Polský Romet jde rozebrat po odvrtání nýtu, co drží ovládací páčku, o kterou je opřenej bovden. Já měním pružiny, podle toho, jaký mám zrovna retěz, tak aby to řetěz vracelo na malý převodník. Místo nýtu je šroum M4 a samojistící matka. Super kroska!
Ale obecně se dá říct, že pokud se vše rozebere do posledního šroubku (brzdy, přesmyk, přehazka), Vyčistí, namaže, seřídí, tak vše funguje jak má.
Polský Romet bývá někdy problém, nedá se rozebrat a když je hodně opotřebovaný, nepřehazuje zpět na malý talíř. Původní přemsykač Favorit je spolehlivý, používám ho radši. Brzdy special/centrik jsou dostatečně účiné, obyčejné s bočním tahem nic moc
Rok 1975 – 1980. Já si na kvalitu Favoritů nemůžu stěžovat, akorát to chce po těch letech přeplést většinou dráty, jinak praskají. Mám 70kg, ale Favority byli stavěné do 90kg.
To nebude rám z konce výroby, ale spíše tak r. 75 (nemá to vzadu hák na šaltr) a dal bych na to vodorovný představec !!!
Děkuji za pozitivni i negativní připomínky. :-) Ano, Štybyho vliv stál na prvopočátku stavby. :-) Má to najeto tak 400km a zatím to drží, snažím se kontrolovat vidli u návarků a zatím dobrý, tak doufám, že to vydrží. :-)
Výrazný Štybyho vliv, prostě růžová. Jinak bacha na špatně propájené spojky u posledních ročníků výroby.
Co na tom kole vidíte špatného ? sice je to jen F-12ka ? Subtilní konstrukci ? to se Vám jen zdá, na takových kolech jsme v 80tých letech normálně lítali cyklokrosy, a ne jen mi, tehdy 60ti kiloví, ale i chlapi kol 40ti, a rámy držely.
Mal som podobný. Ako zimák-cesťák. S tou koróziou – ak sa neodflákne zakonzervovanie rámu a poctivé natieranie (alebo striekanie) rámu, tak hrdza nemá šancu. Ja som s ňou problém nemal.
migueldias: ja mel ale opravdu krosovou verzi rámu, nicmene jsem tomu daval i tak asi dost pokouřit a taky jsem na tom nechal mnohem vice puvodnich dilu nez andre735, ale i tak uz bych se bal a nesel do toho nestoji to vubec za to.
Je to míněný na cesty po měste do práce a případně na zimní vyjíždky po zpevněných cestách. :-) V terénu to s tím moc nehrotím. Brzdy docela újdou, jak jsou to ty Véčka, s vahou kola už je to horší.
mig all : favorit rám je silniční nikoliv krosový tím pádem bude nebezpečné na tom kosit
a pokud tomu davas i poradne zahulit v nejakem tom terenu tak je to i zivotu nebezpecne… cili preji hodne stesti a pevne nervy… dvoustopy ocelové těžítko jmenem favorit uz nikdy nechci.
s brzdama to taky stalo zahovno to taky neslo poradne seridit a kazda vymena kol byla tim padem opruz i vzhledem k favoritacke zadni stavbě… mno pak jsem sjel pláště na platno a suma sumarum jsem se na to vysral, takove trapeni nestoji za to
Tak presne tohle jsem mel postavené loni… pak jsem zlomil sedlovku, ohnul představec a ram po sezone v bahně a vodě a x omlacení laku zacal chytat neuveritelnou korozi… pootm jsem pretrhl retěz a smyk se mi nepodarilo seridit poradne nikdy…