Sorry za novu temu (rozumnu odpoved som zial nenasiel). Da sa zmenit zdvih na tlmici RS Super Deluxe Select+ z povodnych 230×65 na 230×62,5? Dovod: velmi vyhodna kupa od kamosa. Bike je Trek Slash 2023. Vdaka za odpoved.
Sorry za novu temu (rozumnu odpoved som zial nenasiel). Da sa zmenit zdvih na tlmici RS Super Deluxe Select+ z povodnych 230×65 na 230×62,5? Dovod: velmi vyhodna kupa od kamosa. Bike je Trek Slash 2023. Vdaka za odpoved.
Nemáš nic jednoduššího než tlumič s delším zdvihem vyzkoušet ve svém rámu, navíc když je to kámoš.
Pokud se ti na doraz nikde nic nepotká, nemusíš ty 2,5mm rozdílného zdvihu řešit.
Pokud potká, dá se do tlumiče při repasu vložit 2,5mm spacer, který ti z něj udělá 62,5.
Skuska bude urcite. Ja len vopred beriem do uvahy moznost ze „co ked nahodou“ a nasledne „ako to riesit“. Ak sa skrati chod tlmica spacerom, nezmensim tym zdvih zadnej stavby? Nenarazy skorej na doraz?
Sorry, blbě jsem si to přečetl.
62,5mm zdvih ti bez problémů bude fungovat a jak píšeš, sníží se zdvih zadní stavby, Mírně se sníží progrese, takže je možné, že bys klepl doraz častěji.
Ten spacer je však plastový a jde opatrně vyštípat štípačkama ven.
Zdvih zadni stavby se ti s 2,5 mm kratsim tlumicem zmensi o cca 6 mm.
Taky ti o nejaky ten milimetr klesne stred. V sagu to ale nebude zadny podstatny rozdil.
ale ten tlumič přece není kratší délka je pořád 230mm jde jen o zdvih 65 vs. 62,5mm
to geometrii nijak nezmění, pokud tomu rozumím v zadání tak bude tlumič mít delší zdvih o 2,5mm což pak pneu může a nemusí kolidovat v plném zdvihu někde s rámem.
(pokud rozumím špatně a měl by tlumič o 2,5mm kratší bude mít zdvihu)
jinak jak už padlo zdvih jde uvnitř tlumiče omezit spacerem, je to tak z výroby a jde přidat nebo odebrat
A není větší problém, že to je Trek a jejich tlumiče na zakázku?
může / nemusí
Pravda. Druhy odstavec tedy neplati, prvni stale ano.
Jinak ja zadani chapu tak, ze na kole spravne ma byt 65 mm ale on tam chce dat 62,5 mm.
Ze klesne stred by ma nestvalo, ten mi o par mm stupne ked prehodim minolink na high. Chvilu som vozil aj 27.5 ku vzadu a v pohode.
nic neklesne
230mm ⇒ delka tlumice – vlezou se teda oba
62 v 65mm ⇒ chod tlumice, „delka“ pistu
Pokud tedy misto 62 das 65, budes mit vic zdvihu – opatrne to propruz, koukej, jestli nekde nedojde ke kolizi pneu s ramem apod. S nejvetsi pravdepodobnosti budes v pohode.
Bude mít tlumič se zdvihem 65 ale rám je dělaný na 62,5 (Trek, Specialized). Tak se ptá, jak to vyřešit.
Presne tak. Ram je na 62,5 a tlmic 65. Ale teraz som sa dopatral na zahranicnom fore, ze to zvladne aj tych 65mm, len je menej miesta medzi sedlovou trubkou a vzperou na zadnej stavbe pri max. prepruzeni. Ale nic katastrofalne. Vdaka za rady.
Taky to tak mám na Spešlu, nic se neděje.
Zvětší se zadní zdvih asi o 7 mm, při zdvihu 150 na 157.
Resp.o 6 mm.