Ahoj mám tam z rychloupínákem a je to celkem na nic kotouč v zatáčkách cinká dá se nějak zvýšit tuhost rychloupínáku? V historii jsem našel nějaké rychloupínáky od dt-swiss má někdo skušenosti? Nebo nějaké jiné typy?
Ahoj mám tam z rychloupínákem a je to celkem na nic kotouč v zatáčkách cinká dá se nějak zvýšit tuhost rychloupínáku? V historii jsem našel nějaké rychloupínáky od dt-swiss má někdo skušenosti? Nebo nějaké jiné typy?
A jaky upinak tam mas ted? Bohuzel kristalovou kouli jsem nechal v robote.
Vyhledat – RWS – enter
Tip na typ – RWS, jak už padlo…
Nicméně mám zkušenost s RWS na zimáku, cinkajícím kotoučům tě to stejně nezbaví, navíc jsem je vyměnil za Roval titanové upínáky a rozdíl tam není vůbec znát…
Kotouče zkrátka cinkají i na super tuhých kolech, teď mám hodně tuhá kola s prakticky nepřekonatelnou boční tuhostí a stejně mi dnes nové rovné kotouče cinkaly…
Jak vlastne cinkani kotoucu souvisi s tuhosti zapletu? Vzdyt na te nabe se to asi nehne, ne? Neni to spis kroucenim ramu?
Tuhostí vidlice a rámu. Výplet s tím nemá nic společného maximálně tělo náboje.
Jo. Z toho ale plyne, ze RU mu to cinkani nevyresi.
Ne no, maximálně se to nějak zmírní.
Ale mě na 28” e-biku na RÚ kotouče necinkají vůbec. Tak si potom vyber no
Ja mam RU vzadu na CX a taky necinka pod mymi 95kg. Vpredu PO. Je fakt, ze ten hlinik od cannonu je poradne tvrdej.
Záleží na tuhosti rámu a váze jezdce. Dobré upínáky jsou obyčejné kovové shimana. Brzdu je dobré seřídit pod jezdcem. Po sesednutí se občas divím jak se rámy kroutí.
S tužším RU by se měl zmenšit pohyb nohou vidlice vůči sobě, tudíž to možná nic nevyřeší, ale vliv by to mít mělo.
Žil jsem v domnění, že kroutící se kola, celkově, se kroutí i ve vidlici, což má vliv na kotouč, asi mylně, když se nad tím skutečně zamyslím…
Nema na to zadny vliv vyplet a podle me ani typ RU. RU je pouhopouhy tahlo, ktere tlaci patky remu nebo vidlice na osu kola. Kdyz budu chtit ten tlak zvysit, RU trochu pritahnu a bude jedno, jestli bude z oceli nebo z neceho jinyho.
Pouhopouhy tahlo neni uplne presny. Zasadni je tuhost spojeni nohou, coz zarucuje duo naboj-osa. Vetsi prumer osy dela tuhle dvojici tuzsi. Utazeni RU na to ma jen castecnej vliv.
To je omyl, samozrejme ma i vyplet v realu vliv. Jde o to, kolik torzni sily prenese vyplet na ram a kolik ji „pohlti“ vlastni deformaci.
A samozrejme na na to ma vliv i typ RU, zalezi jak velky bude spoj, jak tuhy bude sam o sobe RU – tedy kolik pohybu povoli vlastni deformaci atd.
Tim nerikam, ze vliv obojiho je zasadni. Ale rict, ze tam neni, je nesmysl. (A navic oboji – jak hodne tuha kola, tak vymena RU je v praxi – nekdy – pozorovatelne)
vim, ze na starym kole jsem mel na vnitrni strane patek videt v laku obtisk zajistovaci kontramatky na ose. Rozhodne to nevypadalo, ze by ten spoj nejak „pracoval“. Ale verim, ze kdyz nebude RU dostatecne utazeny, problemy budou.
Zcela zásadně. Pokud výplet povolíš, zmizí vešeré problémy s cinkáním, bez ohledu na vše ostatní :-D
Stačí rukou zmáčknout kolo a vidlici (přitáhnout k sobě) a sledovat, co to dělá s mezerou mezi kotoučem a desičkami. Jedna praktická ukázka je lepší, než 100 let teoretizování :-)
Bo tuhé kolo lépe ohýbá vidlici a tím se mění výše uvedená mezera.
Tuhost kol, jestli myslíš výplet, je snad pro cinkání kotouče irelevantní? Kotouč je na nábě, takže jde o tuhost spoje náboj – patky.
Popřípadě by mohly bejt lepší spíš málo tuhý výplety, který zapružej ve výpletu, aniž by kroutily nábou s kotoučem v rámu.
To druhé už je jen domněnka, která není ničím podložená…
.
Mohu doporučit BBB wheel fixed, sice odpadá možnost rychlého sundání kola ale drží v rámu/vidlici o dost lépe
Před pevnýma osama se používaly a stále používají náboje s širší osou. Přední 9mm a zadní 10mm. Dá se sehnat, Novatec, Hope, dt swiss. 9mm osu vozím na předním kole a kotouč ani necinkne. Zadní mi škrká a nepomáhá nic.
Třeba tenhle. https://www.cyklomira.cz/…l-10-mm-osa/
Stejná zkušenost – náboje XT 756, kotouče RT76. Neškrtá nic. Jestli si někdy škrtne v zatáčce, tak to asi neregistruji a beru to jako faktickou věc danou konstrukcí :)
Zdravím, rád bych se v tématu zeptal na můj problém. Mám karbonovou vidlici a kolo na rychloupínák. Na obrázku je vidět, že patka vidlice je dost široká a osa náboje by mohla být klidně delší. Určitě by se tím zvýšila pevnost. Jsou to RU konusové náboje Shimano. Existuje nějaká delší osa?
Děkuji
Nezvysilo by se nic. Leda bys dal osu na matky.
ty si asi myslis, ze cela vaha sedi na zavitu osy, ale tak to neni. Ta vaha je na stycne plose patky a matky na ose. Proto musi byt RU dostatecne utazeny.