Ztráta tlaku v tlumiči následkem zimy?

48 nepřečtených
  • rb

    Zdar synci.

    Tak sem fčera vyrazil s kamošem na vyjižďku.

    Dali zme cca 25km.Asi za polovinou sem zjistil,že tlumák je jaksi moc zanořený a skoro nechodí.Než zme vyjeli sem tlak kontroloval bylo tam 150psi.Když sem dorazil dom,nemeškal sem a připojil pumpu,120psi.Tzn­.,že 30psu někde zmizlo.

    Muže to být tim studeným vzduchem?(bylo cca –4).

    To mi přide dost nepravděpodobne.

    Tlumič byl v létě u Švece,takže by měl být ok.

    Máte s někdo podobnou zkušenost?

    0 0
    • MlokCZ  

      Ochlazením v mrazu (oproti pokojové teplotě) dojde ke snížení tlaku o cca 10% (po ohřátí by se zpět zvýšil).

      A zbytek utekl připojením pumpičky (hadička až po manometr musí vyrovnat tlak).

      Problém vyřešen :-)

      0 0
      • rb  

        To bych neřek.Zapoměl sem podotknout,že po ohřátí zůstal na těch 120ti psech…

        0 0
        • MlokCZ  

          Jako první si zjisti, o kolik se sníží tlak našroubováním pumpičky.

          Ze 150 na 120psi je ale už poměrně dost. Záleží na konkrétním tlumiči, tedy na velikosti komory. Čím menší komora (záleží jak na délce tlumiče, tak jestli to je malá, střední nebo velká komora), tím větší ztráta tlaku při našroubování pumpičky.

          Pokud našroubováním ztratíš výrazně méně než těch 30psi, tak je něco špatně jak píše Vilém.

          A pokud by měl ten tlumič stuckdown, tak hlavně se ho nesnaš pořád dokola dofukovat…

          0 0
          • rb  

            Jak se projevuje stuckdown?Teď mi to nedalo a byl sem se pohoupat.Tlumič se vrací pomalu a trhaně a eště u toho chrochtá.Se stejným problémem sem ho posílal v létě na repas.Tak nevim,jestli soudruzi u Švece neudělali chybu.

            0 0
            • Vilém  

              Vypada tak, ze se ti zkracuje zdvih tlumice. Vzduch, ktery jen nad pistkem, se ti dostane pod nej, neco jako kdyz u dualairu prefouknes negativku.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • MlokCZ  

      A pokud chceš mít venku v mrazu stejný tlak jako přes teplou část roku, tak musíš při pokojové teplotě o to více (těch cca 10% dle rozdílu teplot) nafoukat.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vilém  

      Parkrat jsem to zazil. Konkretne to bylo teda manitou, ale problem byl podobne, nastal ale stuckdown. Vyresila to aplikace trosky silikonoveho oleje do vzduchove komory.

      Taky s tim jednu dobu mel problem fox, pouzili nejaky neprilis vhodny material tesneni pistku.

      0 0
    • tomxxx  

      Já sem tohle měl s vidlicí. V zimě to prostě nechodí tak jak by mělo a mohlo. Částečně se to dá vyřešit tak, že to kolo necháš venku a pak nafoukáš, nebo během vyjížďky. Další věc je, jak moc zatuhle olej, což bude to chrochtání.

      0 0
      • rb  

        Při foukání nikdy moc neuteklo (kolo mám 2 roky).A zatuhlý olej v tom taky nebude,páč to dělá v teple..

        0 0
        • mr.antik  

          čvachtání většinou bývá vzduch v oleji, možná díky mrazu nějaké těsnění něco propustilo…

          0 0
    • jachymk  

      :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.