Baba: ted se divam, ze to nemas komplet pyzamko… na prvni pohled se mi zdalo, ze to mas sladene cele ;o)
Přesně, ze strojařského hlediska a estetiky je těch půl kila váhy za pořádnou pružinu nic… :-)
Baba-ji: Já končil s DHX-5 air v roce 2008 na Nomadovi. Dal jsem tam pružinu DHX-5. Tím jsem zatím se vzduchem vzadu skončil. Vivid a cane creak ale láká, kdyby to nebylo tak hnusné, už bych experimentoval.
kesu: Věřím, že bude boxxer na pružině krapet citlivější, musí být, je tam prostě o tři o-kroužky menší tření, ale osobně vidím rozdíl jen v teoretické rovině. Mám i coil vnitřnosti, pár let zpět jsem to měnil a zkoušel, asi to zas prubnu prohodit.
gaz: a cos mel za, nakonec vyhozeny, vzduchac? Vivid air ve mne zivil nadeji ve slusne chovani coil-like vzduchace. Pak jeste Vector HLR, ale jak to tak ctu, abych nakonec nesel do pruzinoveho vectoru :). Vzduchu v Totemu zatim jeste davam sanci :)
pitos: No a je to, lyrik je prostě pro baby. Hej právě si dávám jakýsi Komenius 14° předposlední z té šestky piv cos mi dal, tak zdruv.
Lyrika bych neřešil, mám twostep na 180mm a ten se propadá a jěště je šíleně lineární, 160tkovej soloair se taky docela propadal. Lyrik je jinej průběhem než boxxer a totem
Jinak teda jsem měl stejnýho boxxera na pružině a pak na vzduchu a na vzdsuchu byl malinko tupější, ale jen malinko.
gaz: byl bych v klidu, nevidím jedinej důvod, proč by měla mít nadmořská výška vliv na tlak vzduchu. Přece p1v1/t1=p2v2/t2.Objem je daný, takže tlak ve vidli je závislý pouze na teplotě.
Baba: Tak to já třeba dofoukával vidli po ránu když bylo den před tím 30° a ráno 10 ale 5° jsem neřešil. Vzduchový tlumič jsem vyhodil před 4 roky.
pitos: Hmm lyrik byl asi na píču, ale nešlo to třeba poladit kompresema?
Gaz:tragéd?…takže nad propadání Lyrika do zdvihu a nic moc odtrhem bych měl mávnou rukou?Ja si s tím užil dost a pružina u mě jednoznačně vede.
nevim, takove teploty jsem na tom Monarchu jeste nezazil :). Spis treba rozdil mezi 10, 5 a 1°C jsem ted dycky poznal a povyjeti pred barak jsem behem 200m musel dofoukavat/upoustet tlumic
Baba: To jako že ti tlumič chodil jinak při 15°C jako při 20°C? Doufám žes ho už prodal, musel být nějaký zakletý:-)
gaz: nevim, kolik to delalo PSI, ale rozdil 5°C uz na chodu, napr. Monarcha poznat bylo, dost, na vidli tak moc ne, ale asi zalezi na objemu vzduch. komor i mezi jednotlivyma vidlema
Gaz:možná tak boxxer chodí na vzduchu dobře jinak to je většinou proti pružině bída.Jak citlivost tak problém propadání do zdvihu.
Ño v takovych 3000m uz se moc dobre nedycha teda :) Ale jo, asi mas rech a bude to kombinace faktoru.
Nahoře je zima, dole teplo a navíc to ještě zahřeješ. To bys sám musel nahoře nasadit dýchací přístroj
A kdyz se nad tim clovek zamysli, tak pokud to funguje, tak prece musi i na pruzinu :)
Tak vypocet ti delat nebudu, to si udelej sam .) Ja jen vim, ze tam o tom bylo vlakno, kde si lidi stezovali ze nahore nafoukaji a dole to ma jiny vlastnosti, tak nevim :)
Tak to najdi, chci výpočet. Já poznám na vidli i rozdíl 5psi, ale uvědom si že konkrétně na boxxeru potřebuješ k rozdílu 10 psi rozdíl asi 40°C. To v životě nedáš a nedáš asi ani polovinu.
ja to sand zkusim na toM IBC najit :) Jo a jinak, ja funim lyrika na 75psi, 10psi rozdil je bud 85 nebo 65 a oboji je teda uz tezce nepouzitelny, to je pres 10procent…
deekay: Tak to s tou nadmořskou výškou a atmosvérickým tlakem už mi připadá jako úplná kokotina.
gazman: viz nize :) nejde o teplotu ale tlak atmosfericky v treba 1000 vs 3000m, muzes to taky spocitat me se mo nechce :)
Takže pokud je venku 20° a ty bys chtěl vidli ohřál na takovou teplotu abys v ní změnil tlak o 10psi což je na ni už znát tak by musela mít 60° a to na ní neudržíš ruku:-)) Myslíš že je to možné?
gazman: Udajne zmena tlaku vzduchu pri ruznych nadmorskych vyskach vs tlak ve vidli. Jak jsem koupil, tak prodavam :)
deekay: Hovadina, už jsem tu o tom, jak a o kolik naroste tlak ve vidli při –10 a +30 °C psal. Rozdíl je asi 10 psi. V létě po dlouhém sjezdu jsou nohy u vidle sitva vlažné, nevěřím že to někdo zahřeje tak, aby to výrazně změnilo tuhost vidle.
gazman: Pokud to beres na nase zemepisny podminky souhlasim :) Nicmene lidi co jezdi v alpach dlouhe sjezdy si davaji pruziny kvuli zmene tlaku. ja u vzduchu vidim nejvetsi vyhodu, ze si ji muzu nafoukat jak chci a pak vahu.
gaz: spíš bych řek, že na předku jsou specifika vzduchu, ty negativní, víc akceptovatelné, co se týkán pocitu z jízdy
pitos: Nikdy si neviděl prasklou negativní, nebo i pozitivní pružinu? Já teda hodně, dokonce i jednu mou a jednu u Mira. Současné vzduchovky jsou ve všem, krom váhy kde jsou z jiného vesmíru, srovnatelné s pružinami.
gaz:ja na vzduchu(vidlice) také odjezdil pár let a už bych zpět nešel…jedinou výhodu vidím ve váze.Funkčnost a jednoduchost hraje pro pružinu.
Neplakat, opravit, jezdit. Vzduch je super, nemám problém už pár let, měls prostě smůlu. Obrázek taky fajn.
obcas, kdyz neco vidim, tak mne tam probleskne nejaky napad …podzimni vecery jsou dlouhe :) a je treba udrzovat si tu photoshopovou kondicku ;)
16.12.12 12:47
taky si rikam, high-tech picoviny, prijde mraz a je to v prdeli, u pruziny se mne to nikdy nestalo. Zanedbana udrzba? Jsem urazen!!! :D Zanedbana udrzba si myslim, ze moc ne, pred dvema mesicema jsem mel vidli komplet rozebranou, vsecko bylo doplnene
je z toho pravý \„Solo\“ Air, nefunguje negativka a fouká se jen jedna komora. Budu ji muset rozebrat, tak bud se jen nejak \„prilepila\“ ta prepousteci cepicka, nebo odesla pruzinka
tipuju na citlivost :) Lyrik se v patek vecer taky moc nehejbal, kdyz jsem to vytahl do lesa :))
totem sedi, ale jsem zklamany, jak mala blbost jako je mraz dokaze odrovnat takovouhle vidlu :(