ZTR Crest/Alpine/Race - svlekl jste nekdo plast?

201 nepřečtených
  • op

    Ahoj. Chci si dat od Hnoje zaplest kola na rafkach ZTR Crest. Co me ale znervoznuje je, ze v ruznych recenzich na ty rafky se lze docist, ze „hrozi vyssi riziko svleceni plaste“.

    Tak by me zajimalo jestli jenom hrozi riziko, nebo se to nekomu skutecne stalo a za jakych okolnosti a jaky plast.

    Dik

    Anketa: ?

    4x
    33%
    8x
    67%
    0 0
    • Hnoj  

      Jen můj poznatek z praxe. Na crest se dají NOVÉ gumy sotva nazout, natožpak, abys je vyzul potom, co zapadnou do patek, odkud se později musí vytáhnout – opět silou…

      Samozřejmě, pokud někdo šetří a použije rok starou gumu, která je vytahaná jako stafý fusakle, takové riziko pochopitelně hrozí…

      0 0
      • MlokCZ  

        To, že dobře drží v patkách je dané vnitřním průměrem v místě patek ráfku. Ten je zcela v pořádku a srovnatelný s jinými ZTR ráfky. Problém u Crestu je výška vnější hrany ráfku, ne výška vnitřní části.

        Nové gumy vždy budou lépe držet, to je jasné. Ale přeci tam tu gumu budeš klidně ten rok nebo i více jezdit (na předním může vydržet poměrně dlouho), takže se časem stejně dostaneš do situace, kdy ta patka bude trochu vytažená.

        Já bych třeba už ráfky jako Crest s obyč verzí pláštěm dlouhodobě bez duší jezdit ochotný nebyl. Nechápu proč u ZTR šli tou cestou až tak extrémního snížení boku ráfku.

        U Archu (a všech starších) ten bok nízký už dost.

        0 0
        • Hnoj  

          Nechci tady chytračit, ale mám tady IMHO docela logický argument.

          Stan´s je USA výrobce, a USA a její obyvatelstvo je známo podáváním vysoce absurdních žalob za újmy na zdraví, které si většinou způsobí vlastní tupostí.

          Dovedeš si představit, že No Tubes by vypustil na trh ráfek, který by mohl ohrožovat na zdraví nebo dokonce na životě majitele těchto ráfků? O tom dost pochybuju, protože po prvním vyzutém plášti – rozbité tlamě – vyhrané žalobě ze strany jezdce by následoval rychlý konec Stan´s LTD…

          Co se týče životnosti gum: snad se mi ještě nestalo aby mi guma vydžela déle než 6 měsíců (na kterémkoliv kole), vždycky jí proseknu bok a letí do koše, navíc mám pak radost, že mám nové gumy :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak ono jim to pro 100% kus nového pláště funguje spolehlivě. A ve všech ostatních případech mohou prohlásit, že je to vada pláště a ne ráfku a v podstatě budou mít i pravdu.

            Když tu pak ale vidím, že se to u více zkušených uživatelů stane, že plášť svléknou, tak prostě takovému řešení nikdy věřit nebudu.

            Já na kole mívám běžně přední plášť déle než rok. Vozím buď UST nebo předním double defense verze, které jsou odolnější a takové pláště neprořezávám.

            A když mám více kol, tak přední plášť tam může vydržet i dva roky.

            U UST + UST s tím nikdy nebyl žádný problém, i ty 2 roky starý plášť drží v patkách pořád výborně a když je k tomu vysoký bok ráfku, tak pohoda.

            I když i UST plášť už mi taky jeden vystřelil, to bylo ale hned po nasazení a byl to vadný kus, našel jsem pak poškození patky.

            Ono bez duší je vždy nějaké riziko svlečení pláště, i u řešení, kde k tomu běžně nedochází se to vyjímečně stát může. Jen ta šance u Crestu je na můj vkus moc velká.

            0 0
            • ememem  

              Ono bez duší je vždy nějaké riziko svlečení pláště – v com je rozdiel oproti tomu ked je tam aj dusa ?

              0 0
              • Pumsc  

                řek bych že ta natlakovaná duše zevnitř tlačí na patku…

                0 0
                • duk  

                  Jo, a vzduch na ní netlačí žejo…

                  Jinak Cresty vozím 3. tejden, zkoušlel jsem na ně dvoje pláště (Conti RK supersonic a Schwalbe RoRo UST) a oboje šly nasadit bez větších problémů, nafoukat pumpičkou a poté co zaskočí patky tak se i vyfouklej plášť z ráfku hodně pracně strhává. Zatím spokojenost, doufám že se žádná střelba konat nebude :-)

                  0 0
                  • op  

                    a jak se ti utesnovaly ty RK Supersonic? o ne bych nejvic stal, ale pry bezdusove problem

                    0 0
                    • duk  

                      No trvalo to přes týden, než začly držet tlak dýl než jeden den. Ze začátku jsem třeba ráno nafoukal, celej den dobrý, pak jsem se jel třeba na 2h projet a večer byly skoro prázdný. Teď už doufám držej dobře (rozuměj za dva dny není pokles tlaku znát). Tmel mám Notubes.

                      0 0
                      • op  

                        ale kolik jsi tam toho tmelu musel dat a kolik ted polatexovany vazej .. :)

                        0 0
                        • duk  

                          Nevim, kola už bez nálepek váží komplet i s upínákama a kotoučema cca 3,1kg komplet. Mlíka jsem dal tak 60–90ml do každýho (Původně jsem dával cca 50ml a asi po týdnu jsem ještě kapku přilíval)

                          0 0
              • MlokCZ  

                Přesně těžko říct, v čem je ten rozdíl. Určitě to bude nějak dané tím, že duše je spojená po celém obvodu (tedy i uvnitř ráfku). A i když objem na který se to nafoukne drží plášť a ne samotná duše, tak zřejmě tímhle významně přispívá tomu, že se plášť nemá už tendenci vyzkakovat z ráfku.

                0 0
    • Internaut  

      Mám 3 týdny ZTR Arch + Maxxis Crossmark 2.1 (normál tedy neUST verze v kevlaru + mléko + Stanova žlutá páska, foukám 2,5) – najeto cca 450km a zatím v pohodě.

      Mám být nervózní?

      P.S. Ale nedá se něco pro klid duše vysledovat z tohoto videa ?

      0 0
      • kubad  

        Arch má s Crestem společného asi to co mrkev se zelím :-(

        Crest je novinka pro 2010 a má upravené (snížené) patky ráfku a proto je to náchylnější k tomu vo nahoře op psal.

        Už se to to řešilo a myslím že Blacky nebo Gorgov co je vozí s tím mají skušennosti. A nějaké vyzutí už tu taky bylo

        0 0
        • Internaut  

          Takže s Archy mám či nemám být nervózní. Mrkev či zelí, toť otázka :)

          Popravdě jednou z insiprací na mou kombinaci jsi byl i Ty .

          0 0
      • MlokCZ  

        Arch má o něco vyšší boky než Crest. Jen u některých novějších ZTR ráfků ty boky snížili. Podle mě už přehnaně.

        A z toho videa se nic vypozorovat nedá, protože to řeší úplně něco jiného a to vyskočení z patek do středu ráfku (které by mohlo vzniknout třeba při velké boční ráně do pláště).

        Klasické svléknutí pláště je dané tím, že je trošku volnější patka + nízké boky a i když plášť po celém obvodu sedí v patkách ráfku, tak prostě patka pláště přeleze okraj ráfků a bum a plášť je dole.

        O ovlivňuje to větší množství věcí. Jedna z nich je výška ráfku, to ovlivní o kolik se patka musí vytáhnout, aby přelezla okraj ráfku.

        Pak to ovlivňuje i vnitřní výška ráfku. Když je větší, tak patka pláště se musí více vytáhnout a tedy opačná strana (a nejen opačná strana, ale celý obvod) ráfku brání vyskočení přes okraj ráfku.

        Další vliv je konkrétní kus pláště, jaký má průměr v místě patky (kus od kusu se to i poměrně liší).

        A poslední i když samozřejmě ne méně důležitý je vliv stáří pláště (stáří po nasazení), kdy se patka časem o něco vytáhne.

        U Archů můžeš být určitě výrazně klidnější než u Crestu. Pořád ale méně než třeba u UST ráfku + UST pláště.

        0 0
        • op  

          tohle je ta znama teorie, ktera i zni logicky. Me ale zajima praxe, jestli se to skutecne nekomu stalo a jak..

          0 0
    • MlokCZ  

      Zkus pohledat v historii, vybavuju si nejméně 2 případy, když tu někdo popisoval, že plášť z těchto ráfků svléknul. A pokud si to pamatuju dobře, tak nikdy nešlo o žádnou extrémní situaci, ale jen jízda mimo terén.

      Maximálně to bylo pro lehce vyšší tlak někde u hranice maxima, co NoTubes pro ty ráfky povoluje.

      0 0
    • ruza-sj  

      Najel jsem na Crestech od Richarda asi 1200km, vážím 85kg, pláště papírové NN+RR, tlak okolo 2,5 Baru a OK. Víc než 3 Bary bych tam ale nedával.

      Najednou, asi po dvou měsících začal RR ztrácet tlak a mlíko NT prosakovalo po celém boku pláště,zrovna bylo horko – 30st., dolil jsem mlíko a zase se to nějak zatáhlo.

      Pak jsem v jednom celkém rychlém hodně kamenitém sjezdu udělal ani ne moc velkou díru na středu zadního RR, mlíko to nechtělo nějak zatáhnout, ráfek v pohodě přežil. Dal jsem tam normálně duši a v klidu to dojel.

      Příště zvolím pláště raději ve verzi SnakeSkin, v případě RR vzadu možná dokonce DoubleDefense.

      0 0
      • op  

        tohle jsem hledal, nekoho s konkretnima zkusenostma a podobnou vahou jako ja (aktualne 83kg). Jak se Ti ty rafky jevi – nekrouti se moc? Sel bys do nich znovu?

        Mimochodem, na nasi vahu na foru Notubes nekomu doporucili Arch (tam uz ale neni moc zajimava vaha rafku). Muj cil je postavit kola se vsim vsudy co nejmene pres 3kg.

        0 0
        • ruza-sj  

          Kroucení asi moc nepoznám, ve srovnání s DT4.2 nopozoruji rozdíl. Jen to líp jede a úplně super akceleruje.

          Jinak ty pláště mám 2,25 a na Crestu jsou tak o 3–4mm širší, než na tom DT 19mm ráfku, je to vidět na první pohled.

          Kola vozím na 10kg HT, vlajdy 640mm a kratší posed, ve sjezdu to moc nešetřím.

          0 0
    • MlokCZ  

      Takže tady hned tři případy:

      http://www.bike-forum.cz/forum/ust.html…

      http://www.bike-forum.cz/forum/ust.html…

      http://www.bike-forum.cz/forum/ust.html…

      Sice něco z toho nebyl nový plášť, ale i ten nový se po čase do toho stavu dostane.

      A jedno bylo pro mírně větší tlak, ale zase 3atm. zase není až tak velký tlak, i když je to hraniční povolený pro ten ráfek.

      0 0
      • ruza-sj  

        Hm, tak až mi to taky bouchne, tak napíšu. Pravý UST plášť má o tolik těsnější patku, že to ani na Crestu nehrozí?

        0 0
        • Hnoj  

          Obout na Crest UST gumu je šílesnost, kompletně to rozhodí výplet :-/

          0 0
          • MlokCZ  

            Aby za chvíli na ten Crest vůbec bylo co dávat :-)

            Tím narážím na to, že všechny 2011 Schwalbe mají UST patky, takže to bude to samé co současné UST.

            0 0
            • Hnoj  

              Schwalbe není jediný výrobce plášťů a už vůbec ne nejlepší :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, o to tu ale nejde. Jde o ten vývoj, který směřuje k Tubeless ready plášťům, čekám, že to takhle nebude jen u Schwalbe…

                0 0
                • Hnoj  

                  Uvidíme, co přinesou následující sezony, třeba STAN´S vyrobí ráfky pro takovéhle pláště se super-nízkou patkou :-)

                  0 0
                • tom_777  

                  třeba gumy od spešlu jsou tubeless ready už letos

                  0 0
                  • McBlacky  

                    jezdil jsem fast trak LK a 2X defekt, že jsem musel chvili čekat než se to zatáhlo, 1× defekt že jsem musel dát duši, ale dojel jsem na cca 15PSI do depa. Po zkoumání pláště min dalších 5–7 defektů od trnů, které jsem ani nezaregistroval. Používáno čistě závodně jako zadní plášť, cca 1500km.

                    už bych do něj znova nešel, větší papír než schwalbe :(

                    na předním tu samou dobu RoR a bez defektu…

                    0 0
                    • tom_777  

                      Spešly vozí dost kolegů z teamu a jsou na tom s defektama docela dobře, taky se dělají odolnější verze plášťů

                      já měl takový problémy s Rubenou Charybdis – teď jezdím poctivý UST RaceKingy – i když roztáčím o půl kilo navíc

                      mám z toho dobrý pocity (na dlouhý maratony), na okresních XC to možná malinko zdržuje, ale nedávno jsem zajel zatím nejlepší výsledek díky tomu, že 3 lidi co bejvaj přede mnou měli defekt

                      to užití UST gum je vůbec zajímavá otázka, protože tady na BF jsou teď prakticky vedený jako „šíleně těžký“, a vůbec se nebere v potaz vlastnost „neprůstřelný bojový gumy“

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Tak musíš to brát, jako otázku nějakýho kompromisu. UST gumy jsou fakt šíleně těžký a zdržujou tě do kopce, samozřejmě je jen tvoje volba, zda jsi ochoten riskovat defekt a jet na obyč gumě nebo raději volíš bombproof a vozíš sebou půl zbytečnýho kila.

                        Zkoušel jsi Rubena Tubeless Supra? Váha je vcelku okouzlující !

                        0 0
                        • tom_777  

                          jo v Mostě jsem měl s Rubenou defekt 3 km před cílem, zlomil jsem ventilek vršek ventilku zůstal v pumpičce ztratil jsem přes půl hodiny… pak na jednom půlmaratonu to samý v bledě modrym 1km před cílem, tam jsem ale dojel (zadní kolo mělo tak 15psi – po ráfku jsem ale nejel)

                          0 0
                        • tom_777  

                          co jsem vypozoroval u profíků: vloni (2009) vozil Hruška TNT GEAXY (700gramů+tmel) a stejně vyhrál kde co, letos vozí galusky a stejně mu to nějak nejede

                          takže jen v gumách to není

                          0 0
                          • Hnoj  

                            To máš jako s IT problémy, většina z nich je sám uživatel :-)

                            Galusky teď zas hrozně prosazuje Honza321, jsem zvědav, co bude říkat po roce…

                            0 0
                            • Honza321  

                              Kámoš 90kg galusky XC2 primy jezdí asi cca 3 až 4týdny z toho 2× závod v blatě a nestěžuje si. Znám 3 lidi, co galusky XC3 jezdili celou letošní sezónu jak závodně tak na trénink a problém s galuskama neměl ani jeden z nich.

                              0 0
                      • tom_777  

                        pro doplnění: skládací pláště a držej tvar – tolik je tam gumy

                        0 0
              • JakeF  

                A který je? (Uvažuju, co příští rok místo Schwalbe :-))

                0 0
                • Hnoj  

                  To nevím :-)

                  Myslím, že každý má svého favorizovaného výrobce gum :-)

                  0 0
                • ememem  

                  no objektivne moc na vyber nemas pripadne kukni tu uplne dole.

                  inak mimochodom ten novy MK II ma s povodnym spolocny leda jak nazov, dokonca rozmyslam ze dam synovi MKII a NN vedla seba nech si zahra tu hru „najdi 5 rozdielov“. jestli je ale pravda ze 2011 je kazdy schwalbe plast s ust patkou (je fakt ze vsetky su podla katalogu „tubeless ready“ a 'obycajne" ani nie su) tak pre kazdeho kto ma ust rafky je schwalbe jasna volba.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Ani neni jasná volba, byť TLR kola mám… Spíš uvažuju o něčem z nabídky Continentalu, co jsem tu čet strašení s nasazovánim, tak to vypadalo podobně, jak můj boj se zatěsněním Rocket Rona…

                    0 0
                    • ememem  

                      ved prave tym ze ak to naozaj ma plnohodnotnu ust patku tak cela ta saskaren s nasadzovanim co sa tu x-krat preberala odpada jelikoz s nasadzovanim ust na ust neni absolutne ziadny problem a to by sa teraz tykalo vsetkych schwalbe plastov. uz ked je v rafiku tak to utesnenie neni zas az taky problem. (co neviem ci tu patku ma lebo nikde neni uvedene co presne znamena „tubeless ready“ dokonca o tom ani nebola zmienka v tom teste)

                      0 0
                      • JakeF  

                        TLR by měly (pokud se dobře pamatuju) být pláště s bezdušovou patkou, ale klasickou směsí, na kterou se musí použít tmel, aby těsnila… A to jsi mě pochopil špatně, já RoR nasadil bez nejmenších problémů dokonce bez tmelu, ale potom mi strašně dlouho ucházel a otevíraly se v něm dírky jak kdyby do něj někdo píchal špendlíkem… Takovej RaR mi prakticky neucházel.

                        0 0
                        • ememem  

                          to bude asi tym ze RoR aj FF su 127 a RaR 67 tpi cize maju viac gumy. Inak pri tychto dvoch bych sa s tym neondial a zobral UST kedze ta hmotnost je prijatelna, u ostatnych je to na zavodne ucely na zvazenie.

                          0 0
                        • ememem  

                          skor tie ceny, sa mi zda ze zas troch apodrazely, 55E za gumu je uz docela dost (aj ked sa asi budu dat zohnat lacnejsie.)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Já to zatim vidim nejspíš na Continental XKing, kterej narozdíl od Bontrageru XR4 vypadá, že ta středová linka je jakoby souvislejší. Ale nejsem si jistej, že to bude s odolností nějaká výhra proti Schwalbe…

                            0 0
                            • bagr84  

                              Myslim ze to bude o dost lepsi nez schwalbe… Vozim Contiky na silnici i na bajku a nejaky trhani spuntu nebo prorezavani plaste, to je fakt vzacnost (samozrejme kazdej jezdi neco jinyho jinym stylem, ale Nobby Nic u me po dveste kilometrech vypadal jako ze uz nejlepsi leta ma za sebou)…

                              0 0
                        • bagr84  

                          Ja osobne si myslim ze TLR nemaji UST patku, aspon jsem to jeste nikdy na strankach vyrobce nevidel.

                          0 0
                          • ememem  

                            ja som to tiez nikde nenasiel ani to ze co to vlastne znamena tak sa pytam.

                            p.s. – ospravedlenenie zakladatelovi threadu za mierny OT vo vztahu k povodnej teme.

                            0 0
                            • bagr84  

                              Hm, na nejakym foru jsem se docetl ze UST patku maji, plaste se lidi pouze v sirce steny. Ale jak moc to brat vazne nevim.

                              Vyrobci samozrejme na svuj web takovy info nedaji, asi aby lidi nekupovaly konkurencni UST plaste… a taky aby nemuseli platit Mavicu? :)

                              0 0
            • ememem  

              clovece teraz pozeram a fakt to tubeless ready znamena normalnu plnohodnotnu ust patku ako na ust gume? lebo potom to znamena na bezne dusove rafky to asi nebude nic moc (ako sa tu uz x krat diskutovalo ze ust patka na normalny rafik neni zrovna idealne riesenie) a za druhe ze namiesto ust gumy bude hodne na zvazaenie varianta double-defense ktora je asi este odolnejsia jak ust a o vyse 100g lahsia (zas tam bude treba dat viac mlieka ale furt to bude lahsie jak ust)

              0 0
          • claid  

            původně jsem nechtěl to dál rozmazávat, ale na takovouhle blbost musím reagovat..sám jsi mě přesvědčoval, že můžu dát i dozadu Crest (85kg), že je to sice na hraně ale dá se..(jen podle mého posouzení dozadu přišel ARCH)..a od začátku jsi věděl, že ZTR chci hlavně pro možnost použít UST a najednou se tady dozvídáme, že na Crest dát UST je blbost!!! = jen další kamínek do mozaiky…Pár známých jezdí Cresty s UST a v poho.. čím to asi je?

            0 0
            • kubad  

              Asi myslel ze cpat na ultralehke rafky ultratezkou UST gumou je blbost.

              0 0
      • op  

        hmm, to to nevypada moc dobre. Mam se rad.

        0 0
    • claid  

      moje zkušenost:

      jezdím Crest a Arch zapletené od Hnoje! Při prvním nafouknutí Crest výlítnul s novým RR. Dnes již vím, že to bylo žlutou páskou, krerou Hnoj vlepil cik cak až k patce ráfku, taky se cca 10cm konce pásky odlepilo jak jí sebou vzal plášť.. Po seříznutí pásky jen do pod bok hrany ráfku už pláť bez problému držel!! Dnes mám po přepletení kola danou druhou pásku přesně usazenou a nasazovaný původní (tedy již vytažený) plášť RR Snake Skin drží cca 2,5 měsíce bez problému.

      moje ponaučení:

      1.důrazně dbát na přesné usazení žluté pásky do středu ráfku, NESMÍ přesahovat do boků a už vůbec ne k patce ráfku!!!

      2.za svlékání pláště nemůže nízký bok Crestu, je jen na to náchylněší (při špatně vlepené pásce,) u Archu, ikdyž má křivě vlepenou pásku, to tolik nevadí..

      2.již nikdy nezaplét kola u Hnoje, hodně špatná zkušenost a nebyla to jen křivě cik cak vlepená páska!!

      3.se správně usazenou páskou, není třeba se svlečení pláště u Crestu obávat..

      0 0
      • destr  

        To je hochu na ban :-D

        0 0
      • Frostty  

        Právě si skončil :o)).

        0 0
      • nox159  

        již nikdy nezaplést kola u Hnoje, hodně špatná zkušenost a nebyla to jen křivě cik cak vlepená páska -jaky dalsi problem si nasel?

        0 0
      • bluma  

        Tohle není na ban, to je smutná realita kvality práce výše zmíněného prodejce.

        0 0
        • nox159  

          nechci se nikoho zastavat… ale jeste jsem nedostal odpověd co bylo na hnojovych vypletech spatneho ?

          0 0
          • Kynio  

            to mě by taky zajímalo, jelikož plánuju od Hnoje výplety zakoupit :)

            0 0
            • nox159  

              ja mam s vyplety od hnoje dobrou zkusenost :) muzu je s cistym svedomim doporucit :) ( zatim mam jen jedny )

              kdyz mi přisly tak sem je hodil do centrovaci stolice – na vysku ani do stan nehazely. Rovnomerne naply vyplet, vycentrovano na stred. Paska byla na rafku uplne normalne – takze spokojenost.

              jedina vec co bych mohl vytknout je ze než mi je napletl respektive nez mu prisly veci na napleteni tak to chvilku trvalo ( mozna ne dlouho ale cekal jsem ze to bude driv – ale to je mozna jen muj pocit )

              0 0
              • Hnoj  

                Pokud si správě vzpomínám, tys máš dráty Pillar 1422, na ty vždycky čeká cca 10–14 dní…

                No, jsem rád, že jsi spokojen :-)

                0 0
                • nox159  

                  jj mam pilary :)

                  jinak spokojeny s provedenim jsem maximalne jen nekdy zvazuju jestli jsem nemel vzit lehci rafky jak si mi radil.

                  vcera jsem skoro 2h nadaval jak mi to do kopce nejede ale pak byl 20 min sjezd a celkem dost tvrdy ( vetsina sjezdu ve volnych sutrech…) a tam by se asi lehoucke rafky moc nesmaly. ( U tohohle sjezdu jsem i prehodnotil velikost kotoucu :D zadni brzda mi zacala dost tuhnout :(

                  nj univerzalni kola neexistuji :D

                  0 0
                  • Pi†el  

                    Taky jsem prehodnotil velikost kotoucu. Sel jsem o cislo dolu..

                    0 0
                    • nox159  

                      z jake velikosti na jakou?

                      0 0
                      • Pi†el  

                        Vpredu i vzadu o 20mm. 140tka vzadu vypada moc krasne..

                        0 0
                        • nox159  

                          na jizdu do kopce to musi byt idelani ;-)

                          0 0
                          • Pi†el  

                            Hele na xc pevnaku me to staci i zkopce..

                            0 0
                            • nox159  

                              ja mam na pevnaku Vcka :D a nestaci mi to ale co nadelam :D

                              0 0
                            • Peslezedirou  

                              140 je v pohodě, vozil jsem takhle i s brzdama bb7. Problém by byl pokud by rider vžil k těm 90kg, asi by se už moc brzda hřála.

                              Dal jsem teď 160/140 na 29ku (bb7) a krásně to lechtalo kotouč :-)

                              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
          • Hnoj  

            Pokud si dobře vzpomínám, Bluma si stěžoval na praskání niplů v zadním kole na sestavě Hope Pro II, ZTR Flow, Sapim Race ALU niple. Délka drátů toho zadního kola je 258mm a 14mm niple. Už si nepamatuju přesně, zda jsem mu nabízel přeplet. Pokud si správně pamatuju, poslal jsem mu v jedné zásilce 10KS drátů a 20KS niplů, novou pásku No Tubes. Pak si zas stěžoval, že je to málo drátů, ty jsem doposlal doporučeným dopisem, který se vrátil, další zprávy nemám.

            Stejně tak si pamatuju, že jeho kolega s výpletem Pro II, Arch 29er, Sapim Race, ALU niple, (290mm obě strany) měl stejný problém. Ten sice vzdoroval, ale nakonec se uvolil a zadní kolo mi zaslal – bezplatně přepleteno na Sapim Ledader 292mm a mosaz niple, od té doby se neozval, snad je tedy vše OK…

            Claid cca po 4 týdnech po doručení kol stěžoval, že po obutí UST gum se mu rozhodily výplety (Pro II, DT240S, CX Ray, Crest) a „prý může otáčet niple rukou“. Kola zaslána obutá, samozřejmě, že žádný z niplů nešel otáčet rukou (volal jsem majiteli a ten odpověděl, že si s tím už hrál). Kola byla rozhozena UST plášti, tedy jsem je podotahoval obutá.

            Kola mi zaslal někdy velmi těsně před svou dovolenou, aniž by mě upozrnil, že na to extrémně pospíchá. Když jsem se to dozvěděl, letěl jsem ráno v osm hodin na Hlavní nádraží v Praze a poslal mu kola ČD Kuryrem, aby je měl odpoledne v Budějicích, bohužel ČD mu balík vypravili až pozdě odpoledne, takže jsem čelil další vlně kritiky…

            Celé bych to shrnul asi jako, že i když se pro zákazníka nechám rozthat vlky, nebude to dost…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • bluma  

              Ano, tak to přesně bylo. Jen bych doplnil, že jedna strana výpletu má 16ks drátů, tedy 10ks mi opravdu nestačilo, doporučený dopis mi, stejně jako další dvě nebo tři Hnojovy údajné zásilky, nepřišel. Původní výplet mi za 500km třikrát popraskal, od přepletení té jedné strany na delší dráty přes 1000km naprosto bez problémů. Dráty v niplu byly opravdu hodně „utopené“. Sám jsi psal, že při zaplétání další kombinace Hope+Flow používáš 260mm dráty u kotouče, takže na tom asi něco bude.

              Kolega měl stejný problém, opět krátké dráty, má pevňáka, takže mu to praskalo daleko víc.

              Hnoje jsem kontaktoval s tím, že budu mít jednoho stálého prodejce, se kterým budu mít kontakt a poradí mi co a jak. Třeba jsem statistická vyjímka a všichni ostatní s ním byli 100% spokojeni, ale moje zkušenost je taková jaká je.

              0 0
              • Hnoj  

                260mm jsem tam dal jednou, to se ale projeví jiný problém, niple není potom kam utahovat, na další centrování ti zbydou tak 3–4 otáčky, což věru není mnoho.

                Kolegovi jsem tam dal 292mm a na další centrování opět zbylo jen pár otáček, těch 290mm bylo naprosto perfektních, na což jsem ho upozorňoval…

                Další dvě nebo tři zásilky? Nepamatuju si přesný podrobnosti, je to přece jen už docela dlouho. Do dneška vlastně nevím, proč jsi mi to kolo neposlal na přeplet, jako to udělal tvůj kamarád…

                0 0
                • bluma  

                  Protože se mi nechtělo tak dlouho čekat (dva dny cesta tam, dva zpět, než to přepleteš), takhle jsem neměl za dvě hodiny co dělat a mohl jezdit. Já jsem maximálně spokojen s délkou 260mm u kotouče, místa na utahování tam je dost, žádný problém se zatím nevyskytl na rozdíl od 258mm.

                  K těm zásilkám: posílal jsi mi samostatně bovdeny, které jsi zapomněl zabalit s velkou objednávkou-nepřišly. Posílal jsi samostatně pláště Continental 29", které jsi zapomněl zabalit s velkou objednávkou-nepřišly. O ty náhradní niple a dráty jsem tě taky uháněl dost dlouho a opět jsi mi je údajně posílal a nic nepřišlo.

                  0 0
                  • Nimrod  

                    hnoji, asi by sis měl nechávat podací lístky, abys měl jak to dokázat. tohle ti nedělá moc dobrou reklamu…

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Jestli jsi ještě navíc platil předem, tak to potěš koště :-/

                    0 0
                    • Hnoj  

                      Nj, to je ale o tom, že jeden nespokojenej zákazník je víc hlučnej než 100 spokojenejch… Kolik lidí tady bralo něco ode mě a bylo spokojeno…

                      0 0
                      • přišlapávač  

                        já :-)

                        0 0
                      • Internaut  

                        Ja. No problem uz tri roky (pokud nastal drobny zadrhel napr pri nedostupnosti dilu vzdy vyreseno k me spokojenosti) a aktualne mam 600km s Archy a Hope. Zadne hazeni, unik tlaku nebo trable s gumou.

                        0 0
                      • ruza-sj  

                        Já. Crest, Laser, náby ZTR, 1200km.

                        0 0
                      • pardalis  

                        Přesně tak! Málokdo kdo je spokojený se ozve… Proč taky – je spokojený, nemá co řešit… Já osobně mám od Hnoje dvoje kola, naprostá spokojenost ikdyž na druhé jsem se dost načekal. Ale bylo to způsobeno i nedostupností ráfků. Nesrovnalosti v platbách za dobírku a reálnou cenu jsme taky bez problémů doladili. Navíc se musí nechat, že i ceny Hnoj dokáže udělat zajímavé. takže tolik pohled i z druhé strany… :)

                        0 0
                      • stanin  

                        Taky jsem spokojený zákazník – čekání kvůli nedostupnosti respektuju, cena neodolatelná, umí poradit a výsledek super. Mimochodem k původnímu tématu: Crest+Sapim Laser+Hope/No­vatec+UST NN 2.25 cca 500 km bez problémů (ale vážím jen 70 kg).

                        0 0
                      • Beeda  

                        ten pernik nebyl spatnej:-D

                        0 0
                      • Tosa  

                        Pár věcí od Hnoje mám k naprosté spokojenosti.

                        0 0
                  • Hnoj  

                    29er gumy někam zatarasilo PPL, tím jsem si jist, protože před jsem s nima tu pojistou událost dořešoval a dostal jsem je zaplacený.

                    Z náhradních drátů jsem ti dodal napřed 10ks, niple a pásku NT25mm (která mimochodem do dneška není zaplacená), to nemůžeš popřít…

                    Nimrod: Podací archy, jak PPL tak ČP bych nejspíše dohledal, ale dalo by to horu práce, protože takovýhle blbin mám fakt hory :-/

                    0 0
                    • bluma  

                      Omlouvám se zakladateli za OT, jen jsem na dotaz nox159 uvedl, jaké problémy jsem měl se záplety od Hnoje a dál se to rozjelo. To stejné platí pro Hnoje, cílem nebylo být hlučný více než 100 spokojených zákazníků, jen odpovědět na otázku kde byla chyba.

                      Pásku NT zaplacenou nemám, psal jsem ti ihned po obdržení té zásilky s 10ks drátů a pásky, že ti ji nezaplatím dokud nebude zásilka kompletní, odpověď žádná, teď se dovídám, že jsi mi dráty poslal v dopise, který ovšem opět nepřišel. Když to tak zběžně spočtu, 4 zásilky během tří měsíců mi od tebe nepřišly.

                      Dál o tom nechci polemizovat, své faktické zkušenosti jsem sdělil. Kdo má lepší zkušenost, tomu to přeji a trochu i závidím.

                      0 0
                  • op  

                    moc se mi tahle diskuse jako zakladateli vlakna nelibi, bylo to zamyslene jako technicka diskuse. Nebudu to mazat, ale vyjadruju nelibost ..

                    0 0
            • claid  

              dobrá story…

              už když kola přišla, hned zdály se mi výplety měkké, ale říkal jsem si je to profík, ví co dělá a proč.. (ještě podotýkám, někde tady Hnoj psal, že umí dotáhnout výplet víc než je doporučení výrobce a že to drží, tak jsem se mu svěřil do rukou, ať mi je také tak dotáhne), jenže kola se pode mnou kroutila a po 2 vyjížďkách cca 100 km jsem sáhnul na dráty – úplně volné, 2ks vyloženě plandaly a když jsem sáhnul rukou na niple, normálně šly otáčet v prstech!!!! začal jsem je dotahovat, ale pak jsem si řekl že přeci nejsem blbej a poslal Hnojovi na dotažení výpletu, v pondělí jsem poslal, slíbeno do konce týdne, (další týden ve čtvrtek večer jsem odjížděl do Dolomit), v pondělí volám, v úterý volám, ve středu volám, ve čt už pořádně vytočenej volám a že prý je poslal omylem na jinou adresu!!!! lež, na krabici pak žádná jiná adresa než moje nalepená nebyla – jistě by jí nestrhával, jen přelepil… nakonec kolo poslal jak psal. Hned na první vyjížďce mi klucí říkali „nějak ti háže zadní kolo“ dojezdil jsem to a po návratu volám Hnojovi že potřebuji vycentrovat kolo.. projevil opravdu péči o zákazníka (kola za 20tk) a poradil ať si je nechám přecentrovat někde v okolí, aby se prý nemusela posílat.. nakonec jsem je poslal zase do PH, tentokrát už opravdu tomu kdo to umí… tak jsem se dozvěděl – opsáno ze servisního protokolu:

              zadní kolo (Arch):

              zapletené 4 mm doleva /přecentrování

              přepnuté dráty – cca 200KGF/2000N !!!

              srovnání drátů tensiometrem Parktool TM-1

              nyní pravá strana 170KGF, což je i tak dost…

              přední kolo (Crest)

              srovnání drátů tensiometrem

              na obou kolech pojištění hlav niplů Locktitem

              nová No Tubes páska UST, žlutá

              tolik protokol…

              nevěřím že Hnoj má tensiometr…(dráty se možná mohou sami povolit, ale utáhnout??)

              jestli ho má, tak s ním stejně nedělá..

              nevěřím, že umí dobře zaplést kola..

              jestli to umí, tak na to stejně kašle..

              péče o zákazníka – jako Chorvati…dejte sem ty prachy a pak už jeďte domů…

              zákazníkům lže (hloupě a snadno ověřitelně), lhal mi, už když mi kola prvně posílal, pořád sliboval, pak že už poslal, že PPL má bordel a nedodala – stačilo se zeptat na datum podání..

              never more

              mimochodem, po provedení servisu, super kola a max. spokojenost!!! a žádný UST plast Cresty nerozhodí…

              tož asi tak..

              0 0
              • Vilém  

                170kg? Tak to je fakt krapet moc, vyrobce pise 100kg, pro Crest 90kg.

                0 0
                • kubad  

                  tak tak, navíc pokud jsou tam alu nyple tak je to skoro nedosažitelná hodnota :-)

                  hodně by mě zajímal názor Patara na tohle

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Takové šíleně vysoké hodnoty nemají ani tovární záplety typu Crossmaxů, které mají na jedné straně výpletu dost velkou tenzi.

                  Pořád je tam ale povelené maximum 140kg (zadní kolo, strana u náboje).

                  A že by ty dráty co tam měl byly předepnuté na 200kg, to je podle mě blbost.

                  Pokud ty čísla jsou napsané správně, tak můj tip je, že při přeměření Parktoolem byla vzata tabulka pro jiné dráty než byly použité.

                  0 0
              • Internaut  

                Tensiometr ma- videl jsem na vlastni oci v akci. A nevypadalo to, ze jejdrzi porve :)

                0 0
                • claid  

                  Tak je mi jasný, že nedělá všechno špatně, jinak by to už nedělal… nejspíš jsem měl prostě smůlu, že zrovna u mě se to nepovedlo, snad se vyvaruje dalších takových excesů.

                  Původně jsem ani nechtěl mojí zkušenost tady prezentovat, ale problém vidím obecně, jestli ručně zapletená kola a nebo tovární výplet.. co si má vybrat člověk který rád jezdí a chce si dopřát dobrá, lehká, tuhá a UST kola a je ochoten do toho něco vrazit? U ručního výpletu se vystavujeme problémům, co jsem měl (a možná ještě mít budu, po komentářích k utažení výpletu), a taky jsme tady četli problémy s Vikingama..

                  A původní dotaz na svlékání Crestů? Po zkušenostech myslím není problém, jen musí být dobře usazená páska..

                  0 0
                  • McBlacky  

                    na ust na pohodu a bez starostí bych volil cmaxy. cresty a olympic atd´s hodně zeslabenými dráty, osobně doporučuji pouze na čistě závodní kola pro lidi co řeší umístění v první 10% závodního pole. odolnost takových výpletů je proti třeba SLR cca třetinová.

                    0 0
                  • fousek  

                    Zase na druhou stranu tovarni vyplet ma vetsinou nestandartni dily a treba na moje Havocy nejde v Cechach sehnat vpodstate nic (mozna paska do rafku). Takze ja jdu opacnou cestou, nejdriv tovarni zaplety a ted rucne

                    0 0
                    • Nimrod  

                      já jdu od ručnímu k ručnímu… nikdy jsem nepochopil výhodu továrních kol, přišly mi vždycky zbytečně drahé

                      0 0
                      • tom_777  

                        mám teď oboje a taky bych klidně žil i s těma ručníma – kdekdo říka jak Crossmaxy JEDOU ale není to jako raketovej motorek pod sedlem… (

                        0 0
                      • fousek  

                        Design, vaha, rovny draty, vic moznosti pravyho UST

                        0 0
                      • ememem  
                        1. ust
                        2. rovne draty (velmi vyhodne na vacsie akcie v odlahlejsich miestach, nemusis

                        v pripade vymeny davat dolu kazetu alebo kotuc a tym padom nenesies v batohu stahovak + kluc)

                        1. lepsi pomer hmotnost/tuhost ako rucne zapletane. tuhost vyssia aj

                        v absolutnuch cislach. potvrdzuju to vysledky testov z nejakeho BM co som sem volakedy daval. teda aby sme si rozumeli v tom teste boli vsetko „tovarenske zaplety“ ale ja pod tym pojmom chapem uceleny system rafik-vyplet-naboj ako napr. mavic alebo fulcrum a nie volaky naboj, klasicky vyplet a na rafiku napisane „jozko mrkvicka“ akoze znacka „tovarenskych zapletov“. v tomto naozaj rozdiel medzi tymto a doma vypletenym nevidim.

                        1. vobec si myslim ze su aj v „absolutnej hodnote“ odolnejsie ako rucne

                        zapletane, uz len ta mohutnost vypletu a moznost napnutia na ovela vyssiu hodnotu ako u klasiky. takztiez rafik napr. z RM0 (mam ja) alebo Cmax(ma moja draha) mi prijde o dost mohutnejsi ako hmotnostne porovnatelna klasika aj ked objektivne odmerane to nemam.

                        1. tzv. „Rundlauf“ (fakt neviem ako to prelozit – snad otacavost bez

                        obvodoveho hadzania) bola u „systemovych zapletov“ mavic a fulcrum uplne inde jak u tych „klasickych“ zapletov aj ked vyrobenych v tovarni a predavanych pod znackou.

                        1. cenovo je to porovnatelne, za mna neni o com.
                        0 0
                        • fousek  

                          Cenove to porovnatelny neni, moje XC zaplety maj 1460g a vesly se tusim do 9t. Ukaz mi tovarni zaplet kterej bude mit tu samou vahu a bude dejme tomu do 12t.

                          Jinak souhlas

                          0 0
                          • ememem  

                            tak je fakt ze pod 500E kvalitne systemove zaplety asi moc nebudu, som myslel ze to vyjde zhruba rovnako, z bodu 6 teda plati len druha polovica :-)

                            0 0
    • biker jura  

      nám se v teamu stalo několikrát že se svlíkl novej plášt z Cmaxu, ale taky to nepovažuju za chybu rafku.

      0 0
    • raf007  

      Různé ráfky od ZTR vozím již 4 tým rokem, Olympic, Race, Alpine, teď Podium MMX, vždy bezduše, pláště Schwalbe Racing Ralf, Rocket Ron a nejvíce Conti RK 2.2. Na zimáku je nemám, takže když počítám jen km na ZTR tak 7–8tis sezóna a nikdy žádný problém. Jo a kola nemám od Hnoje:-)

      0 0
    • op  

      tak ja to zkusim jeste jinak .. muj cil postavit kola ne o moc tezsi nez 3kg, tak aby me uvezla (XC – 85kg), byla do budoucna (pouzitelna na 15mm osu, do 10–12 tisic, se nejak komplikuje. Zatim jsem uvazoval o nasledujici kombinaci:

      P: ZTR Crest, Sapim Race 2/1.8/2, alu niple, Hope Pro 2 naba (lze jednoduse rekonfigurovat na 15mm), QR

      Z: ZTR Crest, Sapim Race 2/1.8/2, mosaz niple, Novatec D712SB

      plaste: Maxxis Crosmark exception 2.1 + notubes + kotouce

      celkem dle meho laickeho pocitani to vychazi na 3260g (jen kola 1554g)

      Uz jsem byl skoro rozhodnut, ale ted to vypada: Crest potencialne nebezpecny, Crossmark exception neni k sehnani, Novatec naba defekty .. :(((

      Kdyz zvolim ZTR 355 misto Crest, dostanu 1613g, kdyz zvolim Arch 1713g (to uz neni moc zajimave).

      Nejake navrhy jak z toho ven?

      ted me jeste zaujalo American Classic 26 disc Tubeless .. do 107kg, tubeless (tj. UST patky?), rafky 350g, lze dokoupit jina oska na 15mm za cca 500Kc, vaha 1486g .. To vypada snad az neuveritelne :) (Ale je to teda o „neco“ drazi nez puvodni varianta.)

      0 0
      • op  

        jeste + XT kazeta jsem zapomnel napsat (ale zapocitana do celkovy vahy je)

        0 0
      • Hnoj  

        Váha ráfku 375g, patka je IMHO No Tubes, spíše než UST… Ráfek je stejně nutno zalepit.

        0 0
        • op  

          ale dobry ne, kdyz samotny ty naby stojej tolik .. o ty patce jsem zatim moc nezjistil, ani na webu AC jsem nenasel nejaky technicky dokument, ktery by to popisoval .. hledam

          momentalne by se mi jevila jako krasna kompromisni konfigurace:

          ZTR 355, naby AC, draty race (celkem 1517g) .., ale cena bude zjevne vys, nez za cely ten set

          0 0
      • claid  

        na ten předek bych se Crestu s Hope Pro 2 nebál (Hope jsem taky volil pro možnost přejít na 15mm pevnou osu).. mám to samé a AM 85kg a nijak ho nešetřim a zatím drží.. :-)na zadek v tvojí cenové hranici nevím, já mám toho Archa s DT 240S, váha obou cca 1540g jo a dráty CX Ray.

        0 0
      • Honza321  

        a co mtb galusky Tufo s ráfkem Remerx Tubular a náby třeba Hope Pro2 ???

        0 0
        • Hnoj  

          Naprosto nesmyslná cena galusek? :-/

          0 0
          • Honza321  

            Naprosto nesmyslná cena ráfků NoTubes???

            1)

            • 2× ráfek ZTR (Alpine, Crest, Olympic, 355) MOC cca 4.000Kč
            • 2× plášť Schwalbe RR + 2× lehké duše cca 1.700Kč … počítámnetovou cenu plášťů ne MOC!!!

            nebo 2× plášť Schwalbe RR + tmel 1litr + žlutá páska + ventilky cca 2.500Kč

            celkem cca od 5.700 do 6.500Kč

            2)

            • 2× ráfek Remerx Tubular MOC cca 1.400Kč
            • galuska Tufo XC2 Prima MOC cca 1.500Kč
            • galuska Tufo XC3, XC4 MOC cca 2.500Kč
            • tmel 1litr cca 500Kč

            celkem cca od 4.900Kč do 6.900Kč dle volby galusky levnejší / dražší varianta nebo kombinace přední/zadní dle vzorku

            0 0
            • kubad  

              jasné takhle to nevypadá až tak hrozně, +/- stejná pořizovací cena 1-ho setu.

              z další ma galdama už je to cenově horší, a to se nebavíme o defektech a zničených galdách, i když Tufo má nějaký výměnný program tuším.

              další nevýhoda galusek je uzký výběr, v podstatě jen úzké do 2,0" a pak riziko delší procházky pokud ji rozpářeš někde daleko od domova, ale beru jako závodní pneu super.

              taky se na ně už nějakou dobu chystám :-)

              0 0
      • op  

        zacinaji se mi ty AC kola libit cim dal vic, zde je co jsem o nich nasel:

        The sub-350g disc specific aluminum clincher rim (22×26mm/534 ERD) features bead barb technology, which hooks the tire bead to keep the tire in place. The 26” rim is light and at 26mm wide by 22mm deep.

        Tubeless ready with a 25mm tape and valve, and either a tubeless or a regular tire with latex sealer. Or, you can ride a regular tire-tube set up.

        Requires UST valve to run tubeless

        Rear hubs feature patented six pawl cam actuated engagement system. American Classic spokes with proprietary American Classic aluminum nipples. 691g/795g (1486g set)

        vlakno o nich

        Ale co je to presne to bead barb technology jsem nenasel.

        Uvazuju o tom, ze je koupim (teda jsou sice nad limit) a usetrim tim, ze na nich zatim dojezdim moje dusove plaste (NN EVO a RK Supersonic) a az pozdeji, az budou dostupne ty Schwalbe 2011 TL-ready plaste, upgraduju na ne.. Doporucuji s tim bud Stans Notubes nebo Caffelatex.

        Mimochodem, mate je nekdo?

        0 0
        • Hnoj  

          Mám na krámě jedny rozstřelené na přeplet. Ráfek nemá pod 350g, má v černé barvě 380g.

          Dráty jsou 2.0–1.8mm, ALU niple, nába má světle červenou eloxovou barvu (vypadá poněkud zvláštně). Patky jsou cca jako na ZTR Olympic.

          0 0
          • op  

            vyfotis prosim?

            0 0
            • Hnoj  

              Se v pondělí stav u mě, to bude jednodušší…

              0 0
          • op  

            jeste premyslim, kdybych dal kombinaci 355D,Sapim Race,Hope2(obe naby) – vychazi mi 1642g – to uz by bylo bez kompromisu a nebal bych se toho. Ale tady, kdyz to srovnam s AC a RM3:

            • jsem patrne na podobny cene jako AC a horsi vaze
            • skoro stejny vaze jako RM3 a horsi cene

            Navic 533 je klasicky 19mm, AC a Crest jsou 21mm coz mi prijde jako vyhoda, takze i pri stejny cene bych asi bral AC. Naopak oproti RM3 to ma jedinou vyhodu – rekonfigurova­telnost na 15mm (za cca 3000 rozdil v cene?).. Nevypada to pro ZTR zaplety moc dobre.

            Zkus mi prosim do mailu hodit cenu za to 355D,Sapim Race,Hope2. Dik.

            0 0
      • op  

        Nakonec jsem se rozhodl pro ten AC set, rozhodla vaha a to, ze nechci Crest (po tom, co se prodiskutovalo v smysluplne casti diskuse v tom,to vlakne). Take perfektni cena od Hnoje. Pokud by ta kola jeste nekoho zaulaja, zde je pekne review .

        Mimochodem, ja jsem velmi spokojenym zakaznikem Hnoje. Mimo jine mi zapletal kola na kolo , ktere jsem stavel pro kamose, ktery ma 150kg. Kola fungujou a drzi perfektne.

        Skoro bych mu mel platit i za konzultacni sluzby.

        Pokud bude diskuse pokracovat totalne OT smerem, asi vlakno zamknu .. vazne se mi to nelibi a uz jsem jednou tu nelibost vyjadroval. Myslim, ze dost velka cast toho, co je tu napsano patri spise do soukrome komunikace.

        0 0
        • krokus  

          Myslel jsem, že když má černá verze v názvu Crest, jsou ta kola postavena na ráfku ZTR Crest. Ale je to asi blbost.

          Taky jsem o nich uvažoval, odradilo mě ale barevné provedení.

          0 0
    • Kynio  

      Měl bych mít strach se ZTR Flow v kombinati s klasikou fat albert?? Mně osobně se ta kombinace obyč ráfek a obyč plášť vážně nezdá :( nevím proč

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • McBlacky  

      svéknul jsem z crestu RR 2.1 ale byl předtím už cca 3 měsíce nasazený a ježděný do 400km s duší. Tlak nebyl ani 50 psi, nestalo se to při jízdě, ale doma cca 3 hod po nasazení

      podle mě pokud se dodrží max tlak, tak riziko nehrozí s novým pláštěm a pochopitelně nejezdit ho déle než sezonu, než se vytahá.

      při nasazování jsem nandal jeden RoR na crest rukou a radši jsem si pak vzal jiný, který byl utaženější a musel jít montpákou. Pláště tubeles ready od spešlu taky jednou montpákou. Naproti tomu UST nový RR jsem na to nedostal vůbec.

      Předchozí srovnání s Olympic vychází pro mě huře a na nový výplet bych šel zase radši do olympic. Jednak proto, že na něj dostanu v pohodě i UST, druhak jsem z něj nikdy lášt nesvléknul a to jsme jezdil i 50 PSI, což u Crestu neriskuju a volím horní hranici 45, což ale není na některé specifické závody ideální a snesl bych více. Běžně vozím 30–35 na mokro a 35–40 na sucho

      0 0
    • HKou  

      Jezdite nekdo kombinaci Alpine/Python?

      0 0
    • destr  

      No já v pátek svléknul MK 2.2 ze ZTR355 na předku :-)

      0 0
    • max78  

      jak procitam tohle vlakno, tak jsem zase nalomeny. finalizuju vyber komponentu pro zapleteni a aktualni verze vyberu byla náby DT Swiss 240s, dráty DT Competition, rafky ZTR 355 (uziti je bezne XC a vazim 75kg), ted ale zase premyslim, ze zustanu u dusi. jaky rafek byste na to doporucili? xc717 od Mavicu?

      0 0
      • Hnoj  

        Proboha, jen to ne. Zůstat u duší je snad to nejhorší možný rozhodnutí…

        0 0
      • HKou  

        Ja uvazuju o kombinaci 240s/CX-Ray/Alpine, zvazuju i prechod na bezduse. Nahradni dusi na kratsi vyjizdky vetsinou nevozim, ventilek jsem ustrihl jen jednou. Obdobi procvaknutych dusi u me skoncilo pred 11 lety s fullem. Bezne hustim na 3 bar (nerad bych se vyssiho tlaku vzdaval). Taky nevim, jestli to (notubes) ma pro me smysl.

        0 0
        • Hnoj  

          Při použití bez-duší nemá smysl honit tak nesmyslnej tlak jako 3 bar. 3atm je šíleně tvrdých.

          Mám zkušenost, že většina lidí po přechodu na bezduše vozí tam max 2.5Bar a přitom to pocitově jede lépe než 3bar s duší a hlavně se výrazně zlepší vedení stopy…

          0 0
          • bagr84  

            No jo, ale kolik vazis?

            Me pri mejch 90i kilech pripadne 42 PSI (to jsou zhruba ty 3 bary) akorat. Na zadnim samozrejme.

            0 0
            • Hnoj  

              88kg…

              0 0
              • bagr84  

                Hm, asi kazdymu vyhovuje neco jinyho. Pri tlacich pod 40 mam casto pocit ze plast plave, na tvrdym nejede a zacina z toho byt vcelku houpacka…

                0 0
                • Hnoj  

                  Protože to vozíš s dušema !!!! Pak to logicky plave, když se ti v ráfku mrcasí nějakej gumovej nesmysl vynalezenej v roce 1850 !

                  0 0
          • HKou  

            Me tlak 3 bar vyhovuje, jsem schopen jezdit na 2.5 i na 2, ale na 3 jsem si zvyknul nejvic. V moznosti vozit nizsi tlaky nevidim vyhodu (krome snehu). Bezduse zabrani proseknuti duse o rafek, nicmene nizsi tlak umozni kontakt rafku se zemi, coz mi neni prilis sympaticke.

            Kdybych to mel shrnout, tak moznost vozit nizsi tlaky je pro me stejne dulezita jako moznost zamknout vidlici :)

            Pokud z toho plyne nejaka otazka, tak jestli je 3 bar na bezdusich problem nebo ne?

            0 0
            • fousek  

              Me teda prijde ze to kolo je pohodlnejsi na nizsim tlaku a na sypkym povrchu to jede vyrazne lip

              0 0
              • HKou  

                Coz me presvedcuje o tom to vyzkouset. Nema asi smysl o tom teoretizovat :)

                To, ze na sypkem je vetsi trakce pri nizsim tlaku, to je jasne. Nicmene ja tu mam hlavne kameny a hlinu, sotolity mene.

                0 0
                • Hnoj  

                  Na kamenech je to taky lepší, protože třžeba při stoupání po hrubým povrchu, se kolo víc rozplácne a máš výrazně lepší záběr !

                  0 0
                  • HKou  

                    Jsem spokojen se zaberem pri 3 bar. Nemuzu rict, ze by mi to prokluzovalo.

                    0 0
      • roud  

        Tohle je fakt demence rozhodně jdi do bezduší je to další level bikování a asi největší skok na kole co můžeš udělat jako upgrade můžeš pak jezdit nízký tlaky a defekty se stanou prakticky minulostí což jsou podle mě dost pádný argumenty (pro mě to byl vůbec největší skok co se kola týče za tu dobu co jezdím) :O)

        0 0
        • max78  

          Nazval bych to spis nezkusenosti, ale i tak diky za nazor.

          0 0
        • nox159  

          mi to jako zas tak velky skok neprislo, vozim stejne tlaky s dusi i bez ni ( pod 30psi ) a prijde mi to v obou pripadech v pohode :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Asi máš dobrou techniku. Jezdím bez duší podobné tlaky. S dušemi jsem ale u stejných plášťů musel foukat aspoň 30/35psi, při menším tlaku už jsem začínal více prorážet.

            0 0
            • nox159  

              otazkou je kolik vazis :)

              ja mam 75kg a na celopevnaku jezdim z duši tech 30/30 psi a bez problemu.

              na fulovi foukam tech 27/30 bez duši a taky mi to sedi

              muj extrem byl kdyz jsem jel na fulovi ve predu 17psi ( nejka mi to behem jizdy utelko – hned po aplikai no tube ) a az jak jsem preskakoval jeden patnik cca 20cm tak se mi to hnusne žvyklo a doma sjem to meril a nestacil sjem se divit kolik tam mam :D 17psi je extrem ale na hodne pohodove jezdeni si dokazu na predku predstavit tech 23–25psi :)

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to je ale jiná, když to je na celopevňáku.

                Vážím o malinko méně, momentálně asi 72kg. Na celopevňáku bych s 30psi + duše žádný problém taky neměl, tam je to v pohodě, tam rozbité pasáže jedeš o dost pomaleji.

                Na fullu se mi podařilo kdysi s duší na zadním kole i při 35psi zrušit celé zadní kolo (ve velké rychlosti jsem prorazil a než jsem na těch šutrech zastavil, tak byl ráfek kaput, byl jsem rád, že jsem to ustál). To byl už opravdu extrém, takové kousky nepředvádím běžně. Při 30psi na zadním kole na fullu + duše už proražení bylo častější, takže jsem se rychle vrátil na 35psi.

                Bez duší sem tam jezdím i 20/25psi cíleně, někdy na celopevňáku jsem to tak vozil a třeba v zimě i na fullu (v zimě jezdím pomaleji a pořádné rozbité sjezdy ježděné rychle se nekonají).

                A 25psi bez duší vozím na 55–56mm širokých pláštích na předním trvale a pohoda.

                0 0
        • mastihuba  

          no pozitiva jsou jasný nutno ale dodat že když je potřeba častějšího přezouvání, ať už kvuli blátu, nebo proto že na víkend jedeš do hor, tak ta práce s mlíkem je otravná, nehledě na potřebu kompresoru bo s pumpou je to pěknej opruz.

          0 0
          • MlokCZ  

            To máš pravdu. Jde to ale vyřešit a to mít ten kompresor a místo přezouvání plášťů do hor přezouvat za celé druhé kolo :-)

            Letos jsem ale nějakej línej i s kompresorem. Jedu teď na týden na bike a nějak se nemůžu dokopat zkontrolovat tmel v pláštích, i když už by to chtělo.

            0 0
            • kubad  

              tam dolej přes ventilek a je to skoro bez práce :-)

              0 0
              • krokus  

                Hele, po jaké době by to tak člověk měl dolívat? Udělal jsem asi chybu, že jsem si kola s nasazenými plášti na začátku nezvážil. Sundavat pláště se mi ale moc nechce. Mám to nasazené tuším tak 3–4 měsíce, tmel je No tubes.

                0 0
                • bagr84  

                  Tim snad staci zasterchat ne?

                  0 0
                • kubad  

                  to záleží na počtu defektu co to zalepí a na horku,

                  pokud to v kole šplouchá je to dobrý :-)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Po třech letech na UST můžu říct, že to mívám hodně různé. První obecný postřech, který u mě platil vždy je ten, že v zadním kole ubývá tmel vždy rychleji (musím tam mít výrazně více defektů).

                  Po 3–4 měsících jsem zažil následující varianty, ta část je vždy z původního množství co jsem tam dával:

                  • přední kolo 3/4 tmelu v dobrém stavu
                  • přední kolo 1/2 tmelu v dobrém stavu (tohle se stávádocela často)
                  • přední kolo 1/4 tmelu v nic moc stavu (tohle se stává hlavně když užbylo párkrát doplňováno a není to nový plášť)
                  • zadní kolo 1/2 tmelu v dobrém stavu (stává se málokdy)
                  • zadní kolo 1/4 tmelu v nic moc stavu (stává se nejčastěji)
                  • zadní kolo zcela bez tmelu

                  Dnes nebo zítra se aspoň na zadní kola podívám a tmel před tou akcí doplním. Přeci jen by byla škoda zkazit si rekord bez defektu (už něco přes 3 roky) jen kvůli tomu, že bych se vykašlal na doplnění tmelu.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Přední bych určitě mohl. U zadního už ty zbytky budou určitě v divném stavu (aspoň takhle to skoro vždy u mě bývá).

                A když už to dělám, tak raději mám kontrolu nad tím, kolik a v jakém stavu tam bude tmelu. Na předním možná bude tmelu ještě docela dost. Bez sundání pláště se mi odhadovat moc nedaří.

                Ale ono i kdybych ty pláště sundal, tak to zase tolik práce není, když je po ruce kompresor. Ale lenost je veliká :-)

                0 0
                • kubad  

                  ona ta nová dávka tmelu ty staré cucky rozpustí, tohle moc neřeším, prostě tam podle potřeby trochu dodám a jede se dál, pokud není nutno sundávat plášť tak ho nesundávám

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pár cucků až tak nevadí, s tím souhlasím. Ale mívám po delší době občas stav, že tam je dost tmelu v tekutém stavu, který zcela změnil barvu a má divnou konzistenci. A myslím, že by už nemusel pak moc fungovat.

                    U mě je to možná trošku jiné, jak používám více kol, tak někdy mívám tmel v pláštích delší dobu a tím to vznikne. Kdybych jezdil jen na jednom, tak mi ubývá více a nebude tam zbývat v divném stavu.

                    Proto samotné šplouchání není v mojem případě moc dobrý test.

                    A navíc na zkoušení šplouchání potřebuju sundat kola (mně to tedy s celým kolem nejde). A to je taky už nějaká práce. Když sundám plášť (shodím jen jednu patku) a zkontroluju a zpět nahodím kompresorem, tak přitom kola vůbec z rámu a vidlice nevyndavám.

                    0 0
                    • bagr84  

                      Jestli je povoleni rychloupinaku a vytazeni kola z ramu prace, tak to potom jo! :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak mám tam vepředu i vzadu pevnou osu (ne že by to s ní bylo nějak výrazně více práce). A na druhém kole zase musím pohlídat abych vrátil kola stejně jak tam byla, abych měl jistotu, že nerozhodím brzdu.

                        Ono hlavně ale kdyby to bylo jedno kolo. Když už se do toho ale pustím, tak budu dělat hned tři kola (dvě svoje a jedno manželky). A to tam nemám teď ještě 4. na UST, které šlo nedávno na prodej.

                        Ještě že u silničky jsem se na tmel úplně vykašlal.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
          • roud  

            kompresor neni potřeba nahodil jsem pláště i velkou pumpou :O) jinak to přezouvání je samozřejmě opruz radši bych pořídil druhý kola a točil dvě sady plášťů…

            0 0
            • duk  

              Tak tak, tohle je ideální volba, nevyjde to zrovna levně, ale když už ty druhý kola máš, je to luxus :-D

              0 0
            • mastihuba  

              tak hlavní je jakou máš pumpu a jak moc si hraješ s usazením patky. Obyčejnej kevlar se mi nikdy nahodit pumpou nepovedlo a i když to dělám kompresorem tak si stejně vyšroubuju ventilek protože je to rychlejší.

              0 0
        • jIrI___  

          Jako další level bikování bych bezduše nenazýval. Já nepoznal žádný rozdíl, kromě toho, že jsem od té doby ani jednou neprorazil a nepíchl :)

          0 0
          • roud  

            mno i to bych nazval jako ohromný plus ;o]

            0 0
            • jIrI___  

              To bezpochyby. Další level bikování já zažil jen při přechodu HT → full :)

              0 0
              • roud  

                full je jen o pohodlí nic víc v něm nevidím…

                0 0
                • marios  

                  Po 10 letech dobývání jednoho oblíbeného výjezdu jsem končil na HT tak 150m pod vrcholem, po pořízení Fulla jsme vloni na podzim skončil 50m pod, letos jsem počkal na formu, na zadek specielně nandal RoR 2,25 (tlak max. 25 psů) a vyjel jsem to.

                  Je to uplně něco jiného.

                  0 0
                • jIrI___  

                  A o to jde, žádné jiné plus pro fulla nevidím. Člověk si hned troufne na větší sousta :)

                  0 0
                • fousek  

                  Tak ja od fulla vzdycky pozaduju lepsi jizdni vlastosti. Uz mam za barakem vyhlidlej super kopecek kde muzeme z kopce udelat race silnicka vs. AnthemX na silnicnich plastich. Je to takovej hrubsi asfalt:-)

                  0 0
          • kubad  

            sorry ale ty nepoznáš rozdí prakticky v ničem, takže tebe osobně bych jako testovacího jezdce nebral :-)

            0 0
            • jIrI___  

              jj, placebo je mocný kouzelník ale u všech lidí nefunguje :)

              0 0
              • pardalis  

                chápu správně, že nepoznáš rozdíl v jízdě mezi pláštěm s duší a bez duše? :)

                0 0
      • raf007  

        Tohle vlákno je tedy opravdu paranoia:-( Radši se jdu projet na svých nepoužitelných kolech, svlíknout pláště, zlomit ráfky a rupnout dráty.

        0 0
    • Tomahomo  

      200 :o)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.