Mohl by mi někdo poradit co mám dělat když se mi ježek ve vidlici zničil a horní strana se při odšroubovávání toho šroubu co je v něm otáčí?
Mohl by mi někdo poradit co mám dělat když se mi ježek ve vidlici zničil a horní strana se při odšroubovávání toho šroubu co je v něm otáčí?
Nejjednodušší je proklepat ho přes krk dolu až vypadne
Na prasaka stačí Zakarpatská kousek a dat nového
Nebo odvrtat
Nojo, ale jak ho mam proklepat dolu když je našroubovaný a nejde odšroubovat?
Podle houževnatosti materiálu buď odvrtáš hlavu šroubu (vrták 5 nebo 6) nebo vezmeš 2 až 4 vrták a ve víčku uděláš několik děr do kruhu tak aby víčko rozpadlo. Čím blíže ke šroubu tím lépe.
Nebo to vem do servisu. Na základních školách se díly neměly rušit.
Myslels dílny, že?
Já jo, mobil ne :-)
To neni o dilnach, ale dostupnem vybaveni doma.
Vrtačku do sítě nebo aku a pár vrtáků má doma snad každý. To na vyřešení tohoto problému s trochou zručnosti stačí.
Pokud se protáčí maice v planžetě ,, pak mnohdy stačí na natici klepat zespodu od korunky nahoru nějakou kulatinou , čímž se matice M6 v planžetě zatáhne a šroub lze vyšroubovat.
Přeříznout šroub a ježka buď proklepat skrz krk ven, naklepat jen hlouběji nebo postupně odvrtáváním zničit a vyndat.
Pokud se ani nedostaneš plátkem pod víčko, tak nejdřív odvrtat to víčko.
Takhle jsem to delal ja. Urizl jsem hlavu sroubu, pak zkusit odvrtat jezka, to se nedarilo, tak jsem ho protloukl zkrz vidlici ven
Jj,rozumné ho vytlouct nahoru,než odvrtávat imbus,či ničit víčko
Nahoru proti? To fakt není dobrý nápad pokud není rozpadnuty
když mu zničíš jednu patku ohnutím,tak už je to brnkačka,už jsem to dělal
pravda,to jsem mohl připsat :))
A jak to chces udelat, kdyz nejde sundat vicko? Nejak ta tva metoda ma trhliny. Psal si, ze proc nicit zbytecne vicko.
Zespodu.
Ne u všech to jde (silniční s hliníkovým krkem). Není to sice nejčastější vidlice, ale tazatel dál tak málo informací, že to není možné vyloučit.
Tak pokud má krk průchozí, tak je nejsnazší varianta otočit na záda a dlouhým šroubovákem a palicí klepnout na každou packu ježka u kraje, takhle ho snadno ohne a nic dalšího tím nezničí.
Jo tak toto už beru. To zní jako plán :-)
To byl plán od začátku..ale. někdo potřebuje vysvětlení kro po kroku ;))
A další pokud: nějaký de..l nenatloukl klasického ježka do vidle s karbonovým krkem.
Tak to už jsou snad takové okrajové případy. Já třeba ani neviděl vidlici, která nemá průchozí krk, ale silnice jdou úplně mimo mě.
Jinak to tahání ježka nahoru je např. ofiko postup při instalaci OneUp EDC, na všech videích jim to jde levou zadní a mi se akorát uvolnila ta matice uprostřed ježka a začala se protáčet, takže jsem byl asi ve stejné situaci, jako autor tématu. Ale mi se naštěstí povedlo ten šroub vyšroubovat, když jsem zároveň vrážel něco tenkého pod víčko a páčil, abych tlačil ten šroub nahoru. Byla to zbytečně složitá operace – místo toho stačily rovnou 3 ťuknutí palicí do šroubováku a ježek proletěl celým krkem.
Zkoušel to někdo obráceně? Myslím tím ježka do karbonového sloupku, dát do normální vidlice.
některý jde, některý ne, alu krk má větší vnitřní průměr než karbon ( stěna není tak tlustá)
Já že už na tom mám odjetou sezónu a v pohodě, ježek obyčejný Force do karbonového sloupku, vidlice Reba. Akorát ten do karbonu má určitě pár gramů navíc, nic pro honiče gramů :D
Mě se jednou povedlo, při utahování, toho ježka z poloviny servat, pak stačilo to celé na sílu dotočit,přes odpor to pak celé vyrvat i s víčkem…
Já jsem stáhnul po vrtačce. Přišlo mi to nejjednodušší a nejrychlejší.
Mě třeba vrtačka úplně nepomohla, střed šel v pohodě odvrtat, ale zůstal mi tam kroužek s rozpěrky, které byly tvrdší než vrták. Dobré jsou na to čápovky, těma se dají ohnout.