• celnymil

    Předem se omlouvám všem, že se ptám na co již mnoho přede mnou. Dle pravidel jsem si prošel předchozí vlákna kde se podobné téma řešilo, ale moc jsem z toho nezmoudřel. Jsem rekreační cyklista 2000 km/rok.Doposud jsem jezdil track (silnice, cyklostezky, občas lesní cesty) chtěl bych jít do HT 29. A teď postřehy z jiných vláken. Pokud uvažuji jezdit dále jak po silnicích, ale chci více přidat lesní a horší cesty, tak bych měl požadovat PŘEVODNÍK 40 | 30 | 22, VIDLICE ROCKSHOX, pevnou osu vpředu, … co dál? Preferuji rámy s vnitřním vedením lanek. Existuje v kategorii do 30K co by splňovalo výše uvedené? Děkuji za odpověď a pokud jsme něco zapomněl uvést, doplním. Díky všem za pomoc.

    0 0
    • Dejv94  

      Dneska trojpila je spíš rarita. Vedení uvnitř rámu taky není zas taková výhoda. Zrovna vedle se řeší kolo do 30 tisíc http://www.bike-forum.cz/…-do-30-tisic

      mrkni tam

      0 0
    • jonti  

      Cube měl často trojpily, poměr cena výkon má taky dobrý.

      0 0
    • celnymil  

      Ahoj, a co říkáte na toto GRAND CANYON CF 5.9, je tedy za 35K, ale vypadá moc sexi.

      0 0
    • Erknold  

      zcela zastaralý koncept 3×9, který by si na kolo dal akorát nějaký prehistorický tvor, měl i kliky 44/32/22. S nějakou kazetou 11–34 to byl slušný rozsah. V terénu se jezdilo 80 % času na prostřední pilu a na silnici se prala velká. Ale to je prostě už historie.

      0 0
      • celnymil  

        Dík za reakci, ale to je jedna z věcí na kterou jsme se ptal, zda pokud chci jezdit i silnice a cyklostezky

        je lepší dvojpila nebo 3pila, podle mého jde o počet zubů, který je u 2 pily 24/38.

        0 0
        • Dejv94  

          Pokud budes jezdit na klasickych bikovych gumach s prumernou vykonosti, tak ti urcite 38/24 a 11–36 vzadu bude stacit.

          0 0
          • Erknold  

            je to o tom si to zkusit. Ale to je věčné téma. Někomu přijde 11/38 moc lehké a jinému v pohodě. Někteří, co šlapou i z kopce jim to nestačí.

            Ono i ten uvažovaný rozsah na prostřední placce 32/11–34(36) bude pro dost lidí po většinu času v pohodě.

            Ideálně u někoho zkusit. Jelikož z těch stovek příspěvků na toto téma stejně konkrétní závěr nezíská :)

            0 0
        • RomanH  

          Ty dva prevodniky si muzes nakombinovat podle sveho (napr. 28/40), ale max. rozdil je tech 14 zubu. Nikdo Ti ale nerekne, ktera kombinace je pro Tebe ta prava.

          0 0
          • Deathwing  

            rozdil 16 je taky funkcni a nekdo tu ma i 18 a funguje to ale tam uz nebude jistota ze to bude fungovat na vsem a razeni muze trvat trochu dyl

            0 0
      • RomanH  

        Tak jsem asi prehistoricky tvor :-) Az nebudu moci sehnat XT 9-tkovou kazetu, nic univerzalnejsiho nez 3×10 asi nenajdu. Vozim prevodniky 44/32/22, kazetu 11–32, a aby zustaly zachovany krajni prevody (22/32 vyuzivam na biku bezne, 44/11 rano po silnici do prace taky).

        Jaky smysl (krome modni policie) ma treba dvojpredovnik ? Radit na prevodnicich musis tak jako tak, a se tremi prevodniky jsem nikdy nemel problem.

        Co se tyce jednoprevodniku (napr. nove Shimano XT 1×11), tak zde uz sice smysl vidim, ale ty svoje krajni prevody tam neposkladam. Nehlede na to, jak blbe vypada velky 40/42 pastorek.

        Proste zalezi, co a kde jezdis, a jakou ma vykonnost.

        0 0
        • oddie  

          Jednu novou nejetou devítkovou XT kazetu 11–34 tu mám zcela zbytečnou, klidně ji přenechám, až se teda nebude dát sehnat :)

          0 0
    • scota  

      Požadovanou kombinaci má nápř. Shimano Alivio FC-M4050, ale nevím zda je to nějaká výhra. Většinou je kombinace převodníků 42×32×24 např. Shimano SLX FC-M670, nebo třeba Race Face. Podívej se např. na RB, tam je možné konfigurovat kola na míru:

      http://www.rb-bike.cz/…crr-290-base#…

      Nemají sice bowdeny uvnitř rámu, ale mají je tažené vcelku. Doporučuji si kolo zamluvit a otestovat.

      0 0
    • mvd  

      Jestli chceš jenom přidat horší cesty, a neplánuješ opravdový „offroad“, co takhle zkusit, jestli Ti nebude stačit jiné obutí? Máme doma tři krosy pro dva lidi a variabilita toho, co je krosové kolo a co se s ním dá jezdit, vypadá takto:

      1. CrMo rám, pevná vidlice, 3×8 42/32/22 × 11–32, Schwalbe Land Cruiser 47–622
      2. Dural, pružinová vidlice, 3×9 48/36/22 × 11–34, Schwalbe Hurricane 42–622
      3. Dural, vzduchová vidlice, 3×10 48/36/22 × 11–23 Schwalbe Durano S 23–622

      Ty Schwalbe Land Cruiser 47–622 neudělají z krose v žádném případě horák, ale posunou ho v průchodnosti o pěkný kousek. Možná by Ti právě jen ten kousek stačil?

      0 0
      • celnymil  

        Díky, zvažoval jsem i toto řešení, ale po přečtení diskuzí na téma 26, 27,5 a 29 jsem si řekl, že si udělám radost a HT 29 je do budoucna dlouhodobým řešením. V žádném případě neuvažuji opravdový „offroad“, i když lesní cesty a stezky v okolí a zvláště po dešti a tím způsobené erozi možná už do této kategorie mohou spadat.

        0 0
        • mvd  

          Tak to jo :o) „Udělat si radost“ – tomu rozumím :o) Já balancuju na opačný straně a přemýšlím, že si „udělám radost“ čistokrevnou silničkou, i když racionální myšlení říká, že se to nevyplatí a že proti současnýmu stavu zrychlím tak o 1 km/h.

          S těma rozbahněnýma cestama mně to připomnělo vyjížďku právě na těch Land Cruiserech 47–622, kdy jsem při jízdě krokem, zaříznutý 15 cm v bahně, zavrávoral, zastavil, a zjistil, že se nic neděje a nikam nepadám :o) Bahno mělo akorát konzistenci, že jsem tam zůstal stát jak zapíchnutej do parkovacího stojanu. Tak jsem srovnal balanc a zase se rozjel, aniž bych si šlápnul :o)

          Kdybys někdy přece jen uvažoval o tom „bikování na krosu“, tak je tam důležitý ten malý převodník 22z. Buďto dát celý horský trojpřevodník (ale ztratíš těžké převody), nebo jenom vyměnit malý převodník 26z za 22z.

          Ale udělej si radost!

          0 0
          • jonti  

            U silničky nejde tak o to aktuální zrychlení, ale spíš o pocit z výrazně lepšího přenosu síly a odpichu.

            0 0
            • mvd  

              Myslel jsem nárůst průměrný rychlosti :o) Silničku mám vyzkoušenou, jen jsem do ní ještě nešel. Zatím vítězí to zku*vený racionální myšlení :o)

              0 0
      • scota  

        Do terénu doporučuji Continental Cross Ride 42×622.

        0 0
        • mvd  

          Pěkný drapáčky na krose :o) Já mám rád ty Land Cruisery 47–622 (pozor – neplést s rozměrem 35–622 – tam je hodně drobný vzorek), že jsou to univerzály s neskutečnou výdrží. Sice jsou těžký, ale toho materiálu na ojetí! Teď dojíždím jednu sadu, která má najeto cca 15 000 km (ten prostřední 3mm vysoký souvislý pás je pryč a svítí signální červená vrstva, že už jako bude brzo plátno :o) ). Na asfaltu běží po tom prostředku a když se prosednou do měkčího podkladu, tak zaberou ty drapáky po stranách.

          Bohužel, když jsem si teď koupil novou sadu, tak jsem zjistil, že jsou inovované – odlehčené. Počítám, že vydrží tak sotva 10 000 km :o(

          0 0
    • celnymil  

      Ahoj, tak jsem si vybral tyto kandidáty do užšího výběru.

      Mohu ještě požádat o posouzení které byste mi doporučili.

      www.prodejkol.cz/…-xp-919-2015

      https://www.canyon.com/…-al-6-9.html

      http://www.bikegallery.cz/…3-0-20g-2015

      Díky

      0 0
      • Vilém  

        Ten canyon je bezkonkurencni.

        0 0
      • kaktusjack  

        Trochu bych se bál, zvlášť u Canyona, dlouhé zadní stavby, aby to nebyla líná mrcha. Záleží samozřejmě na preferenci, ale já mám radši hravější kola. Canyon dělá kratší zadní stavbu až u vyšších modelů, bohužel. Doporučuji se nad geometrií pořádně zamyslet, protože blbá geometrie dokáže na kole zabít srandu, ať je kolo osázeno čím chce.

        0 0
      • michomin  

        Ten Canyon ti bude na tvé ježdění, tak jak jsi ho popsal, více než stačit. Tedy pokud nevážíš 120 kg.

        0 0
      • zdenek007  

        Ještě bych se zkusil podíval na PELLS.

        http://pcshop.pells.cz/…_d38150.html

        Jinak hlasuji pro canyon.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.