju kusky hlinika oskrabane od bordelu snad na silnicke nehrozi.
Ne, chyta spony a z rafku a ty pak rafek spolehlive dorazi ve vyznamne kratsim case nez slusny spalky.
Vzhledem ke stavu našich silnic je velmi pravděpodobné, že dřív kola rozstřelíš, než že bys je ujezdil k smrti. A nemusí to být ani tak, že bys ráfek přímo rozsekal o díru, ale schytá těch ran desítky a pak třeba praskne někde u niplu.
Asi tak, vobec by som to neriesil.
Mavic Ksyàium Elite- 8 sezon, cca 60 000km, zadní ráfek jsem asi před čtyřmi lety urazil, tak se dával nový, stálo to cca 3000kč, teď už je zase dost obržděný, stejně tak jako předek, mám je od letoška jenom na zimákovi. Kromě občasného namazání ořechu bezproblémová kola, ložiska jsou pořád jako nová a že jsem deštivých závodů jel opravdu hodně.
Tohle bych asi neřešil. Tyhle kola vydrží hodně, pokud s nimi nejezdíš Roubaix každý týden.
Ale jsou i výjimky. Během soustředění se mi totálně rozletěl ve sjezdu přední ráfek, na kterém zdaleka nebylo najeto ani 10 tis. km. Na vině bylo to, že se ráfek strašně rychle probrzdil. V životě by mě nenapadlo tohle kontrolovat, ale po nehodě byl citelný docela slušný „schodek“. Zajímavé bylo, že zadní ráfek byl naprosto netknutý.
Dnes mi praskl drát v zadním kole (Remerx Rapid). To kolo má najeto necelých 6.000 km, takže si myslím, že stačí vyměnit ten jeden drát. Je to tak?
A kolik km je hranice (plus minus), kdy by bylo lepší vyměnit všechny? Vážím cca 78 kg.
Zadna hranice pevne danna neni. Mam/mel kola, ktera maji najeto pres 50000km s puvodnimi draty. Pak obvykle konci rafek kvuli probrzdeni, pokud teda neni keramicky.
Dnes jsem zahodil po necelých čtyrech letech a nájezdu cca 25tis km zadní frézovaný ksyrium elite
Nevím jestli to je normání u kol v té době za 12 litrů. Asi záleží na hmotnosti jezdce a stavu silnic.
Měsíc z5 jsem je nechal centrovat. Trochu házelo a celkově byl vejplet volný. Včera mi ustřelil nipl a na třech místech byla vlasová trhlina na ráfku směrem od niplu.
to asi centrovalo nejake poleno…
Tak meli uz neco za sebou. Jinak taky zalezi kdo to centroval, zda to nepretahl, coz by podle popisu mohlo byt mozny.
Ráfky Ksyrií Elite jsou poslední dobou už dost odlehčené až, bych řekl, rachitické. Takže se moc nedivím. Koupit nový ráfek, nechat přeplést a jezdit.
vyplatí se to vůbec? ten ráfek je prej pěkně drahej
Nová Ksyria Elite loňský model(stejně podvyživená jako ta z roku 2010) jsou na netu za cca 9000 Kč. Tolik oprava určitě stát nebude ;-).
s prací se vejdeš do 3ky
přiživím se s dotazem na Campagnollo Nucleon… zkušenosti..?
To uz je nejaka veteranska zalezitost, ne?
proto se ptám na zkušenosti, i když výraz „veteránská“ mi přijde mimo – měnil jsem je za Campagnollo Moskva80:).. pořídil jsem je teď velmi málo jeté – brzdné plochy jak nové…
Moje Fulcrum Racing 3 cca 35–40k km pak jsem nechal preplest zadni rafek a jezdej dal. Predpokladam, ze i na 0 bude rafek k dostani, pokud se chces ujistit, kontaktuj dovozce.