Zdravím všechny.
nějak mi zatuhlo u klik to ložisko v misce na levé straně. Myslíte, že se to rozjezdí anebo…? dík.
Zdravím všechny.
nějak mi zatuhlo u klik to ložisko v misce na levé straně. Myslíte, že se to rozjezdí anebo…? dík.
Na výměnu osy. Mně to dělá vždycky jen chvilku, když to kolo dýl stojí, tak to zatuhne, pak se to roztočí vcelku volně, ale když už to takhle tuhne, tak je tam někde problém a energie se v tom ztrácí.
Zase začínáš prohrávat závody, co :P :D
Né sorry, kecám sračky, jako bych nic neřek
Naopak, letos to jezdí velmi nadějně. Ale rozhodně to pro mě neni důvod, abych jezdil s osou, co dře :-).
Zdar,
pokud to nerozjezdíš, tak bych měl jedny jetý misky, který bys mohl použít. Myslel jsem, že jsou špatné a koupil si nové, ale nebyly. Jediná drobná potíž je v tom, že zrovna bohužel u levé se mi rozlomila ta vnitřní plastová krytka ložiska. Takže pokud bys uměl sundat šetrně tu tvojí, tak by šly použít. Další komplikace je, že ti je můžu dát asi tak za necelý měsíc, až budu v ČR :)
dík, uvidím jak to bude vypadat a pak bych se ozval :)
Pokus o „ROZJEŽDĚNÍ“ je vždy tím nejhorším řešením . Ložisko bývá zadřené a vytváří se kluzné uložení mezi hřídelí a vnitřním ložiskovým kroužkem. Galvanická ůprava hřídele se oloupe a dochází vlivem další koroze k zadírání i kluzného uložení.
Dopručuji misku s ložiskem demontovat , vyprat v petroleji , rozhýbat a znovu namazat . Pokud se toto nepodaří , je nutno ložisko vyměnit.
Tímto problémem se zabývala cyklodiskuze v jednom vlákně , kam jsem také přispěl.
Pod toto se podepisuju, to s odíráním osy se mi na zimáku stává pravidelně a pak nejdou ty kliky ani sundat, jak je to tam utemovaný.. :-)
No tak to je slusna cena:( To bych radsi procetl zde probiranou vymenu lozisek a za 120,– je to opraveny.
Ta výměna ložisek není tak úplně snadná a levná. Když jsem zjišťoval, co stojí pár dobrých ložisek (NSK), tak se cenově blíží těm miskám (myslím, že 253Kč/ks bez DPH). Navíc ložiska jsou větší, takže nemusí přesně sednout. Další úskalí je rozebrání původních misek, kdy jsem svou šikovností rozlomil tu výše jmenovanou černou krytku ložiska a miska je v tahu. Takže koupit misky je sice dražší, ale výsledek je zaručený.
Na bajk.cz v návodu taky psali, že původní Shimano ložiska byla mizerná, což už prý nyní neplatí.
ty ložiska mizerný nejsou, jen maj mizerný těsnění (čti žádný :) takže výměnou za NSK si dost pomůžeš a vydržej ti rozhodně dýl, než nová osa opět od Sh
než jsem to napsal jsi mě předběh! sakra to se dělá
nepredbiham, predjizdim :))
Zas na obranu Shimana muzu rict, ze se postupem casu trochu zlepsila kvalita utesneni. Dalsi vec je, ze kdyz neosadis mezi loziska ten plastovy mezikus, tak je to ve finale lepsi, protoze se stava, ze prave v nem stoji voda a lozisko vyrezne. Taktez pomuze dirka dole ve stredove trubce, aby mela voda kudy odtekat.
a navíc se zagramaří
a jak se tam ta voda dostane? z druhy strany je totiz to puvodni lozisko paradoxne utesneny klasicky, tedy dobre
i kdyz vlastne crossmaxy to maj podobne (zvenku plast, zevnitr plech – mozna aby se pri domazani stara vazelina vytlacila z loziska ven …?) a voda se tam taky dostavala – asi pres orech
Jo to se me neptej, jak se tam ta voda dostane, ale dostane. Myslim, ze nejak proleze mezi osou a plastovym krouzkem na lozisku. Kdo vi.
Hoši, nevíte, čím by se ten plast dal nahradit? Já ho právě zničil tou Buldovou radou (ale už nevím, jestli to tehdy radil Bulda nebo někdo jiný, prostě jsem si někde přečetl, že se to má tlačit zevnitř a bylo to) Nejde mi ani tak o ten kryt ložiska, jako spíš o to, aby něco bylo mezi osou a ložiskem.
no to je problém, zkoušel jsem kde co a nic :/
někdo tady psal link na shop asi 2 roky zpět, kde se to prý dá objednat, ale mě se to nepovedlo. Na mail nereagovali. Ale to už je fakt dávno.
nejlepší je obejít servisy a zkusit jestli to někde nemaj ve šrotu.
Takže pokud tam máš zatěsněná ložiska, tak bys klidně nechal tu stranu u klik otevřenou? Tj. žádná krytka ze strany? (miska je našroubovaná v rámu)
u origo ložisek by to byla jejich smrt. u jinejch to i bez krytky bude lepší než shimano s krytkou.
problém je ale aretace takový vymezovací trubičky, musela by být po celé délce klik, což by ale dost znepříjemňovalo montáž, je to dost na fest, kdyby to bylo volněji bude tam jakoby vytvořený kluzný pouzdro a půjde to do hajzlu stejně
Nemusi to bejt na cele delce klik, proste futyrko s osazenim z vnejsi strany nalisovany na lozisko v sirce loziska a jeste na lozisku zalepeny, aby se pri demontazi nestalo ze vysunes kliky i s futyrkem.
Mam to takhle udelany na jedny strane (u prevodniku jsem ten plast neznicil.
Blby je ze to musi bejt dost presny, takze nevim jestli by to futyrko vyrobeny presne na rozmer jednech kilk slo nalisovat do druhejch (teda nalisovat by tam slo urcite, ale zas pak jestli by tam sla zastrcit osa bez nakyho zbytecne velkyho nasili.
http://www.enduroforkseals.com/id182.html
tohle to řeší vcelku jednoduše, ložiska jdou přímo na osu a utěsnění je hodně slušné, cena ujde.
to vyzera docela dobre za dobru cenu. nevies je to k mani aj volakde v nasich zemepisnych sirkach ci to treba objednavat v us ?
na chainu se prodávají, ale jinak objednávka z USA je bez problémů, tuším 9 dolarů poštovné
a myslis ze kebych sa rozhodol kupit cely set napr ze sa vyplati pri tych cca 100E priplatit si cca 20E za keramiku? pri tej endure je rozdiel medzi ocel/keramika skoro dvojnasobok. ma to vobec nejaku vyhodu?
Můžeš prosím upřesnit ten český obchod. Jestli jsem to dobře pochopil tyto ložiska jsou stejná až na vnitřní průměr který je menší než orig. sh.
On nikde o ceskem shopu nepise:)
objednane minuly piatok a vcera (streda) dosli,(kua to je rychlost), na pohlad vyzera to naozaj trvacne a velice slusne dielensky spracovane, ak to vydrzi tak je to jednoznacne najrychlejsi (4 prac. dni) a najlacnejsi (secko dokopy aj s postovnym cca 20E) sposob riesenia shitovych xt/xtr lozisk. dik za tip.
mě přijde, že když jsou ty ložiska samotný dobře těsněný, tak je ta krytka pak akorát kontraproduktivní – voda, která by z misky odtekla zůstane za tou krytkou (já jí odřezal, nechal jsem jen tu tlustší část kolem osy)
Teď jsem se na ty misky podíval znova a nějakej pokus o utěsnění tam je – krytka dosedá to gumového těsnění, které je po obvodu ložiska. To tam voda projde i přes to, když to je pořádně namazané vazelínou??
přesně tak :))
Takže to není těsnění,spíš jen prachovka?! hm..bych si naivně myslel, že se tam voda nedostane.
u orig. je ten plast prachovka a těsnění je tam taky,XT mají vyřešenou tu prachovku lépe.Ale klasika se oproti orig.daleko lépe točí :).
Co považuješ za „originál“ a za „klasiku“?
Originál poznáš podle šílené ceny, dále pak podle toho, že nic nevydrží a naknec i podle té gumičky, která plní dvě funkce – zadržuje vodu v ložisku a brání ložisku, aby se volně točilo. Všechno ostatní je klasika :-D
:))
originál- orig.misky od shimana
klasika- 61805 2RS
jsi nešika :))
omotat kobercovkou!! :))
já bych dal poptávku na bazar, nebo nejlíp založ vlákno, určo se něco někomu doma válí
No nekecej! To fakt funguje?
Mohlo by :-)
co jestli funguje? kobercovka nebo bazar?
ale u jedný z možností máš smajlíka, tak ti doufám dojde, která funguje a která ne :)
Budeš se asi divit, ale od té doby, cos mi tu kobercovku poradil, tak to opravdu funguje :-D
Nepoužil jsem sice kobercovku, ale kousek žluté pásky NoTubes, kterou jsem nalepil na osu – na místo toho kusu, co byl vyštípnutý.
NoTubes zkrátka utěsní i kliky :-D
jednou jsem to potřeboval naladit na víkend – páteční servis a křup :) klasika. Páska jakákoli je samozřejmě nesmysl. Já tam po celé délce namotal plechovku od plzně. Ale je to fakt na dojetí. Jak už jsem psal ja i Tomáš, je tam pak prokluz mezi osou a ložiskem. když jsem to po cca 160 km vyndal bylo to sežvejkaný dost. Ale vůli to vymezí, kdyby jsi si s tím hrál pořádně možná dosáhneš i slušný výsledek.
Ta dírka ve středový trubce – pokud má trubka stejný vnitřní průměr po celé délce – tak má určitě smysl ji tam třeba i doma vyrobit. Co ale když má uprostřed menší průměr než na krajích, je jakoby vypouklá a voda, pokud se tam nějaká dostane, tak se ještě hromadí u ložisek. Nemáš nějakej tip jak tohle vyřešit? Navrtat z každý strany trubky díry těsně za koncem závitu pro misky?
Sam jsi si odpovedel.
Jen mám trochu obavy aby ten závit v místě vyvrtané díry nepraskl. Korunkovejch matek prasklých v místě výřezu pro závlačku už jsem viděl několik, klasickou matku snad ještě nikdy.
Tvoje obavy mohou být oprávněné .Únava materiálu v místě vrubového napětí , což u závitu opravdu je postupně narůstá až do destrukce. Při silové jízdě ze sedla toto nebezpečí určitě hrozí. Záleží také na tom , jak byla u rámu provedena tapelná úprava po svaření, kolik v dané oblasti zůstalo zbytkového napětí.
větší problém je jinde.
jedeš závod fakt mazec sračky. Dírka na rámu se zanese bordelem /otázka minut/ a pak se podle sedlovky dostává do rámu voda – tímto zdravím zvláště kretény od Easton, kteří mají sedlovku vzadu zploštělou a tak voda kterou nahazuje zadní kolo teče rovnou do rámu. U kulatých sedlovek se to jakoby protlačí pohybem sedlovky, ale zdaleka ne tolik. Není marný při tutovým závodě ve sračkách nebo za deště olepit spodek sedlovky až přes rám kobercovkou.
Tohle resi nektere objimky s tesnenim.
novinka pro mě. kdo to dělá v rozumný váze?
Davaly se na Canyony myslim a pak jsem ji videl jeste nekde. Vyrobce ale neznam.
Kdysi sem si na maraton přiděl pumpičku na sedlovku tak, že sem si ustřihnul dva kroužky silniční duše a tím ji tam chytnul. Pak sem pumpu sundal, ale nechtěla se mi sundávat sedlovka, abych oddělal ty kroužky, takže sem je přetáhnul přes upínák a sedlovku a od té doby mi sedlovka ani nevrže, a ni mi tam neteče voda :-)
to je dobrý, vyzkouším nejspíš
Nic vic gramařskyho si představit nedovedu :-D
kobercovka je víc gramařská :) ale zase odolnost dlouhodobá je na hovno. Na 50 to stačí
tak třeba tahle má nahoře O-kroužek,
ale jaksi němečtí inřenýři zapomněli na ten prořez :)) ale když jí tím otočíš dopředu, tak by to mohlo bejt ok
já to tak dával dycky a vzadu jsem prořez rámu přelepil izolačkou a objímka šla až přes ní, ale stejně se tam dycky něco dostalo …často mi přijde lepší nebránit vodě se někam dostat (protože se tam stejně dostane :), ale dát jí možnost se dostat odtamtud lehce ven :))
tak už víš, proč mám integrovanou? tohle byl přesně ten důvod :))
A nebo okolo sedlovky a rámu máznout transparentním silikonem.
To spis cernym.
pořád stejná sračka. utěsněný to je jen tou plastou krytkou!
když dáš jiného výrobce /NSK, SKF, NTN/ tak to ložisko je kryté samo o sobě a navíc na to nasvakneš ten plast. Někdy je potřeba ten plast lehce upravit. Pak to je tisíckrát lepší. Například origo shimano to má za sebou po 300km závodů v blátě – zaručeně. NTN co mám na zimáku mi vydrželo tisíce km a dvě zimy…
Takže já naopak doporučuju měnit za jiná, než za jiný střed
Souhlas, kde jsem loziska menil za NSK ci SKF, tam je stale, treba i po trech letech, mam.
a jecnak:
nedokážu si vysvětlit z jakého důvodu nemůžu stáhnout pravou misku z osy – zůstane zadřená těsně před tisícihranem a dál ani ho…, nepomohlo ani násilí, přitom na povrchu osy není na pohled ani na dotek zjevná vada nebo vybroušení, misky přijdou nové, takže není problém to vzít hrubou silou, setkali jste se s tím? V sobotu jsem si dal Mamuta v Přerově a bahna i vody bylo až až, před závodem nebyl s miskou problém …
Setkal. Pomuze WDcko a vetsi nasili :-/
pokud by jsi staré vyhazoval prosím potřebuji.kdyžtak mail.
kdepak, Rychlej turista byl rychlejší :)) taky potřebuje
to jsi vyšrouboval misku a nechal ji na ose? je lepší to stříknout něčím a vymlátit paličkou a pak kulatinkou, dokud je miska zašroubovaná v rámu
Moc děkuji Grafikovi za zaslání starých misek.
Nic sloziteho na ni neni, lozisko se da sehnat od cca 60–80Kc/ks. Pokud bych si na toto netroufal, tak koupim deore osu, ketra je stejne totez.
Tiez sa mi to stalo XT loziskach aj na stingoch po jazdeni v srackach, pomohlo 2 dnove odmocenie v tech. benzine a este som to musel mechanicky rozhybavat, potom osusut a natlacit vazelinu a este to nieco vydrzi, XT lozisko mi to urobilo po cca 6500km a Sting po cca 1000km …
ono je jedno kolik km, někdy tomu stačí pár desítek km humusu typu letošní šela, loňskej král /krátká nebo chvost dlouhé/ apod. Za sucha to vydrží hodně moc
přesne, šela :)), po těch sračkách mi to tuhlo…, tak jdu rozebírat
No bohuzial Sting nevydrzi ani za sucha bohvieco,je zle utesneny, zlate Shimano…
souhlasím ložiska puvodní shimano hruza po 1/2 roce s jezdením jen v desti my také levé zatuhlo, koupil jsem nové SKF obě tedy cena 560 Kč s DPH ale od jara mam na jich skoro 1500 km a v pohodě, tak uvidime kolik vydrží.
puvodní levé bylo total zarezlé naštesti jsem se to nepokoušel rozjedit.
Jeste takove ohlednuti nad „rozjizdeci“ zatuhlych lozisek. Snadno se da jezdit se zatuhlym loziskem tak, ze osa se neotaci v lozisku, ale v te plastove vlozce loziska. Krasne se tak zbrousi tvrdochrom na osce.
Jinak tady maj údajně střed s keramickejma ložiskama, ale moc tomu nevěřím.
nějak moc levné …
ale to stejně neřeší ten problém, že se ti tam dostane bordel a zatuhne to.
cena je fakt divná, normálně to je tak 1200kč
No právě proto to sem dávám ;-) částečně řeší, máš jistotu, že ti to časem nevyrezne.
Tohle složení mám. Misky jsou uzpůsobený pro výměnu samotných ložisek. Plast jde krásně vyndat a ložisko vyklepnout.
to jde u shimana taky
Vyklepnout ložisko? Jak?
Staci trosku nahrat a klepnout s miskou o stul.
nad čím nahřát? to sleze barva ne?
barva? kde by se tam vzala
nebo to je elox?
Delal jsem to horkovzdusnou pistoli.
aha, tu běžně nosím po kapsách :-D
Improvizaci se meze nekladou. Stejne tak by sla pouzit treba trouba atd.
logicky se roztáhne aji ložisko ne? o trochu, takže bych zkusil sporák:-), a nebo normálně vyklepnout
s indukcí třeba že jo :)
Dural ma vetsi roztaznost nez ocel.
tož to je jasné, ale nevím co by mi řekla maminka kdyby viděla „cosi“ v troubě:-D
To mas jeste dobry, to jakto daval mockrat do trouby motor z motorky, to byl teprve smrad a coud:)
:-D ještě když se tam nechá něco plastovýho:-D
Jen jsem myslel, že u shimana musíš nějak páčit tu plastovou krytku šroubovákem, ne? U aerozine to jde rukou.
Před pár měsíci jsem jim psal a ptal se na tenhle střed a oni mi odpověděli, že tohle je střed s normálníma ocelovýma ložiskama. Keramický u nich stojí něco přes tisícovku. PO mým dotazu už asi popisek upravili :)