Zdar, dneska se mi stala noční můra, když jsem nasazoval přední třmen, tak jsem ztrhl závit na vidlici.Je vůbec možné to nějak opravit? Díky
Zdar, dneska se mi stala noční můra, když jsem nasazoval přední třmen, tak jsem ztrhl závit na vidlici.Je vůbec možné to nějak opravit? Díky
Přeříznout na větší závit, ve třmenu následně zvětšit otvor na větší šroub. Jinak „stržený“ ne „ztržený“. Čeština je ale potvora…
Je tam „s“ no..:D tento zpusob se zda byt asi nejjednodussi, jeste jsem guglil a nabizi se jeste vyvlozkovani a navrtat stejny zavit a nebo nejaky helicoil, to jsem slysel prvne
Pro zacatek zkus dat delsi sroub. Samo, ze si musis premerit hloubku, abys to neprosrouboval az dovnitr vidlice.
Poradne reseni je helicoil.
zkousel jsem, zavit je zruseny na cele delce
Ten helicoil je bezna vec? a jaky je postup prace?
Tak normalne se to pouziva v autoservisech ap.
Proste se dira protahne vrtakem, pak se vyrizne vetsi zavit dodavanym zavitnikem, do nej se pak nasroubuje nerezova sroubovice, ktera ma vnitrkem M6.
Pro lepsi predstavu zkus google.
jo aha, takze se vyreze M7 a do toho se nasroubuje sroubovice M6? Jak tam drzi ta sroubovice?
kdyby nekdo vedel, prosim?
Drží tam tak, že má opačný závit, a taky tím, že se lepí
Drží tam tak, že má opačný závit, a taky tím, že se lepí
TAk ten opacnej zavit si dost dobre nedokazu predstavit. S lepenim bych si taky nebyl jist.
Omyl, moc vodky, normal závit
A nemas to jedno? Je to atypicky zavitnik, ktery je vybrouseny prave pro ty jejich vlozky, takze tim, ze je to M7 bych si nebyl jist. Je to proste sada naradi, pro kazdy prumer zavitu, ktera se pro to pouziva.
Drzi to tam tak, ze ta sroubovice ma vetsi prumer nez dira se zavitem, takze po nasroubovani dovnitr je napruzena.
Projdi si to nekde na netu, informaci je kupa.
Neni to M7 ale speciální závitník se stejným stoupáním jako M6. Dá se koupit samotný helicoil závitník M6 za cca 400–500Kč. Závitvá vložka se dá koupit také kusově a pro aplikaci není nuzbytný speciální nástroj, ale lze použít pevnostní šroub, do kterého se vypiluje drážka. Nic složitého na tom není a na internetu se dají najít návody, ale pokud jseš takový kopyto, že strhneš celej závit ve vidlici, tak se do toho rozhodně nepouštěj a nech si to od někoho zručného udělat. Zvládne to každý šikovný zámečník a je to otázka čtvrt hodiny práce.
zklidni hormon, kopyto
tak si nas… a poraď si sam když si takový hustý, sorry ale M6 v delce 15mm se nestrhne jen tak sám !!!
Stačí to jednou-dvakrát dotáhnout fest,závit se naruší a při dalším dotažení povolí
Co je to fest?
To je nějaká exaktní věda?
Co použít momentový klíč?
V ceně vidlice,kola , se investice lehce ztratí :-)
Proti tomu se nadá nic říct ale kdo tem momenťák používá?Každý ne a strhnout závit v hliníku zas takový problém není.Minulej měsíc jsem řešil v práci strženej závit M32 na 8.8 šroubu a nikdo mi nebyl schopnej vysvětlit jak to dokázali.
kolikrát strhl M6 zavit v představci?
strhnout zavit i v hliníku sice jde, ale musíš být celkem prase, a pokud už se stane a jde si pro radu tak by mohl trochu pokorněji o ničem jiném debata není, nikdo netvrdí že to nejde
Výstižně napsáno. Za mě 1*. A ještě něco za mě, jak to tady cítím: „než bych něco sám někde hledal, budu se dlouhosáhle vyptávat“.
Nebo wurth.
Jo, existuje vic vyrobcu podobneho systemu, princip byva stejny.
Diky, kluci
Další výhoda kokotoučových brzd.
Viděl jsem stržené závity i pro ráfkové brzdy, takže 1:1.
Jakoze vecka jsou lepsi nebo co? :D
Samozřejmě,lehce opravitelné,spolehlivé,levné,a navíc ty čepy jdou v rámu i většině vidlí vyměnit (duralových)
Jenže ten čep, do kterého se šroubuje šroub, který drží samotné rameno brzdy, je zase našroubovanej do závitu v rámu / nebo vidli. To se týká Alu rámů a vidlí. Na ocel máš ty čepy navařené.
Kdybychom seděli u piva, řeknu ti, že jsi zakomplexovaný hlupák který tomu ho*no rozumí, pak bys mi koupil panáka ;)
Napřed byste ale snad šli ven, ne? ;)
Ja bych to vylepil dvojslozkovym tmelem ktery se pouziva na opravy kovovych soucastek a po vytvrdnuti bych vyriznul stejny zavit.kdyby to nefungovalo tak jedine vyriznout vetsi
Pokud je ten závit pravdu celý stržený, tak na nějaké tmely a lepidla zapoměňte. To nemá šanci vydržet tusílu. Obzvláště pokud někdo strhne závit v kovu.
Existují opravné sady V-coil, cena cca 1000 Kč. Osobní zkušenost ale nemám.
Hodím to do mistni fabriky, uvidim co budou mit k dispozici. Pokud by nemeli nic, nechal bych to vyvrtat na M7
a pak už jenom koupit šrouby M7, převrtat třmen a nakonec koupit nový, až to oko praskne …
vyriznout m7 by byla az krajni moznost, samozrejme pokud bude moznost vyvlozkovat nebo ten helicoil, byl bych pro, ale pokud ne, nic jineho nezbyde
Tech moznosti je mnohem vic nez jsem ocekaval
Nevymýšľaj alternatívy, ako to opraviť o najlacnejšie. Tmeliť alebo lepiť je v prípade závitov naprd. Podobné problémy (u motoriek) riešim vyvarením a narezaním nového závitu, čo je v prípade bikovej vidlice zbytočne drahé a prácne (zistenie z akého materiálu noha je, súosé diery, zafrézovanie dosadacej plochy). Jednoduchšia, lacnejšia a spoľahliivá oprava je pomocou závitovej vložky. Ja som kupoval jednotlivé sady odtiaľto: závitová vložka Moje praktické skúsenosti s týmto riešením sú zatiaľ len dobré
Vyřešeno nakonec Helicoilem, diky
Tady ještě video třeba se to bude někomu hodit.