Zdravím, ma někdo osobní zkušenost se silničním elektrokolem (colnago e64, Orbea… )
Díky za rady, doporučení.
Zdravím, ma někdo osobní zkušenost se silničním elektrokolem (colnago e64, Orbea… )
Díky za rady, doporučení.
U vás je to horšie jak za protektorátu. To u nás by si vdechnul dve dvanástky, pred zahrádkou fúkneš cajtom do dregru, poprajú ti štastnú cestu a frčíš dom.
Vážíš 120kg, jo?
Může být hůř.
„Všem cyklistům, kteří pod vlivem alkoholu jezdí po veřejných komunikacích, hrozí přitom v Polsku vězení nebo finanční tresty. V závislosti na množství alkoholu v krvi jim hrozí zákaz řízení kola od šesti měsíců do tří let.“
zákaz řízení kola :-D
Ja ne. Reagujem na Janesa ;-)
Tady ta diskuze, v sekci elektrokola, je docela slušný panoptikum. Více jak 95% příspěvků je úplně mimo mísu, protože dotaz zněl na zkušenosti se silničním elektroklem. A místo konkrétní informace je tazatel zavalený kecy antiéčkařů o tom, jak jsou éčka společenský nebezpečný a škodlivý. Dámy a pánové, připadá vám to normální?
Tak vítej, právě jsi se zařadil:-)))) (jako já)D
Jak sám píšeš, 95%. Takže je to normální.
Měl by se udělat průzkum účinnosti této kampaně na úbytek počtu éčkařů. Protože pokud ani těch 10000 smrtelných postů, které tady už byly napsány, téměř nikdo z éčkařů nečetl a žije nadále v nevědomosti, tak je třeba změnit taktitku. Nyní jsou na řadě transparenty a protestní pochody.
Nechce někdo udělat éčkařům jejich vlastní fórum? Případně i slávistům. Obojích je teď spousta :))).
Už ho měli, ale přišlo ke zrušení..
Téma bylo k užitku zakladateli, zapadlo, ale pak úmyslně vytaženo éčkařem aby tu trolil slušné cyklisty a bajkery, tak se nediv.
A takových témat i nově založených je tu víc.
Akorát se vracím z cesty, potkal jsem cca polovinu lidí na e-kolech, počet odhaduji, tedy nevím co bych proti nim měl mít, velká čast těch lidí jsou kategorie 60+, lepší aby si zafuněli venku, než aby funěli doma u TV.
Souhlas, má sestra 70+, je od té doby co má éčko mnohem aktivnější a šťastnější. :-)
Docela zajímavá je recenze silničních éček v posledním 53×11. Nejsou to sice tvé značky, ale Cannondale a Specialized. Zajímavé je srovnání dvou různých koncepcí, motor v zadní nábě, vs. středový motor. Až na tu cenu (min. 170k), obě kola vypadají dost dobře a určitě se na trhu neztratí. Antiéčkaři nemusí mít obavy, přípomoc je max. do 25km/h.
Motory už jsou dobře maskované a možná ani tolik nebzučí. Ten limit je však pro sportovní jízdu omezující :)
Omezující ani tak moc ne, po rovině za svý, v těžších kopcích místo 10km/h třeba 20. US limit 20 mph by se ale hodil i v Evropě, většina lidí by přestala blbnout s čipovánim.
S druhou půlkou souhlas…
Pochybuju. Většina lidí nepotřebuje čipování, mají to, protože jim to někdo nabízí. To se úpravou limitu nezmění.
Já věřím, že ano, ale třeba jsem naivní..
Stejně lehce jako klasický kolo to jede, motor neklade žádný odpor. Je to ale těžší a i když to má karbonový rám, váží to cca 13kg, což už je poznat. Blbý je, že když si tu váhu kompenzuješ tou nejslabší přípomocí, např. 50W, tak to ve 25 vypne a najednou jedeš za svý s docela těžkým kolem. Proto je lepší mít USA verzi, která má limit 32 km/h. :-)
Chces k tomu ale i USA legislativu nebo bys chtel jen ty vyhody 32km/h s ceskou legislativou ;-)?
Odpověď je myslím jasná a proto podporuj boj za zvýšení EU limtu na 32 km/h! :-)
Jasne a co treba 50km/h nebo vlastne proc maji omezeni mopedy a nejsou take brana jako kola? Jak k tomu prijde nekdo, kdo uz ani tema nohama tocit nemuze a ma pravo se podivat tam kde byl v mladi :-). Ja bych u 32km/h nezustaval :-).
A co konkrétně tam mají za omezení oproti EU?
Nj, ale lítat na každej švih za oceán bude značně nepraktické… :)
13kg není tolik, na rovině podle mě zcela zanedbatelné. Tady je ta přípomoc opravdu přípomocí a zapíná se až do prudších kopců. Tak by to mělo být i u e-bajků.
To je sice pravda, ale když vyjedu s manželkou, ona na éčku, já na klasice, tak se po rovině ploužíme těch max. 25, což je docela vopruz. Až když přijde kopec, narostou jí křídla a zmizí za první zatáčkou. :-)
Tak si s manželkou přehoď kolo a máš to vyřešené…
A nebo stačí vynechat tu jízdu po rovině :-)
Hele, a jak to mám zrovna u nás udělat?:-)
No u nás to je výzva :-)
Nebo jí potunit řídící jednotku, ale asi by protestovala :)
Pořiď manželce lepší fyzičku nebo si pořiď lepší manželku s fyzičkou :-)
Jo, vtípek. Tahle varianta (ty na kole, manželka na ekole) má svoje úskalí, ale je to dobrý use-case mluvící pro elektrokola.
Ano, a bohužel taky pro odblokování… být hranice 32, nemáme se o čem bavit
Tak zrovna na silničce by na rovině i těch 32km/h spoustě lidem nestačilo. Obecně mi e-silnička přijde jako nesmysl bez rozumného využití.
Při jízdě s manželkou by ti to nestačilo? Nezdvořáku :-)
A ta spousta, jedině tak v rámci BF :-)
Rychlostně ano, ale nějak nevím, proč by měla jezdit na e-silničce. To už nějaký e-gravel udělá lepší službu. Pokud tě rovnou nepošle s beranama do …
Mám pocit, že Modus o žádných silničkách nemluvil…
Akorát, že vlákno se jmenuje zkušennost se silničním elektrokolem.
Číst umím, reagoval jsem ovšem na Moduse. Jinak k té použitelnosti esilničky s Tebou nesouhlasím, záleží to od místa bydliště, ano u mně v Polabí to jako nesmysl vypadá, ale nejsem si stejným jistý třeba v Beskydech.
Zrovna Modus asi o e-silnici psal (má ji i v profilu), ale to je v podstatě jedno. Už jsem to tu někde psal, mně e-kola nijak nevadí. A klidně ať se ten limit na 32 km/h zvedne, když se změní legislativa.
Ale ta e-silnice mi fakt přijde divná. Prostě s tím motorem oproti e-gravelu nevidím žádnou výhodu. Pojede to podle mě stejně rychle a s tím e-gravelem můžeš i do lehčího terénu díky plášťům.
E-silnička je jediné ekolo které mi dává smysl. Po rovině pojedeš za svoje a v kopci pomůže. Nemusíš řešit váhu, ani se nezmění jízdní vlastnosti jako u biku.
Ok.
Já jsem k té své e-silnici došel tak nějak postupným vývojem. Nejdříve jsem vybavil elektrikou krosový kolo manželky, abych na ní nemusel na každém brdku čekat, ze stejných důvodů následně tchánovi a nakonec i sobě, aby nemuseli čekat výkonově silnější kamarádi na mně. :-) Moc jsem na ni ale zatím nenajel, nebyl k tomu žádný zásadní důvod. Zkušenost je taková, že to plní účel,. Abych stačil a byl v relativní pohodě většinou mi stačí přípomoc max. 50 –100W, což je teoreticky při kapacitě baterky 440 Wh cca 6 hodin jízdy. Ty originál e-silnice jsou samozřejmě jiná liga, ale já bych za to nejspíš 170k nedal.
Tohle by si měli povinně přečíst všichni místní ultras, možná by ledacos pochopili.
Pochopil jsem, že vybavil motorkama celou rodinu, a aby mu následně neujížděli, tak na konec i sebe.
Jo to dává smysl:D.
Pochopil jsi špatně, s rodinou jezdím zásadně za svý. :-)
Já jsem k té své e-silnici došel tak nějak postupným vývojem. Nejdříve jsem vybavil elektrikou krosový kolo manželky, abych na ní nemusel na každém brdku čekat, ze stejných důvodů následně tchánovi a nakonec i sobě, aby nemuseli čekat výkonově silnější kamarádi na mně. :-) Moc jsem na ni ale zatím nenajel, nebyl k tomu žádný zásadní důvod. Zkušenost je taková, že to plní účel,. Abych stačil a byl v relativní pohodě většinou mi stačí přípomoc max. 50 –100W, což je teoreticky při kapacitě baterky 440 Wh cca 6 hodin jízdy. Ty originál e-silnice jsou samozřejmě jiná liga, ale já bych za to nejspíš 170k nedal.
Já jsem k té své e-silnici došel tak nějak postupným vývojem. Nejdříve jsem vybavil elektrikou krosový kolo manželky, abych na ní nemusel na každém brdku čekat, ze stejných důvodů následně tchánovi a nakonec i sobě, aby nemuseli čekat výkonově silnější kamarádi na mně. :-) Moc jsem na ni ale zatím nenajel, nebyl k tomu žádný zásadní důvod. Zkušenost je taková, že to plní účel,. Abych stačil a byl v relativní pohodě většinou mi stačí přípomoc max. 50 –100W, což je teoreticky při kapacitě baterky 440 Wh cca 6 hodin jízdy. Ty originál e-silnice jsou samozřejmě jiná liga, ale já bych za to nejspíš 170k nedal.
Já jsem k té své e-silnici došel tak nějak postupným vývojem. Nejdříve jsem vybavil elektrikou krosový kolo manželky, abych na ní nemusel na každém brdku čekat, ze stejných důvodů následně tchánovi a nakonec i sobě, aby nemuseli čekat výkonově silnější kamarádi na mně. :-) Moc jsem na ni ale zatím nenajel, nebyl k tomu žádný zásadní důvod. Zkušenost je taková, že to plní účel,. Abych stačil a byl v relativní pohodě většinou mi stačí přípomoc max. 50 –100W, což je teoreticky při kapacitě baterky 440 Wh cca 6 hodin jízdy. Ty originál e-silnice jsou samozřejmě jiná liga, ale já bych za to nejspíš 170k nedal.
Si po tom dlouhým příspěvku vyčerpáním usnul a entru ne?
Omluva, tablet hlásil neulozeno, tak jsem to zkoušel a zkoušel, znova a znova.:-)
Nechci se babrat v tom, jestli je e-bike vice moped nebo ještě kolo. Přidám pár svých praktických zkušeností. Nepotřebuji měnit nastavený limit, ani aby kolo za mě samo „makalo“. Koupil jsem si e-bike Trek Domane+, motor a baterie Fazua, kapacita baterie 250 Wh, váha celkem cca 15 kg, bez motoru a baterie cca 11 kg. Nastavení připomoci je daleko úspornější než u horáčů . Obutím a převody je to něco mezi silničkou a gravelem. Motor a baterie se dají vyjmout a nahradit prázdným tubusem, který jsem si dokoupil, takže to je pak klasické kolo s rozumnou váhou se kterým stále kopce v Krušných horách dávám. Jak už bylo řečeno, odpor bez použití motoru, pokud nějaký je, tak je zanedbatelný. S baterií se musí nakládat rozumně a pomoci si, pokud je nejhůře, když už nejlehčí převod neušlapu, což se mi, zatím stává málokdy. S přípomoci se nadřu rovněž, ale výsledek je, že jsem v kopci o 5–10 km/hod rychlejší než bez přípomoci. Pro mě je tato varianta kola ideální a postupem času budu motor využívat častěji. Pokud pojedu do Alp nebo Dolomit, tak tam bude toto kolo ideálním řešením.
Myslím, že tam ti asi baterie stačit nebude. Nebo to budou krátké trasy?
Když nebude línej a rozmařilej, tak by to možná stačit mohlo, i když těch 250Wh je fakt asi dost málo. Já mám na silničním éčku baterku 440Wh, průměrnou spotřebu v česku 75W. V Dolomitech, kam jsem se letos chystal, ale kvůli koroně to nevyšlo, bych to tipoval na 100W, což je cca 4 hod. jízdy.
A proč uvadis argument, ze s pripomoci jsi v kopci o 5–10 km/h rychlejší? Jaky to má smysl?
A proč uvadis argument, ze s pripomoci jsi v kopci o 5–10 km/h rychlejší? Jaky to má smysl?
Že by proto, že to je fakt? Proč to nepřiznat?
V kopci se nefláká, jeho fyzický výkon je stejný jako na klasice, jeho rychlost je vyšší. Co je na tom nesmyslnýho?
:) Proc se teda taha s tezkym ekolem, kdyz ho nepotrebuje.
Třeba proto, že se mu líbí, že jede do kopce rychleji a necourá se desítkou. :-)
A zbytek vyjizdky se kvuli tomu tahne s tezkou mrdkou a to se vyplati. :))))))
Nechceš to nechat na něm? Je to jeho volba…
Chran panbuh, abych mu kecaĺ do toho na cem jezdi. Jen porad nerozumim tomu, proc to takto delat. Jediny, kdo tu rozumne vysvetlil proc pouziva ekolo na sport byl JFtryal a ten si z neho udelal v podstate motorku a jezdi legalne tam, kde by s motorkou nemohl a jen potvrdil to, ze jde po rychlem zazitku a tomu rozumim. Pripomoc na horaku, kde se na 25km/h dostanes tezko taky ok. Ale proc na silnicce, kde na to mas a jen chces jet do kopce rychlej? To je bud jen pocit dotycneho, ze maka stejne a pritom si uziva vyhod pripomoci a nebo je neco jinak.
Hele, Zdendyš, Dvojan, Pavel IK, i já jsme napsali dost jasně, proč jsme si e-kola pořídili, jen někteří ultras to pořád nechápou a házel všechny „éčkaře“ do jednoho pytle jako lemry líné, Proto je to místo rozumného vysvětlování a chápání věčný flame. Každy z jmenovaných má pro pořízení a využívání e-kola svoje důvody, všechny jsou relevatní a přesto tu" lemry líné" stále létají a nikam ta diskuse nevede.
Ja taky jezdim na ekole (obcas) a vyuzivam jednoznacne jeho vyhody a to waty navic a min fyzicky narocne svezeni. Ale proto neustale nerozumim tem veletocum. Je to pohodlnejsi, min se nadru smytec. Kdybych mel min kilo a lepsi fyzicku, tak na to lozit nemam duvod a nepotrebuju kolem toho mit porad nejakou omacku.
No a protože jsou lidi kteří mít nějakou výrazně lepší fyzičku nemůžou, tak existuje Elektro kolo, proč by měl nějaký kardiak a spousta jiných včetně lidí pokročilého věku jezdit na kole jen po rovině pár km od baráku když nemusí. Až jednou nebude zdraví dostatečně sloužit proto abych mohl jezdit na normálním kole, tak si koupím Elektro kolo, když ta možnost existuje proč ji nevyužit, to je celé.
Každý si vebere co potřebuje, místní éčkaře z lenosti a špatné fyzičky nepodezírám. Tam venku je to jinak i když říkají to samé.
No to se shodnem na 100%, ale ja tu teda ctu neco krapitek jineho. Ekolo je super napad je fajn, ze existuje. Jen nechapu ty tance kolem.
Kde chces skoncit s narokovosti? Proc by mel napriklad nekdo, kdo nezvladne ani to ekolo, sedet doma, kdyz by mohl do prirody na motorce? Nema na to take pravo?
Ale má, proč by nemohl jezdit na motorce, to snad může všude tam kde se na motorce smí jet na ni může jet i invalida, senior a všichni ostatní pokud splňují podmínky dané zákonem
Všichni se na obyčejnou cestičku v lese nevejdou, eroze dílo zkázy dokoná, začnou se vyjíždět nové cestičky atd. Zákaz vjezdu motorových vozidel do lesa má smysl, férově reguluje počet lidí, kteří se tam pohybují. Podobná regulace samozřejmě přijde i pro e-kola.
Snad ano, mělo to být od začátku zákonem rozdělené s tím že se na e-kole smí na zpevněné komunikace, silnice a značené cyklotrasy.
Stačila by dopravní značka z přeškrtnutou zásuvkou, kde se vyskytují e-problémy.
Tak může si pomoci v nějakém stoupání které jinak dá s nízkou kadencí na nejlehčí převod a potom na úplně mrtvé nohy a zbytek vyjížďky už si neužije. Tak tam si trochu pomůže a to že je to kolo těžké na té silnici na nějakou turistiku zase tak moc nevadí pokud nejsou těžká zrovna kola.
Přesně.
Možná by bylo nejlepší si ho někde půjčit a pak teprve psát. Takhle to jsou jen tvé dohady.
:) Tak urcite teoretizuju o necem na cem sem nikdy nejel.
tvl., četl si vůbec ten jeho příspěvek? dyť tam přesně popisuje, jak to chce používat..
A jeje dlasi :). Podivej se na koho reaguju a proc.
„Jaky to má smysl?“ Pochybuješ o smyslu, nemá to tedy žádný smysl a zjednodušeně je to tedy nesmysl :-)
Tvl Modusi, ty seš zkrátka Děd Vševěd! Já se ptám, abych se dozvěděl, ne protože pochybuju. Zrovna tak se můžu zeptat tebe, jaký má pro tebe smysl přispívat zde na B-F? Vidíš tam pochyby? Já tedy ne.
„A proč uvadis argument, ze s pripomoci jsi v kopci o 5–10 km/h rychlejší? Jaky to má smysl?“
Já myslím, že baterkáři tvému sarkastickému dotazu rozuměli docela dobře.
Buď tak laskav a přestaň překrucovat tvrzení ostatních. Nevidím na tom nic sarkastického, když se někoho dotazuju, jaký má pro něj smysl jet do kopce o 5–10 km/h rychleji s přípomocí než bez ní. Zkus si ještě jednou prosím přečíst to, co jsi sem zkopíroval: A proč uvadis argument, ze s pripomoci jsi v kopci o 5–10 km/h rychlejší? Jaky to má smysl? OK, pokud s tím máš takový mentální problém, nahraď smysl výrazem přínos. Mám tak trochu dojem, že ty-baterkář už předem počítáš s tím, že tady skoro každý elektrokola hejtuje, tudíž všude hledáš skrytý význam, jako ho lidi hledali v divadle nebo ve filmu za komančů…
Nediv se. Podle tvých jiných příspěvků je patrné, že mezi propagátory e-biků asi patřit nebudeš.
Nejsem jejich propagátor, to jsi vydedukoval správně, dozrál jsem již do stavu “Žít a nechat žít”. Občas si rýpnu, to ano, ale hlavně kvůli klišé typu “Je na tom větší zábava”. Dle mého názoru by svéprávný jedinec měl být schopen definovat přesně, co konkrétně ho baví.
To mají ale pravdu, fakt je na tom větší zábava.:-) Definovat to jde dost těžko, ale je to dost návykové, takže tomu nesmí člověk podlehnout. Například s tím jedeš dvacitkou, do kopce, kde se na klasice ploužíš maximálně desítkou. Proto na éčku jezdím pokud možno sporadicky, bilanci s klasikou mám tak 1 : 10.
Kdyz uz e bike, tak poradnej. Celopero, kde se vlezou poradny gumy a velka baterka. Elektricka silnicka me nedava smysl..
Ale dává, hodně záleží na tom, kde bydlíš…
Ale na co bych jezdil na kostitrasu, kdyz me vaha kola, aerodynamika a pod. muze byt u ****** bo mam pod zadkem motor? Hlavne podle zakona na silnici bys nemel jezdit s dopomoci motoru rychleji jak 25km/h. To mimo silnici odpada a muzes met vykon jakej chces.
https://www.facebook.com/…40261078950/?…
Ten má pořádný motor
Vidím, že na můj příspěvek z 1.8. se objevila řada reakcí. Uvedení hodnot zvýšení průměru při jízdě do kopce o 5–10 km/hod nebylo myšleno jako argument pro koupi, čí obhajobu e-kola, ale čistě jen jako informace, spíše pro méně znalé, takže na tomto fóru asi zbytečné. To už teď vím.
Po padesátce jsem vyjel převážnou většinu známých průsmyků v Alpách a Dolomitech , vč. těch nejvyšších, jak jsem zmínil na svém profilu. Ten kdo jel passo Stelvio z kterékoliv strany ví, jak nekonečný je to kopec. To neuvádím proto, abych se chlubil, i když z toho budu jistě podezírán, ale proto, že mám dost dobrou představu, jak musím s 250 Wh hospodařit v tak velkých kopcích. Prostě to znamená do 6 % používat jen nohy a baterii, jen když je to více nebo už to fakt nejde.
Stále se tady polemizuje, proč jsou e-biky a když se řekne silniční e-kolo, tak to zavání rouháním. Nechci se pouštět do polemik o terminologii. Čistokrevnou silničku beru, z pohledu váhy, geometrie, šířky plášťů a převodů jako kolo pro ty, kdo mají výkonnost na to, že ty těžké převody utočí i ve velkých kopcích. Já výkonnostně nemám na to, jezdit na silničce. To, co se uvádí na stránkách prodejců v kategorii silniční elektrokolo, ty výše uvedené parametry nesplňuje, ale tím, že to má berany, tak to tam asi zařazují. Já jsem si ve svém věku 64 let chtěl pořídit nové kolo, pravděpodobně už bude poslední, takže jsem rozhodovacímu procesu věnoval dost času a musel udělat dost kompromisů. Bránil jsem se e-kolu, ale musel jsem vzít v úvahu i to, že za pár let na Klínovec budu mít problém vyjet, protože pro mě celková trasa z domova představuje ujetí 102 km a ustoupání přes 1200 m a taky, že bych se chtěl ještě do Dolomit ještě podívat. Nebudu zdržovat detaily, jak jsem se dopracoval k Treku Domane+. Základní parametry a výhody jsem už uváděl. Krom toho, co by člověk chtěl, je potřeba vzít v úvahu, co je vůbec na trhu a toho moc není a to, že byl vůbec problém nějaké kolo koncem 2020 sehnat. Výběr reálně možného, co bylo k dispozici tedy spadl do nejvíce diskutované kategorie silniční e-kolo. Zatím jsem letos najel cca 3200 km bez baterie a motoru s váhou kola cca 11 kg a cca 300 km, abych otestoval přípomoc (s váhou kola cca 15 kg), takže pro mě toto kolo smysl má.
Poslední konstatace na závěr. Na kole potkávám v Krušných horách řadu seniorů, kteří by bez elektrokola možná seděli doma a koukali jen na televizi. To už v příspěvcích taky zaznělo.
Takže asi zbytečně dlouhé, ale poslední moje reakce na toto téma.
S motorem jezdí spíše motocyklisti, no. Potkávám 70+ veterány na silničkách, co mě i bez motoru pěkně proženou 30km/h. Prostě jezdí profily, které zvládnou. Když mají v okolí větší převýšení, tak si hledají způsoby jak to zvládnout, třeba přípomocný motorek. Není třeba si to nějak obhajovat.
Zase nepochopení, over and over and over…Jako zaseklá gramodeska, napiš tady svůj názor, až ti bude 64.
Do 64 mám ještě kousek, ale zas tak moc ne. Ale už mám dost na to, abych mohl říct, že až to nebudu dávat za svoje, nebudu si hrát na cyklistu se schovaným motorkem v Dolomitech. Prostě budu pěstovat rajčata, na kole pojedu k Baltu, do Dolomitů pojedu na pěší turistiku a vnoučatům budu ukazovat fotky z akcí před xx lety. A taky jim řeknu, že emopedy jsou tak trochu švindl a lež.
O jakém švindlu a lži mluvíš? Je to prostě jenom jiná disciplína. Každý má volbu, když skončí s klasickou cyklistikou, někdo si koupí e-kolo, někdo motorku a někdo bude chodit pěšky, každého volba, imho naprosto rovnocená. A navíc, koupě e-kola a jeho využívání pro specifické účely, střídavě s biokolem, je naprosto v pohodě. Koupě e-kola přeci neznaměná zahození dosavadního kola do popelnice…Jen přibude další koník do stáje, nic víc…
Ano, je to jiná dispiclína. Není to cyklistika. Máš naprostou pravdu. Začni dělat trička …emopedismus neni cyklistika… , koupím jich pár. I pro manželku :-).
Je to jiný druh kola. Je to pořád ale cyklistika. A i kdyby někdo tvrdohlavě tvrdil že není tak je to úplně jedno… A je to jeho problém že neuznává to, jak to řadí výrobci a zákony…Důležité je si jízdu užít. A je jedno na čem. Je zbytečné se přít o slovíčka…
Tvůj boj…já raději využiji toho, co moderní doba nabízí…Proč bych se měl plahočit pěšky když mě pak bolí kolena… Proč bych měl jezdit po rovině když mě baví kopce… Proč bych měl odmítat dopomoc motoru, když je to zábavnější…
Trapné, až ubohé.
Souhlasím. Ale lidi to chtej…
To srovnání…
Lidi…normální lidi…si chtějí život užívat, ne si odpírat potěšení… Mám na to? Láká mě to? Zkusím to … Líbí se mi to…Koupím si to…
Jsou i divní lidi…Nemám na to?…Kreténi jsou ti co na to mají… Nebaví mě to?… Kreténi jsou ti co je to baví…
ale hlavne, elektrosilnicari je to posledni co ma duvod kohokoliv sját. Muzu mit pochyby o lidech na odblokovanejch kroskach 25kg+ provadejicich melkou orbu po lese, prip. tech nerizenejch strelach na cyklostezkach, ale silnicar?
+1
Píšu, že e-kolo může být pro ty veterány třeba když bydlí v horách ok. Čti pořádně.
Držím Ti palce ve výběru, je to Tvůj boj a nenech si do toho kecat místními zpátečníky, kteří ještě nejsou schopní si ve svém mozečku pobrat výhody, které nám nemladým elektrická přípomoc nabízí.
Elektrokola mají smysl a to ve všech kategoriích. Prodeje to jasně dokazují. I přes vysoké ceny to lidi chtějí…Vývoj ještě půjde kupředu, nabídka se bude rozšiřovat a snad po naplnění trhu začnou klesat i ceny a poroste spolehlivost a odolnost elektrokol. Je pěkné sledovat jak se to vyvíjí …
Včera jsem mluvil s kamarádem, horlivým klasickým cyklistou, který má cyklo krám v menším městě na jihu Čech. Prodej éček vs. klasika je 50 : 50 a stupá. Takže fakt nevim co ti místní ultras furt řeší. To má ten obchod po 30 letech zavřít?
Těch zažraných odpíračů éček je tu hrstka, jsou však hodně hlučný. Je jim to prd platný, nic nezmění, jenom prudí ostatní. Je to podobný jako odpírači očkování, taky budou bojovat do posledního dechu, resp. vydechnutí.
Se mi libi, jak cyklisti (tedy skupina lidi, ktera snad nejvice porusuje zakony a predpisy) hroti legislativu e-kol a dodrzovani zakonu e-cyklistu do nejmensiho detailu :)
JJ, je to prča :-))
Kde si přišel na tu blbost, že cyklisti nejvíc porušují předpisy?
https://www.idnes.cz/…automoto_taj
A to je jenom rychlost, když tomu přidáš i to ostatní jako parkování apod., tak sotva najdeš řidiče auta co neporušuje předpisy.
Blbost to neni. Vypada to, ze sis nikdy neuvedomil, jak cyklisti po mestech jezdi.
Jo a taky nikde nepisu, ze ridici jsou bez viny, takze se uklidni.