Zkušenosti s kolem Force od scalara

164 nepřečtených
  • vari

    Zdejší diskuse mě hodně inspirovala k tomu, abych místo sériového kola zvolil stavbu od scalara. Protože jsem hodně váhal, jestli nákup kola přes internet bez možnosti si ho vyzkoušet je to pravé, chtěl bych pro ostatní shrnout svoje zkušenosti.

    Chtěl jsem treka, náhradu Author Stratos, který se po asi 15 letech spolehlivé služby s hodně zanedbávanou údržbou rozpadl na celkové opotřebení všeho kromě rámu. Nejvíc se rozpadla vidlice a protože jsem slyšel od více lidí, že dobrou alternativou levné odpružené je pevná karbonová, rozhodl jsem jít touto cestou, z čehož logicky vyplynula stavba na zakázku, od scalara, který tu má výborné reference.

    Domluva proběhla dobře, kolo jsem objednal a 2 týdny čekal (trefil jsem se zrovna do dovolené). Přišlo perfektně zabalené v krabici od rámu, PPL sice pořád jezdí v nesmyslné časy, ale už si založili síť partnerů, kam to uloží jako na poště, takže potud vše OK. Zkrátím to:

    Co mě potěšilo:

    • perfektní domluva
    • možnost vybrat si komponenty, jaké chci (ne jako kamarád, kterémuu Authora vyměnili, co chtěl, ale sundané věci mu dali do igelitky a muselje zaplatit)
    • kolo dobře jezdí, za danou cenu jsem získal slušné osazení a věřím,že dlouho vydrží
    • posez mi vyhovuje, rám má dobrou geometrii, porovnával jsem rozměry seosvědčený Stratosem, ale stejně jsem se trochu bál jak se mi bude sedětbez vyzkoušení

    Co mě nepotěšilo:

    • kdybych si kolo mohl vyzkoušet předem, zjistil bych, že karbonovávidlice Force nepruží ani trochu a zvolil odpruženou – jasně, nečekaljsem komfort odpružené, ale že „filtruje lehči nerovnosti“ bych neřekl,je tuhá jak šutr
    • rám Force Trekking 28 má příjemnou geometrii a je asi papírovědobrý, ale řešení zadní vidlice je na zabití – samé prohnutí,překá­žející návarky atd. – blatníky ze starého kola jsem ještěpřehodil, s nosičem byl velký problém (s trochou násilí a mírnýmodřením laku se povedlo), ale sehnat stojánek je nadlidský úkol (po marnémshánění jsem dokonce dneska volal do Force, kde po vyzkoušení všech svýchasi 10 modelů stojánků našli jeden, který by tam možná šel; nakonecjsem skončil u Ravx Rock X1, který ale váží příšerných 380g)
    • chybějící detaily, které má třeba Author dořešené (odrazky,chránič rámu pod řetěz, apod.), nezaslepené závity pro montáž držákuna lahev apod.
    • chybějící servis (z principu věci) – myslel jsem, že to nenítakový problém, ale už jsem strávil 3 večery a 3 návštěvy v obchoděřešením věcí, které by se u sériovky vyřešily už při koupi (třebaten stojánek)

    Nevím, co si o tom myslet

    • řekl jsem si, že u nového kola se stejně hodí nedpocenit prvotníservis a zaplatil si tzv velký servis u CykloSeky (za brutálních 950 Kč).Tam mi k mému překvapení řekli, že výplety kol jsou hodně povolené ataky že museli dotáhnout střed na každé straně o jednu otáčku – taknevím, jestli měli potřebu jen pomluvit kolo dělané někým jiným, nebo tobylo fakt tak špatné

    Závěr:

    Kolo je dobré, dostal jsem, co jsem si objednal, ale nečekal jsem, že s tím bude tolik starostí.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Je docela dost možné, že Ti kolo konečně neuhyne na zanedbanou údržbu. Gratuluji k novému kolu!

      Mně ta karbonka Force přijde docela normální, žádný zázrak, ale něco utlumí a zbytečně ‚nežere‘ výkon houpáním (se).

      Přendávání blatníků a nosiče jsem si užil dost, to je normální. Nezaslepené díry na držák láhve chápu – k většině držáků šrouby jsou a je to věc, kterou má na kole naprostá většina cyklistů, v čem je problém – vtočit dva nebo čtyři šroubky? Stojánek nepotřebuji, nechápu.

      Zkusil jsi Scalara požádat rovnou o kompletní výbavu, popř. s ním řešit kompatibilitu Tvé stávající výbavy?

      0 0
      • vari  

        Neřekl bych, že umřelo na zanedbanou údržbu, po 15 letech a něco přes 30 tisíc km mu prostě skončila životnost.

        Blatníky jsem od scalara chtěl, ale nevede je. Na stojánek jsem se ani neptal, počítal jsem s přehozením ze starého.

        Jinak já nekritizuju, otočit pár šroubků samozřejmě není problém (i když zrovna tyhle v šuplíku nemám), jen jsem chtěl napsat, že i když tady v podstatě na každý dotaz ohledně levného krosového kola padne odpověď nechat si ho postavit, má to určité nevýhody proti sériovkám, kterou si odvezeš rovnou z krámu hotovou. A nemusíš shánět tu pár šroubků, tu odrazku nebo chránič pod řetěz.

        Prostě každé má něco do sebe.

        Jinak to, že nepotřebuješ stojánek je tvoje věc. Já mám kolo hlavně na ježdění po městě a než pořád řešit, kam ho opřít, jestli o výlohu obchodu nebo hledat nějakou lampu, radši použiju stojánek.

        0 0
        • Deathwing  

          na druhou stranu je spousta lidi co koupi seriovku, priveze domu a orve odrazky, odmontuje stojanek, blatniky a jezdi bez toho

          proste se u tebe seslo par drobnosti, ktery zrovna nepasujou. Ale stejne bys moh dopadnout i v obchode, jen problemy bys resil jiny.

          0 0
        • Jakobo  

          Ty jsi chtel trekingove kolo a Scalar ti postavil crosse. Problem spis byla spatna komunikace, mozna ses nevyjadril na co to kolo chces.

          Pokud jsi chtel kolo se stojankem, blatnikama, nosicem atp. tak takove bys hotove taky nekoupil, pokud to nebude trekove kolo, co toto ma uz v zakladu nebo kolo se-se.

          Kdyz tak ctu ty negativa, tak tusim, ze jsi puvodne mel ocelovy ram. Tvarovani Al ramu je s ohledem na optimalni tuhost, pevnost, hmotnost a nizsi pruznost Al oproti oceli. A jo, nosic z ocelaku nepasuje, na druhou stranu jej muzes prihnout. Montovat nosic na kolo vyzaduje trochu trpelivosti, neni to nikdy jednoduche a pokud mas kotouce, tak je treba specialni nosic.

          0 0
          • vari  

            Nevím, jestli se tohle dělení ještě dodržuje. V obchodech jsem viděl jen holá kola, stojánky, blatníky apod. se pak přidávají (jen v německých eshopech jsem viděl už plně vybavená).

            Spíš jsem nečekal, že někdo vyrobí trekový rám, na který stojánek skoro nejde (viz obrázek). Starý stojánek tam nejde, protože je dělaný na kulatou trubku a ne tu svislou destičku s dírama dole. Do nich jsem myslel, že jde zašroubovat stojánek

            http://www.force.cz/…rny/d-77805/

            ale to taky nejde, protože tam zase zasahuje ta vodorovná plocha, která je v tomhle místě blbě prohnutá dolů do V.

            Dneska jsem volal do KCK Cyklosport (vlastník značky Force) a po telefonu zněli, jako že stojánek tam nikdy nezkoušeli dát (k čemu tam pak ty díry jsou?).

            Chápu, že bajkeři ani silničkáři stojánkům nehoví, ale k čemu jinému je kategorie treků (tenhle rám to má i v názvu), než právě pro turisty, kteří na kolo namontují kdejaký doplněk?

            0 0
            • nox159  

              u stojanku hledej problem nekde jinde, tohle je celkem standart ma to tak vetsina merid, apače, supy to mely… i v takovych prdelovicich jako je u nas to ma kazdy kamenak :)

              vaha tohohle stojanku včetne stavitelne nohy 219g ( i v obale a s tim papirem pod tim ) tedka vazeno :)

              0 0
              • vari  

                Nerozumím, co tím chceš říct. Váha kterého stojánku? Ten co jsem odkazoval tam právě nejde (viz fotka, ta červená čára je prostor potřebný pro stojánek a je vidět, proč tam nejde).

                Nakonec jsem sehnal ten Ravx Rock X1, ale je to těžká bestie a i tak tam šel jen těsně.

                0 0
                • nox159  

                  vsak se tam dava zezadu prece… tak je fuk jak to mas zepredu tvarovane ;-)

                  poradil bych, obcas je dobre si umyt ruce :)

                  0 0
                  • nitraq  

                    Že by to bylo až tak jednoduchý?:)

                    0 0
                  • vari  

                    Díky, tohle mě vůbec nenapadlo, návod k tomu není a v tom servisu mi to neporadili.

                    0 0
                    • vari  

                      A horší je, že na to nepřišel ani ten člověk z Force, kterému jsem kvůli tomu volal a který to šel osobně na ten rám vyzkoušet.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • Honz8t  

                      No, dost napoví ty díry na šrouby se zápustnou hlavou…

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      Ty za to nemůžeš. Scalar ti měl dát návod. Je to jeho chyba.

                      0 0
                      • scalar  

                        Já jsme mu žádný stojan neprodával, ani po ho mně nechtěl. Stejně by byla moje cyklisticko-občanská povinnost mu ho rozmluvit :-)

                        0 0
                      • vari  

                        Scalar ne. Ale Force by k rámu, stojánku nebo spíš obojemu nějaký návod mít měl.

                        0 0
              • scalar  

                Force má tento stojánek v nabídce, má nějakých 180 gr., už jsmem ho montoval, piznávím, že jsme si musel jít umýt ruce :-)

                0 0
    • kali222  

      no, mit v lidlu otevreno, bezim pro bramburky!

      0 0
      • Tina  

        Ja som si práve nasypala kešu a mandle do misky a pohodlne sa usadila na posteli :)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Neblázněte, před šestou musím nasednout na kolo a jet do práce :-)

          0 0
        • pepek  

          Chtělo by to rozdělit na více vláken: třeba ta hrozná nekompabilita v oblasti stojánků se tu ještě snad nikdy neřešila.

          0 0
          • jIrI___  

            Tak aspoň nikdo nemá důvod ho poslat do historie, jako v 95% ostatních dotazů :)

            0 0
          • noviisek  

            Jednou mě na závodech předjel někdo se stojánkem, to je zákeřný doplněk, který zhoršuje psychiku soupeřů

            0 0
    • pedro89  

      Co je to za člověka!!!!!???? Pevná vidlice nepruží, to jsou věci. Alespoň ho obrali v servise.

      0 0
      • noviisek  

        Pevná ke moc pevná a to kyselo je moc kyselý…

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Přemýšlel jsem nad tím, co na novém kole stálo 950,–. Pečlivé dotažení výpletů 2×10 minut. Kontrola a seřízení přehazovačky a přesmykače 5 minut. Brzdy 5 minut. Hlavové složení minuta. Kliky a pedály 10 minut – pokud byly opravdu povolené. Drobnosti, dofoukání a projetí dalších pár minut.

        Když hodně, tak 3/4 hodiny za 950,– … to máme hodinovou sazbu 1.266 Kč/hod. A to se vyplatí.

        0 0
        • Georrge  

          jsi asi dlouho nebyl v servisu že :)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Hmmmmmmm, naposledy jsem si dal vyčistit Sora ořech na zimním zápletu, protože se mi s tím nechtělo dělat. Jinak na domácí park (aktuálně 4 silničky, 3 biky, 3 trekingy) bych se za servis nedoplatil, to je levnější a rychlejší samodomo údržba.

            0 0
        • vari  

          Je to předražený servis (v Praze je běžná cena za tzv. velký servis kolem 500 Kč), ale zase je v tom celosezónní záruka (můžeš přijet opakovaně a seřídí ti, co potřebuješ.

          Primárně jsem tam ale jel proto, že to mám relativně blízko a hlavně měli mít ten stojánek Force skladem (neměli). A když už jsem řešili ten stojánek, upozornil mě na ty výplety (a centrování jednoho kola bežně stojí kolem stovky, podívej se na ceny v servisech) a to už jsem to na první rok vzal jako komplet servis.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Tak potom platí první věta z postu #2 tohoto vlákna. A gratuluji k novému kolu.

            0 0
          • xshreck  

            Hm, jaké značky jsou ty kola co máš? To bude asi z výroby tak nahovno ne?

            0 0
        • worlusho  

          To máš jednoduchý to je tzv. smluvní cena za „velký servis“. A jestli to bude dělat 10 minut nebo dvě hodiny je riziko podnikání. ;)

          0 0
        • jonti  

          Když to máš udělat pořádně, vynásobil bych to minimálně 3×.

          Kromě toho, co opravuješ, musíš i zbytek kola zkotrolovat – 10 minut.

          Před dotažením výpletů musíš sundat kola, sundat pláště, dotáhnout, docentrovat. Taky všechno ostatní trvá někdy výrazně delší dobu.

          0 0
          • Fran-tic  

            tyvole, co s těma kolama děláte? pokud je člověk trochu zručný, má na dílně všechno potřebné nářadí (taky pochybuju, že mu procházel na novém kole náboje a takové kktinky), tak je to otázka mnohem kratšího času.

            0 0
            • Breakpain  

              Je rozdil servisovat svoje kolo a x desitek kol, kdyz to budes delat denne, uvidis, ze ta rutina neni jak na bezicim pase …

              0 0
              • Fran-tic  

                počkej, tak teď to nechápu. jakože čím víc kol za den prohlédnu, tím pomaleji to budu zvládat?

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Evilcleaner  

              kontrolovat náboje na novém kole, pokud jej seřizuji, považuji za jednu ze základních záležitostí. je evidentní že vůbec netušíš kolik takové kokotinky stojí času a co všechno se dělá:-)

              0 0
              • Fran-tic  

                he he, to je sice pěkné, že to děláš, ale i tak mám za to, že v mnoha servisech na tohle prostě kašlou. a taky je fajn, že je evidentní, že jsem to nikdy nedělal …ještě mi řekni, jak jsem vysoký a jakou mám barvu očí :)

                0 0
      • vari  

        Samozřejmě chápu, že pevná vidlice je pevná, ale vycházel jsem z názorů, které nejsou ojedinělé. Začalo to mailem, který poslal kamarád skupině známých:

        „Z vlastní zkušennosti považuji za zásadně nejslabší článek trekingového kola (a stejně tak všech dětských) odpruženou vidlici. V téhle kategorii kol prakticky neexistuje žádná, která by splňovala dva protichůdné požadavky: nebyla drahá a fungovala. Vše, co jsem zatím měl či detailněji viděl nepružilo tak, aby to mělo opravdový přínos a hlavně nevydrželo. Velmi brzo (už po 1000Km) ty vidlice začínají mít vůli – "viklají se“. Není to vysloveně nebezpečné, ale ke stabilitě kola to rozhodně nepřispívá. Navíc se tam tou vůlí dostává špína a voda – z mé minulé jsem před vyhozením do šrotu vylil z každé strany tak 2 panáky vody (!!).

        Než trekingovou „odpruženou“ vidlici (která je v ceně 2000–3000 Kč) raději karbonovou za obdobnou cenu. Díky vlastnosti karbonu to pruží zhruba stejně a životnost je jinde. A úspora kilogram! váhy kola se určitě pozná. "

        To mě dost zviklalo, protože velké viklání vidlice byl poslední hřebíček do rakve mého starého kola. A takových názorů jsem na netu našel víc.

        Ostatně i scalar mi napsal:

        „S vidlicí se těžko radí, každá má svoje výhody. Karbonová je lehká a bezúdržbová, filtruje lehči nerovnosti. Kvalitní odpružená je zase pohodlnější při větších nerovnostech.“

        Karbonovou vidlici jsem nikdy nezkoušel, takže jsem očekával, že to nebude takový komfort jako odpružená, ale v reálu jsem nezaznamenal ani to filtrování lehčí nerovností.

        0 0
        • Georrge  

          jo to se tu casto traduje, ze karbonky jsou pohodlne, devetadvacky jsou pohodlne, karbonovy ram je pohodlny, silnicka na sesti barech je pohodlna, ale me to prijde jako kokotiny, i tak je to totiz nechutny kostitras :D

          0 0
          • Evilcleaner  

            +1 :-D

            0 0
          • winter78  

            Svätá pravda. Ešte by som doplnil, že aj lepšie zapletené kolesá na cesťáčik tiež nie sú až taká obrovská výhra, ako som pri ich kúpe predpokladal – váhovo síce krásne, ale to, že menší počet špicov bude vykúpený pevnejším materiálom ( po lopate povedané hovno pružia, sú tvrdé a sú neskutočný kostitras :-( ), tak to už spomenie málo ľudí.

            0 0
        • Rubi  

          ta karbonka filtruje jen vibrace, nic vetsiho to neodpruzi, kdyz porovnas hlinikovou a karbonovou vidli tak tam je jen maly rozdil, naopak mezi karbonovou a odpruzenou je rozdil propastny :)

          0 0
        • worlusho  

          No tak mravence a slimáky odfiltruje a na ostatní už je třeba odpružená vidle. Neznám pevnou vidli, která by odfiltrovala pražské cesty a silnice. ;)

          0 0
        • Deathwing  

          ono taky zalezi na tom co povazujes za lehci nerovnost

          vzhledem k urceni pevny vidlice to bude nejspis pisek na krajnici silnice (vsak taky pevna muze pruzit par milimetru maximalne, proto se nazyva pevna), ze to vyzehli treba polni cestu tak s tim bych nepocital, ale nemel bys do riditek dostavat takovy razy jako s hlinikovou (rovnou)

          0 0
        • JaMull  

          Očekávat že karbon vidle bude pružit ve vertikálním směru jako odpružená, to je fakt najivní. Ten výrok „Díky vlastnosti karbonu to pruží zhruba stejně“, to je blbost jak mraky. :D V kombinaci, karbon vidle a větší šířka pláště s nízkým tlakem, by ti to mohlo chodit docela pohodlně. Jinač bych se osobně netrápil a koupil tam něco funkčního: http://www.kupkolo.cz/…-255_z94710/

          0 0
    • rumburak89  

      skalar co a force tpo co se divis takovy jebky, hele ses vytrestal

      0 0
    • nox159  

      ten servis jsem vubec nepochopil teda ( ani to s tim stojankem viz to co jsem psal vyse )

      myslel jsem že scalar posila serizene kola, a myslim že to potvrdi až sem napíše… takže servis proběhl z jakeho duvodu v čem byl problem, diky

      0 0
      • archibalda  

        z mé zkušenosti (2 kola od Scalara) můžu říct, že pokud se jasně vyspecifikuje co má být dodáno, je dodáno přesně a kola byla obě seřízená , nebyl nejmenší problém, vidlice nafoukána dle požadované váhy jezdce, výplety v pohodě, řazení i brzdy prostě vše jak má být, vše v pohodě, nemůžu říct nic jiného než , že za mne super spolupráce a výsledek spokojenost veliká

        0 0
      • scalar  

        Určitě kola posílám seřízená. Jak jsme psal jinde, na správné napnutí drátů se můžou názory mechaniků lišit, tady měl, jestli se nepletu, uživatel 65 kg, tak tomu odpovídalo i napnutí drátů. Navíc se tuším dodávalo kolo na přání zákazníka bez obutí, tak se dráty vůbec neusazovaly (nebylo projeté ani po dílně).

        To, že se povolily u HT II středu misky na každé straně o jednu otáčku, asi věřit nikdo nebude…

        0 0
      • svářeč  

        ano,scalar pošle seřízené kolo.nasadíš rodla a jedeš.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kalic  

      řekli, že výplety kol jsou hodně povolené a

      taky že museli dotáhnout střed na každé straně o jednu otáčku – tak nevím, jestli měli potřebu jen pomluvit kolo dělané někým jiným, nebo to bylo fakt tak špatné

      no, vžij se do jejich situace. Kdyby bylo všechno ok, tak by ti měli říct „Nemuseli jsme na to sáhnout, bylo vše ok, proč jste sem s tím vůbec chodil, dělá to devětsetpadesát prosím“?

      Samozřejmě nevím, jak to bylo, ale nedivím se tomu, co ti řekli.

      0 0
      • Medunka  

        +1

        • má svůj důvod, proč existuje garanční kontrola – nové kolo,sebelíp seřízené, si pod zátěží sedle a je třeba zkontrolovat.
        0 0
        • scalar  

          Dráty si na kole sedají, sedají si i kalíšky do ráfků. Navíc názor na správné napnutí výpletů se u jednotlivých mechaniků dost liší.

          Tvrzení, že HT II střed museli dotáhnout na každé straně o jednu otáčku, si každý může posoudit sám :-)

          0 0
          • Jakobo  

            Tak.

            0 0
          • xshreck  

            Asi se u vás pálilo a bylo moc veselo, že se i závity povolovaly :-D

            0 0
          • Medunka  

            Mě nic vysvětlovat nemusíš, v cyklokrámě nedělám první pátek, takže nad těmata debatama se jen bavím :-)

            A rozhodně ti tady jedna negativní recenze klienty neubere :-)

            0 0
      • vari  

        Jasně, ale jak to má teda člověk udělat?

        Objednám kolo od staviče vzdáleného 150km a protože dráty a další věci si sedají, chci to dát do servisu (hazku si ještě došteluju, ale na utahování drátů se necítím). A tam pochopitelně každý případný problém hodí na staviče nebo použité díly.

        CykloNěmčík (Moravská Třebová) má v Praze spolupracující servis („Garanční prohlídka zdarma a následný

        další servis zajištěn!“), asi právě kvůli tomu. U individuálního stavěče je to horší.

        Nic proti scalarovi, dělá svou práci dobře, ale tohle je principiální omezení daného způsobu prodeje.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jirkous3  

          „kolo od staviče vzdáleného 150km“ – u takového kola není problém. V sobotu hodím spacák na nosič, zajedu ke staviči na seřízení a v neděli ráno zpět. To se dá zvládnout :-)

          0 0
    • McBlacky  

      Force je nejlevnější rám, ale i komponenty na trhu. Drží to tak ok, ale nějaký vychytávky pro nosiče, blatníky, atd bych nečekal…

      0 0
    • George.999  

      Objednával jsi krosové, nebo trekingové kolo? :-)

      0 0
      • vili  

        Domlouval jsem u Scalara 5 kol a pokud vím, ani s jedním nebyl sebemenší problém. Toť mé zkušenosti.

        edit: soráč, špatně zařazeno

        0 0
    • Růža17  

      V podstatě mi připadá, že kdyby si scalarvi řekl co přesně chceš na kolo tka by nebyl problém to tam mít :) Máme doma od Scalara kolo scud a naprostá spokojenost jak s kolem samotným tak s kominikací se scalarem a domluvou. Jedině opravdu drobnosti: jako chybějící chránič rámu pod řetěz a šroubky pod košík otázka asi 100 kč :) a pak gripy který se protáčely a cca po 2000km byly pryč takže máme nové a pohoda :)

      0 0
    • Ruprt2  

      Nejsi zase jenom nějaké alter ego Maajkeeho?

      0 0
    • scalar  

      K té vidlici – jestli Ti ta pevná nevyhovuje, můžu Ti ji vyměnit za odpruženou. Chci si tuhle pevnou Force kupovat pro sebe, tak bych pro ni měl využití. Kdyžtak se mi ozvi na e-mail.

      0 0
      • raw 4  

        +1 férový jednání!!

        0 0
      • mr.antik  

        Jak s tou odpruženou záleží, kde s tim chce jezdit. na tychle kola bych taky asi bral pevnou, spíš třeba dal dopředu trošku objeměnšjí plášť a menší tlak

        0 0
        • nox159  

          tak do mesta tak 1×10 pevna vidla pevny ram 27,5 kola + 2,4 plaste :)

          kratky predstavec siroke riditka at se daji delat i kraviny :D

          0 0
          • Fran-tic  

            jj a ještě integrálku a platformy, to přidává bitch efekt :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • jIrI___  

            „kratky predstavec siroke riditka“

            Koukám, že na tom svém měšťákovi jdu proti aktuálním trendům :D

            0 0
    • MLangr  

      Dej tý karbonový vidlici ještě šanci a uvidíš že ji za čas ještě oceníš. Je lehká, bezúdržbová. Když jsem měl možnost svést se na nějakém krosové kole s nějakou levnou pružinovkou tak byla stejně v podstatě nefunkční. Buď se ani nehnula nebo nebo se houpala jako blázen.

      0 0
      • nitraq  

        Ovšem scalar na kola nedává levný pružinovky, vzduchovky od suntouru fungujou dost slušně, pro většinu jezdců treků a krosů víc než dostatečně.

        0 0
    • saintjv  

      Tyyy kraaso:) kolo za 15000,– A jeste se stavitelem na dalku…a takovy vlakno k tomu:)))

      Hele pomer cena/vykon/fun­kcnost je jasny. Myslim, ze vse jiz bylo receno…jen me prekvapuje ze mas potrebu to resit na webu aniz by jsi spojil se scalarem. Ten typek mi prijde velmi vstricny a ferovy a minimalne by ti poradil co s tim:)

      Nevim tve hodnoceni mi prijde takove zatim ne zcela objektivni.

      Kazdopadne gratulace k novymu biku neboj fungovat bude bezvadne.

      0 0
    • šimlos  

      Proboha proč to tady řešíš ve speciálně založeném vlákně?Vidlici sis měl předem někde vyzkoušet a na stojánek – když už takovou zbytečnost na kole mít musíš,se zeptat,jestli tam půjde..Zamknout a marš to řešit se scalarem mailem.

      0 0
    • maajkee  

      chybějící servis (z principu věci) – myslel jsem, že to není

      takový problém, ale už jsem strávil 3 večery a 3 návštěvy v obchodě

      řešením věcí, které by se u sériovky vyřešily už při koupi (třeba

      ten stojánek)

      To je přesně to, proč nestavím kola pro „přespolní“. Dohadovat se s někým na dálku je na prd, přesně jak píšeš, když stavím kolo někomu z okolí, tak je každý doštelování nebo změna nějakýho komponetu otázkou chvilky.

      Z toho důvodu mi příjde individuální stavba posílaná na dálku, tak trochu rozporuplná věc. Na druhou stranu chápu kdyby měl Scalar stavět jen lidem z okolí, tak se neuživí.

      0 0
      • heerer  

        boze, ale takto je to se vsim co si nechas na dalku poslat. Kazdy kupujici nese nejake riziko, ze tam nebude vse jak si predstavoval. A je li dospeli postavi se k tomu i tak…

        0 0
        • maajkee  

          No však vždyť to píšu :) Ono ve finále když někdo kolu nerozumí a chodí s tím pak do servisu, tak extra moc peněz neušetří. Jen si třeba vem, že on zaplatil skoro litr za prohlídku a seřízení a přitom když kolo koupíš někde v okolí, tak garančka a doseřízení by mělo být zdarma. Pak to chce minimálně každý rok udělat nějakej servis vidlice, případně odvzdušnit brzdy a skáče to do pěněz.

          Má to prostě svoje pro a proti.

          0 0
          • ToBla  

            Ale ušetří. Má kolo s výborným poměrem cena/výkon a komponenty na přání… Kdyby kolo kupoval v prodejně bez nějaké slevy, tak se na podobnou výbavu nedostane. To že se nechal v servisu okrást je jen jeho blbost. Standartní cena za garančku je kolem 300kč. Pokud kolo má kvalitní předprodejní servis, tak je to otázka chvilky (a 900kč je zlodějina). A u trekingu nebo silniček by garančka stačila klidně po 300–500km, po 100km (což je 1–2 vyjížďky na silnici) na kole není většinou co dělat. A každý další servis by v běžné prodejně stejně platil. To, že se mu povolil střed o jednu otáčku je samozřejmě nesmysl. Jak někdo tady napsal kyselo moc kyselý a pevná je moc pevná.

            0 0
            • ToBla  

              A řešit na foru ptákoviny se stojánkem… prostě některý lidi vždy umí ukázat jaký jsou joudové…

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Je to o míře zkušeností a odvahy. Každý jezdec na kole ještě připustí, že se dá na kole měnit vysunutí sedlovky. Předozadním posunem sedla už leckoho překvapíš, výběrem sedlovky podle offsetu zámku znejistíš, otočením ahead představce rozhodíš, jeho výměnou za kratší vykolejíš, o tvaru a šířce řídítek nemluvě.

                Když se budeš bavit o běžné údržbě běžného kola, ti lepší budou mazat řetěz, ti ještě o kousek lepší ho před tím a potom utřou hadrem, ti ještě lepší nezapomenou máznout kluzáky vidlice silikonem.

                Ale domazání ložisek je pro všechny výše zmíněné skupiny vyšší dívčí a nebudou riskovat jakoukoliv rozborku, ostatně na ni nemají výbavu.

                Z tohoto pohledu nevidím na neschopnosti namontovat nosič, blatníky nebo stojánek nic urážlivého.

                To mě víc deptají skřípající řetězy na nových drahých kolech.

                0 0
                • heerer  

                  celkem me tesi ze jsem ve skupine tech co si dela od a do z :-) . Hlavne na tom neni naprosto nic sloziteho…

                  skripajici rezez me taky hlava nebere.

                  0 0
              • jirkous3  

                Proč by se na foru neměly řešit „ptákoviny se stojánkem“? Od toho snad forum je. Vždyť to vlákno přeci nemusíš číst. Každý je přeci na tom s odborností jinde. Ostatně, co by se tu mělo řešit jiného? Tisíckrát dokola koupě nového kola?

                0 0
                • ToBla  

                  Stačilo zvednout telefon a zavolat staviteli kola a za 3O vteřin by věděl. Nebo při provedení servisu v prodejně na kterým byl stačilo říct- namontujte mě stojánek. A taky košík na bidon a přidejte 2šroubky. Celý tohle vlákno vyznělo jako kritika stavitele, který myslím svoji práci odvedl výborně (jako vždy).

                  0 0
                  • jirkous3  

                    No já když si přečtu úvodní příspěvek, tak mi to jako kritika stavitele rozhodně nepřipadá. Naopak to beru jako přínosný příspěvek osobní zkušenosti se stavbou kola na dálku. Něco jiného, co z toho v další diskuzi vzniklo. Za to ale těžko kritizovat Variho.

                    0 0
          • scalar  

            Ty děláš zákazníkům doživotní kompletní servis zdarma včetně repasí vidlic, výměny brzdové kapaliny…?

            Pokud ne, jako všichni ostatní, tak tak zákazník při koupi kola na dálku dá navíc peníze jen za bezplatnou garanční prohlídku (cca 200,– Kč) a tu má v podstatě také zohledněnou v ceně kola (nikdo nedělá nic zadarmo). Dál si vše platí, ať koupí kolo v místě nebo na dálku.

            Takže každý má volbu, jestli si servis bude dělat sám nebo bude chdit do servisu, případně jak si to nakombinuje.

            Já mám zkušenost, že hodně zákazníků si ode mne vyžádá poradenství pro základní servis (osobně, e-mail, telefon). Já jim i doporučuji zvládnout základní úkony, někde uprostřed lesů na Šumavě nebo v Krkonoších také žádný servis není a můžou chytnout klacek do kola nebo do přehazky…

            0 0
            • maajkee  

              V podstatě jsi to skoro vystihl, svým zákazníkům dělám servis prakticky skoro zdarma :) V tomhle jsem blbej no, ale dělám to rád :)

              0 0
              • heerer  

                skoro = 300 za maly servis? :-)

                0 0
              • scalar  

                Super, odstraň to zavádějící „prakticky skoro“ a nechám si od Tebe postavit kolo, co mám na závody. Vždycky Ti ho v pondělí po závodech pošlu (louže, bahna a brody neobjíždím, občas trefím velkou díru nebo strom …) a Ty mi ho dáš zadara do cajku (někdy to chce po maratonku v dešti a bahně udělat olej ve vidlici, destičky, pořádně vyčistit střed, udělat náboje, vycentrovat…).

                0 0
                • maajkee  

                  ******** kola na servis neberu :)

                  Prakticky rozuměj pár desítek korun případně jedno, dvě pivka v hospodě :)

                  Loni jsem v hospodě snad ani jednou neplatil :D

                  0 0
              • Ruprt2  

                Ty si to se svou nákupkou, ale můžeš dovolit :-)

                0 0
            • vari  

              A máš teda tip na nějaký servis v Praze (pokud možno na pravém břehu Vltavy), kde ti udělají za 200 Kč garanční prohlídku kola, které nikdy neviděli? Nemyslím to nijak útočně, fakt by mě to zajímalo.

              Teď jsem koukal ještě na jiný servis, který mám poblíž a tam uvádí „Garanční prohlídku na jinde zakoupená kola provádíme za cenu 399, – Kč.“. Asi jsem měl jít spíš tam, mám tam dobré zkušenosti. To CykloSeky jsem zvolil hlavně proto, že měli mít ten stojánek skladem (stejně ho neměli).

              0 0
        • scalar  

          Proč by nemělo být? Aspoň u mne má každý zákazník detailní seznam dílů a fotky hotového kola, tak si může zkontrolovat, že je všechno podle jeho představ.

          Že si někdo nevyzkouší pevnou karbonovou vidlici a pak se diví, že mu moc nejde do zdvihu, je jiný problém…

          0 0
      • pepek  

        Ale no tak, zase si vaříš svoji polífčičku, co?

        0 0
        • maajkee  

          Vůbec, já kola už nestíhám, teď fakt pomálu a vyloženě pro známý. Zaměstnání, manželka, dítě, kolo a ještě vedlejšák to prostě nejde skloubit :)

          0 0
      • Australopithecus  

        no z pohledu dnesni nabidky levnych a i slusnych kol /dejme tomu 10–15k/ to snad nemuze zivit nikoho bez nejakych zaruk a jistot,mam pocit ze pak je nevyhnutelny si nekde delat reklamu a budit vsemozny dojem vyhod,ktery ovsem zadny nejsou

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Levná a slušná kola 10–15 tis. jsou určena k příležitostnému použití a vzorné údržbě. Dokonce si myslím, že se dá dost dobře jezdit i na kolech ještě levnějších. Záleží, co od toho chceš. Dokonce i prodejce u nás v kameňáku se nejdřív ptá, kolik tak asi na tom kole najedete za měsíc a za rok (a po čem), aby nebylo kolo v servisu co pár týdnů.

          Postupnými vylepšeními a úpravami jsem beztak dosáhl toho, že všechna domácí kola jsou na horní hranici zmíněného intervalu nebo i v jeho násobcích, přičemž ta nejvíce používaná jsou nejdražší, abych se s nimi nemusel pořád patlat místo ježdění.

          0 0
      • vari  

        Díky, to je přesně, co jsem tímhle vláknem chtěl říct. Ne, že je scalar špatný (fakt není), ale že individuální stavba na dálku má svoje nevýhody. Proto jsem taky ze začátku chtěl oslovit hnoje, tam bych to měl s osobním kontatkem, ale pak jsem našel spoustu lidí, kteří s ním měli rozporuplné zkušenosti a to mě odradilo.

        A když už na většinu dotazů ohledně koupě levného kola padá doporučení na individuální stavbu, přišlo mi fér kromě výhod zmínit i negativa (bez nějakého obviňování, myslel jsem, že jsem jasně uvedl, že kolo jezdí dobře a je to výhodná koupě).

        0 0
        • Australopithecus  

          pro kazdyho je vyhodny neco jinyho,no pokud si za nej ale dal do 7000 tak to bude jeste ok.

          0 0
        • kubad  

          že si nedokážeš vyspecifikovat co na kole chceš je tvůj problém.

          a koupě kola na dálku je vždy složitější z hlediska následného seervisu to platí i pro nákup na e-shopech samo, než nákup v kameňáku někde v okolí za výrazně vyšší cenu.

          takže to chce přemýšlet na začátku,pokud si nedokážeš udělat servis na kole sám

          jinak to vlákno na mě působí hodně podivně

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.