Obyčejný člověk to svede, jsem toho důkazem. To vyšlo na opravdu hodně peněz a možná ještě víc úsilí…
Toto doma asi obyčejný člověk nesvede co? Na kolik to celkem vyšlo?
Pájka Cu305 – pevnost cca 690 MPa, tavidlo Fontargen F100. Máčím to v horklý vodě a ta z toho většinu tavidla dostane…
A k pevnosti – jsou dostupný i vysokopevnostní legované pájky co mají přes 700 N/mm2. Pro představu běžné dráty na autogen mají pevnost 350–400 N/mm2 .
Co používáš za tavidlo? Pokud je hygroskopický můžeš příště vynechat broušení, použít na něj na 1 den vodu a ušetříš si spoustu práce.
A najednou KURVAAAA, ty trubky jsou moc krátký. To jsem málem uronil slzu. Holt první stavba… (Sakra, nějak málo znaků se sem vejde…)
Ad sedlový vzpěry – TO MI RADŠI ANI NEMLUV!!! Bohužel, jedna z chyb, kterých jsem se dopustil. Chtěl jsem je mít v úrovni horní trubky, mám to tak rád. Takže jsem to tak připravil jenže pak bylo ještě nutný ten zadní trojúhelník ještě trochu otevřít
Jo a pevnost tý pájky je téměř stejná, jako je pevnost základního materiálu. Takže ty spoje jsou bohatě předimenzovaný… pud sebezáchovy vyhrál. :)
Zatím jsem to zakonzervoval bezbarvým lakem, barva bude až tak za rok. Chystám obsáhlý článek na svý stránky, ale teď na to prostě nebyl čas. Tam bude odpověď na většinu otázek… :)
Bude nějaký referát o tom jak postupovala výroba,kde se sehnal materiál a podobně? Rád bych si početl :)
Moc hezká práce. Jenom se zeptám na jednu věc. Pájený rám – ty spoje jsou stejně pevné jako klasický svar?
pěkný, jen by se mi víc líbilo mít horní vzpěry zadní stavby ve stejné výšce jako je horní rámová, ale o to tu nejde :-)
taky mám v garáži vlastní stavbu, kozu z 80tých let, ale loni jsem ji provětral jen jednou
Jezdit na rámu, kterej sis sám vyrobil, to je jiná dimenze. Máš být na co hrdý, ať se ti na něm parádně jezdí.
Ráfkové brzdy, to snad ne =8–0
pekna prace
20.4.14 21:58
Jo! Už se těším na finále a report na stránkách jak rám vznikl......
Tomule se říká garážovka :)