Zdejší diskuse mě hodně inspirovala k tomu, abych místo sériového kola zvolil stavbu od scalara. Protože jsem hodně váhal, jestli nákup kola přes internet bez možnosti si ho vyzkoušet je to pravé, chtěl bych pro ostatní shrnout svoje zkušenosti.
Chtěl jsem treka, náhradu Author Stratos, který se po asi 15 letech spolehlivé služby s hodně zanedbávanou údržbou rozpadl na celkové opotřebení všeho kromě rámu. Nejvíc se rozpadla vidlice a protože jsem slyšel od více lidí, že dobrou alternativou levné odpružené je pevná karbonová, rozhodl jsem jít touto cestou, z čehož logicky vyplynula stavba na zakázku, od scalara, který tu má výborné reference.
Domluva proběhla dobře, kolo jsem objednal a 2 týdny čekal (trefil jsem se zrovna do dovolené). Přišlo perfektně zabalené v krabici od rámu, PPL sice pořád jezdí v nesmyslné časy, ale už si založili síť partnerů, kam to uloží jako na poště, takže potud vše OK. Zkrátím to:
Co mě potěšilo:
- perfektní domluva
- možnost vybrat si komponenty, jaké chci (ne jako kamarád, kterémuu Authora vyměnili, co chtěl, ale sundané věci mu dali do igelitky a muselje zaplatit)
- kolo dobře jezdí, za danou cenu jsem získal slušné osazení a věřím,že dlouho vydrží
- posez mi vyhovuje, rám má dobrou geometrii, porovnával jsem rozměry seosvědčený Stratosem, ale stejně jsem se trochu bál jak se mi bude sedětbez vyzkoušení
Co mě nepotěšilo:
- kdybych si kolo mohl vyzkoušet předem, zjistil bych, že karbonovávidlice Force nepruží ani trochu a zvolil odpruženou – jasně, nečekaljsem komfort odpružené, ale že „filtruje lehči nerovnosti“ bych neřekl,je tuhá jak šutr
- rám Force Trekking 28 má příjemnou geometrii a je asi papírovědobrý, ale řešení zadní vidlice je na zabití – samé prohnutí,překážející návarky atd. – blatníky ze starého kola jsem ještěpřehodil, s nosičem byl velký problém (s trochou násilí a mírnýmodřením laku se povedlo), ale sehnat stojánek je nadlidský úkol (po marnémshánění jsem dokonce dneska volal do Force, kde po vyzkoušení všech svýchasi 10 modelů stojánků našli jeden, který by tam možná šel; nakonecjsem skončil u Ravx Rock X1, který ale váží příšerných 380g)
- chybějící detaily, které má třeba Author dořešené (odrazky,chránič rámu pod řetěz, apod.), nezaslepené závity pro montáž držákuna lahev apod.
- chybějící servis (z principu věci) – myslel jsem, že to nenítakový problém, ale už jsem strávil 3 večery a 3 návštěvy v obchoděřešením věcí, které by se u sériovky vyřešily už při koupi (třebaten stojánek)
Nevím, co si o tom myslet
- řekl jsem si, že u nového kola se stejně hodí nedpocenit prvotníservis a zaplatil si tzv velký servis u CykloSeky (za brutálních 950 Kč).Tam mi k mému překvapení řekli, že výplety kol jsou hodně povolené ataky že museli dotáhnout střed na každé straně o jednu otáčku – taknevím, jestli měli potřebu jen pomluvit kolo dělané někým jiným, nebo tobylo fakt tak špatné
Závěr:
Kolo je dobré, dostal jsem, co jsem si objednal, ale nečekal jsem, že s tím bude tolik starostí.