Ztržený závit u držáku třmenu na vidli

49 nepřečtených
  • APEiRON

    Zdar, dneska se mi stala noční můra, když jsem nasazoval přední třmen, tak jsem ztrhl závit na vidlici.Je vůbec možné to nějak opravit? Díky

    0 0
    • Doyle  

      Přeříznout na větší závit, ve třmenu následně zvětšit otvor na větší šroub. Jinak „stržený“ ne „ztržený“. Čeština je ale potvora…

      0 0
    • Vilém  

      Pro zacatek zkus dat delsi sroub. Samo, ze si musis premerit hloubku, abys to neprosrouboval az dovnitr vidlice.

      Poradne reseni je helicoil.

      0 0
      • APEiRON  

        zkousel jsem, zavit je zruseny na cele delce

        0 0
      • APEiRON  

        Ten helicoil je bezna vec? a jaky je postup prace?

        0 0
        • Vilém  

          Tak normalne se to pouziva v autoservisech ap.

          Proste se dira protahne vrtakem, pak se vyrizne vetsi zavit dodavanym zavitnikem, do nej se pak nasroubuje nerezova sroubovice, ktera ma vnitrkem M6.

          Pro lepsi predstavu zkus google.

          0 0
          • APEiRON  

            jo aha, takze se vyreze M7 a do toho se nasroubuje sroubovice M6? Jak tam drzi ta sroubovice?

            0 0
            • APEiRON  

              kdyby nekdo vedel, prosim?

              0 0
              • wladeq  

                Drží tam tak, že má opačný závit, a taky tím, že se lepí

                0 0
              • wladeq  

                Drží tam tak, že má opačný závit, a taky tím, že se lepí

                0 0
                • Vilém  

                  TAk ten opacnej zavit si dost dobre nedokazu predstavit. S lepenim bych si taky nebyl jist.

                  0 0
            • Vilém  

              A nemas to jedno? Je to atypicky zavitnik, ktery je vybrouseny prave pro ty jejich vlozky, takze tim, ze je to M7 bych si nebyl jist. Je to proste sada naradi, pro kazdy prumer zavitu, ktera se pro to pouziva.

              Drzi to tam tak, ze ta sroubovice ma vetsi prumer nez dira se zavitem, takze po nasroubovani dovnitr je napruzena.

              Projdi si to nekde na netu, informaci je kupa.

              0 0
            • yetti  

              Neni to M7 ale speciální závitník se stejným stoupáním jako M6. Dá se koupit samotný helicoil závitník M6 za cca 400–500Kč. Závitvá vložka se dá koupit také kusově a pro aplikaci není nuzbytný speciální nástroj, ale lze použít pevnostní šroub, do kterého se vypiluje drážka. Nic složitého na tom není a na internetu se dají najít návody, ale pokud jseš takový kopyto, že strhneš celej závit ve vidlici, tak se do toho rozhodně nepouštěj a nech si to od někoho zručného udělat. Zvládne to každý šikovný zámečník a je to otázka čtvrt hodiny práce.

              0 0
              • APEiRON  

                zklidni hormon, kopyto

                0 0
                • kubad  

                  tak si nas… a poraď si sam když si takový hustý, sorry ale M6 v delce 15mm se nestrhne jen tak sám !!!

                  0 0
                  • kyl  

                    Stačí to jednou-dvakrát dotáhnout fest,závit se naruší a při dalším dotažení povolí

                    0 0
                    • kubad  

                      Co je to fest?

                      To je nějaká exaktní věda?

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                    • Jarda636  

                      Co použít momentový klíč?

                      V ceně vidlice,kola , se investice lehce ztratí :-)

                      0 0
                      • kyl  

                        Proti tomu se nadá nic říct ale kdo tem momenťák používá?Každý ne a strhnout závit v hliníku zas takový problém není.Minulej měsíc jsem řešil v práci strženej závit M32 na 8.8 šroubu a nikdo mi nebyl schopnej vysvětlit jak to dokázali.

                        0 0
                        • kubad  

                          kolikrát strhl M6 zavit v představci?

                          strhnout zavit i v hliníku sice jde, ale musíš být celkem prase, a pokud už se stane a jde si pro radu tak by mohl trochu pokorněji o ničem jiném debata není, nikdo netvrdí že to nejde

                          Viz

                          0 0
              • fargo.  

                Výstižně napsáno. Za mě 1*. A ještě něco za mě, jak to tady cítím: „než bych něco sám někde hledal, budu se dlouhosáhle vyptávat“.

                0 0
          • Milan  

            Nebo wurth.

            0 0
            • Vilém  

              Jo, existuje vic vyrobcu podobneho systemu, princip byva stejny.

              0 0
    • APEiRON  

      Diky, kluci

      0 0
      •  

        Další výhoda kokotoučových brzd.

        0 0
        • Zdyn  

          Viděl jsem stržené závity i pro ráfkové brzdy, takže 1:1.

          0 0
        • APEiRON  

          Jakoze vecka jsou lepsi nebo co? :D

          0 0
          •  

            Samozřejmě,lehce opravitelné,spo­lehlivé,levné,a navíc ty čepy jdou v rámu i většině vidlí vyměnit (duralových)

            0 0
            • Zdyn  

              Jenže ten čep, do kterého se šroubuje šroub, který drží samotné rameno brzdy, je zase našroubovanej do závitu v rámu / nebo vidli. To se týká Alu rámů a vidlí. Na ocel máš ty čepy navařené.

              0 0
        • wladeq  

          Kdybychom seděli u piva, řeknu ti, že jsi zakomplexovaný hlupák který tomu ho*no rozumí, pak bys mi koupil panáka ;)

          0 0
    • tom hart  

      Ja bych to vylepil dvojslozkovym tmelem ktery se pouziva na opravy kovovych soucastek a po vytvrdnuti bych vyriznul stejny zavit.kdyby to nefungovalo tak jedine vyriznout vetsi

      0 0
      • Zdyn  

        Pokud je ten závit pravdu celý stržený, tak na nějaké tmely a lepidla zapoměňte. To nemá šanci vydržet tusílu. Obzvláště pokud někdo strhne závit v kovu.

        0 0
    • scota  

      Existují opravné sady V-coil, cena cca 1000 Kč. Osobní zkušenost ale nemám.

      0 0
    • APEiRON  

      Hodím to do mistni fabriky, uvidim co budou mit k dispozici. Pokud by nemeli nic, nechal bych to vyvrtat na M7

      0 0
    • Zetema  

      Nevymýšľaj alternatívy, ako to opraviť o najlacnejšie. Tmeliť alebo lepiť je v prípade závitov naprd. Podobné problémy (u motoriek) riešim vyvarením a narezaním nového závitu, čo je v prípade bikovej vidlice zbytočne drahé a prácne (zistenie z akého materiálu noha je, súosé diery, zafrézovanie dosadacej plochy). Jednoduchšia, lacnejšia a spoľahliivá oprava je pomocou závitovej vložky. Ja som kupoval jednotlivé sady odtiaľto: závitová vložka Moje praktické skúsenosti s týmto riešením sú zatiaľ len dobré

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • APEiRON  

      Vyřešeno nakonec Helicoilem, diky

      0 0
    • Johnnyxjr  

      Tady ještě video třeba se to bude někomu hodit.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.